POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [10.11.2012, 06:58:07] • Świnoujście

Miasto oddało pieniądze za opiekę nad przedszkolakiem

Miasto oddało pieniądze za opiekę nad przedszkolakiem

fot. Edmund Papski

Pobierali opłatę za publiczne przedszkole nielegalnie. Więc musieli ją zwrócić. Tego domagał się w sądzie mieszkaniec miasta. I wygrał. Jeden z mieszkańców pozwał miasto, żądając zwrotu pieniędzy za przedszkole dziecka. Powołał się na uchyloną przez NSA tzw. "uchwałę przedszkolną "z 2001 roku. W drugiej instancji sąd wydał wyrok pozytywny dla mieszkańca. Miasto wypłaciło mu zasądzoną kwotę w wysokości 3964 złotych za okres od czerwca 2008 do września 2009 roku.

- Oczywiście możemy rozpatrywać tę sprawę pod kątem zarówno prawnym, ale i w pewnym sensie moralnym. Natomiast z wyrokiem sądu, jeżeli jest on ostateczny nie dyskutuje się - mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

Rzecznik dodaje, że nawet jeśli domaganie się zwrotu pieniędzy było zgodne z prawem, to rodzi się pytanie, czy w tym czasie opieka nad dzieckiem nie była sprawowana.

- Czy nie uczestniczyło ono w procesie wychowania organizowanym przez przedszkole? – pyta Robert Karelus.

Na zadane przez nas pytanie, czy miasto spodziewa się kolejnych pozwów, rzecznik odpowiada:

- Nie wiemy ilu rodziców pójdzie tą drogą. Jednakże zgodnie z opinią sądu, każda sprawa ma inny wymiar formalno prawny i będzie rozpatrywana indywidualnie – mówi Robert Karelus

Rzecznik podkreśla, że miasto nie likwiduje przedszkoli. W przeciągu ostatnich trzech lat powstało 200 nowych miejsc.

- Sama opieka przedszkolna jest na wysokim poziomie – mówi Robert Karelus.

W planowanym budżecie przedszkoli na kwotę 7,8 mln złotych, udział miasta miał wynieść 6,4 mln złotych , a rodziców 1,4. Natomiast w oparciu o frekwencje dzieci i faktyczne opłaty rodziców zmieniają się przewidywane proporcje na 7,1 mln po stronie miasta i około 800 tysięcy po stronie rodziców. Planowana kwota dopłaty do dziecka miała wynieść 547 złotych miesięczne, wyniesie 591.

- Nie podnieśliśmy opłat za wyżywienie – mówi rzecznik. - Tym bardziej jest nam przykro, że są mieszkańcy, którzy pozywają miasto, żądając zwrotu pieniędzy.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-64 z 64

j444 • Piątek [16.11.2012, 00:03:50] • [IP: 80.245.182.***]

Jeżeli miasto nie stać na prowadzenie takiej ilości przedszkoli powinien ilość zredukować. Swoja drogą to rodzice winni płacić pełną stawkę za utrzymanie dziecka w przedszkolu czy żłobku, byłoby sprawiedliwie i po kłopocie.

Gość • Wtorek [13.11.2012, 00:26:55] • [IP: 178.238.249.**]

Jak czytam te komentarze to wcale się nie dziwię, że magistratcy was w trąbę walą.Przecież przez swoją ciemnotę sami się o to prosicie.Oni naginają prawo a wy nawet tego nie widzicie.A jak ktoś się buntuje przeciwko łamaniu prawa, to jeszcze go obszczekujecie.Dzisiaj on jutro wy, baranki.Wtedy nie beczcie.

Gość • Poniedziałek [12.11.2012, 05:41:45] • [IP: 92.42.116.**]

oddajcie pławy kombinatorzy

Gość • Niedziela [11.11.2012, 16:54:42] • [IP: 88.156.233.**]

janusz prywatnie ma dużo siana, więc mu odbiorą.

