POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [27.02.2012, 15:25:35] • Świnoujście

Pięć firm w przetargu na suplement

Pięć firm w przetargu na suplement

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Pięć firm- cztery z Warszawy i jedna z Gdańska wzięło udział w przetargu na wykonanie dokumentacji pt." Analizy wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu".

Celem analizy ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia.

Według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego analiza powinna umożliwić podjecie racjonalnej decyzji, co do dalszych przygotowań wybranej opcji inwestycyjnej, mając na uwadze zalety i braki poszczególnych opcji.

Zadaniem wykonawcy dokumentacji ma być obiektywne przedstawienie wpływu budowy i eksploatacji projektu na poprawę transportu drogowego i żeglugi śródlądowej o korzyści społeczne w zestawieniu z niezbędnymi nakładami finansowymi na budowę i niezbędnymi nakładami na zapewnienie trwałości projektu.

Analiza ma być suplementem i opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji, w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno środowiskowym, zawierającym studium wykonalności, raporcie i decyzji środowiskowej.

Najniższa z proponowanych ofert wynosi 189 420 ,a najwyższa 547 350 złotych brutto.

- Mamy nadzieję dokonać wyboru wykonawcy dokumentacji i podpisać z nim umowę w przeciągu najbliższych dwóch tygodni - informuje Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia.- Na przygotowanie analizy firma będzie miała 120 dni.

Tekst: Rzecznik Prezydenta Świnoujścia


komentarzy: 120, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-120 z 120

Gość • Wtorek [28.02.2012, 22:37:28] • [IP: 92.42.114.**]

za studium 2 nowe promy elektryczne albo na gaz :)

Gość • Wtorek [28.02.2012, 21:16:25] • [IP: 92.42.118.***]

Czy ktoś w tym kraju może ukrucić to wyrzucanie w błoto publicznych pieniędzy, przecież jesteśmy tacy biedni, brakuje na emerytury, tylu bezrobotnych i potrzebujących pomocy, tyle niedożywionych dzieci. Przecież za takie opracowanie już zaplacono, czy ktoś z urzedników wyższego szczebla nie może przeczytać i zrozumiec co powinno zawierać studium wykonalności, za które zapłacono olbrzymie piniądze. Powinniśmy sie po prostu wstydzić, gdyż postępowanie nasze dowodzi, że nie umiemy czytać i myśleć i że nie ma w tym kraju ludzi z wyższym wykształceniem.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 20:33:03] • [IP: 80.245.186.***]

Za małe żuczki w tym mieście żeby rozpocząć takie przedsięwzięcie jak tunel!!

Trochę wiedzący na temat • Wtorek [28.02.2012, 19:25:57] • [IP: 79.184.114.***]

Szanowni niecierpliwi internauci Przygotowanie projektowe i finansowe takiej inwestycji jak w Świnoujściu trwa kilkanaście lat, zaś sama budowa tylko 3-4 lata. Bardzo dobrze, że miasto zdecydowało się wydać niewielkie stosunkowo pieniądze na potwierdzenie lub modyfikację ustaleń dotychczasowego studium wykonalności. Niech krytycy obejrzą sobie ile analiz, wariantów, ekspertyz opracowano od roku 1995 dla połączenia pomiędzy wyspą Femahrn (Niemcy) i Danią - www.femern.com, zakładka" Publications". Dopiero po ponad piętnastu latach wybrano wariant tunelu. Koszty tych prac są żadne w porównaniu z kosztami tunelu i korzyściami jakie może dać realizacja rzeczywiście najlepszego wariantu.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 18:08:28] • [IP: 178.42.231.***]

Połączenie w tym miejscu Niemiec i Polski uruchomi inną jakość całego południowego Bałtyku. Będzie inne znaczenie Międzyzdrojów, Kołobrzegu nawet Gdańska. Inne znaczenie całej części północnego DDR-u. U nas skończy się koszmar przepraw, ale powstaną nowe trudności i korzyści. I o tym powinno być pytanie tego opracowania. Nie zgadzam się za taką dużą kasę. To powinno być tylko zaznaczone jakie mogą być zmiany, bo to nie da się zbadać i dokładnie wymierzyć. Jest to ściema! Karelus i Żmurkiewicz nie popisali się jasnością umysłu. Dawno, dawno temu ktoś powiedział: dajcie im łopaty to do końca kadencji tunel wykopią. Pewno wielu by pomogło.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 17:50:17] • [IP: 93.94.185.***]

3 lata czekamy na 30 stron, ale to napewno nie moja wina podpisano, , Jedyny nieomylny''

Gość • Wtorek [28.02.2012, 15:23:33] • [IP: 93.94.184.***]

Który to raz z kolei będą robili analizę wariantów, za rok będzie analizę opłacalności po trzech latach będzie gotowy już projekt ze względu na wybory.Panowie z UM i radni! Nie wszyscy jeszcze zwariowali lecz wy grzejecie wasze stołki po raz ostatni.

