POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [13.06.2012, 18:46:49] • Świnoujście

Dzieci są w przedszkolach za krótko. Zobacz film

Dzieci są w przedszkolach za krótko. Zobacz film

fot. Adam Strukowicz

Miasto chce zmienić godziny pracy przedszkoli. Już w przyszłym roku wiele z nich może działać krócej. Gdzie wtedy podzieją się dzieci? W domu. Już dziś tam są.



Miasto policzyło, że publiczne przedszkola wykorzystywane są dziś w 55-65 procentach. I nie chodzi o to, że zostały w nich jakieś wolne miejsca. Wprost przeciwnie- tych brakuje. Coraz więcej dzieci przebywa jednak w przedszkolu zaledwie 5 godzin. Te są darmowe. Za resztę czasu trzeba zapłacić, więc dziecko zabierane jest do domu.

Dzieci są w przedszkolach za krótko. Zobacz film

fot. Adam Strukowicz

Na konferencji prasowej Joanna Agatowska, zastępca prezydenta Świnoujścia powiedziała dziś, że wpływy z opłat rodziców za przedszkola tak bardzo się zmniejszyły, że trzeba się liczyć z tym, że praca przedszkoli zostanie skrócona. Jedne placówki działać będą tylko 5 godzin, inne więcej.

- W przedszkolach już są elektroniczne czujniki naliczania godzin pobytu dziecka - mówiła na konferencji Joanna Agatowska.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 90, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-90 z 90

Gość • Wtorek [19.06.2012, 00:19:21] • [IP: 89.204.130.**]

ludzie uciekajcie tam gdzie sie o dzieci dba np. do niemiec

Gość • Niedziela [17.06.2012, 14:30:08] • [IP: 93.94.191.***]

moje dziecko ma zdeklarowany czas pobytu w przedszkolu na 11 godzin dziennie wykorzystuje to co drugi dzień pracuje zmianowo i co mam zrobić z maluchem kiedy jestem w pracy a przedszkole jest czynne przez 5 godzin zostawiam dzieciaczka o 6.00 odbieram przed 17.00 kiedy mam 1 dzień wolnego zaprowadzam na 8.00 odbieram o 14.00 może pani Agatowska zajmie się moim dzieckiem kiedy ja nie mogę i to zupełnie za darmo. W takiej sytuacji jest większość rodziców pracujących może w końcu zajmie się sprawami ważnymi a nie ciągłym utrudnianiem życia wielu rodziców. zaje...bista polityka prorodzinna świnoujścia GRATULACJE ZA BEZMYŚLNOŚĆ PANI AGATOWSKA

Gość • Niedziela [17.06.2012, 00:44:30] • [IP: 80.245.183.**]

Najłatwiej jest poroznic ludzi mówiąc, jeden czy drugi rodzic nie wykorzystuje zdeklarowanego czasu w przedszkolu. Prawda jest taka, to Wszystkie dzieci powinny mieć możliwość uczeszczania do przedszkola i to miasto powinno zrobić wszystko by zapewnić pieniądze na funkcjonowanie przedszkola. Miasto laduje pieniądze na Flote czyli ROZRYWKĘ w setkach tysięcy i inne inwestycje nie koniecznie służące mieszkańcom miasta. Na edukację dzieci brakuje, a raczej próbuje sie zaoszczędzić. Z pewnością za takie oszczędności pewna grupa osób otrzyma dodatkowe premie za dobrze wykonana prace. Jak wiadomo w Urzędzie na premie sobie nie żałują. Jest premia Świąteczna, za dobrze wykonana prace za dany rok oraz dodatki z powodu nadwyżki w kasie Miasta, nie mówiąc o podwyżkach corocznych. Szkoda słów. Wszystko dla siebie nic dla ludzi. Każdy patrzy jak i gdzie wyrwać jeszcze jakieś pieniądze, najlepiej zabrać dzieciom i obwiniać rodziców, ze dziecko jest za krótko w przedszkolu. Śmieszna argumentacja jak na osobę wykształcona.

Gość • Sobota [16.06.2012, 10:26:28] • [IP: 95.129.226.***]

zrobic redukcje etatow w Urzedzie Miasta i juz kasy bedzie wiecej na przedszkola.

lolodolo • Sobota [16.06.2012, 00:44:15] • [IP: 80.245.178.***]

RODZICE POWINNI OBOWIĄZKOWO PRZEDSTAWIĆ ZAŚWIADCZENIE Z ZUS-u O TYM, ŻE ODPROWADZAJĄ SKŁADKĘ. W ZUS-ie i tak się nie przepracowują, więc kilka zaświadczeń wypisać mogą. Wtedy oszuści kitu nie będą wciskać i przekręty się skończą. Ale chyba nikomu na tym nie zależy.

