POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [11.01.2012, 04:49:03] • Świnoujście

Chce odzyskać swoje pieniądze

Chce odzyskać swoje pieniądze

fot. Sławomir Ryfczyński

Mieszkaniec Świnoujścia chce, by miasto zwróciło mu prawie 4 tysiące złotych, które przez trzy lata zapłacił za opiekę nad swoim dzieckiem w przedszkolu publicznym. Wygrał sprawę w świnoujskim sądzie. W czwartek złożyliśmy apelację do sądu odwoławczego w Szczecinie - informuje Robert Karelus.

Świnoujścianin zażądał zwrotu pieniędzy, kiedy okazało się, że publiczne przedszkola nie miały prawa pobierać opłat za opiekę nad dziećmi. Uchwała z 2001 roku, na podstawie której to robiono, okazała się niezgodna z prawem i w 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie ją unieważnił.

- Za przedszkola trzeba płacić, ale jeżeli uchwała od 10 lat jest nieważna, to nie ma podstaw, aby brać pieniądze ze przedszkola – mówi mieszkaniec Świnoujścia. –Sąd też się do tego odniósł, że nie ma podstaw prawnych do pobierania opłat i dlatego należy oddać pieniądze ludziom.

Według niego, miasto powinno zwrócić rodzicom przedszkolaków w sumie aż 10 milionów złotych. Na razie poza nim, nikt jednak się pieniędzy nie domaga.

Czy świnoujścianin odzyska swoje pieniądze, nie wiadomo, bo urząd miasta odwołał się do sądu wyższej instancji.

- Uznajemy, że brak jest podstaw prawnych do przyjęcia, iż świadczenie usług w zakresie opieki przedszkolnej, w wymiarze przekraczającym pięciogodzinne nauczanie i wychowanie ma charakter nieodpłatny. Myślę, że nasze racje uznać powinien również sąd w drugiej instancji – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 76, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-76 z 76

Agucha • Piątek [13.01.2012, 22:23:29] • [IP: 93.94.188.***]

tylko za błędy prawne popełniane przez włodarzy miasta zapłacimy my wszyscy. myslisz że miasto stac na 10 mln odszkodowań dla Rodziców, którzy przyprowadzali swoje dzieci do przedszkola, dzieci miały zapewnioną opiekę, wyzywienie i teraz ktoś z powodu błędu żąda zwrotu kasy? Ciekawe czy gdyby Twój pracodawca napisał Ci w umowie o prace, że będziesz zarabiał 5 tys a potem powiedział, że w sumie to pomylił się w umowie i żąda od Ciebie zwrotu pieniędzy to tez bys tak chętnie je oddawał? Ok, włodarze nie powinni takich błędów popełniac, ale nie oszukujmy się, ktoś temu Panu dziecka pilnował przez 8 godzin, On godził się za to zapłacic, bo przecież gdy prowadzał dziecko do przedszkola to nie wiedział jeszcze o istniejącym błędzie, a teraz chce na tym zarobić. Wstyd, wstyd!! Teraz przez takich" Tatusiów" w przedszkolu mojego Syna są karty chipowe, żeby konkretnie okreslac godzinę przyjścia i wyjścia dziecka. Bo są też tacy Rodzice co deklaruja i płacą za 1 godz dodatkowej opieki, a dziecko siedzi po 8-9 godz,

Bździągwa • Czwartek [12.01.2012, 16:13:53] • [IP: 31.63.250.**]

Przedszkolanka powinnaś mieć troszeczkę większy rozumek, bo w tym teraźniejszym masz jedną szarą komórkę i jednego neurona donikąd.

Przedszkolanka. • Czwartek [12.01.2012, 15:35:58] • [IP: 89.78.128.**]

nie najlepiej zrobic bachora i za darmoszke wysyłac do przedszkola ludzie którzy tam pracują niech sie opiekują nakarmią przewinną i jeszcze wyprawke do domu dadzą a to wszystko za darmo. Sie facet zastanów w jakim swiecie zyjesz, ktos powinnien mu to na miescie powiedziec zeby sie ze snu obudził. Niech on idzie i pracuje za darmo zobaczymy czy bedzie tak szczekał głosno,

Gość • Czwartek [12.01.2012, 10:01:46] • [IP: 92.42.114.***]

porażka, burak, pewnie by chciał żeby jeszcze do domu mu dziecko obiadek z przedszkola nosiło

Gość • Czwartek [12.01.2012, 07:44:06] • [IP: 95.40.226.**]

Do gościa z godz.00:00 dlaczego od razu wyzywasz ludzi od bałwanów.. to popierwsze... po drugie miasto na obowiązek działać tak aby starczyło zarówno na wynagrodzenie dla personelu przedszkola jak i odszkodowania dla mieszkańców za błedy popełnione przez władzę... jeśli natomiast rządzący tego nie potrafią to może nie powinni rządzić... nigdzie nie ma przymusu bycia prezydentem czy też urzędnikiem miejskim

Gość • Czwartek [12.01.2012, 01:48:57] • [IP: 77.65.40.***]

"czy ktoś może podpowiedzieć gdzie i jak można składać taki pozew sama z chęcią poszła bym do sądu ale niewiem jak za to się zabrać proszę o pomoc" Nie dziwię się, że nie wiesz skoro pisać nawet nie potrafisz... Lepiej kobieto zainwestuj i w siebie, i w dziecko(tym bardziej, aby nie robiło takich błędów w przyszłości jak Ty)...

