POGODA

Reklama


Wydarzenia

Rzecznik Prezydenta Miasta • Poniedziałek [25.07.2011, 08:14:32] • Świnoujście

UWAGA! Nie trzeba już przychodzić do urzędu

Mając komputer z Internetem nie trzeba już fatygować się i oglądać urzędnika, żeby załatwić sprawę w urzędzie! Sprawy administracyjne można załatwić nie ruszając się z domu. Jak to zrobić? Bardzo łatwo. Wystarczy założyć profil zaufany na platformie ePUAP.

Czym jest profil zaufany?
To bezpłatna metoda potwierdzania naszej tożsamości w systemach elektronicznej administracji (zarówno państwowej jak i samorządowej). Jest odpowiednikiem odręcznego podpisu i bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Profil jest całkowicie darmowy, ważny 3 lata i umożliwia zdalny kontakt z urzędami w całym kraju. Brzmi zbyt pięknie, aby było prawdziwe? Żeby się przekonać, najlepiej samemu sprawdzić. Zapraszamy.
Jak założyć profil zaufany?

1. założyć konto na platformie ePUAP: http://epuap.gov.pl
2. zalogować się na platformie ePUAP, gdzie należy wypełnić wniosek o założenie profilu (uwaga praktyczna - musimy posiadać konto e-mailowe, na które przesyłane będą kody autoryzacyjne)
3. udać się wraz z dowodem osobistym do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.
W Świnoujściu punktem potwierdzania tożsamości jest Urząd Skarbowy przy ulicy Pułaskiego. Po kilku minutach mamy profil zaufany i możemy załatwiać sprawy elektronicznie.
Czy każdą sprawę można załatwić za pomocą profilu zaufanego?
Praktycznie tak, choć mogą pojawić się szczególne przypadki usług, dla których prawo (z różnych względów np. technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standardów) wymaga stosowania bezpiecznego podpisu potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym.
Jak działa profil zaufany?
Mając profil zaufany, który działa jak odręczny podpis logujemy się na www.epuap.gov.pl, (możemy to też zrobić poprzez stronę WWW Urzędu Miasta Świnoujście: http://bip.um.swinoujscie.pl/?cid=309 ) wybieramy urząd lub sprawę, którą chcemy załatwić, wypełniamy wniosek, podpisujemy go profilem zaufanym a następnie wniosek za pomocą jednego kliknięcia zostaje złożony (wysyłany) w urzędzie.
Co możemy zyskać?
Oszczędzamy czas i pieniądze. W zamian zyskujemy możliwość złożenia wniosku w dogodnym dla nas czasie, o każdej porze dnia a nawet nocy.


komentarzy: 4, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-4 z 4

G2 • Poniedziałek [25.07.2011, 20:21:40] • [IP: 80.245.180.***]

mam ePUAP a i tak nasze miasto nie oferuje wielu funkcji z serwisu... mają się czym chwalić...

katarzyna • Poniedziałek [25.07.2011, 18:13:57] • [IP: 217.97.193.**]

jestem staroświecka, lubię kontakt z ludzmi i nie mówicie, że wszyscy urzednicy są be, ostatnio prosiłam o pmoc w wydziale oświaty, pani była super mila i bardzo pomogla wzyciowej sprawię...bardzo dziękuje!!

Bździągwa • Poniedziałek [25.07.2011, 16:11:54] • [IP: 31.63.194.**]

Ale, to i tak trzeba ruszyć zadek do urzędu z dowodem.

Bździągwa • Poniedziałek [25.07.2011, 16:09:39] • [IP: 31.63.194.**]

Tylko żeby tym urzędasom od tych komputerków w główkach się nie _______.

Oglądasz 1-4 z 4
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■