POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [29.11.2011, 20:16:08] • Świnoujście

Społeczna wrażliwość lewicy?

Społeczna wrażliwość lewicy?

Budynek Urzędu Miasta w Świnoujściu. Na zdjęciu Pomieszczenia prezydenta Janusza Żmurkiewicza.(fot. Sławomir Ryfczyński )

Nie ma nic złego w sklepach z używaną odzieżą, często tam zaglądam szukając nietypowego ubrania. Takie sklepy od kilkunastu lat są obecne w każdym polskim mieście. Niestety to także symptom społecznej deklasacji. Jednak pojawienie się takich miejsc w śródmieściu, jak dzieje się w Świnoujściu, jest niepokojącym potwierdzeniem kryzysu. Podobny proces można obserwować w Łodzi, Szczecinie i kilku innych ośrodkach. Świadczył zawsze o jednym. O zubożeniu społeczeństwa, będąc pierwszą oznaką degradacji centrum miasta. Sklepy oferują towar tani i znajdują na niego odbiorcę, to oczywiste. Taka potrzeba wymaga zaspokojenia. Ale śródmieście każdego miasta to wizytówka, wyznacznik jego zamożności, statusu. Nie twierdzę że należy z takimi sklepami walczyć, czasy gospodarki nakazowo-rozdzielczej na szczęście już mineły. Ale powinien to być głośny sygnał pobudki, dla lewicy zarządzającej miastem, uśpionej regularnym „tłustym” samorządowym wynagrodzeniem.

Architektura a zwłaszcza urbanistyka służy projekcji ideologii na miejsce w którym żyjemy, „blokowiska” były efektem socjalistycznej idei kolektywu. Czy pomysł na miasto który powinni mieć rządzący uwzględnia poruszony problem? Czy lewicowa a więc społeczna wrażliwość obecnego prezydenta wraz z partyjnymi koleżankami, kolegami pomoże prawidłowo zareagować na ten sygnał? Jeżeli będziemy budować wyłącznie „fasady” zamożności, niewiele to w strukturze społecznej miasta zmieni. Przykład nowego kosztownego Centrum Informacji Turystycznej o klimacie zakładu pogrzebowego to potwierdza. To że mieszkamy w kurorcie nie znaczy że życie spędzamy na plaży. Miasto jest dla mieszkańców a dopiero później dla kuracjuszy, turystów i przyjezdnych. Idzie kryzys, przeprowadzone lub zapowiedziane masowe zwolnienia w Świnoujskich zakładach pracy. Czas na wizję rozwoju dla miasta ale uwzględniającą kryzysowe zmiany dotykające mieszkańców. Gospodarka wolnorynkowa nie likwiduje problemów tylko ułatwia ich rozwiązywanie.

Odurzeni pędem inwestycyjnym, zaniedbujemy całą sferę działań socjalnych i społecznych, które są równie ważne jak inwestycje. Przykładem choćby planowane duże centrum handlowe w centrum miasta. Jak mówi opracowanie zlecone przez urząd „wydrenuje ono, okoliczny rynek i spowoduje upadek wielu sklepów. Zastąpionych przez banki, kantory, apteki ” To absurd! Proszę spojrzeć na centrum, tkanka miejska została już zaburzona, przez natłok tych właśnie funkcji. Jeżeli powstanie w tym miejscu duży obiekt handlowy, śródmieście stanie się kolejną martwa przestrzenią. Pomimo ciekawej koncepcji architektonicznej placu wyłonionej w konkursie zorganizowanym przez architektów z Wydziału Architektury. Najpiękniejsza jednak idea pozbawiona ludzkiej obecności staje się zbędna. Czego przykładem jest bezmyślne okolenie Placu Słowiańskiego parkingami. Lub próba zdefiniowania handlu wzdłuż ul. Wojska Polskiego poprzez wybudowanie hali targowej, bez konsultacji i akceptacji tam pracujących.

Można budować centra i hale targowe, wielkie hotele, ronda, organizować kosztowne festiwale. Ale bez rozsądnej polityki społeczno-kulturalnej będziemy tam wyłącznie sprzątać, podnosić szlabany na parkingu, przedzierać bilety. Lub wyjeżdżać w poszukiwaniu lepszej pracy.

Tekst: Andrzej Pawełczyk

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 111, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-111 z 111

AK • Niedziela [04.12.2011, 14:35:52] • [IP: 89.69.143.***]

"BB • Środa [30.11.2011, 21:00] • [IP: 80.245.186.***]..do pojemników PCK" Dla pewnej jasności, odzież wrzucana do pojemników PCK trafia do lumpeksów. PCK opróżnia kontenery po czym dostarcza do lumpeksów za co otrzymuje pieniądze, które idą oczywiście na pomoc innym. Jednak odzież trafia do sprzedaży.

Gość • Piątek [02.12.2011, 15:38:36] • [IP: 92.42.116.***]

CZY TO JAKIEŚ ŻARTY CO CHYBA TAK LUDZIE OPANUJCIE SIE A NIE SE TY CHAT ZROBILIŚCIE...

Gość • Czwartek [01.12.2011, 10:52:53] • [IP: 92.42.118.***]

z pewnością kryzysu nie mają właściciele szmateksów, a metki się doczepia do ciuchów używanych nie bądźmy naiwni. Nie uważam jednak, że jeżeli ktoś ubiera się w sklepie z używaną odzieżą jest gorszy czy mniej inteligentny. Madonna też ubiera się w lumpeksie i nikt jej nie ocenia.

Gość • Czwartek [01.12.2011, 10:36:55] • [IP: 92.42.113.**]

Szanowny panie Andzreju ! jest Pan idealistą. Co kogo, a w szczególności samorzadowców obchodza Obywatele Miasta. Maja ciepłe posadki i stałe pensje, a do nastepnych wyborów jeszcze 4 lata. Bogaty biednego nie zrozumie. Z jednej strony luksusowe hotele, a z drugiej zębrzący przy promach i sklepach i bezdomniśpiący w parku pod drzewami. Pozdrawiam i prosze o podjęcie tematu tunelu, bo będą stły hotele a le nie będzie w nich ludzi. To jest pierwszoplanowa inwestycja i trzeba było wykorzystać sytuacje naszego Przwodnictwa w Unii i mistrzostw a dotacje by sie znalazły. teraz to przysłowiowa musztarda po obiedzie.

