POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [14.11.2012, 12:37:07] • Świnoujście

Park Chopina będzie nie do poznania

Park Chopina będzie nie do poznania

fot. Urząd Miasta Świnoujście

W przyszłym roku ma być gotowy nowy Park Chopina. Wykonawca przebudowy jest już wybrany. To kolejna inwestycja, na którą miasto pozyskało pieniądze ze środków zewnętrznych. Do przetargu stanęło 6 firm ze Szczecina, Goleniowa, Gryfina, a nawet z odległego Starego Sącza. O wyborze wykonawcy decydowała cena. Najdroższa oferta opiewała na ponad 7,6 mln złotych. Zakład Robót Inżynieryjno Budowlanych Andrzej Dykowski zaoferował najniższą – 4,5 mln złotych.

- Park pełni w chwili obecnej funkcję wypoczynkową; często kojarzony jest z panami z butelką piwa w ręce. - mówi Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia .- Natomiast projekt rewitalizacji zakłada urozmaicenie tej funkcji poprzez wprowadzenie obiektów rekreacyjnych dla użytkowników w różnym przedziale wiekowym. Rewitalizacja ma na celu uatrakcyjnienie terenu parku pod względem wizualnym i użytkowym z punktu widzenia mieszkańców Świnoujścia oraz odwiedzających miasto turystów krajowych i zagranicznych.

Sam projekt rewitalizacji parku był pierwszym , który wybrano w ramach ogłoszonego przez prezydenta miasta otwartego konkursu . Prezentacja prac i rozstrzygniecie konkursu na architektoniczną koncepcję rewitalizacji parku miejskiego przy ulicy Chopina odbyła się w dniu 29 października 2010 o roku w Galerii"Poddasze" Miejskiego Domu Kultury .Pierwszą nagrodę Jury konkursu przyznało firmie Bronisz Land Design z Sulejówka.
Prace w Parku Chopina zaczną się od rozbiórki istniejących tam elementów. W przebudowanym parku powstaną m.in. plac zabaw dla dzieci, terenowa siłownia, pole do gry w boule oraz szachy, stok saneczkowy, elementy małej infrastruktury, jak: ławki i oryginalne miejsca do wypoczynku tzw. siedziska terenowe, altany parkowe, zewnętrzna galeria, ścieżka dydaktyczna, stojaki na rowery. Będzie też specjalne miejsce upamiętniające historyczną funkcję tego terenu, czyli dawnych cmentarzy ewangelicko-luterańskiego i żydowskiego. Całość ma być monitorowana.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Kwota dofinansowania to 2 mln złotych, resztę dołoży miasto. Projekt o dofinansowanie przygotowany przez Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych UM Świnoujście znalazł się w pierwszej piątce najlepszych w województwie. Drugim projektem, na który nasze miasto również dostało dofinansowanie z RPO, jest renowacja budynku Szkoły Podstawowej nr 1 oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku na boisko sportowe i plac zabaw.

- Świnoujski samorząd należy do najlepszych i najbardziej operatywnych samorządów w województwie zachodniopomorskim, jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych. Świadczą o tym chociażby wysokie miejsca w rankingach, które obserwuję. To także duża zasługa osób, które przygotowują wnioski aplikacyjne - powiedział wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Andrzej Jakubowski podczas podpisywania umowy z prezydentem miasta Januszem Żmurkiewiczem o dofinansowaniu inwestycji.

BIK UM Świnoujście


komentarzy: 50, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-50 z 50

Gość • Niedziela [18.11.2012, 13:21:40] • [IP: 83.8.206.***]

Kaplice postawcie

Gość • Sobota [17.11.2012, 16:04:55] • [IP: 92.42.114.***]

Psy paluja a co?zawsze tak robia, prowokacja, potem do suki, a te obrazki to beda polamane i pomalowane sprayem

Gość • Piątek [16.11.2012, 18:50:18] • [IP: 92.42.113.**]

Przepraszam, a kto będzie pilnował, żeby psy nie robiły tam jak dotychczas.