Gość • Niedziela [11.11.2012, 11:54:49] • [IP: 62.69.251.*]

Sąd stanął po jego stronie, tak więc zgodnie z literą prawa miał rację.Ktoś za to powinien ponieść konsekwencje finansowo-personalne bez obciążania budżetu miasta.Bardzo ciekawy temat na pozew zbiorowy.

Gość • Niedziela [11.11.2012, 10:53:24] • [IP: 178.238.250.**]

Do [IP: 88.156.235.**] cóż, w przeciwieństwie do ciebie dobrze wiem czym jest Rada Miasta, wiem że to ona uchwaliła uchwała o opłacie za przedszkola, wiem kto przygotowuje projekty uchwał na sesje Rady Miasta i znam wyrok NSA, żeby wiedzieć o czym piszę... A w przeciwieństwie do Ciebie nie jest to wiedza laika zaczerpnięta z encyklopedii czy Wikipiedii, a informacyjne przeczytaj sobie Konstytucje RP, zwłaszcza przepisy dotyczące zródeł prawa w tym kraju oraz te przepisy, które dotyczą samorządu terytorialnego

Gość • Niedziela [11.11.2012, 09:15:53] • [IP: 217.13.197.*]

W nawiązaniu do [10.11.2012, 19:45] • [IP: 80.245.190.*] - dlatego ZGM NIE MA !! podstawy prawnej do wyliczania czynszu. Nie mylić z pobieraniem czynszu !! Brakuje Stasia M. Lokatorzy mieszkań komunalnych powinni się spytać Pani Dyrektor, w jaki sposób wyliczono ich czynsz.

ᵍᵐ • Niedziela [11.11.2012, 07:32:18] • [IP: 31.63.209.**]

☞ [IP: 178.238.250.**] - Ja cię, ale Ty jesteś kocur. Normalnie szok w trampkach.

Gość • Niedziela [11.11.2012, 00:36:28] • [IP: 88.156.235.**]

-->[IP: 178.238.250.**] - Kto uchwala prawo wg.ciebie Urzędnicy? Coś ci się tam zupełnie pokiełbasiło! Aż robi się przykro kiedy się czyta komentarze takich" intelektualistów". Ciemnota i głupota aż obcieka z tego co napisałe(a)ś. Poczytaj sobie (zacznij od encyklopedii abo Wikipedii) co to jest urzędnik samorządowy, Rada Miasta, sejmik, sejm itp itd.Potem trochę o zadaniach i obowiązkach samorządu - może wówczas trochę przejaśni się ci w główce.

Gość • Sobota [10.11.2012, 23:31:12] • [IP: 93.94.190.**]

Teraz inni rodzice pójdą do sądu, słusznie, skoro uchwała była niezgodna z prawem. Za nieudolność Żmurkiewicza zapłacimy wszyscy, a powinni tylko ci, co na niego głosowali.

Gość • Sobota [10.11.2012, 23:04:56] • [IP: 178.238.247.**]

Miasto? Czyli kto? My wszyscy dokładamy się do utrzymywania dzieci w przedszkolu.

Gość • Sobota [10.11.2012, 22:28:52] • [IP: 178.238.250.**]

Do [IP: 31.63.209.**] - nie jesteś tą osobą, więc po co wogóle się odzywasz... a do tych osób, które uważają, że to skandal, ze jeden z mieszkańców wygrał z miastem zwrot pieniędzy, których miasto nie miało prawa pobierać- czemu nie martwicie się tak o własne podatki pozwalając władzy na taką nieudolność, żeby nie określić tego rodzaju działań jeszcze gorzej, która doprowadza do tego rodzaju sytuacji... Obowiązkiem urzędników, na które też płacę, i to nie małe podatki, jest uchwalanie prawa w sposób właściwy, a tym wypadku oni co najmniej się nie popisali, wystarczy przeczytać wyrok NSA wydany w sprawie przedszkoli, zeby dojść do takiego wniosku