Gość • Czwartek [01.12.2011, 10:03:40] • [IP: 80.245.191.**]

Wydaje mi się że, pojawienie w centrum miasta. Tam gdzie jest najwyższy czynsz. Sklepów z używaną odzieżą jest oznaką nadchodzącego kryzysu a nie jego efektem. I o tym pisze autor. Natomiast nie widzą tego Świnoujscy samorządowcy, zresztą nie tylko tego.

Katarzyna • Czwartek [01.12.2011, 09:49:06] • [IP: 83.19.184.**]

nie uwazam zeby to byl jakis problem dla miasta. wladze martwia sie wizytowka miasta a podnosza oplate klimatyczna i oplaty za wode i scieki. to dla mnie jest absurd. bo kto bedzie chcial stac w kolejkach w sezonie po 2-3 godziny i wiecej zeby wjechac do miasta gdzie jest drogo a wladzy przeszkadzaja lumpy? to jst hipokryzja. kreuja miasto na luksusowe a wcale takie niestety nie jest. jestem" naplywowa" i mieszkam tutaj od 5 lat i powiem szczerze to miasto jest straszne. nie dosc ze ludzie dziwni to jeszcze te promy. niech wladze z laski swojej zajma sie tym aby powstal jakis ludzki dojazd do swinoujscia a nie lumpki przeszkadzaja. sa w kazdym miescie i byc beda. nic tego nie zmieni. ja sama kupuje rzeczy w takich miejscach chociaz dzieki Bogu na zycie mi nie brakuje. ale wole tamte ciuchy niz kupowac nowe i wszyscy chodza w jednakowych jak wojsko. bo w sklaepach albo jest wszystko z hurtowni w lodzi albo w szczecin tobruk. nic innego. pozdrawiam

tołdi • Czwartek [01.12.2011, 09:46:16] • [IP: 80.54.123.**]

A JA MYŚLĘ ŻE TO JEST NAGONKA SKLEPIKARZY Z ZAWYŻONYMI GRUBO CENAMI NA TANIE SKLEPY BO LUDZIE NAWET ZAMOŻNI WOLĄ KUPOWAĆ W SKLEPACH Z UŻYWKAMI NIŻ BADZIEWIE ZA KOSMICZNĄ CENĘ Z CHIN TAK SAMO LEPIEJ JECHAĆ PO SPRZĘT AGD-RTV DO SZCZECINA, NIECH ŻYJĄ I DOBRZE SIĘ MAJĄ SKLEPY SECOND-HAND-POZDRAWIAM

Gość • Czwartek [01.12.2011, 09:29:58] • [IP: 195.117.222.**]

Panie Andrzeju. Mam pewne spostrzeżenie. Będąc często w Anglii w paru miastach, zarówno większych od Świnoujścia ale i mniejszych oraz potężnych aglomeracjach zauważyłam że tam również są second-hend(y), w dodatku jest ich masa. Dlatego też nie upierałabym się przy haśle cyt. SYMPTOM SPOŁECZNEJ DEKLASACJI bo w UK raczej nie można mówić o zubożeniu społeczeństwa.

Gość • Środa [30.11.2011, 23:47:00] • [IP: 80.245.188.***]

A w którym warto kupować? Bo co z tego, że zarabiam, jak ubrać siebie i dzieci trzeba w Szczecinie, bo w tej obrzydliwej miejskiej butikowej tandecie rodem z czajna...nie ma co nawet oglądać. Więc miejskie pieniądzę odpływają regularnie promem do Szczecina bez względu na kolejki, tam dajemy zarobić- no, ale co się dziwić...

Gość • Środa [30.11.2011, 23:45:21] • [IP: 92.42.119.***]

16:59] • [IP: 74.207.240.**]: wysokie masz o sobie mniemanie... :)) mi się jednak wydaje że niestety inteligencją nie grzeszysz...

Gość • Środa [30.11.2011, 21:54:04] • [IP: 93.94.191.***]

w przeciągu tygodnia powstały trzy nowe lumpy o czymś to świadczy, kupujacy moga isc w dzien dostawy i kupic cos drozszego ale czesto nowego i mozna tez isc kupic za symboliczne 1 zł ciuch. wybór jest duży i każdy może znaleźć coś dla siebie, mnie natomiast interesują braki paragonów i kas fiskalnych w tych sklepach a jedna ważna rzecz to towar z lumpexu można reklamować, sprzedawcy wala kartki iz nie uwzględnia się reklamacji a gdyby się zapoznali z prawem to by o tym wiedzieli(lub wiedza a oszukują), w ten sposób bazują na klientach.

Gość • Środa [30.11.2011, 21:03:55] • [IP: 80.245.181.***]

Trzeba mieć czas żeby ustrzelić perełki w lumpeksie. Przy rzadkich odwiedzinach sklepu nic się nie kupi. Zazdroszczę.

BB • Środa [30.11.2011, 21:00:48] • [IP: 80.245.186.***]

Żadna bieda tylko głupia mania!Kupę kasy zostawiają klienci w tych obrzydliwych slumsach!Jest popyt więc jest kolejny slams!Ja się brzydzę nawet tam wejść!Specyficzny smród.Lepsze wyrzucam do pojemnika PCK!

Gość • Środa [30.11.2011, 20:53:55] • [IP: 178.238.249.**]

Do Tadeusza IP 246** nie mieszaj pojęć i osób.Z litości tematu nie rozwijam.

abs. • Środa [30.11.2011, 20:20:39] • [IP: 88.156.235.**]

Przyznaje Panu racje Panie Andrzeju... second-hand i hotele spa.Pozdrawiam.Swinoujscianin...

Gość • Środa [30.11.2011, 19:20:36] • [IP: 93.94.188.***]

a ja od czasu do czasu kupuję w szmateksach i w duszy mam czy to się komuś podoba czy nie. Powiem wam, że 3 pary moich najlepszych jeansów mam właśnie ze szmateksów. Uwielbiam je. Mam kilka perełek dobrych firm, nawet 2 extra kurtki. Nie kupuję tylko bielizny, butów, pościeli, czapek itp. Stać mnie na normalne sklepy, ale trzeba być skończonym idiotą by kupować jeansy za 300zł jak mogę kupić za 30-50zł

Gość • Środa [30.11.2011, 19:01:27] • [IP: 178.103.155.***]

Zmurek tam nie chodzi...z taka wypasiona pensja..

