POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [30.12.2011, 03:09:36] • Świnoujście

Prezydent zrzuca winę na nauczycieli

Prezydent zrzuca winę na nauczycieli

fot. Sławomir Ryfczyński

Na minionej sesji Dariusz Śliwiński z Platformy Obywatelskiej pytał o dodatki motywacyjne dla niepedagogicznych pracowników szkół. Pisaliśmy o tym problemie na początku grudnia. W szkołach zawrzało po tym, jak władze miasta zaproponowały, aby podnieść zarobki woźnym, sprzątaczkom czy kucharkom kosztem nauczycieli.

Radny PO na sesji pytał czy w konsekwencji niezaaprobowania przez związki zawodowe zmiany wysokości dodatku motywacyjnego przedstawiciele władz miejskich zobligowali rady pedagogiczne do przeprowadzenia we wszystkich placówkach głosowań, w których nauczyciele mieli wyrazić swoje opinie na ten temat.

Prezent Janusz Żmurkiewicz stanowczo zaprzeczył. Wyjaśnił, że takowego zobowiązania nie było. Jedynie propozycja, aby wspólnie z nauczycielami, dyrekcją i innymi pracownikami temat omówić.

- Pensje ustala dyrekcja szkoły – w ramach środków jakimi dysponuje. W jednych pracownicy zarabiają więcej. W innych mniej – mówi Janusz Żmurkiewicz. – Zgadzam się, że za ciężką pracę dostają bardzo małe pieniądze.

Dlatego – jak wyjaśniał – padła propozycja, aby nauczyciele zrezygnowali z jednego procenta dodatku motywacyjnego na rzez innych pracowników szkoły.

- To podniosłoby ich pensje o około 100 złotych miesięcznie – wylicza J. Żmurkiewicz.

Nauczyciele odpowiadają, że postawiono ich w obliczu „szantażu moralnego”.

- Władze miasta, chcąc mieć ten problem z głowy, mówią, że rozumieją, współczują, ale to nie ich wina i niczym przedszkolaki wskazują palcem na nas – mówią pedagodzy. – Chcą skłócić środowisko zamiast rozwiązać problem i z budżetu bogatej przecież gminy wypłacić pieniądze dla pracowników.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 149, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-149 z 149

JAK ZYC? • Poniedziałek [02.01.2012, 20:16:58] • [IP: 164.126.208.**]

wlasnie, lata taki zolnierzyk po poligonie i niby czemu to sluzy? nauczyciel uczy nasze dzieci, strazak gasi i ratuje, policjant tez cos robi, klawisz sie jakos i cos tam robi, ale taki debil zolnierzyk? nie ten co wyjezdza do iraku ale ci co po zawodowce ida do woja i biora po 3000 kola i czemu to sluzy? dziady jebanane

Gość • Poniedziałek [02.01.2012, 01:27:42] • [IP: 80.245.188.***]

A ja osobiście zazdroszcze mundurowym, którzy w wieku 40 lat przechodzą na emerytury, za które zgarniają ok. 3 tys. netto. A potem jeszcze sobie dorabiają na pół etatu i mogą żyć pełnią życia. Czemu nikt tego nie przeżywa tylko zazdrości nauczycielom 2 miesięcy wakacji? Naród Polski jest obrzydliwy.

Gość • Poniedziałek [02.01.2012, 00:31:26] • [IP: 80.245.188.***]

Nie rozumiem dlaczego nasakuje się tak na nauczycieli - nikt nie wspomina sędziów, prawników, lekarzy, urzędasów i wiele innych zawodów, które mają swoje zalety. Dlaczego nie proponuje się sprzątania np. takiemu lekarzowi czy prawnikowi, tylko mówi się o zamianie rolami nauczyciela i sprzątaczki? Kto chciałaby z wyboru sprzątać, jeśli miałby inne możliwości zarobkowe?? Nikt. Każdy zawód ma swoje zalety i wady. KAŻDY. Nie ma sensu rozprawiać o tym, czy nauczyciele mają lepiej czy gorzej niż inni pracujący. Każdy z nas wybierał sobie zawód, jaki będzi wykonywał i wiedział co się z nim wiąże. A jeśli ktoś podjął zły wybór to przecież nie problem. W dzisiejszych czasach ukończenie studiów to nic wielkiego. Zawsze można coś zmienić w swoim życiu. I nie oceniajcie zawodu nauczyciela po tym, co widzicie z zewnątrz, bo tak naprawdę, kto nie był nigdy nauczycielem to tak naprawdę nie wie, z czym dokładnie wiąże się ta praca i jaką ilość czasu zajmuje.

sprzatajaca i gotujaca • Niedziela [01.01.2012, 19:50:35] • [IP: 164.126.198.**]

wlasnie, urzedasy by sobie przycieli troche kasiory, albo dac im pensje sprzataczki tak na miesiac niech zyje, a osobiscie patrzac nie wiem czy taki nauczyciel chcialby 1 dzien choc odsniezac, na kazdej przerwie myc pietra w szkole, watpie. tacy jak my sluza tej ynteligencji, to wazna praca, my tez chcemy zyc i mamy rodziny. a wkurza mnie jak nauczyciele narzekaja ze nie maja kasy, a co ja mam powiedziec, 1100 na reke, 3 dzieci i co ja mam powiedziec? moze jak mamy tak dobrze zamienia sie?

Gość • Niedziela [01.01.2012, 14:24:35] • [IP: 95.129.226.***]

80.245.186.*** Brawo, brawo i jeszcze raz brawo. Super komentarz i bardzo prawdziwy.

Gość • Niedziela [01.01.2012, 12:32:15] • [IP: 80.245.186.***]

Niech ktoś z nauczycieli poda jakiś konkretny argument na to że to akurat nauczyciele mają tak ciężką pracę, że akurat im należy się skrócony czas pracy, urlop w większym wymiarze, płatne roczne urlopy zdrowotne i wiele innych gratisów.Studia to nie argument, bo w dzisiejszych czasach ludzie z wyższym wykształceniem również pracują fizycznie z powodu bezrobocia lub jak ktoś tu słusznie zauważył braku znajomości bądz rodziny w odpowiednim urzędzie czy szkole.Jedni nie dostają podwyżek latami, a nauczyciele zawsze dostają bo im to gwarantuje ta komunistyczna karta nauczyciela Nie trzeba skończyć studiów żeby rozumieć, że to nie jest w porządku i nie jest to uczciwe wobec reszty społeczeństwa.Poszanowania innych ludzi i ich godności powinni uczyć nauczyciele, a tymczasem nawet najgorszy uczeń jest w stanie ocenić, że nauczyciel na piedestał a reszta na innych prawach.

Gość • Niedziela [01.01.2012, 12:14:56] • [IP: 178.238.245.***]

Po świętach sekretariat w jednej ze szkól był zamknięty nie było nikogo tylko panie sprzątaczki uwijały się z robota, więc może trzeba zacząć od tej klasy robotniczej i tym sprzątaczkom burmistrzu podwyższyć płace a inteligencji jak za ciężko zaproponować inna prace.

Gość • Niedziela [01.01.2012, 10:37:22] • [IP: 80.245.181.***]

Towarzyszu Januszu a może zaproponujesz radnym i swoim urzędnikom aby odpalili ze swoich parę groszy na podwyżki wynagrodzeń, a może by tak zrobić remanent np. w osir i przyjżeć się np. Teteryczowi jakie osiąga dochody ten cwaniaczek (patrz oświadczenie majowe).

Gość • Sobota [31.12.2011, 23:58:51] • [IP: 178.238.250.**]

Do 31.12.2011, 13:51] • [IP: 92.42.117.***] A ja zaproponowałabym, żeby pani nauczycielka poszla sprzątać do szkoły na jeden dzień i zobaczyła w jakim stanie zostawiane są sale po lekcjach. To przechodzi czasem ludzkie pojęcie. A nauczyciel także powinien dbać o czystość sali, w której uczy, tylko, że jakoś wszyscy o tym zapominają. O innych równie" fajnych" rzeczach związanych z tą pracą nie będę już pisać. Jestem bardzo ciekawa jak długo by ta pani popracowała...? Może wtedy przestałaby narzekać jaką ma straszną i ciężką pracę

Gość • Sobota [31.12.2011, 23:14:36] • [IP: 109.243.243.***]

to jest prezydent niepowazny ?to tylko w swinoujsciu? fakczycznie zadzc tym miastem i tak kazdy na ciebie ma inne zdanie ? co ty zrobiles kazdy kolega ktorego znasz to olewasz? sa w twoim wieku, sekretarke wzieles zeby nie bylo korupcji boisz sie a piles z kazdym a teraz co ty robisz odpusc- zal ciebie ale nie ma za co zasluzyles na to co masz koledzy na bok?tak

Gość • Sobota [31.12.2011, 21:48:04] • [IP: 80.245.187.***]

Ciekawe co p. PO Śliwiński zrobiłby w takiej sytuacji w Uzdrowiskach. Chyba daje wyższe wynagrodzenie. To proponuje POdwyżkę dla sprzątaxczek i personelu pomocniczego w Uzdrowisku Świnoujście SA, Pewnie byłaby to ostatnia decyzja p. radnego (Prezesa /Dyrektora) w tym zakładzie? Co sądzicie?

