POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [16.08.2011, 07:42:27] • Świnoujście

Widok z plaży może odstraszyć turystów?

Widok z plaży może odstraszyć turystów?

fot. Adam Strukowicz

Posłowie właśnie zadecydowali, że w wielu miejscach na wybrzeżu Bałtyku nie powstaną elektrownie wiatrowe. Głównym argumentem był ten o zepsuciu krajobrazu. Nadmorskie samorządy obawiały się, że turyści planując wakacje, będą wybierać miejsca w których nie ma instalacji przemysłowych. Czy powstający terminal gazowy wpłynie na spadek turystyki plażowej w Świnoujściu?

Trudno oszacować przed wybudowaniem terminalu LNG jak wpłynie on na ilość turystów odwiedzających Świnoujście w sezonie wakacyjnym. Specjaliści od turystyki obawiają się jednak, że urlopowicze będą wybierali miejsca pozbawione instalacji przemysłowych.

Uciążliwość związana z przeprawą promową na lewobrzeżną część miasta była do tej pory jedynym argumentem powodującym rezygnację ze Świnoujścia jako miejsca wypoczynku. Po wybudowaniu terminalu LNG może pojawić się kolejny, który wpłynie na spadek wypoczywających turystów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 43, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-43 z 43

Gość • Środa [17.08.2011, 00:03:16] • [IP: 93.94.190.***]

az wydobyty w Emiratach.. .tam skroplony...przewieziony z 1/4 świata gdzie dobowy czarter gazowca 60-80 tyś. $ -czas około 21 dni podczas transportu ~3% ulega odparowaniu z zbiorników kriogenicznych gdzie panuje temp.-163 stopnie...Wyładunek, przechowanie, doprowadzenie do stanu gazowego, w wymiennikach ciepła lub przez podgrzew przez spalanie gazu(są dwie koncepcje) nasycenie azotem, przesył.. .To KOSZTY.. .ekonomi nikt nie przeskoczy.. .ten gaz musi być droższy.. .Tylko.. .Ile ? ? ? Na to pytanie do tej pory nikt nie udzielił odpowiedzi ! Sama amortyzacja budowy Gazoportu... Pomijam degradację środowiska bo...na ten temat jest wiele poglądów.. zależnych od punktu siedzenia. Przebywania w pobliżu zbiorników stanowi zagrożenie...Znacząco miejsc pracy nie przybędzie..Nikt myślący nie buduje w XXI wieku Gazoportu w pobliżu miasta.Więc to jest GAZOBUBEL.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 23:41:47] • [IP: 80.245.178.**]

dawać czadu z rozwojem miasta tak w turystykę jak i w przemysł to się wcale tak nie gryzie jak piszą malkontenci, podpatrywać co i jak robia w krajach ościennych i wyciagać wnioski jak to robia Chinczycy

Gość • Wtorek [16.08.2011, 22:52:13] • [IP: 83.21.134.***]

koszmar i tyle.. szkoda- piękne miasto. ... szkoda.:((

Gość • Wtorek [16.08.2011, 21:58:02] • [IP: 80.56.226.***]

Glupota do potegi ciagle durne zmiany, a co chodzi o turystow komu sie nie podoba nie musi tu przyjezdzac.

Gośćnawigator • Wtorek [16.08.2011, 21:50:55] • [IP: 88.202.124.**]

krajobraz to nam psuja durni poslowie, caly swiat stawia wiatraki tylko my nie, a ze nie przyjada turysci o moze i lepiej, chociaz szkoda mi by bylo karuzeli cooltury i takich asow jak Jacykow czy Saleta!!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 21:35:27] • [IP: 217.231.57.**]

Tematem są wiatraki a nie gazoport.jedzcie do Den Helder w Holandii to wam oczy wyjdą z orbit jak zobaczycie gazoport.Nasz to namiastka tamtego i o co kopie kruszycie.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 21:19:55] • [IP: 92.42.117.**]

Bzdura - dziś widać zarys praktycznie całego falochronu, tyle, że uznamskiej plaży tak naprawdę praktycznie niczego...nie widać! Po prostu, większość turystów leżąca plackiem na uznamskiej plaży nawet gazoportu nie zobaczy...

