POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [27.03.2012, 07:44:52] • Świnoujście

W miejscu ścieżki rowerowej na ulicy Daszyńskiego powinien być chodnik - uważa mieszkaniec miasta.

W  miejscu ścieżki rowerowej na ulicy Daszyńskiego powinien być chodnik - uważa mieszkaniec  miasta.

fot. Sławomir Ryfczyński

- Piesi idący od strony ulicy Steyera wchodząc na Daszyńskiego zajmują ścieżkę rowerową, bo wydaje się to naturalniejszy kierunek ruchu niż przechodzenie na drugą stronę, gdzie zlokalizowano chodnik – mówi Głosowi świnoujścianin. - Nie rozumiem, jak można było w ogóle zrobić ścieżkę rowerową po tej stronie. W Azji, jak gdzieś ma być zrobiony chodnik, to się patrzy, które miejsce ludzie wydeptują, czyli chodniki robi się tam, gdzie ludzie faktycznie chodzą, a nie wymyśla im udziwnione trasy, jak to jest na Daszyńskiego.

Wystarczyłoby przenieść ścieżkę rowerową na drugą stronę ulicy, żeby między kołami rowerów nie chodzili piesi.

Zdaniem Roberta Karelusa, rzecznika prezydenta, inaczej, niż jest teraz, być nie może, bo między budynkiem należącym do PEC a murem ZWiK jest za wąsko. I ścieżka nie spełniałaby wymogów technicznych. Byłoby to też niebezpieczne dla rowerów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 54, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-54 z 54

Gość • Czwartek [29.03.2012, 08:42:37] • [IP: 80.245.180.***]

zlikwidować chodnik, poszerzyć jezdnię z tej strony a pózniej poszerzyć ścieżkę rowerową.Będzie i to i to z jednej strony.

wyspiarz • Środa [28.03.2012, 19:00:12] • [IP: 92.42.115.**]

ludzie ten pan luzny albercik stoi tam i prowadzi ruch wachadlowy.rowerzysci jadacy z promu maja czerwone swiatło wiec musza poczekac.niema to tamto.i co jest wyjscie ? powinien tylko pobierac mały zadatek na soczek z jabluszek.

Gość • Środa [28.03.2012, 15:57:31] • [IP: 78.30.109.*]

wszytskim niedogodzisz

kto to robił? • Środa [28.03.2012, 14:05:58] • [IP: 80.245.184.**]

cały ten łuk jest nieporozumieniem, chciałbym zobaczyć osobe z biura projektowego firmy ktora to robila;]

Gość • Środa [28.03.2012, 09:17:02] • [IP: 80.54.123.**]

którędy idziemy czy jedziemy to mało ważne, ważne bezpieczeństwo przejścia przez jezdnię, tam gdzie jest przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów zrobią próg dopiero jak ktoś zginie.Kierowcy wyskakują z zakrętu jak szaleni.

Gość • Środa [28.03.2012, 03:24:31] • [IP: 80.54.123.**]

Porębany jest przede wszystkim ten zakręt! Co za oszołom zatwierdza kretyńskie rozwiązania? Gdyby jezdnia nie skręcała pod kątem 90 stopni, to więcej miejsca byłoby od strony wodociągów. Ale nie, ktoś zatwierdza idiotyczny przebieg jezdni, a kochany pan prezydent dowodzi później, że jest git!

Gość • Wtorek [27.03.2012, 23:34:22] • [IP: 80.245.180.***]

Gość • Wtorek [27.03.2012, 20:21] • [IP: 80.245.181.***] -zasada jest taka, jesli jest znak przejscia dla pieszych, tylko dla pieszych (bez roweru w drugim planie) to przykro mi bardzo ale jesli pan chce sobie smyknac rowerem przez pasy to prosze zejsc z maszyny, przeprowadzic ja jak pieszy a nastepnie moze pan kontynuowac jazde, oczywiscie kiedy widac osobe ktora tak sie zachowuje wskazane jest sie zatrzymac i przepuscic.Tyle w temacie :)