Gość • Czwartek [12.01.2012, 00:00:56] • [IP: 88.156.235.**]

balwany myslicie dostaniecie pienadze to miasto musialoby odebrac pensie personelowi co opikowali sie dziecmi odbija ludziom !

Gość • Środa [11.01.2012, 22:41:22] • [IP: 31.63.123.***]

chcieliście solidarność to teraz macie.

Gość • Środa [11.01.2012, 22:19:07] • [IP: 92.73.99.**]

Ponioslo Miasto straty przez durnych urzendasow? Trzeba postepowac tak jak urzedasy z normalnymi Obywatelami.Zawiniles? Plac.To jest wlasnie Prawo i Sprawidliwosc, ale dla wszystkich.Czasy czerwonej mafji sie skonczyly.

Gość • Środa [11.01.2012, 22:02:22] • [IP: 80.245.186.***]

Proszę o informację jak zacząć taką sprawę, myślę, że więcej rodziców zrobi to tylko musi wiedzieć jak i będą wdzięczni za każdą informację. Faktycznie pozew zbiorowy rozwiązałby sprawę, chociażby związaną z kosztem prawnika, który rozłoży się na więcej rodziców. Brawo dla odważnego Taty, przeciwstawić się wielce panującemu SLD?...szacunek!

Gość • Środa [11.01.2012, 21:39:42] • [IP: 178.238.249.**]

Do przedszkoli, żłobków oraz szkół w Świnoujściu uczęszcza sporo dzieci spoza gminy, np. z Wolina, Międzyzdrojów. O ile mi wiadomo nikt nie każe dopłacać do utrzymywania świnoujskich obiektów gminom obcym. Te pewnie też by nie zgodziły sie na to, mają przecież swoje ośrodki, w wielu przypadkach nie wykorzystane w pełni. Czy rodzice dzieci spoza Świnoujścia także wystąpią o zwrot pieniędzy ? Dlaczego za podatników ze Świnoujścia miasto robi prezenty rodzicom z innych miejscowości ? Co na to radni ?

Gość • Środa [11.01.2012, 21:30:54] • [IP: 92.42.119.***]

Proszę zapytać się radców prawnych, oni wskazą panią, która pomaga w sprawach przedszkola. Młoda prawniczka

Gość • Środa [11.01.2012, 21:27:33] • [IP: 92.42.119.***]

Miasto w zeszłym roku miało powazne problemy z poważnymi uchwałami. Uchwała o przedszkolach uchylona, uchwały o czynszach od 2003 r. uchylone. Szanowna Bogata Gmino Świnoujście na jakiej podstawie pobierasz drogie czynsze i inne opłaty gminne skoro ważne sądy administracyjne pouchylały twoje uchwały ?

Gość • Środa [11.01.2012, 21:16:28] • [IP: 178.238.250.**]

Ja z kolei widzę, że Agucha nie za bardzo wie co mówi... więc może zamiast krytykować określonego przez Ciebie mieszkańca jako" Tatusia roku" powinnaś zauważyć iż Prezydent i jego urzędnicy oraz cała Rada Miasta też są utrzymywani z naszych podatków i ja nie życzę sobie, żeby robili takie buble prawne jak uchwała o opłacie za przedszkola... Może warto sobie przypomnieć, że uchwała ta została uchylona zarówno przez Wojewódzki Sąd Administracyjny jak i Naczelny Sąd Administracyjny.. a w tej sytuacji Gmina, a w zasadzie jej urzędnicy powinni poność konsekwencję swoich błędów.. Zauważ, iz jeżeli miasto ma normalnie funkcjonować to jego włodarze nie powinni popełnić takich błędów jak popełniają

Gość • Środa [11.01.2012, 21:11:06] • [IP: 92.42.113.***]

ODDAC ZŁODZIEJ CZY POLSKIE PRAWO MOZNA OLAC?? PLACCIE I PŁACZCIE URZEDASY

Bździągwa • Środa [11.01.2012, 20:37:47] • [IP: 31.63.208.***]

Widzę, że Gość • Środa [11.01.2012, 16:18] • [IP: 195.117.222.*] sobie nie zaru_chał. He!He!He!