Gość • Sobota [31.12.2011, 21:30:19] • [IP: 92.42.114.***]

Moze zrobimy sonde?Biznesowy lokalny krwiopijca roku 2011 w Swinoujsciu?

Gość • Sobota [31.12.2011, 19:11:20] • [IP: 95.129.226.***]

245 z 18:45...masz rację, wiem coś o tym:)Łatwo jest komuś mówić, bo ciocia pracuje w Urzędzie, a wujek w drugim, a teściowa jest dyrektorem szkoły, a szwagierka ma wejścia tu i tam...to Ty jesteś bezczelny, zakłamany i zbyt pewny siebie Gościu:), ale zapewniam Cię to wraca w podwójnym wymiarze:)

Gość • Sobota [31.12.2011, 18:45:43] • [IP: 178.238.245.***]

16:52 żenujący to jest twój wpis, nie wiem czy wiesz ale są ludzie w tym mieście którzy nosili teczki i są po studiach teraz noszą woreczki bo nie maja odpowiednich znajomości.

Gość • Sobota [31.12.2011, 17:37:22] • [IP: 217.97.193.***]

JAKA TO CIĘŻKA PRACA NAUCZYCIEL, NIE RÓBCIE SOBIE JAJ.

Gość • Sobota [31.12.2011, 16:55:25] • [IP: 80.245.179.***]

Pan Zmurkiewicz niech odda temu personelowi ze swoich pensji i inntch zastepcow i radnych - to na pewno dla wszystkich wystarczy !!A NAUCZYCIELOM DAJCIE SPOKOJ

Gość • Sobota [31.12.2011, 16:52:48] • [IP: 80.245.179.***]

BESZCZELNOSC NIEKTORYCH OSOB (az zal pisac kogo) jest po prostu zenujaca i nie warta strzepienia jezyka !! " nie nosiles teczki nos woreczki"-madre i stare przyslowie.

Gość • Sobota [31.12.2011, 16:48:12] • [IP: 195.117.222.*]

Paradoks życia publicznego: zły polityk pokazywany jest częściej w mediach niż wybitny artysta.

Mieszkanka • Sobota [31.12.2011, 16:47:37] • [IP: 195.117.222.*]

Ten, kto powiedział: żadna praca nie hańbi, na pewno nie znał ani jednego polityka.

Mieszkanka • Sobota [31.12.2011, 16:47:07] • [IP: 195.117.222.*]

Najczystsze wino leją nam politycy. Bez domieszki prawdy. - Gabriel Laub

Gość • Sobota [31.12.2011, 16:30:34] • [IP: 95.129.226.***]

Te opinie świadczą o tym, że tu nikt nie da się nabrać. Góra uważa, że jak nauczyciele nie oddadzą swojego 1%, to nie dość, że skłóci personel, to jeszcze doprowadzi do tego, że nauczyciel będzie musiał wszystko zrobić sam, bo ludzie zaczną odchodzić.Tylko gdzie oni pójdą? Zostaną, ale niech Góra nie liczy na następne wybory, nikt już na Nich nie zagłosuje, na Nich, ani na Nikogo innego:) Róbcie tak dalej, dołączą inni...

Gość • Sobota [31.12.2011, 15:12:56] • [IP: 178.238.249.**]

Ale was prezio skłócił, aż miło poczytać.Na podwyżki dla obsługi miał czas kiedy nie było kryzysu i nic nie zrobił, a teraz bawi się w pseudo Janosika, a wy dajecie się nabierać.Wstyd.

Gość • Sobota [31.12.2011, 14:53:38] • [IP: 178.238.245.***]

nauczycielko nie podoba ci się praca zmień ja- biedronka czeka.

nauczycielka • Sobota [31.12.2011, 13:51:42] • [IP: 92.42.117.***]

Proszę zaproponować lekarzom, aby część swojej pensji oddali salowym czy pielęgniarkom... Nauczycielom można wszystko narzucić - godziny karciane, pensje obniżyć, krytykować, że zbyt długie wakacje - idźcie mili państwo do szkoły i popracujcie z młodzieżą czy dziećmi jeden dzień - a później porozmawiajmy... WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM ROKU

Gość • Sobota [31.12.2011, 13:45:50] • [IP: 95.129.226.***]

Nauczyciele!!, przemyślcie jednak co piszą o Was Ci wszyscy znawcy prawa oświatowego hehehehe:)no właśnie...teoria nigdy nie idzie w parze z praktyką hehehehehe!

Gość • Sobota [31.12.2011, 13:40:30] • [IP: 217.97.199.**]

Nie zazdroszczę nauczycielom, ale ich podziwiam podczas krótkiego pobytu w szkole na przerwach w trakcie odbioru dziecka ze szkoły. Potworny hałas, biegające i wrzeszczące, bijące się dzieci. Za żadne pieniądze nie mógłbym pracować w szkole.

Gość • Sobota [31.12.2011, 13:36:37] • [IP: 88.156.233.***]

Fajnie, zawód nauczyciela to powołanie, nie będziemy dostawać pensji, ale po każdej lekcji przejdziemy po klasie z tacą i wszyscy będą zadowoleni. Lekarz to tez powołanie. ..

Gość • Sobota [31.12.2011, 13:35:32] • [IP: 80.245.186.***]

Zwracam się do nauczycielki która chce mieć urlop w listopadzie.Kobieto obecnie nigdzie nie jest tak że otrzymuje się urlop wtedy gdy się chce.Najczęściej otrzymuje się go wówczas gdy jest to na rękę pracodawcy i to w ratach.Czy ty kobieto byłaś np. zmuszona przerwać urlop w połowie wczasów?Na pewno nie.Ja tak bo moja współpracownica pochorowała się ciężko a biuro musi funkcjonować.

Gość • Sobota [31.12.2011, 13:22:51] • [IP: 80.245.186.***]

Pan prezydent wcale nie musi pytać nauczycieli czy chcą oddać część dodatku motywacyjnego na rzecz pracowników obsługi.Dodatek motywacyjny może być ale być nie musi.W sytuacji jaka zaistniała tzn.biedy i głodowych pensji pracowników obsługi od lat pozbawionych podwyżek powinien zachować się jak prezydent wszystkich mieszkańców.Nauczyciele dostają podwyżki bo gwarantuje im to karta nauczyciela-komunistyczny wymysł który już dawno powinien być zniesiony. Dlaczego faworyzuje się jedną grupę społeczną?Ktoś tu mądrze napisał. Nauczyciele narzekają ale innej pracy nie chcieliby wykonywać.NIKT nie ma tylu przywilejów. Miały być jakieś zmiany dotyczące karty to postraszyli strajkami.Niech strajkują. Zostaną wówczas ci z powołania i kochający dzieci, a reszta szybko w te pędy przestanie strajkować, bo gdzie będzie lepiej.A może pójdą do pracy na 8 godzin i niekoniecznie do sklepu i niekoniecznie DO PRACY niewymagającej wyższego wykształcenia.SZYBKO WRÓCĄ DO SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI JESZCZE SZYBCIEJ.

Gość • Sobota [31.12.2011, 12:57:46] • [IP: 178.238.246.***]

normalnie sami znawcy prawa oświatowego heheheheh, tylko wszyscy wiedza, że teoria NIGDY nie idzie w parze z praktyką

Gość • Sobota [31.12.2011, 12:48:19] • [IP: 95.129.225.***]

a ja proponuję, aby Ci wszyscy cudowni nauczyciele, zatroskani poziomem wiedzy naszych dzieci, co tak się męczą i trudzą sprawdzaniem klasówek w domach po prostu zmienili pracę- poszli sprzątać, zamiatać, gotować. Zawód nauczyciela to powołanie- kto go nie ma odejść ze szkoły i nie narzekać jakie to teraz dzieci okropne a rodzice to samo zło przychodzące do szkoły i kłócące się o oceny. 1200 zł na rękę i 26 dni urlopu w roku i poczują, co to za szczeście pracować w szkole.! wszystkiego najlepszego w nowym roku. !

