POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [30.11.2012, 11:19:35] • Świnoujście

Zbierają zalegające na parkowych ścieżkach liście. Sprzątają też trawniki. Po co?

Zbierają zalegające na parkowych ścieżkach liście. Sprzątają też trawniki. Po co?

fot. Czytelnik

Zdaniem naszego Czytelnika, coroczna akcja oczyszczania parków z zalegających liści przeprowadzana jest nieprawidłowo. - Zbierają liście z chodników ale też z trawników. Po co? - pyta zdziwiony mieszkaniec.

- Można zrozumieć i pochwalić czyszczenie z liści ścieżek, uliczek, żeby było bezpiecznie i ładnie, ale nie mogę zrozumieć skąd determinacja w zbieraniu i wywożeniu liści z trawników i spod drzew. Liście do wiosny się rozłożą i ponownie „wrócą” do ekosystemu w pewnym stopniu go wzbogacając – tłumaczy Czytelnik, sugerując jednocześnie, że wywożenie niepotrzebnych dodatkowych ton liści, to dodatkowe koszty.

- Lepiej byłoby zapłacić ludziom za wywiezienie stale nowych „nierozkładalnych” śmieci z wydm czy okolicznych lasów – podpowiada mieszkaniec.


komentarzy: 62, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-62 z 62

Gość • Sobota [01.12.2012, 16:08:02] • [IP: 93.94.186.**]

po g..

norweg • Sobota [01.12.2012, 16:05:49] • [IP: 88.88.15.**]

po cooooo?? to juz wam powiem po co zeby taki kowalski cwaniak sie nie pozlizgnąli reki nie zlamal o gnijące liscie na sciezce i odszkodowania nie zarzadal od miasta puste lby i to nie jest jest glupota sprzatanie lisci :)

Gość • Sobota [01.12.2012, 13:50:06] • [IP: 93.94.184.*]

Polska głupota jak zawsze ktoś na tym musi zarobić i oto odpowiedz.

Gość • Sobota [01.12.2012, 13:42:03] • [IP: 89.174.48.*]

A zastanawiało może kogoś że te spadające liście to poprostu " pozywienie " dla tych ładnych trawników o które tak krzyczycie? chcecie mieć ładnie zielona trawkę na wiosnę?? oczywiście że chcecie. ale nie, trzeba to wszystko robic od tak zwanej D*** strony. kasa na zbieranie idzie, bo trzeba oplacic ludzi konserwacja sprzetu, paliwo etc. a potem na wiosne bedą chodzic i sypać chemią" żeby rosło". no i kolejna kasa leci. ktos tu bredzi że ściółka jest nieistotna. brawo dla tego pana/i. BRAWO! wyczyśćmy też jeziora, w końcu to nie sa morza. beda ładnie wyglądały. a przeciez o to chodzi prawda? a pozatym, jakby to Leonidas powiedział:" TO ! JEST ! JESIEŃ!!" ^_^

Gość • Sobota [01.12.2012, 13:12:33] • [IP: 92.42.114.**]

Gdzie ma być trawa tam zbierać, gdzie ma być gnój tam zostawić-wszystko.

Gość • Sobota [01.12.2012, 12:46:44] • [IP: 93.214.219.***]

O co AFERA ?? o liscie, dobrze ze robia, bo jak by nie robili nic to dopiero bylaby AFEEERAAA!!

Gość • Sobota [01.12.2012, 07:56:24] • [IP: 88.156.235.***]

Mhm, zgadzam sie z 21:16 porzadek w ogórku musi byc.

Gość • Piątek [30.11.2012, 21:45:20] • [IP: 92.42.115.***]

Liście zaczęto sprzątać odkąd nastała prywatyzacia to jest od roku 1998. Pojawiły się firmy sprzątające które załatwiły sobie pracę w Urzędzie Miejskim.Odkąt zaczęto sprzątać liście i kosić trawy to park przy ul. Chopina zaczął łysieć

Gość • Piątek [30.11.2012, 21:29:24] • [IP: 92.42.118.***]

Zawsze jakiś very inteligentny gość się znajdzie, żeby perorować na temat utrzymania parku. A to spadają gałęzie z drzew, jak śmią? Liście jednemu przeszkadzają drugiemu wrecz przeciwnie. Bawcie się emeryci w swoim ogródku :D

Gość • Piątek [30.11.2012, 21:16:38] • [IP: 92.42.117.**]

To jest park, a nie las, a w parku ma być porządek, tak jak w ogórku. Czysto, równo, pograbione itd...