Gość • Wtorek [16.08.2011, 20:49:23] • [IP: 77.114.76.***]

Dyżurni aktyiwści z lng nie piszcie bzdur ku czci gazsyf to znizczenie miasta wy aktywiści zgarnieci kasę w tej fikcyjnej firmie polskie lng stworzonej dla kolesiów bo taka jest polska rzczywistość ale to się zieni a ci wszyscy którzy rozkradaja Polske i ysprzedają majątek zostaną rozliczeni

Gość • Wtorek [16.08.2011, 20:15:59] • [IP: 93.94.190.***]

Powstanie GAZOPORTU w centrum miasta jest błędem...w tym celu zmanipulowano ankietę telefoniczną (nie było referendum)...manipulowano społeczeństwem że...Jakie" dobro" nas ominie jak Gdańsk zabierze GAZOPORT...obiecywano atrakcje Aqa Park Pływalnie... w związku z nie posiadanym szczegółowego planu zabudowy.. ..nie wkomponowano budowli w istniejący drzewostan (niepotrzebnie wycięto cały las) do dziś nie posiadają koncepcji ORV (zamiany skroplonego) Instalacje przemysłowe - kilometry rur ! Zmienią krajobraz nadmorski w plątaninę rur i budowli przemysłowych...przebywanie w pobliżu gazowej bomby termobarycznej nie jest atrakcją zarówno dla mieszkańców jak i turystów.Degradacja miasta...Gdyby to miało uzasadnienie ekonomiczne i było budowano w innym miejscu.. .To wina polityków PIS którzy nas tym uszczęśliw"dlatego tak się śpieszyli z rozpoczęciem - teraz będzie wolniej - bo jest fakt dokonany.Żal Miasta a jakie będą tego skutki zobaczymy ? ? ?

Gazobulasz • Wtorek [16.08.2011, 18:54:40] • [IP: 83.21.156.***]

Do 193 Tylko zależy jaką częścią ciała myślisz...Gaz wydobyty w Emiratach. ..tam skroplony...przewieziony z 1/4 świata gdzie dobowy czarter gazowca 60-80 tyś. $ -czas około 21 dni podczas transportu ~3% ulega odparowaniu z zbiorników kriogenicznych gdzie panuje temp.-163 stopnie...Wyładunek, przechowanie, doprowadzenie do stanu gazowego, w wymiennikach ciepła lub przez podgrzew przez spalanie gazu(są dwie koncepcje) nasycenie azotem, przesył. ..To KOSZTY. ..ekonomi nikt nie przeskoczy. ..ten gaz musi być droższy. ..Tylko. ..Ile ? ? ? Na to pytanie do tej pory nikt nie udzielił odpowiedzi ! Sama amortyzacja budowy Gazoportu... Pomijam degradację środowiska bo...na ten temat jest wiele poglądów. .zależnych od punktu siedzenia. Przebywania w pobliżu zbiorników stanowi zagrożenie...Znacząco miejsc pracy nie przybędzie..Nikt myślący nie buduje w XXI wieku Gazoportu w pobliżu miasta.Więc to jest GAZOBUBEL.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 18:45:05] • [IP: 188.33.99.***]

Sam, zyję z turystyki w Naszym mieście i z roku na rok jest lepiej, firma moja w ciągu 10 lat rozbudowała sie z malucha do dobrego średniaka, jak słysze takie bzdety, że jest xle to rzygac sie chce. Skąd te nowe domy jednorodzinne, skąd te nowe auta, skąd te nowe Hotele, pensjonaty, restauracje, lokale handlowo-usługowe? Z zapomogi!! Miasto się rozwija i czy malkontenci krytykujący wszystko, będą narzekać czy nie i tak GAZOPORT POWSTANIE...a turystycznie nie pamiętam takiego obłożenia w Świnoujściu od sześciu lat!!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 18:24:22] • [IP: 188.33.99.***]

TAK, TAK, TAK, TAK, TAK dla gazoportu i wszelkich inwestycji przemysłowych w tym mieście. Zobaczcie zatokę gdańską, port północny, port handlowy, stocznie, dźwigi, ciągły zgrzyt maszyn i hałas- jakoś to nie przeszkadza, a ludziska mają prace i na chleb. K...a tylko narzekacie i narzekacie, że bomba, że sromba, zamknijcie te gęby co gadają głupoty...Jeżeli ktoś chce uciekać ze Świnoujścia to niech wieje, a Ty ip 224 17:06, namawiasz innych, a sam nie uciekasz jeszcze??

