POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [29.08.2012, 13:04:30] • Świnoujście

Kolejny wypadek z udziałem rowerzysty. Rannego zabrał śmigłowiec

Kolejny wypadek z udziałem rowerzysty. Rannego zabrał śmigłowiec

fot. Sławomir Ryfczyński

Nie ma tygodnia w którym nie informowalibyśmy o wypadku z udziałem rowerzysty. W środę rano na skrzyżowaniu ulic 11 listopada i Wojska Polskiego doszło do groźnego wypadku. Samochód osobowy nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście. Ranny cyklista został przetransportowany śmigłowcem do szczecińskiego szpitala.

- Kierujący mercedesem 73-letni Edward Ł. Uderzył w przejeżdżającego na zielonym świetle 21-letniego rowerzystę. Na skutek wypadku, młody mężczyzna doznał obrażeń głowy – mówi. st. sierż. Dorota Małysa ze świnoujskiej policji.

Kolejny wypadek z udziałem rowerzysty. Rannego zabrał śmigłowiec

fot. Sławomir Ryfczyński

Zarówno kierowca samochodu, jak i rowerzysta byli trzeźwi.

To kolejny wypadek z udziałem rowerzysty. Apelujemy do kierowców oraz cyklistów o większą ostrożność na drodze. Zgodnie z kodeksem drogowym, kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa przejeżdżającym przez ulicę rowerzystom.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 135, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-135 z 135

Gość • Środa [05.09.2012, 11:03:13] • [IP: 80.245.182.***]

73 lata i dobry mietek

Gość • Sobota [01.09.2012, 12:52:57] • [IP: 37.47.81.**]

jest ciągłość, jest jest, załóż szkła i przejdź się sprawdzić!

Gość • Sobota [01.09.2012, 01:22:10] • [IP: 62.69.248.*]

tu jak widac na zdjeciu nie ma ciągłości drogi rowerowej, więc rowerzysta powinien przeprowadzic rower a nie na nim jechac przez przejscie, kierowca nie jest jasnowidzem skad mógł wiedziec ze zaraz mu rower nadjedzie, rowerzysci sa winni bo nie stosują się do przepisów drogowych.

Gość • Piątek [31.08.2012, 21:09:36] • [IP: 178.238.246.**]

rowezysta jechal na zielonym A niedzielny zagubil sie DZIADEK

Gość • Piątek [31.08.2012, 18:02:07] • [IP: 80.245.190.***]

biedny gucio ; (

Gość • Piątek [31.08.2012, 14:42:06] • [IP: 80.245.182.***]

Gość  Piątek [31.08.2012, 08:43]  [IP: 62.69.249.**] - chyba Jehowy baranie :-)

Gość • Piątek [31.08.2012, 08:43:46] • [IP: 62.69.249.**]

byłem świadkiem nie jechał na zielonym ! i w dodatku bardzo szybko! nie gadaj głupot jak nie byłeś świadkiem bo jest to wkurzające !!

Gość • Piątek [31.08.2012, 02:05:26] • [IP: 178.238.246.**]

JECHAL NA ZIELONYM tam jest sciezka sa swiatla dla pieszych jak i dla rowerzystow

Gość • Piątek [31.08.2012, 01:57:23] • [IP: 178.238.246.**]

Ale tu mozna naczytac sie bzur. Dla mnie zielone na przejsciu to Swiete STOP niedzielnym kierowca

Gość • Czwartek [30.08.2012, 23:15:45] • [IP: 80.245.190.***]

starsi ludzie teraz gno..ee je..ne sie odgrywaja na mlodych bo mlodzi tez robia wypadki np na skuterach to je..a starszyzna sie odgrywa ;)

Gość • Czwartek [30.08.2012, 23:03:02] • [IP: 95.129.226.***]

widzialam ten wypadek bo szlam do kolejki ubb i musze powiedziec ze byla to ewidentna wina rowerzaysty ktory wjechal w tyl samochodu jak szalony ze kierowca nie mial mozliwosci zeby go zauwazyc. ..to ze mial pierwszenstwo to nie oznacza ze w ostaniej chwili kiedy jest juz czerwone swiatlo wjezdza jak szalony pozniej sie cos dzieje i oczywisce niewinny jest bo byly to pasy;/

Gość • Czwartek [30.08.2012, 19:58:40] • [IP: 178.238.249.***]

Jechałam dzisiaj rowerem. 5 metrów przed dziadkiem jadącym w przeciwnym kierunku omijałam dołek w drodze. Reakcja pancia była co najmniej komiczna, niemalże skoczył z roweru ze strachu, że na niego wjadę. Zero opanowania jednośladu i logicznej oceny sytuacji. Nie omieszkał też wysłać kilku soczystych słów pod moim adresem. Takie historyjki przytrafiają mi się często, chociaż zazwyczaj to piesi idący po ścieżce rowerowej pomstują na rowerzystów. Pozdrowienia dla tych, którzy potrafią się uśmiechać do innych.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 19:12:09] • [IP: 92.42.115.***]

w tym miscie nikt nie patrzy na rowerzystów

Gość • Czwartek [30.08.2012, 19:09:56] • [IP: 92.42.115.***]

jeżeli jest ścieżka dla rowerów to rowerzysta ma pierwszeństwo, to kierowca jeżeli patrzy na znaki powinien uważać równie dobrze mógł byćto pieszy

Malkontent malkontentów • Czwartek [30.08.2012, 18:40:50] • [IP: 80.245.190.**]

Czytając te wszystkie Wasze komentarze (wpisy) nie dziwę się, że nasze społeczeństwo coraz bardziej ubożeje, nie tylko finansowo - gospodarczo ale i kulturowo, i psychicznie.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 16:22:50] • [IP: 89.174.73.**]

Nie potrzebny spór kierowcy kontra rowerzyści - barierki to barierki i dla pieszych i rowerzystów będa spelnialy role. Nie widze tu problemu, tylko zaniedbanie inżyniera o funkcjonalność zjazdów w ruchliwych miejscach. Ktos napisał wcześniej że to chory pomysł - barierki i napisał ze może spowalniacze dla samochodów jeszcze. Spowalniacze nie bo po co, radze sie wybrać w cywilizowane rejony europy i zaobserwować a potem się wypowiadać. Do barierek widać należy nawet dorosnąć...