Gość • Piątek [30.11.2012, 20:36:45] • [IP: 93.94.186.**]

dobrze niech zbieraja liscie razem z kupami idą =D

Gość • Piątek [30.11.2012, 20:21:35] • [IP: 80.245.183.***]

jakby nie wywozili to by był problem i pytanie czemu nie sprzątają, , ,

Gość • Piątek [30.11.2012, 20:09:38] • [IP: 95.129.228.*]

Inteligętny czytelniku...gdyby zostały te liscie na trawnikach, pod nimi zaczelyby kiełkowac rosliny i trawa. a tak to kozenie przemarzną i na wiosnę bedą silniejsze... poza tym zimą lepiej jezdzi się na sankach, bo spod sniegu nie wystają liscie.

Gość • Piątek [30.11.2012, 19:23:40] • [IP: 88.156.235.**]

A nie zapominajcie o szpilkach sosnowych bo jeszcze ktoś się pokłuje...

Gość • Piątek [30.11.2012, 18:54:23] • [IP: 93.94.186.***]

Oczywiście, że idiotyczny artykuł. Wystarczy pooglądać chociażby program" Maja w ogrodzie", żeby wiedzieć jakie prace porządkowe robi się na trawniku. Poza tym jak przyjdzie wiatr to niezagrabione z parków liście znajdą się na chodnikach i ulicach. Park to nie las, więc ściółka jest nieistotna.

Gość • Piątek [30.11.2012, 18:47:17] • [IP: 88.156.235.**]

Najbardziej śmierdzą gnijące tutaj komentarze. Problem jest tylko jeden: jak nie ma trawy do koszenia to firma musi zarabiać wywożąc liście... i nie ma co filozofować.

Wargacz Paskudny • Piątek [30.11.2012, 18:34:44] • [IP: 31.63.222.**]

Jak trawa gnije pod zalegającymi suchymi liści z niedotlenienia, jak przecież liście produkują tlen?

Gość • Piątek [30.11.2012, 17:59:46] • [IP: 92.42.116.***]

Usuwanie liści nie jest bezsensownym trwonieniem pieniędzy. Naprawdę bezsensowne trwonienie pieniędzy, to utrzymywanie przez miasto i skarb państwa pijaczków - mieszkańców naszego grodu. Tu obok mieszka ich trzech: mieszkanie dostają od miasta, czynsz płaci im gmina, ośrodek pomocy kupuje jedzenie, ich własne środki idą" na przelew". A takich miglanców są w mieście setki.

Gość • Piątek [30.11.2012, 17:57:27] • [IP: 95.129.225.***]

Trzeba usuwać liście z trawników. Wie to każdy kto cokolwiek miał styczność z tematem. Durny artykuł. Zresztą gdyby nie grabili napisalibyście artykuł, że nie dbają o park.

Gość • Piątek [30.11.2012, 17:54:09] • [IP: 95.129.228.***]

Na pytanie" PO co?" jest tylko jedna odpowiedź - po jajco.

Gość • Piątek [30.11.2012, 17:38:05] • [IP: 92.42.114.***]

Po co wywożą liście - żeby się wie...aki ze Świnoujścia dziwiły - nie pomyśli jeden z drugim że nadmiar liści może spowodować nie tylko zanik trawy w pod drzewami ale też jak już wcześniej zostało napisane w komentarzu zostać wywiane na ścieżki drogi i spowodować zagrożenie dla życia chociażby tylko tym że popada deszcz i z pieknych liści zrobi się breja a potem będzie szedł taki zdziwiony czytelnik i sobie złamie nogę a potem ów czytelnik do kogo będzie miał pretensje - napewno nie do siebie bo on tylko szedł a liście nie były wywiezione więc wszyscy winni ale nie ja - takie właśnie podejście ma znaczna większość mieszkańców Świnoujścia

Bąźciągliwa • Piątek [30.11.2012, 17:00:32] • [IP: 46.113.76.*]

W ogóle żadnych Bąździągliw tutaj nie ma. Ludzie piszcie te... :) xD

Gość • Piątek [30.11.2012, 16:57:58] • [IP: 95.129.225.***]

Trwonią nie swoje pieniądze na każdym kroku, więc co się dziwić? takich" mądrych" mamy w magistracie też żyjących za naszą kasę.