Gość • Wtorek [16.08.2011, 17:27:09] • [IP: 217.97.193.***]

a ja tak jak wszyscy myślący popieram gazoport

Gość • Wtorek [16.08.2011, 17:06:09] • [IP: 95.129.224.**]

Gazobulasz masz rację! Wystarczy zobaczyć ile domów stoi na sprzedaż. Ludzie wiedzą co ich czeka, a szczególnie ci, którzy żyją z turystyki. Uciekać ze Świnoujścia i nawet się nie zastanawiać!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 16:55:45] • [IP: 46.113.33.**]

z gazoportu bedzie wiecej dochodów niż z tych turystów bo i tak jest ich bardzo malo

Gość • Wtorek [16.08.2011, 16:46:19] • [IP: 80.245.180.**]

Nie tak dawno p.Huszcza protestował przeciwko przeładunkowi płynnego paku w porcie.Twierdził że jak rozpocznie się przeładunek to połowa Warszowa będzie wytruta a do Świnoujścia nikt nie przyjedzie. No i co z tych wypowiedzi zostało?

Gość • Wtorek [16.08.2011, 16:39:07] • [IP: 80.245.180.**]

W Sopocie z plaży widać całą infrastrukturę Gdańska a turyści jadą do tego miasta na wypoczynek.W Gdyni plaża usytułowana jest przy Skwerku Kościuszki za którym jest cały zespół portowy i też nikomu to nie przeszkadza.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 15:36:00] • [IP: 217.97.193.**]

c.d..rozmawiałam z ekologem /kolegą-kolegi/oni chetnie przyjadą tak jak do Rozpudy, ale oni muszą z czegoś zyć, jak zapłacimy to bedą protestowac do skutku, to prawa rynku, niestety takie czasy!!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 15:31:58] • [IP: 217.97.193.**]

my mamy cudny widok i łomot kafarow od rana do nocy, bo buduja komory gazowe, turysci się dziwia nam, ze nie protestowalismy, bo fama niesie juz na calą Polskie o tej firmie bez gorza w kieszeni, a pozatym, pytają czy wiemy, że opary z przetważania gazu z jednego stanu w drigi niosa ze sobą trujące opary!!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 13:21:21] • [IP: 92.22.36.***]

Ponton chcial zostac prezesem gazoportu albo byc w radzie nadzorczej pgnig - jakos go nie wybrali.sama to czytalam na tym portalu.co on teraz robi w przytorze ? ktos wie ?

Gość • Wtorek [16.08.2011, 13:06:31] • [IP: 86.45.28.**]

ludzie o czym wy piszecie jedyne widoki w świnoujściu to trzy godziny na prom i plaga komarów a gazoport nie jednemu życie ratuje bo przynajmniej młodzież ma prace ciekawy jestem ilu z was smaruje negatywne wypowiedzi na temat gazoportu a rano wskakuje na rower i rusza do pracy do gazoportu polska mentalnośc ludzi jest smieszna i wasze komętarze są smieszne bzdziągwa wie co pisze szacun dla niej. ...pozd

Bździągwa • Wtorek [16.08.2011, 10:40:35] • [IP: 31.63.249.***]

A nie mogli tego zrobić gdzieś poza miastem np. w Egipcie?

Gazobulasz • Wtorek [16.08.2011, 10:38:40] • [IP: 83.21.148.***]