Gość • Piątek [15.06.2012, 07:05:08] • [IP: 93.154.221.***]

YouTube-kobiety lewicy Joanna Agatowska. Przed wyborami pani w tym filmiku wyborczym pięknie wyglądała i pięknie mówiła o edukacji, a teraz mamy to co mamy.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 22:06:23] • [IP: 80.245.179.***]

A p.Agatowska to co ? - jest OD WSZYSTKIEGO CZYLI OD NICZEGO !! dlatego tak to wszystko wyglada i funkcjonuje !!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 22:03:28] • [IP: 80.245.179.***]

POPIERAM, niech radni zrzekna sie diet, wszelkich doplat, panstwowych telefonow, wyjazdow-niby panstwowych - I NA PEWNO KASA SIE ZNAJDZIE

Gość • Czwartek [14.06.2012, 20:29:45] • [IP: 46.113.34.**]

nie ma się co dziwić p.Agatowska to dzieci ma już w wieku dinozaurów więc nie dziwi że nasze małe pociechy i ich los jest jej obojętny... a skoro mało pieniędzy, niech radni zrzekną się diet - i po kłopocie :)

Gość • Czwartek [14.06.2012, 17:29:21] • [IP: 195.117.222.*]

Do urzędu po przedszkolu

Gość • Czwartek [14.06.2012, 16:55:56] • [IP: 178.238.245.***]

15:14 po 1wsze ludzie roznoszący ulotki nie robią tego dla przyjemnosci tylko w ten sposób zarabiają na życie nie siedzą w domu i użalają się nad swoim losem po 2gie drzwi się otwiera i zamyka po3cie ten biedny człowiek nie jest jasnowidzem i nie wie czy ktoś jest chory, zdrowy ale może to do ciebie nie docierać, czy tez małe dziecko bo i tacy się zdarzają ;-) po 4te pani burmistrz winna wspierać jako"lewicowiec" wszelkie takie formy samozatrudnienia bo one w przeciwieństwie do niej pokazują wartość takiego człowieka a po następne stwierdzam ze powinieneś iść do lekarza od głowy a na zachodzie nikt nie wyżywa się na roznosicielach ulotek i takich problemów nie ma.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 16:44:54] • [IP: 178.238.249.**]

IP 29*** przecież teraz w mieście rządzą spadkobiercy tych z komuny a prezydent był prezydentem i wtedy i teraz od 12 lat ten sam, więc powinno być zgodnie z programem lewicy czyli dla ludzi.Też nie mogę wyjść z osłupienia, że nie mają priorytetu wydatków dla mieszkańców a tylko kasa i bogaci się u nich liczą.To już nie jest lewica i tylko robią ludziom nowomową wodę z mózgu.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 15:14:52] • [IP: 80.245.180.***]

MAM PROŚBĘ DO JOANNY AGATOWSKIEJ OSOBY Z ULOTKAMI DOPROWADZAJĄ LUDZI DO NERWÓW W BLOKACH MIESZKAJĄ CHORZY LUDZIE NIEPEŁNOSPRAWNI KTÓRZY NIE SĄ WSTANIE PODCHODZIĆ DO DRZWI CZY W KOŃCU MOGŁABY ZAJNTERWENIOWAĆ W TEJ SPRAWIE DO TYCH OSÓB KTÓRZY ZATRUDNIAJA ROZNOSICIELI ULOTEK W KLATCE MIESZKA KILKA LOKATOROW KTÓRZY CHODZĄ DO PRACY A CODZIENNIE DO MIESZKAŃCOW KTÓRZY SĄ NIEPEŁNOSPRAWNI PUKA SIĘ Z ROSTWARCIEM DRZWI W HOLANDII NIEMCZECH PROBLEMU NIE MA BO SĄ SKRZYNKI PRZED DOMOFONAMI JESZCZE TAK IDIOTYCZNEJ PRACY NIE WIDZIAŁEM ŻEBY WYSŁUGIWAĆ SIĘ OSOBAMI NIE UPOWAŻNIONYMI DO DANEJ PRACY TACY LUDZIE KIEDY SAMI ULEGNĄŁ WYPADKOWI DOCENIĄ TO CO ROBILI WOBEC CHORYCH LUDZI KIEDY ONI BYLI ZDROWI

Gość • Czwartek [14.06.2012, 14:55:29] • [IP: 217.153.7.***]

czy my możemy jakoś sprzeciwić się tym pomysłom o podziale przedszkoli na 5 godzinne i i wielo godzinne, przeciez to jest absurd! najprościej jest aby płacic za zdeklarowane godziny a tylko odpisywać wtedy kiedy dziecko wogle nie pojawi się w placówce. Zwalaja winę na rodziców i chcą zredukować personel w przedszkolach, szukają oszczędności na siłe.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 13:50:57] • [IP: 77.255.29.***]

za komuny byly zlobki byly przedszkola nie na 5 godzin tylko na 10 zeby pracjacy rodzice mogli spokojnie dzieci odprowadzic i odebrac.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 13:10:13] • [IP: 37.209.132.**]

kuzwa panstwo prorodzinne

Gość • Czwartek [14.06.2012, 13:04:57] • [IP: 88.156.235.***]

