Kampania billboardowa jest jednym z najważniejszych elementów kampanii społecznej organizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Kampania realizowana jest
w sposób niestandardowy. W trzynastu miastach regionu prezentowane są jednocześnie trzy różne kreacje symbolizujące poszczególne sfery życia związane z umysłem, ciałem i uczuciami.
Umysł reprezentuje kreacja przedstawiająca obraz malowany stopą. Warto wiedzieć, że osoby niepełnosprawne świetnie realizują się poprzez sztukę. Także w województwie zachodniopomorskim. Jednym z najlepszych przykładów aktywności artystycznej związanej
z osobami niepełnosprawnymi jest Europejski Festiwal Filmowy „Integracja Ty i ja” organizowany co roku w Koszalinie. Podczas imprezy prezentowana jest szeroko pojęta sztuka osób niepełnosprawnych. Odbywają się koncerty, wystawy, warsztaty i spotkania autorskie.
Ciało reprezentuje kreacja przedstawiająca wyścig osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Aktywność ruchowa osób niepełnosprawnych to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobycie pewności siebie i przezwyciężenie barier społecznych. W samym województwie zachodniopomorskim trenuje szesnastu finalistów i medalistów międzynarodowych imprez sportowych. Wszyscy oni są wychowankami Klubu Sportowego Inwalidów „Start” – instytucji, w której każdy niepełnosprawny mieszkaniec regionu może trenować zawodowo, ale też i rekreacyjnie.
Uczucia reprezentuje kreacja przedstawiająca parę – mężczyznę i kobietę, z których jedna jest osobą niepełnosprawną. Osoby niepełnosprawne mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Wg ekspertów miłość partnera oraz rodziny najsilniej motywuje do rehabilitacji osoby z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. Często zdarza się, że stereotypy utrudniają lub wręcz uniemożliwiają osobom niepełnosprawnym realizować się w życiu uczuciowym. W województwie zachodniopomorskim istnieją jednak instytucje dające wsparcie w takich sytuacjach. Jednym z nich jest Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Prowadzi ono specjalne ośrodki, w których osoby niepełnosprawne edukowane są w zakresie aktywizacji zawodowej, zakładania rodziny oraz intymności.
Kampania billboardowa realizowana jest w Szczecinie, Koszalinie, Białogardzie, Świnoujściu, Stargardzie Szczecińskim, Darłowie, Karlinie, Goleniowie, Kamieniu Pomorskim, Międzyzdrojach, Płotach, Pyrzycach i Trzebiatowie. Kreacje z billboardów wykorzystane zostaną także
w pozostałych elementach kampanii: stronie internetowej, stronie na Facebooku, plakatach, ulotkach oraz spocie emitowanym w kinie Helios.
Celem kampanii społecznej „Wszystko o niepełnosprawnych” jest zmiana w postrzeganiu osób
z niepełnosprawnością i uznanie ich, jako pełnoprawnych członków społeczeństwa.
Organizatorem Kampanii jest Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Kampania jest realizowana w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej „Profesjonalne kadry – lepsze jutro”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS.
Patronat Honorowy nad kampanią objęła Minister Pracy i Polityki Społecznej Pani Jolanta Fedak.
UE zafunduje bilboardy i niepełnosprawnym zaraz robi się zdrowiej... Teraz wiem czemu UE bywa nazywana eurokomuną, eurokołchozem itp. Marnotrawstwo pieniędzy identyczne.
Tak jak ja!Rzecz jasna talent, to ja ci mam jak tu na recinie przezyc !!