Gość • Środa [30.11.2011, 18:41:32] • [IP: 88.156.233.***]

minęły czasy, kiedy lumpek kojarzył się z biedą...jak mam kupić, , blacharską, , kreację made in czajna...to wolę pobuszować w lumpku:))i nie czuje sie przez to gorsza...a do Ciebie 116. ..mam nadzieję, że szybko zwiniesz ten swój interesik-jeśli masz takie podejście do, , gwiazd, , -tego Ci życzę..

Gość • Środa [30.11.2011, 17:05:01] • [IP: 92.42.116.***]

lumpy to żer dla skner, a kobiety staja sie badziewiarami rozumie biednych ludzi ale niebardzo tych bogatych.

rozbawiona • Środa [30.11.2011, 16:59:13] • [IP: 74.207.240.**]

Panie Andrzeju, jestem Pana idolem. Jak zwykle tekst miazga, 100/100.

Gość • Środa [30.11.2011, 16:45:00] • [IP: 92.42.116.***]

do szmateksow lataja skompe gwiazdy ktore poruszaja sie wypasionymi furami a w sklepie jej wszystko drogie. pracuje w sklepie i wiem co mowie od kilku lat co rano lataja te same gwiazdy ktore nigdy nic nie kupiły choc przylazi od kilku lat i wczesniej kryzysu nie bylo to jest totalne skompstwo

Tadeusz • Środa [30.11.2011, 15:51:18] • [IP: 178.238.246.**]

Czy coś się przypadkiem nie popieprzyło w główkach?Przypomniano sobie o lewicy!?Przecież o" take Polske" walczyliście!To dopiero początek! W świecie kapitalizmu, już wrze jak w kotle ze smołą! Ludzie" najedli"się już dobrobytu! Bogatych nie rusza żaden kryzys! Od tego jest biedota i ona poniesie wszelkie koszty! Daliście się swego czasu zmanipulować i teraz rozpoczął się okres" żniw"! Powtarzam, to dopiero początek tego co nas czeka! Ile to było wrzasku, że taki generał Jaruzelski otrzymuje ponad 5000 tysięcy emerytury generalskiej!?Aile służby i pracy ma ten generał? Teraz 42 letni prokurator przechodzi w stan spoczynku i kasuje 15000 emerytury! To Was nie razi? Boicie się i milczycie! O"take Polske" przecież walczyliście!"Wybrańcy" narodu, którzy reprezentują nas w sejmie, mają też wszystko wgłęboko w" rufie"! Nie szukajcie teraz" wrażliwości" u lewicy! Jeszcze raz powtarzam, to dopiero początek" dobrobytu", o który tak" walczyliście"! I to by było na tyle!

Gość • Środa [30.11.2011, 14:58:26] • [IP: 217.97.193.***]

Panie Andrzeju, ma pan jak zwykle rację. Niech sie pan nie przejmuje tymi szczekającymi poniżej urzędasami - nie warto. Ludzie i tak wiedzą swoje.

Gość • Środa [30.11.2011, 14:37:08] • [IP: 83.94.205.***]

polska bieda razi? A na codzien nie chce sie otworzyc oczu na codzienna rzeczywistosc? Nie kazdy oplywa w dostatki jak wladza!

Gość • Środa [30.11.2011, 14:30:18] • [IP: 83.20.252.***]

Ten artykuł jest bardzo pożyteczny, jak za parę lat będziesz narzekał że w śródmieściu tylko szczury biegają, bo handlu nie ma, to sobie przypomnij, o ile dasz redę zdobyć się na taki wysiłek

Gość • Środa [30.11.2011, 13:50:30] • [IP: 80.245.188.**]

nie ma po co do centrum same banki i telefony komórkowe a na peryferiach miasta hiper markety centrum miasta służy niczemu zamknąć całkiem Plac Wolności to może prezesi tych banków i telefoni nie będą brali po 50tyś pensji

Gość • Środa [30.11.2011, 13:45:51] • [IP: 192.168.100.***]

Dajcie mu coś do roboty widać Michalska nie dała mu od dawna zlecenia

Gość • Środa [30.11.2011, 13:29:20] • [IP: 80.245.188.***]

Znajdź sobie Pawełczyk sferę na której może się znasz, i rób w końcu coś uczciwego na własny rachunek, nie żerując na innych, biorąc odpowiedzialnośc za czyny i słowa, bo to co robisz dotej pory to tylko lans własnej osoby, pseudoartysty z osiągnięciami które ty tylko znasz

Gość • Środa [30.11.2011, 12:59:08] • [IP: 83.94.205.***]

Hahaha! Wizytowka miasta! Takie sklepy odzwierciedlaja wlasnie mieszkancow i ich potrzeby. Uciekanie ze sklepami tam" gdzie ich nie widac" to jawna dulszczyzna.

Gość • Środa [30.11.2011, 12:33:00] • [IP: 62.21.13.***]

bez głębszej refleksji na ten temat.. Pisanie dla pisania to do szuflady.

Gość • Środa [30.11.2011, 12:23:09] • [IP: 80.55.205.***]

Second-handy rażą wrażliwe oczka panicza. Bo to takie ordynarne. A fe.

Perpetua • Środa [30.11.2011, 11:02:48] • [IP: 93.94.184.***]

Popychanie pierdół! Panie Pawełczyk niech Pan się zajmie czymś pożytecznym.

Gość • Środa [30.11.2011, 10:58:34] • [IP: 217.97.193.***]

ja lubie lumpex na rogu monte caassino :D

Gość • Środa [30.11.2011, 10:57:36] • [IP: 80.245.189.***]

A propos GALERII: za kilkanaście lat w tych Galeriach w dużych miastach będą piekne tzw. LOFTY - jak dobrze wymawiam...

z • Środa [30.11.2011, 10:56:01] • [IP: 217.97.193.***]

ja łącze nowe rzeczy z uzywanymi, czesto mozna znaleźć perełki:)ale fakt, losc lumpexow w naszym miescie jest przerazajaca...ludziwe nie maja kasy...świetny artykuł.pozdrawiam

Gość • Środa [30.11.2011, 10:41:23] • [IP: 83.20.252.***]

To ostatnia chwila na opamiętanie, właściwie wszystkie polskie miasta które pozwoliły na budowe dużych" galerii" handlowych w centrach miast się zdegradowały, szczególnie widać to po miastach niezbyt bogatych, jak Radom, czy Przemyśl, ale też Szczecin. Nawet bogata Warszawa odczuła negatywnie otwarcie Arkadii, czy Złotarów, prestiżowa do tej pory Chmielna, czy Marszałkowska opustoszała, sklepy się wyprowadziły, i nastał marazm, ceny wynajmu lokali spadły i pojawiły się secon handy. To w takich przypadkach naturalny proces. Kazdy jeden sklep otwarty w" galerii" to upadek takiego samego sklepu w śródmieściu, z tą różnicą, że sklepy w śródmieściu są prowadzone przez lokalnych kupców, płacących czynsz lokalnym kamienicznikom. Sklepy w" galeriach" i same" galerie" są własnością sieci, które wszystkie dochody przekazują do swoich central w Londynie, NY czy innym Tel Avivie. A na miejscu zostaje pracownik za 1500 brutto.

