POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [23.09.2012, 14:53:57] • Świnoujście

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Wypełniona po brzegi świetlica Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Kotwica’ świętowała w sobotę tradycyjne święto plonów-działkowe dożynki. W tym roku uroczystość wypadła wyjątkowo okazale bowiem działkowcy obchodzą w tym roku swój jubileusz-35-lecie istnienia ogrodu.



"Kotwica" początkowo jako Pracownicze Ogrody Działkowe założona została razem z ogrodem "Oaza". Na krańcach ulicy Szkolnej Uzdrowisko eksploatowało złoże borowiny, potem było tam wysypisko odpadów. Ale w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku grupa zapaleńców zaczęła organizować ogródki działkowe. Początki były trudne ale dziś działkowcy "Kotwicy" mogą być dumnie ze swojej pracy. Ściśle współpracują z działkowcami sąsiedniego R.O.D. "Oaza".

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Dożynki były kolejnym wyrazem tej współpracy. Prezes „Kotwicy” Andrzej Ristow wielokrotnie dziękował za to swojemu koledze z „Oazy” – Kazimierzowi Krzemianowskiemu. Na uroczystość przybyły też delegacje innych ogrodów. Pamiątkowy grawer ton od działkowców R.O.D „Granica” przekazał sąsiadom Janusz Gałuszka z zarządu R.O.D „Granica”.

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Byli też goście oficjalni z miasta. Zastępca prezydenta Barbara Michalska, przewodniczący Rady Miasta Paweł Sujka. Ten ostatni zapowiedział, ze miasto chce powrócić w kolejnych latach do pomysłu miejskich dożynek wspólnych dla wszystkich działkowców.

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Reprezentująca Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Działkowców Teresa Napiórkowska odczytała list od władz okręgu w Szczecinie. Oprócz gratulacji znalazło się w nim wezwanie do szczególnie potrzebnej obecnie solidarności działkowców.

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Najlepsi działkowcy „Kotwicy” otrzymali odznaki „Zasłużony działkowiec. Po części oficjalnej wystąpili akordeoniści pod kierunkiem Krzysztofa naklickiego. Miejsce po nich zajął zespół „Krak”. Zabawa dożynkowa potrwała do późnej nocy.

Dożynki 35-lecia R.O.D. „Kotwica”. Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Zobacz fotogalerię

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

Gość • Wtorek [02.10.2012, 18:19:18] • [IP: 164.127.136.**]

działki tak ale bez M.Nowaka

Gość • Piątek [28.09.2012, 19:59:34] • [IP: 2.122.12.***]

oooooo moja babcia z dziadkiem :D:D:D Pozdrawiam, Olcia :):):)

Gość • Wtorek [25.09.2012, 07:58:25] • [IP: 88.156.234.**]

Piękna uroczystość w naszym Świnoujściu, czekam na następne dożynki. .

do Jadzi • Wtorek [25.09.2012, 01:06:21] • [IP: 66.198.19.***]

"dwunasty grosz dla jadzi -niech se jadzia wsadzi, ona ma sile i nieleczona angine..."

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 19:26:35] • [IP: 83.13.154.***]

A gdzie sierp ?

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 19:26:02] • [IP: 80.245.181.***]

Jak jesteś tak zorientowany to napisz dokładnie jak funkcjonują bo wydaje mi się że tylko pieniaczysz.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 18:04:05] • [IP: 83.21.149.**]

A czy jakiś działkowiec zasiał zboże na ten wspaniały powitalny chleb. Powinni witać natką od pietruszki, marchewką, selerem. To by było prawdziwe. Ilu działkowców wypuszcza mieszkanie na sezon i śpi w altance na działce.Niektórym działka pozwala przeżyć. Dla niektórych to nostalgia za wioską a dla niektórych to rekreacja. W sumie działki są OK i działkowcy, Aby im ćfoniaki nie zabrali działek.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 17:44:47] • [IP: 79.186.116.*]

A ja myślałam, że tacy działkowicze zdolni ? Żenada!

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 17:43:33] • [IP: 79.186.116.*]

Nic ująć i nic dodać!

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 17:25:17] • [IP: 78.3.121.***]

czas skonczyc z tymi ROD! Tylko prfezesi sie na tym bogaca! po co komu zarzady dzialkowe?? na swiecie funkcjonuja ogrody dzialkowe calkiem dobrze-bez prezesow itp!