Powstanie GAZOPORTU w centrum miasta jest błędem...w tym celu zmanipulowano ankietę telefoniczną (nie było referendum)...manipulowano społeczeństwem że...Jakie" dobro" nas ominie jak Gdańsk zabierze GAZOPORT...obiecywano atrakcje Aqa Park Pływalnie... w związku z nie posiadanym szczegółowego planu zabudowy. ...nie wkomponowano budowli w istniejący drzewostan (niepotrzebnie wycięto cały las) do dziś nie posiadają koncepcji ORV (zamiany skroplonego) Instalacje przemysłowe - kilometry rur ! Zmienią krajobraz nadmorski w plątaninę rur i budowli przemysłowych...przebywanie w pobliżu gazowej bomby termobarycznej nie jest atrakcją zarówno dla mieszkańców jak i turystów.Degradacja miasta...Gdyby to miało uzasadnienie ekonomiczne i było budowano w innym miejscu. ..To wina polityków PIS którzy nas tym uszczęśliw"dlatego tak się śpieszyli z rozpoczęciem - teraz będzie wolniej - bo jest fakt dokonany.Żal Miasta a jakie będą tego skutki zobaczymy ? ? ?

Gość • Wtorek [16.08.2011, 10:14:37] • [IP: 80.245.189.***]

widok jak widok, moze być, ale podziwiam turystów na plaży którzy cierpliwie znoszą hałas pochodzący od kafara. podziwia,

Gość • Wtorek [16.08.2011, 09:38:40] • [IP: 80.245.176.***]

Gazoport to pokaźny dochód dla miasta. Powinno się dążyć do rozwoju przemysłu morskiego i miasta. Jak się jedzie np. do Krakowa, to nikt nie patrzy, że tam wisi smog w powietrzu, tylko jedzie zwiedzać piękne miasto. To samo będzie tu, gdzie najważniejsze jest morze z piękną plażą oraz pogoda, która właśnie może odstraszać. TAK dla gazoportu i innych inwestycji w naszym mieście.

Bździągwa • Wtorek [16.08.2011, 09:29:37] • [IP: 31.63.249.***]

Po co tutaj przyjeżdżać, jak tu nic się nie dzieje, a jak się dzieje, to pożal się Boże.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 09:19:35] • [IP: 31.175.189.***]

tu nie trzeba gazoportu bo i tak nikt nie przyjedzie przez promy...nawet w takim Dziwnowie wiecej sie dzieje co pokazala ostatnia impreza gwiazd sportu...

Gość • Wtorek [16.08.2011, 09:17:16] • [IP: 77.114.141.**]

SKANDAL Z BUDOWĄ GAZOPORTU W KURORCIE AKTYWISCI LNG JEDŹCIE I ZOBACZCIE JAK SĄ USYTUOWANE TE INWESTYCJE JUZ DZIŚ TURYŚCI NIE KORZYSTAJĄ Z PLAŻY NA WARSZOWIE KIEDYŚ CAŁA ULICA BYŁA ZASTAWIONA AUTAMI TURYSTÓW DZIŚ ZNISZCZYLIŚCIE CALE ŚRODOWISKO I MANIPULUJECIE INFORMACJAMI O ZAGROŻENIACH DLA MIESZKAŃÓW ALE KIEDYŚ WINNI BĘDĄ I TAK MUSIELI SIĘ WYSPOWIADAĆ. JUŻ DZIŚ JEST O WIELE MNIEJ TURYSTÓW JAK POWSTANĄ ZBIORNIKI Z METANEM TO NAJBARDZIEJ BĘDĄ ZADOWOLENI TERRORYŚCI A LUDZIE Z ROZSĄDKU ZACZNĄ OPUSZCZAĆ TO MIEJSCE ZOSTANĄ TYLKO BIEDNI I BEZBRONNI A NIEMCY WYKORZYSTAJĄ TO BY PRZYCIĄGNĄĆ TURYSTÓW DO SIEBIE JUZ DZIŚ DLA INFORMACJI MOŻNA PRZECZYTAĆ NA PLAKATACH WYBORCZYCH NIEMIECKICH W ZWIĄZKU Z WYBORAMI SAMORZĄDOWYMI I O SPRZECIWIE PRZECIWKO BUDOWIE ELEKTROWNI ATOMOWEJ W POLSCE. TURYSTYKA UPADNIE AKTYWIŚCI LNG ZACZNĄ SIĘ BANKRUCTWA TYCH CO ZAINWESTOWALI W TURYSTYKĘ A WY ZAPŁACICIE W RAMACH POZWÓW O ODSZKODOWANIA. A TEN GAZOPORT JEST PRZESTARZAŁY TECHNOLOGICZNIE TAKIE INWESTYCJE NA ŚWIECIE TO KOSZT OKOŁO 550 MLN EU

