Celem analizy ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia.
Według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego analiza powinna umożliwić podjecie racjonalnej decyzji, co do dalszych przygotowań wybranej opcji inwestycyjnej, mając na uwadze zalety i braki poszczególnych opcji.
Zadaniem wykonawcy dokumentacji ma być obiektywne przedstawienie wpływu budowy i eksploatacji projektu na poprawę transportu drogowego i żeglugi śródlądowej o korzyści społeczne w zestawieniu z niezbędnymi nakładami finansowymi na budowę i niezbędnymi nakładami na zapewnienie trwałości projektu.
Analiza ma być suplementem i opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji, w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno środowiskowym, zawierającym studium wykonalności, raporcie i decyzji środowiskowej.
Najniższa z proponowanych ofert wynosi 189 420 ,a najwyższa 547 350 złotych brutto.
za studium 2 nowe promy elektryczne albo na gaz :)
Czy ktoś w tym kraju może ukrucić to wyrzucanie w błoto publicznych pieniędzy, przecież jesteśmy tacy biedni, brakuje na emerytury, tylu bezrobotnych i potrzebujących pomocy, tyle niedożywionych dzieci. Przecież za takie opracowanie już zaplacono, czy ktoś z urzedników wyższego szczebla nie może przeczytać i zrozumiec co powinno zawierać studium wykonalności, za które zapłacono olbrzymie piniądze. Powinniśmy sie po prostu wstydzić, gdyż postępowanie nasze dowodzi, że nie umiemy czytać i myśleć i że nie ma w tym kraju ludzi z wyższym wykształceniem.
Za małe żuczki w tym mieście żeby rozpocząć takie przedsięwzięcie jak tunel!!
Szanowni niecierpliwi internauci Przygotowanie projektowe i finansowe takiej inwestycji jak w Świnoujściu trwa kilkanaście lat, zaś sama budowa tylko 3-4 lata. Bardzo dobrze, że miasto zdecydowało się wydać niewielkie stosunkowo pieniądze na potwierdzenie lub modyfikację ustaleń dotychczasowego studium wykonalności. Niech krytycy obejrzą sobie ile analiz, wariantów, ekspertyz opracowano od roku 1995 dla połączenia pomiędzy wyspą Femahrn (Niemcy) i Danią - www.femern.com, zakładka" Publications". Dopiero po ponad piętnastu latach wybrano wariant tunelu. Koszty tych prac są żadne w porównaniu z kosztami tunelu i korzyściami jakie może dać realizacja rzeczywiście najlepszego wariantu.
Połączenie w tym miejscu Niemiec i Polski uruchomi inną jakość całego południowego Bałtyku. Będzie inne znaczenie Międzyzdrojów, Kołobrzegu nawet Gdańska. Inne znaczenie całej części północnego DDR-u. U nas skończy się koszmar przepraw, ale powstaną nowe trudności i korzyści. I o tym powinno być pytanie tego opracowania. Nie zgadzam się za taką dużą kasę. To powinno być tylko zaznaczone jakie mogą być zmiany, bo to nie da się zbadać i dokładnie wymierzyć. Jest to ściema! Karelus i Żmurkiewicz nie popisali się jasnością umysłu. Dawno, dawno temu ktoś powiedział: dajcie im łopaty to do końca kadencji tunel wykopią. Pewno wielu by pomogło.
3 lata czekamy na 30 stron, ale to napewno nie moja wina podpisano, , Jedyny nieomylny''
Który to raz z kolei będą robili analizę wariantów, za rok będzie analizę opłacalności po trzech latach będzie gotowy już projekt ze względu na wybory.Panowie z UM i radni! Nie wszyscy jeszcze zwariowali lecz wy grzejecie wasze stołki po raz ostatni.
Rzecznik prasowy przy pomocy urzędników Urzędu Miasta mógłby takie opracowanie wykonać w ramach swoich obowiązków. Argumentem za jest, że zna sytuację w Świnoujściu i jego potrzeby i zostanie 0, 5 mln zł na inne potrzeby np. edukacja.