Gość • Wtorek [27.03.2012, 22:12:50] • [IP: 83.23.203.**]

27.03.2012, 21:30] • [IP: 37.30.4.*** całkowicie sie z Toba zgadzam!Przechodze tamtędy regularnie i za każdym razem szlag mnie trafia, ze ja mam chodzic naokoło, a rowerzysta, choć porusza się szybciej od pieszego, ma skrócone.Ten łuk jest zreszta niebiezpieczny, a przy okazji juz niedługo ktos wydziubie sobie tam oczy przez te zbyt narastające na ścieżke gałązki.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 21:51:56] • [IP: 93.94.188.**]

Swoją drogą jest to najbardziej oryginalne rozwiązanie ścieżki rowerowej jakie znam. Za każdym razem jak przechodzę nie mogę się nadziwic.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 21:30:22] • [IP: 37.30.4.***]

rowerem skrót, a z buta po łuku dalej i przed zakretem przejście-bemózgowie gratulacje.Ścieżka rowerowa niejest potrzebna i tak się robi co chce na rowerze

Gość • Wtorek [27.03.2012, 20:21:28] • [IP: 80.245.181.***]

Gość • Wtorek [27.03.2012, 18:21] • [IP: 92.42.116.**] Ja tak robię cały czas w każdym miejscu bo betoństwo kierujące samochodami jest wielkie bezmózgie.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 20:18:56] • [IP: 80.245.181.***]

Najgorzej jak czytelnicy zgrywają znawców budownictwa itp.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 18:34:32] • [IP: 46.113.216.**]

kpina jobla dla tego kto wymyślił układ tej oto ścieżki już ze 2 razy przy przeprowadzaniu roweru w miejscu dozwolonym na pasach potrącił by mnie samochód tam jest ten zakręt zastawiony płotem oczyszczalni i nie widać czy coś jedzie

Gość • Wtorek [27.03.2012, 18:21:57] • [IP: 92.42.116.**]

jadąc rowerem ul Daszyńskiego od strony promów, radzę zejść z roweru na wysokosci wodociągów samochód wypadający z za zakrętu, nie jednemu skaleczy życie, UWAŻAJCIE ROWERZYŚCI.

GOŚCIU • Wtorek [27.03.2012, 17:34:52] • [IP: 67.21.26.***]

NAJLEPSZY JEST TYP, CO POCZUŁ WIOSNĘ, KTÓRY STOI NA ŚRODKU ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z POWYGINANYMI PALUSZKAMI OBRAZUJĄCYMI SYMPTOMY DELIKATNEGO PRZYJĘCIA (POD TĘ WIOSNĘ TĄ) NALEWECZKI TUDZIEŻ WINKA ;]

Gość • Wtorek [27.03.2012, 16:28:40] • [IP: 93.94.188.***]

ktoś kto zaplanował normalny nie jest

Gość • Wtorek [27.03.2012, 15:38:59] • [IP: 87.206.151.***]

Jakoś w Szczecinie ścieżki mają czasem nawet po 70-80 cm szerokości i można takie stworzyć. Czyli nie jest za wąsko. Ale u nas jeżdżą Niemcy i oni potrzebują 2 metry na jeden rower, bo inaczej to będą wypadki z nimi...

Gość • Wtorek [27.03.2012, 15:14:22] • [IP: 83.25.174.***]

CHODNIKI POWINNO SIĘ ROBIĆ" POD LUDZI" a nie ludzi pod chodniki!! najlepsza FAZA była ze 2-3 lata temu jak na łunowie chcieli zabronić ludziom przechodzić przez tory w drodze na plaże (koło ronda)! alternatywą była przechadzka na przejście za stacją kolejową w przytorze (1 km w jedną stronę) ... to są dopiero jaja!!