No tak prywatne przedszkole to dobry zarobek dla Pani Agatowskie i Pana Żmurkiewicza tylko takie przedszkole kosztuje a z tego co wiem to dużo osób na to nie stać. Takim to wiecznie jest mało, upierdo... wszystko co darmowe żeby zarobic bo zawsze mają w tym interes

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:37:56] • [IP: 80.54.123.***]

maja działać cały rok a nie przerwy na wakacje i przenoszenie dzieci, my nie mamy wakacji dlaczego mamy problemy z wożeniem dzieci gdzieś na peryferia, one tego nie rozumieją!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:12:05] • [IP: 80.245.191.**]

Znam takich, rodziców gdzie żona nie pracuje, a oddaje dziecko do żłobka!! Takim powinni zabierać prawa rodzicielskie. Do tego biedne dzieci z gorączką są przyprowadzane, a dla rodziców tylko kasa się liczy i wyścig szczurów. Patologia!!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:09:45] • [IP: 164.126.125.**]

To ona jest od przedszkoli?? Myślałam że od propagandy.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 12:05:29] • [IP: 31.63.207.**]

Jednych nie stać na dzieci, drudzy żałują pieniędzy na nie. Kiedyś jakoś nie było z tym problemów.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:57:59] • [IP: 80.54.123.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:35:23] • [IP: 80.245.180.***]

Selekcja-dobór dokonywany poprzez eliminację.Słownik j.polskiego się kłania drogi gościu (Czwartek [14.06.2012, 10:16] • [IP: 109.179.28.**])Nie wiem, czemu masz takie skojarzenia.Zdaje się, że reprezentacja Polski, też ma swojego selekcjonera :)Oj, do szkoły z powrotem panie profesorze.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:28:33] • [IP: 77.255.29.***]

dziwne pytanie gdzie podzieja sie dzieci, mam poufna informacje, ze P.Agatowska wspolnie z panem Zmurkiewiczem otwieraja prywatne przedszkole.Problem jest rozwiazany.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 11:13:54] • [IP: 178.238.249.**]

Pani Agatowska i tak zgoni winę na swoja nieudolność na PO lub Możejkę

• Czwartek [14.06.2012, 11:06:25] • [IP: 80.54.123.***]

Kto wie? Może taki pozorny brak okaże się zyskiem? W Unii postępuje ideologizacja coraz to nowych obszarów życia, np.w Niemczech jest obowiązkowa nauka masturbacji. ..w przedszkolach, nie pamiętam, czy we wszystkich landach(czytałem o tym ostatnio w prasie). Może udomowienie wychowania ocali kiedyś niewinność dzieci przed urzędnikami UE? Na razie Polska jest normalna, z wyjątkiem może systematycznych akcji propagandowych pod pozorami ochrony przed HIV. Ze dwa lata temu szkoły średnie, w tym uczeń ZSM, syn mojego znajomego, musiał iść z klasą na akcję" antyHIV", a tam Niemiec rozdawał uczniom. ..prezerwatywy. Pani Śmiałkowska, obecna tam przez chwilę, udawała Greka.

Jutro bez obaw-SLD • Czwartek [14.06.2012, 11:04:34] • [IP: 93.154.177.***]

Cytaty polityków SLD przed wyborami" Jutro bez obaw to hasło wyborcze, ale także przesłanie jutro musi być bezpieczne, jutro musi być takie, w którym żyjemy szczęśliwie, w którym każdy będzie miał szanse na godne życie".Jak mówił, Sojusz będzie walczył z wykluczeniem społecznym." Nie może być tych, którzy pozostają poza burtą, tylko dlatego, że nie zauważa ich państwo, kiedy oni potrzebują pomocy""Musimy się dzielić owocami pracy z ludźmi, którzy potrzebują wsparcia, stworzyć szanse dla przyszłości" Hmm...i jak to się ma do rzeczywistości?Partie opluwają się wzajemnie, a jak się jakaś dostanie do władzy to już wiadomo co się dzieje.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:43:05] • [IP: 78.30.123.**]

niech lepiej zajma sie tym czy owe mamusie naprawde parcuja, bo polowa pieczatek jest na lewo zalatwiana i przez to dzieci pracujacych rodzicow niemaja szan dostac sie do przedszkola.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:28:34] • [IP: 80.245.181.**]

ok, przyprowadzę Agatowskiej do domu

Gość • Czwartek [14.06.2012, 10:16:41] • [IP: 109.179.28.**]