Gość • Sobota [31.12.2011, 12:39:57] • [IP: 178.238.245.***]

pan burmistrz będzie 3mał tylko te stronę która jest oficjalną przybudówką swojej partyjki zwanej- ZNP ze nauczycielkami które do dziś wierzą w socjalizm z ludzka twarzą, reszta to reakcyjna niemerytoryczna. ...

Gość • Sobota [31.12.2011, 12:21:03] • [IP: 80.245.186.***]

Oczywiście że tyłki dzieciom podcierają pomoce nauczycieli i wozne.Panie nauczycielki takimi sprawami rąk sobie nie brudzą.Popieram osobę, która napisała, że w przedszkolu powinny pracować przedszkolanki, bo nie potrzeba magistra aby przeprowadzić z dziećmi krótkie zajęcia. Dziwi mnie fakt, że w żłobku dziećmi zajmują się opiekunki dziecięce i robią to przez 8 godzin dziennie co jest na pewno męczące.Przecież te panie mają o wiele więcej pracy niż w przedszkolu.One to właśnie podcierają dzieciom tyłeczki, a ponieważ są to dzieci najmłodsze to często płaczące za rodzicami.Panie opiekunki muszą zająć sięnimi 8 godzin dziennie i radzą sobie bez magisterki.One też uczą nasze dzieci. Im jest o wiele trudniej a zarobki maja niewielkie w porównaniu z nauczycielkami w przedszkolu.

Gość • Sobota [31.12.2011, 11:47:05] • [IP: 95.129.226.***]

Nie jesteśmy debilami, ci co tak piszą pewnie są, ponieważ nie rozumieją powagi sytuacji.Ludzie mają po prostu dość!! Piszą to co Ich naprawdę boli, wyrażają swoje opinie, a to Im przecież wolno, a że czasem ponoszą Ich emocje, no cóż nie wszyscy są niezwykle spokojnymi ludźmi:)Pozwólmy się Im wypowiedzieć.Nawet jeśli są to opinie nie każdemu na rączkę...ale przyznać trzeba, że wszyscy po trosze mają rację.Nie ubliżajmy sobie, bo to do niczego nie prowadzi, problem trzeba rozwiązać i musi to zrobić Pan Prezydent, i nie kosztem nauczycieli, bo choć nim nie jestem uważam, że pomysł Janosikowy jest bez sensu, dlatego życzę Panu Prezydentowi w Nowym Roku przemyślanych decyzji, a Wam spokojnego Nowego Roku, a szczęśliwa to i tak będę choćbym miała sobie to szczęście narysować:)

Gość • Sobota [31.12.2011, 11:29:00] • [IP: 93.94.188.***]

przepraszam że się wtrącę, uważam iż nauczycielki w przedszkolu powinny nazywać się przedszkolanki i nie powinny podlegać pod kartę nauczyciela. ponieważ Panie pracują 4 godziny dziennie (efektywnie góra 2 godziny ponieważ dzieci mają leżakowania posiłki itd.), nie noszą do domu klasówek i nie prowadzą zajęć pozalekcyjnych. poza tym" gość" napisał że wycierają tyłki trzylatkom- NIEPRAWDA od tego są pomoce nauczyciela które notabene zarabiają 100 zł więcej niż woźna

Gość • Sobota [31.12.2011, 10:50:49] • [IP: 80.245.186.***]

Na nadgodziny nie ma pieniędzy?Ciekawe. Twoim zdaniem nauczyciele biorą dodatkowe godziny za darmo.HA HA HA.Za nadgodziny trzepią ekstra kasę bo to gwarantuje im karta nauczyciela.W przedszkolach tylko czekają aż koleżanka się pochoruje, bo to duuuzy szmal jest za nadgodziny.

Gość • Sobota [31.12.2011, 10:21:41] • [IP: 80.54.123.**]

Jest ``zyczenie`` Obyś uczył obce dzieci. Zostawiam bez komentarza.

Gość • Sobota [31.12.2011, 10:10:35] • [IP: 83.25.173.**]

sam się dorabia kosztem innych i żydzi kilku złotych dla najmniej zarabiających, wstyd, sobie co chwile pensję podnosi, wstyd panie zmurkiewicz

Gość • Sobota [31.12.2011, 09:26:29] • [IP: 77.115.107.**]

Gość • Piątek [30.12.2011, 23:43] • [IP: 80.245.181.***] czytając te komentarze stwierdzam że naród polski to debile. -ŚWIĘTA RACJA!! POZA TYM- TO PREZYDENT MA RACJĘ !!

Gość • Piątek [30.12.2011, 23:43:57] • [IP: 80.245.181.***]

czytając te komentarze stwierdzam że naród polski to debile.

Gość • Piątek [30.12.2011, 23:09:01] • [IP: 95.129.226.***]

a ja jestem nauczycielem i nie chcę mieć wakacji. Wolę urlop w listopadzie. A dlaczego nie?

Gość • Piątek [30.12.2011, 23:01:22] • [IP: 92.42.118.***]

do Gość • Piątek [30.12.2011, 17:05] • [IP: 178.238.252.***] Do... Piątek [30.12.2011, 16:12] • [IP: 80.245.185.***] Po to by Mama wiedziała jak sobie radzić... nauczyciele maja dofinansowywane dokształcanie... My musimy sie dokształcać za własne pieniądze a nie płacić tylko 1/5 czy 1/4 czesnego Masz rację jest tylko jedno ale To ustawa nakłada obowiązek uzupełnienia wykształcenia od nauczycieli a nie nauczyciele robią studia bo chcą. Dofinansowanie za uzyskanie wyższego wykształcenia dotyczy tylko tych nauczycieli którzy w momencie wejścia ustawy już w szkołach uczyli a nie mieli wyższego wykształcenia.

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:43:16] • [IP: 92.42.118.***]

Po za tym nie wiem o czym my tutaj dyskutujemy niech Żmurkiewicz i jego urzędasy dadzą ze swoich pensji jestem ciekaw czego nie rozdysponowują swoimi uposażeniami tylko uposażeniami innych ludzi.

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:38:13] • [IP: 92.42.118.***]

Powiem jeszcze jedno w waszych firmach też są pracownicy niżej uposażone mam propozycję zrezygnujcie z jednego procenta swoich zarobków i dajcie tym niżej uposażonym. To miasto zatrudnia nauczycieli i personel niepedagogiczny więc miasto musi ponieść konsekwencje ewentualnych podwyżek dla personelu niepedagogicznego. Dodatek motywacyjny jest składnikiem pensji i ustawowo wynosi średnio 7%. Trzeba by się było zastanowić czy nie nastąpiło by tu złamanie ustawy z jednej strony a z drugiej strony jeżeli już to miasto by musiało dać wypowiedzenie każdemu nauczycielowi po to żeby podpisać z nimi nowe umowy o prace i płace gdzie było by zapisane zamiast 7% wpisane by było 6 procent ale znowu nastąpiło by złamanie ustawy i koło się zamyka.

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:37:22] • [IP: 88.156.233.***]

Żebyś ty mógł teoretyzować, to nauczyciel musiał cie najpierw nauczyć.

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:28:42] • [IP: 88.156.233.***]

Wstyd, że nauczyciele nie oddali swojej kasy? A komu ty oddałeś częśc swojego wynagrodzenia ?

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:25:22] • [IP: 92.42.118.***]

Wychowałem się w rodzinie nauczycielskiej i powiem tak jeżeli uważacie że tak dobrze jest nauczycielom to nimi zostańcie. Będziecie mieli okazję trzylatkom trochę dupy powycierać bo wielu z nich jeszcze sra w gacie w wolnym czasie w domu wypociny uczniów z klasówek sprawdzicie to może zmienicie zdanie. Godzina 15.00 czy 16.00 trzaskacie drzwiami firmy i macie wszystko w czterech literach do następnego dnia. Tak mają dożo wolnego ale nie dla tego że się o to upominają lecz dla tego że rok szkolny trwa nie całe 10 miesięcy. Dzięki przerwie wakacyjnej możecie na wakacje z dziećmi wyjechać całą rodziną. Dzięki komu możecie się tu wypowiadać kto Was nauczył pisać liczyć czy zawodu który wykonujecie ile czasu poświęcił nauczyciel żeby jednemu czy drugiemu gamoniowi wpoić zasady pisania czy liczenia. Przeczytajcie dobrze artykuł nie chodzi o podwyżki dla nauczycieli tylko dla personelu niepedagogicznego. Miasto proponuje żeby pieniądze dali nauczyciele ze swojej pensji. Oddacie część swoich zarobków innym ?