Gość • Piątek [16.11.2012, 15:35:38] • [IP: 88.156.234.**]

A może po prostu zrezygnować z tej inwestycji i zostawić park, parę ławek i ładne alejki. Nie będzie problemu...

Gość • Piątek [16.11.2012, 15:07:06] • [IP: 88.156.234.**]

Do tych oburzonych urażonych moralistów, że na dawnym cmentarzu powstanie park, plac zabaw itp.wiekszość tam szcza, śmieci a niekiedy konia walą i teraz oburzenych udają bo monitoring będzie piękne miejsce dla dzieci do zabaw i wypoczynku kto będzie miał na to chęć.

DD • Piątek [16.11.2012, 13:49:52] • [IP: 94.42.176.*]

Nie mieszkam w Ś-ciu od ładnych paru lat i prawde mówiąc zapomniałem, że był tam cmentarz. Wizualizacja ciekawa ale zgadzam się z osobami, którzy są zniesmaczeni chybionym pomysłem. Park jest urokliwy sam w sobie i nie trzeba na siłe robić tam placu zabaw. Zbudujcie molo albo zastanówcie się droga władzo nad sprawniejszym przemieszczaniem się na piękną wyspę. Poza tym kto pozwolił zburzyć" parkową". Nic się nie zmieniło miasto sexu i biznesu. Cynkciarze nadal rządzą...

Wargacz Paskudny • Piątek [16.11.2012, 08:28:01] • [IP: 31.63.223.***]

„Park Chopina będzie nie do poznania” i nie do Gniezna.

Gość • Piątek [16.11.2012, 08:02:17] • [IP: 88.156.234.**]

A tak dokładnie, to kto wpadł na pomysł by na cmentarzu budować Park Rozrywki? Jestem ciekaw, kto na to wpadł ?

Gość • Czwartek [15.11.2012, 21:52:55] • [IP: 92.42.114.***]

a gdzie teraz będę pil wino ??proponuję otworzyć pijalnię polączoną z izbą wytrzeżwień

Gość • Czwartek [15.11.2012, 21:32:25] • [IP: 92.42.113.**]

W moim zaledwie 3-letnim bloku zrobiły dzieci taki syf, ze głowa boli. No jeżeli nie możemy uszanować pamięci zmarłych, to urządzajmy dzieciom parki rozrywki.Pomysł sprowadzenia telewizji ZDF albo lepiej Bild-a jest dobry.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 20:52:01] • [IP: 93.94.186.**]

tylko nie zapomnijcie o toalecie, skoro ma być plac zabaw to wiadomo że dzieci będą przebywać jakiś czas więc i siusiu czy kupkę będą chciały zrobić. No chyba że załatwiać się będą pod krzaczkiem.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 18:45:38] • [IP: 62.69.253.*]

Pomysł na to aby Park odnowić bardzo dobry, ale aby robić ekstra Park Zabaw dla dzieci to pomyłka."Dwoje dzieci w piaskownicy jeden do drugiego. -Co robisz ? -Babeczki, zobacz jakie fajne. -Skąd masz foremkę? - Wykopałem tutaj w dołku taką fajną okrągłą i z zębami." Jestem jednak za tym aby wydobyć kości i złożyć je na cmentarzu komunalnym.Kiedyś już na górce był plac zabaw, a co roku 1 listopada w piaskownicy i obok paliły się znicze. Do tej pory jeszcze są miejsca gdzie znicz się pali.Nazwa nowego Parku " Pod Kościotrupem" Hańba. Wyczyścić i dopiero robić bez wsydu na całą Europę.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 15:16:02] • [IP: 88.156.234.**]

Czyli powstanie nam plac zabaw pod nazwą" cmentarny na Chopina". ...

Gość • Czwartek [15.11.2012, 15:01:42] • [IP: 80.245.176.**]

Ile tak potrzebnych mieszkań komunalnych za tą kasę można by zbudować?

Gość • Czwartek [15.11.2012, 14:51:27] • [IP: 80.55.4.***]

-o głosie z 23:06: jak zwykle ktoś mądrzy się na temat katolicyzmu, a ma braki w wiedzy; jednym z uczynków miłosiernych co do ciała jest" zmarłych grzebać", a i sam Jezus był pochowany w grobie, do czasu zresztą, więc nie upraszczać mi tu, nieoświeceni wolnomyśliciele - (przyśpieszcie myślenie!)