Gość • Sobota [10.11.2012, 22:18:29] • [IP: 62.69.255.***]

uchwała przedszkolna była tak skopana, że wygrać z żurem to jest pikuś. Zebrać dowody wpłat, czy to blankiety z przedszkola czy to wydruki z konta. Podliczyć i wypichcić do urzędu miasta wezwanie do zapłaty z odsetkami w ciągu 7 dni. Jak po siedmiu dniach pieniędzy nie będzie na koncie to pozew do sądu i spokojnie czekać na wyrok.

ᵍᵐ • Sobota [10.11.2012, 21:41:16] • [IP: 31.63.209.**]

Bym Wam pomógł, ale to nie są tanie rzeczy. Nie wiem, czy byście byli gotowi pozbyć się własnych majątków dla kilku stów zysku?

Gość • Sobota [10.11.2012, 21:13:44] • [IP: 95.129.226.***]

Proszę o kontakt osobę która wygrała sprawę kasia028@o2.pl pozdrawiam

Gość • Sobota [10.11.2012, 20:24:40] • [IP: 95.129.228.***]

prosze o kontakt kto poprowadzi moja sprawe moj mail robi2347@wp.pl

Gość • Sobota [10.11.2012, 19:45:22] • [IP: 80.245.190.*]

Czy to prawda, że uchwały czynszową i o najmie lokali UNIEWAŻNIONE przez Sąd Administracyjny z powodu naruszenia kilku USTAW JEDNOCZEŚNIE opiniowała pod względem prawnym była r.pr ZGM-u, a obecnie sędzia Sądu Rejonowego i Prezes świnoujskiego sądu Magdalena Sarzyńska ??

Gość • Sobota [10.11.2012, 18:15:52] • [IP: 83.168.86.***]

pANIE kERELUS, A MOŻE BY TAK WPROWADZIĆ OPŁATY ZA SZKOŁY PODSTAWOWE, NIECH LUDZIE PŁACĄ, A POTEM NIECH DO SĄDU IDĄ ŻEBY ODZYSKAĆ PIENIĄDZE, MOŻE NIE WSZYSCY PÓJDĄ DO SĄDU TO ILE KASY ZOSTANIE

Gość • Sobota [10.11.2012, 18:04:57] • [IP: 62.69.255.***]

żmur okradał inwestorów na opłaty parkingowe i jako wytrawny złodziej idzie w zaparte. Późnie.miasto poniesie większe.koszty bo odsetki lecą. Sprawa uchwały przedszkolnej już definitywnie przesrana prze żura. Następne wyroki w drodze. Została jeszcze kwestia uchwały czynszowej. Żur okradał lokatorów ZGM-u. Przez.kilka.lat uzbierały siè grube miliony. I.TO.MA BYC GOSPODARZ? TEN ŻUR.

Gość • Sobota [10.11.2012, 17:56:02] • [IP: 88.156.235.**]

-> [IP: 31.63.235.**], [IP: 80.245.190.**], [IP: 92.42.119.*] i innych anty „urzędasów" – wpierw sprawdź jak doszło do takiej uchwały i ile samorządów ją w sposób podobny uchwaliło!. Czy to nie lokalni „urzędasy” stanowią prawo? Zanim taka uchwała pojawi się na radzie miasta to wielu ja sprawdza, a niejednokrotnie to co uchwalił sejm jest tak niejednoznaczne i sprzeczne że różni różnie mogą te przepisy zinterpretować. Ja w podobnym czasie nie załapałem się np. na to ażeby moje dziecko w ogóle mogło się dostać do przedszkola (bo byłem o kilkadziesiąt zł za bogaty) i musieliśmy wynająć nianię. Znaczy się teraz chyba powinienem zaskarżyć miasto żeby mi zwróciło choć w części to co musieliśmy zapłacić niani? Ten człowiek postąpił po prostu po świńsku! Co to znaczy miasto? To my wszyscy złożyliśmy się na te „odzyskane” przez tego cwaniaka pieniądze