Selekcja była w obozach śmierci.Widać że lekcja nie poszła na marne.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:51:08] • [IP: 93.94.189.***]

wprowadzić stawke za 8h dla wszystkich i nie b edzie kłopotu!!

qqlka • Czwartek [14.06.2012, 09:36:41] • [IP: 93.94.184.**]

Powinni zrobić coś takiego jak" ognisko przedszkolne" gdzie rodzice mogliby zostawiać swoje dzieci na te darmowe 5h a przy okazji integrować się z innymi dziećmi bez dodatkowych zajęć. Natomiast przedszkola powinny być dla tych rodziców, którzy pracują od 8-10h bo to im najbardziej zależy na tym, żeby dziecko w tym czasie miało opiekę. Cieszę się, że moje dziecko dostało się do przedszkola ale drażni mnie to, że to ja będę płacić za prąd, wodę, itp bo będzie tam przebywało na pewno więcej niż 5h.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 09:27:59] • [IP: 92.42.119.***]

NIEGOSPODARNOŚĆ to przecież jedno co robią dobrze te SLD-owskie nieroby, chcieli zedrzeć kasę z rodziców wydali sporo kasy na systemy i okazało się, że mieszkańcy potrafią myśleć (szkoda tylko, że w czasie wyborów jest inaczej).

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:53:17] • [IP: 80.245.180.***]

Rzeczywiście, selekcja nie jest prowadzona rzetelnie.Wiem, bo miałam w przedszkolu dwójkę dzieci i wielkie szczęście, że mogły tam uczęszczać, chociaż pracowaliśmy z mężem oboje.Myślę jednak, że taka selekcja to po prostu kpina z rodzin polskich.KAZDE dziecko powinno mieć prawo do przedszkola, bo nawet niepracująca mama nie jest w stanie zastąpić maluchowi tego, czego mały człowiek doświadcza w przedszkolu.Zamknijcie przedszkola, zabierzcie dzieciom place zabaw a potem dziwcie się, że rośnie nam kolejne pokolenie narkomanów i bandytów!

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:33:58] • [IP: 88.156.234.***]

może przestańcie traktować przedszkola jak przechowalnię!!dzieci idą w wieku 3 lat do przedszkola żeby sie rozwijać edukować i integrować, w domu tego samego nie ma...i moim zdaniem nie tylko pięć ale i trzy godziny dziennie dla dziecka to jakieś urozmaicenie i rozwój...i żeby każde dziecko mogło z tego skorzystać jak najbardziej miasto powinno dopłacać

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:33:11] • [IP: 92.42.112.**]

jak to czytam to chce się wyć, na szczęście moje dzieci już są w szkole, ale taka statystyka może być. Połowa matek nie pracuję, stary tyra w Irlandii Anglii, pływa, itp i dzieci nie siedzą po 8-9 godzin w przedszkolu. moje siedziały i do 16. Powinni bardziej sprawdzać rzetelność oświadczeń rodziców o zatrudnieniu a nie lewe pieczątki uznawać.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:32:00] • [IP: 92.42.113.***]

W Lidlu pojawiły się wędki i dzieci jak Bogdan idą łowić ryby...

Gość • Czwartek [14.06.2012, 08:31:14] • [IP: 83.3.66.**]

Czemu się pieklicie? I tak władze zrobią co zechcą, bo mieszkańców mają w nosie.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:46:18] • [IP: 92.42.114.***]

Pracuje w przedszkolu mam około 30 dzieci w grupie i wszystkie chodzą do domu dopiero między 15 a 16, to może tylko w tej 1 tak wcześnie się rozchodzą

Gość • Czwartek [14.06.2012, 07:46:17] • [IP: 80.245.183.***]

Proszę zacząć weryfikować zatrudnienie rodziców. To wreszcie do przedszkola będą chodziły dzieci tych co naprawdę potrzebują tj. oboje rodzice pracują. Chodzą dzieci niepracujących mam a 70 dzieci nie dostało się do przedszkoli bo brakuje miejsc. Teraz jest w wielu przypadkach tak, że mamy siedzą sobie w domu z maluchami (jeszcze takimi wózkowymi) a starsze jest w przedszkolu. Jeśli są wolne miejsca to proszę bardzo, ale jeżeli zabrakło tyle miejsc dla dzieciaków to nie, bo przecież i tak jest w domu. Przedszkole jest dla pracujących a nie dla wygodnictwa rodziców.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:41:11] • [IP: 93.94.185.***]

NIE WIDZĘ PROBLEMU, TRZEBA ZAPROWADZIĆ DZIECI DO URZĘDU DO P. AGATOWSKIEJ.