Gość • Czwartek [30.08.2012, 15:02:40] • [IP: 92.42.116.**]

Przewietrzcie czasem leniwe d_py i zamiast autem przejedźcie się rowerem. Może wtedy pomyślicie zanim coś napiszecie

Przem. • Czwartek [30.08.2012, 14:56:42] • [IP: 80.245.182.***]

..."Gość  Środa [29.08.2012, 20:52]  [IP: 93.94.184.***]"... napisał co napisał, czyli co mu przyszło do pustego ŁBA ! A moje pytanie brzmi - co ty palisz? A może wąchasz klej? Jeśli tak to sprawdź datę ważności, jest z pewnością po terminie.Masz wątpliwości, zerknij co ty k.wa wypisujesz i zastanów się nad tym choć chwilkę. .. pawiu.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 14:40:22] • [IP: 62.69.248.*]

barierki dla rowerzystów i tyle w temacie - tak jest w normalnych krajach i to słabszy (rowerzysta) uważa na większego, taka zasada panuje w każdej jednej logistyce ruchu, podobnie kursują wielkie jednostki wodne, gdzie to łupinki uważają na kolosy...Bramki, bramki i jeszcze raz bramki.

Stafra • Czwartek [30.08.2012, 13:55:14] • [IP: 178.238.251.***]

Prawda jest taka, ze ludzie sie wzajemnie nie szanuja i sa wobec siebie nadmiernie agresywni. Nie antycypuja !

Gość • Czwartek [30.08.2012, 11:13:12] • [IP: 80.245.179.***]

Czytając wypowiedz niektórych użytkowników można dojść do wniosku że lata w szkole były dla nich zupełnie zbędne. Można tutaj już przytoczyć klasykę:" bąć" teraz nowy wyraz do słowniczka" mjał" jak również" pierszęstwo" - aż ciężko wymówić... już pomijając" roweżystę" "chamować" :)

Gość • Czwartek [30.08.2012, 11:11:32] • [IP: 62.69.249.**]

to znaczy że patrzeć nie musi ? tylko jedzie jak zwariowany i to b. szybko nie patrząc na nic i nikogo ??

Gość • Czwartek [30.08.2012, 10:21:03] • [IP: 80.245.186.**]

Ludzie ogarnijcje się rowerzysta mjał pierszęstwo czy to wam się podoba czy nie.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 09:46:07] • [IP: 88.156.234.***]

Dla wielu kierowców spalinowców i blaszaków wszelkiej maści rowerzysta jest powietrzem.Gdyby był TIR-em to taki spalinowiec jak pies z podkulonym ogonem czekałby na swoją kolej!

Gość • Czwartek [30.08.2012, 09:45:13] • [IP: 46.204.112.***]

Dlaczego rowerzyści nie przepuszczają pieszych tylko w nich wjeżdżają? Dlaczego jeżdżą ulicami, zamiast obok ścieżką? Dlaczego rowerzyści jeżdżą jak im się chce - raz chodnikiem, raz ulicą a raz ścieżką mimo tej właściwej dla rowerzystów? Dlaczego nie patrzą na pieszych i na samochody? Dlaczego nie rozglądają się na przejściu? Dlaczego o skręcie nie informują ręką? W tym roku widziałam jednego rowerzystę, który to robił! Skandal! Dlaczego nie respektują przepisów ruchu drogowego? Dużo jest tego dlaczego... Szkoda, bo nieliczna grupa rowerzystów nie myśli...

Gość • Czwartek [30.08.2012, 09:20:09] • [IP: 95.129.228.***]

Sejm RP dał uprawnienia roweżystom to z niego korzystają nie mają karty rowerowej

Koleszka • Czwartek [30.08.2012, 08:53:28] • [IP: 88.156.234.***]

Trzymaj się Gucio ! Będzie gitens !

Gość • Czwartek [30.08.2012, 08:41:47] • [IP: 31.63.243.***]

Prawie same cioty się wypowiadają szczerze mówiąc. Wszyscy święci, a co do czego srają ogniem.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 08:26:03] • [IP: 92.42.114.***]

jaka predkos jest szybko?rowerem nie osiagniesz szybkosci minimalnej na miasto, czyli 50 km/h a samochod nie ma ograniczen, , jak ten rowerzysta jechal 25 km/h to max i to jest wielka szybkosc?-70% kierowcow wymusza pierwszenstwo i nie przepuszcza rowerzysty, takie sa fakty, nie znaja przepisow nowych

Gość • Czwartek [30.08.2012, 08:03:25] • [IP: 62.69.249.**]

Czytam i żal mi Was..byłem świadkiem tego zdarzenia. Kierowca jechał dobrze !! przejście było puste.To chłopak wjechał nagle (nie spojrzał) i do tego bardzo, bardzo, bardzo szybko jechał !! stąd wylądował na boku samochodu..szkoda tylko że nie będąc świadkami oceniacie i wydajecie sądy.Pomyślcie bo przykro czytać ! Zdrowia dla chłopaka życzę i dla kierowcy bo widać było że się załamał..

Gość • Czwartek [30.08.2012, 07:26:29] • [IP: 178.238.246.***]

Jak dla kierowców spowalniacze, tak i dla rowerzystów, powinno być przed" zjazdem" na ruchliwe skrzyżowanie.Jeżdżę rowerem i autem i znam problem, jednych i drugich.To skrzyżowanie jest, bardzo niebezpieczne!Może powinny być barierki, jak przy kolejce UBB.Rowerzyści tam pędzą i nie sposób czasem ich zauważyć, wjeżdżając na skrzyżowanie!