Gość • Sobota [10.11.2012, 17:29:18] • [IP: 80.245.181.**]

BŁĄD JEST W PRAWIE, CZYLI W NADRZĘDNEJ USTAWIE O SYSTEMIE OŚWIATY. Ustawa nakazuje miastom, gminom zapewnić i utrzymać przedszkole(mówi się o przedszkolu, a nie o kilku wedle potrzeby mieszkańców). Ale za ustawą do gminy nie idą ŻADNE pieniądze. A jeszcze gmina może ustalić opłaty sama, bo w owej ustawie NIC na ten temat. Mamy więc nie jedną lukę w prawie, a Polak, jak to Polak, cieszy się, że znalazł głupszych od siebie. A MORALNIAK? A gdzie tam, skoro kasa płynie... Pogadają, pogadają, , , a ja swoje mam". Myślę, że skoro więcej zapadnie takich wyroków, to i miasta nie będzie stać w przyszłości na utrzymywanie, remontowanie, ogrzewanie i zatrudnianie w przedszkolach ludzi. Zawsze można zmniejszyć koszty, zamknąć choćby jedno i dofinansować komuś prywatne przedszkole. A rodzic malucha, nie mając wyboru, zapłaci więcej niż obecnie, bo opieka niezbędna i wszystko w górę idzie. Dobrze, że ja już mam dzieci w wieku poza przedszkolnym... ALE PROBLEM NADAL POZOSTAJE.

Gość • Sobota [10.11.2012, 17:26:15] • [IP: 80.245.178.***]

a co mnie to.

Gość • Sobota [10.11.2012, 16:46:58] • [IP: 80.245.178.**]

Miasto przegrało w I i II instancji.

Gość • Sobota [10.11.2012, 15:54:04] • [IP: 80.245.178.**]

200 miejsc kosztem sal gimnastycznych to chyba parodia

Ars • Sobota [10.11.2012, 15:02:39] • [IP: 164.126.55.**]

Czytam te komentarze i śmiech mnie bierze. Czy ci co są po stronie miasta nie rozumieją, co to jest działalność NIELEGALNA, czyli nie zgodna z prawem polskim (nie angielskim). A może tak zamiast super tablicy promowej, która prawidłowo nie działa i tak do końca nie wiadomo czemu ma służyć, bo i tak zwykli mieszkańcy muszą odstać swoje. Te pieniądze przeznaczyć na dofinansowanie przedszkoli. Przy obecnych zarobkach (nie urzędniczych) nawet jak to niektórzy twierdzą" mała opłata" jest dla większości dużym wydatkiem. W Polsce (nie w Anglii) nauka jest bezpłatna, a przedszkole jest pierwszym etapem w nauce małego obywatela polskiego. Urząd miasta powinien więcej dbać o mieszkańców miasta, ale dzieje się inaczej, po co dotować" karuzele coltury", jarmarki góralskie na Dni Morza (bo łatwiej kupić oscypka, niż dobrą rybkę). Lepiej zainwestować w nasze dzieci, ale tą kwestię pozostawiam do przemyślenia innym.

Gość • Sobota [10.11.2012, 14:53:22] • [IP: 31.63.235.**]

Powinien każdy jeden urzędas oddawać ze swojej kieszeni z potęgami.

Gość • Sobota [10.11.2012, 14:48:43] • [IP: 80.245.190.**]

Nieznajomość prawa szkodzi ! - to do nieudaczników z urzędu. Wygląda na to, że coraz trudniej załatwić jest urzędasom legalizację bezprawia w sądach wyższej instancji, bo na szczeblu wiejskim w dalszym ciągu wzajemnie jeszcze świadczą sobie usługi.