Gość • Czwartek [14.06.2012, 06:26:43] • [IP: 88.156.234.**]

Przedszkola powinny być w 100% płatne i nie byłoby problemu. Na ile przyjdzie do przedszkola, za tyle zapłaci. Jest kapitalizm, a nie dobrodziejstwa pseudosocjalizmu..

Gość • Czwartek [14.06.2012, 03:26:12] • [IP: 92.42.116.***]

"No i znowu bezsmak, bo zapomniała wąsy wydepilować." - coraz więcej wrednych złośliwostek pisanych przez półanalfabetów (ten" bezsmak"). Gdzie toto się lęgnie? Dość nieprzyjemnie się żyje w mieście, w którym takie coś mieszka. Przyjechało na zachód, ale ucywilizować się toto nie może.

Gość • Środa [13.06.2012, 23:54:36] • [IP: 37.47.48.***]

Bo wszystkie dzieci idą oglądać jak Bogdan łowi ryby...

Gość • Środa [13.06.2012, 23:50:39] • [IP: 178.238.249.**]

Gospodarując środkami publicznymi mówi Agatowska jesteśmy zobowiązani wydawać je gospodarnie.Szkoda, że nie pamięta o tym przy karuzeli kultury i ogromnej dotacji dla Floty.Jacy z nich lewicowcy, jak tną po potrzebach mieszkańców.No i znowu bezsmak, bo zapomniała wąsy wydepilować.

Gość • Środa [13.06.2012, 23:27:38] • [IP: 80.245.189.***]

te stare dupy zapomniały jak same miały małe dzieci. może tak zmniejszyć etaty w urzędach. bo tam jest największa plaga nierobów żerujących na nas wszystkich.

Gość • Środa [13.06.2012, 23:07:57] • [IP: 178.238.249.**]

Dlaczego ja mam dopłacać do przedszkola? Przecież wszystko kosztuje i jeśli dziecko uczęszcza do przedszkola to trzeba za to zapłacić! Jak odbierałam moje dziecko z przedszkola o 15-tej to było jako jedno z ostatnich to w każdym razie innych dzieci matki pracowały na nocną zmianę?

Gość • Środa [13.06.2012, 22:52:58] • [IP: 92.42.115.***]

Jako pracodawca podbijają pieczątki we wnioskach przedszkolnych, ale w przeciwieństwie do bankow nigdy nikt nie zadzwonił kontrolnie, czy X lub Y faktycznie u mnie pracuje. A przecieź wyrobić sobie pieczątkę na dowolny zakład pracy to chyba nie problem? Zadziwiająca naiwność systemu.

Gość • Środa [13.06.2012, 22:50:29] • [IP: 88.156.235.**]

OD ROKU 2011/2012 PLACIMY ZA WYKORZYSTANE GODZINY!! A NIE ZA ZDEKLAROWANE!! Z drugiej strony nie ma co sie dziwic ze rodzice oszukuja jesli bede odbierac dziecko po 7 godzinach, a dyrektor mi mowi ze dzieci zdeklarowane na 7 godzin moga nie zostac przyjete bo zabraknie miejsc to jki rodzic ma wybor. Albo byc uczciwym i deklarowac 7 godzin, albo miec prace, dziecko w przedszkolu i klamac deklarujac np 9 godzin. nie wiem jak wy ale ja wybralabym klamstwo, zeby moje dziecko moglo pojsc do przedszkola

Gość • Środa [13.06.2012, 22:46:38] • [IP: 178.238.245.***]

niestety sami proletariaccy intelektualiści i potomkowie choćby pokończyli całe dzikie mnóstwo fakultetów nie będą w stanie pojąc wrogiej imperialistycznej gospodarki rynkowej.

Gość • Środa [13.06.2012, 22:39:17] • [IP: 93.161.13.**]

zwolnić tą Agatowską, na następne wybory stanowcze NIE !!

Gość • Środa [13.06.2012, 22:31:12] • [IP: 79.186.108.**]

co za chore SLDowskie miasto

lolodolo • Środa [13.06.2012, 22:25:45] • [IP: 80.245.178.***]

Zamknąć te przedszkola i będzie spokój. Komuna się skończyła. Dlaczego podatnicy mają utrzymywać dzieci oszustów w dobrobycie?