Gość • Wtorek [27.03.2012, 15:09:28] • [IP: 80.245.182.***]

qqlkq • Wtorek [27.03.2012, 13:29] • [IP: 92.42.115.***] - lenistwo to może jedna sprawa, ale druga to taka, że aby pokonać ten łuk pieszo zgodnie z przepisami trzeba dwukrotnie przechodzić przez jezdnię, co bezpieczeństwa raczej nie poprawia.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 15:07:01] • [IP: 80.245.182.***]

szczególnie bombowe jest to przejście dla pieszych i przejazd rowerowy zaraz za wyjazdem z łuku. Miejscowi kierowcy wiedzą, ale stonka zaraz kogoś potrąci.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 14:42:30] • [IP: 80.245.184.**]

MIŚ -ciag dalszy

Bździągwa™ • Wtorek [27.03.2012, 14:18:30] • [IP: 31.63.215.**]

kiedyś nie było ścieżek rowerowych i ludzie jakoś żyli. A teraz? Problem na problemie.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 13:59:52] • [IP: 92.42.116.***]

Ten cały fragment zrobiony jest" po polsku" czyli bezmyślnie. To specjalne utrudnienie dla samochodów (zacieśnienie zakrętu), umiejscowienie pasów kawałek dalej. Całość jest przykładem bezmyślności i braku rozumu u projekatnta. Polecam szukać pomocy w obcych krajach, bo my jak widać nie potrafimy wymyślić nic, poza następną rocznicą i pomnikiem.

ON • Wtorek [27.03.2012, 13:37:59] • [IP: 92.42.115.**]

TO TAK JAGBY SPAC Z TESCIOWA MORZNA SIE JAKOSC POGODZIC.PLURALIZMU JAK BY POWIEDZIAL LECHU W.

qqlkq • Wtorek [27.03.2012, 13:29:10] • [IP: 92.42.115.***]

Ludzie to leniuszki - nie chce im się chodzić w miejscach dla nich przeznaczonych i stwarzają zagrożenie wchodząc na ścieżkę rowerową. I jak się coś stanie to na pewno nie będzie to wina rowerzysty.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 12:25:29] • [IP: 80.54.123.**]

jejku jejku

Gość • Wtorek [27.03.2012, 12:05:38] • [IP: 217.97.193.***]

Często jeżdżę tędy rowerem, ale zdarza się, że chodzę tu także pieszo. Uważam, że ścieżka rowerowa powinna być na miejscu rowerowej i odwrotnie. Obecne rozwiązanie jest niedobre zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 11:53:28] • [IP: 93.94.188.**]

zgadzam sie w 100proc. czlowiek ktory to zaplanowal musial chyba byc na dobrym kacu.zreszta u nas w prl jest prawie tak samo ze wszystkim

Gość • Wtorek [27.03.2012, 11:51:02] • [IP: 213.195.176.***]

A jaka kretynada na ul Żeromskiego gdzie rowerzyści wymieszani są z pieszymi, KTO NA TO POZWOLIŁ ?

Gość • Wtorek [27.03.2012, 11:28:46] • [IP: 217.97.193.**]

bo w Azj odpowiedzialni urzednicy myslą i robia wszystko dla dobra ludzi, ktorzy im płacą, a u nas akurat wprost przeciwnie, sciezka na Daszyskiego zjadz z Trentowskiego, Chrobrego, przejazd rowerem przez miasto, skrzyzowanie Bema itd to mogł tylko wymyslci ktoś kto nie chodzi po miescie i nie ma wyobrazni!!

Gość • Wtorek [27.03.2012, 11:21:38] • [IP: 92.42.117.***]

Moim zdaniem w miejscu ścieżki rowerowej, powinna być ulica i jakiś ten zakręt wtedy łagodniejszy by był !

ryynio • Wtorek [27.03.2012, 11:14:33] • [IP: 83.249.28.**]

jedynym rozwiazaniem jest lustro...,

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:57:40] • [IP: 93.94.190.**]

Głos z g.10:33 - potwierdzam, nic nie widać, zawsze tam w stresie przejeżdżam. Ktoś nie myślał przy projektowaniu.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:52:31] • [IP: 88.156.232.**]