Gość • Sobota [10.11.2012, 14:17:18] • [IP: 92.40.254.***]

Dziecko miało opiekę i coś jadło za to chyba trzeba płacić tak mi się wydaje w domu trzeba za to pieniążki też dać a" prawo" jest jakie jest to już w gestii osób pobierających kasiorkę z naszej kieszeni tzn" dietki..." sami lawirują pomiędzy paragrafami jak potrafią temu trzeba się bardziej chyba przyjrzeć. Sędzia tez człowiek i ma rodzinę i" kodeks" czyni tak jak jest w nim napisane tutaj tez" ..." a podatnicy oczywiście za to płacą. Czy to chore? Chyba tak to moje zdanie a urzędników należałoby jednak pociągać do odpowiedzialności za to co czynią. Bo inaczej niestety dalej będziemy biedni tak sobie myślę. Jeżeli ktoś czuje się obrażony to Przepraszam

Gość • Sobota [10.11.2012, 14:11:39] • [IP: 80.245.178.**]

"Przykro" wam jest? O mój Boże... biedaczki.

Gość • Sobota [10.11.2012, 13:54:32] • [IP: 92.42.113.***]

I słusznie ! tak to jest jak głupcy wybierają głupców.

Gość • Sobota [10.11.2012, 13:49:41] • [IP: 92.42.119.*]

To urzędnicy postępują bezprawnie i narażają mieszkańców na straty finansowe.Przecież są zatrudnieni w U.M. prawnicy którzy przyklepują to bezprawie.Ciekawe ile kasy zapłaciło miasto za przegrane sprawy sądowe i odszkodowania.Dlaczego osoby odpowiedzialne za to nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. Mógłby być z tego bardzo ciekawy artykuł.

Gość • Sobota [10.11.2012, 13:46:28] • [IP: 92.42.113.***]

JAK ZADARMO I JAK BUCHNĄ HAHAHA WIDZE ZE IQ 50. NIEROZUMIESZ, ZE MIASTO TO ROBILO NIELEGALNIE !! WIDZE ZE LUBISZ BYC DOJONY WBREW PRAWA

Gość • Sobota [10.11.2012, 13:15:36] • [IP: 79.184.126.**]

Gość • Sobota [10.11.2012, 12:54] • [IP: 46.113.204.**] tak popieram że wiocha a facet kawał dziada gadacie że miasto doi a prosze szaraczek tylko czekał żeby buchnąć kase i jeszcze puchnie z dumy że dziad i złodziej a dzieciak za darmo w przedszkolu siedział ... TO JEST CZYTELNY PRZYKŁAD BURACTWA I SPUCHNIECHTEGO CHAMSTWA- JAK MOŻNA KOGOŚ NAZWAĆ DZIADEM, ZŁODZIEJEM...JEŚLI PRZED SĄDEM WYGRAŁ SPRAWĘ Z MAGISTRATEM... BEZMÓZGOWCY KRYTYKA TAK LECZ KONSTRUKTYWNA OPARTA NA FAKTACH CZY OBOWIĄZUJĄCYM PRAWIE, lecz jeśli tego nie rozumiecie tępaki to nie zabierajcie głosu bo robicie opciach swoim analfabetyzmem nie tylko sobie..., etc. kj

Gość • Sobota [10.11.2012, 12:57:44] • [IP: 93.94.188.***]

wyłudzacz i tyle

Gość • Sobota [10.11.2012, 12:54:51] • [IP: 46.113.204.**]

tak popieram że wiocha a facet kawał dziada gadacie że miasto doi a prosze szaraczek tylko czekał żeby buchnąć kase i jeszcze puchnie z dumy że dziad i złodziej a dzieciak za darmo w przedszkolu siedział

Gość • Sobota [10.11.2012, 12:35:00] • [IP: 77.88.162.***]

Ludzie Wy już zapomnieliście ile osób po artykułach o nieważnej uchwale o opłatach przedszkolnych pisało, że będzie chciało odzyskać swoje pieniądze?? I co? Tylko jeden człowiek poszedł naprawdę do sądu! Jak zwykle mocni w gębie przed swoim monitorami.