Gość • Piątek [30.11.2012, 15:58:36] • [IP: 93.94.186.***]

tak jak napisal [30.11.2012, 15:27]

COBRA • Piątek [30.11.2012, 15:40:02] • [IP: 93.94.188.***]

ma PAN racje płacimy za bezsensowną prace DZIŚ WYWOŻENIE LIŚCI Z PARKU A JUTRO ODGANIANIE FAL OD BRZEGU!!

Maślankiewicz • Piątek [30.11.2012, 15:37:39] • [IP: 193.188.198.**]

Gościu [IP: 92.42.114.**]! A ten park Kampinowski to od czego ma swoją nazwę? Nie czasem od miejscowości Kampinowo?

Gość • Piątek [30.11.2012, 15:27:16] • [IP: 80.245.181.***]

Liście trzeba koniecznie usuwać z trawników, ponieważ mogą powodować chorowanie murawy (żółknięcie trawy). Jeśli na trawniku zalegać będzie gruba, nieprzepuszczalna dla powietrza warstwa liścii, może to doprowadzić do wypadania trawy i zanikania murawy. Ta nieprzepuszczalna warstwa sprzyja powstawaniu pleśni śniegowej – groźnej choroby trawników. Trzeba więc sukcesywnie usuwać liście z trawnika. Należy to robić delikatnie, nie szarpiąc przy tym murawy, aby nie uszkodzić darni oraz roślin rosnących w pobliżu trawnika. Ponadto w czasie silnych wiatrów liście wywiewane by były z trawnika na chodniki.

Gość • Piątek [30.11.2012, 15:21:24] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:54] • [IP: 92.42.114.**] Nie załamuj mnie gościu już może.

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:54:24] • [IP: 92.42.114.**]

Białowieski Park Narodowy Świętokrzyski Park Narodowy Babiogórski Park Narodowy Kampinowski Park Narodowy Karkonoski Park Narodowy Woliński Park Narodowy Bieszczadzki Park Narodowy Wigierski Park Narodowy Biebrzański Park Narodowy Narwiański Park Narodowy Ojcowski Park Narodowy czy tam wszędzie już drzewa padły i zgniły z powodu liści?

Dm • Piątek [30.11.2012, 14:41:17] • [IP: 80.245.179.***]

Przyłączam się do grupy osób, które są za grabieniem i wywozem liści z parków. Nie widziałem jeszcze nigdy w naszym mieście, aby zalegające i pozostawione liście (nie wszystko bowiem da się uprzątnąć) , uległy całkowitemu rozkładowi i" wróciły" do ekosystemu.

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:31:17] • [IP: 62.69.250.**]

Liście nie powinny zalegać przez jesień, zimę i wiosnę na trawnikach, bo trawa pod nimi wygniwa, choruje, pleśnieje itp. Nawet jak przetrwa pod liśćmi to na wiosne będzie słabo wschodzić bo nie bedzie miała słońca. Trawnik po takim pomysle bedzie wygladał fatalnie, przestanie byc trawnikiem. Są w naszym parku miejsca gdzie liście moga zamieniac sie w kompost.

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:21:35] • [IP: 62.69.251.**]

kolejny kandydat do nagrody za najbardziej idiotyczną sprawę z jaką zwrócono sie do portalu. Myślę że wyprzedził nawet tego od gaszenia lamp w parku ! Brawo!!

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:15:57] • [IP: 80.245.181.***]

Gratuluję czytelnikowi znajomości problematyki zalegających liści na trawnikach, śmiać mi chce z takiego betoństwa, a wy redaktorzy to najpierw douczcie się może na te tematy i dopiero potem zamieszczajcie te swoje newsy.

Gość • Piątek [30.11.2012, 14:15:47] • [IP: 178.238.250.*]

ALE TEMAT. I KOMENTARZYKI...

Gość • Piątek [30.11.2012, 13:49:16] • [IP: 92.42.116.***]

"Gość • Piątek [30.11.2012, 12:01] • [IP: 79.221.23.**] . Liście trzeba sprzątnąć ponieważ będą gniły i będzie smród i nie będzie to jako nawóz ale jako" trucizna" dla drzew i krzewów." - gdzieś Ty się uchował i kto próbował Cię czegokolwiek nauczyć (jak widać bezskutecznie). Jeśli materia organiczna" gnije i śmierdzi" to znaczy, że się rozkłada i przekształca w. ... znakomity, naturalny nawóz! Masz pojęcie jak powstaje kompost i dlaczego obornik (czyli gnój) wywozi się na pola? Tu problem jest jedynie w tym, że to park, a nie las i w parku ma być ładnie, pozamiatane, pograbione z równo przyciętą trawką i drzewami i dlatego liście się wywozi.