Agucha • Środa [11.01.2012, 20:34:53] • [IP: 93.94.188.***]

najlepiej to w ogóle niech Państwo wychowuje za darmo nasze dzieci. Żenujące- oddać dziecko do przedszkola i być oburzonym, że trzeba zapłacić. A miasto to niby skąd ma mieć kasę? Z naszych podatków. To dlaczego moje podatki mają iść dla jakiegoś" Tatusia Roku" zrobił sobie dziecko, ale na utrzymanie to nie chce płacić. w ogóle niech go odda do Domu Dziecka, tam opieka całodobowa i bezpłatna!! I jak to miasto ma normalnie funkcjonowac jak wszyscy tylko wołają daj daj daj.Wszystko chcą mieć za darmo, czasy Państwa opiekuńczego się skończyły. Można dopłacać Rodzinom naprawdę potrzebującym, a ten Pan by się wstydził, było Go stać na płacenie to płacił, a ile jest dzieci co nie chodzą do przedszkola bo Rodzice kasy nie mają. Połasił się na 4 tysiące?? Jak dzieciak pójdzie do szkoły to zobaczy ile wszytsko kosztuje.Wstyd

Gość • Środa [11.01.2012, 20:30:08] • [IP: 93.94.188.***]

BRAWO za ODWAGĘ ludzie nie mają racji jeśli nie udowodnią tego w SĄDZIE TEMU PANU NIE ZALEŻY NA TYM ALE CHCE POKAZAĆ TYLKO TO JAKIE BŁĘDY I PRAWNE TWORZĄ NASI URZĘDNICY TO POKAZUJE NAM JAK WSZYSCY GODZIMY SIĘ NA BZDURNE UCHWAŁY TWORZONE PRZEZ URZĘDNIKÓW UTRZYMUJĄCYCH SIĘ ZA NASZE PIENIADZE MOŻE TO DA COŚ DO MYŚLENIA ; CZYNSZE, PRZEDSZKOLA, PROMENADA, MIEJSCA DO HANDLU, ULICE KTÓRE PO REMONCIE ZA ROK SĄ NANOWO REMONTOWANE(11 LISTOPADA. KONSTYTUCJI 3 MAJA, PIASTOWSKA LEDWO ODDANA A POPRAWIANY JEST CHODNIK BO JAKIŚ NIEUDACZNIK PLANUJĄCY NIEZAUWAŻYŁ PODJAZDU DO SZKOŁY) I TAKIE BUBLE I MARNOTRASTWO PIENIĘDZY PAN KARALUS RANO ZWIEDZA MIASTO I JEST ŚLEPY NA TO WSZYSTKO JUŻ CZAS ABY MYŚLELI CO ROBIĄ I CO M, OWIĄ BRAWO ZA ODWAGĘ PAN POKAZAŁ TCHÓRZOSTWO LUDZI JEŚLI JEST COŚ NIE PRAWNIE TO TRZEBA TO NAPRAWIĆ.

Gość • Środa [11.01.2012, 18:51:26] • [IP: 95.129.228.**]

sędzia wydał głupi wyrok, niech teraz płaci

Gość • Środa [11.01.2012, 18:02:20] • [IP: 80.54.123.**]

W przedszkolu to sie płaci mało za pobyt dziecka a w Żłobku to nic nie odliczaj i tam to dopiero to się płaci i nikt nie ma protestuje w przedszkolu płace połowe mniej niż w Żłobku za dziecko

UE=ZSRR • Środa [11.01.2012, 17:56:57] • [IP: 87.58.221.***]

O! Ale komentarze! Ale ludzie już są głupi!! Za wszystko chcą płacić. Nawet jak nie muszą. I jeszcze się kłócą że chcą dać! Co za barany! I jak tu ma zagościć pokój i miłość w świecie?? Szkoda że nie wiedzą że można żyć za nic nie płacąc!

Gość • Środa [11.01.2012, 17:15:27] • [IP: 217.97.193.***]

Brawo dla tego pana, przepisy muszą być precyzyjne i każdy musi je szanować, jeśli opłaty były pobierane nie zgodnie z prawem należy je zwrócić i tyle, prawo powinno być przestrzegane, wszyscy rodzice powinni złożyć zbiorowy pozew o zwrot nie należnie pobranych opłat.

Gość • Środa [11.01.2012, 16:46:13] • [IP: 88.156.234.**]

Sprawa jest prosta: narobić dzieci i oddać państwu /miastu, samorządowi/ na wychowanie w przedszkolu, żłobku; niech sie państwo martwi, a rodzice bez kosztów i problemów... tylko szkoda, że przedszkola nie czynne w soboty, niedziele i święta.

Gość • Środa [11.01.2012, 16:29:36] • [IP: 217.97.193.***]

Brawo dla tego Pana, o swoje prawnie nalezy walczyc inaczej jak ktoś nizej napisał zostaniemy" wydymani".Przydalby sie instruktaż dla zainteresowanych :co, jak, gdzie, kiedy itd. działać.

Gość • Środa [11.01.2012, 16:20:17] • [IP: 93.94.184.***]

A dlaczego ten Pan nie domagał się w 2010 roku zwrotu poniesionych kosztów, skoro już wtedy Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie unieważnił ustawę?Dopiero teraz biedak się ocknął?Żenujący klient.

Gość • Środa [11.01.2012, 16:18:17] • [IP: 95.129.226.***]

cos jest na rzeczy bo teraz za nieobecnosc dziecka w przedszkolu odliczja nie tylko zywieniowke ale z oplaty stałej też...