Gość • Czwartek [30.08.2012, 05:29:47] • [IP: 92.42.112.***]

Rowerzysci to swiete krowy i dobrze takiemu glupkowi niech teraz pomysli czy jak zapiepsza z buta czy na pasy wchodzi nie rozgladajac sie?pewnie zawsze patrzy to nastepnym razem jak bedzie jechal rowerem niech wlaczy myslenie a nie buja w oblokach i mysli ze jest na tour de france.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 04:55:11] • [IP: 85.152.207.**]

Ci co piszą o bramach chyba nie znają tego przejścia. Tam jest isciezka rowerowa i światła. Widocznie rowerzysta miał zielone światło. Kierowca wyjeżdżając z wojska pol. tez miał zielone tyle, ze się zagapil i stuknal chłopaka.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 02:40:54] • [IP: 62.69.250.*]

Wielu rowerzystów jeździ bez mózgów. Jest ścieżka rowerowa a oni zapierdzielają po jezdni i to często pod prąd. Sam jeżdżę rowerem, ale zachowania niektórych rowerzystów wołają o pomstę do nieba. Z drugiej strony, czy staruszek powinien mieć prawo jeździć samochodem? Czas reakcji jest na poziomie minut a nie ułamków sekund.

Gość • Czwartek [30.08.2012, 00:43:23] • [IP: 80.245.184.***]

Gość • Środa [29.08.2012, 20:52] • [IP: 93.94.184.***] Ten apel skieruj do swojego mózgu.Pomyśl co napisałeś i się 100 razy zastanów nad tym.Ja mam i rower i samochód.I nie jestem królem.Moronie ;)

Gość • Czwartek [30.08.2012, 00:25:15] • [IP: 62.69.249.***]

29.08.2012, 22:03] • [IP: 89.174.73.**] Podstawa to bramki przed każym zjazdem z ulicy, które zwalniają rowerzystę i zmuszaja do rozejrzenia się na droge... ...a może tak (twoim tokiem myślenia)przed każdym skrzeżowaniem" walnąć"spowalniacze na ulicy?Zastanów się co piszesz!!

Gość • Środa [29.08.2012, 23:46:56] • [IP: 62.69.250.*]

gwałtowne wejście na pasy i za SZYBKA JAZDA

Gość • Środa [29.08.2012, 23:30:50] • [IP: 93.94.188.***]

tam akurat jest oznaczona ścieżka, ale na wielu przejściach nie ma znaczka o rowerkach więc rowerzysta powinien przejść a nie przejeżdżać więc to nieprawda że ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych.

Gość • Środa [29.08.2012, 23:02:28] • [IP: 80.245.184.***]

Gość  Środa [29.08.2012, 21:37]  [IP: 92.42.117.***]

Gość • Środa [29.08.2012, 23:02:21] • [IP: 178.238.249.***]

Bywa tak, że na pasach i wokół nikogo nie ma i...nagle nie wiadomo skąd (jak spod ziemi) wpada" rozbujany" rowerzysta z impetem by zdążyć przez pasy. To tragedia - sami się proszą o wypadek.

Gość • Środa [29.08.2012, 22:49:40] • [IP: 92.42.114.***]

dzisiaj sporo samochodow jechalo z Grunwaldzkiek i skrecalo w ulice obok rynku i malo kto przepusci pieszego, nie mowiac o rowerzystach, kto wymusi ten przechodzi lub przejezdza, z drugiej strony nie powinno sie sztywno trzymac przepisow, bo jak ktos ma pierwszenstwo lub moze przepuscic lepiej pomyslec, zwolnic i zobaczyc co inny robic chce, a nie walnąc i zabic, albo kaleka, tylko dlatego ze ma sie komórke przy uchu albo trzyma sie sztywno kodeksu, to na zywo sie nie sprawdza, dlatego tyle jest wypadkow.

Gość • Środa [29.08.2012, 22:47:20] • [IP: 92.42.114.***]

Wina kierowcy w tym wypadku ale rowerzystom z ich przywilejami odwala totalnie - jazda pod prąd na jednokierunkowej ulicy to codzienność, w jednej ręce kierownica w drugiej telefon, jazda po jezdni gdzie obok jest ścieżka rowerowa...i jeszcze taki jełop paszczę wydziera...karać taką hołotę z całą bezwzględnościa.

Gość • Środa [29.08.2012, 22:44:06] • [IP: 92.42.117.***]

od jutra autobusem jezdze do pracy;]

Gość • Środa [29.08.2012, 22:38:09] • [IP: 178.238.251.***]

Rowerzyści macie pierwszeństwo tylko przed skręcającym pojazdem nigdy przed jadącym na wprost ale wy coś słyszeliście o pierwszeństwie ale nie wiecie w którym kościele to mówili.

Gość • Środa [29.08.2012, 22:20:26] • [IP: 80.245.179.***]

Tez jestem kierowcą ale egoistów za kółkiem karałabym wysokimi mandatami. I co maja znaczki jak niektórzy pisza tutaj kierowca nie ustapił na skrzyżowaniu. takiego to bym wysiadł i w łeb walił.

Gość • Środa [29.08.2012, 22:03:30] • [IP: 89.174.73.**]

Podstawa to bramki przed każym zjazdem z ulicy, które zwalniają rowerzystę i zmuszaja do rozejrzenia się na droge...

Gość • Środa [29.08.2012, 21:37:14] • [IP: 92.42.117.***]

Małolaty na rowerach to najgorsze zakały Świnoujskich ulic!!Myślą po fakcie, na uszach słuchawki, w łapie komórka i pędzi taki bezmózg jak idiota!!

Gość • Środa [29.08.2012, 21:22:26] • [IP: 92.42.114.**]

73 letni pewnie ze szkłami +5

Przem • Środa [29.08.2012, 21:06:06] • [IP: 80.245.182.***]

KPT BOMBA  Środa [29.08.2012, 15:11]  [IP: 95.129.225.***] - do kapcia bomby, jak ja bym ci wycedził bombe to by nawet lej po tobie nie został, a czy tylko rowerzysta ma obowiązek odwrócenia łba jak to nazwałeś łosiu ? kierowcy samochodów są zwolnieni ? no tak bo pan k.wa w aucie to nie święta krowa, to uprzywilejowana do h..a krowa która jedzie autem i to k.wa jakim! i na tym koniec a rowerzysta to człowiek z dolnej póły, niech on obraca łbem ! Tak? Pomyśl co ty pieprzysz kurwiwnuku zafajdany.Lolek trzymaj się.

