POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [19.01.2012, 08:18:49] • Świnoujście

Po naszym artykule. Dyrekcja Statoil broni dobrego imienia firmy

Po naszym artykule. Dyrekcja Statoil broni dobrego imienia firmy

fot. Sławomir Ryfczyński

„ …Możliwe jest zatankowanie większej ilości paliwa ponad nominalną pojemność zbiornika z powodu rozbudowanych systemów odpowietrzania i napełniania zbiornika. Ponadto, zbiornik paliwa w samochodzie nie jest naczyniem pomiarowym, a jego pojemność podawana jest przez producentów w przybliżeniu.” –W taki sposób Krystyna Antoniewicz – Sas dyrektor działu Public Relations Statoil Poland wyjaśniła jak mogło dojść do zdarzenia, które opisaliśmy 31 grudnia ubiegłego roku w artykule pt. „Nalał do baku więcej niż mógł. Jak to możliwe?”

Przypomnijmy, że do zdarzenia doszło na świnoujskiej stacji koncernu. Jeden z mieszkańców, dopiero po odejściu od kasy stwierdził, że zatankował więcej paliwa aniżeli wynosi nominalna pojemność zbiornika w jego samochodzie. Kierowca dziwił się tym bardziej, że – jak twierdził – zbiornik nie był zupełnie pusty przed tankowaniem. Zszokowany odkryciem sądził, że pomyłka mogła wynikać z awarii dystrybutora.

12 stycznia na adres redakcji iswinoujscie.pl otrzymaliśmy obszerne wyjaśnienie podpisane przez dyrektor działu public relation., panią Krystynę Antoniewicz – Sas.

Poza wysłaniem do nas wyżej przytoczonego wytłumaczenia, wykonano także kontrolę odmierzacza. Na stację wezwany został specjalistyczny serwis dystrybutorów, który dokonał tzw. „przelania pomiarowego”. Jak czytamy w piśmie: „serwis stwierdził prawidłowe odmierzanie pistoletu nalewowego ES 95, a firma dysponuje protokołem pokontrolnym”.

Ta szybka reakcja i wyczerpujące wyjaśnienia mogą nas dziennikarzy tylko cieszyć.


komentarzy: 47, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-47 z 47

pawel • Piątek [20.01.2012, 20:44:51] • [IP: 93.94.184.**]

sluchajcie w kamieniu pomorskim na ulicy polnej jest stacja benzynowa facet bierze paliwo z niemiec diezel 5, 60 benzyna 5, 40. ja specjalnie jade tam i tankuje bo autko jezdzi super calkiem inaczej na baku tego paliwa zrobilem 100km wiecej, silnik pracuje rowno i szybciej sie rozpedza roznica miedzy swinoujsciem wychodzi mi 45 zl, na baku fakt w jedna i droga za to spali ale 100km wiecej i poczucie mocy auta kolosalna roznica poprostu niemiecka jakosc, w swinousciu czy na orlen to zlewki nie paliwo, 5, 60 diezel na ul, polnej kamien polecam czuc roznice w kieszeni i kilometrach

Gość • Piątek [20.01.2012, 11:19:59] • [IP: 217.97.193.***]

Gość • Piątek [20.01.2012, 09:49] • [IP: 178.238.251.***] Dystrybutor to maszyna zgadzam sie ale do 5cio litrowego pojemnika zeby weszlo ponad 6 litrow? - a w tym pojemniku to 5 l było do zaznaczonej na nim kreski, czy do korka? ;))

Gość • Piątek [20.01.2012, 09:49:38] • [IP: 178.238.251.***]

Dystrybutor to maszyna zgadzam sie ale do 5cio litrowego pojemnika zeby weszlo ponad 6 litrow?

Gość • Piątek [20.01.2012, 09:03:41] • [IP: 84.136.161.*]

Najlepiej to zaangazowac w temat jakis uniwersytet aby wykonali analize tematu bo tu sami samozwnanczy profesorowie boj tocza.

Gość • Piątek [20.01.2012, 07:51:01] • [IP: 95.49.27.***]

Słownik słownikiem a my jesteśmy roztrzepani mylimy dystrybutory, zapominamy wiele spraw i często zile piszemy.Taki jest świat i Polska. Więcej luzy, życie jest jedno, przynajmniej na tym świecie.