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 17:18:38] • [IP: 62.69.248.**]

brawo!!

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 16:42:52] • [IP: 80.245.182.***]

Na pewno lepiej byłoby powierzyć zdolnym i z pomysłem działkowcom, (panie nie raz już pokazały swoje zdolności) upieczenie chleba i zrobienie wieńca dożynkowego.Mam niedosyt, że chleb wykonała piekarnia p.Kudły.Jak dobrze usłyszałam to wieniec został wykonany w Lublinie.Wygląd tego wieńca coś przypomina.Pewnie został wykonany przez chłopców z KUL.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 15:37:07] • [IP: 80.245.184.**]

HAHAHAHHAHa hehehehe ehahhahah ehehehe xd ;d ;p ;p ;d xd

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 15:35:07] • [IP: 88.156.234.**]

Pomysłodawcą akcji zakładania ogrodów działkowych, zapoczątkowanej w 1860 r. we Francji i Niemczech, byt dr Schreber. Nabrały one wielkiego znaczenia w 1914 r. wraz z I wojną światową i potem w 1939 r., kiedy ludzie korzystali z nich, by przeżyć. W Anglii nazywały się Ogrodami Zwycięstwa. Najstarszy ogród działkowy w Polsce ma już ponad 100 lat, bo powstał w 1897 r. w Grudziądzu. Potem, frj. w okresie międzywojennym, zaczęły powstawać i funkcjonować inne ogrody/ głównie w dużych miastach. Po wojnie, w 1945 r. ustanowiono dekret o Ogrodach Działkowych, a ustawa z 1949 r. stworzyła podstawy prawne. Ustalono wtedy wielkość działki od 100 do 500 m2 oraz zobowiązano miejskie rady narodowe do zakładania stałych Pracowniczych Ogrodów Działkowych (POD), które w 2005 r. przekształcono w Rodzinne Ogrody Działkowe. Od 1981 r. ich właściciele należą do Polskiego Związku Działkowców (PZD), który jest samorządną i niezależną organizacją społeczną, działającą na podstawie ustaw i aktów normatywnych. Od początku istnienia Ogrody Działkowe są instytucją użyteczności publicznej. Ich celem było wyżywienie 4-osobowej rodziny. Zachęcano i zachęca się nadal, by na działce o średniej powierzchni 300 m2 uprawiać zdrową żywność. DZIAŁKOWA WSPÓLNOTA Ogródki działkowe cieszą się sporą popularnością w społeczeństwie i mają duże znaczenie dla rodzin, ponieważ są źródłem tanich owoców, warzyw i kwiatów, dają zdrowe plony, są miejscem odpoczynku. Zwykle budowano na terenie ogródków duże świetlice i inne specjalne altany, często organizowane są tam spotkania w większym gronie, zebrania, szkolenia, a także we wrześniu dożynki. Rokrocznie odbywa się też konkurs z nagrodami na najpiękniejszy ogród działkowy.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 14:27:18] • [IP: 88.156.234.**]

Komu przeszkadzają działkowcy? JH: Są osoby, które będą atakowały wszystko, co nie jest wymyślone przez nich i wszystko do czego nie mają dostępu. To jest taki gatunek ludzi – jeśli on nie może, to inni też nie mogą. W Parlamencie Europejskim mieliśmy niedawno ostrą dyskusję na temat nierówności płci. Jest specjalna rezolucja mówiąca o tym, jak odmienność ludzi w różnych wymiarach jest prześladowana. Społeczeństwo nie wyklucza nagle określonego typu ludzi – np. kulawych, tylko są tacy ludzie, którzy szukają sobie takiego wroga. To człowiek, który nie kocha innych ludzi i szuka dla siebie ofiary, którą może atakować i umniejszać. Pozostaje tylko kwestia kto będzie tym podmiotem „ofiary”. Moim zdaniem jakaś grupa ludzi, którym bardzo przeszkadza istniejący stan rzeczy, a którzy widzieliby interes w tym, by zamienić te tereny, które przyczyniają się do produkcji tlenu dla wszystkich, w deweloperkę. Tu chodzi o interes, pieniądze. Działkowiec to nie jest dla nich podmiot społeczny. Każde społeczeństwo potrzebuje zrównoważonego rozwoju. To nie jest zapewnianie sposobu życia tylko dla jakiejś wybranej losowo grupy ludzi, czyli zazwyczaj tych, którzy mają pieniądze. Emeryt, który musi utrzymać się za 800 zł, nie wyjedzie nigdzie. To, że ma jakiś teren zielony, na którym może uprawiać sobie marchewkę i pietruszkę, to jest dobrodziejstwo dla niego.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 13:11:12] • [IP: 79.184.5.***]