Gość • Środa [11.01.2012, 16:18:04] • [IP: 195.117.222.*]

zrobiłeś chłopie bachora to się teraz nim opiekuj zamiast podrzucac państwu by tyłek podcierało.no bezczelny

Gość • Środa [11.01.2012, 15:22:43] • [IP: 83.21.23.***]

BARDZO DOBRZE TEN PAN MA RACJE JEŚLI PRZEPIS TAK MÓWI TO TRZEBA WALCZYĆ O SWOJE.CAŁY CZAS NAS OKRADA PAŃSTWO POLSKIE BANDA ZŁODZIEJ

Gość • Środa [11.01.2012, 15:12:36] • [IP: 80.245.184.***]

czy ktoś może podpowiedzieć gdzie i jak można składać taki pozew sama z chęcią poszła bym do sądu ale niewiem jak za to się zabrać proszę o pomoc

Gość • Środa [11.01.2012, 13:49:15] • [IP: 88.156.235.***]

Jak się słucha tych bredni, to żyć się odechciewa w tym kraju, a szkoda, bo rządzących jest wielu, a robotników mało!!

Bździągwa • Środa [11.01.2012, 13:41:18] • [IP: 31.63.208.***]

Ludzie walczcie o swoje, bo inaczej takie Roberciki, Januszki i Basiunie będą Was dymać na każdym kroku. No, chyba, że lubicie jak Was się dyma?

Gość • Środa [11.01.2012, 13:08:31] • [IP: 80.245.178.**]

To mój najlepszy księgowy :)

Gość • Środa [11.01.2012, 12:48:47] • [IP: 88.156.235.**]

"...ale dlaczego urzad złozył apelację, skoro człowiek wygrał sprawe..." Jeszcze nie wygrał. Prawo jest pokrętne. Nawet prawnicy nie radzą sobie z tym najlepiej. Ponadto nie znam przypadku, by organ władzy (jakiejkolwiek) zgodził się z wyrokiem sądu, jeśli tylko była możliwość apelacji. Władza zgadza się z ostatecznymi wyrokami sądowymi i bezpośrednio z nimi nie polemizuje, ale zawsze stwarza wrażenie, że sąd dokonał na władzy gwałtu. Zgoda na uprawomocnienie wyroku w I instancji to oczywiste przyznanie się do błędu, a tego żaden organ władzy nie cierpi i nie przejmuje się tym, że pieniactwo urzędnicze to koszt dla podatników.

Gość • Środa [11.01.2012, 12:43:57] • [IP: 77.65.40.***]

Menda społeczna z tego gościa. Jak sam mówi, zdaje sobie sprawę z tego, że powinno się płacić za przedszkola, a mimo to znalazł kruczek prawny i chce" oskubać" miasto. Kim on jest ? To nie jest zachowanie godne człowieka, a zwykłej mendy ! Uważa, że jest ponad innymi ? Won z takimi mendami z naszego miasta !

Gość • Środa [11.01.2012, 12:26:29] • [IP: 217.97.193.**]

ale dlaczego urzad złozył apelację, skoro człowiek wygrał sprawe to dlaczego są marnotrawione społeczne pieniądze, przecież ta apelacja i koszta sądowe bedą trzy razy większe jak te 4000zł, ktore nalezało zwrocić, a za taką odpowiedż rzecznjik powinien stracić posadę, a potem się dziwią, że im sąd rozwiązują!!

Gość • Środa [11.01.2012, 11:53:03] • [IP: 83.8.129.***]

Prawnik, który opiniował uchwałę, którą uznał sąd za wydaną z naruseniem prawa, powinien zwrócić pieniądze z własnej kieszeni. Nikt nie może działać na szkodę, a on to zrobił.

Gość • Środa [11.01.2012, 11:41:35] • [IP: 195.117.222.*]

Dyc wsickie wiedzo ze jak się daje to się kraje.Nie kreatywne rozwiązania lecz łupienie obywatela to jest to co mogą zaoferować władze

Krystyna • Środa [11.01.2012, 11:28:12] • [IP: 178.182.3.**]

Oczywiscie, ze byl bubel prawny. Ale odszkodowanie, ktore otrzyma ten pan pojdzie z puli wszystkich podatnikow. Moim zdaniem to cwaniactwo. A ten pan tak swietnie rozumiejacy przepisy prawne, nie rozumie pojecia uczciwosci obywatelskiej.

Gość • Środa [11.01.2012, 11:23:35] • [IP: 80.54.123.***]

Tu jest mowa o opłacie stałej a nie opłacie żywieniowej To sa dwie opłaty które trzeba zapłacić. Jak ktoś nie zna tematu to niech się nie wypowiada.

Gość • Środa [11.01.2012, 10:59:43] • [IP: 178.56.78.***]

JA się wogóle temu Panowi nie dziwię. Skoro tworzy się buble prawne i nie reaguje na głosy z zewnątrz, żeto nie tak. Jedyni mądrzy stworzyli bubel prawny i powinni za to zapłacić. Tym bardziej, że pazerność włodarzy Świnoujścia sięgnała granic możliwości. Kiedy kilka lat temu opłata stała, która miała odpowiadać zryczałtowanym kosztom utrzymania w Świnoujściu wynosiła 190 zł to w innych gminach w tym samym czasie wynosiła 70, 90, 120 i w najdroższym poza Świnoujściem miejscu 160 zł. Nawet w gminach Warszawskich było dużo taniej. To z czego to wynikało? Chyba nie z rachunku ekonomiczego a właśnie z pazerności. A jak ma się do tego system zachęt prorodzinnych czy aktywizacja zawodowa matek, które nie mają co zrobić z małymi dziećmi, przecież tak jest min. rola samorządów a nie tylko skroić ile się da i to niezgodnie z prawem! Trzymam kciuki za jedynego odważnego i mam nadzieję, że w przypadku Pana wygranej pozostali skrojeni pójdą Pana śladem.