Gość2 • Wtorek [28.02.2012, 14:04:13] • [IP: 80.245.178.***]

Rzecznik prasowy przy pomocy urzędników Urzędu Miasta mógłby takie opracowanie wykonać w ramach swoich obowiązków. Argumentem za jest, że zna sytuację w Świnoujściu i jego potrzeby i zostanie 0, 5 mln zł na inne potrzeby np. edukacja.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 13:57:57] • [IP: 87.205.26.**]

Kolejne" studium opłacalności"?... To się opłaca ;>

Taka jest moja teoria • Wtorek [28.02.2012, 13:22:05] • [IP: 80.245.188.***]

(...)Pół mostu już jest-powiększyć ten na Karsibórz jeszcze w budowie a drugi do Karsiborza i będziemy tamtędy jeździli.Stawiać tam gdzie wąsko(...)Zostawić ze dwa" Bieliki" o odpowiednich porach dla rowerzystów i pieszych, rozszerzyć o funkcje turystyczno-gastronomiczną jako atrakcje(kawiarnia, jakaś gastronomia). Pomysł z tarasem widokowym na moście tez jest dobry-widziałem taki numer w Stanach-spore zainteresowanie.W Niemczech takie rozwiązania są nad autostradami i też obłożenie jest.Jeśli nie-zastosować rozwiązanie ś.p. Janca zablokować port za"Szwedami", nam nie zaszkodzi a Szczecin odczuje i reszta malkontentów.Najwyżej dostosują port w Świnoujściu do rozładunków.Będzie więcej miejsc pracy i żegluga się ułatwi nie będzie po Zalewie.Albo jak napisał przedmówca zasypać w piz.u nam mieszkańcom taka atrakcja obrzydła a gościom zostaną Bieliki.TYLKO TRZEBA PRZEJŚĆ OD SŁÓW DO CZYNÓW-wystarczy nam teoretyków i wizjonerów.Bo nawet wnuki tu będą czekały w kolejkach.Rzekłem Howgh!

BACA • Wtorek [28.02.2012, 13:03:06] • [IP: 80.54.123.**]

I tak kolejny raz kolejna władza wyda kolejne pieniadze podatników i z tego nic nie bedzie wynikać.Takie i inne badania to juz robiono i nawet firmy które nie mialy w tym doświadczenia.T tak kolejna bańka albo jej połowa wyparuje z miasta.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 13:01:18] • [IP: 83.8.209.***]

PO ile ten tunel?

Gość • Wtorek [28.02.2012, 12:52:50] • [IP: 80.54.123.***]

nie wiem po co wydawać pieniądze przecież wiadomo jest że musimy w mieście mieć tunel dla pieszych i rowerów połączenie dworzec pkp reszta miasta a tam gdzie Kwasiborski powinien być most uważam że prezydent nie wykorzystał tego że stanęły bieliki powinien uświadomić reszcie kraju że Świnoujście to jedyne polskie miasto do którego można dojechać przez Niemcy szkoda bo przecież była świetna okazja

Gość • Wtorek [28.02.2012, 11:51:16] • [IP: 217.97.193.**]

to jest taka nowomowa z ktorej nic nie wynika, tylko ktoś się" obłowi"gdyby to odemnie zalezało w jakikolwiek sposób napewno by to byla firma ze Skandynawi czy Japoni, wtedy byłoby dobrze, fachowo, w terminie i żadnych rozmów" pod stołem"takie są niestety krajowe reali/stadion tak zwany" narodowy z pania. ...minstro...;Mucha! smiech od rana w internecie na wywiad tej pani u Lisa

Gość • Wtorek [28.02.2012, 10:48:26] • [IP: 212.14.0.***]

jak kino :D

Gość • Wtorek [28.02.2012, 10:48:25] • [IP: 80.245.183.**]

Z tego teksu nawet Jan Miodek by sie uśmiał!!

Gość • Wtorek [28.02.2012, 10:41:57] • [IP: 93.94.184.**]

znowu analizy ??!! przecież na takie analizy wydano już ładnych parenaście milionów !!

Gość • Wtorek [28.02.2012, 10:20:27] • [IP: 80.245.185.***]

NO i znowu wydajemy pieniądze na coś co nie ma szans powstać. Ile razy już była ta analiza robiona i zawsze na tym sie kończyło. Powiedzcie mi po co?

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:53:35] • [IP: 92.42.113.**]

Ile jeszcze lat bdzie trwała ta dyskusja i ile pożre pieniędzy Obywateli? To że trzeba budowac most lub tunel jest bezsporne. Ale władza tego nie rozumie albo udaje, że nie rozumie. Ile juz było opracowań i gdzie są? W archiwum czy w biurkach urzędników? Dalsze projekty to wyrzucanie pieniędzy podatników. Kiedy to sie skończy?

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:34:14] • [IP: 80.202.197.***]

ZNOWU JEZYK CZEJENOW !! PO POLSKU POPROSIMY KIEDY I GDZIE BEDZIE TUNEL !! TAKIE GADKI TO MIEDZY SOBA MOZECIE USKUTECZNIAC..!! MIESZKANCY CHCA JASNO I PRZEJRZYŚCIE PRZECZYTAC JAK SPRAWA WYGLADA A NIE POLITYCZNY BEŁKOT!!

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:31:56] • [IP: 178.238.249.**]

193 Ty wcale inteligentny nie jesteś tylko dajesz się ściemniać albo ścieniasz.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:31:50] • [IP: 95.129.228.**]

Od 1970 r przeprowadzono chyba ok.100 opracowań usprawniających przeprawę z wyspy Uznam na Wolin każde opracowanie omawiało 2 warianty MOST lub TUNEL z wyliczeniem kosztów budowy i nazywało się to z polska " Projekty przeprawy"- obecnie to SUPLEMENTY -włóżcie sobie je w d...ę

porucznikbarewicz • Wtorek [28.02.2012, 09:30:38] • [IP: 80.245.191.**]

Do 193. A na ile Twoja oświecona wiedza, zmienia wykonalność zamierzenia? Żmurkiewicz z Michalską po prostu nie rozumieją pytania, co już chyba nikogo nie zaskakuje...