Gość • Sobota [10.11.2012, 12:19:49] • [IP: 83.19.184.**]

Radni podejmują bezmyslnie uchwały nawet wiedząc że narażają miasto na odszkodowania i śpia dalej spokojnie, w końcu to nie bezpośrednio z ich kieszeni" wyjdą" pieniadze. To nie ostatnie odszkodowanie, które misto bedzie zmuszone zapłacić. ... a dziura w budżenie aż miło.

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:51:52] • [IP: 92.42.113.***]

a ZA SPRAWE KTO ZAPLACI ?? MIASTO CZYLI MY !! ZAMIAST ODRAZU ODDAC PIENIADZE TO NIE TRZEBA BYLO SIE SADZIC A DOBRZE WIEDZIELI ZE PRZEGRAJA!!1 A TERAZ MY ZAPLACIMY ZA PROCES CO ZA BESZCZELNE ZLODZIEJE W TYM MAGISTRACIE !!

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:51:44] • [IP: 178.238.250.**]

Panie Rzeczniku, a mnie jest bardzo przykro, że nasze władze nie potrafią uchwalić prawa, które następnie nie jest uchylane przez sądy administracyjne... W przeciwieństwie do Pana nie będę komentować jak to świadczy zarówno o Radzie, jak i o urzędnikach miejskich przygotowujących projekty takich uchwał

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:16:51] • [IP: 83.168.86.***]

Prawo jest prawem i jeśli miasto pobierało opłatę BEZPRAWNIE to powinno samo oddać pieniądze i pozwalniać urzędowych prawników, a nie biadolić że im przykro. ŻENADA !

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:16:48] • [IP: 213.156.119.***]

Droga Redakcjo, proszę podać nazwisko sędziego, który wydał wyrok w pierwszej instancji. Ciekawe w ilu sprawach przeciw" Miastu" orzekał i jakie były te wyroki? To może być zaczątek ciekawego artykułu...

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:16:22] • [IP: 95.129.224.*]

Brawo gość 11.09. Sprawa nie dotyczy przedszkola tylko Urzedu miasta i tego co wyrabiają za nasze pieniądze

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:12:39] • [IP: 95.129.224.*]

Brawo dla tego pana ! Według ówczesnego prawa opłaty NIE POWINNE być pobierane i kropka.

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:10:37] • [IP: 80.245.180.**]

Dlaczego ten pan nie żądał zwrotu jak dziecko chodziło jeszcze do przedszkola?

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:09:10] • [IP: 79.184.126.**]

Do autora komentarza IP:93.94.186, PO PIERWSZE, ARTYKUŁ NIE DOTYCZY PRZEDSZKOLA, PO DRUGIE, PRAWOMOCNY WYROK W IMIENIU RP NIE JEST WYŁUDZENIEM, PO WIELOKROĆ ŻENUJĄCE JEST POWOŁYWANIE SIĘ NA PRZYKŁAD ANGLII KIEDY KWESTIA CZYTELNIE DOTYCZY UCHWAŁY RADY MIASTA... JAK I SZKALUJĄCY W KOMENTARZACH TEGO OBYWATELA ŻE WYGRAŁ Z MIASTEM NA SALI SĄDOWEJ ŚWIADCZY O " LUKROWANIU WŁADZY" JAK I WASZYM BŁAZEŃSTWIE KIEDY NIE POTRAFICIE ODDZIELIĆ SWIATŁA OD CIEMNOŚCI... kj