Gość • Środa [13.06.2012, 22:18:23] • [IP: 217.97.193.***]

Ja jestem pod wrażeniem tego, że nie rozumiecie, że jak ktoś zadeklarował 9 godzin to za tyle płaci, nawet jak zabierze dziecko po 5!! Nie przyjmować dzieci zdeklarowanych na 5 godzin

Gość • Środa [13.06.2012, 22:09:33] • [IP: 93.94.186.*]

Dzieci powinne byc z mamami w domach.Czuc ich milosc i czas dla nich.miasto zamiast dotowac przeczkola i wyplaty dla pracownikow niech niech doplaca mama

Gość • Środa [13.06.2012, 22:06:38] • [IP: 88.156.235.**]

do gość z 20:25. iestety to ie dziala tak jak mowisz. Pracuje w przedszkolu, zasady w ciagu ostatiech 3 lat bardzo sie zmieily. w tej chwili mozesz zadeklarowac 10 godzin i oplata bedzie pobraa z gory za te 10 godzi + wyzywieie. w astepym miesiacu odlicza ci di kiedy dziecko ie chodzilo : czyli za opieke 10 godzin i za wyzywieie - to sie odlicza. Dodatkowo jesli w danym dniu twoje dziecko bedzie np 7 godzin to te 3 pozostale godziny rownie ci odlicza w nastepnym miesiacu. 3 lata temu za przedszkole placilo sie ok 320 zł za miesiac i nikt sie nie pytal ile dziecko bedzie. teraz za miesiac przy 7 - 8 godzinach, czyli tyle na ile wiekszosc rodzicow zostawia swoje pociechy placi sie okolo 250, jesli twoje dziecko nie pojdzie pare dni bo np chotrowalo to przedszkole w ogole nie zarabia. jeśli masz np 3 latka ktory jest dopiero w okresie adaptacyjnym i potrafi nie chodzic caly miesiac bo choruje (tacy tez sa wierzcie mi) to przedszkole nie zarabia ani zlotowki na takim dziecku, a miejsce zabiera innym dzieciom

Gość • Środa [13.06.2012, 22:02:13] • [IP: 81.219.203.***]

Do gośćia(środa 13.06.br, 20, 22).Ty chyba nie wierzysz w to, co napisałeś.

Gość • Środa [13.06.2012, 21:59:30] • [IP: 195.117.222.*]

właśnie dzieci narobic a panstwo niech tyłek podciera.

Gość • Środa [13.06.2012, 21:30:22] • [IP: 79.186.48.***]

Babciom dać spokój, a dzieci do przedszkola!!

Gość • Środa [13.06.2012, 21:26:24] • [IP: 93.94.191.***]

teraz nawet pieczęci zakładu pracy nie trzeba no to wolna amerykanka - ściema że pracuje się i luz... potem na kawkę z koleżanką

Gość • Środa [13.06.2012, 21:25:39] • [IP: 79.186.48.***]

Ta osoba, która napisała, że gardzi tymi rodzicami, co oddaja dziecko do przedszkola, to jest jakaś porąbana?? Dzieci powinne być w przedszkolu, a nie siedzieć w domu. Uczą sie obycia, kultury i wiele innych rzeczy.

Gość • Środa [13.06.2012, 21:24:43] • [IP: 95.129.226.***]

Do Gość(Środa [13.06.2012, 21:09] • [IP: 178.238.249.***] Nieeee, no może:) Tylko babcie teraz też jeszcze młode i co sobie będą głowę wnukami zawracać. Rzadko się zdarza, naprawdę rzadko, nawet w Dzień Babci i Dziadka po występach i poczęstunku połowę dzieci zostaje w przedszkolu, a cóż dopiero w zwykły dzień:))))

Gość • Środa [13.06.2012, 21:22:19] • [IP: 92.42.112.***]

Co sie dzieje ? Co sie dzieje ? Co sie dzieje? Likwidować, i likwidować, likwidować tak jak KONONOWICZ mówił niczego nie bedzie, niczego. . . .

Gość • Środa [13.06.2012, 21:19:46] • [IP: 95.129.226.***]

Do Gość.Środa [13.06.2012, 20:33] • [IP: 92.42.116.***] Masz rację...a bezrobotnych dzieci przyjmowane są dlatego coby oni mieli czas na poszukiwanie pracy:) Dzieci tychże siedzą zwykle w przedszkolu do 15:00, 16:00:).Poza tym uważam, że skoro ludzie piszą to co piszą, widocznie wiedzą co piszą:)

Gość • Środa [13.06.2012, 21:12:21] • [IP: 92.42.114.***]

DO GOŚCIA GARDZĄCEGO RODZICAMI- W PRZEDSZKOLU PRACUJĄ SAMI LUDZIE Z WYŻSZYM WYKSZTAŁCENIEM, NAWET PANIE WOŹNE TAKIE W NIEJEDNYM PRZYPADKU POSIADAJĄ, A RODZIC ODDAJĄCY SWOJE DZIECKO DO PRZEDSZKOLA TO CZŁOWIEK ŚWIATŁY BO WIE, ZE TAM DZIECKO NAUCZY SIĘ SZANOWANIA PODSTAWOWYCH WARTOŚCI SPOŁECZNYCH I PRAWIDŁOWO SIĘ ROZWINIE, A PRZEDE WSZYSTKIM NIE WYROŚNIE NA SNOBA I BURAKA

Q • Środa [13.06.2012, 21:10:11] • [IP: 83.21.146.**]

Cieszcie się że jeszcze nie pozamykali przedszkoli bo nie przynoszą zysku a co nie przynosi zysku to zlikwidować.Jak kapitalizm to kapitalizm, teraz na tapecie jest szpital - Prywatyzacja...