ON • Piątek [30.11.2012, 13:34:26] • [IP: 31.175.183.**]

245-CO CO CHORE TRZEBA PALIC-JA

Gość • Piątek [30.11.2012, 13:30:11] • [IP: 88.156.232.***]

komuno wróć jeszcze niech pomalują trawe na zielono a liście przykleić ponownie na drzewa he he

Gość • Piątek [30.11.2012, 13:15:34] • [IP: 95.129.228.**]

Nie rozumiem dlaczego redakcja portalu publikuje bezkrytycznie" przemyślenia" i uwagi namolnych mieszkańców miasta.

Gość • Piątek [30.11.2012, 13:14:13] • [IP: 93.94.190.***]

Poniżej komentarze wszystko wyjaśniły - lubię takie chwile, gdy komentarze są rzeczowe i trafne, a tak dziś jest, w większości. To jasne, że ów park NIE JEST LASEM, a więc nie można zostawiać liści, bo trawa się nie odrodzi. Po drugie - liście przechowują na następny rok różne zarazy. Po trzecie...patrz niżej. I powtórzę - park nie jest lasem, a więc traktuje się go jak ogród.

Gość • Piątek [30.11.2012, 13:06:36] • [IP: 77.88.191.***]

liście zalegające na trawniku z czasem tworzą nieprzepuszczalną dla powietrza warstwę, która sprzyja powstawaniu pleśni śniegowej – groźnej choroby trawników.

ROBERCIK • Piątek [30.11.2012, 13:03:27] • [IP: 178.238.245.***]

DO Gość  Piątek [30.11.2012, 11:36]  [IP: 92.42.116.***] CIEBIE POWINNO SIĘ WYWIEŚĆ I SPALIĆ !! TO JEST NIEPOTRZEBNE PRACOWAŁEM W TEJ FIRMIE 10 LAT I WIEM ZE SZEFCIO MA UKŁADY I STĄD ZLECENIA :) KAŻDY ORZE JAK MOŻE I WY BYŚCIE TAK ROBILI GDYBYŚCIE PRZY KORYCIE BYLI

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:59:42] • [IP: 92.42.116.**]

, , ważna sprawa to regularne usuwane liści opadłych z drzew. Opadłe liście zacieniają trawnik, przez co zmniejszają jego trwałość. Co gorsza, wilgotne liście" sprasowane" pod warstwą śniegu, odcinają dostęp tlenu do darni i powodują gnicie trawnika.'' to tylko fragment jednego artykułu na temat potrzeby grabienia liści. Wszelkim, , fachowcom z każdej dziedziny'' polecam wyszukiwarkę Google zanim zabierzecie głos w temacie o którym nie macie zielonego pojęcia.

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:49:47] • [IP: 92.42.119.***]

Na retoryczne pytanie jest adekwatna odpowiedź. Mianowicie, liście zbiera się po to, żeby mogły wyrosnąć tam ponownie kwiaty i trawa, która znikła po paru, a raczej kinkunastu latach zalegania liści. Jeśli ktoś lubi mieszkać w barłogu, to niech sobie tak dalej mieszka, ale niech nie narzuca tego innym, bo nikt tego nie lubi /!/, chyba, że menele zjeżdżający tu masowo do Świnoujścia. Zaś co do zaśmieconych wydm, to należało by przegonić z tamtąd właśnie tych ostatnich, co o nich mowa, bo to oni te wydmy zamieszkują i pozostawiają po sobie ładne" kwiatki".

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:43:07] • [IP: 62.69.248.***]

Grabić i wywozić liście Tak ratujemy kasztanowce!!

ON • Piątek [30.11.2012, 12:41:32] • [IP: 31.175.183.**]

255 -TO W MARCU CO PISZESZ TO GORSZE OD LISCI.

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:40:26] • [IP: 77.88.163.**]

"Zbierają liście z chodników ale też z trawników. Po co? - pyta zdziwiony mieszkaniec." Po to, głupolu, żeby wiatr ich nie rozwiewał znowu na ścieżki, bo by ci to przeszkadzało. Po to, głupolu, żeby trawa miała czym oddychać i nie gniła. Po to. głupolu, żeby na wiosnę nie było zgnilizny, smrodu i syfu. Dziwię się" redaktorowi", ze takie bzdety drukuje.