Gość • Sobota [10.11.2012, 11:07:38] • [IP: 95.129.225.**]

do gościa z 10.07 - wszystkie podatki, które pobiera miasto od mieszkańców są przeznaczane na zaspokajanie zbiorowych potrzeb wszystkich mieszkańców. czyli wracają z powrotem do mieszkańców poprzez dopłacanie do szkoł, szpitala, promów, sprzątanie miasta, inwestycje, które są robione przecież też dla mieszkańców. Nie chcesz płacić podatków? to za wszystko to musiałbyś płacić z własnej kieszeni, np. tak za szkołe dal swojego dziecka jakieś 500 zł miesięcznie, za przepłynięcie promem np. 10 zł, itd. A przedszkole kosztowałoby nie 330 zl miesięcznie, jak napisała jakaś mama - tylko 1.500 zł. Pasuje ci taki układ? pewnie nie. To płać podatki.

Bezdzietny • Sobota [10.11.2012, 11:07:00] • [IP: 88.156.234.**]

Czyli to ja i inni bezdzietni zafundowaliśmy mu bezpłatną opiekę nad dzieckiem, bo płacimy podatki, a nie mamy dzieci.

Gość • Sobota [10.11.2012, 10:59:56] • [IP: 151.248.34.***]

masakra jakas ja bym w zyciu tak nie zrobila, zenada i wicha na maxa.

Gość • Sobota [10.11.2012, 10:20:23] • [IP: 93.94.186.***]

Ja mam 3 dzieci i każe z nich korzystało z przedszkola dziękuję ze sie dostały, że korzystały a pracownikom chylę czoła za Ich ciężka pracę, przedszkole zawsze było odpłatne, ale my mamy dzieci za nie płacimy, wsyd dla tego gościa który wyłudził pieniądze, żenujace, ale sie nachapał faktycznie. Ludzie cieszcie że sa przedszkola, czy wiecie ile kosztuje przeszkole a Anglii??pomyślcie przez chwile...pozdrawiam wszystkich

Gość • Sobota [10.11.2012, 10:18:47] • [IP: 62.69.248.*]

Mam pytanie do tego Pana" bohatera" który najpierw wykorzystał miasto posyłając dziecko do przedszkola a gdy ukończyło edukację w przedszkolu pozwał miasto do sądu o zwrot kwoty którą zapłacił. Pragnę tylko temu panu przypomnieć że opłata ta to niewielki procent który dopłaciło miasto do jego dziecka. Szanowny Panie powinien się Pan wstydzić swojej postawy. W moich oczach jest Pan dziadem. A tak na marginesie, moje dziecko nie korzystało z usług przedszolnych a mimo to z moich podatków zapłaciłem za pobyt Pana dziecka w przedszkolu. Pomimo tego do sądu nie pójdę.

Gość • Sobota [10.11.2012, 10:16:30] • [IP: 178.72.19.**]

hura zmurkowi miej zostanie

Wierzbowy Pan • Sobota [10.11.2012, 10:07:54] • [IP: 31.63.235.**]

Jak miasto nas doi, to dlaczego my byśmy nie mieli doić miasta?

Gość • Sobota [10.11.2012, 10:01:59] • [IP: 178.238.249.**]

Koalicja SLD i PiSu podejmuje uchwały niezgodne z prawem, bo tak im wielki wódz każe. Zero samodzielnego myślenia.

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:48:24] • [IP: 95.129.226.***]

a jak Pan radny jeździ samochodem, chociaż ma zakaz to Panu rzecznikowi też jest przykro i coś z tym robi?

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:40:31] • [IP: 80.245.190.*]

Jakich gmina ma prawników takie są wyroki Sądu Administracyjnego. Wszystkie zaskarżone uchwały zostały UNIEWAŻNIONE. Na podstawie tego wyroku każdy może domagać sie zwrotu pieniędzy, a miasto niech ściąga od" swoich" prawników.

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:35:48] • [IP: 95.129.226.**]

Nie ma co dyskutować, skoro pieniądze zostały pobrane niezgodnie z prawem, to w imię tego prawa powinny zostać zwrócone. NIe mieszkaniec jest temu winien, on tylko wyegzekwował to co mu się należało. Konsekwencje powinna ponieść osoba, która dopuściła sie tego uchybienia, a nie rodzice dzieci!!

