POGODA

Reklama


Wydarzenia

Rzecznik Prezydenta Miasta • Piątek [15.07.2011, 15:35:30] • Świnoujście

Spotkania w sprawie terminalu LNG

Spotkania w sprawie terminalu LNG

fot. Urząd Miasta

W czwartek (14.07) w urzędzie miasta odbyło się spotkanie wykonawcy terminalu LNG z radnymi, zastępcą prezydenta Barbarą Michalską oraz niektórymi urzędnikami. Spotkanie odbyło się na wniosek Polskiego LNG. Wykonawca terminalu przedstawił zmiany, jakie chciałby wprowadzić do pozwolenia na budowę. Wszystkie dotyczą terenu gazoportu. Jedną nich jest wydmuchiwanie w razie potrzeby części gazu do atmosfery, zamiast jak to wcześniej planowano jego spalanie. Jako podstawę tej zmiany przedstawiono względy środowiskowe.

- Dzięki wydmuchiwaniu gazu wykluczona zostanie emisja gazów powstałych przy spalaniu. - mówił przedstawiciel włoskiej firmy, wchodzącej w skład konsorcjum konsorcjum Saipem-Techint-PBG. - Wydmuch bez zapłonu sprawi, że gaz pójdzie od razu wysoko w powietrze. Nie będzie płomienia, jak przy spalaniu.

- Wydmuch ma też zaletę dla wizualizacji krajobrazu - przekonywał kierownik kontraktu Piotr Kurzawa. - Nie będzie wysokiego słupa ognia spalanego gazu, który byłby widoczny przez cały czas.

Spotkania w sprawie terminalu LNG

fot. Urząd Miasta

Uwalniany gaz będzie lżejszy od powietrza i jak zapewnia wykonawca terminalu LNG będzie wyrzucany wysoko w górę i szybko będzie rozpuszczał się w atmosferze. Nie będą powstawały żadne chmury gazu.

Uwalniany gaz będzie lżejszy od powietrza i jak zapewnia wykonawca terminalu LNG będzie wyrzucany wysoko w górę i szybko będzie rozprzestrzeniał się w atmosferze. Nie będą powstawały żadne chmury gazu. A co w przypadku, gdy dojdzie do wybuchu wydmuchiwanego gazu?

- Gdyby nawet doszło do wybuchu, to fala uderzeniowa będzie bardzo wysoko w górze, na ziemi nie spowoduje żadnych zniszczeń - zapewnia Piotr Kurzawa.

Pozostałe zmiany przedstawione przez wykonawcę to m.in. dodatkowy budynek na potrzeby awaryjnego zasilania generatorem diesla, dodatkowa platforma dla pomp LNG wysokiego ciśnienia, przesunięcie zbiorników p.poż., wody technologicznej, wody pitnej, modyfikacja budynku SCV.

W opinii Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa UM Świnoujście nowe rozwiązania są bezpieczniejsze od pierwotnie zakładanych, mają mniejszy wpływ na środowisko, niż wcześniejsze planowane.

BIK UM


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 26-50 z 122

Gość • Sobota [16.07.2011, 15:16:59] • [IP: 83.21.78.***]

Dajmy szanse młodym ludziom, którzy się tu urodzili, wykształcili. Nalezy im sie godne zycie, po przez, dobra pracę. Skoro my moglismy pracowac bo był w Swinoujsciu przemysl i miejsca pracy, naszym zadaniem winno być nie bojkotowanie rozwoju przemysłu, ale wspieranie inicjatyw majacych na celu budowanie i tworzenie nowych miejsc pracy w przemyśle. Przy obecnych technologiach nie twórzmy ze Świnoujscia enklawy spokoju dla emerytów" bo my swoje przepracowalism i na starość chcemy mieć spokój, to bardzo egoistyczne i zemści się na nas samych. Bez młodych to miasto dopiero umrze, stanie się dożywalnią upierdliwych starców, którym będzie przeszkadzał oddech sąsiada...ale wierzę że d tego nie dojdzie. BUDUJMY PRZEMYSŁ W ŚWINOUJSCIU JEST NA TO PORA I MIEJSCE, MAMY DOSTĘP DO MORZA, MAMY DROGĘ WODNA DO SZCZECIA, MAMY DUZO NIEZAGOSPODAROWANEGO TERENU, POZWÓLMY DZIAŁAC INWESTOROM NIE SIEJMY ZABÓJCZEJ PROPAGANDY DLA REJONU I TEGO MIASTA. ZATRZYMAJMY MŁODYCH I STWARZAJMY IM WARUNKI DO GODNEGON ŻYCIA- TO NASZE ZADANIE

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:59:31] • [IP: 92.42.117.***]

[IP: 83.21.78.***] dobrze piszesz. Popieram twój punkt widzenia. Pozdrawiam

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:53:20] • [IP: 83.21.78.***]

do 193...Młodzi ludzie opuszczaja to miasto, bo nie chca pracowac w Hotelach, jako kelnerzy, czy smażyć rybki przez dwa miesiące. Uciekaja bo tu nie ma przemysłu. Motorem rozwoju miast jest budowa przemsłu, Ty jak pracowałeś uczciwie to Świnoujście tętniło przmysłem, POLIMER, STOCZnIA, PORT, ODRA, STOCZNIA ODRY, ŻEEGLUGA NA ODRZE, BARKI, PCHACZE TYPU MUFLON BIZON, ODLEWNIA ŻELIWA, Spółdzielnie produkcyjne, wielobranżowe, PTHW, TRANSBUD, SPRI, mozna jeszcze wymieniac wiele...a dziś sklepy, hotele, smażalnie, fryzjerzy (owszem to wszystko jest potrzebne), le skoro Ty mogłeś uczciwie pracować 40 lat w przemyśle w Świnoujściu, prosze pozwól młodym też miec tą szansę, dlatego budujmy przemysł w tym mieście. Pamietasz lata 70, jak miesiecznie odwiedzało mimo duzych zakładów przemysłowych sezonem nasze miasto po 250 tys. turystówgdzie ten przemysł był bardzo dokuczliwy, wycie maszyn ze stoczni, wyjące po nocy dźwigi portowe, wyjące pogłębiarki czerpakowe, dymiące kominy zakładów. Wtedy Ci to nie przeszkadzało.