Gość • Czwartek [15.11.2012, 14:25:07] • [IP: 62.69.251.**]

Tym tematem trzeba zainteresować niemieckie telewizje ZDF i NDR. Na pewno przyjadą i pokażą światu naszą kulturę i szacunek dla dawnych mieszkańców Świnoujścia. Ciekawe co wtedy przed kamerami powiedzą Ci którzy o tym skandalu decydują ?

Gość Tudor • Czwartek [15.11.2012, 12:55:46] • [IP: 92.42.118.**]

Przebudowa cmentarza na plac zabaw to SKANDAL. Ale jak znam życie, to żaden argument nie zmieni decyzji i przebudowa cmentarza na plac zabaw odbędzie się. Na nic zdadzą się nasze protesty.SKANDAL

Antycyponek • Czwartek [15.11.2012, 11:16:40] • [IP: 31.63.205.*]

Ja bym jeszcze zburzył kamienice z Chopina i wybudował osiedle ale platan, bo nie będzie pasowało do otoczenia.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 10:50:28] • [IP: 62.69.251.**]

19:36] • [IP: 92.42.119.***] zgadzam się w 100%. Wydawać by się mogło że czasy profanowania cmentarzy już minęły a to co ma być zrobione to szokujący przejaw elementarnego braku poszanowania dla zmarłych którzy są tam pochowani. Czy Ci którzy popierają ten pomysł chcieli by placów zabaw na grobach swoich dziadków czy rodziców? Mieszkam obok tego cmentarza i jestem w szoku widząc te wizualizacje... /00:41] • [IP: 62.69.250.***]: cmentarz żydowski Niemcy zlikwidowali kierowani nienawiścią i faszyzmem a nie pragmatyzmem który sugeujesz - czy to ma być przykład dla nas, którzy tak wrażliwi jesteśmy na niszczenie np. polskich cmentarzy na wschodzie?

porucznikbarewicz • Czwartek [15.11.2012, 09:48:23] • [IP: 80.245.191.**]

Lokalizowanie placu zabaw na miejscu, nawet byłego cmentarza, jest oznaką niskiej kultury społecznej. Nie umiemy szanować ani byłej tradycji ani pamięci z nią związanej. Piękny zadbany park byłby w tym miejscu odpowiedni, ale prostacka mentalność takich niuansów nie zauważa.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 08:46:32] • [IP: 88.156.234.**]

A co na te zmiany mieszkańcy ul Chopina, gdy pod ich oknami pojawi sie plac zabaw dla dzieci i wrzaskliwe podmioty ? Też sie ucieszą, że zamist spokoju dostaną hałas. ... zniknie cały urok tej ulicy.

Gość • Czwartek [15.11.2012, 00:41:27] • [IP: 62.69.250.***]

Do Gość • Środa [14.11.2012, 19:36] • [IP: 92.42.119.***] Nie przejmuj się Niemcami. Przed wojną przy skrzyżowaniu ulic Moniuszki i Sienkiewicza był cmentarz żydowski, który Niemcy zlikwidowali. Myślę, że z takich samych powodów jak my to robimy: przede wszystkim jest to teren w centrum miasta i nie ma powodu by był przeznaczany na cmentarz. Kto miały by utrzymywać groby i za to płacić? Na Karsiborskiej, groby po 30 latach są likwidowane, chyba że bliscy wniosą odpowiednie opłaty.

Gość • Środa [14.11.2012, 23:09:44] • [IP: 93.94.188.***]

Bylo do przewidzenia ze kiedys do tego dojdzie, ale zeby zrobic to z glowa, caly teren przekopac na glebokosc najmniej 2metrow, wydobyc wszystkie kosci ktore tam sa do dnia dzisiejszego, bo przeciez nikt ich nie wydobywal za specjalnie tylko rownano teren i zabierano nagrobki, postawic postument dla pamieci w jakiejs wydzielonej czesci, i dopiero przystapic do jakis zmian w terenie i zostawic drzewa sa tam naprawde ciekawe okazy, ktore w upalne dni daja troche chlodnego cienia.