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:29:08] • [IP: 193.69.22.**]

No tak, wyciagania kasy z naszych podatkow ciag dalszy...

Bździągwa™ • Wtorek [28.02.2012, 09:25:45] • [IP: 31.63.228.***]

Warszawa niech lepiej odda cegły, które zawinęła na swoją odbudowę po wojnie z rozbiórki domów, bo bardziej rozłożyła nasze miasto niż bombardowanie w 12.Ⅲ.1945r.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:06:19] • [IP: 217.97.193.***]

Szkoda że mało kto z inteligentnych inaczej komentujących rozumie że ten nowy dokument to dodatkowe wymaganie nałożone przez Jaspers i MRR a nie coś czego władze miasta zapomniały wcześniej przygotować... mamy już studium wykonalności, raport i decyzję środowiskową ale warszawa zwodząc nas pewnie jeszcze coś wymyśli byleby tylko nie dać kasy...

Gość • Wtorek [28.02.2012, 09:05:57] • [IP: 80.245.178.***]

Dyndalski zgadzam się z Tobą. Od dawna, w wypowiedziach uważam, że most jest lepszy i to taki z podgrzewaną jezdnią, aby nie było problemów z oblodzeniem. Pomysł z knajpką jest dobry. Pamiętam kapitalne wrażenie z mostu w Goeteborgu, jak pode mną przepływały statki. Kolejna dokumentacja, studium, suplementy - to mydlenie oczu i wyciąganie pieniędzy - NASZYCH!

Gostek • Wtorek [28.02.2012, 08:21:24] • [IP: 77.254.181.***]

To żart? czy mi się wydaje, że z nas kpią? No i dalej głosujmy na tą bandę !!. Mafia jest bardziej kulturalna niż ta zgraja nieudaczników. Jak płacić to tylko tym co nie pier... ą a tylko coś robią. Mamy kryzys? Jaki? Przecież na prawo i lewo wydają nasze publiczne pieniądze równocześnie śmiejąc się nam w twarz. Pognać te całe towarzystwo i tyle. Nie mogę patrzeć na te twarze bo później mam koszmary w nocy. Ojjjj wyjdą ludzie na ulicę, oj wyjdą.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 08:17:45] • [IP: 80.245.190.***]

język informacji jak za komuny.. tu są ukryte informacje

Gość • Wtorek [28.02.2012, 08:07:29] • [IP: 193.69.22.**]

Qrwa... przecież tego typu dokumentacje były już robione...co za miasto...co za władze

Gość • Wtorek [28.02.2012, 06:00:14] • [IP: 95.49.24.***]

Panie Karelus co to znaczy" Analizy wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu" ? Przecież to tylko cząstka analizy. To nowe połączenie, to nowy szlak komunikacyjny tej części Polski i Europy, całego Wybrzeża Bałtyckiego i dalej aż po Finlandię. To rozwój turystyki całej północnej części Niemiec. To zupełnie inna sytuacja całego Południowego Bałtyku w tym Świnoujścia. Panie Karelus co Pan tam w Urzędzie robi razem z Prezydentem? Proszę te fakty przeanalizować i rozszerzyć temat analizy tej przeprawy w Świnoujściu. Na dzień dzisiejszy to bubel, a pytanie z poziomu prymitywnego rozumienia tego zagadnienia. Przecież po takim stałym połączeniu inny będzie statut Międzyzdrojów, Koszalina i całego południowego Bałtyku. Po pełnej analizie będą inne pieniądze, inne uzasadnienie finansowania. Pytam Pana Żmurkiewicza czy to rozumie i czy chce to zrozumieć. Proszę mieszkańców Świnoujścia o drążenie tego tematu teraz, bo będzie za pózno i wydatki na pseudo analizę.

dyndalski • Wtorek [28.02.2012, 02:06:58] • [IP: 80.54.123.**]

O co tu chodzi? O prom zapewne, bo słowem nie wspomniano o stałej przeprawie. A usprawnić można tylko to, co jest - prom. Ja bez tych kwot mogę doradzić wybudowanie mostu wysokowodnego, taniej i atrakcyjnie dla przyjezdnych. A na środku knajpka z pomostem widokowym.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 01:19:03] • [IP: 141.227.1.**]

i tak jest ok 1945...co roku nowe studium dokumentacji suplementu, nowy prztarg na analize projektu stalej przeprawy. ..i inne kocopoly...nowe plany...srata tata...i tylko tysiace zlotych ida na te plany ktore gnija od 65 lat w jakiejs szafie urzedu miasta...a co roku ktos sie smieje i liczy zera na koncie ktore wplacili frajerzy ze Swinoujscia liczac na stala przeprawe.

lolodolo • Wtorek [28.02.2012, 00:36:53] • [IP: 80.245.178.***]

Za dużo biadolenia za mało roboty. Ja w przyszłym rok chcę widzieć jak nad Kanałem Piastowskim mostek wiszący stoi i po nim jeżdżą autka.