Gość • Środa [29.08.2012, 20:53:41] • [IP: 80.245.185.***]

barany barany i jeszcze raz barany prawko wydane w latach 70 a przepisy zmieniały się 12 razy ale poco sie zainteresować lepiej na rowerzystów nadawać

Gość • Środa [29.08.2012, 20:52:34] • [IP: 93.94.184.***]

Powiem tak ROWERZYŚCI bo do Was kieruje ten APEL -NOŚCIE KASKI -MIEJCIE SPRAWNE LAMPKI ROWEROWE Z PRZODU I Z TYŁU ROWERU (nie mowie o odblaskach !) -JEŹDZIJCIE ZGODNIE Z PRZEPISAMI, A NIE JAK SIĘ WAM PODOBA -PRZEZ PASY PRZEPROWADZA SIĘ ROWER A NIE NA NIM JEDZIE !! -JEŚLI JEST ŚCIEŻKA ROWEROWA OBOK JEDZCIE NIĄ, A NIE ULICĄ !! !! PAMIĘTAJCIE TO KIEROWCA AUTA JEST KRÓLEM DROGI, A WY JEDYNIE ICH GOŚĆMI WIĘC MYŚLCIE DWA RAZY ZA NIM COŚ ZROBICIE ;) !! TO TYLE DO DZIADKÓW I BABĆ ORAZ GÓWNIARZY JEŻDŻĄCYCH NA ROWERACH TAK, JAK BY PRZEPISY ICH NIE OBOWIĄZYWAŁY, A ONI SAMI BYLI NIE ZNISZCZALNI. TEN WYPADEK TO KOLEJNY DOWÓD, ŻE WY TO TYLKO GOŚCIE NA DRODZE!!

Gość • Środa [29.08.2012, 20:48:55] • [IP: 178.238.246.**]

a może rowerzyści tak zwracaliby uwagę przejeżdzając przez jezdnię? ok mają pierwszeństwo ale w ogóle nie rozejrzą się tylko wjeżdzają, a samochód to tylko maszyna i czasami hamulce mogą zawieźć :/ troszkę rozwagi nie zaszkodzi

Gość • Środa [29.08.2012, 20:46:16] • [IP: 31.63.243.***]

Dziad powinien pomykać balkonikiem, a nie samochodem.

Gość • Środa [29.08.2012, 20:05:56] • [IP: 92.42.113.***]

Do MMM!! TO KIEROWCA SAMOCHODU NIE USTĄPIŁ PIERWSZEŃSTWA ROWERZYŚCIE I TO JESZCZE NA ZIELONYM ŚWIETLE!! Więc jak nie masz nic innego do powiedzenia to trzymaj mordę krótko!!

Gość • Środa [29.08.2012, 19:57:34] • [IP: 95.129.224.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [29.08.2012, 19:55:14] • [IP: 80.245.185.***]

Rowerzysta z kierowcą samochodu nie ma żadnych szans, po zderzeniu.Bardzo często kierowcy samochodu jadą z premedytacją, bo są bardziej bezpieczni i zmuszają rowerzystów do ustapienia przejazdu.Jest to nagminne!!Podam przykład wymuszenia pierszeństwa z ulicMazowieckiej na Grunwaldzką kierowcy o rejesracji ZSW *

Gość • Środa [29.08.2012, 19:49:14] • [IP: 93.94.188.***]

KPT BOMBA Burakiem jesteś ty. Dlaczego tak głośno krzyczysz? Pragniesz być ważniejszy?

Gość • Środa [29.08.2012, 19:37:36] • [IP: 77.88.191.***]

garby dla" świętych krów"...

MMM • Środa [29.08.2012, 19:17:25] • [IP: 92.163.35.***]

tu jak zwykle pierdoły... mi się zawsze wydawało ze rower należy przeprowadzić przez jezdnie a nie jechać jak wariat po pasach dla pierwszych...

KPT BOMBA • Środa [29.08.2012, 19:10:31] • [IP: 95.129.225.***]

NA KONCU SCIEZKI POWINNI ZROBIC ZE 3 GARBY SPOWALNIAJACE ZEBY WYCHAMOWAC TYCH WARIATOW CO SZYKUJA SIE NA TOUR DE FRANCE I GRZEJA 60KM/H

KPT BOMBA • Środa [29.08.2012, 19:08:39] • [IP: 95.129.225.***]

NAJWIEKSZE BURAKI ZA KIEROWNICA TO : NUMERO UNO WIOCHY ZKA PO DRUGIE PRIMO ZPL PO TRZECIE PRIMO ZST PO CZWARTE PRIMO GDZIE JEST TA ZOLTA PADLINA KABRIO BMW CO SMIGALA PO MIESCIE JAK ODZUTOWIEC?

Gość • Środa [29.08.2012, 18:47:56] • [IP: 80.245.187.***]

Rowerzyście życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Na tym przejściu można przejeżdżać rowerem gdy jest zielone światło. Bardzo niestety częste są przypadki kiedy kierowcy samochodów nie przestrzegają przepisów i wymuszają pierwszeństwo.

Gość • Środa [29.08.2012, 18:27:47] • [IP: 92.42.114.**]

he... to nic ja w tym samym czasie jadąc ulicą 11-go Listopada na skrzyżowaniu z matejki na światłach, skręcając w lewo w Matejki na zielonym świetle rowerzysta przejechał mi po pasach jak strzała co rowerzysta miał czerwone tyle dobrze, że jechałem wolno a tak jak bym przycisnął na gaz to był by kolejny hit

Gość • Środa [29.08.2012, 18:22:30] • [IP: 92.42.118.**]

KIEROWCO! zawsze na pasach dodawaj gazu wtedy rowerzysta uderzy w bok auta i będzie jego wina.

Gość • Środa [29.08.2012, 18:04:21] • [IP: 92.42.116.**]

Są barany wśród kierowców samochodów jak również wśród rowerzystów'

Gość • Środa [29.08.2012, 17:59:46] • [IP: 79.190.202.**]

do kufla. ..nawet na zdjęciu widać, że jest tam przejazd dla rowerów, więc o co chodzi...To miejsce przed kolejką UBB, łączą się ścieżki rowerowe, rowerzysta miał prawo tam jechać na zielonym świetle

Gość • Środa [29.08.2012, 17:57:52] • [IP: 80.245.180.***]

Wracaj do Zdrowia Piotruś !!