Gość • Środa [13.06.2012, 21:09:09] • [IP: 178.238.249.***]

A nikt nie pomyślał, że dziecko może być zabierane po 5 godz. przez babcię, dziadka, którzy np, pracują na zmiany lub krócej?

Gość • Środa [13.06.2012, 20:46:58] • [IP: 92.42.118.***]

To prawda! Należy bardziej weryfikować tych pracujących i" pracujących". Tak się składa, że klika dzieci moich znajomych nie pracujących znalazło miejsce w przedszkolu a niekórych pracującyh nie.

Gość x • Środa [13.06.2012, 20:33:29] • [IP: 92.42.116.***]

Do Gość • Środa [13.06.2012, 19:40] • [IP: 95.129.226.***], w którym?! Ano w tym w którym nikt nie sprawdzał czy faktycznie oboje rodziców pracuje, bo czesto dzieci tych rodziców którzy pracują własnie nie jest przyjmowane do przedszkola.Natomiast zeby było weselej czesto są przyjmowane dzieci osób zarejestrowanych w urzedzie jako bezrobotne- ciekawostka ??!!

Gość • Środa [13.06.2012, 20:26:17] • [IP: 95.129.225.**]

Obejrzałem ten materiał i jestem pod dużym wrażeniem przedstawionych informacji. Nie wiedziałem że tak to wygląda z tymi naszymi przedszkolami. To wygląda na takie trochę oszukiwanie, rodzic najpierw deklaruje 9 godzin a potem zabiera po 6 godz. Prawdopodobnie więc niektórzy klamia że pracują żeby ich dzieci dostały się do przedszkola a później kawka w kawiarni i po dziecko. No bo skąd tylko te 65% wykorzystania przedszkoli? Jak zawsze nam polakom najlepiej wychodzi cwaniactwo. W prywatnym trzeba by zapłacić z 500 zł to wtedy nie ma że boli, a jak w mieście 70 zł to i tak się nie szanuje. Popieram w takim razie wprowadzenie krotszych przedszkoli, albo niech rodzice więcej placą.

Gość • Środa [13.06.2012, 20:25:08] • [IP: 217.97.193.***]

to po co przyjmujecie dzieci zadeklarowane na 5 godzin? Przyjmijcie tych na 8, czy są, czy nie są osiem trzeba płacić za 8 godzin, tyle!

Gość • Środa [13.06.2012, 20:22:52] • [IP: 80.245.183.***]

gardze tymi rodzicami co muszą oddawac dzieci do przedszkoli, nie stac was na dziecko bo musicie oboje pracowac to znaczy ze nie zaslugujecie aby je miec. Dzieci powinny miec tylko osoby wyksztalcone oraz z mozliwoscia pracy tylko jednego z partnerów. Jak ja wami gardze:)

porucznikbarewicz • Środa [13.06.2012, 20:22:18] • [IP: 80.245.191.**]

Urząd założy dziecięce koło SLD i te trzy godziny przedszkolaki spędzą na kursach partyjnych. Pieniędzy na pewno nie zbraknie...

Gość • Środa [13.06.2012, 20:17:39] • [IP: 88.156.235.**]

Ale w czym problem? przecież P. Agatowska nie ma już małych dzieci...Może trzeba poczekać, aż będzie miała wnuki, wówczas w przedszkolach na pewno się pozmienia...na lepsze. Po za tym Panie Prezydencie, przedszkole nie jest po to by przynosiło dochody...Pan już chyba też o tym zapomniał...:/

Gość • Środa [13.06.2012, 19:52:15] • [IP: 79.186.109.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [13.06.2012, 19:50:23] • [IP: 95.129.224.***]

ciekawe skoro przyjmowane są dzieci rodziców obojga pracujących po 8 godzin to przepraszam jak są odbierane po 5 godzinach czyli nie pracują oboje?