Gość • Wtorek [28.02.2012, 00:13:47] • [IP: 178.238.249.**]

Kolejne kłamstwo, że jesteśmy z dokumentacją gotowi, padło na pysk.

to ja • Poniedziałek [27.02.2012, 23:37:17] • [IP: 80.245.190.**]

zasypac kanal gruzem po co nam on ponad 40 tysiecy mieszkancow kazdy po dwa wiadra gruzu i po problemie a co nas obchodzi szczecin

Bździągwa™ • Poniedziałek [27.02.2012, 23:06:46] • [IP: 92.42.113.***]

HAHAHA KIELBASA WYBORCZA !! KIELBASA MOSTOWA LUB KIELBASA POLSKA TUNELOWA !! KTO MA OCHOTE TRAFIC NA CHRZASTKE ??

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 23:03:55] • [IP: 92.42.118.***]

Nieszczęście nas spotkało, gdyby w tym czasie prezydentem był Pan który od lat walczył o tunel i miał te 2mln na studium i 200 mln z UE na budowę, dzisiaj budowa dobiegałaby końca.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 22:47:32] • [IP: 92.42.118.**]

Kolejka linowa

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 22:41:48] • [IP: 80.245.188.***]

Ale MY barany, żeby się dowiedzieć czy potrzebny nam most czy tunel za ok. 200 tyś zł. Szkoda kasy, ktoś chce przy tym zarobić. Lepiej te pieniądze wydać na zrobienie dokumentacji stałej przeprawy i ją w końcu zrealizować. A tylko bla bla bla pitu pitu.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 22:08:53] • [IP: 88.156.232.**]

IP: 89.229.81 do ja !! jak ciebie czyści to skorzystaj z WC ! mnie też czyściło wcześniej jak robiłeś wpisy na I Świnoujście!!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:39:22] • [IP: 88.156.234.**]

Jaki most. Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:43 Czy to miał by być jak w karsiborze?? Pisowcu.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:37:12] • [IP: 217.97.199.**]

żmuras i jego ponura banda kłamała i kłamała, że wszystko gotowe a tu bęc. I dupa zbita. Możejko cytował opinię Jaspersa ale oczywiście świnoujskie przygłupy wiedziały wszystko lepiej. potem poszła ściema, że tusek zabrał pieniądze do gdańsku. A tu bęc, wyszło szydło z worka, że kolesie żmurasa z damartu * chałturę za 2 miliony a mieli wykonać studium wykonalności!

Gryf Pomorski • Poniedziałek [27.02.2012, 21:37:11] • [IP: 80.245.184.***]

Skoro i tak ma być do Karsiborza most, no to go wykorzystać a do karsiborza wykopać tunel, przecież Karsibórz był i tak częścią Uznam? WTF?

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:30:51] • [IP: 92.42.112.***]

kolejne bla bla bla i zwykła ściema. rudy nie da kasiory na tunel bo bardziej potrzebna jest na premie dla kolesiów.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:30:38] • [IP: 2.102.43.**]

TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !! TAMA !!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:23:19] • [IP: 178.191.110.***]

Tomku szybkiego powrotu do zdrowia życzę

ja • Poniedziałek [27.02.2012, 21:16:12] • [IP: 89.229.81.***]

no sami inżynierowie i eksperci, zgłoście się do urzędu miasta po kartki i kredki (bo tylko z tym sobie poradzicie) i przedstawcie swoje genialne pomysły tam, a nie tu bo czyści to czytających

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:13:18] • [IP: 80.54.123.***]

najlepszy jest most pontonowy wrazie cowki mozna zlozyc

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:12:33] • [IP: 92.42.118.***]

NIe dopuśćmy do marnotrawienia następnych pubklicznych pienędzy. Wszystkie te sprawy powinny się znaleźć w studium wykonalności, na które rząd dał już 2mln zł w 2008 roku. w tym studium za zgodą miasta zaprojektowano pomnik głupoty w postaci dwóch tuneli i wyceniono jak przystalo na czasy kiedy dominowały kartki na 1, 3 mld zł, bo przecież pieniądze w odczuciu tych ludzi są tylko dodatkiem a ważna jest kartka (w tym przypadku kartka to zaangażowanie rządu) . Pomnik głupoty został wrzucony do kosza, 200 mln z UE przepadło. Minęło kilka lat to można znowu z kasy publicznej wydać pieniądze. Budowa tunelu dobiegałaby już końca gdyby był choć jeden mądry i kazał zaprojektować jeden tunel i rzetelnie wycenić na 600 - 700 mln zł a może mniej. Dzisaj w Gdńsku budują dwa takie tunele (dwie nitki) za jedyne 890 mln zł. Po stracie tej wielkiej szansy i dofinansowania powrót do sprawy może nastąpić za kilkadziesiąt lat, więc nie dopuścmy do marnowania następnych pieniędzy przez niekompetentnych ludzi.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 21:07:30] • [IP: 80.245.180.**]

Po pierwsze odgórnie powiedzieli że na budowę mostu nie zezwolą.Po drugie kto zapłaci za przymusowy postój statku w porcie.Statek nie pływa to nie zarabia i są straty.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:59:25] • [IP: 93.94.186.***]

Nie chce nas Polska nie chce?Oddać nas Niemcom będziemy w euro zarabiać. A Niemiec się zastanowi czy połączyć te wyspy jakąś drogą inną niż promy.I po sprawie.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:43:29] • [IP: 217.97.199.**]

MOST !! MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!MOST !!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:35:20] • [IP: 217.97.199.**]

Jak będzie tunel to rowerzyści i piesi ZAPOMNIJCIE o korzystaniu z tej stałej przeprawy !! I właśnie o to chodzi trzymającym władzę w urzędzie i Żegludze Św. ZWYKŁY MOSTEK PODNOSZONY W CENTRUM WYTARCZY !! MOŻĘ SONDA. Dajcie mi 20 tys. to wszystko opracuję jak ta lala.