Gość • Środa [29.08.2012, 17:56:27] • [IP: 80.245.184.***]

Na przejściu dla pieszych rower należy przeprowadzić ?tak jak u naszych sąsiadów ;)

Gość • Środa [29.08.2012, 17:43:15] • [IP: 80.245.180.**]

A moj tato widzial jak mili Panowie w czarnych mundurach podali poszkodowanemu ALKOMAT. .. Wstyd Panowie ale coz. ... Dalej nie mam juz ochoty niczego dopisywac. Pozdrawiam i zycze rychlego powrotu do ZDROWIA.

Gość • Środa [29.08.2012, 17:38:34] • [IP: 88.156.234.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [29.08.2012, 17:36:39] • [IP: 93.94.184.***]

Państwo Zmechanizowani, pragnę poinformować, ze pieszy i rowerzysta" na zielonym świetle" znajduje się pod ochroną tzn. sezon polowań nie obejmuje ich. Nie wolno nikogo potrącać na przejściu dla pieszych bo to jak strzelać do krowy przy paśniku. A ci, którzy z taką znajomością tematu wypowiadają się o zachowaniu pieszych i rowerzystów - trzeba myśleć panie kierowco. Przejścia są, były i będą. Ciekawe, że nigdy pieszy nie potrącił samochodu a zawsze samochód potrąca pieszego

Gość • Środa [29.08.2012, 17:18:27] • [IP: 80.245.181.***]

Niestety znowu wypadek ale co się dziwić wystarczy troszeczkę poobserwować jak jeżdżą rowerzyści jedzie ścieżką rowerową skręca na przejście dla pieszych i dopiero będąc już na jezdni spogląda w lewo czy nic nie jedzie albo wyjeżdża z drogi podporządkowanej i nie patrząc na znaki przejeżdża wymuszając pierwszeństwo. Oczywiście są pozytywne wyjątki.

Gość • Środa [29.08.2012, 17:16:27] • [IP: 77.22.188.***]

207255 Czy ty kiedyś byłeś przynajmniej na zachodzie, że twierdzisz" tam rowerzyści zawsze mają pierwszeństwo" Głupiś jak siano. GDY NIE MA na przejściu, śWIATŁA Z ROWERZYSTą, MUSI TAKI SWóJ ROWER PRZEZ PRZEJżCIE PCHAć.

Gość • Środa [29.08.2012, 17:13:41] • [IP: 93.94.188.***]

SZCZECIN – wiejski kmiocie, poprawnie piszemy – w mieście, a nie na mieście.

Gość • Środa [29.08.2012, 17:10:11] • [IP: 46.205.57.*]

SZCZECIN  Środa [29.08.2012, 17:00]  [IP: 83.25.172.***] Ty Szczecin nie wypowiadaj się bo kierowcy z waszymi blachami co chwile w mieście łamią przepisy typu wymuszanie pierszeństwa. A że często bywam w Szczecinie to strach po pasach przejść

Gość • Środa [29.08.2012, 17:06:40] • [IP: 46.205.57.*]

Gość  Środa [29.08.2012, 14:34]  [IP: 80.245.176.***] A czy pani w ogóle zna przepisy ruchu?

Gość • Środa [29.08.2012, 17:04:00] • [IP: 62.69.248.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

SZCZECIN • Środa [29.08.2012, 17:00:37] • [IP: 83.25.172.***]

najgorsi kierowcy u nas na mieście to przeważnie ludzie z wiosek typu: ZSW, ZPY, rzadziej ZKA i czasami ZST. Kierowcy z Kołobrzegu, Koszalina, Myśliborza, Goleniowa, Gryfic dają rade.

Gość • Środa [29.08.2012, 16:43:57] • [IP: 93.94.188.***]

Rowerzysto – nie znam cię, ale wiem, że wszystko będzie dobrze. Wracaj do zdrowia. Pozdrawiam!

Gość • Środa [29.08.2012, 16:41:44] • [IP: 74.207.225.***]

Nasłuchało się rowerowe matołectwo, że" na zachodzie to rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo" i że" na zachodzie to nawet dyrektory rowerami jeżdżą" więc zapierdalają jak Tu-154 na nic nie patrząc.

Kufel west side • Środa [29.08.2012, 16:40:07] • [IP: 87.99.111.***]

przepraszam ale od kiedy rowerzysta moze przejechac przez droge na przejsciu dla pieszych ? owszem na przejsciu dla pieszych i rowerzystow tak tylko i wylacznie. JEST ROZNICA NO NIE DRODZY ROWERZYSCI?

Gość • Środa [29.08.2012, 16:37:32] • [IP: 62.69.248.**]

No, ten już po chodniku nie pojeździ. Przynajmniej przez jakiś czas.

Gość • Środa [29.08.2012, 16:36:32] • [IP: 109.243.123.**]

14:52 W twej wypowiedzi, brakuje tylko rowerzysty przez „ż”- tak jest już wszystko. K… gdzie wy chodziliście do szkół? W ogóle chodziliście tam?

Kufel west side • Środa [29.08.2012, 16:35:58] • [IP: 87.99.111.***]

rowerzsci i piesi w swinoujsciu mysla chyba ze sa pepkiem swiata.przechodzac lub przejezdzjac przez ulice maja samochody gdzies. tragedia. totalni bezmozgowcy. niech im sie wkoncu policja lub straz miejska przyjrzy i wlepia mandaty.

Gość • Środa [29.08.2012, 16:31:19] • [IP: 80.245.185.***]

73 lata, już odbierać prawo jazdy powinni. Nie ten wiek, nie ten refleks, nie ta reakcja... ;/

Gość • Środa [29.08.2012, 16:30:28] • [IP: 88.156.235.**]

Na test psycho-fizyczny skierowć kolegę! Pewnie nie może być kierowcą. Natomiast rowerzystom również powinno się ograniczyć wiek. Przede wszystkim wszyscy powinni posiadać karty rowerowe.Sam mam 70 lat i wiem jakie są naturalne ograniczenia nawet dziarskiego dziadka.Ale prawda jest też taka, że kierowców- idiotów w Świnoujściu nie brakuje!