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:24:41] • [IP: 95.129.226.***]

...a może nie balowały, tylko wychowywały dzieci.prowadziły dom i ledwie wiązały koniec z końcem.To Ty pewnie balowałaś bo miałaś okazję wyrwać się z domu.Połowa magistrów to magistrowie zaoczni, więc o jakim plecaku?:)))) ...a słyszałaś, że największy problem zawsze z dziećmi nauczycieli? Cudze próbują wychowywać, a swoich nie potrafią:)...i nie pisz mi tutaj"stuknąć w stół, a nożyce się odezwą", chociaż podejrzewam, że nawet Ci to do głowy nie przyszło:) To trzeba było się uczyć skierowałabym raczej do Was, bo...pisać nie potraficie, wysłowić się też, klapki na oczach i jeden kierunek, nieudolny zresztą:) Przykro mi, ale znam tylko takich, no tak jakoś nie miałam przyjemności z tymi prawdziwymi.

Gość • Piątek [30.12.2011, 22:10:12] • [IP: 178.238.245.***]

zawsze jest wyjście drodzy biedni nauczyciele- zmienić zawód albo iść na kasę do polo czy biedronki

Gość • Piątek [30.12.2011, 21:38:20] • [IP: 95.129.225.**]

Skoro praca nauczycieli jest taka cieżka (jak sami twierdzą) to czemu nie znajdą sobie" łatwiejszej" i lepiej płatnej (bo na zarobki tradycyjnie też narzekają)? coś mi się wydaję, że jednak nie mają tak źle: wakacje, ferie, wszystkie święta wolne itd. Tak naprawdę to trochę wstyd, że nauczyciele nie zgodzili się, żeby dostac troszkę mniej kasy w tym roku - a te pieniądze dostaliby woźne i sprzątaczki. Nikt ich ciężkiej pracy nie zauważa. A oni mimo, że nie mają mgr przed nazwiskiem - to też cieżko pracują, nawet nie wiem czy nie ciężej bo nie np. 4 godz. dziennie ale 8 godzin.

Gość • Piątek [30.12.2011, 21:35:31] • [IP: 95.129.224.***]

Gdy ja nosiłam plecak pełen książek, siedziałam w czytelni moje koleżanki balowały. A teraz chcą więcej zarabiać. TRZEBA BYŁO SIĘ UCZYĆ!!

Gość • Piątek [30.12.2011, 21:20:49] • [IP: 217.97.199.**]

Tych, którzy zazdroszczą nauczycielom zapraszam do pracy w szkole.

Gość • Piątek [30.12.2011, 21:09:47] • [IP: 80.245.186.*]

Do Gość • Piątek [30.12.2011, 17:25] • [IP: 178.238.252.***] Jakie nadgodziny i jaka opieka nad stażystą? Na nadgodziny nie ma pieniędzy i klasy bierze się w czasie wolnym za darmo, żeby tylko zrealizować program. Bo nikogo nie interesuje, że w tym roku szkolnym" wypada" z powodu świąt 12 takich dni, jak np. piątki. Mając jedną godzinę w tygodniu właśnie w tym dniu, daje to niezłe" manko". Jeśli program nie zostanie przerobiony, winien jest nauczyciel. Płatne nadgodziny? Może u tych, którzy są w dobrych układach z Dyrekcją. Opieka nad stażystą? To samo. Ewentualnie dwie lub trzy osoby, które opiekują się wszystkimi stażystami. Oczywiście pod warunkiem, że są w dobrych kontaktach z w/w. A tak na marginesie. Ilu mieszkańców powinno być, żeby Miasto miało Prezydenta a nie Burmistrza? Może to byłyby dobre oszczędności. Pozdrawiam.

R.P. • Piątek [30.12.2011, 21:00:30] • [IP: 178.238.251.***]

Bardzo łatwo jest napuścić Polaka na Polaka a sprawa prosta, szkoly nie powinny być na garnuszku gminy.

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:56:39] • [IP: 164.126.73.***]

Nauczyciele?? Tylko szmal, szmal, to jest chore, mają trzy razy płatne roczne urlopy...ma ktoś coś tak ekstra?A czym się tak zmęczą?Wolne wakacje, święta, ferie.Prawdziwego nauczyciela to ze świecą szukać, takiego z powołania, który ma pojęcie o czymkolwiek, trzy razy roczny płatny urlop!!Dać pieniądze kobietom, które tyrają za te hrabianki...niby nauczycielki hahaha

Wojtek • Piątek [30.12.2011, 20:54:14] • [IP: 195.117.222.*]

Pan prezydent Świnnoujścia to taki ROBIN HOOD 21-go wieku, zabrać biednym i dać biedniejszym.A może by tak coś od siebie i swoich urzędników, zabrać troche grosza i dać tym biedniejszym?

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:31:27] • [IP: 80.54.123.**]

dlaczego podwyzki nauczycielom nierobom, pracuja 9- miesiecy tylko w roku, jakie trzynastki, jaka wysluga lat, czy ktos pomyslal w tym kraju o emerytach i rencistach o najnizszym uposarzeniu? nie mowmy o emerytach wojskowych czyli wszystkich mundurowych jak rowniez pracownikach sadownictwa poniewaz ci ostatni to zarabiaja krocie

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:11:50] • [IP: 92.42.117.***]

No to pięknie, był taki co tak robił a nazywał się JANOSIK :)

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:05:30] • [IP: 92.42.119.***]

Nikt nie chce wojny miedzy miedzy woznymi a nauczycielkami. Wozna w szkole znacznie rozni sie od woznej w przedszkolu. Szanuje wszystkich pracownikow, ale uwazam ze wozne z przedszkole robia wszystkio przy dzieciach zajmuja sie nimi, ubieraja, karmia, wychodza na spacery. Maja 2 razy mniejsza pensje od nauczycielek a oprocz zajmowania sie dziecmi jeszcze sprzataja i pracuja 2 razy wiecej. Uwazam ze woznym z przedszkola nie tylko trzeba zmienic pensje ale takze i nazwe. Moje dziecko wracajac z przedszkola nie wspomina o nauczcielce tylko wlasnie o woznej ktora to ja tuli i zawsze jej pomoze.

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:03:57] • [IP: 92.42.114.***]

nauczyciele tylko chca brac a troche z siebie dac

Gość • Piątek [30.12.2011, 20:03:34] • [IP: 217.97.193.***]

Pan Prezydent Żmurkiewicz właśnie pozbawił się sporej części elektoratu... Który nauczyciel teraz na niego zagłosuje? A tak na marginesie proponuję zrzucić na nauczycieli winę za jeszcze inne kataklizmy : tsunami, II wojnę światową i wakacyjna inwazje komarów!!

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:47:37] • [IP: 80.245.186.***]

Karta nauczyciela daje nauczycielom tyle przywilejów, że aż śmiech na sali w dzisiejszych czasach.Kto prócz nauczycieli ma np.roczne płatne urlopy zdrowotne?Za to płacimy my wszyscy.W biurze jeśli współpracownik ma np.zwolnienie lekarski to pozostali wykonują jego pracę za friko lub czastkę jego premii.Gdy na zwolnieniu jest nauczyciel to jego kolega wykonuje jego pracę za nadgodziny i są to duuuże pieniądze.wykonuje dodatkowa pracę bo ma czas.

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:36:51] • [IP: 88.156.233.**]

Bylam w publicznej szkole i jest wpaniala lazienka ciepla woda, recznik papierowy, dzieci maja szatnie i nie ma krzakow za szkola, tylko boisko wczoraj w programie opowiadano bzdury, brawo dla Pani posel. Szesciolatki maja prawo tak jak inne dzieci w Europie do przygotowania poprzez inne metody do wlasciwej nauki.

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:21:54] • [IP: 92.73.99.**]

A jaka do cholery wysluga? A tak jeszcze moze i premia za wstawanie do pracy? Wszyscy dostaja swoja pensje za ktora powinno sie uczciwie pracowac.Jesli nie? Popatrzec tylko ile mlodych osob jest bez pracy, i to po studiach.Czas skonczyc z wyzyskiwaniem Panstwa.