Robert • Poniedziałek [27.02.2012, 20:30:46] • [IP: 88.156.232.**]

Rozwiązanie?! proszę bardzo! -tunel z Uznamu w pobliżu mulnika wychodzący na wyspę kormoranów która może być wykorzystana tak jak tzw sztuczna wyspa znajdująca się w rozwiązaniu połączenia Dania-Szwecja pomiędzy Kopenhagą a Malmoe (NAJKRÓTSZA ODLEGŁOŚĆ I WIĘC I CENA RÓWNIEŻ !!) - z wyspy kormoranów przez martwą Świnę most podobny do mostu w Wolinie wychodzący na Ognicy! Duńczycy zaczynają budowę następnego podobnego połączenia tym razem pomiędzy Danią a Niemcami jedno już wybudowali i funkcjonuje (Dania-Szwecja) tylko że musieli budować sztuczną wyspę która zwiększyła koszty inwestycji! my mamy wyspę kormoranów gotową do adaptacji i martwą Świnę na której nie ma żadnego ruchu statków więc most podobny do Wolińskiego jest idealny. Dlaczego nikt nie pomyśli o wykorzystaniu warunków jakie daje nam natura ?! (wyspa kormoranów) jako łącznika który może zmniejszyć koszt inwestycji i szuka się na siłę rozwiązań które Duńczycy już kilka lat temu wykorzystali?

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:28:58] • [IP: 92.42.113.***]

HAHAHA KIELBASA WYBORCZA !! KIELBASA MOSTOWA LUB KIELBASA POLSKA TUNELOWA !! KTO MA OCHOTE TRAFIC NA CHRZASTKE ??

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:18:23] • [IP: 178.167.246.***]

Kolejny raz ktoś zgarnie kasę za coś z czego nic nie będzie wynikało. Gdyby policzyć kasę wydaną na przeróżne analizy dotyczące tego zagadnienia i odłożone na półkę...pewnie starczyłoby na wybudowanie tego tunelu, ale w tym kraju lubimy planować i analizować gorzej z realizacją.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:16:37] • [IP: 93.94.188.**]

armagedon - to nie miasto to Alcatraz!! Ileż można budować stałą (jakąkolwiek) przeprawę!! Jawne marnotrawienie kasy - niech wyremontują te 500 metrów" drogi niczyjej" pomiędzy Międzyzdrojami a Świnoujściem:). Co tu usprawnią jak i tak promów jest tyle ile jest - i na wszystkie aby pływały miasta nie stać - ehh szkoda słów!!

porucznikbarewicz • Poniedziałek [27.02.2012, 20:11:23] • [IP: 80.245.191.**]

Najdroższy papier toaletowy. Kolejna rolka.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 20:10:54] • [IP: 92.42.114.**]

Sięgnąć do projektów z lat 70-tych -tam był fajny most spiralny, który zresztą wygrał konkurs.

ryynio • Poniedziałek [27.02.2012, 19:49:06] • [IP: 83.249.23.**]

albo zrobic lekki most tylko dla pieszych i rowerzystów, tzw. kładka, dwa pylony i mostek wiszacy na stalowych linach, fajnie by to wygladalo i super atrakcja dla turysów, koszt... 15 miljonów moze 20,

Borys • Poniedziałek [27.02.2012, 19:45:53] • [IP: 31.63.243.***]

Będą analizować to co już inni opracowali. To ci dopiero rozrzutność, lecz co tam nie ze swojej kieszeni wydają. Ciekawi mnie czy któryś z radnych budując dom zlecił tyle płatnych konsultacji zanim go postawił.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:35:54] • [IP: 92.42.119.***]

Gościu z 18:30 rusz się w internetową podróż po Europie zobaczysz wiele ciekawych rozwiązań z zastosowaniem mostów.Właśnie z ruchomymi przęsłami.Ja to widziałem.W środku miast przęsła podnoszą się prawie między blokami mieszkalnymi.Ruch statków do Szczecina o godz 0400 ruch w morze 2300.Nie potrzeba dalekiego i wysokiego najazdu.Patrząc na zdjęcie to naprawdę nie ma gdzie wybudować podpór? Kra-podpory mogą być uzbrojone w metalowe ostrogi do kruszenia.

ryynio • Poniedziałek [27.02.2012, 19:33:26] • [IP: 83.249.23.**]

są promy do skandynawii, jest pociąg do Niemiec, dwa przejscia graniczne, + obok lotnisko... wiec najlepszym posunieciem byloby wejscie miasta 50/50 w te lotnisko, i niech szwaby i polacy latają bezposrednio do Swinoujscia

Borys • Poniedziałek [27.02.2012, 19:30:58] • [IP: 31.63.243.***]

I znów będą budować na papierze. Za wartościowe papiery. To jest dopiero biznes !