Czasem uda się przejść przez życie na wyglądzie a nie na wiedzy , tylko jedno ale wraz upływem lat walory te maleją i trudniej będzie się utrzymać, czarować a emerytura to 67.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 12:10:17] • [IP: 93.94.190.**]

Ta Pani Michalska - z perspektywy dróg, techniki w mieście -straszna, a na fotkach - ładna. Jak to dziwnie się plecie.------A księżom podpowiadam: jak wspaniale można dotrzeć do ludzi z działek z Ewangelią, a już mija czas oczekiwania w kościołach na wiernych - trzeba ich" łowić" daleko od nich.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 10:25:23] • [IP: 80.245.182.***]

Gościu [IP:88.156.234.***]z godz.07:53.Serdecznie dziękuję za rys historii ogrodnictwa działkowego w Polsce.Jeżeli ktoś usilnie bredzi o relikcie komunizmu to niech się nad tym zastanowi.Byłam na tej uroczystości (Dni Działkowca) i zabrakło mi właśnie opowieści o historii ogrodu.Co do daty powstania ogrodu" Kotwica" to powstał na początku lat 80-tych.Wcześniej istniało na tym terenie kilka mniejszych ogrodów, które połączono.Oczekiwałam, że dowiem się o tym od organizatora uroczystości.Miałam nadzieję, że spotkam się z pionierami tworzenia od podstaw tego ogrodu.Przecież ci ludzie jeszcze żyją i należy o nich pamiętać.Dużo mógłby opowiedzieć Pan M.Nowak, któremu nawet nie udzielono głosu.Ale co tam.Najważniejsza była promocja i lans osobisty magistra.Ten pan mógłby prowadzić dyskotekę, kabaret i.t p.Jego dowcipy są denne i żałosne, które nie pasują do tak poważnej uroczystości.

Seler • Poniedziałek [24.09.2012, 09:54:46] • [IP: 79.184.5.***]

No to się dożynali i kto był najwięcej dorżnięty na tej imprezie. .. a 234 popraw datę bo nie prawdziwa lepiej jak ktoś pisze dópa jak myli daty.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 08:12:35] • [IP: 62.69.249.***]

Do roboty Michalska!!A nie lans i zabawy.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 07:53:15] • [IP: 88.156.234.**]