Gość • Środa [29.08.2012, 16:12:23] • [IP: 93.94.187.***]

po pierwsze odszkodowanie to bardzo długa droga więc bez piep...nia farmazonów, rowerzyści to nie świete krowy! Starsi wąt z aut po 65 roku zycia- niebezpieczeńtwo gwarantowane z takimi, życzę wytrwałości w dochodzeniu do zdrowia i siły, bo ja coś o tym wiem.

Gość • Środa [29.08.2012, 16:08:26] • [IP: 93.94.188.***]

Bo na ścieżkach rowerowych chodzą też piesi kuźwa...odwalcie się od rowerzystów bo to już jest chore bo wam piesi nie można uwagi zwrócić. ...jak się plątacie pod nogami...miasto nie należy tylko do was i ku..a do samochodów...Troszkę uwagi...

Gość • Środa [29.08.2012, 15:57:37] • [IP: 62.69.250.*]

to przyglupy w wiekszosci kieruja samochodami, uwazaja ze tymy starymi sztruclami wolno sobie jezdzic jak chca, zenada

Gość • Środa [29.08.2012, 15:55:32] • [IP: 62.69.248.***]

najgorsze b uraki za kierownicą to ZB, ZN, i ZK, że nie wspomnę o naszych miejscowych jest parę super wyjątków, ale ich można policzyć na palcach i jeszcze najgorsze to wszelkiej masci dostawcze, budowalne i te z dostawą na rynek przy WP.ale rekordy bije ul.Daszynskiego tam to dopiero jest hororr

Gość • Środa [29.08.2012, 15:53:34] • [IP: 88.156.233.***]

Kierowcy tez nie są swietymi krowami, nie są Panami szos. Jest sciezka, ma zwolnić rozejrzec sie jak to robią piesi na pasach i jak wolne jechać, tez jezdzę samochodem i widzę jak jezdzą Swinoujscy kierowcy.

Gość • Środa [29.08.2012, 15:53:10] • [IP: 92.42.112.**]

...bo jak jest czerwone dla samochodu to sie siedzi na pizd.ie, a barany mają głęboko w D... uciąć jaja temu w merolu prychowi

Gość • Środa [29.08.2012, 15:45:09] • [IP: 80.245.184.***]

73 lata i jeżdzi samochodem, pewnie niedowidzi niedosłyszy a pruje i na znaki nie patrzy bo myśli że dalej lata 70

Gość • Środa [29.08.2012, 15:33:22] • [IP: 79.190.202.**]

Jestem kierowcą jeżdżę często samochodem i też rowerem ale biorę dużą poprawkę tak na rowerzystów gdy jadę autem tak i na samochody jadąc rowerem poprostu się rozglądam. Bo niestety wszystkim zdaża się zagapić trzeba przewidywać i być czujnym.

Gość • Środa [29.08.2012, 15:21:12] • [IP: 92.42.114.***]

Lolo będzie git !!

Gość • Środa [29.08.2012, 15:17:30] • [IP: 88.156.235.***]

73 lata i prawko jeszcze ma ?? SKANDAL!! ogródek pielić i dupsko wygrzewać na działce a nie jeździć. ROWERZYSTA MIAŁ ZIELONE ŚWIATŁO WIĘC PO CO TE CHAMSKIE KOMENTARZE ??

KPT BOMBA • Środa [29.08.2012, 15:11:33] • [IP: 95.129.225.***]

ŚWIETE KROWY.WSKAKIWANIE Z CHODNIKA NA JEZDNIE BEZ ODWROCENIA LBA TO NORMALKA.TAK SIE KONCZY JAK WPADA NA PASY JADAC 40KM/H.KIEROWCA NIE JEST CUDOTWORCA

Gość • Środa [29.08.2012, 15:03:49] • [IP: 164.126.130.**]

Apeluje do 73 letniego Edwarda Ł. aby już więcej nie jeździł samochodem...

Gość • Środa [29.08.2012, 14:59:58] • [IP: 92.42.118.***]

zmienili byście zdanie gdyby to was potrącono a nie tylko nażekacie

Gość • Środa [29.08.2012, 14:57:29] • [IP: 178.238.248.***]

Czemu policja lub Straż nie staną koło przejścia z pasami dla pieszych.Rowerzyści nagminnie przejeżdzają po pasach między pieszymi.Jeżdzą jak im się podoba.Karać mandatami i będą mieć pieniądze na paliwo.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:56:42] • [IP: 62.69.249.**]

Do gościa z 14:19 Sytuacja na tym przejściu nie jest klarowna!! chyba samochodem nie jeździsz ! non sto są tam tłumy rowerzystów (szczególnie w sezonie) i w ogóle nie patrzą zielone to jadą a co ze skrętem ?? Puknij się w głowę jak piszesz o sprawności i wieku kierowcy.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:52:10] • [IP: 80.245.186.***]

Rowerzysci za duzo prawdostali i sie im w dupa po przewracało. . od kad wesza zmiana w przepisach jest coraz wiecej wypadkow z udzialem rowerzysty !!

Gość • Środa [29.08.2012, 14:50:30] • [IP: 83.21.100.***]

GUCIO trzymaj się! SB

Gość • Środa [29.08.2012, 14:47:25] • [IP: 92.42.116.**]

To samochodziarze nie znają podstaw przepisów, wystarczy stanąć na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Piastowskiej. nie ma sygnalizacji świetlnej i już większość baranów nie wie kto ma pierwszeństwo. O ich kulturze nie ma nawet co pisać, wystarczy poczytać komentarze.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:39:50] • [IP: 92.42.116.**]

Sa kierowcy, którzy celowo rozjezdżają zwierzęta na drogach-czerpią z tego niezrozumiałą dla większości przyjemność..Tak można interpretować wypowiedż-zapowiedź nawet, nie wiem jak nazwać typa piszącego dużymi literami poniżej.Ja Ci źle nie źyczę, ale spotykaj na swej drodze życia bardzo dużo" ludzi" podobnych charakterem do swojego.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:38:48] • [IP: 92.42.113.***]

CZYTAJ JELOPIE PODE MNA ZE KIERUJACY AUTEM NIEUSTAPIL PIERSZENSTWA ROWERZYSCIE !!