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:27:43] • [IP: 93.94.190.**]

na Karsiborzu? pewnie moze jeszcze przy zalewie?a czemu nikt nie mysli o pieszych i rowerzystach zeby mieli jak najbliżej do centrum i pracy, za terminalem promowym jest idealne miejsce lub koło certy i tylko most, ruch statków w nocy puscic.Jak Bieliki stały z zalodzenia to w ciągu 18 minut przepłyneło 8 statków do Szczecina wystarczyły by ze dwie przerwy godzinne w nocy i problem z głowy.My dla Szczecina czy Szczecin dla nas.I tak okradają Swinoujscie z kasy a to oni nam powinni płacic za przepływ tranzytowy za utrzymanie toru.

ryynio • Poniedziałek [27.02.2012, 19:27:23] • [IP: 83.249.23.**]

miasto 35.000 na totalnym zadupiu chce inwestycji za 1.5 miljarda... za taką kase mozna dobrze zrobic miljonowi ludzi albo i wiecej i za te 1.5 miljarda inwestycji zdobyc ich głosy w nastepnych wyborach, niemiaszki podciągneli linnie kolejową wiec moze któregos pieknego poranka wjedzie tu pociag pancerny... i nie trzeba bedzie wiecej prosic o most Warszawy

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:22:22] • [IP: 178.238.249.**]

199 Ty już przestań z tą warszawką bredzić, przeczesz to widać że prezio dał ciała i jak w jego zwyczaju na innych zwala, tak postępują tylko tchórze.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:15:50] • [IP: 80.245.189.***]

"PONTON" CHCE BUDOWAC MOST." ZMUREK" TUNEL - CO OCZYWISCIE NIE JEST REALNE. WIEC POKI" ZMUR" ZADZI MOSTU NIE BEDZIE - BO PRZECIEZ TO POMSL I CEL" PONTONA"

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:14:12] • [IP: 92.42.116.**]

My możemy już tylko budować piórkiem po deskach kreślarskich.Brak nam i fachowców i materiałow budowlanych.Patrz:autostrady Stadion Narodowy a może i nasz most na Karsibór

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:08:38] • [IP: 77.16.42.**]

Jak się robi w najszerszym miejscu i do tego odpowiednio głębokim to i kasa jest większa do podziału.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:06:31] • [IP: 88.156.235.***]

Do Szczecina nie wchodzą zbyt duże statki. Wystarczy nawet mniejsza wysokość od mostu duńskiego a o tunelu zapomnijmy tak jak o jego pomysłodawcy Możejce.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:06:31] • [IP: 217.97.199.**]

Szkoda kasy na te analizy. Jeżeli Warsiawka nie chce 40 to tysięcznego miasta połączyć na stałe z resztą kraju, to można domniemać, że położyła na nas laskę. W każdej chwili mogą nas przehandlować albo przepić, a wtedy takie połączenie może być niepotrzebne.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:05:53] • [IP: 178.238.249.**]

I co na to Radni SLD, pełne zaufanie do Prezydenta jak i do dyrektora szpitala, nie po to jesteście aby w ciemno łapki podnosić, Czasami trzeba samodzielni myśleć.To Wasz obowiązek.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 19:05:36] • [IP: 93.94.188.***]

Most i tyle, a jak szczecin chce pływac to niech da połowę szmalu.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:51:41] • [IP: 83.21.177.**]

Do roboty Panie Prezydencie, do roboty...

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:49:55] • [IP: 80.245.183.***]

no ale parę złoty wpadnie" komuś" do sakwy...

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:43:20] • [IP: 93.94.186.***]

W tym kraju na projektach i analizach się kończy.Nie wieże w tunel i nie wieże w most, przyzwyczajmy się do Alcatraz. ..

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:40:17] • [IP: 80.245.185.***]

zrobia projekt zgarna kase i stop.

mam pomysła • Poniedziałek [27.02.2012, 18:36:19] • [IP: 92.42.118.***]

Pół mostu już jest-powiększyć ten na Karsibórz jeszcze w budowie a drugi do Karsiborza i będziemy tamtędy jeździli.Stawiąć tam gdzie wąsko.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:32:07] • [IP: 80.54.123.**]

tylko Agatowska jest wstanie wybudowac stale polaczenie to bardzo przedsiebiorcza kobieta, haha

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:31:49] • [IP: 80.245.190.*]

Angela nie dopuści do żadnego połączenia między Wolinem a Uznamem, a Tusk jest tylko jej lokajem. Plan Hitlera już częściowo zrealizowany przez wprowadzenie niemieckiej kolei na teren Świnoujścia na podstawie lewej uchwały podrzuconej radnym przez prezia.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:30:07] • [IP: 80.54.123.**]

co za przyglupy pisza o moscie zwodzonym, tym samym wowczas byly by kolejki, po co pisac takie bzdury, po wtore to w ten propagandowy sposob zmuras zbiera sobie punkty przeciez i tak do polaczenia stalego nie dojdzie, jestesmy za biednym narodem poniewaz do tego ubostwa doprowadzaja rzadzacy

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:26:35] • [IP: 93.94.186.***]