Ten streetworker jest na zupełnym luziku.Zapewne ma to wszystko gdzieś.

lolodolo • Wtorek [27.03.2012, 10:42:44] • [IP: 80.245.178.***]

Nie ma wątpliwości, że część tępego bezmyślnego pospólstwa zawsze będzie się pchało tam gdzie nie trzeba. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłoby umożliwienie poruszania po tym odcinku, pieszym i rowerom. Wystarczy tylko odpowiednio to oznakować.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:38:38] • [IP: 193.69.22.**]

Przecież od początku widać jak się realizuje wszelkie projekty komunikacyjne w tym mieście... jak bym napisał jak..mógłbym kogoś obrazić..a po co?

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:33:11] • [IP: 80.245.180.***]

Jest niebezpiecznie również dla rowerzystów.Kto to widział, żeby zaraz za zakrętem robić pasy!Przecież jadąc od strony promów nie widać nadjeżdżających z przeciwka aut!

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:23:40] • [IP: 212.14.0.***]

A co tam panie rzeczniku w teatrze ?

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:18:47] • [IP: 95.129.226.**]

Pan ładny wymiata:)))) Gratuluję dobrego nastroju:))))))) Tak trzymać;p;p;p

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:07:24] • [IP: 93.94.188.***]

Jak zwykle wszystko przeszkadza, ludzie ogarnijcie się wreszcie. Nawet jak na grunwaldzkiej jest ścieżka rowerowa to ludzie chodzą po niej i jeszcze drą ryja, po prostu leniwi jesteście, bo im się kawałka w bok nie chce przejść.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:06:52] • [IP: 80.245.189.***]

Tunelem poscic chodnik.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 10:04:13] • [IP: 188.182.137.***]

heheh cóż za zdjęcie! :) kocham ten kraj! spontanicznych ludzi a nie jak na zachodzie sztucznie wychodowane łby

Gość • Wtorek [27.03.2012, 09:58:43] • [IP: 31.63.230.**]

Odezwał się gość co mu ludzie na ścieżce rowerowej przeszkadzają - debil jeden! Na całej prawie długości ul. Grunwaldzkiej jest ścieżka rowerowa, co tym kretynom na rowerach nie przeszkadza jeździć drugą stroną ulicy gdzie jest tylko chodnik. Poza tym ten kto po Świnoujściu jeździ samochodem wie, że kolarze to największa zmora miasta. Pojęcie nie mają o przepisach, wjeżdżają wprost pod samochód, wymuszają pierwszeństwo, przejeżdżają przez przejścia dla pieszych, jeżdżą środkiem ulicy zamiast przy prawej krawędzi, jeżdżą obok siebie zamiast jeden za drugim itd. Tak więc jak widzę debila na rowerze to szlag mnie trafia bo jemu to zawsze na chodniku piesi przeszkadzają, a na ulicy samochody. Jak już ścieżkę rowerową zrobią to też jest źle, bo akurat zrobią ją nie tam gdzie on jeździ. Faktycznie rowerzyści w naszym mieście mają coś mocna" nie tak" z głową.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 09:58:40] • [IP: 80.245.180.**]

Ja już raz zaje***em w jakiegos faceta bo wyleciał mi za zakrętu i go niezobaczyłem...Wgl powinni to jakos normalnie zrobic przenies na drugą strone nwm... Ale jest niebezpiecznie

ryynio • Wtorek [27.03.2012, 09:49:19] • [IP: 83.249.28.**]

hehe, przedwczoraj byłem swiadkiem jak w tym miejscu zderzyly sie dwa rowery... i doszlo do ostrej wymiany slów, winnym byl facet co jechał z synem okolo 15 lat, rozmawiali i jego ojciec sie zagapił i czołowo sie zderzył z innym facetem, potem przy synie chcial zgrywac kozaka, po pierwszej wymianie " uprzejmosci" powiedział do tego na którego najechał: nie wkur... bo zaraz porozmawiamy inaczej..." i wtedy spojrzałem na tego drugiego... który byl o wiele wiekszy, heeh, i gdy uslyszal ta grozbe wtedy sie żachanął i zbilizył sie rowerem do krzykacza, któremu od razu zmiekła rura... i tak sie to skonczylo, potem winowajca robil wymówki synowi, ze to przez niego... (gdyby sie nie uspokoili byłem gotowy zdjac pasek od spodni i obydwu zdzielic po plecach pare razy)

