Dlaczego województwo zachodniopomorskie współorganizuje Baltic Business Forum w Świnoujściu?
Organizatorzy Baltic Business Forum 2012 pragną aktywnie uczestniczyć w pogłębianiu integracji europejskiej. Chcą, aby w dyskusji można było wskazać kierunki niezbędnych zmian w polityce gospodarczej Europy i sąsiadów. Temu właśnie służy prowadzony w ramach BBF międzynarodowy dialog na temat aktualnych przemian polityczno-gospodarczych, a także prezentacja potencjału gospodarczego i możliwość wymiany kontaktów biznesowych, handlowych oraz inwestycyjnych między przedsiębiorcami z całej Europy. Z satysfakcją należy odnotować, że nasz region nadaje ton debacie na temat aktualnych przemian polityczno-gospodarczych w postkryzysowej dobie. Że właśnie ze Świnoujścia płynie impuls wzmocnienia wymiany gospodarczej pomiędzy wschodem a zachodem Europy, aktywnej kreacji postaw biznesowych. Forum daje możliwość prezentacji potencjału gospodarczego Zachodniopomorskiego.
Baltic Business Forum chce też odgrywać ważną rolę w kształtowaniu strategii gospodarczych w basenie Morza Bałtyckiego.
To dla nas bardzo istotne. Obecnie nasze województwo przewodniczy Bałtyckiej Organizacji Współpracy Subregionalnej, organizacji politycznej o dużym znaczeniu w regionie Morza Bałtyckiego. Skupia ona ok. 160 regionów krajów nadbałtyckich – Danii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii i Rosji. Zarząd Województwa zaangażował się też w tworzenie Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego i należącego do niej Planu Działań, współpracuje także z partnerami europejskimi nad wzmacnianiem powiązań gospodarczych w ramach organizacji i forów bałtyckich, jak na przykład Forum Parlamentów Południowego Bałtyku, Bałtycka Organizacja Współpracy Subregionalnej oraz Europejska Współpraca Terytorialna. Swobodna formuła Baltic Business Forum może stać się więc kuźnią uzgodnień dla późniejszych wspólnych stanowisk na tych różnych międzynarodowych forach.
Niewątpliwym atutem województwa jest jego położenie na szlaku tranzytowym łączącym Europę południową i środkową ze Skandynawią. Jak można to wykorzystać w promocji inwestycyjnej regionu?
Władze regionu promują Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy oraz starają się o uzyskanie statusu autostrady morskiej dla połączenia przez porty Szczecin i Świnoujście. Prognozy wskazują, że wielkość ładunków transportowanych tą drogą zwiększy się do 2050 r. o ponad 80 proc. Oznaczać to może ogromny rozwój gospodarczy! Dlatego regiony, przez które przebiega korytarz, starają się ze sobą nie konkurować, ale współpracować. Wspólnie podejmujemy wysiłki, by nasza infrastruktura transportowa była kompatybilna oraz by żegluga morska i śródlądowa oraz kolej wzajemnie się uzupełniały. Wykorzystanie właśnie tych kanałów transportu powoduje odciążenie dróg i korzystnie wpływa na środowisko naturalne.
Firma Tognum MTU, kontrolowany przez Daimlera i Rolls-Royce a gigant w produkcji silników, ogłosiła właśnie, że swoją nową fabrykę zbuduje w Stargardzie Szczecińskim. To największy sukces inwestycyjny województwa?
Inwestycje zagraniczne to zarazem rękojmia i rekomendacja atrakcyjności inwestycyjnej Zachodniopomorskiego. Prowadzeniem tych projektów zajmuje się od 2005 r. nasze Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów. Niewielki, ale dynamiczny i zaangażowany zespół profesjonalistów przyciągnął na Pomorze Zachodnie prawie czterdziestu nowych inwestorów zagranicznych, w tym koncern Bridgeston i Cargotec, fińskiego potentata w produkcji maszyn transportowych i przeładunkowych w Stargardzie Szczecińskim czy duńskiego producenta taśm i łańcuchów Ammeraal Beltech Modular A/S. W Koszalinie zadomowił się Royal Greenland Seafood, największy w Europie przetwórcy ryb, a w Goleniowskim Parku Przemysłowym – producent elementów do turbin wiatrowych LM Wind Power Blades. Ta lista z każdym rokiem się wydłuża, teraz do niej dopisujemy Tognum MTU oraz inwestycję belgijskiej firmy Teleskop, która niebawem rozpocznie w Szczecinie budowę nowoczesnego zakładu obróbki stali, w którym zatrudnienie znajdzie docelowo nawet tysiąc osób. To największa inwestycja przemysłowa w Szczecinie w ostatnich latach!