Gość • Środa [30.11.2011, 10:04:01] • [IP: 88.156.233.***]

"SECOND-HANDY", jedyne osiągnięcie klasy robotniczej w nowej, ponad dwudziestoletniej rzeczywistości Polski. Smutne.

Gość • Środa [30.11.2011, 09:59:01] • [IP: 88.156.232.***]

P.Pawełczyk chyba nie wie co pisze. SECOND-HAND zubożenie społeczeństwa, centrum miasta. Są te sklepy też USA, Kanadzie i wielu innych krajach od dawna, a może Pan o tym nie wie. Jedz Pan i zobacz.

Gość • Środa [30.11.2011, 09:51:28] • [IP: 92.42.114.***]

Pracy !! za godziwe pieniadze !! Panowie radni myślcie o ludziach tego miasta o bezrobotnych kobietach i miotaniu ludzmi w pracy przez bogatych Preziów

Gość • Środa [30.11.2011, 09:38:40] • [IP: 80.245.180.***]

Mnie stać na drogie ciuchy, ale wolę kupować oryginalne, dobre gatunkowo i bardzo często nowe ubrania w ciuchlandzie, niż jakieś badziewie, kupowane w sklepie za niewiadomo jaką kasę i nadające się do wyrzucenia po pierwszym praniu.

Gość • Środa [30.11.2011, 09:25:30] • [IP: 80.55.205.***]

Ja pierniczę, ile można?

porucznikbarewicz • Środa [30.11.2011, 09:22:05] • [IP: 80.245.191.**]

Świnoujska lewica, lewe ma tylko ręce.

Gość • Środa [30.11.2011, 09:17:34] • [IP: 92.42.118.***]

a może artykuł jak pracują w second-hand w jakich warunkach czy ktoś widział jak te kobiety tam pracują??a może czy worki które noszą zresztą jak widziałem systematycznie, ile ważą??właśnie jeżeli chcemy naprawic nasze społeczeństwo zacznijmy od tych którzy nas zatrudniają, gdzie jest inspekcja pracy??gdzie są spożywane posiłki?gdzie sanepid?przecież tam pełno brudu i kurzu!może takimi sprawami się zajmijmy, że skoro ktoś ciężko pracuje, nich pracuje ale w godziwych warunkach!!

Gość • Środa [30.11.2011, 09:16:21] • [IP: 92.42.116.**]

Zobaczcie najpierw jacy ludzie robią zakupy w tych sklepach w centrum miasta - ja biedoty tam nie widziałem - wręcz przeciwnie !!

Gość • Środa [30.11.2011, 09:15:06] • [IP: 92.42.116.**]

Jest różnica między typowym szmateksem a sklepem jaki jest np. na armii krajowej - w zwykłym szmateksie kupują bidoki bo nie patrzą na wygląd odzieży tylko na cene np. 1 czy 2zł sztuka. Sklep na Armii krajowej ma tylu klientów chociaż ceny tam są kosmiczne 65zł/kg nie dla tego że jest tam tanio - bo nie jest ale dlatego, że można tam kupić dobrą markową odzież. Ludzie mają już dosyć tandety w naszych świnoujskich sklepach czy tureckich i chińskich ciuchów z pasażu" Centrum". Lepiej tam kupić firmowe 2 pary spodni i zapłacić 100 za dwie sztuki niż kupić dziadostwo które będzie trzeba wyżucić po dwóch praniach.

Gość • Środa [30.11.2011, 09:13:29] • [IP: 88.156.233.***]

bez komentarza..

Gość • Środa [30.11.2011, 09:13:06] • [IP: 217.97.199.**]

SKLEPY Z UZYWANA ORYGINALNA ODZIEZA MARKOWA I BARDZO DOBRA GATUNKOWO PRZEBIJAJA WSZYSTKIE NASZE PSEUDO BUTICZKI KTORE JESZCZE POZOSTALY W MIESCIE BO POMALU JAK WIDAC WSZYSTKO SIE ZAMYKA BO LUDZIE WOLA ISC KUPIC UZYWANA RZECZ ALE DOBRA GATUNKOWO NIZ ŁACHA CHINSKIEGO Z BUTIKU ZA NIEWIADOMO JAKA KASE UBRAC RAZ WYPRAC I DO SMIECI BO WYGLADA JAK WYGLADA! JA SIE UBIERAM W SKLEPACH Z UZYWANA ODZIEZA I WCALE NIE WYGLADAM TANIO OD TYCH LALUNI CO KUPUJA W PSEUDO BUTIKACH A I KASY MNIEJ NA TO WYDAJE! TAKIE SKLEPY MUSZA BYC I BEDA! A PRYWACIARZE Z NOWKAMI POPADAJA!! DZIĘKUJE :)

Gość • Środa [30.11.2011, 09:08:12] • [IP: 217.97.193.***]

08:33] • [IP: 217.97.193.**]: jak w naszym mieście widać wszechogarniającą biedę, to my chyba w innych miastach mieszkamy... :)))

Gość • Środa [30.11.2011, 08:50:42] • [IP: 217.153.136.***]

Poziom atrukułu powalający. Pseudo inteligencko filozoficzne wywody, do których oczywiście każdy ma prawo, na dobre zadomowił się na tym portalu, nie mniej jednak ciągle mnie denerwują. Polska mentalność, wyjęta rodem z czasów PRL'u, każąca wszystko i wszystkich dookoła krytykować, na szczęście odchodzi już powoli do lamusa. Mam nadzieje, że Pan Pawełczyk zajmie się w końcvu czymś pożyteczniejszym niż kreowanie się na duchowego przywódce świnoujskiego, umęczonego ludu.