Gość • Środa [11.01.2012, 10:40:13] • [IP: 80.245.184.**]

Sama płaciłam za 3 dzieci przez kilka lat. Z opieki byłam zadowolona! Przedszkole nr I jest SUPER! Jednak zgadzam się, żeby miasto oddało niesłusznie pobierane opłaty! Przeraża mnie cwaniactwo rządzących, którzy korzystają z niejasnych przepisów, aby osiągać zyski od biednych a potrzebujących! Brawo dla opiekunów dziecka, którzy mieli na tyle odwagi i woli, żeby założyć sprawę! Żałuję, że ja nie mam tyle determinacji! A może tak jakiś zbiorowy pozew?!

Gość • Środa [11.01.2012, 10:38:47] • [IP: 95.40.195.**]

Myślę, że nasze racje uznać powinien również sąd w drugiej instancji – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta.JEŻELI SĄD W DRUGIEJ INSTANCJI również uzna- TO BĘDZIECIE BULIĆ!! Wypowiedź Pana Karelusa została przekręcona albo ten Pan nie wie co mówi(również =podtrzymanie decyzji niższej instanci!!)

Gość • Środa [11.01.2012, 09:57:03] • [IP: 92.42.119.**]

Nic niema za darmo płacić a kto żywił wasze dzieci kto nimi się opiekował za dobże byście chcieli mieć wszysko za darmo darmoziady płacić i jeszcze raz płacić.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:56:49] • [IP: 88.156.234.**]

W Chinach dzieci, które mają mniej niż 6 lat, chodzą do przedszkola. Ministerstwo Oświaty Chin wdraża program edukacyjny zgodnie ze zdolnościami i charakterem psychologicznym dzieci mających różny wiek, a różne przedszkola uczą dzieci języków, matematyki i umiejętności życiowych, zgodnie z programem edukacyjnym. W Chinach, zwykle 3-6 letnie dzieci chodzą do przedszkola; niektóre przedszkola przyjmują młodsze dzieci. Obecnie Chiny mają prawie 150 tysięcy przedszkoli, do których chodzi tylko 30% dzieci; innymi opiekują się rodzice z powodów gospodarczych lub innych. Chińskie przedszkola są państwowe i prywatne. Przedszkola państwowe mają dłuższą historię, więcej doświadczeń edukacyjnych i mniej opłat. Przedszkola prywatne są droższe i mają różne, własne charaktery; mogą regulować treść i sposób edukacji zgodnie z potrzebami rynku. W miarę rozwoju gospodarki rynkowej, zwiększa się liczba placówek prywatnych; obecnie jest to już 30% wszystkich przedszkoli.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:55:54] • [IP: 80.245.180.***]

chore to jest postępowanie przy przyznawaniu miejsca w przedszkolu ja jestem ojcem i pracuje matka dziecka nie bo nikt jej nie przyjmie bo dziecko niema przedszkola a przedszkole dziecka nie przyjmie bo matka jest bezrobotna tylko ani przedszkola ani pracy nie może znaleźć UP proponuje prace i niech sobie niańke wynajmie tylko że za nianie zapłaci wiecej niż dostanie pieniedzy w pracy, chore to Świnoujście,

Gość • Środa [11.01.2012, 09:54:02] • [IP: 178.238.249.***]

czasy się zmieniają, w sumie jeżeli jest jakies prawo to warto by było się z nim liczyć. W sumie dobry pomysł ma ten Pan trzymamy za niego kciuki, szkoda że nasza władza szuka kasy gdzie tylko się da.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:53:31] • [IP: 178.238.249.**]

Wyrazy współczucia dla Maślankiewicza nieutulonego w żalu za jego ukochaną komuną.Tylko jeszcze w tym mieście moje kondolencje wciąż aktualne.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:53:13] • [IP: 88.156.235.**]

Ani pan Karelus, ani Prezydent ani też Rada Miejska (ani ja) nie są ekspertami w dziedzinie prawa. Rola ta przypada panu Szczepaniakowi który kieruje Biurem Prawnym UM od wielu lat. Pan Karelus głosi to, co usłyszy w Biurze Prawnym. Mogłoby być interesującym podsumowanie, ile to rozporządzeń Rady i zarządzeń Prezydenta okazało się bublami prawnymi w czasie kadencji pana kierownika biura prawnego i ile takie buble prawne kosztowały Miasto? Bublami prawnymi nazywam te akty naszej administracji, które zostały uchylone przez wojewódzkie organy nadzorcze albo sądy.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:50:16] • [IP: 217.97.193.***]

nie za darmo, ale chcemy płacic tyle ile się należy! A nie przepłacac!