Gość • Wtorek [27.03.2012, 09:45:50] • [IP: 88.156.233.***]

WSZYSCY POWINNI DOSTAĆ MANDATY BO ŁAŻĄ PO ŚCIEŻCE ROWEROWEJ, TO NIE JEST CHODNIK, JAK JEDZIE SIĘ CHODNIKIEM TO WRZESZCZĄ ŻE TO NIE ŚCIEŻKA ROWEROWA I DO DZIAŁA W DWIE STRONY PIESI TEŻ NIE POWINNI CHODZIĆ PO ŚCIEŻKACH ROWEROWYCH

Gość • Wtorek [27.03.2012, 09:33:39] • [IP: 80.245.180.***]

Wkoncu ktos to zauwazyl, wiadomo ze ludzie zawsze tamtedy chodzili bo jest krocej, ktos b.madry uznal ze lepiej jechac rowerem przez" skrot" a piesi niech sobie chodza na około, nie ważne że rowerem przejedzie sie 2-3 razy szybciej odcinek dla pieszych to na dodatek rowerzysci musza (na wysokosi nowego parkingu) przejezdzac przez jezdnie, co dla samochodow jadacych od strony rynku moze zakonczyc sie ostrym hamowaniem.Samo skrzyżowanie jest rownież problemem gdyż nie mieszczą sie na nim ciezsze pojazdy jak autobus czy ciezarowka.Nie wiem kto to projektował ale naleza sie gratulacje, po prostu Polska mysl techniczna w calej okazalosci :)

Gość • Wtorek [27.03.2012, 08:37:35] • [IP: 217.97.193.**]

Przestaną łazić po ścieżce dopiero jak się komuś krzywda stanie. Jest chodnik po drugiej stronie. . za daleko ? Jak do pasów na ulicy daleko to też skrót bo przecież tam ludzie wydeptują. ..

Gość • Wtorek [27.03.2012, 08:36:34] • [IP: 79.186.111.**]

tak to u nas jest zamiast ulatwic zycie mieszkancom to sie utrodnia. a rzecznikjesli twierdzi ze z tamtaj strony nie moze byc sciezki to popiera chyba ta glupote przez kogo to zostalo zrobione tz.kto tym bublem nadzorowal w niektorych miejscach jest jeden chodnik i dla pieszych i dla rowerow i tez jest ok.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 08:31:23] • [IP: 217.97.193.***]

Bez sensu byłaby ścieżka po drugiej stronie (nikt by nie jeździł, tak jak teraz nikt tam nie chodzi). Jedyne sensowne rozwiązanie toi ścieżka i chodnik tam gdzie obecnie jest tylko ścieżka. W sumie to wystarczy ten fragment uznać za wspólny chodnik/ścieżkę dla rowerów (jest taki specjalny znak).

Gość • Wtorek [27.03.2012, 08:22:48] • [IP: 83.23.201.***]

Dla mnie ta ścieżka to też głupizna taka, ze szkoda słów.

Gość • Wtorek [27.03.2012, 08:20:01] • [IP: 83.25.116.**]

też tamtędy chodzę

Gość • Wtorek [27.03.2012, 07:56:23] • [IP: 88.156.233.***]

zgadza się, sam bym tam wpadl na rower kilka razy, a chodza tam tez rodziny z dziecmi

Gość • Wtorek [27.03.2012, 07:54:59] • [IP: 80.212.30.**]

aha, no własnie, nie, no tak, fajnie. .. niezgadzam sie, no, jeszcze jeden prosze

Oglądasz 1-54 z 54
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■