Gość • Środa [30.11.2011, 08:43:10] • [IP: 92.42.117.*]

buhehehe

Gość • Środa [30.11.2011, 08:33:00] • [IP: 217.97.193.**]

to jest niestety prawda, mafijny system rządow uwiarigodniony prze z sejm i rząd, na prowincji hulaj dusza , akurat w naszym miescie to widac, wszechogarnijąca bieda, skorumpowane srodwiska ktore z mopcy prawa powinny bronić ludzi, firma takiej wielkość jak LNG pracuje na czarno to co to jest republika bananowa??

Gość • Środa [30.11.2011, 08:06:24] • [IP: 31.174.91.**]

przecież blisko 70 letni starzec na urzędzie prezydenta nie będzie popisywał się błyskotliwością umysłu bo zwyczajnie fizjologia mu na to nie pozwala, na tym stanowisku powinna być osoba młoda i dobrze wykształcona wtedy w naszym mieście będzie żyło ię lepiej. Brawo dla pana Pawełczyka!

Gość • Środa [30.11.2011, 07:56:03] • [IP: 192.168.101.***]

lubię lubię te łaszki, i ten ścisk i te zazdrosne spojrzenia po koszykach, a potem nie żal wyrzucić jak się znudzi i tyle. To pewien styl, może jest trochę prawdy o ubogim społeczeństwie itp itd ale to raczej mania szukania i wyszukiwania perełek. Niech Pan nie lamentuje lepiej niech Pan napisze o bezdomnych albo dzieciach w domach dziecka:)) zbliża się Mikołaj może podaruje im Pan upominki??

Gość • Środa [30.11.2011, 07:55:58] • [IP: 92.42.118.***]

Gość • Środa [30.11.2011, 07:33] • [IP: 192.168.100.***] brawo!!zgadzam się!!

Gość • Środa [30.11.2011, 07:36:04] • [IP: 80.245.189.***]

Wieje nudą w redakcji ?? Nie ma o czym pisać ??

Gość • Środa [30.11.2011, 07:33:49] • [IP: 192.168.100.***]

Panie Pawełczyk. .. Jest Pan po prostu żałosny i niedopieszczony (przez kogo?) w tych swoich wywodach. Kupują e second handach, bo w sklepach" normalnych" jest po prostu tandeta i nie ma nic oryginalnego...

Gość • Środa [30.11.2011, 07:28:22] • [IP: 85.182.6.**]

KTO WPADL NA POMYSL BY NAPISAC TAK DURNY ARTYKUL POJEDZCIE BO OBOJETNIE KTOREJ STOLICY MODY W EUROPIE ALBO DO OBOJETNIE KTOREGO DUZEGO BOGATEGO MIASTA W EUROPIE I SKLEPY TYPU Z DRUGIRJ REKI SA W CENTRACH I TO BLAD KTORY JEST TU POWIELANY ZE W TYCH SKLEPACH UBIERAJA SIE TYLKO LUDZIE MNIEZAMOZNI!!NIEROZUMIE CO CHCIAL OSIAGNAC GOSC KTORY TO WYPOCIL!!

Gość • Środa [30.11.2011, 06:49:57] • [IP: 92.42.118.***]

dziwne te wywody, naj lepsze jest to że w lumpkach ubierają się osoby które stac na drogie sklepy!!

Gość • Środa [30.11.2011, 00:24:50] • [IP: 80.245.183.***]

[IP: 95.129.225.**] To jak masz w życiu zalezy od ciebie , jak sie postarasz tak bedziesz miał i zył, trzeba ruszyc głowa zeby poprawic swoj los, finanse, pukis młody i sprawny, a nie obwiniac polityke, urzad, i bog wie jeszcze kogo bo to niczego niezmieni. Moj maz od kilku lat pracuje zagranica jest na kontrakcie i dzieki temu kupilismy mieszkanie, mamy je ładnie urzadzone , stac mnie zeby ubierac dzieci w markowe ciuchy itd, niemusze sie zastanawiac co do gara wrzucic. Fakt niema go w domu bo niejest z rodzina i tu ubolewamy ale jak ktos zadalby mi pytanie czy wolałabym kase i meza na wyjezdzie, czy zycie z dwoch srednich pensji to, wybralabym kase bo wole sie przemeczyc i zaczekac az wroci niz martwic sie z czego oplaty zrobie i zyc w wegetacji.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:59:48] • [IP: 188.33.125.**]

Najwiecej to kupuja tam Gwiazdy z urzedu :) I sie froteruja ze maja fajne pocerowane ciuchy ze stodoly:)))

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:46:50] • [IP: 80.245.183.***]

To nieprawda ze w lumpeksach kupuja tylko ludzie biedni, znam osoby ktore maja kase i czasem zagladaja do takich sklepow, mozna czasem tam kupic naprawde fajny ciuch, i znam tez osoby ktore hyba maja fioła na punkcie lumpeksow , zbieraja sie kilka osob i ida , maja obcykane kiedy przychodzi towar i wiedza o ktorej godzinie pujsc i wychodza z dwoma reklamowkami ciuchow. Ja niekupuje ciuchow w lumpeksach ale bylam w jednym popatrzec co maja , ludzi mnostwo te baby jakby mogly to by sie podeptały, niektore sie sprzeczaja. a do przymierzalni dluga kolejka .

idiota świnoujski • Wtorek [29.11.2011, 23:27:56] • [IP: 93.94.185.***]

Zostawcie te lumpeksy w spokoju ! Ja tam se Pierre Cardin kupuje po 3 zł za kilogram i jest gitolo. Elegant świnoujski jestem. ..no nie !