Idea ogrodnictwa działkowego zrodziła się w Niemczech. W 1985 roku powstał w Lipsku pierwszy ogród z myślą o robotnikach, a przede wszystkim o wychowywaniu młodzieży. Później ruch ogrodnictwa działkowego objął inne uprzemysłowione miasta i kraje w Europie. Powstawały ogrody w Anglii, Francji, Belgii i Holandii. Długą historię posiada także ogrodnictwo działkowe w Austrii, Luksemburgu, Szwecji, Norwegii, Danii, Szwajcarii, Czechach i Słowacji, a także w Polsce, głównie na ziemiach zaboru pruskiego i w Kongresówce. W owym czasie najbardziej uprzemysłowionym miastem Pomorza był Grudziądz, a w Kongresówce Warszawa. I nic dziwnego, że właśnie tu powstały pierwsze ogrody działkowe na ziemiach polskich. W roku 1897 z inicjatywy lekarza Jana Jalkowskiego powstał pierwszy Schrebergarten w Grudziądzu, nazywany „Kąpiele Słoneczne”, a przeznaczony był dla ludzi biednych, chorych i bezrobotnych. Drugim co do starszeństwa ogrodem działkowym w Polsce był ogród „Swoboda” w Bydgoszczy, założony w 1903 roku przez urzędników i rzemieślników miasta, a wzorowany na ogrodach działkowych w Niemczech. Niestety, od ubiegłego roku Rodzinny Ogród Działkowy „Swoboda” przestał istnieć. Jego teren przekazano Miastu, pod inwestycję celu publicznego tj. budowę biblioteki uniwersyteckiej dla Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Do czasu odzyskania niepodległości w roku 1918 na ziemiach polskich istniało 18 ogrodów na powierzchni 70, 2 ha i 2.064 działek. Najwięcej ogrodów znajdowało się w okręgach przemysłowych, na terenie województwa poznańskiego 11, śląskiego 5, pomorskiego 1 oraz warszawskiego 1. W okresie II Rzeczypospolitej, a zwłaszcza w latach stagnacji i kryzysu lat 30-tych traktowano ogrody jako rodzaj pomocy społecznej miast dla najuboższych i bezrobotnych, jako rządowy program ograniczania bezrobocia, dlatego otoczono je opieką państwa. Ministerstwo Opieki Społecznej, wykorzystując Fundusz Pracy, finansowo wspierało organizowanie ogrodów działkowych dla bezrobotnych, przeznaczając na ten cel spore dotacje. Pod koniec II Rzeczypospolitej bilans ogrodnictwa działkowego był imponujący. Z 18 ogrodów, odziedziczonych po czasach zaborów, liczba ich wzrosła do 606, na powierzchni 6455 ha, z 49.097 użytkownikami, zrzeszonymi w istniejących towarzystwach i związkach, które podjęły między sobą współpracę i w konsekwencji doprowadziły do zorganizowania ogólnokrajowego Związku Towarzystw. Powołany przez Związek ogólnokrajowy Komitet Organizacyjny w 1927 roku zwołał w Poznaniu Zjazd przedstawicieli towarzystw, miast i osób zainteresowanych rozwojem ogrodów działkowych. Zjazd powołał Komitet Wykonawczy, który przekształcił się w tym samym roku w Zarząd Związku Ogrodów Działkowych, który następnie przyjął nazwę Związku Ogrodów i Osiedli Działkowych RP, gdyż zajął się równocześnie wspomaganiem budownictwa indywidualnego w formie kolonii mieszkaniowo – działkowych. Związek zarejestrował wzorcowy statut i tym samym uzyskał podstawę prawną dla swojej działalności. W 1928 roku Związek przystąpił w charakterze członka do Międzynarodowego Związku Towarzystw Ogrodów Działkowych z siedzibą w Brukseli.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 06:56:31] • [IP: 79.162.147.***]

Prezydentowa na pierwszym zdjęciu wygląda, jakby jej się dildo włączyło.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 06:21:44] • [IP: 88.156.234.**]

W Niemczech istnieje prawie milion ogródków działkowych, użytkowanych przez pięć milionów działkowiczów na podstawie umów dzierżawy i zajmujących w sumie powierzchnię 46 tysięcy ha. Historia powstawania ogródków działkowych w Niemczech sięga początków XIX w. Ogólne zasady ich użytkowania reguluje federalna ustawa o ogródkach z 1983 r., a szczegółowo regulaminy lokalnych stowarzyszeń działkowiczów, których w Niemczech jest ponad 15 tysięcy. Stowarzyszenia te należą do Federalnego Związku Niemieckich Przyjaciół Ogrodnictwa i są traktowane jak organizacje użyteczności publicznej. Pełnią rolę pośrednika w zawieraniu umów dzierżawy ogródków działkowych między gminami a użytkownikami. Według ustawy umowy dzierżawy ogródków działkowych zawarte z innym podmiotem niż organizacja użyteczności W myśl ustawy ogródek działkowy nie powinien zajmować więcej niż 400 metrów kwadratowych i z reguły przynajmniej jedną trzecią jego powierzchni powinna zajmować uprawa na własne potrzeby. Ogródki mają służyć wypoczynkowi na łonie natury. Działkowiczom nie wolno użytkować ogródków w celach komercyjnych. Wiele stowarzyszeń działkowiczów wymaga od swoich członków, by uprawiając ogródki nie szkodzili środowisku naturalnemu, a zatem zwalczali szkodniki ekologicznymi sposobami, dbali o zachowanie rzadkich i starych gatunków roślin ozdobnych czy drzewek i krzaków owocowych. Działkowicze dzierżawią swoje ogródki od gmin na podstawie umowy, zawieranej często na czas nieokreślony. Tylko w szczególnych wypadkach taka umowa może być wypowiedziana, np. w przypadku naruszenia jej postanowień. Opłata za dzierżawę nie może być wyższa niż czterokrotność opłaty za dzierżawę gruntu takiej samej wielkości, użytkowanego w celu komercyjnej uprawy owoców i warzyw. Najwięcej ogródków działkowych w Niemczech jest w Berlinie - ponad 69 tysięcy. W wielkich miastach zapotrzebowanie na ogródki znacznie przewyższa podaż, a wiele stowarzyszeń działkowiczów prowadzi listy oczekujących. Ogródki uważane są za alternatywną i tanią formę wypoczynku rodzinnego.