Oczywiście, że tutaj cudów nie trzeba. Wystarczy spojrzeć w połowie zdjęcia i ulokować tam most łączący Uznam i Wolin podparty na tej niedużej widocznej wyspie po środku. Dlaczego tutaj? A no dlatego, że tor wodny jest w tym miejscu wąski i łatwo przedłużyć drogę (najazd) od przeprawy karsiborskiej (też widocznej na zdjęciu). Nie takie mosty już zbudowano i to bez konieczności stosowania elementów ruchomych. Nawet wysokie statki pasażerskie swobodnie przepłyną. Wystarczy mieć tylko dobrych inżynierów, a nie astronautów. przy boku włodarzy naszego miasta. Nie ma co szukać patentu na tunel, tylko wziąć przykład z sąsiednich krajów europejskich i zbudować w końcu MOST!!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:25:18] • [IP: 80.245.189.**]

Most, a jezeli Szczecin jest zainteresowany torem wodnym pomiedzy Swinoujsciem- Szczecinem to niech sie dolozy !!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:19:47] • [IP: 178.238.249.**]

Apeluje do Radnych SLD i przystawek z PiSem na czele pogońcie Prezydenta do roboty. propagandę niech zostawii prawda i tak wyjdzie na jaw..

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:12:10] • [IP: 93.94.188.**]

widać jak na dłoni że można wpasować most, nie musi być bardzo wysoki, ble miał jedno przęsło podnoszone lub obracane inwencja projektanta. większość tego badziewia co pływa do Szczecina to i pod obecnym mostem na Karsibórz przepłynie.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:06:15] • [IP: 164.126.60.**]

Swinoujście przyłaczyc do Niemiec i po sprawie - Nie potrzeba mostów tuneli - nie będzie Tuska i całej tej zgrai nieudaczników. i tak Nas wykreślają z mapy Polski hahhahahahahha

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:05:58] • [IP: 217.97.199.**]

Most zwodzony lub obrotowy w centrum. Po cholerę tunel skoro i tak potrzebne będą promy w centrum dla pieszych i rowerzystów. Most będzie dla wszystkich czy tak trudno to zrozumieć?

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 18:03:17] • [IP: 217.97.199.**]

TYLKO MOST!! I koniec gamonie bredzenia o tunelu !

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:58:50] • [IP: 80.245.190.***]

Szansa na budowę stałej przeprawy - żadna. Kochani - Niemiec sobie na to nie pozwoli!! Dosyć tych bredni dla miłośników sensacji.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:49:55] • [IP: 80.245.179.***]

ZROBCIE PORZADNY MOST I BEDZIE OK. A NIE BREDZICIE W KOLKO O TYM TUNELU !! PREDZEJ I TANIEJ ORAZ BEZPIECZNIEJ !!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:45:45] • [IP: 109.79.205.***]

hahahahahahah a Urząd Miasta (czyt. Władza ze Żmurem na czele) powtarzali cały czas, że wszystko już mają tylko Rząd nie chce dać kasy, a tu miasto na samym początku drogi!! Do tej pory żywili naiwnych propagandą wyborczą, ale jak widać skutecznie!!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:38:49] • [IP: 178.238.245.***]

A kto płaci??

ryynio • Poniedziałek [27.02.2012, 17:36:32] • [IP: 83.249.23.**]

jedynie Niemcy moga wybudowac ten tunel, Polski nie stac na taki wydatek, miasto Swinoujscie nie jest jakims newralgicznym miejscem w Polsce, promy ze skandynawii cumuja na Warszowie, taki tunel kosztuje prawie tyle co stadion narodowy w Warszawie, i dla kogo? zeby przez dwa miesiace w roku urlopowicze zaoszczedzili 2 godziny stania w kolejce?

Stafra • Poniedziałek [27.02.2012, 17:13:22] • [IP: 178.238.251.***]

Cieszę się, że znów ruszyły prace w okół stałej przeprawy.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:12:57] • [IP: 178.238.249.**]

Myślący z SLD myślę, że tacy są więcej kontroli nad lej wodą Prezydentem

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:12:34] • [IP: 88.156.234.**]

Tak, czy inaczej - tylko most!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:10:37] • [IP: 178.238.249.**]

No i teraz poplecznicy SLD i Zmurkiewicza pod stół i szczekać.Prawda zawsze wyjdzie, tak jal prawda o komunistach po wielu latach a jednak.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 17:03:12] • [IP: 92.42.114.**]

Sranie w banie. Żygać się chce na samą myśl jakie przekręty z tym tunelem były są i będą nadal. Już dawno powinno być połączenie stałe ale ktoś daje zdrowo D. No nie prezio ??

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:53:17] • [IP: 46.113.189.**]

W SZCZECINIE tez rzadza zera nieudacznicy itd. zobaczcie jak podupadlo Zachodniopomorski nie dlugo to tu nawet bedzie szkoda siac kukurydze!!1

Maślankiewicz • Poniedziałek [27.02.2012, 16:51:56] • [IP: 193.188.198.*]