Gość • Środa [14.11.2012, 23:06:20] • [IP: 93.94.186.*]

Osiedla buduja na cmetarzach.Przeciez katolicy wierza ze umarli sa juz w niebie.Bedzie piekny PARK.Cieszmy sie a nie ciagle pretesje.

z ul. Chopina • Środa [14.11.2012, 20:54:40] • [IP: 88.156.234.**]

[IP: 92.42.119.***]- masz rację, popieram.

Gość • Środa [14.11.2012, 20:14:33] • [IP: 88.156.235.**]

Ktoś bardzo słusznie zauważył, że kolejną wycinkę drzew pan Karalus określił jako rozbiórkę istniejących tam elementów. Ponadto park położony jest na zboczu, to będzie rycie żeby zrobić miejsce dla naszej narodowej, powszechnej wśród ludu gry w bule?

Gość • Środa [14.11.2012, 19:36:58] • [IP: 92.42.119.***]

To nie jest rewitalizacja.Tak można budować kiedy realizujemy park od początku na terenie czystym historycznie.Tutaj natomiast Niemcy, Polacy wiedzą, że to miejsce jest uświęcone pochowanymi osobami i co z tego, że w innej wierze.Więc rewitalizacja, tak.Ma to polegać na pozostawieniu drzew, poprawie ścieżek, Krzyż, tablica, ławki.Projekt ma zrobić zespół mieszany, Polsko Niemiecki.Ja, swojego bajtla nie zaprowadzę na cmentarz, do zabawy bo nie chcę aby bawił się przypadkowo wygrzebaną kością piszczelową.Z jaką pogardą będą patrzeć na nas Niemcy spoglądając jednocześnie na mapę i na plac zabaw, przecież wiedzą, że to cmentarz.

Gość • Środa [14.11.2012, 17:20:17] • [IP: 62.69.255.**]

Ta żółta łacha na zdjęciu obok to sralnia dla psów?

Gość • Środa [14.11.2012, 17:11:42] • [IP: 31.63.227.*]

... i monitoring nie pomoże.

Gość • Środa [14.11.2012, 17:09:20] • [IP: 80.245.187.***]

totalna bzdura z tą przebudową, jak można wyciąć ponad 160 drzew z tak pięknego terenu? kto na to pozwolił? Wystarczyłaby tylko delikatna przebudowa ścieżek, dołożyć ławeczek i śmietników i byłoby OK. Ale nie, Michalska musi pokazać jaką ma władzę i wieśniackie pomysły.

Gość • Środa [14.11.2012, 16:25:49] • [IP: 92.42.117.***]

w Poznaniu?

Gość • Środa [14.11.2012, 16:07:50] • [IP: 88.156.234.**]

Cmentarze przerabiają w parki czemu tak się dzieje? Bo jesteśmy nie tolerancyjni. Cmentarz był ewangelicki więc można go zadeptać. Postawcie tam pomnik prześladowanym Żydkom. WSTYD

Gość • Środa [14.11.2012, 15:46:41] • [IP: 88.156.234.***]

A nie znalazlo sie tam miejsce na letnia rezydencje prezydenta miasta ?

Gość • Środa [14.11.2012, 15:32:17] • [IP: 80.245.176.***]

oczywiście jestem ZA!

Gość • Środa [14.11.2012, 15:31:55] • [IP: 80.245.176.***]

nikt tak nie uczci zmarłych tak jak to robią obecnie pijaczki -ha ha

Gość • Środa [14.11.2012, 15:11:21] • [IP: 62.69.251.**]

14:46] • [IP: 92.42.116.***] w te Święto Zmarłych. To chyba niedawno ?

Gość • Środa [14.11.2012, 14:46:09] • [IP: 92.42.116.***]

Super! Oby jak najszybciej zrobili! A Ci co są przeciw placu zabaw na cmentarzu niech się zastanowią kiedy ostatni raz czcili pamięć tam pochowanych?!

Gość • Środa [14.11.2012, 14:45:37] • [IP: 93.94.187.***]

a jak psy srają to dobrze, nie profanacja?