Gość • Środa [29.08.2012, 14:34:35] • [IP: 80.245.176.***]

wiele razy potracilabym rowerzyste. Niestety rowerzysci jezdza jak chca, pomimo wyznaczonych ścieżek korzystaja z drogi!

Gość • Środa [29.08.2012, 14:33:58] • [IP: 80.245.179.***]

Gość  Środa [29.08.2012, 14:14]  [IP: 193.69.22.**] "chamować" :D

Gość • Środa [29.08.2012, 14:31:02] • [IP: 80.245.183.***]

Ścieżek rowerowych w Świnoujściu znacznie przybyło, lecz niestety nie przybyło kultury jazdy. W naszym mieście to głównie niemieccy kierowcy zatrzymują się i przepuszczają rowery, nasi maja to gdzieś- jesteś cieniak i stać cię tylko na rower to naucz się fruwać. Nie ważne że ciepło, że lepiej się ruszać niż siedzieć za kółkiem. A potrącenie na zielonym to w ogóle masakra... Kaski owszem powinny być obowiązkowe, lecz kolizja z samochodem to też inne obrażenia np. złamania kończyn, także kierowcy grunt to uwaga i kultura.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:26:18] • [IP: 80.245.189.***]

niestety tych hamskich kierowcow coraz wiecej za dumni w tych swoich podelkach zeby ustapic powinni wieksze kary stosowac.tam gdzie jestem na pierwszenstwie nigdy nie ustepuje i trafie szoferaka co bedzie mi placil odszkodowanie do konca zycia.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:25:51] • [IP: 80.245.183.***]

bo rowerzyści jeżdżą jak im się podoba, nie patrzą na boki, nie myślą tylko sruuu przed siebie, kierowca ma wiedziec kiedy i gdzie skręcą !! jest scieżka rowerowa i tak jadą chodnikiem, powinni mandaty otrzymywać

Gość • Środa [29.08.2012, 14:25:12] • [IP: 80.245.179.***]

A jak pięknie tam ruchem kierowano... w ogóle jakby policji nie było, funkcjonariusz stał przy pachołku i chyba sam nie wiedział co ma robić :] tak to wyglądało, ani pojechać na wprost, ani w prawo od strony granicy - i to wszystko już po tym jak karetka odjechała z miejsca.

Knur • Środa [29.08.2012, 14:21:49] • [IP: 83.21.22.***]

przecież rowerzyści w jeżdżą jak wariaci np. na Warszowie jadąc z pracy na prom. Nie dziwię się że tak się dzieje może kilka takich wypadków i rowerzyści się troszkę ogarną bo nie znają nawet podstawowych przepisów

Gość • Środa [29.08.2012, 14:21:28] • [IP: 86.43.110.***]

Fakt, rowerzyści przesadzają... Ale kierowcy w pieknej Polsce to juz w ogóle żenada. Przecież w Polsce kierowca to szlachcic i on nie bedzie zatrzymywał się na pasach! Bo po co... ale to pozostałość po komunie. Mam znajomego Słowaka, który jest tak samo uszkodzony jak reszta polskich kierowców.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:19:37] • [IP: 62.69.250.*]

Przecież na tej krzyżówce są światła sygnalizacyjne, sytuacja powinna być klarowna. Żadne to usprawiedliwienie, że kierujący samochodem miał ponad siedemdziesiąt lat. Jeśli nie jest w jakimkolwiek sensie sprawny, to, niestety, nie powinien siedzieć za kierownicą!

Gość • Środa [29.08.2012, 14:14:05] • [IP: 193.69.22.**]

KILKA DNI TEMU JADĄC WZDŁUŻ WYBRZERZA WŁADYSŁAWA IV PO ŚCIEŻCE ROWEROWEJ MNIE RÓNIEŻ AUTO ZAJECHAŁO DROGĘ - MUSIAŁEM OSTRO CHAMOWAĆ. AUTO WYJEŻDŻAŁO Z MIEJSCA GDZIE CUMUJĄ ADLERY...AUTO NALEŻY DO HURTOWNI Z ULICY WIELKOPOLSKIEJ (NAZWĘ POMINĘ - BIAŁY VW LT 25) KIEROWCA OPIEPRZYŁ MNIE ŻE PRZECIEŻ WIDZĘ ŻE ON CHCE WYJECHAĆ.. WYSKOCZYŁ DO MNIE Z WYZWISKAMI I Z KLUCZEM DO ZMIANY KÓŁ. .. CALOŚĆ DZIAŁA SIĘ OKOŁO 15-TEJ Z MINUTAMI... BEZSILNOŚĆ I. ... BEZ KOMENTARZA

Gość • Środa [29.08.2012, 14:12:23] • [IP: 92.42.112.***]

Do goscia co chce upolowac rowerzystow. Wybacz w ubieglym tygodniu bylem swiadkiem jak radiowoz podjechal pod przejscie a rowerzysta na bezczela przed ich maska przejechal przez pasy na druga strone i...zero reakcji patrolu :)

Gość • Środa [29.08.2012, 14:10:46] • [IP: 184.95.55.**]

Gość • Środa [29.08.2012, 13:27] • [IP: 79.186.194.**]" Jeżdżą po ścieżkach za szybko - stanowią niebezpieczeństwo dla pieszych." - Chodzi ci o tzw. ścieżki rowerowe? Masz racje tam rowerzyści stanowią szczególne zagrożenie dla pieszych.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:04:54] • [IP: 84.60.174.***]

Czytam i oczom nie wierze.Toz to nie niemiecki emeryt spowodowal wypadek, a bylem przekonany, ze tylko Niemcy rozjezdzaja naszych rowerzystow.Uwazam, ze zdanie internauty z godz.13.15 /69248/ w sprawie naszych" cech" narodowych jest trafne.Mniej buty, mniejwywyzszania sie, mniej lekcewazenia innych, napewno by pomoglo w wzajemnym poszanowaniu sie i zmniejszeniu ilosci durnych wypadkow.