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:18:31] • [IP: 88.156.232.***]

UWAŻAM ŻE NAUCZYCIELE ZA BARDZO NARZEKAJĄ TYLE WOLNEGO WAKACJE FERIE ZIMOWE ŚWIĄTECZNE KILKA GODZIN W SZKOLE I PO ROBOCIE. A JAK MAŁA PENSJA TO DO INNEJ PRACY LEPIEJ PŁATNEJ WIELE OSÓB ZMIENIA ALE NIGDZIE TYLE WOLNEGO MIEĆ NIE BĘDĄ !!

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:17:55] • [IP: 92.42.114.***]

Pozyczka to tez dochod, ktory zostal w jakis sposob zagospodarowany, pozyczke jak wiadomo trzeba oddac, jak mozna mowic ze ma sie pozyczki?A to ze ktos chcial miec samochod lub stroj balowy na karnawal to co ma wspolnego, ze obsluga szkoly dostaje grosze, najlepiej aby nauczyciele dostali swoje, a wszyscy inni do zwolnienia, moze jeszcze wpadnie 15 zeta na glowe, kit z tym ze ktos nie ma chleba, ale coz, tacy juz sa ci nauczyciele, zero tolerancji i wspolczucia, byle sobie napchac tylek.I przydzielic kazdemu dyzur sprzatania, gotowania, konserwacji i pilnowania porzadku, a nie 4 godziny w szkole i na basenik, do kina w Szczecinie, nowe buty co miesiac, samochodzik, szyneczka, wczasy w Egipcie :(

Gość • Piątek [30.12.2011, 19:00:25] • [IP: 95.129.226.***]

Cały pic polega na tym, że padają idiotyczne propozycje, zamiast konkretnych rozwiązań. debata nad nauczycielami, czy zarabiają mało czy też dużo jest w tej chwili najmniej istotnym problemem. teraz zabrakło pieniędzy dla pracowników tej instytucji, następnym razem braknie gdzieś indziej. Znów specjalny chaos wywoła jakiś urzędnik (np.zastępca prezydenta), by odwrócić uwagę od tematu, by załatwiono to między sobą. Więźniowie będę jedli z dodatku dla Policji, sprzątaczki z nauczycieli, a urzędnicy siedzieli na wygodnych fotelach i będą się śmiali jak teraz ze wszystkich.

Gość • Piątek [30.12.2011, 18:39:36] • [IP: 178.238.247.**]

"Do [30.12.2011, 16:08] • [IP: 88.156.233.***] Nauczyciel dyplomowany ma 2 200, -? Ciekawe gdzie? Nikogo nie interesują pożyczki, które spłaca. Zgodnie z Ministra Edukacji Narodowej z 18 lipca 2011r. wynagrodzenie zasadnicze: 2995, - zł, tylko 10% wysługi (a jednak dojście do" dyplomowania" trwa kilka lat) to razem 3 294, 50 zł brutto (ok. 2306, - zł netto). A gdzie pozostała wysługa, dodatek za wychowawstwo, za opiekuna stażu kolegi lub koleżanki, wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i zastepstwa...? O tym juz zapominamy? " obsługa szkolna 1250 zł brutoo + wysługa liczona od 5lat + 10 % premia dyrektora. .razem ??. .. nawet na czynsz + media nie starcza...ponad godziny na piknikach szkolnych itp..owszem ale niepłacone mozna wziąść wolny dzień. ..paranoja. .my nie dorobimy. .ale ludzie mysla ze to taka super praca, tyle zarabiaja i takie dodatki maja he ho ho...

Gość • Piątek [30.12.2011, 18:36:57] • [IP: 95.129.224.***]

Zabrać nauczycielom- to totalny absurd. Może tak dyrektorzy szkół i wice zrezygnowaliby ze swoich nadgodzin na poczet pracowników niepedagogicznych. I tak większość n-li mają gołe etaciki. Proszę zainteresować się nadgodzinami w/w.

Gość • Piątek [30.12.2011, 18:34:22] • [IP: 178.238.246.***]

a ja proponuję żeby pan prezydent oddał swój dodatek funkcyjny (czy jak to nazywaja)dla pracowników niepedagogicznych szkol, przedszkoli- to by dostali więcej niż 100 zł podwyżki i to byłoby SUPER motywacją do pracy w 2012 roku :))

Gość • Piątek [30.12.2011, 18:27:21] • [IP: 93.94.188.**]

Prezent Janusz Żmurkiewicz

Gość • Piątek [30.12.2011, 18:26:52] • [IP: 80.54.123.**]

Prima sort! Nic tylko paluszki lizać - takie pyszne pomysły władzuni, najlepiej jest zawsze tak poróżnić dwie grupy, żeby wyjść na obrońcę uciśnionych. Przecież ja" chcem, ale nie mogiem". A wiecie ile zarabiają nauczyciele w Ahlbecku albo w Ystad? Jeżeli ktoś zazdrości nauczycielom ich zarobków i wolnego to nic nie stoi na przeszkodzie aby też zostać nauczycielem. Studia podyplomowe za jakieś 5-6 tysięcy i zaczynasz zarabiać jako stażysta. A są to tak wielkie pieniądze, że aż się dziwię, że nie ma kolejek w szkołach do tego fachu. Potem zajmują się tylko rozrywką, nieustannie jeżdżą na wycieczki, zajmują się organizowaniem imprez szkolnych i klasowych i co chwilę mają wakacje. Żyć nie umierać. Oczywiście te imprezy organizuje się poza godzinami lekcyjnymi - łee tam, już się nie chce pisać, bo zawsze ktoś próbuje wetknąć patyk w mrowisko a potem tylko łapki zaciera, a pospólstwo daje upust swoim frustracjom.

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:43:35] • [IP: 80.245.186.***]

Opiekun stażu otrzymuje wynagrodzenie za pomoc nowemu nauczycielowi.W przedszkolu wygląda to tak, że biega do sali w innej części przedszkola, udziela rad, podpowiada jak uzupełniać dziennik.Wszystko byłoby właściwie w porządku ale robi to w godzinach pracy.Kto w tym czasie wykonuje jego pracę czyli opiekę nad grupą dzieci?Otóż jego pracę w tym czasie wykonuje pomoc nauczyciela lub wozna.Kto im za to płaci?NIKT

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:43:27] • [IP: 83.21.7.***]

Nauczyciele i tak duzo zarabiają! A poza tym maja za duzo wolnego!

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:37:44] • [IP: 178.238.251.***]

Dziwię się, że prezydenta stać na taki dziwny pomysł !

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:25:01] • [IP: 178.238.252.***]

Do [30.12.2011, 16:08] • [IP: 88.156.233.***] Nauczyciel dyplomowany ma 2 200, -? Ciekawe gdzie? Nikogo nie interesują pożyczki, które spłaca. Zgodnie z Ministra Edukacji Narodowej z 18 lipca 2011r. wynagrodzenie zasadnicze: 2995, - zł, tylko 10% wysługi (a jednak dojście do" dyplomowania" trwa kilka lat) to razem 3 294, 50 zł brutto (ok. 2306, - zł netto). A gdzie pozostała wysługa, dodatek za wychowawstwo, za opiekuna stażu kolegi lub koleżanki, wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i zastepstwa...? O tym juz zapominamy?

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:16:51] • [IP: 88.156.233.***]

Ciekaw jestem, czy jest jakaś grupa zawodowa, która zrezygnowała z części swojego uposażenia na rzecz innej grupy?

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:12:31] • [IP: 195.117.222.*]

Spotykają się dwa pączki i jeden mówi do drugiego. - Wiesz stary, ostatnio zdawałem na studia. - I co? Przyjęli cię? - Zwariowałeś? Pączka?!

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:05:22] • [IP: 178.238.252.***]

Do... Piątek [30.12.2011, 16:12] • [IP: 80.245.185.***] Po to by Mama wiedziała jak sobie radzić... nauczyciele maja dofinansowywane dokształcanie... My musimy sie dokształcać za własne pieniądze a nie płacić tylko 1/5 czy 1/4 czesnego

Gość • Piątek [30.12.2011, 17:00:36] • [IP: 217.97.193.**]

do mieszkanki. ..do w ramach nagrody dla p.Sliwiskiego prezydentura w mkiescieza to że zwolnil dobrego lekarza, aby przyjąć dr.Kopacza?

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:56:58] • [IP: 195.117.222.*]

Dariusz na Prezydenta !!

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:56:38] • [IP: 178.238.245.***]

16:08 zalisz sie czy chwalisz? trza było skończyć zawodówkę.

