Jak dowiedział się reporter iswinoujscie.pl, planuje się rozbudować terminal o infrastrukturę niezbędną do przeładunku LNG do cystern samochodowych i kolejowych.
Budowany aktualnie gazoport będzie umożliwiał import 5 mld metrów sześciennych LNG rocznie. Projektanci założyli jednak możliwość rozbudowy, tak aby terminal mógł przyjąć 7,5 mld metrów sześciennych gazu. Polskie LNG nie chce czekać i już teraz myśli o rozbudowie.
Spółka zamierza przeanalizować jakie dodatkowe funkcjonalności polski terminal powinien zaoferować swoim przyszłym klientom. W tym celu zostanie przygotowane opracowanie, które pozwoli uzyskać odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące kierunków rozwoju powstającej właśnie w Świnoujściu infrastruktury. Stworzenie tego dokumentu oraz wnioski z niego wynikające, pozwolą na zdobycie rzetelnych informacji, które ułatwią podjęcie decyzji biznesowych dotyczących ewentualnej rozbudowy terminalu.
Zapowiada się, że opracowana analiza da zielone światło dla rozbudowy terminala LNG. W ciągu ostatnich 40 lat, rynek LNG wzrósł na świecie 65-krotnie. Produkcja gazu ziemnego wzrastała w tym czasie o 3,9% rocznie, podczas gdy produkcja LNG zwiększała się co roku średnio aż o 14,6%. Obecnie rynek LNG stanowi już ponad 32% światowego handlu gazem ziemnym.
ha ha!
Uff.Nie jesteś opóźniony.Twoja edukacja nie zakończyła się na trzeciej klasie podstawówki.Nie dostałeś klapsa w czoło ze świńskiego skrzydełka ani Nie drasnęła cię w potylicę śruba napędowa olbrzymiej barki.Lubisz sobie po prostu pożartować.A już miałem dzwonić do Księgi Rekordów Guinnessa.Co tam Rów Mariański.Jak Cameron taki cwaniak to niech zejdzie na dno Zalewu Szczecińskiego pod Nowym Warpnem.A jak już wynalazcy i inżynierowie zbudują batyskaf zdolny znieść ciśnienie na 150 km to zostanie już tylko ostatnia granica - największa głębia świata - rzeka Dziwna 220 km.Dobrze że nie zadzwoniłem, wyszedłbym na idio...
Falowanie morza, zanurzenie 12, 5 m glebokosc toru wodnego 13, 3m jak podajecie.W takim razie port bedzie dostępny dla statków tylko przy dobrej pogodzie.
Wcale nie. Statek o szerokości 18 metrów może mieć problem, gdy mija go barka płynąca do Hamburga, która ma szerokość 49 980 metrów, więc to logiczne, że któryś z nich będzie szurał podwoziem o dno rzeki. Można by poszerzyć rzekę o dwa metry specjalną 100 watową poszerzaczką, ale nie ma tyle pieniędzy w budżecie Unii Europejskiej, a o 70 centymetrów się nie opłaca poszerzać, bo to nic nie, ponieważ jest za głęboko, jak na tutejszy klimat raka.
Bawisz mnie. 220 kilometrow = 220 000 metrów. Wyjaśnij mi dlaczego statek o szerokości 18 metrów ma mieć jakieś problemy na rzece o szerokości 50 000 metrów. Wszystkie twoje wypowiedzi mają już sens. Po prostu nie opanowałeś materiału podstawówki i trzeba sobie tylko logicznie poprzestawiać przecinki w twoich cyferkach...
Do tej pory rząd nie ma opracowanych dokumentów pt: " Warunki techniczne dla gazoportów i ich usytuowanie", więc o rozpoczęciu budowy nie było mowy. Rapciak, który po audycie wewnętrznym wyleciał z PGNiGe załatwił pozwolenie na budowę u wojewody z PO i ciekawe jak to sie zakończy dla Mieszkańców Warszowa ??
Tak twierdze bo to jest naukowo udowodnione. i to jest tylko na tym odcinku „Nowym Warpnem, a piątym Dokiem”.Zresztą pisało to w tej niebywałej książce dr.Witold Dek-Wons pt. „Pogłębianie i Poszerzanie”, o której wcześniej pisałem. I dla tego Zalew Szczeciński się nazywa Zalew Szczeciński, a nie Nie Zalew Szczeciński. Logiczne, nie? Głębiej jest na rzece Dziwna 220 kilometrów głębokości i 50kilometrów szerokości, ale nie mogą tam pływać statki, bo jest za wąsko. Statek o szerokości 18 metrów może mieć problem z wyminięciem się z barkom, która mogła by akurat płynąć do Hamburga po skrzydełka cielęce. Proponuję poczytać tą książkę, jest ciekawa i mocno edukacyjna.
Kolego ogarnij się. Twierdzisz że głębokość Zalewu Szczecińskiego jest większa niż odległość ze Szczecina do Ś-cia drogą lądową. Jedyne dla mnie logiczne wyjaśnienie to że pomyliłeś wartości przedrostków układu Si. Normalnie pass bo jak grochem o ścianę.
Mamy doświadczenie w niedokończonych lub źle wykonanych inwestycjach.Dodatkowa rozbudowa terminala podniesie ryzyko jak również zagrożenie dla miasta.Oby to się tylko źle nie skończyło dla mieszkańców.