Gość • Poniedziałek [24.09.2012, 00:55:45] • [IP: 88.156.234.**]

jeden lans: przewodniczący rady?, no dobra... drugi lans: widzeprezes zarzadu miasta ;-), też dam radę ale jak widzę tego nito pisiora ni to promiarza nito masarza andrju to nie wiem czy się śmiać czy płakać, przecież ten facet ?? nie wie o czym mówi!!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 23:47:04] • [IP: 92.42.116.***]

Czytam fajny i rzeczowy wpis o historii ogrodów działkowych i powiem jedno: natychmiast zlikwidować to" bogate siedlisko flory i tfu! fauny"! Dymy z palonych ognisk, wycie i szczekanie psów uwiązanych do bud na działkach, śmieci po całej okolicy, setki pstrokatych domków o najdzikszych kształtach i kolorach, małe zbiorowiska złomu i śmieci... Z L I K W I D O W A Ć!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 23:46:19] • [IP: 77.88.191.**]

A Pani M. jak zawsze rozanielona jakby przeżywała. ..

Gość • Niedziela [23.09.2012, 22:23:33] • [IP: 80.245.188.***]

Byłem naocznym świadkiem(całonocnym) świetlicy przy ul. Szkolnej/Mazowieckiej i pod przysięgą powiem. było spokojnie, kulturalnie i cicho.

Działkowiec • Niedziela [23.09.2012, 22:18:39] • [IP: 178.238.251.***]

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:04] • [IP: 93.204.252.***] gościu a niektórzy odpoczywają po pracy na wolnym , nie wkładaj wszystkich do jednego wora

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:55:51] • [IP: 62.69.248.**]

o fakt, Pewex reklamówa czad!!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:33:19] • [IP: 109.243.184.**]

Do gościa z 20:12 pewnie po to żeby taki jak ty mądrala miał co pisać:)

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:29:38] • [IP: 46.171.149.***]

a promy kto cumuje jak się na krzesełku labuje :-)?

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:04:14] • [IP: 93.204.252.***]

dożynki srynki a na działkach się cuda dzieją, niektórzy chleją niektórzy mieszkają tam całe lato a mieszkania wynajmują wczasowiczom

Gość • Niedziela [23.09.2012, 21:03:07] • [IP: 95.129.226.***]

Pan Skóra w siódmym niebie.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 20:25:20] • [IP: 83.25.168.***]

Te bukiety mogły być trochę schludniejsze, może w przyszłym roku się lepiej przyłożycie.

Von • Niedziela [23.09.2012, 20:14:51] • [IP: 62.69.248.***]

...a co za BYDLO pijane darlo ryje w nocy na Szkolnej i Mazowieckiej??...

Gość • Niedziela [23.09.2012, 20:12:31] • [IP: 88.156.234.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [23.09.2012, 19:54:18] • [IP: 178.238.245.**]

19:23 a gdyby tam rosły drzewa czy trawa to tlenu by nie produkowało?? w całym tym zamieszaniu chodzi o to by w końcu miało to ręce i nogi nie jak to było dotychczas. niestety najbardziej boja się zmian ci którzy mogą wiele stracić.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 19:23:12] • [IP: 88.156.234.**]