Gość • Środa [11.01.2012, 09:41:12] • [IP: 195.117.222.*]

Wszystko byście chcieli za D A R M O!żłobki;przedszkola, szkoły ;wyższe uczelnie itd oraz na pewno panowie panie do dotrzymywania" towarzystwa", a panie panów...!!chory Kraj !chory Naród!

Gość • Środa [11.01.2012, 09:39:13] • [IP: 83.20.79.***]

wiadomo kto domaga się zwrotu kosztów za przedszkole ONI BY CHCIELI WSZYSTKO ZA DARMOza przedszkole zawsze się płaciło a ten kto nie chce płacić niech spada razem z dzieckiem

Gość • Środa [11.01.2012, 09:33:57] • [IP: 80.245.190.*]

Uchwała unieważniona, więc opłaty pobierano NIELEGALNIE.

Gość • Środa [11.01.2012, 09:18:30] • [IP: 80.245.191.***]

Maślankiewicz podziękuj Wałęsie bo to on dogadywał sie z komuchami

ktoś • Środa [11.01.2012, 09:17:20] • [IP: 93.94.191.***]

jeden odważny na cale Świnoujście tylko jak to się stało ze nic o sprawie nie wiedziano wcześniej, nikt nie pomyślał o zbiorowym pozwie ? choć zdaje mi się ze kiedyś był taki pomysł...

Gość • Środa [11.01.2012, 09:16:52] • [IP: 178.238.249.**]

Prawo w tym mieście się nie przyjmuje.Jak wygodnie prezydentowi, tak je wybiórczo przyjmuje.Ciekawie będzie jak ludzie zaczną składać pozwy jeszcze o nieprawnie pobierane czynsze.W tej sprawie sąd też uchwałę rady uchylił.Takich prawników mamy w urzędzie a radni bezkrytycznie przyjmują ich opinie i efekty są jak widać kosztowne.

UE=ZSRR • Środa [11.01.2012, 09:12:59] • [IP: 87.58.221.***]

Maślankiewicz • Środa [11.01.2012, 09:08] • [IP: 213.186.90.*] podpisuję się pod tym!

UE=ZSRR • Środa [11.01.2012, 09:09:07] • [IP: 87.58.221.***]

''W czwartek złożyliśmy apelację do sądu odwoławczego w Szczecinie - informuje Robert Karelus.'' nic dodać nic ująć! oto POlska! wyrwą każdy grosz od obywatela, nawet jesli nie mają racji! Co za chory kraj!! Co to za system? kto głosuje?

Maślankiewicz • Środa [11.01.2012, 09:08:12] • [IP: 213.186.90.*]

Cierp ciało, czegoś chciało! Tak można powiedzieć do głupich polaczków. Mieliście dobrobyt za Gierka, przedszkola za darmo z pełnym wyżywieniem i bez konieczności walczenia o miejsce w placówce. Zresztą za Gomułki w tych sprawach też było całkiem przyzwoicie. Mieliście wszyscy pracę za godziwe wynagrodzenie. Mieliście tanią oświatę. Mieliście bezpłatną i ogólnie dostępną opiekę medyczną. Nie musieli ludzie typu Owsik żebrać na pomoc szpitalom, bo za te sprawy odpowiadało państwo. Mieliście wczasy dla każdego pracownika. Brakowało Wam tylko ptasiego mleka. Zachciało się Wam polepszania bytu. Zachciało się obalania starych, sprawdzonych struktur. Zamiast domagać się paszportu w ręku, niszczyliście wszystko, co po okupacji zbudowali moi rodzice. Uważaliście, że jak Reagan i Watykan z Wojtyłą jako pierwszym sekretarzem mówią, że Polakom należy się więcej, to ktoś Wam to" więcej" da. A kto teraz o tym pamięta? USA patrzyło tylko, jak rozwalić konkurencyjną gospodarkę. A o co chodziło Watykanowi, Imperium Zła?

Gość • Środa [11.01.2012, 09:07:59] • [IP: 80.245.180.**]

Czyli w Anglii płaci się za przedszkole od 4000 zł do 5500 zł,

Gość • Środa [11.01.2012, 09:01:50] • [IP: 92.42.118.***]

od spraw" sikowo-kupowych" w przedszkolu jest osoba pracujaca z nauczycielka w grupie, zwana wożną lub pomoca nauczycielki...pozdrawiam panie. ...i współczuje:)

Gość • Środa [11.01.2012, 08:56:40] • [IP: 92.42.119.***]

jedno wielkie bezprawie w naszym magistracie, same układy, kolesiostwo i krętactwo. Nie było podstawy do pobierania opłat i nawet karalus tego nie zmieni, Sąd nie obchodzą błędy i nieudacznictwo samorządowców, wyrok może być tylko jeden, bo prawo jest jedno a nie sądzę by karalus miał jakieś nowe dowody w sprawie.