Ja wiem, ze to nie jest artykuł prasowy, tylko przepisane żywcem założenia ogłaszanego przwetargu. Tak się zawsze głośno zaśmiewamy z dawnej komunistycznej nowomowy, której nijak zrozumieć nie sposób. To prawda, że dawne kacyki często wypisywały piramidalne brednie, na których sami się nie mogli rozeznać. Ale przeczytajcie czwarty akapit tej publikacji! Spróbujcie się wgryźć w sens tego bełkotu! Czy to czasem nie jest powrót do formy komunistycznych przemówień? Przecież dawniej tak układano treści wystąpień, żeby głupi naród rozdziawił gęby i niczego nie rozumiał. Tak mniej więcej brzmi ta nowomowa zawarta w ogłoszeniu przetargu. Zresztą nie tylko czwarty akapit, drugi i trzeci brzmi tak samo idiotycznie, jakby nie można było tego ująć po polsku. Podajcie imiennie autora tych zdań! Będziemy mu składać hołdy po wszystkie dni jego.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:48:39] • [IP: 80.245.189.***]

klapki na oczach i tunel... czyli narzuca się firmnie, jak to Ford mówił. może być każdy kolor byle był czarny. tak i w tym przpadku mogą być wszyskie warianty. byle był to tunel. szkoda pieniędzy na takie podejście do sprawy.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:44:07] • [IP: 92.42.114.**]

obiecanki cacanki a głupiemu radość... jak zwykle nic z tego nie będzie ahhhh...

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:38:30] • [IP: 91.65.99.***]

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:41] • [IP: 88.156.235.**]Szczecin ze swoimi żądaniami dotyczącymi pogłębiania toru wodnego o kolejne metry nigdy się na tunel nie zgodzi SZCZECIN TO SIĘ MOŻE CO NAJWYŻEJ W D... POCAŁOWAĆ.

nawigator • Poniedziałek [27.02.2012, 16:33:06] • [IP: 178.238.246.***]

nie robcie z nas mieszkancow Swinoujscia idiotow!!ile to juz razy slyszelismy te brednie a wy dalej brniecie w tej swojej wyimaginowanej obsesji. slowa, slowa a czynow jak nie widac to nie widac. tylko pieniadze znikna jak zawsze. zal mi juz was za niekopetencje !!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:16:07] • [IP: 178.238.251.***]

Zdecydowanie bardziej bezpieczny, byłby most...jakby co, może by się ktoś uratował...tunel, jak będzie budowany jak most do Karsiborza...to strach wjechać!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:14:37] • [IP: 88.156.234.**]

Wszystko jasne dokumentacji nie bylo, tylko jakis zarys a juz pieniadze na " niby" jakis nieralny projekt byly wydane, teraz znowu oby to juz byl koniec. Czasu malo do roku 2014, jak nie bedzie rzetelnego projektu pelnej dokumentacji znow po czekamy na fundusze i bedzie tlumaczenie ze rzad nie dal a my bylismy okej.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:11:09] • [IP: 80.245.191.***]

a co to jakieś wybory się zbliżają czy co??

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:09:53] • [IP: 80.245.190.**]

Ta, znajomi przy korycie muszą nabić kabzy. Bicie piany. To do łopaty się zabierać a nie sra..ć kolejne analizy. Ja powiem tak: Budowa stałego połączenia pomiędzy wyspą Uznam a Wolin ma uzasadnienie i ekonomiczne i każde inne! A ta czerwona kresunia przebiega dokładnie po linii starego połączenia (prom kolejowy) o ile się nie mylę. Brać się za łopaty i jazda!!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 16:08:58] • [IP: 193.200.150.***]

Nic nowego, poprzednia analiza nie zawierała wariantu dofinansowania i pozostawienia przeprawy promowej i o to właśnie musi być uzupełniona. Mam tylko nadzieje że ten wariant nie okaże się najbardziej atrakcyjny z punktu widzenia Rządu.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:54:04] • [IP: 83.25.244.***]

Zgodnie z zasadami przetargów, oczywiście wygra przetarg ten co dał najniższą kwotę. Tylko że nie to co tanie to dobre, takie są zasady przetargów w Polsce. I znowu kicha, będą same problemy. Wybrać oferenta pośredniego.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:41:51] • [IP: 88.156.235.**]

Most cholera jasna. Tylko most. Tunel można sobie darować. Szczecin ze swoimi żądaniami dotyczącymi pogłębiania toru wodnego o kolejne metry nigdy się na tunel nie zgodzi

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:40:03] • [IP: 193.212.139.***]

nad czym tu debatowac firmy ekstra potrzebne zeby cos wymyslalely??nie ma co myslec tunel i koniec!!

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:32:18] • [IP: 80.245.178.***]

na zdjeciu widac jeszcze fundamenty mostu niemieckiego ktory szedl obok karsiborow, od wyspy uznam, na wyspe mielin (opuszczany) a potem staly na wyspe wolin... Ciezko by bylo go odbudowac? teraz poprosze moje 180 tysiecy.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:32:18] • [IP: 79.186.109.***]

To ile jeszcze należy wykonać analiz aby uzyskać zgodę na budowę stałego połączenia obu Polskich wysp tak ważnych dla mieszkańców

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:32:14] • [IP: 46.204.19.**]

Czyli żmuras nie chciał, ale musiał wziąć się do roboty.

Bździągwa™ • Poniedziałek [27.02.2012, 15:31:10] • [IP: 31.63.228.***]

Przecież już coś takiego było.

Gość • Poniedziałek [27.02.2012, 15:29:19] • [IP: 188.146.214.**]

Czyli wiadomo dlaczego nie ma jeszcze tunelu. Dlatego, że trzeba zacząć od dokumentacji, pełnej.

Dębiec • Poniedziałek [27.02.2012, 15:28:57] • [IP: 195.117.222.**]

nie chcę tego komentować bo byłby sam przerywnik.

Oglądasz 1-120 z 120
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■