Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę niepełnosprawnego Prezydentowi Miasta Świnoujście lub Urzędnikowi Wyborczemu najpóźniej do dnia 19 września 2011 r. (poniedziałek).
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, faksem lub w formie elektronicznej. Powinno ono zawierać nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców Miasta Świnoujście, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie (do Sejmu i do Senatu, tylko do Sejmu lub tylko do Senatu), a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.
Do zgłoszenia należy dołączyć kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.
Wyborca nie później niż w dniu 3 października 2011 r. (poniedziałek) otrzyma z Urzędu Miasta Świnoujście pakiet wyborczy, który zostanie doręczony wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru.
W skład pakietu wyborczego przekazywanego wyborcy wchodzą:
- koperta zwrotna,
- karta lub karty do głosowania,
- koperta na kartę lub karty do głosowania,
- oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania,
- instrukcja głosowania korespondencyjnego i ewentualnie nakładki na karty do głosowania sporządzone w alfabecie Braille`a – jeżeli wyborca zażądał ich przesłania.
Po oddaniu głosu należy kartę lub karty do głosowania umieścić w kopercie oznaczonej „Koperta na kartę do głosowania” i kopertę tę zakleić. Uwaga: niezaklejenie koperty na kartę do głosowania spowoduje, że karta do głosowania nie będzie uwzględniona przy ustalaniu wyników do głosowania.
Zaklejoną kopertę do głosowania należy włożyć do koperty zwrotnej zaadresowanej na adres: Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 8 w Świnoujściu I Liceum Ogólnokształcące Towarzystwa Oświatowo-Promocyjnego Business-Pro ul. Niedziałkowskiego 6, 72-600 Świnoujście.
Do kopert zwrotnej należy także włożyć oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu. Przed włożeniem oświadczenia do koperty należy wpisać na nim miejscowość i datę jego sporządzenia oraz własnoręcznie je podpisać. Niewłożenie oświadczenia do koperty zwrotnej lub niepodpisanie go spowoduje, że karta do głosowania nie będzie uwzględniona przy ustaleniu wyników głosowania.
Kopertę zwrotną należy zakleić i nadać na adres Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 8. Nadanie polega na przekazaniu koperty zwrotnej przedstawicielowi Poczty Polskiej, w miejscu zamieszkania wyborcy głosującego korespondencyjnie. Przedstawiciel Poczty Polskiej wyda wyborcy dowód nadania. Nadanie koperty zwrotnej może nastąpić nie później niż dnia 7 października 2011 r. Wyborca może, do czasu zakończenia głosowania, osobiście dostarczyć kopertę zwrotną do Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 8 w Świnoujściu.
Szczegóły znajdą Państwo w Informacji Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 9 sierpnia 2011 r. o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r. - dostępnej na stronie internetowej PKW www.pkw.gov.pl lub stronie Urzędu Miasta Świnoujście www.swinoujscie.pl.