Gość • Środa [11.01.2012, 08:45:22] • [IP: 88.156.234.**]

cd z 8.40. ... bo w Czechach (gdzie mieszkam) na pewno nie. Ja sama, gdybym byla przedszolanka, nie moglabym zniesc tego, ze jakies dziecko chodzi posikane i sobie dupcie przeziebi.

Gość • Środa [11.01.2012, 08:40:19] • [IP: 88.156.234.**]

WLaśnie wrocilam z Hiszpanii, gdzie grzalam z dzieciakami tylek przez miesiac i dowiedzialam sie czegos, od czego zdebialam. Otoz w tym tak cywilizowanym kraju (czego to sie nie nasluchalam od meza (Hiszpana nota bene) przed przystapieniem Polski do uni...) dzieci w przedszkolach panstwowych sie nie przewija, nie przebiera i jak sie maluchowi zdarzy posikac, zrobic kupe do majtek, czy porzygac (za przeproszeniem) to pani dzwoni do rodzicow, bo" jej zadaniem jest edukowac, a nie majtki zmieniac i tylek czyscic". I to nie jest przypadek odosobniony, ponoc w panstwowych przedszolach przedszkolanki tak postepuja, bo to faktycznie nie wchodzi w zakres ich obowiazkow. Coreczka mojej szwagierki nabawila sie w ten sposob zapalenia drog moczowych, bo pol dnia przechodzila z kupa w majtach. Naprawde bylam w szoku jak to uslyszalam. A jak Wy? Mysle, ze w Polsce takie rzeczy sie nie zdarzaja, bo w Czechach (gdzie mieszkam) na pewno nie. Ja sama, gdybym byla przedszolanka, nie moglabym zniesc tego, ze jakies dzieck

Gość • Środa [11.01.2012, 08:30:06] • [IP: 88.156.234.**]

W Stanach w przedszkolach dwulatkowi nawet juz odpieluszonemu nie mozna pomoc w zalatwieniu sie.Chodzi o to, ze boja sie ze zostana oskarzeni o molestowanie seksualne dzieci. Kiedy dziecko sie obsiusia lub zle wytrze pupe, panie dzwonia do rodzicow zeby przyjechali z nowym ubrankiem i sami zrobili porzadek z dzieckiem. Nie wiem czy jest tak w kazdym przedszkolu ale sie to zdarza.

Gość • Środa [11.01.2012, 08:19:41] • [IP: 88.156.234.**]

Przedszkole w Anglii to potezny koszt, zgadza się, jest to w granicach 800 nawet do 1000 funtow. Zatem kobiety ktore mają dziecko i powiedzmy partnera z jakąś tam pensja, siedzą w domu z tym dzieckiem, bo za przecietna prace na pelnym etacie w Anglii zarabia sie 1000 funtow, wiec kobietom nie oplaca sie iść do pracy jeśli musza dac dziecko do przedszkola. nie licz na to ze ci za darmo dadza przedszkole- opowiesci o darmowych żlobkach, przedszkolach i pieniądzach z nieba na wszytsko co dziecko potrzebuje można miedzy bajki wlożyć.

Gość • Środa [11.01.2012, 08:11:57] • [IP: 88.156.234.**]

Każde dziecko mieszkające w Irlandii ma prawo do darmowego przedszkola zgodnie w wytycznymi inicjatywy Early Childhood Care and Education ECCE (www.childcare.ie/generals/ecce_information/). Podstawowym warunkiem wymaganym przez tę inicjatywę jest warunek wieku dziecka. Musi ono mieć pomiędzy 3 lata 2 miesiące a 4 lata 7 miesięcy na dzień 1 września w roku, w którym będzie rozpoczynać uczęszczanie do przedszkola. Taka darmowa opieka trwa rok, aczkolwiek w nadzwyczajnych przypadkach, np. gdy dziecko jest niepełnosprawne i wymaga dłuższej opieki przeszkolnej, można ubiec się o dodatkowy rok. Wnioski takowe rozpatrywane są indywidualnie przez Ministerstwo Spraw Dzieci i Osób Nieletnich w oparciu o dokumentację lekarską i wniosek poparty orzeczeniem HSE – służby zdrowia. Świadczenia przedszkolne w ramach ECCE obejmuja zazwyczaj 15 godzin tygodniowo przez okres 38 tygodni w formacie 3 godziny dziennie 5 razy w tygodniu niezależnie od formy zajęć, np. Montessori lub przedszkole irlandzkie tzw. naionra. Zdarza się, że zajęcia odbywają się 4 razy w tygodniu, wówczas będą trwać 3 ½ godziny dziennie przez 41 tygodni w roku. Jeśli chcemy pozostawić malucha w przedszkolu na dłużej musimy niestety za to zapłacić stawkę ustaloną przez przedszkole, zazwyczaj od 6 do 10 Euro za każdą dodatkową godzinę lub jej część.