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:26:20] • [IP: 62.69.255.***]

oczywiscie bardzo dobrze a jak mają uratowac drzewostan jak w zalegających lisciach swietnie zimują wszelkiego typu bakterie i robactwo, zeby z pierwszym słonkiem w marcu, zezryć wszystko co zielone i nie tylko...brawo!!

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:19:37] • [IP: 80.245.190.***]

Dokładnie. Liście się rozkładają i są naturalnym nawozem. Po co je wywozić?

ON • Piątek [30.11.2012, 12:14:46] • [IP: 31.175.183.**]

POWTURZE -LISCIE NA TRAWNIKU -TO SMIERC TRAWNIKA, PRZEZ CALY ROK.

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:09:11] • [IP: 80.245.180.***]

Po co je zbieraja? moze na wiosne liscie wykielkuja, przyjma sie i bedzie wiecej drzew...czy jak

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:02:41] • [IP: 79.221.23.**]

to tak jakbyś gówno w majtach zostawił bo to dobry nawóz dla twojej du..y

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:01:12] • [IP: 79.221.23.**]

Mieszkaniec który" czepia" się liści i tego że trzeba to posprzątać ma coś nie tak po kopułą. Liście trzeba sprzątnąć ponieważ będą gniły i będzie smród i nie będzie to jako nawóz ale jako" trucizna" dla drzew i krzewów. Idź człowieku do kościoła i się pomódl za rozum dla siebie.

Gość • Piątek [30.11.2012, 12:00:25] • [IP: 78.148.176.**]

podobno pies Mietka też tam nasikał

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:45:44] • [IP: 68.67.9.***]

co za GAMON te wypociny pisal?? trawa przykryta warstwa lisci obumiera i gnije. dlatego zbieraja, grabia, wywoza !!

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:43:17] • [IP: 80.245.179.***]

Sprzątają źle, nie sprzątają źle.

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:41:55] • [IP: 31.182.107.**]

Oczywiście dla" ekosystemu" byłoby bardziej naturalne pozostawić liście na trawnikach, aby użyźniły glebę. Natomiast proszę zwrócić uwagę, że wiatr może te liście spowrotem nawiać na chodniki, a wtedy znów będzie artykuł, że liści nie sprzątają. Nigdy nie będą wszyscy zadowoleni.

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:41:22] • [IP: 80.245.191.***]

Nie ma to jak" specjaliści od wszystkiego"

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:38:37] • [IP: 178.238.250.***]

co do sprzątania tych gówien to baranie !! Widzisz wszedzie jakas instytucja poustawiala znaki sprzatania psich kup a czy obok nich smietniki? NIE, Ludzie widza znaki czepiaja sie ludzi spacerujacych z psiakami ktorzy nie sprzataja. a jak maja sprzatnac gdzie wyrzucic pelno ludzi wrzuca kupki do odpadow komunalnych(czyt. normalne smietniki) Czy tak wolno Chyba NIE

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:36:29] • [IP: 92.42.116.***]

Po co? Bo to jest park a nie las, pod liśćmi trawa gnije i wymaka. Poza tym cześć liści to liście kasztanowca w kasztanowca w których rozwija się szrotówek i te należy wywozić (i palić) bezwzględnie.

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:34:46] • [IP: 184.95.55.**]

Wiatr wieje, roznosi liście wkoło. Choć przyroda chroni drobne rośliny i owady w trawie, a gdy sucho pomarańczowy dywan się pięknie rozściela, każdy klnie, jak się pośliźnie na liściu zmoczonym" psim" lub jesiennym deszczem. Czy zostawić, czy zwinąć nim kolor dywan na czarny zmieni? Co do śmieci na wydmach - gdzie to wychowanie, które uczy swe zabawki zbierać, a śmieci do kosza rzucać? Na mewy i dziki nie da się wszystkiego zwalić.

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:31:01] • [IP: 80.245.186.**]

dobrze gada

Gość • Piątek [30.11.2012, 11:29:20] • [IP: 62.69.255.**]

Czytelnik chyba nie wie co dzieje się z trawą przykrytą warstwą liści. Zapewne to jeden z tych którzy nie widzą też potrzeby sprzątania psich gówien bo przecież" się rozłożą i ponownie „wrócą” do ekosystemu"

Oglądasz 1-62 z 62
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■