Ogrody działkowe pojawiły się w Europie przed ponad dwustu laty jako pomoc charytatywna dla najbiedniejszych rodzin miejskich. W czasach pierwszej i drugiej wojny światowej, okresie kryzysu lat 30-tych oraz w ciężkich latach powojennych uprawa działki dawała mieszkańcom miast europejskich szansę przetrwania. W Polsce w powojennych dekadach dla kilku milionów działkowiczów i ich rodzin, osób mieszkających przeważnie w wielkomiejskich blokach, własna działka była rzadką możliwością cieszenia się prywatnym ogródkiem, jako że szanse na własny dom były niewielkie (tolerowane z niechęcią przez władze indywidualne budownictwo dotyczyło wówczas co najwyżej terenów pozamiejskich). W roku 2007 na terenie Polski spośród 5000 ogrodów ponad 4600 było zlokalizowanych w centrach miast, uzupełniały niedobory terenów rekreacyjno-wypoczynkowych, ułatwiały przepływ powietrza, przyczyniały się do redukcji zanieczyszczeń, dostarczały tlen i korzystnie zmieniały mikroklimat. Idea ogrodów działkowych jest znana w Polsce od ponad stu lat. Początkowo ogrody działkowe lokalizowano, podobnie jak w innych krajach europejskich, w dzielnicach podmiejskich lub na przedmieściach miast. W ciągu kolejnych dekad, z powodu stopniowego rozrostu miast, ogrody położone niegdyś peryferyjnie znalazły się na obszarach bardzo atrakcyjnych, poszukiwanych na rynku nieruchomości i wysoko cenionych. Jest zatem tak, że z jednej strony zapisy prawne teoretycznie chronią ogrody działkowe przed zabudową (jak inne miejskie tereny zieleni), z drugiej zaś presja inwestycyjna jest tak silna, że wielu miejskim rodzinnym ogrodom działkowym grozi likwidacja. Mamy więc do czynienia z zagrożeniem zrównoważonego rozwoju obszaru zurbanizowanego, i to w kilku wymiarach: obniżenia jakości środowiska zamieszkania, zubożenia terenu rekreacji w pobliżu zespołów mieszkaniowych; utrudnienia promocji zdrowego trybu życia, aktywnego wypoczynku; likwidacji bogatego siedliska flory i fauny o wysokiej bioróżnorodności; utraty symbolu tożsamości, części historii miasta i jego tradycji, miejsca ważnego dla spotkań lokalnej społeczności; pozbawienia źródła tanich owoców i warzyw dla rodzin niezamożnych.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 19:03:55] • [IP: 62.69.249.**]

Przewodniczący Sujka super gość :)

Gość • Niedziela [23.09.2012, 19:02:25] • [IP: 80.245.190.***]

Zespół" Krak" dał czadu. Wymiatacze ! Zabawa na 100% !

Gość • Niedziela [23.09.2012, 18:18:44] • [IP: 62.69.248.***]

o co Wam chodzi, wtedy kiedy powstawały te ogrody to prawie wszyscy byli komunistami i nalezeli do jedynie słusznej parti PPR-PZPER i jak wiele trzeba zmienić, żeby nic nie zmienić, teraz też jest jedynie słuszna partia i przystawki!!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:57:59] • [IP: 83.8.129.**]

Masz rację. Kupiłam tam działkę w 1985 r. jak moja córka miała 2 latka. Działki wtedy były już zagospodarowane i miały nazwę" Kotwica".

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:46:45] • [IP: 83.8.129.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Kaczka dziwaczka • Niedziela [23.09.2012, 17:32:05] • [IP: 178.238.247.***]

Najlepsza jest reklamówka PEWEX skąd oni ją wytrzasnęli hahaha dobre dobre

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:28:18] • [IP: 92.42.113.***]

Cieszcie się i skakajcie, bo to ostatnie lata waszych działek., Michalska teś się cieszy, bo ma już podstawę prawną żeby wam te działki zabrać i sprzedac ceveloperom pod budownictwo mieszkaniowe i inne. A wym dalej głosujcie naŻmurka i jego protegowaną michalska to z działkami szybko się pożegnacie. Zaprosiliście Michalską na dożynki to was dorżnie.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:26:57] • [IP: 92.42.114.***]

Co to sie utworzylo na wysypisku smieci, ogrodki z ogorkami i burakami

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:06:35] • [IP: 80.245.186.***]

Brawo akordeoniści

Gość • Niedziela [23.09.2012, 17:06:22] • [IP: 62.69.248.**]

Ja też tam bulam

Gość • Niedziela [23.09.2012, 16:44:12] • [IP: 88.156.233.***]

Co za analfabeta pisał ten tekst? Od 1997r to jest 35 lat?. W połowie lat 90-tych ub. wieku było juz 100% ogródków, a nie dopiero je organizowano! Pierwsze ogrody były tam zakładane na tych bagnach w 1979r przez stoczniowców, portowców i inne zaklady. I jest to dopiero 33 lata a nie 35! Nazwa" Kotwica" to rok 1980-1981.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 16:17:27] • [IP: 95.129.225.**]

pani architekt buahahaha i obok niej jeszcze lepszy...komuna!!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 15:50:02] • [IP: 62.69.248.**]

żona radnego andrzeja cała na czano jak śmierc

Gość • Niedziela [23.09.2012, 15:16:02] • [IP: 77.88.191.**]

Pani Krysiu, piękny chleb pani wypiekła!!