Gość • Piątek [20.01.2012, 07:43:43] • [IP: 83.25.245.***]

piszecie o zmianie a przecież to dzieje się w zbiornikach dystrybutor to maszyna i o tym nie wie :)

Gość • Piątek [20.01.2012, 06:04:33] • [IP: 85.222.91.***]

"wysłaniem do nas wyżej przytoczonego wytłumaczenia" - z co to jest wytłumaczenie ?? Może być" tłumaczenie" albo" wyjaśnienie". SŁOWNIK DO RĘKI !!

Maślankiewicz • Piątek [20.01.2012, 01:09:28] • [IP: 213.186.90.*]

Fizyk? A może fizyczny robol? Nie pręż się tak, bo ci żyłka pęknie! A tak w ogóle idź se walnij kupę, bo ci się chyba z mózgiem wymieszała!

Fizyk • Czwartek [19.01.2012, 23:48:42] • [IP: 62.21.67.***]

Maślanko jesteś zakompleksionym zerem, który stawia się w roli eksperta w każdym temacie, a prawda jest taka, że nic nie znaczysz!! do tego te twoje teorie, luzuj człeniu bo wstyd robisz. A w nawiązaniu do tego co sadzisz przytaczam część twojej wypowiedzi" ...Ja pierdziu! Ale filozofowie. Jasne, że w zależności od temperatury zmienia się objętość wszystkich ciał. Ale jest to zauważalne chyba tylko w przypadku gazów. Ciała stałe i ciecze zmieniają swoją objętość w tak znikomym stopniu, że należałoby przeprowadzać bardzo precyzyjne pomiary, aby to zauważyć..." więc przestań pierd... o czym tam miałeś na myśli bo jasno daje ten twój bełkot do zrozumienia że fizyki nie czaisz i zerujesz 24h pozdro leszczu i radze się tak nie spinać bo anonimowy w tak malutkim miasteczku nie jesteś!!

Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 20:52:12] • [IP: 213.186.90.*]

Ble, ble, ble... Gościu [IP: 83.25.243.**]! Przeczytaj to bardzo powoli!

Gość • Czwartek [19.01.2012, 20:36:35] • [IP: 83.25.243.**]

a maślana jeszcze to" Natomiast rozprężanie gazu zauważysz, kiedy w chłodzie zakręcisz pustą butelkę, a odkręcisz ją w gorących warunkach i na odwrót. Pozakręcaj butelki po napojach i wyjdź z nimi do pojemnika! Już za drzwiami domu wszystkie się zapadną." WTF?? rozszyfruj proszę!! nie ogarniam tej części... serio, do jakiego pojemnika mam wejść, masz w pojemniku drzwi od domu? gdzie ty mieszkasz? w jakimś pojemniku? albo ja jestem głupi albo ty przerabiasz tyle razy swoje wpisy że czami" NIE OGARNIASZ" zależności między naciskanymi kwadracikami na klawiaturze, literami wyświetlanymi na ekranie, treścią twoich wpisów którą widzą czytelnicy a informacją którą ta treść za sobą niesie...

Gość • Czwartek [19.01.2012, 20:34:54] • [IP: 80.245.184.**]

do goscia z 18;47---na skutek roznicy temperatur napewno zmienia sie objetosc plynu, rowniez benzyny...

Gość • Czwartek [19.01.2012, 20:25:47] • [IP: 83.25.243.**]

do Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 18:19] • [IP: 213.186.90.*] albo zrozumiałeś swój błąd i próbujesz się głupio tłumaczyć, albo jesteś typem człowieka któremu naplujesz w twarz a on powie że deszcz pada... nooooo jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie: jesteś tak inteligentny że 99, 9% ludzi nie jest wstanie zrozumieć tego co chciałeś przekazać w swoim wpisie na iświnoujście i stąd się biorą negatywne komentarze na temat twoich wypowiedzi... wydaje mi się że obstawisz to ostatnie bo w końcu jesteś człowiekiem skromnym... z poważaniem MŁOTEK

Gość • Czwartek [19.01.2012, 19:30:34] • [IP: 92.42.117.**]

Dobrze Panowie, jak wlejesz do zbiornika na stacji dajmy na to 2 tys litrów ropy, to na skutek zmian temperatury objętość ropy w zbiorniku się zmieni, ale jak z tego zbiornika będziesz czerpał 1-litrowym słoikiem (bo dystrybutor to dla Was za skomplikowane urządzenie) to w tym słoiku ZAWSZE będzie 1 litr, niezależnie od temperatury! Myśleć, to nie boli!