Gość • Środa [29.08.2012, 14:01:56] • [IP: 80.254.154.**]

A nawet w miejscu gdzie moga rowerzysci przejechac, tez powinni zwolnic i zachowac ostroznosc !! wiele razy wjezdzaja na past (na zielinym) gdzies z lasu, gdzies ze sciezki rowerowej rospedzeni. WSZYSCY POWINNI ZACHOWAC OSTROZNOSC, KIEROWCY POJAZDOW, ROWERZYSCI I PIESI !!

Gość • Środa [29.08.2012, 13:59:20] • [IP: 88.156.235.**]

Jeżeli trafiony został rowerzysta przejeżdżający na zielonym świetle to nie ma znaczenia czy to rowerzysta czy pieszy. Kierujący autem musiał skręcać w prawo albo w lewo i nie ustąpił pierwszeństwa. Wiek kierowcy nie ma nic do rzeczy. Liczy się znajomość zasad. Akurat na tym skrzyżowaniu istnieje możliwość przebudowy i rozdzielenia kierunków ruchu. Kiedyś pisano o tym tutaj, ale chyba brak floty (Flota też nie ma floty :)) skorygował te plany. Na kursach uczą ludzi jak manewrować pomiędzy pachołkami, ale kultury jazdy nikt nie uczy, bo nauczyciele też nie wiedzą co to takiego. Można tu zbudować jeszcze 100 fontann, ale w porównaniu do społeczeństw zachodnich wciąż będziemy kałmukami...

Gość • Środa [29.08.2012, 13:52:59] • [IP: 80.245.181.***]

lolek trzymaj sie, , ,

Gość • Środa [29.08.2012, 13:42:45] • [IP: 89.70.239.***]

Kontynuując po IP: 62.69.250.**] - i zapinania pasów bezpieczeństwa. Szczególnie na rowerach, a zacząć należy od egzekwowania znajomości przepisów od rowerzystów.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:41:39] • [IP: 92.42.116.**]

Pewnie że rowerzysta ma pierwszeństwo pod warunkiem że zostanie zauważony a niektórzy jadą na pałę nie zwalniając a tym bardziej rozglądając się! Pomimo że nigdzie mi się nie śpieszy na drodze to paru debili o mało co ściągałbym z maski !

Gość • Środa [29.08.2012, 13:35:39] • [IP: 178.238.245.***]

Tutaj wina jest kierowcy, jednak rowerzysci jezdza jak chca np. pod prad na jednokierunkowej to standard, bez swiatel po zmroku, po chodnikach miedzy pieszymi. Niektorzy jezdza z taka predkoscia po chodnikach, ze az strach. Moja corke dwa miesiace temu potracil rowerzysta na chodniku, na twarzy otarcia byly duze, ale na szczescie nie glebokie, jednak na kolanach i reku moga zostac blizny. Uwazam, ze rowerzysci tez powinni przestrzegac przepisow.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:28:53] • [IP: 62.69.250.**]

Należy wprowadzić obowiązek jeżdżenia w kaskach!

Gość • Środa [29.08.2012, 13:27:01] • [IP: 79.186.194.**]

Rowerzysci też czesto przesadzają. Jeżdżą po ścieżkach za szybko - stanowią niebezpieczeństwo dla pieszych. sama widzę, jak z promu zjeżdżają, a powinni sprowadzac rowery - policja czesto stoi i patrzy: bez reakcji. Coraz bardziej nawzajem stanowimy dla siebie zagrozenie. Smutne.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:25:23] • [IP: 80.245.188.***]

A ja uważam, że winni sa taksówkarze (bo to znów w okolicy taksówek) lub policjant (ze zdjęcia), który także wczoraj był przy wypadku. Ponadto jest to dowód, że policjanci za dużo pracują!

Gość • Środa [29.08.2012, 13:25:07] • [IP: 77.115.187.***]

JA JESZCZE NIE, , UPOLOWAŁEM, , ROWERZYSTĘ KTÓRY PRZEJEŻDŻA PRZEZ ULICĘ NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH, ZAMIAST ROWER PROWADZIĆ. ALE ROWERZYŚCI W NAJBLIŻSZYM CZASIE TO NASTĄPI !! I WINĘ BĘDZIECIE WY PONOSILI !

Gość • Środa [29.08.2012, 13:20:10] • [IP: 164.126.148.***]

Ciekawe jaki art. kodeksu drogowego autor miał na myśli... i czy ma na myśli zawsze, czy tylko wyznaczone przejazdy dla rowerów kierowane sygnalizacją świetlną, bo to zasadnicza różnica.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:17:55] • [IP: 80.245.188.***]

popieram Pana poniżej. mądra uwaga

Gość • Środa [29.08.2012, 13:16:37] • [IP: 80.245.185.***]

Trzeba dodać, że tylko w oznaczonym dla rowerzystów przejściu, bo z artykułu wynika że mogą przejeżdżać również na przejściach dla pieszych, co jest błędem.Na przejściu dla pieszych należy rower przeprowadzać.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:15:24] • [IP: 62.69.248.***]

Apelować sobie można do końca świata. Niestety dopóki nie pozbędziemy się zakorzenionej w nas wszystkich pychy, dumy, samochwalstwa i innych wad i zastąpimy te wady na trochę uprzejmości, ostrożności i uwagi wobec siebie i innych ludzi to dopiero wtedy może się coś zmienić.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:15:07] • [IP: 92.42.118.***]

staruszek miał prawo się zagapić i nie zareagować, ale też prawdą jest że to miasto nie jest najdogodniejsze dla rowerzystów. Ścieżki wprawdzie są, ale niewiele i połączenia między nimi często są przeprowadzone w dziwny sposób.

Gość • Środa [29.08.2012, 13:09:08] • [IP: 83.25.171.***]

A moze tak osoby po 65 roku zycia powinny przechodzic jakies badania ktore eliminowaly by osoby niezdolne do kierowania pojazdem, sam mam 50 i wiem ze moje reakcje nie juz tak szybkie jak dawniej.

Oglądasz 1-135 z 135
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■