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:55:42] • [IP: 195.117.222.*]

Pracownicy Urzędu Miasta + radni sldowo na czele z burmistrzem od 02.01.2012 do szkoły nauczać

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:42:18] • [IP: 92.42.118.**]

JA TAM WOLĘ UMIEĆ COŚ NAPRAWIĆ NIŻ TYLKO TEORETYZOWAĆ JAK NAUCZYCIELE

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:35:30] • [IP: 95.129.226.***]

233 a jak Wam zabiorą obsługę, a dojdzie do tego w przyszłości na pewno, to Wy przejmiecie Ich obowiązki i grosza więcej za to nie dostaniecie.Dlatego proszę tak nie pisać.Każdy człowiek robi to co robi i powinien być godnie za to wynagradzany.

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:29:10] • [IP: 95.129.226.***]

234 źle zrozumiałeś intencje 186.186 chciało nam zakomunikować, że ciało pedagogiczne ma takie zdanie na temat pracowników niepedagogicznych.Sama to kiedyś słyszałam.Jest to prawdą niestety...ale powiem tak: Zastanówcie się wszyscy czy tak naprawdę chcielibyście oddać jakąś część swoich ciężko zarobionych pieniędzy dla kogoś innego? Na pewno nie! i ja też bym nie chciała, bo niby dlaczego.Państwo jest od tego, żeby nam tych podwyżek udzielać a nie zabierać jednym i dawać drugim tylko dlatego, że personel niepedagogiczny się o to upomniał. Czy to oznacza, że jak pielęgniarki poproszą o podwyżkę, to odbierzecie lekarzom i Im dacie? Czy jeśli w Urzędzie Panie sprzątające poproszą o podwyżkę, to sobie od ust odejmiecie i Im dacie? To jakaś paranoja, ja wiem, że tego się leczyć nie da, bo za późno, ale ogarnijcie się z lekka i zróbcie coś z tym, bo to państwo zaczyna być nienormalne, a to co się dzieje w naszym mieście woła o pomstę do nieba! W Nowym Roku tym na górze życzę więcej rozumu.

MIESZKANKA • Piątek [30.12.2011, 16:26:01] • [IP: 80.245.185.***]

Do Mieszkanka • Piątek [30.12.2011, 15:06] • [IP: 195.117.222.*] Bardzo nieładnie się pod kogoś podszywać wiesz? Gość • Piątek [30.12.2011, 15:09] • [IP: 95.129.226.***] Ja skończyłam studia i też zarabiam najniższą krajową. Wychodzi na to, że nie potrzebnie się uczyłam, bo wystarczyłoby skończyć szkołę średnią i iść do roboty. I o to mam żal do naszego systemu. Jestem chemikiem z wykształcenia i niestety nie ma dla mnie pracy w zawodzi, bo nie ukrywajmy, ale takich jak ja w samym Świnoujściu by sie trochę znalazł, a w szkole nie ma aż tylu godzin, aby wystarczyło na 1 etat. Więc wielu nauczycieli, aby mieć pełen etat często pracuje 2 lub i 3 szkołach. Twoja mama siedzi 8 godzin w ciepełku, czasem szmatą przeleci po korytarzu i nie niesie swojej pracy do domu. Nauczyciele niestety w domu są ale tak jakby ich nie było, bo muszą sprawdziany posprawdzać, albo przygotować się do lekcji. Za noszenie zeszytów w tą i z powrotem nikt im nie płaci, a troszkę to waży, wiesz?

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:12:19] • [IP: 80.245.185.***]

Do Gość • Piątek [30.12.2011, 14:51] • [IP: 80.245.186.***]. Właśnie dlatego, że jako jedyna sobie radziła z uczniami z problemami, to przez 10 lat ich dostawała. Mimo, że w czasach, w których Ona kończyła Pedagogikę, to o tego rodzaju problemach nic nie wiedziano. Zgadzam się z Tobą, że nauczyciel powinien sobie dać radę z każdym problemem, ale najczęściej wiele problemów niestety leży po stronie samych rodziców, którzy nie chcą współpracować i uważają, że cytuję ostatnio usłyszaną wypowiedź mądrej mamusi " po to wysłałam dziecko do szkoły, żebyście go wychowali". Nic dodać nic ująć

Gość • Piątek [30.12.2011, 16:08:44] • [IP: 88.156.233.***]

Macie pretensje do nauczycieli o czas wolny? Przecież to nie oni wyznaczaja sobie ferie i urlopy. Chcecie zabrać pieniądze nauczycielom i dać obsłudze? No to może razem z obowiązkami nauczycieli? Zazdrościcie nauczycielom wspaniałych zarobków? Nauczyciel dyplomowany dostaje średnio 2 200 (studia wyższe, podyplomowe, odbyte ścieżki awansu). 4 800 o których ktoś pisał nie ma nawet dyrektor szkoły. Tak dobrze jest nauczycielom? Zostań nim, nikt ci nie broni, ale nie szkaluj tych, którzy kiedys i nad tobą sie pochylali.

Gościówa • Piątek [30.12.2011, 16:01:59] • [IP: 195.117.222.*]

Mama pyta Jasia: - Brałeś prysznic? Na to Jasio: - Jak w domu coś zginie to zawsze ja jestem winny!

Mieszkanka • Piątek [30.12.2011, 15:47:23] • [IP: 195.117.222.*]

IP: 80.245.186.***] Taki ktoś jak woźna, konserwator, kucharz też jest bardzo potrzebny wykształcenie to jedno ale radzenie sobie w życiu z wykonywaniem zawodu to drugie NIE TYLKO CIAŁO PEDAGOGICZNE NIE TYLKO

Gość • Piątek [30.12.2011, 15:38:45] • [IP: 88.156.234.**]

Do 30.12.2011, 15:20] • [IP: 80.245.186.***] Słuchaj Baranie nie było sie uczyć tylko Wożna to też Człowiek i tez chce zarabiać normalnie jak Człowiek.a jak Ci to nie odpowiada to zamknij dupe.

Gość • Piątek [30.12.2011, 15:34:14] • [IP: 80.245.188.***]

mam 3 procent dodatku do pensji, to jeszcze z tego mam oddać 1 %?? wolę dzieciom owoce za to kupić, taka prawda, chociaż szanuję i bardzo lubię tzw. niepedagogicznych pracowników szkoły.

Gość • Piątek [30.12.2011, 15:20:32] • [IP: 80.245.186.***]

Było się ćwoki uczyć.Takie zdanie jak łatwo można się domyślić ma na temat innych ludzi tzw.ciało pedagogiczne...

Gość • Piątek [30.12.2011, 15:09:01] • [IP: 95.129.226.***]

Powinny być podniesione zarobki dla woźnych ! moja Matka pracuje juz prawie o ile sie nie mysle 8 czy 9 lat jak nie więcej jako woźna i zarabia niecałe 1000 zł to jest śmieszne ! i poniżające dla osoby która pracuje !! a nauczyciele nic zazwyczaj nie robią a ściągają takie siano że to się w głowie nie mieści...i widać jaki szacunek mają do osob pracujących w szkołach ze robią afere o podwyżkę dla woźnych

Mieszkanka • Piątek [30.12.2011, 15:06:47] • [IP: 195.117.222.*]

Tylko Śliwiński jest w stanie rządzić tym pięknym miastem mądrze i bez skutków ubocznych dla mieszkańców. Czas do oponiarni wrócić i nie zatruwać życia jego mieszkańcom

Gość • Piątek [30.12.2011, 15:02:57] • [IP: 93.94.184.**]

Było się ćwoki uczyć :)

Bździągwa • Piątek [30.12.2011, 14:54:41] • [IP: 31.63.230.***]

A Królowa Anglii jeździ pociągami, bo kryzys.

Gość • Piątek [30.12.2011, 14:51:03] • [IP: 80.245.186.***]

Do córki nauczycielki...Twoja mama powinna umieć poradzić sobie z uczniami z ADHD.Po TO KOŃCZYŁA STUDIA PEDAGOGICZNE. Za umiejętność /lub jak się przeważnie zdarza jej brak/miała płacone pobory.Jeśli sobie nie radziła, bo na pewno nie jest to proste to znaczy że żaden z niej dobry nauczyciel.Co nam np.po piekarzu z dyplomem, który nie umiałby upiec chleba?Co nam po krawcowe która szyć nie potrafi?Co po kierowcy który nie radzi sobie za kółkiem?Po co nam budowlaniec z papierami inzyniera który nie zna się na robocie?No po co?Ja ze swoimi dziećmi nie miałam kłopotów w szkole ale takie kłopoty miewali znajomi których nauczyciele traktowali jako zło konieczne razem z ich dziećmi.Najlepiej aby wszystkie dzieci były grzeczne i bezproblemowe. Pytam tylko po co wówczas studia pedagogiczne?Przecież np.matematyki mógłby uczyć ktoś kto ją świetnie rozumie, a nie nauczyciel po studiach.Nauczyciel jest po to aby umiał poskromić niesfornych uczniów.Jeśli tego nie potrafi to nic nam po nim.