Gość • Czwartek [19.01.2012, 18:47:30] • [IP: 80.245.181.***]

Do wszystkich fizyków i znawców.W zimie zmienia się tylko ciężar właściwy paliwa, natomiast litr to jest litr.poniali? Ogolnie gestosc to od 820 do 845 kg/m3 w temp 15st.C czyli 1 litr = 0, 820 do 0, 845 kg.

Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 18:19:34] • [IP: 213.186.90.*]

Gościu [IP: 83.25.243.**]! Właśnie to miałem na myśli. Połóż te same druty na ziemi lub poukładaj szyny obok siebie! Bez dokładnych pomiarów nie zauważysz, że ta stalowa lina się wydłużyła. Podobnie szyny, bo nawet stalowa miara podlega pewnym rozprężeniom i możesz mieć problem ze zmierzeniem tego zjawiska. Natomiast rozprężanie gazu zauważysz, kiedy w chłodzie zakręcisz pustą butelkę, a odkręcisz ją w gorących warunkach i na odwrót. Pozakręcaj butelki po napojach i wyjdź z nimi do pojemnika! Już za drzwiami domu wszystkie się zapadną. Ale ty też należysz do tych walczących dla sportu, ale nieustępliwych. A ja dokładnie o tym pisałem, że rozprężają się wszystkie ciała, ale najlepiej to widać na przykładzie gazów, gdzie nie potrzeba przyrządów pomiarowych. Dla ustalenia doświadczalnego rozszerzalności cieplnej w szkole służy kula stalowa na łańcuchu i dokładnie dopasowany pierścień. Domyślam się, młotku, że ty takie drobiazgi widzisz gołym okiem. No to walcz dalej! Głupoty się nie musisz wypierać.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 18:00:03] • [IP: 83.25.243.**]

DO Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 10:31] • [IP: 213.186.90.*] OJ gościu gościu dwa proste przykłady zmiany objętości ciał stałych które można zaobserwować gołym okiem specjalnie dla ciebie: 1. druty wysokiego napięcia, w lato zwisają łukiem a na zimę są naciągnięte jak struny, 2. tory, w lato przylegają do siebie ściśle a w zimę są małe przerwy między kolejnymi segmentami... ale... ja to miałem na fizyce w podstawówce, jakie ty masz wykształcenie co?

Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 17:55:26] • [IP: 213.186.90.*]

Gościu [IP: 80.245.189.***]! Z prawdziwą satysfakcją nazwę cię analfabetą. Czytać wprawdzie coś tam umiesz, ale z rozumieniem czytanego tekstu już jest u ciebie gorzej. Już w drugim zdaniu piszę, że zmieniają objętość wszystkie ciała. Jesteś prostaczkiem, co?

Gość • Czwartek [19.01.2012, 16:54:03] • [IP: 92.42.114.***]

to logiczne !!pojemnosc zbiornika paliwa np.40 l to pojemnosc samego zbiormika bez rury wiec jak jakis palant nalal wiecej o 2 litry jest to logiczne

Gość • Czwartek [19.01.2012, 16:29:58] • [IP: 80.245.190.**]

zabrakło jednego słowa" PRZEPRASZAMY"

Ѭ • Czwartek [19.01.2012, 15:00:07] • [IP: 31.63.249.***]

I z pustego Salomon nie naleje.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 14:40:13] • [IP: 93.94.184.***]

Lolodolo - niestety ale świętą prawdę mówisz. Wajcha to MOTTO PRZEWODNIE tego narodu. U nas po prostu nic się nie opłaca, natomiast kraść opłaca się i to bardzo.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 14:06:08] • [IP: 79.162.128.***]

A mnie licznik pokazał 45 litrów, a lałem do pełna i powinno być 65 l. Reklamacje przyjęto i dopłaciłem dodatkowo za 20 litrów.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 13:49:59] • [IP: 80.245.189.***]

Co za bzdury w komentarzach...zbiornik/karnister/nawet butelka, nigdy nie ma pojemności wskazanej przez producenta- to tylko zalecenie ile powinno się zatankować/wlewać. A z" Maślankiewiczem" to pragnę robić interesy, skoro mu się tylko gazy rozprężają(zmieniają objętość).