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:25:17] • [IP: 80.245.186.***]

Tak to jest choroba!!Mania kupowania starych szmat też przechodziłam.Naprawdę był kryzys.Ale stwierdziłam że szafa się zapełnia a ja dalej nie mam co na siebie włożyć.Wywaliłam wszystko i juz nigdy więcej nie kupię starego nie wiadomo przez kogo noszonego łacha!!A jak widzę bieliznę i obuwie to mam odruch wymiotny.Tego to nie powinni sprowadzać.Do każdego punktu handlowego SANEPID o pierdołę się czepi, a obojętny jest na takie obrzydlistwo.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:16:39] • [IP: 88.156.233.***]

, , poziom rozwoju cywilizacji poznajemy po tym jak wyglądają kobiety..., , :))

Paweł • Wtorek [29.11.2011, 23:11:30] • [IP: 92.42.118.**]

Panie Andrzeju od jakiegoś czasu czytam z zaciekawieniem Pańskie artykuły starając się zrozumieć bardzo sceptyczne nastawienie Pana do otaczającego go świata. Zadam Panu pytanie tytuł Pana artykułu to" Społeczna wrażliwość lewicy? " czy zatem nie widzi Pan jednak smutnego trendu zubożenia polskiego społeczeństwa bez względu na to czy w danym mieście w demokratycznych wyborach rządzi lewica bądź też prawica. Ubóstwo nie ma barw politycznych skąd więc Pańskie skrzywienie polityczne ?? Ludzie nie dzielą się na tych z prawicy i lewicy tylko zwyczajnie na mądrych i głupich. Pozdrawiam.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:06:27] • [IP: 92.42.118.**]

smutna prawda, cazs obudzic sie panie wladzo

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:06:05] • [IP: 92.42.112.*]

mnie nawet nie zdziwił widok Pani wysiadającej z merca S klasy zaopatrując się właśnie tam.Inni sobie pomyślą, że przecież taką osobę stać na ciuchy, oryginalne, markowe ze sklepu, bo inni mają to ja też muszę mieć.Samochód nie robi na człowieka bo bym sobie chyba wywnioskował, że kicha jest przyjeżdżać po takie tanie ciuchy.A założę się, że część tak gada bo mają je za darmo, a Ci którzy są na własnym utrzymaniu, bądź robią tak aby przetrwać zrobili by tak samo-zapindali by aż się kurzyło aby się ubrać, ale przecież po co jak rodzice pod gębę podłożą.I nie tylko mowa tu o młodszych osobach ale widzę osoby przed 30stką-skazani na sukces-żałosny obraz na moje oko.A co do miasta to niech więcej pakują w te parki i całą wizualizacje wyłącznie spostrzeganą okiem niemca, robienie wielkiej metropolii z tego miasta, nowe parki i o jak pięknie.Niech będzie więcej miejsc pracy, a ludzie do naszych niech podchodzą godnie.Ale układziki samochodziki kto lepszy.Tak jak Pani poniżej napisała, że zero rozwiązywania z ludźmi problemów

Gość • Wtorek [29.11.2011, 23:05:02] • [IP: 92.42.112.***]

Przed wyborami Polska była" zieloną wyspą" z rozwijającą się dynamicznie gospodarką (której mamy tylko resztki) i wszystkim żyło się lepiej. Reszta UE zazdrościła nam wzrostu gospodarczego i pasma sukcesów. Aż tu nagle po wyborach nastąpił kolejny już prawdziwy cud i wszystko się zmieniło. Nastała drożyzna, bieda, zaciskanie nam pasa i nagły kryzys. Przy korycie zaś cudownie się polepszyło i są te same mordy. Polska staje się Somalią UE i taki wzrost liczby sklepów ze starą odzieżą nie jest przypadkowy.

samochoDZIK • Wtorek [29.11.2011, 22:55:26] • [IP: 80.54.123.***]

może byt tak o jedną oponiarnię przybyło bo na wymianę musiałem czekać 2 tygodnie

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:46:21] • [IP: 88.156.235.**]

To jest chore, ja sie z tego mam nadzieje że się wyleczylam, to byl obsesjaa jak coś dziennie nie kupilam w lumpeksie one dzialały na mnie jak choroba i tak zrobilam z wlasnego domu lumpks i tak nie nialam się w co ubrać ciągle mało szafy zaczeły zalegać ciuchami których nawet nie mniałam kiedy nałożyć, bo jak przyszło gdzieś wyjść to okazało się że mam całą szafe złużytych szmat nic pożądnego i popakowałam te buble we wory było ich z 10 a może więcej poztawilam e przed śmietnikiem może ktoś zamiast wydawać nie potrzebnie piniądze w ciucholandzie wyda je na lepsze cele.Kobiety zamiast dwóch bluzek kup jedną nową przypacz sie tym sklepą ile wydajesz w dni dostawy placisz więcej jak za nowe a w następne to są tańsze ale lepsze znajdziesz na śmietniku to jest choroba!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:43:36] • [IP: 95.129.226.***]

...a w sklepie z oświetleniem na tzw.Posejdonie żyrandol kosztuje 480 zł, a w internetowym sklepie ten sam 180zł, to chyba lekka przesada...więc się nie dziwię, że powstaje tyle sklepów z używaną odzieżą, komisami z AGD...ludzie mają potrzeby, a nie wszystkich stać na taką drożyznę jaką serwuje handel w Świnoujściu dla swoich mieszkańców.Jeżu kolczasty jak ja się cieszę, że niedługo się stąd wyprowadzam.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:35:07] • [IP: 80.54.123.***]

Świnoujście robi sie wielkim LUMPEKSEM

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:28:50] • [IP: 88.156.234.***]

Pan Pawelczyk pisze o tym o czym ludzie juz dawno wiedzieli.Madrzy ludzie (nie mylic z wladza) .

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:17:28] • [IP: 83.8.129.***]

W lumpeksach ubieraja się nie tylko biedni ludzie, ale u nas takich nie ma. Otworzyli niedawno pod " Penelopą", to strach tam wejść, a poza tym straszne wygniecione " łachy" nie do kupienia. To prawda w naszym mieście ostatnio pojawiło sie duzo takich sklepów i to w centrum miasta. O cenach nie wspomne!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:16:41] • [IP: 80.245.190.**]

E !!, , bżdziągwa, , !! dzisiaj to cienizna !

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:06:11] • [IP: 92.42.118.***]

a w chinach produkuje sie juz wszystko - jest kryzys, a tam jest najtaniej.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 22:05:16] • [IP: 92.42.118.***]

trzeba przyznac ze duzo ludzi kupuje w szczecinie bo jest taniej, nie chodzi tylko o ciuchy, ale tez o rtv, agd, kafelki czy panele, po prostu ktos kto otwiera sklep otwiera go dla niemców - sami patrioci w tym miescie.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:52:43] • [IP: 80.245.184.**]

przeciez pod nosem maja vestira to i w centrum nie przeszkadza:D

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:43:50] • [IP: 95.129.224.***]

Podpisuję się pod artykułem, to jest nasza terazniejsza prawda. A jeśli chodzi o towar w Szczecinie i jeśli ktoś nie wie, to te tzw.sieciówki zaopatrują się w Chinach...a ta sukienka co w Szczecinie po120zł...to w Rzeszowie widziałam po 80zł...