Gość • Wtorek [16.08.2011, 09:12:33] • [IP: 93.94.190.***]

nie mówcie o ile spadnie bo juz nie chcą przyjezdzać ze wzgledu na gazosyf, dlaczego jeszcze nikt nie chce tego g..blokować jako obywatele mamy dotego pełne prawo

Gość • Wtorek [16.08.2011, 09:11:46] • [IP: 80.245.188.**]

no tak cos nowego to zle najlepiej bylo pozostawic swinoujscie takim jakie zastalismy po wojnie i nalotach niech pozostanie skansenem na cholere wprowadzac nowosci;; jakim cieleciem zes mnie panie boze stworzyl takim mnie mosz ;;!!

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:57:35] • [IP: 80.245.187.**]

TO OCZYWISTE ZE TURYSTÓW BĘDZIE MNIEJ

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:51:23] • [IP: 80.245.184.***]

Wręcz przeciwnie, przyciągnie ich coraz więcej.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:38:52] • [IP: 80.245.190.***]

turystow odstrasza glownie plaga komarow !!

troll • Wtorek [16.08.2011, 08:29:48] • [IP: 91.149.14.***]

Tak sobie myślę żeby wybudować więcej kościołów i na każdym wiatrak to nikt by nic ni mówił. A i klechy mieliby dodatkowy dochód.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:11:52] • [IP: 217.97.193.***]

turystów może odstraszyć brzydka pogoda a nie jakieś instalacje portowe których z plaży to nawet dobrze widać nie będzie

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:08:47] • [IP: 80.245.189.***]

po horyzont woda... z lewej ładniejsza (niestety nie nasza) część wyspy... a jak do tej pory różnej maści statki wpływały do portu to nie przeszkadzało... zawsze można się czegoś przyczepić... a apropos farm wiatrowowych... pięknie by u nas wyglądały... jestem za. Zwłaszcza że u nas ciągle wieje !

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:08:45] • [IP: 92.42.118.**]

no i super niech spadają ci wszyscy turyści same tylko utrudnienia przez nich

coolman • Wtorek [16.08.2011, 08:07:02] • [IP: 217.153.7.***]

Zaorać port bo przez 6 tygodni w roku nad polskim Morzem są turyści na plazy!? Przemysł w Polsce jest zbędny - to kraj odpoczynku i mszy Niedzielnych.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:06:37] • [IP: 93.94.185.***]

nie piszczie głupot, właśnie turyści jak słyszałam podziwiają LNG, dla nich jest ważne morze.Nikt nie patrzy co widać bokami, bo przed sobą mają przepiękne nasze morze

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:04:37] • [IP: 83.25.112.***]

Totalna bzdura! Wielu ludzi przyjeżdżających do Świnoujścia rozgląda się z ciekawością, gdzie miałaby powstać taka, jakże ważna dla wszystkich, inwestycja. Tak samo jest z wiatrakami - wszyscy pokazują na kraje ościenne i mówią: tam potrafią, a u nas? Więcej myślenia o przyszłości! Skanseny są piękne, ale cieszą tylko przez chwilę - i to nie wszystkich.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 08:00:44] • [IP: 93.94.186.***]

trudno oszacować??!! oczywiście że wpłynie negatywnie, tylko kretyn może myśleć ze gazoport nie będzie miał wpływu na rozwój turystyki w mieście

Drops • Wtorek [16.08.2011, 07:56:01] • [IP: 195.117.222.*]

Nic to nie zmieni. Więcej: tłumy turystów będą walić na wiatrak by robić sobie fotli z LNG we tle.

Gość • Wtorek [16.08.2011, 07:53:12] • [IP: 217.231.106.***]

Kraje zachodnie, Holandia, Niemcy, czy Francja są obstawione wiatrakami, które w niczym nie przeszkadzają. stoją w dalekiej odległości od brzegów i urozmaicają krajobraz.Elektrownie wiatrowe są nam niezbędne.Złej baletnicy będzie przeszkadzał rąbek spódnicy, tak jest z naszymi turystami, którzy obojętnie gdzie by nie byli to i tak znajdą dziurę w całym.

Oglądasz 1-43 z 43
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■