Kolejne" studium opłacalności"?... To się opłaca ;>
(...)Pół mostu już jest-powiększyć ten na Karsibórz jeszcze w budowie a drugi do Karsiborza i będziemy tamtędy jeździli.Stawiać tam gdzie wąsko(...)Zostawić ze dwa" Bieliki" o odpowiednich porach dla rowerzystów i pieszych, rozszerzyć o funkcje turystyczno-gastronomiczną jako atrakcje(kawiarnia, jakaś gastronomia). Pomysł z tarasem widokowym na moście tez jest dobry-widziałem taki numer w Stanach-spore zainteresowanie.W Niemczech takie rozwiązania są nad autostradami i też obłożenie jest.Jeśli nie-zastosować rozwiązanie ś.p. Janca zablokować port za"Szwedami", nam nie zaszkodzi a Szczecin odczuje i reszta malkontentów.Najwyżej dostosują port w Świnoujściu do rozładunków.Będzie więcej miejsc pracy i żegluga się ułatwi nie będzie po Zalewie.Albo jak napisał przedmówca zasypać w piz.u nam mieszkańcom taka atrakcja obrzydła a gościom zostaną Bieliki.TYLKO TRZEBA PRZEJŚĆ OD SŁÓW DO CZYNÓW-wystarczy nam teoretyków i wizjonerów.Bo nawet wnuki tu będą czekały w kolejkach.Rzekłem Howgh!
I tak kolejny raz kolejna władza wyda kolejne pieniadze podatników i z tego nic nie bedzie wynikać.Takie i inne badania to juz robiono i nawet firmy które nie mialy w tym doświadczenia.T tak kolejna bańka albo jej połowa wyparuje z miasta.
PO ile ten tunel?
nie wiem po co wydawać pieniądze przecież wiadomo jest że musimy w mieście mieć tunel dla pieszych i rowerów połączenie dworzec pkp reszta miasta a tam gdzie Kwasiborski powinien być most uważam że prezydent nie wykorzystał tego że stanęły bieliki powinien uświadomić reszcie kraju że Świnoujście to jedyne polskie miasto do którego można dojechać przez Niemcy szkoda bo przecież była świetna okazja
to jest taka nowomowa z ktorej nic nie wynika, tylko ktoś się" obłowi"gdyby to odemnie zalezało w jakikolwiek sposób napewno by to byla firma ze Skandynawi czy Japoni, wtedy byłoby dobrze, fachowo, w terminie i żadnych rozmów" pod stołem"takie są niestety krajowe reali/stadion tak zwany" narodowy z pania. ...minstro...;Mucha! smiech od rana w internecie na wywiad tej pani u Lisa
jak kino :D
Z tego teksu nawet Jan Miodek by sie uśmiał!!
znowu analizy ??!! przecież na takie analizy wydano już ładnych parenaście milionów !!
NO i znowu wydajemy pieniądze na coś co nie ma szans powstać. Ile razy już była ta analiza robiona i zawsze na tym sie kończyło. Powiedzcie mi po co?
Ile jeszcze lat bdzie trwała ta dyskusja i ile pożre pieniędzy Obywateli? To że trzeba budowac most lub tunel jest bezsporne. Ale władza tego nie rozumie albo udaje, że nie rozumie. Ile juz było opracowań i gdzie są? W archiwum czy w biurkach urzędników? Dalsze projekty to wyrzucanie pieniędzy podatników. Kiedy to sie skończy?
ZNOWU JEZYK CZEJENOW !! PO POLSKU POPROSIMY KIEDY I GDZIE BEDZIE TUNEL !! TAKIE GADKI TO MIEDZY SOBA MOZECIE USKUTECZNIAC..!! MIESZKANCY CHCA JASNO I PRZEJRZYŚCIE PRZECZYTAC JAK SPRAWA WYGLADA A NIE POLITYCZNY BEŁKOT!!
193 Ty wcale inteligentny nie jesteś tylko dajesz się ściemniać albo ścieniasz.
Od 1970 r przeprowadzono chyba ok.100 opracowań usprawniających przeprawę z wyspy Uznam na Wolin każde opracowanie omawiało 2 warianty MOST lub TUNEL z wyliczeniem kosztów budowy i nazywało się to z polska " Projekty przeprawy"- obecnie to SUPLEMENTY -włóżcie sobie je w d...ę
Do 193. A na ile Twoja oświecona wiedza, zmienia wykonalność zamierzenia? Żmurkiewicz z Michalską po prostu nie rozumieją pytania, co już chyba nikogo nie zaskakuje...
No tak, wyciagania kasy z naszych podatkow ciag dalszy...
Warszawa niech lepiej odda cegły, które zawinęła na swoją odbudowę po wojnie z rozbiórki domów, bo bardziej rozłożyła nasze miasto niż bombardowanie w 12.Ⅲ.1945r.