Gość • Niedziela [23.09.2012, 15:10:54] • [IP: 62.69.248.**]

żur nie przyszedł na darmową wyżerke! Ten most musi mu tak doskwierać, że aż wrzodów dostał.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 15:05:34] • [IP: 88.156.235.***]

Dobry zespół przygrywał - nie to co przez ostatnie 2 lata - ORE ORE...

Gość • Niedziela [23.09.2012, 15:01:52] • [IP: 88.156.234.**]

Brawo działkowcy - gratulacje /zbiory/, powodzenia /nowa ustawa o ROD/.

Gość • Niedziela [23.09.2012, 14:58:06] • [IP: 92.22.26.**]

Bulam tam

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W próbce wody pobranej 16 września z punktu kontrolnego Jana z Kolna - na odcinku pomiędzy ul. Boh. Września i ul. Mieszka I - Inspektor Sanitarny stwierdził przekroczenia parametru mikrobiologicznego. Brak przydatności wody do spożycia stwierdzono dla adresów: - Szpital Miejski przy ul. Mieszka I - ul. Mieszka I 5, 6, 8, 12 - ul. Jana z Kolna 4, 5, 6, 8, 8a, 9, 10, 12 - ul. Boh. Września 30, 31, 31b, 31c, 38e, 39a-e - ul. Beniowskiego 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 15, 16, 17, 19 - ul. Wybrzeże Władysława IV 9 w Świnoujściu. ■ W sobotę 21 września 2024 r. o godz. 11 z Basenu Północnego po raz 23. wystartuje Masa Krytyczna - Świnoujście na Rowery. Organizatorami wydarzenia są Urząd Miasta Świnoujście i OSiR „Wyspiarz”. Więcej szczegółów w załącznikach ■ Dwie godziny trwały utrudnienia spowodowane kolizją w tunelu w Świnoujściu. Stała przeprawa została ponownie uruchomiona o godz. 17.15. Do zdarzenia drogowego doszło 11 września o godz. 15.25. Z nieustalonych dotąd przyczyn wewnątrz tunelu doszło do zderzenia dwóch samochodów osobowych. Nikt nie został ranny ■ 11 września o godz. 15.25 doszło do kolizji w tunelu. Na miejscu są służby ratunkowe. Tunel jest tymczasowo zamknięty. Kierowcy powinni kierować się na przeprawę promów Bielik oraz Karsibór ■ Komunikacja Autobusowa informuje, że od 2 września 2024 r. nastąpi zmiana rozkładów jazdy oraz tras linii autobusowych ■ W sobotę 24 sierpnia 2024popołudniu na Zalewie Szczecińskim, na wodzie pojawił się niecodzienny gość - mały samolot, który z przyczyn technicznych, a może i przez złośliwość losu, musiał awaryjnie lądować na tafli zalewu. Czyżby to brak paliwa, a może drobna awaria? ■ Orkiestra Wojskowa ze Świnoujścia liczy 26 orkiestrantów i w tym roku obchodzi jubileusz 60-lecia powstania ■ Z poniedziałku na wtorek, przed godziną 1:00 na ulicy Karsiborskiej w Świnoujściu obywatel Ukrainy, kierujący srebrną Mazdą 3, stracił panowanie nad pojazdem na łuku drogi i z impetem uderzył w ogrodzenie pobliskiej posesji. Siła uderzenia była na tyle duża, że samochód koziołkował, powodując poważne uszkodzenia przodu i tyłu pojazdu ■ Tragiczne wydarzenie w Świnoujściu: Śmierć podczas nocnej awantury. Dziś około godziny pierwszej w nocy, w jednym z mieszkań przy ulicy Marynarzy w Świnoujściu doszło do tragicznego zdarzenia. Jak wynika z informacji przekazanych przez Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego: -"Zespół ratownictwa medycznego został zadysponowany do nagłego zatrzymania krążenia. Na miejscu wezwania znajdował się mężczyzna ok. 50 lat z raną kłutą klatki piersiowej. Przed przyjazdem ZRM policja udzielała poszkodowanemu pierwszej pomocy. Następnie ZRM przejął pacjenta jednak prowadzone medyczne czynności ratunkowe nie przyniosły efektu - nastąpił zgon pacjenta." ■