Mieszkaniec G. • Środa [14.11.2012, 14:38:28] • [IP: 89.77.23.***]

Ludzie może trochę więcej entuzjazmu. .. Według mnie bardzo dobrze, że miasto podjęło taką a nie inną decyzję. Cmentarzy jest pełno, a placów zabaw niestety brakuje. Chyba lepiej, żeby odnowić ten park, niż żeby było to jak do tej pory miejsce, gdzie skupisko meneli opija się alkoholem zaczepiając przy tym innych ludzi -.- Ludziom w tym mieście NIGDY nic nie pasuje. Najlepiej, żeby nie było tutaj niczego atrakcyjnego tylko wszędzie szare blokowiska tak? Ogarnijcie się trochę... Zresztą Park Chopina już dawno przestał pełnić funkcję cmentarza, więc nie rozumiem dlaczego nie wykorzystać tego miejsca.

Gość • Środa [14.11.2012, 14:36:34] • [IP: 31.63.227.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [14.11.2012, 14:03:25] • [IP: 93.94.184.**]

Rewitalizacja, czyli powrót do czego?? Czy będzie chociaż jakaś tablica upamiętniająca to co było tam jeszcze nie tak dawno?? Czy ta nieszczęsna ścianka oporowa w kierunku ul. Herberta z napisami miejsc urodzin pozostanie.

Gość • Środa [14.11.2012, 13:53:22] • [IP: 88.156.233.**]

Znowu wybrano najtańszą firmę czyli będzie tak: tanie materiały i byle jakie wykonawstwo.Efekt będzie taki, że po dwóch trzech latach będą poprawki, a to podwoi koszty inwestycji.Namacalnych przykładów mamy mnóstwo chociażby chodniki i ścieżki rowe- rowe na 11-Listopada.

Gość • Środa [14.11.2012, 13:53:10] • [IP: 93.94.187.***]

Tyle drzew wytną??

Gość • Środa [14.11.2012, 13:45:38] • [IP: 92.42.113.***]

tragedia tylko polacy bez polotu wpadają na takie żenujące pomysły oszpecania miasta i będzie jak obskurny plac zabaw pod leningradami ! Czy matki tego chcą ? żądają od miasta ?Czy kolesie znowu sobie hapią kaskę ?

Gość • Środa [14.11.2012, 13:41:25] • [IP: 92.42.113.***]

ten park ma swój klimat. .. częściej tylko przeganiac meneli... btardziej zadbać o zieleń !~a te ekrany to zgroza tandetna !! Chcę widzieć drzewa a nie ekrany jakby telewizorów ! Za każde wycięte drzewo należy się kara dysydentom i to nie żarty. ... betonowe stwory maja zastąpić piękno przyrody ?

Gość • Środa [14.11.2012, 13:40:21] • [IP: 88.156.234.**]

Nigdy nie powinien tam powstac plac zabaw dla dzieci i tzw park rozrywki - to cmentarz ! Szanujmy tu pochowanych.

Wargacz Paskudny • Środa [14.11.2012, 13:05:42] • [IP: 31.63.227.*]

Profanacja z degustacją. I tak o to park straci swój charakter parkowy zamieniając cmentarz na plac zabaw.

Gość • Środa [14.11.2012, 13:03:14] • [IP: 92.42.117.***]

Niech zgadnę, wygrała najniższa oferta, prace staną w połowie i trzeba będzie szukać nowego wykonawcę. . .

Gość • Środa [14.11.2012, 13:02:55] • [IP: 62.69.251.**]

Stanowcze NIE dla parku rozrywki na CMENTARZU. To jest jakieś szaleństwo i barbarzyństwo!! Przecież tam są ludzie pochowani ! A może tak w Katyniu albo Lwowie niech władze zrobią place zabaw na polskich cmentarzach ?

Gość • Środa [14.11.2012, 12:46:46] • [IP: 88.156.234.**]

Najlepszy to będzie plac zabaw dla dzieci na dawnym cmentarzu tzn Parku przy Chopina.

Oglądasz 1-50 z 50
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■