Gość • Czwartek [19.01.2012, 12:49:18] • [IP: 178.238.240.**]

I jak zwykle po naszym artykuje i interwencji :))))))))))))))))))

Gość • Czwartek [19.01.2012, 12:09:38] • [IP: 31.63.230.**]

Międzyzdroje orlen.Podjeżdzam wkładam pistolet do baku i patrze a tam 13zł nabite.ide do kasy wyjasniam pani przeprasza i zeruje licznik nagle wyskakuje jakiś starszy i ją ochrzania dlaczego skasowala.Kierowcy zwracajcie uwage czy licznik jest wyzerowany!!

Gość • Czwartek [19.01.2012, 11:44:29] • [IP: 164.127.209.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [19.01.2012, 11:42:11] • [IP: 217.97.193.***]

Objętość zmienia się wraz z temperaturą, ale 1 litr ma ZAWSZE objętość 1 litra!

Gość • Czwartek [19.01.2012, 11:36:02] • [IP: 80.245.178.**]

"Ta szybka reakcja i wyczerpujące wyjaśnienia mogą nas dziennikarzy tylko cieszyć." Nie rozumiem z czego się tu cieszyć, puściliście bezsensowny artykuł bez minimalnego choćby sprawdzenia i się cieszycie, że się ludzie tłumaczą?? A pomyśleliście, że część ludzi, którzy czytali tamte" sensacje" nie przeczyta tego sprostowania? Ręce opadają.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 11:24:39] • [IP: 93.94.185.**]

„Nalał do baku więcej niż mógł. Jak to możliwe?” :|

Fizyk • Czwartek [19.01.2012, 10:57:41] • [IP: 62.21.67.***]

Panowie nie kompromitujcie się tutaj wasza wiedza z fizyki bo stoi ona na żenująco niskim poziomie. Litr to litr a objętość niema tutaj żadnego znaczenia. Co do kwestii zmian objętości w zależności od temperatury to są one zauważalne dla każdego stanu skupienia i wcale nie potrzeba do tego precyzyjnej aparatury pomiarowej. Pozdrawiam myślących.

odyseusz • Czwartek [19.01.2012, 10:51:36] • [IP: 88.156.232.***]

mi tez kiedys nalali wode do baku zamiast etyliny w tej stacji najblizszej BIEDRONKA.

lolodolo • Czwartek [19.01.2012, 10:47:57] • [IP: 80.245.178.***]

JASNE JEST ZE KTOŚ KŁAMIE. Ja stawiam na to, że był przekręt, jak sprawa stała się głośna wszystko doprowadzili do porządku, a teraz graja wariata. Ja wiem w jakim kraju mieszkam i wiem, że praca, pracą, ale z gołej pensji nie da się wyżyć. W tym kraju często jest tak że ten kto kradnie krzyczy często 'łapać złodzieja".

Maślankiewicz • Czwartek [19.01.2012, 10:31:09] • [IP: 213.186.90.*]

Ja pierdziu! Ale filozofowie. Jasne, że w zależności od temperatury zmienia się objętość wszystkich ciał. Ale jest to zauważalne chyba tylko w przypadku gazów. Ciała stałe i ciecze zmieniają swoją objętość w tak znikomym stopniu, że należałoby przeprowadzać bardzo precyzyjne pomiary, aby to zauważyć. A tak swoją drogą to z artykułu wynika mniej więcej tyle: napisaliśmy bzdury, ale co się udało namieszać, to nasze. Zobaczta, jak się wszyscy nas boją i się tłumaczą!