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:42:16] • [IP: 93.94.186.*]

Niemcy tez kupuja w naszych Ciucholandach.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:37:30] • [IP: 80.245.188.***]

Pokażmy grupie osób np. rybę - żywą. Jedna osoba nawiąże do środowiska życia, druga pomyśli jaki będzie ładny obraz, trzecia wymieni środowisko w jakim żyje a inna poruszy sprawy kulinarne. Będzie i taka osoba, która skrytykuje gramatykę i styl opisu danej rzeczy. I tak jest z tym artykułem. Dla mnie nie jest ważna osoba autora ani styl przekazu a temat, który daje wiele do myślenia i wskazuje zagrożenia niewłaściwych działań. W tym przypadku władz miasta. Nasza społeczność składa się z 20 % wyuczonych i 80 %. ..mniej. Dlatego nie zgrywajmy na tym blogu idiotów szczególnie wtedy gdy należymy do tych 20 %. PS. zauważa się ostatnio Prezydenta Ś-cia na wszelkiego rodzaju spotkaniach wielkich i bogatych, odbierającego nagrody i otwierającego hucznie prywatne inwestycje. Natomiast nie widać kontaktu osobistego z szarymi ale licznymi obywatelami naszego grodu. Smutne ale prawdziwe!!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:35:44] • [IP: 95.129.225.**]

Tak jak w KAZDYM miescie na świecie również w Świnoujściu są ludzie bogaci i biedni. Jednych i drugich jest coraz więcej, bo niestety taka polityka dominuje dzisiaj w Polsce i na świecie, że rządy służą najbogatszym: bankierom, finansistom, biznesmenom. Zwykłych ludzi ma się gdzies, każąc im za wszystko płacić, wyklucza sie ich z życia społecznego nie dając jednoczesnie żadnej nadziei na poprawę losu. Jednak propozycja pana Pawełczyka, że jakby miasto postawiło na kulturę to zywot biedniejszych ludzi byłby znośniejszy śmieszy mnie naprawdę. Nie igrzysk, ale chleba potrzeba ludziom w tych trudnych czasach. I ani władza lewicowa ani prawicowa nie wyleczy tej chorej sytuacji jaka panuje w Polsce i na świecie. Zbliża się nieuchronnie rewolucja.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:28:08] • [IP: 92.42.118.***]

Niedługo wybudują nam Baltic park, tam też będą sklepy i oczywiście ciuch budy z używanymi śmierdzącymi szmatami też ! Kiedy zabronią sprzedaży tych używanych śmietnikowych lumpów !

troll • Wtorek [29.11.2011, 21:25:30] • [IP: 46.46.239.***]

I pomyślał by kto że za paskudnej komuny Śwnoujście było jednym z najbogatszych miast w polsce.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:24:16] • [IP: 92.42.118.***]

Te lumpeksy rosną jak grzyby po deszczu ! Niedługo będzie u nas jak w trzecim świecie. ..Mamy nowe apartamentowce, hotele i inne. A w centrum co? LUMPEKSY ! dobry kontrast !

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:23:30] • [IP: 217.97.193.***]

[IP: 80.54.123.**]W zasadzie kryzys juz jest ale na tą chwilę czasowo zamieciony pod dywan.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:21:04] • [IP: 178.238.245.***]

prawda boli was lewusy oj boli

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:19:19] • [IP: 92.42.118.***]

Zlikwidować te lumpeksy bo to wstyd !

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:18:47] • [IP: 178.182.146.***]

aby coś kupić w sklepie, towar powinien być odpowiedniej jakości, nie wspominając o cenie. Skoro w świnoujskich sklepach sprzedawcy narzucają marżę kilkuset % to nie dziwmy się, że nikt nie kupuje. (a właściwie jaka to tendencja, że w Poznaniu ta sama sukienka może kosztować 120 zł a w Ś-ciu 480? A w ogóle to gdzie te sklepy z interesującym towarem znajdują się? Bo nie zauważyłam ich. Taniej wyjdzie wyjazd do Szczecina i kupno w sieciówkach, niż typowy produkt chiński oferowany w sklepach w Ś-ciu. A z drugiej strony, w" second-hand" można kupić rzeczy nowe z metkami dużo taniej, niż te w sklepach o wątpliwej jakości. Proszę pamiętać też, że w Ś-ciu - nikogo nie obrażając - sprzedaje się dla Niemców, więc gdzie Polak ze swoimi groszowymi pensjami czy emeryturami ma kupić odzież??

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:15:19] • [IP: 80.54.123.**]

Nie do końca rozumiem co ma kultura do zakupów w tzw" szmateksach", puste sklepy tekstylne to jedynie sygnał, że sprzedają tandetę za duże pieniadze a ludzie często stawiaja na oryginalność i jednak gatunek, ktory pomimo drugiego użycia jest o niebo lepszy od tego co serwują nam świnoujscy handlowcy made in china. To, że tego tupu sklepy są w centrum miasta, cóż, mamy tez od zatrzęsienia banków i kościolów i nie wiadomo co dla biednego społeczeństwa miasta jest bardziej zbędne- jedno czy drugie...a i jeszce jedno, niejeden niemajętny człowiek kupujący w tych" odrażających" przybytkach ma więcej kultury od niejednego artysty. Proponuję w centrum miasta postawić kolejną cudowną rzeźbę czy fontannę sygnowaną znanym nazwiskiem i się wyrowna!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:14:27] • [IP: 88.156.235.***]

tam chyba nawet jest jakiś Second-Hand obok tych" Koszmarów Sztuki".

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:03:09] • [IP: 109.243.189.***]

Ale o świnoujskich lumpeksach wiele można powiedzieć tylko nie to, że są tanie :/

Gość • Wtorek [29.11.2011, 21:03:01] • [IP: 79.186.223.***]

Artykuł jest bardzo dobry, może urzędnicy mają jakiś pomysł na miejscowych, którzy poza sezonem klepią biedę, jak przyciągnąć PIENIADZE do Swinoujscia od listopada do marca ??