Gość • Środa [11.01.2012, 08:05:26] • [IP: 88.156.234.**]

Rząd Izraela przyjął w niedzielę ustawę wprowadzającą darmowe przedszkola dla dzieci w wieku 3 i 4 lat, realizując jeden z postulatów wysuwanych przez protestujących minionego lata Izraelczyków. "To historyczna decyzja, zmieniająca kolejność priorytetów. Rok 2012 jest rokiem edukacji i bezpieczeństwa" - powiedział premier Izraela Benjamin Netanjahu, komentując wyniki głosowania w rządzie. Po długich negocjacjach z partią Szas, jednym z koalicyjnych partnerów rządzącego Likudu, udało się osiągnąć kompromis. Szas była przeciwna wprowadzaniu darmowych przedszkoli, obawiając się, że odbędzie się to kosztem lokalnych projektów i planów rehabilitacji biedniejszych dzielnic. Ultraortodoksyjna partia Szas reprezentuje głównie biedniejszych, religijnych żydów sefardyjskich, pochodzących z Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu i Azji. Wprowadzenie darmowej opieki przedszkolnej było jednym z głównych zaleceń zawartych w raporcie komisji kierowanej przez ekonomistę, profesora Manuela Trajtenberga - zespołu powołanego przez premiera Netanjahu w odpowiedzi na masowe społeczne protesty, które przetoczyły się przez Izrael w latem minionego roku. Reforma obejmie 250 tysięcy dzieci. Przewidywany koszt w ciągu 5 lat to 2, 2 miliarda szekli (ponad 2 miliardy złotych).

Gość • Środa [11.01.2012, 07:54:52] • [IP: 83.8.1.***]

Sąd sobie, a Karelus sobie. Nieźle. Widać, ze zamiast " 'rzecznikiem" powinien być on prawnikiem.

Gość • Środa [11.01.2012, 07:43:42] • [IP: 46.112.133.***]

Jaki wstyd niepodlega żadnej dyskusji kwestia płacenia za przedszkole, dziad wykminił, że skoro ustawa nieważna to może da sie cos wyrwać, mieszka w tym mieście jego dziecko chodzi do szkoły, co za dziadotwo a gdzie zwyczajny honor

Gość • Środa [11.01.2012, 07:33:19] • [IP: 80.245.183.***]

Mimo tylu przedszkoli w naszym mieście brakuje miejsc dla dzieci rodziców pracujących i zgłaszanych do przedszkola na 8 godzin. Dziecko na 5 godzin w przedszkolu? Chyba tylko rodzica niepracującego. Dlaczego ma zabierać miejsce osobom naprawdę potrzebującym.

Gość • Środa [11.01.2012, 07:26:26] • [IP: 83.8.1.***]

Wynika z tego, że Możejko miał rację!Wszyscy się z niego naśmiewali, a tu...wyszło tak jak mówił Możejko, a tak nawiasem mówiąć, to co z Możejką?Jest w Świnoujściu?Z tego wynika, że facet kumaty w prawie.

Gość • Środa [11.01.2012, 07:09:10] • [IP: 83.31.53.**]

Karelus nie kombinuj. Wracaj do Kołobrzegu!

Gość • Środa [11.01.2012, 06:52:12] • [IP: 92.42.112.**]

Ciekawe czy zobaczy złotówkę :) Kiedyś Pan M. robił aferę i nic z tego nie wyszło.

Gość • Środa [11.01.2012, 06:44:54] • [IP: 88.156.234.**]

Coraz więcej miast organizuje grupy przedszkolne na pięć godzin, gdzie rodzice za pobyt dzieci nic nie płacą. Ustawa o systemie oświaty nakłada na gminy obowiązek zapewnienia dzieciom darmowego pobytu w przedszkolu w których będzie realizowana podstawa programowa w czasie nie mniej niż 5 godzin dziennie. Do tej pory z tego obowiązku wywiązywały się samorządy tylko wobec dzieci 6 letnich tworząc tzw. zerówki. Zwykłe przedszkola umożliwiają pobyt dziecka w przedszkolu najczęściej ok. 10 godzin podczas których wydawane są 3 posiłki. Za tą opiekę pobierane jest jednak czesne oraz oddzielnie opłata za wyżywienie. Jeśli rodzic chciał oddać dziecko na kilka godzin zwykle spotykał się z utrudnieniami, a opłatę musiał wnosić jak za pobyt całodzienny. Okazało się jednak, że tak być nie musi. Wczytując się w ustawę można twierdzić, że wszystkie dzieci w wieku do 3 do 6 lat objęte opieką przedszkolną mogą przebywać bezpłatnie w przedszkolu na pobycie skróconym z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego, czyli za darmo. Problem jednak w tym aby władze gmin i miast utworzyły takie bezpłatne grupy w przedszkolach i przewidziały na to dodatkowe pieniądze. Tam gdzie samorządy podjęły inicjatywy są już konkretne wyniki.

Gość • Środa [11.01.2012, 06:40:52] • [IP: 91.199.250.*]

może z WOŚP?Bo miasto takie biedne, nie ma kasy, nie ma z turystów, z handlarzy nie potrafi ściągnąć...

Gość • Środa [11.01.2012, 06:40:36] • [IP: 88.156.234.**]

Państwo się przeliczyło, nie stać go na bezpłatne przedszkola, szkoły /oświatę/ i służbę zdrowia. Trzeba pałcić bo państwa na to nie stać. ..

Oglądasz 1-76 z 76
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■