Gość • Czwartek [19.01.2012, 10:26:01] • [IP: 195.117.222.***]

zgodziłbym się z tym, jeśli bak by był pusty i przewody też, ale taka sytuacja jest małoprawdopodobna, bo by musiał chyba na lawecie przyjechac, ale byc przyholowany, czyli wniosek prosty robia nas w. .. ale na pocieszenie, na pewno nie tylko na tej stacji,

Gość • Czwartek [19.01.2012, 10:24:55] • [IP: 217.97.199.**]

Można podjechać z kanistrem i sprawdzić jak działa dystrybutor. W razie oszustwa łatwo reklamować.

zalamany postawa iscie • Czwartek [19.01.2012, 10:19:17] • [IP: 86.25.242.***]

"Ta szybka reakcja i wyczerpujące wyjaśnienia mogą nas dziennikarzy tylko cieszyć." ze o slucham? powinniscie sie spalic ze wstydu, ze puszczacie w internet artykuly, ktore sa tylko pomowieniami, a pozatym pokazuja wasza nie wiedze, informacje powinny byc przez was sprawdzane i powiniscie uspokoic ludzi do was piszcacy takie artykuly, a one zas nie powinny ujrzec swiatla dziennego.. a Ci jeszcze ciesza sie swoim nie profesionalizmem...

Gość • Czwartek [19.01.2012, 09:56:51] • [IP: 80.245.184.***]

naukowcy od fizyki, oczywiscie ze im nizsza temp.tym objetosc mniejsza tylko ze dystrybutor odmierza litr benzyny, zmniejszyc sie moze objetosc benzyny w zbiorniku głownym nie zmienia to jednak faktu iż dystrybutor odmierza ten sam litr czy latem czy zimą z ta róznica ze latem ten litr jest cieplejszy. Fizyke trzeba rozumiec...

Gość • Czwartek [19.01.2012, 09:47:08] • [IP: 95.49.33.***]

Mogła być pomyłka dystrybutora. Na innym ktoś zatankował więcej i pomylono wydruki. Bywa i tak. Sam kiedyś na trasie miałem taką pomyłkę. Trzeba patrzeć za co się płaci.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 09:20:48] • [IP: 80.245.181.***]

Lałem ostatnio paliwo do dwóch kanistrów, 10 l i 5 l, stwierdziłem że paliwa jest nawet ponad kreskę a na dystrybutorze równo 15 l.Także raczej stacje są ok, zresztą dystrybutor jest legalizowany i nie ma możliwości aby przekłamywał.Prędzej paliwo będzie chrzczone.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 09:10:11] • [IP: 80.245.190.**]

PAZERNY NIEMIEC CHCIAL NALAC ILE SIE TYLKO DA ZA JEDNYM TANKOWANIEM I TYLE. NALAL" POD KOREK'

Ars • Czwartek [19.01.2012, 09:06:42] • [IP: 46.112.218.***]

He he dobre wytłumaczenie, jakie to samochody mają rozbudowane systemy odpowietrzania i napełniania zbiorników paliwa oraz o jakich ilościach paliwa mówimy, bo na pewno nie o ponad 20% pojemności. Poza tym kanistry mają te systemy tak rozbudowane, że można zdziwić się. Pisałem o tym w ostatnim artykule, pojemność mojego zbiornika wynosi 50l., rezerwa ma ok.8-10l., przed tankowaniem rezerwa nie świeciła i zatankowałem 49l. A na koniec do" Gość • Niedziela [01.01.2012, 16:34] • [IP: 83.25.117.**]a co ty za banialuki piszesz gościu? rezerwa zapala się średnio w momęcie gdy możesz przejechać jeszcze ze 100km... a więc twoje auto pali ok 8-10 litrów na 100 km??" nowe" auto?? jaja sobie robisz czy ty kombajnem jeździsz?? " - pokaż mi auto w Ś-ciu o poj. 1.6l, które w zimie spalanie ma poniżej 10l/100km. Chyba według ciebie jeżdżą same kombajny.

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:50:35] • [IP: 80.245.177.***]

potrzebny niezależny serwis??

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:42:45] • [IP: 217.97.193.***]

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:38] • [IP: 92.42.112.***] nie dodali, że zimą objętośc paliwa jest mniejsza i wchodzi dlatego więcej - jak?? Zimą litr jest mniejszy niż latem? ;)) Fizyki trzeba było się uczyć.

Bżdziągwa • Czwartek [19.01.2012, 08:39:26] • [IP: 93.154.209.***]

Ludzie cud, 31 artykuł, 12 odpowiedź a już 19 pojawił się artykuł prostujący

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:38:48] • [IP: 92.42.112.***]

nie dodali, że zimą objętośc paliwa jest mniejsza i wchodzi dlatego więcej

Gość • Czwartek [19.01.2012, 08:26:16] • [IP: 80.245.178.**]

I wszystko jasne

Oglądasz 1-47 z 47
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■