Spock • Wtorek [29.11.2011, 21:01:34] • [IP: 109.74.111.***]

Autor dotknął ważnego tematu (zubożenia społeczeństwa)ale zrobił to od dupy strony i tylko powierzchownie czyli dokładnie tak samo jak nasze" elity". . ... W pierwszej chwili chciałem zażycić swój komentarz ważnymi i PRAWDZIWYMI informacjami o naturze i przyczynie kryzysu(nie ten chłam z mass mediów). Ale po tym zdałem sobie sprawę po co ? Przecież przeciętnego kowalskiego bardziej obchodzi dzisiejszy odcinek tańca z gwiazdami czy alkochol podrożał w BIDronce czy marysia z jakiegoś serialu pościła focha na pawełka. A nie to że" rząd" cichaczem sprzedaje za 2-3 miliardy firme która rocznie daje 1 miliard na czysto, że najlepszym pomysłem" rządu" na zmniejszenie zadłużenia jest zmiana sposobu jego liczenia (to chyba te cudy tuska) nie nie zapomnijcie co pisałem włączcie tv odpalcie jakieś show i zobaczcie czy" kasia" ładnie zaśpiewa:)

kicia • Wtorek [29.11.2011, 21:00:53] • [IP: 80.245.184.**]

ja lubie takie sklepy poniewaz mozna zawsze cos fajnego zakupic a ceny sklpowe koszmar jeszcze wiecej takich second-handsow nie takie gwiazdy tam sie ubieraja

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:59:53] • [IP: 92.42.114.**]

Panie Pawełczyk forma tego artykułu i styl - kiepsko, ale fakt że treść daje do myślenia i tu duży +. Prezydent tego miasteczka cudów powinien w końcu zrobić coś dla mieszkańców (można tu wyrzygać teraz wszystkie bezmyślne inwestycje np nowe rondo - totalny bez mózg to zaakceptował i wiele, wiele innych) Przede wszystkim coś aby nam się lepiej żyło a nie tym zza granicy niemcom (celowo z małej lit) Myślę że czas zacząć coraz głośniej i częściej mówić o tych sprawach w naszym mieście. Trzeba bo władze pozwalają sobie na coraz to głupsze inwestycje.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:57:10] • [IP: 178.56.56.**]

Kocham Bździągwe!!

Bździągwa • Wtorek [29.11.2011, 20:52:51] • [IP: 79.162.128.**]

Myślicie, że prezio to przeczyta? Nawet jakby przeczytał, to, to Go nie zainteresuje, bo nie zrozumie.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:48:34] • [IP: 217.97.193.***]

Panie Pawełczyk proponuję Panu aby wziął się Pan do uczciwej pracy. Proszę nie liczyć na obryw na pieniądze gminy, czasy Możejki gdy był Pan dobrze płatnym urzędnikiem nierobem już dawno się skończyły i nie wrócą. Jeżeli nie znajdzie Pan roboty w Świnoujściu proponuję wyjazd czeka na Pana praca na zmywaku.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:47:38] • [IP: 89.68.104.***]

"Ale śródmieście każdego miasta to wizytówka, wyznacznik jego zamożności, statusu." Zapraszam do stolicy. Jeżeli centrum ma być wizytówką, to wole niewiedzieć czego wizutówką jest tamtejszy widok i lumpeksy na każdym kroku.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:44:05] • [IP: 92.42.118.***]

żenadą jest to że miasto nam pięknieje a nie mamy na chleb.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:42:10] • [IP: 80.54.123.**]

Coś w tym jest. Ostatnio idąc przez miasto, byłem zszokowany ilością klientów w pewnym"szmateksie" w centrum miasta. Inne sklepy odzieżowe były w tym czasie prawie puste. Być może faktycznie jest to pierwszy symptom degradacji naszego społeczeństwa. Nie zgodzę się natomiast z autorem, który nadaje temu zjawisku charakter lokalny. Tak niestety jest wszędzie. Kryzys się zbliża i niestety, ale wyglądana to że to co widzimy teraz to jedynie wstęp do katastrofy która wkrótce nastąpi...

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:41:08] • [IP: 31.63.222.**]

Co ten facet bredzi. Bełkot, pomieszanie pojęć. Ludziom potrzebna jest wolność działania, poradzą sobie sami jak nie będzie rzucania kłód pod nogi.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:36:41] • [IP: 80.245.191.***]

coś pięknego... wypociny domorosłego literata... dziwię się, że takie coś ktoś drukuje... żenada... do tego z interpunkcją na bakier, błędy stylistyczne...

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:33:35] • [IP: 92.42.118.***]

jeszcze dodam, że pierwszy mądry artykuł przeczytałam na iswinoujscie, gratulacje dla autora, w końcu ktoś poruszył temat zwolnień w Swinoujskich zakładach dlaczego o tym sie nie mówi i nie pisze?i co władze zamierzają z tym zrobić?jeśli w ogóle cos zamierzają? sezon sezonem ale co poza nim?za co życ?z czego?może właśnie karuzela powinna odbywac sie w innym terminie i trzeba stworzyć miejsca pracy dla ludzi ale zimą zeby mieli co jest!!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:32:32] • [IP: 95.49.25.**]

Tekst jest poprawny. Ważne są treści, wiedza, pomysł, inicjatywa, a nie siedzenie na tyłku. Czekamy na rewelacyjny tekst, ale z dobrym pomysłem.

Maślankiewicz • Wtorek [29.11.2011, 20:25:01] • [IP: 213.186.90.*]

Panie Pawełczyku! Gdyby Pan poprosił, pomógłbym Panu napisać ten tekst. A tak, wyszło co zwykle.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:24:16] • [IP: 92.42.118.***]

racja społeczeństwo w naszym miescie staje sie biedniejsze, zresztą to miasto żyje tylko z sezonu, poza sezonem nie ma szans zeby zarobic, wolimy jadac w domu niz w restauracji, kupujemy w lumpeksach(które same w sobie nie są złe bo zawsze można znaleźć cos wyjątkowego, a w naszym miescie są beznadziejne sklepy z odzieżą)jednak przykre jest ze na wiele przestaje nas stac.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:21:38] • [IP: 88.156.234.**]

Dobre :) i daje do myślenia!

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:19:44] • [IP: 95.49.25.**]

Ale numer.

Gość • Wtorek [29.11.2011, 20:19:08] • [IP: 80.245.178.***]

Aha, no i?

Oglądasz 1-111 z 111
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■