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:31:04] • [IP: 93.94.188.***]

wstyd się facet, wiochę robisz

blondynka • Sobota [10.11.2012, 09:30:03] • [IP: 88.156.233.***]

Chodzi dziecko do przedszkola za darmo?! Moja blond glowa tego nie ogarnia! Aha, chyba nie za darmo - ja zaplacilam...

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:16:08] • [IP: 92.42.118.***]

prawda jest taka że dziecko do przedszkola chodziło Teraz się płaci za faktyczne godziny pobytu dziecka w przedszkola. Zadeklarowałam 3h dziennie, chodzi 2h + 5h darmowych i płacę ok.330zł. I teraz rodzi się pytanie: Czy miasto z gościa zdarło? Myślę, że nie, że owy Pan płacił wtedy mniej ode mnie za miesiąc. Pozdrawiam

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:12:26] • [IP: 95.129.225.**]

Stoję po stronie miasta. Dzieciak tego pana do przedszkola chodził i korzystał przecież z opieki. Teraz oddali mu kasę czyli okazuje się że miał opiekę" za darmo" czyli za dziecko tego pana zapłaciliśmy my- inni podatnicy Świnoujścia. A ja się pytam dlaczego? Ja uważam, że prawo jest do dupy i dlatego miasto musiało oddać kasę. Ten pan nie ma przyzwoitości. I nie powinien się cieszyć, że wygrał bo przy okazji dostał pieniądze innych mieszkańców, którzy zapłacili za przedszkole jego dziecka. Obciach.

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:06:29] • [IP: 92.42.117.***]

Gość • Sobota [10.11.2012, 08:34] • [IP: 88.156.234.**] Co ty mozesz wiedzieć kim jest ten człowiek ze tak go osądzasz ? Okradają nas na każdym punkcie ciągna od nas ile mogą zgodnie z przepisami, a jak sie pomylą to d...a i ty sie mart, a nie oni. Brawo dla Niego że postawił na swoim. Płacimy urzędnikom z naszych podatków żeby myśleli zgodnie z przepisami i z prawem a nie tylko brali kasę za picie kawy i traktowanie petentów jak dziadów. Dlatego niesmaczne jest to że ktoś taki w ogóle coś mógł takiego napisać, a dziadostwo odstawiasz tutaj sam pisząc takie farmazony.

Gość • Sobota [10.11.2012, 09:00:16] • [IP: 79.184.126.**]

Z artykułu wynika wprost że sąd świnouski wydał werdykt na korzyść miasta, czyli nie zgodny z prawem lecz wedle" rejonowej sitwy". Rzecznikowi jest" przykro" że są mieszkańcy którzy pozywają miasto... zamiast uderzyć się w pierś że miasto wyłudzało bezprawnie opłatę... i polubownie je zwrócić poszkodowanym bez drogi sądowej z ustawowymi odsetkami... zatem niech" urban" nie pieprzy o moralności, etc. kj

Gość • Sobota [10.11.2012, 08:34:32] • [IP: 88.156.234.**]

To niesmaczne, a mieszkaniec to kawał zakapiora. Tak myślę. Była usługa tzn opieka nad przedszkolakiem i została przez przedszkole wykonana i to dobrze, ale był błąd u przepisach. Dziwię się temu rodzicowi i nazwałbym to co zrobił - dziadostwem.

Gość • Sobota [10.11.2012, 07:46:00] • [IP: 80.245.190.**]

POZEW ZBIOROWY WSKAZANY JEST TEŻ, ale uważajcie, bo jak zwykle, " miasto" zacznie robić naciski na sądy swoimi znanym drogami ? Teraz chyba" nie spostrzegli się i nie upilnowali" ?

Oglądasz 1-64 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■