Geblewicz pobiera jako doradca miesięcznie 4.000 euro od niemieckiej firmy. To nawet nie jest lobbing, to jest lokajstwo !!
kto wybral tego pana? mialam" przyjemnosc" slyszec jakze bogate podworkowe slownictwo pana marszalka. panu juz dziekujemy!
Gość 09:29 wykaż się też coś zrób może zacznij od manifestacji przeciw zabieraniu koncesji swemu radyjku??
'statusu autostrady morskiej dla połączenia przez porty Szczecin i Świnoujście' - pewne, że przy takiej wzmiance, nikt nie będzie chciał budować kładki nad lub pod tą autostradą.. - czas już zacząć zasypywać kanał, a może się znajdą pieniądze na most, a jeśli nie, to przynajmniej będzie stałe połączenie..
PLATFORMIE JUŻ PODZIĘKUJEMY. BEZCZELNE CHAMY. ŚRUBĘ DOKRĘCAJĄ Z UŚMIECHEM NA USTACH, A LUDZIE NA NICH GŁOSUJĄ I IM BEZGRANICZNIE UFAJĄ. TRZEBA BYĆ NIEZŁYM KRETYNEM ABY GŁOSOWAĆ NA PO. TO PARTIA DLA BOGATYCH. OKRADA BIEDNYCH I DAJE BOGATYM. WYNOCHA TUSK I RESZTA TEGO BYDŁA!!
Powiedzmy otwarcie interesuje nas jedynie stałe połączenie, jak dla mieszkańców mogą nawet Kanał Piastowski zakopać, a port w centrum lądu uczynić barkowym :)
Kombinują jak oskubać mieszkańców i na tym zrobić interes i kto kogo czy Niemcy nas czy my Niemców. ..Ale znając realia to nas oskubią. ..Szlak tranzytowy dziurawe ciasne zatłoczone drogi. ..Jedyny nasz atut to tania siła robocza Azja daleko a Polak będzie pracował za 2 tys. a u siebie musieli by zapłacić minimum 8 tyś. Kraj kolonialny(Bangladesz)) w środku Europy im większe dziadostwo tym lepszy biznes, wystarczy że poklepią po plecach naszych a się cieszą jacy są szanowani.Wydymali nas z naszych tradycyjnych rynków w Rosji wchodząc na nie, w handlu jak w polityce sentymentów nie ma jest tylko INTERES (tanio wyprodukować drogo sprzedać). ..zysk najważniejszy.Historia jeszcze nas tego nie nauczyła.
Odpowiedzi na pytania zawarte w wywiadzie to jeden wielki bełkot z którego niewiele wynika. Najlepszy numer to ten z " autostradą morską"...
Wielcy biznesmeni, złodzieje okradający pracowników jak ten rząd.
wielcy biznesmeni... ale za usługi wykonane na rzecz Baltic Biznes Forum płacą dopiero po 100 telefonach i groźbie oddania sprawy do windykacji. Tacy to są biznesmeni! Na drzewo!
brawo! tylko nie linia kolejowa do swinoujscia! a swoja droga to ten cały eurobiznes forum to jest 100 lat przed zwyklym obywatelem i o czym oni chca dystkutowac? jak wiecej zarobic i wydymac szaraka?
A co z komunikacją wschód zachód. Co z tunelem w Świnoujściu i mostem w Policach. Bez tych inwestycji region kuleje. W artykule jest mowa na samym początku o statucie komunikacji - KORYTARZ TRANSPORTOWY i nic więcej. Podstawą rozwoju jest komunikacja, dlatego ten temat powinien być na pierwszym miejscu.
Żeczywiście, rzeczywiście
Czy ten marszałek" pragnący aktywnie uczestniczyć w pogłębianiu integracji europejskiej" to ten sam który chciał zakazywać nam odbudowy linii kolejowej do Berlina? To już wiadomo jak będzie" wspólnie podejmował wysiłki, by nasza infrastruktura transportowa była kompatybilna". ... Ciekawe czy będzie miał odwage jeszcze raz, tym razem patrząc Niemcom prosto w oczy, powiedzieć, że zrobi wszystko co w jego mocy by uniemożliwić im budowe ich linii kolejowej. Żeczywiście taka osoba jest na tym forum niezbędna. ..