Gość • Środa [13.06.2012, 19:48:35] • [IP: 217.97.193.***]

Jeśli zdeklarowałam 8 godzin to i tak płacę za 8, czy zabiorę wcześniej dziecko czy nie. Jak dziecko będzie dłużej, zapłacę więcej.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:46:30] • [IP: 93.154.147.***]

A czego sie spodziewali i czym są zaskoczeni? Przecież ten system naliczania opłat powoduje, że ludzie kombinują, zwłaszcza jak jest taka możliwość.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:40:57] • [IP: 95.129.226.***]

Proszę mi napisać w którym przedszkolu dzieci odbierane są po pięciu godzinach?:)...i czy trzeba skończyć pięć fakultetów, żeby obliczyć, że jeżeli jest pięć godzin bezpłatnych, to wpływy będą mniejsze? Bzdura, bzdurą pogania. Jedno zaprzecza drugiemu, takie rzeczy może napisać tylko ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:38:12] • [IP: 80.245.178.***]

Pewnie !! To może dzieci niech same się w domu wychowują, albo niech rodzice rezygnują z pracy. Chore te Nasze Miasto/Państwo, bleeee.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:37:04] • [IP: 80.245.190.**]

jak za krótko jak idealnie dobrze jest jak jest

Gość • Środa [13.06.2012, 19:35:04] • [IP: 92.42.118.**]

A ja zgłosiłam moje dziecko do przedszkola do g.17.00 i tak się nie dostało a oni narzekają że nie mają kasy ale wystarczy pomyśleć.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:32:53] • [IP: 93.94.188.**]

czyli przyjmowane dp przedszkoli sa dzieci tych rodzicow co przynajmniej jedno z nich nie pracuje, moja zona pracuje 10 h dziennie ja okolo 9, gdzie ma podziac sie nasze dziecko jak skrocimy godziny pracy przedszkoli moze pani Joanna zajmie sie nim zanim wrocimy z pracy

Gość • Środa [13.06.2012, 19:32:02] • [IP: 217.97.193.**]

Na przedszkola żałują pieniędzy a na Flotę miasto wydaje miliony!!Brawo panie prezydencie i brawo nasi kochani radni!!

Gość • Środa [13.06.2012, 19:31:24] • [IP: 88.156.232.***]

Platfoma musi sie uczyc kultury i zachowania od z-cy Prezydenta J Agatowskiej i p. Janeczki

Gość • Środa [13.06.2012, 19:28:36] • [IP: 93.94.187.***]

przedszkola są dla rodziców pracujących, a Ci pracują najczęściej 8 godzin, to jak mają odebrać dzieci i po co wtedy przedszkole ??

Gość • Środa [13.06.2012, 19:18:34] • [IP: 92.42.113.**]

To jest bzdura, ze są zaledwie 5 godzin !!Prosty rachunek do przedszkola można przyprowadzić dziecko do godz 8.15, a odebrać po obiedzie czyli ok 14.30-to nam daje już przeszło 6 godzin. Większość dzieci jednak przychodzi wcześniej i odbierane są później.Proszę wiec sprawdzić, a potem pisać ZALEDWIE!! Co do tych liczników rzeczywiście opląty się zmniejszy na korzyść rodziców I słusznie płaci się za autentyczna ilość godzin.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:14:59] • [IP: 93.94.184.***]

Nie dziwota. Przeciętnego mieszkańca Ś-cia po prostu nie stać na opłacanie przedszkola, więc korzystają chociaż z tych 5h. Oboje rodzice starają sie zarobić, a i tak na nic nie starcza, bo wciąż nowe podwyżki opłat, wikt coraz droższy,. ... tylko wynagrodzenia się nie podwyższają - wręcz przeciwnie, pracodawcy najchętniej by wcale nie płacili; a płacą głodowe stawki, albo zatrudniają na czarno i wcale nie płacą (jak B.F., brat pana E.F., naszego Radnego, który mnie okradł na 500 zł). Legalnej pracy jest tak mało, że w skali naszego miasta, to tyle co wcale. Jak dbacie o młodzież i dzieci teraz, tak one zadbają później o was. Którzy rodzice będą mogli wyemigrować, ci to robią napewno, bo w tej Rzeczpospolitej Kaczej nie da sie godnie żyć bez wyzyskiwania drugiego człowieka. Burżuj czy bolszewik - oba jednego diabła warci.

Gość • Środa [13.06.2012, 19:05:46] • [IP: 80.245.181.***]

Dzieci są w przedszkolach po pięć godzin bo do tych przedszkoli dostają się dzieci tych rodziców gdzie jedno z rodziców nie pracuje a dzieci pracujących rodziców się nie dostają

Gość • Środa [13.06.2012, 18:58:42] • [IP: 93.94.191.***]

bo trzeba WERYFIKOWAĆ tych pracujących i" pracujących". .. ja prowadzę dziecko 10 minut przed pracą (6.50) i odbieram o 15.40 i moje dziecko rano jest pierwsze i popołudniu prawie ostatnie... większość przychodzi na 8 do 14 - więc jak to możliwe że to dzieci rodziców pracujących?

Oglądasz 1-90 z 90
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■