Gość • Piątek [30.12.2011, 14:35:57] • [IP: 178.238.253.***]

Przed złożeniem propozycji nauczycielom p.prezydent i radni powinni ogłosić ile oddadzą SWOICH pieniędzy a dopiero potem sięgać do cudzej kieszeni.

Gość • Piątek [30.12.2011, 13:36:05] • [IP: 83.23.135.***]

Ja mam oddać swoje pieniądze aby miał dostać ktoś inny ale debilizm totalny. Może ten pomysłodawca odda swoje pieniążki a nie zabiera innym aby dać innym co to jest od kiedy takie prawo istnieje. Buraki i durnota w tym Świnoujściu.

Gość • Piątek [30.12.2011, 13:16:27] • [IP: 80.245.181.***]

Trzeba było się uczyć to by się więcej zarabiało! Jak kto pracował taki teraz ma zawód :) I wszystko na temat!

UE=ZSRR • Piątek [30.12.2011, 13:10:06] • [IP: 79.186.6.**]

Znów propaganda Bandy Dżimiego! co was tak boli? że wożny i sprzątacz będzie miał złotówke więcej? bo wożny i sprzątacz to nie ludzie? a nauczyciel który zamiast uczyć to propaguje włąsne poglądy i za to ma mieć więcej? a może poprostu to taki plan żeby sie czepić byle czego i żeby chołota mówiła o PO, i mówila o nich w mediach? Założę sie Dżimi, że w niedziele bedzie z toba artykuł jak bedziesz miał przylepione serduszko wośpu i media będa chwalić cie jaki Ty dobry ludzik jestes bo stówke wrzuciłes! i tak się sklada że więcej nawet wrzucają zwykli ludzie którzy mają trzykroć mniej niż ty! ludzie nie dajcie sie ogłupic propagandzie politycznej!

KIKA • Piątek [30.12.2011, 13:05:41] • [IP: 178.238.247.***]

A nauczyciele przeciez sa tacy zapracowani np teraz leża a wozny zapierdziela czy pani księgowa. .. ale przeciez oni mają tak źle i tyle godzin pracuja codziennie sprawdziny sprawdzaja nawet w wakacje. ..brak slow. .. Oni nie dadzą nawet 1 grosza na rzecz innych niech sobie popracuja bez podwyzki i zobacza jak to fajnie od lat dostawac te same pieniadze!

Gość • Piątek [30.12.2011, 13:01:07] • [IP: 217.97.193.**]

190...jak to pani poseł ma wykształcenie pedagogiczne, ja pamietam jak na Warszowie jeżdziła taksówką, wiem to napewno bo mnię wiozła!!

Gość • Piątek [30.12.2011, 12:14:30] • [IP: 92.42.112.***]

Dać woźnym i sprzątaczką.Oni też są ciałem pedagogicznym.Jestem za personelem sprzątającym i pilnującym porządki.To trudny odcinek pracy.Tu trzeba być dyplomatą.Powodzenia w Nowym Roku.Zdrowia i wiary w sprawiedliwość.

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:42:15] • [IP: 178.238.249.**]

Jeszcze trzymają niektórych przegrane wybory.SLD na kanapę

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:39:18] • [IP: 95.41.55.***]

WSZYSTKO i tak do DU...Y!!

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:36:29] • [IP: 80.245.190.**]

Tak, jeszcze warto dodać w kontekscie edukacji, że wczorajszy występ Pani Poseł PO - pedagog?- to jakaś kompletna kompromitacja, Pani dawno nie była w publicznej szkole, a jej zdziwienie i niezrozumienie niedojrzałości emocjonalnej sześciolatków cyt. nie rozumiem o czym Pani mówi - to doprawdy żenada...

pazdzioch • Piątek [30.12.2011, 11:30:31] • [IP: 91.94.196.**]

jak wojaki chca wieksza pensje za nic nierobienie nauczyciela nalezy sie przynajmniej cos robia

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:27:45] • [IP: 80.245.190.**]

Jeśli nie ma pieniędzy, to niech Pan Prezydent ZABIERZE, a nie zmusza nauczycieli, aby się złozyli, bo taka zasada solidarności społecznej nie obowiązuje w żadnym innym środowisku. Faktycznie też mi się zdaje, że większość nauczycieli oddała głos na Prezydenta. Ludzie zostali skłoceni, nauczyciele, jak zresztą zawsze, " winni" i byle do kolejnych wyborów.

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:26:09] • [IP: 80.245.178.**]

Pan prezydent po prostu zna starożytne mądrości: Divide et impera!

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:15:12] • [IP: 217.97.193.***]

głupota większości komentujących jest porażająca...

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:09:17] • [IP: 88.156.234.***]

Obciąć pensje belfrom i dać podwyżkę prawdziwym pracownikom szkoły np.woźnym które maja o wiele lepszy kontakt z uczniami!!

Gość • Piątek [30.12.2011, 11:05:53] • [IP: 217.97.199.**]

opodatkowac 1%wszystkich urzednikow to na caly kwartal wystarczy dla woźnych

XYZ • Piątek [30.12.2011, 10:51:57] • [IP: 217.97.193.**]

wczoraj w tv wystąpiła nasza Pani poseł trochę z nią pojechali

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:45:17] • [IP: 217.97.193.**]

Proponuję, aby pracownicy administracyjni zamienili się rolami z nauczycielami i zaczęli uczyć. Wszyscy będą zadowoleni.

kafir • Piątek [30.12.2011, 10:39:54] • [IP: 88.156.235.**]

Cóż, nauka tzw. sprawiedliwości społecznej nie idzie w las. Jej propagatorem jest pan Tusk który zaproponował aby tym, którzy mają wyższe emerytury zabrać i dać tym którzy mają niższe. Mechanizm w przypadku nauczycieli jest identyczny. Tyle tylko, że w przypadku pana Tuska tym co zostanie zabrane jednym będzie tylko w części dodane tym co maja mniej, bo sporą część pan Tusk zabierze do budżetu. A może by tak polepszyć tym, co mają za mało bez zabierania innym? To nikomu do łba nie przyjdzie, bo musi być miejsce na marnotrawione pieniądze budżetowe. Władza to rządzenie, ale też **dzielenie**, tu najważniejsze jest dzielenie *ludzi* a nie dla ludzi. Świadczy o tym rodzaj komentarzy w których nierzadko w chamski sposób bierzecie się za łby. Witajcie w Ojczyźnie, nigdzie nam nie będzie ani lepiej ani inaczej! ﮐﻔر

Bździągwa • Piątek [30.12.2011, 10:35:26] • [IP: 31.63.230.***]

Ładnie, to wszystko wygląda na papierze i te obiecujące wykresy.

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:18:58] • [IP: 164.127.49.***]

złóżmy się wszyscy na flotę :)

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:18:02] • [IP: 80.245.190.***]

niech prezydent zrezygnuje z jednego procetu podatku motywacyjnego i jego przydupasy a nie czepia sie nauczycieli ale czerwona morda nieda bo ma mało

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:17:56] • [IP: 92.42.112.***]

PREZIO MA SPORE WYNAGRODZENIE SORY NIE SPORE TYLKO OGROMNE NICH SAM SE TROCHĘ OBETNIE PAZERA JEDNA !!

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:14:23] • [IP: 80.245.186.**]

Cwaniak wiedzjał jak skłucić ludzi a teraz głupa pali.

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:11:12] • [IP: 95.129.228.***]

Jaki dodatek motywacyjny nierobom, za aż 20 godzin pracy w tygodniu?Zabrać wszystko i dać niepedagogicznym pracowniom, a jak nie to te nieroby pedagogiczne niech sami tą pracę wykonują.

Gość • Piątek [30.12.2011, 10:02:45] • [IP: 80.245.187.***]

Proszę sppytać Panią Frankowską Ona wszystko to pilotowała razem z Panią Agatowską i Panem Prezydentem oraz Panią Skarbnik (ewentualnie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji. Polecam dziennikarstwo śledcze w tym zakresie wobec w/w osób - pytanie kto z nich nie wytrzyma presji. A dyrektorzy to tylko przedstawiciele Placówek i nie mieli w tym zakresie nic do powiedzenia jak sprawę prowadzić - wszystko przyszło od góry. Nawiasem Pani Frankowska wykazuje daleki dualizm pomiędzy władzą a związkami. Według mnie powinna już udać sie na zasłużoną emeryturę.