150 zanurzenia. 150km głębokości ma Zalew Szczeciński w między Nowym Warpnem, a piątym Dokiem.
Chyba żyjemy w innych światach. Każdy z mózgiem zamiast trocin jest w stanie ocenić co i jak...Dziwi mnie jednak że przeszliśmy z maksymalnego zanurzenia gazowców do fachowej literatury na temat pogłębiania i poszerzania. Cytat pochodził z netu i był znaleziony na" szybko", stąd fragment o gazociągu i drodze wodnej do Ś-cia, ale przecież nie tego dotyczyła dyskusja. To jak z tymi 150 metrami ? Czy może kilometrem ?
Bzdury - największe na świecie gazowce mają zaledwie 12, 5 metra zanurzenia przy załadowaniu" na full". Warto najpierw się dokształcić a nie kompromitować niewiedzą. Natomiast ok. 22 metry zanurzenia miało jedynie kilka największych zbiornikowców do przewozu ropy (ULCC) które mogły zawijać tylko do kilku terminali na świcie, tyle, że co to ma wspólnego z gazowcami LNG?
Do ⇉ Gość Niedziela [14.10.2012, 11:10] [IP: 62.69.250.***] - Ja nic nie biorę, tylko bardzo dużo czytam specjalistycznych książek na ten temat, więc wiem, a to o czym szanowny Pan pisze, to są wartości względne z przed sześciu tysięcy lat, kiedy Świna miała szerokość około dwudziestu kilometrów i głębokość ±3000 metrów. Pewien autor książki dr.Witold Dek-Wons pt. „Pogłębianie i Poszerzanie” pisał, że z pogłębieniem toru wodnego na Świnie jest możliwe do dziewięciu tysięcy metrów za pomocą gigantycznej ssawki o mocy sto wat, ale problem jest, że nie ma gdzie przechowywać wydobytego dna z dna rzeki.
250..świete słoiwa, przeciez od poczatku bnyło wiadomoi, ze rura leci poprzecznie, abedzie jeszcze jedna bo niemcy rozmawiają z Norwegami, dobrze tym głąbom z komór gazowych!!
Największe gazowce może i mają takie zanurzenie ale nie przepłyną przez cieśniny duńskie, więc nigdy nie zawitają na Bałtyk. Tor wodny do Świnoujścia jest zamulony, zaniedbany przez. ..Polaków. Nie ma to nic wspólnego z rurą gazową na dnie. Ale powrzeszczeć zawsze warto, proboszcz pochwali :)
Gość Sobota [13.10.2012, 22:06] [IP: 31.63.200.***] Jaki kilometr...przestań brać w ogóle!! " Przeciętne gazowce mają obecnie zanurzenie: LNG 11, 4 m, a LPG – 12, 5 m., podczas gdy tor wodny do Świnoujścia ma 13, 5 m. i miał być pogłębiany. Jeśli rura Gazociągu Bałtyckiego ułożona zostałaby na dnie Bałtyku w poprzek drogi wodnej do Świnoujścia, to gazowce nie mogłyby wpływać, gdyż ocierałyby się o rurę, a więc budowa stałaby się bezsensowna. Pomijamy tu fakt, iż największe gazowce zbudowane dla Grecji mają 22 m zanurzenia"
ki Gazociag juz powstaje ma Wolinie
Swinoujscie bedzie mialo z tego tylko coraz wiekszy syf a po jakiej drodze te tysiace tirow niby po ten gaz maja przyjezdzac?
, , Rozbudować gazoport" tylko w którą stronę? Pewnie znów wytną wielką pałać lasu lub zabiorą nam mieszkania. Niedługo to Warszowa nie będzie. A gdzie do tej pory obiecane rzeczy?
będzie fajowy port północny w naszym mieście, tylko miasto nic z tego portu nie będzie miało! podatki pójdą bokiem pod szyldem LNG pomimo że przeładunki będą nie tylko z gazowców.
Gość Sobota [13.10.2012, 19:27] [IP: 62.69.250.***] - A ile byś chciał? Kilometr?
wracajac do jakosci gazu...bedziecie tez tyle azotu dodawac do LNG jak teraz do tzw." ziemnego"...
do g.250/" franio od zanurzenia nie o polowe mniej ma brac a tylko 1/10, zgodnie z zanurzeniem. pozdrawiam
Statek typu" DUHAIL" będzie musiał wykonać 40 rejsów, aby przewieźć pięć miliardów gazu ziemnego. Takie statki mogłaby budować Stocznia Szczecińska. Jest ogromny popyt na te jednostki. Ale niestety banda tępych, bezmyślnych, popaprańców stocznię zrujnowała i rozkradła, aby dobrze Niemcom zrobić. Także stateczków nie będzie. Popaprane przygłupy gaz w wiaderkach będą nosić. Ile kursów rudy Jonasz z wiaderkiem zrobi, aby baniaki pełne były?
zobaczcie jak Polskie LNG tworzy analizy i dba o interes obywateli www.lngbednary.carbonmade.com nowe funkcjonalności to miejsca pracy dla kolegów prezesa Parówki. Panie Premierze!! Panie Ministrze!! to jest tanie państwo? Czy czas może dać dobry przykład i pożegnać się z panem Kowalskim i Wardzińskim zanim tam wejdzie prokurator.