Seksowny Knur • Piątek [30.12.2011, 09:42:12] • [IP: 195.117.222.**]

Praca w szkole jest spoko: w sumie 6 miesięcy wolnego (wg. komentującego poniżej), 3, 5 godziny pracy dziennie przy tablicy (wg. raportu jednej z organizacji), pensja z dodatkami - 4800 brutto. Praca cicha, spokojna i za godziwe pieniądze. Nic tylko się przekwalifikowywać, Drodzy Internauci.

Gość • Piątek [30.12.2011, 09:33:17] • [IP: 46.171.49.*]

kryzys w mieści a jasio fasola se kupuje. .Nauczyciele oraz reszta swołoczy w szkołach głosowali na żmura.

Gość • Piątek [30.12.2011, 09:30:41] • [IP: 217.97.199.**]

kontroler podstawy programowej niech znajdzie oszczednosci wokol siebie.Tak, mowa o P.Michalskiejpozdrawiam wszystkich nieukow

Gość • Piątek [30.12.2011, 09:30:35] • [IP: 80.245.188.**]

I TAK TO WSZYSTKO POJDZIE W WASZE KIESZENIE, SWINKI!

Gość • Piątek [30.12.2011, 09:29:18] • [IP: 93.94.186.***]

No i właśnie taki jest rezultat prezydenckiej propozycji. Ludzie się kłócą, jedni drugich obrażają. Pan prezydent włożył kij w mrowisk. Czy o to mu chodziło?

gościówa • Piątek [30.12.2011, 09:24:39] • [IP: 80.245.185.***]

Moja mama przez 35 lat była nauczycielką. Teraz jest psychicznie zmęczona. Przez 10 lat miała w klasie najcięższe przypadki. Między innymi 3 z ADHD. Myślicie, że to tak prosto utrzymać dzieciaki w ryzach, kiedy takie dziecko robi wszystko, żeby zwrócić na siebie uwagę? Niestety nie obyło się bez antydepresantów. Teraz sama mówi, że po tych 10 latach jest" psychiczna". Życzę tym, którzy nie wiedzą co to znaczy być nauczycielem troche popracować np w gimnazjum.

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:54:54] • [IP: 88.156.234.**]

Faktem jest, że kucharki, woźne i sprzątaczki nie siedzą przy komputerach i nie przedstawiają swoich racji. Szkoda, . ... pracują ciężko za psie pieniądze.

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:41:45] • [IP: 192.168.100.***]

Kryzys także w uzdrowisku a pan Śliwiński kupuje sobie porsche carrera

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:37:40] • [IP: 79.201.166.***]

tak nauczyciele placzcie placzcie ! szkoda ze sie nie rozliczacie z pieniedzy za korepetycje! wiemy ile na tym zarabiacie i w ogole ponad polowa nauczycieli w swinoujsciu powinna byc zwolniona bo ni kszty w nich powolania !! rutyniarze i przedewszystkim wredne swinie! nauczyciel mysli ze jest swieta krowa! a co taka pani wozna czy kucharka sie nie napracuje? pozdrawiam nauczycieli ktorzy zatruli mi zycie a kiedy potrzebowalam pomocy udawali ze nie widza chylinska by wam pokazala co o was mysle:) zabrac kase swiniom

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:37:26] • [IP: 88.156.234.**]

Dlaczego mają rezygnować nauczyciele?Niech cała świta urzedników, radnych zrezygnuje.

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:32:58] • [IP: 31.63.206.***]

I na tym polega solidarność - piękna idea

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:32:01] • [IP: 83.8.100.***]

A jak Państwo uważacie, że nauczyciele mają TAKĄ LABĘ to dlaczedo nie zostaliście nauczycielami?? Przecież to taka łatwa praca, człowiek się nie przemecza, nie sprwadza sprawdzianów, zadań, nie musi się przygotowywać do lekcji - i tyle wolnego - NIC TYLKO ZOSTAĆ TYM NAUCZYCIELEM

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:28:53] • [IP: 79.186.163.***]

Dobrze tak nauczycielom. Zasiadający w radzie - z pis i sld - nauczyciele włażą mu w d..ę nie dbając o mieszkańców, a wogóle to powinni pracować w takim wymiarze jak inni obywatele.

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:28:34] • [IP: 212.160.162.**]

Zlikwidować tą kartę nauczyciela! Dość komunizmu! Poza tym jaki DODATEK MOTYWACYJNY?! Premię za dobrą robotę rozumiem, ale kasą zachęcać do pracy?? Tym związkom nauczycielskim się już w dupach powywracało! Teraz wszystko na żmura? Bez przesady! To wina rządu, bo wszystkie swoje obiecanki wyborcze zrzuca na nas samych! Banda z PO - oby was wszystkich posrało!

Gość • Piątek [30.12.2011, 08:14:47] • [IP: 83.8.100.***]

a może RADNI zrezygnowaliby z 1% swoich zarobków na rzecz innych np. właśnie pracowników niepedagogicznych - uważam, że to by bardziej podniosło wynagrodzenie tych pracowników. Nauczyciele mają tylko 5% czy 7% dodatku motywacyjnego, to, ze ktoś ma więcej oznacza, że inny nauczyciel w szkole dostał mniej dodatku.

Gość • Piątek [30.12.2011, 07:50:29] • [IP: 178.238.246.***]

nauczyciele niech nie narzekają za tyle godzin pracy wolne ferie, wakacje A co mają zrobić rodzice z dziećmi w te ich wolne, może by popracowali z dziećmi na świetlicy i koloniach

Gość • Piątek [30.12.2011, 07:26:02] • [IP: 92.42.117.***]

Na Flotę ich stać kasę dawać

Gość • Piątek [30.12.2011, 07:14:52] • [IP: 93.94.185.***]

BRAWO chociaż raz ktoś pomyślał o ludziach ciężko pracujących.Nauczyciele i tak mają LABĘ bo pół roku mają wakacje i wiecznie im mało.Za taką pracę i tak mają za dużo pieniędzy

Gość • Piątek [30.12.2011, 07:07:29] • [IP: 80.54.123.**]

A może zabrać ten % prezydentowi, jego zastępcom i rzecznikom by dać innym?

Zadowolona i uczciwa • Piątek [30.12.2011, 06:45:45] • [IP: 98.94.28.**]

A ja uważam że Pan Żmurkiewicz pokazał że liczą się dla niego wszyscy ludzie a nie tylko bogacze, piękna sprawa panie prezydencie, tu pan pomyślał o wszystkich pracownikach nauczycielom się w tyłkach przelewa od pieniędzy

Gość • Piątek [30.12.2011, 05:42:13] • [IP: 88.156.234.**]

Tak bogata gmina jak Świnoujście powinna mieć pieniądze na oświatę w tym dla b. ciężko pracujących pracowników niepedagogicznych. To wszysko na ten temat.

Gość • Piątek [30.12.2011, 04:47:25] • [IP: 95.129.226.***]

Skoro taki szczodry nasz prezydent, to niech odda ten procent ze swojej pensji, wraz z kolegami z pracy. Zapewne to rozwiązałoby problemy wielu pracowników, którzy ciężko pracują. Nie tylko w szkołach. Mądry człowiek na stanowisku, a takie idiotyczne propozycje.

Gość • Piątek [30.12.2011, 04:40:01] • [IP: 178.238.249.***]

To są kpiny, aby o dodatek motywacyjny wojnę toczyć.W szpitalu Pani Dyrektor przejęła salowe i to po niższych poborach.Przecież one i tak zarabialy w tym impelu grosze.Niektorym doplacano dodatki, bo nie siegały najniższej krajowej.A belfry mają jeszcze jakiś dodatek motywacyjny.Pielegniarki juz dawno oddały swoj dodatek dla ratowania szpitala lata temu i co z tego mają wielkie g...o.

Autsajder. • Piątek [30.12.2011, 03:34:28] • [IP: 68.67.6.***]

, , Kto daje i zabiera ten się w piekle poniewiera" - mówi staropolskie przysłowie. Kto jak kto, ale prezydent 3 kadencji nie powinien już tak szkolnych błędów politycznych popełniać. A tu proszę błąd jakby u nowicjusza w polityce. No chyba, że chciało się skłucić środowisko szkolne. No to mistrzowskie zagranie. Tak, tak mistrzowskie.!! Jak mawiali starożytni partyjniacy, , Dziel i rządź." Tylko ? Po co??

Oglądasz 1-149 z 149
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■