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:40:24] • [IP: 83.21.78.***]

Co to znaczy, że pracowałeś uczciwie?? Wszyscy pracowli uczciwie, czy sie stało czy leżało trzy koła się należało. Teraz młodzi ludzie tez pracuja uczciwie i co?, a może i bardziej uczciwie niż" my". W naszych czasach praca to była parodią i kultem stworzonym przez władzę, niezorganizowany bałagan, w czasie którego był taki zapieprz, że latało sie z pustą taczką bo nie było czasu kiedy je załadować.

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:31:19] • [IP: 83.21.78.***]

do 193 dlaczego nazywasz mnie biednym człowiekiem. Ty masz swoje zdanie, ja swoje. Żadna woda ognista ani koraliki nie uderzyły mi do głowy. Natomiast Twoje podejscie, do opinii innej niz Twoja, daje pełne świadectwo Twojej osobowości. Wątpię abyś coś z tego zrozumiał, a szkoda. Przeżyłem w Świnoujściu 51 lat i jest mi przyjemnie patrzeć jak sie moje a nie tylko Twoje miasto, szczęśliwie rozwija.

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:25:08] • [IP: 178.238.247.**]

190 a skąd ty wiesz jak będzie?? budują gazoport a ja jakoś nie zauważyłem zmniejszenia się liczby turystów w mieście, baaa nawet ośmielam sie przypuszczać ze będzie niezła dojna krowa do robienia pieniędzy na turystach, bo sobie nie wyobrażam ze turysta przebywający w międzygnojniach nawet z ciekawości nie przyjechał zobaczyć jak to wygląda z bliska wiec zamiast marudzić kupuj teren by stawiać tam restauracje bo potem już może cie na to nie stać.

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:14:24] • [IP: 178.238.247.**]

193 a ty wierzysz we wszystko co ludzie mówią, wiec zacznij ogarniać pierw siebie.

Gość • Sobota [16.07.2011, 13:06:28] • [IP: 93.94.190.***]

Gdyby nawet doszło do wybuchu, to fala uderzeniowa będzie bardzo wysoko w górze, na ziemi nie spowoduje żadnych zniszczeń - zapewnia Piotr Kurzawa. A JAK SPOWODUJE ZNISZCZENIA TO CO?MAM STRaCIĆ ŻYCIE PRZE KILKU S--SUNÓW CO CHCĄ NAPCHAĆ KASĄ KIESZENIE??

Gość • Sobota [16.07.2011, 12:57:13] • [IP: 93.94.190.***]

78... wyprany, mózg, terminal wpłynie na to że mniej ludzi będzie przyjeżdzało więcej zostanie w Międzyzdrojach, ci co żyją z wynajmu kwater-Was też uderzy terminal już dziś sobie to zakodujcie bo potem będzie za późno, STOP LNG kiedy ludzie zablokują chodząc po pasach może rządzący zrozumie błąd w lokalizacji gazoportu i przeniosą go w końcu w inne miejsce lub zrezygnują z jego budowy

Gość • Sobota [16.07.2011, 12:29:00] • [IP: 217.97.193.**]

78**** biedny człowieku, ale ci wyprali szare komórki, o iler je jeszcze miałeś, popatrz na tych na zdjęciu, to są biznesmeni którym można zaufać, którzy kolejni już, najpierw mieli być z kanady, Iraku, Iranu, Grecji, a teraz Włoch, włosi to najwieksi przekretasy na swieci, to takie bunga-bunga, ustepuja im tylko nasi rodacy, ogarni sie i nie pisz bzdur, ludzie tam pracujący opowiadają, ze budują na slepo bez dokumentacji..wez sie uspokuj..woda ognista i koraliki ci do mózgu uderzyły!!

Gość • Sobota [16.07.2011, 12:22:42] • [IP: 217.97.193.**]

przeszkadzaja komory gazowe bo kilku cwaniakow chce sobie napchać kieszenie, a 40.000 tys. miast ma byc zgładzone, tu urodziły sie moje dzieci i wnuki, tu praqcowalem 4o lat uczciwie dzis mam głodową rentę, więc mam prawo mieć swoje zdanie, jak bedzie trzeba to przykuje sie łancuchem do komory gazowej ze strzykawką trucizny w ręku, bo to moje miasto i muszę o niego walczyć! i nie bedzie mnie juz zalezało na wegetecji!!

Gość • Sobota [16.07.2011, 11:58:47] • [IP: 83.21.78.***]

Przezkadza co niektórym gazoport?!?!...ale nie przeszkadza ogólny brud, ogólne brakoróbstwo, ogólna fuszerka, tworzenie np. molochów typu Platan??-gdzie widac zmarnowae pieniądze ludzi w stanie wykonania tych inwestycji.

Gość • Sobota [16.07.2011, 11:53:34] • [IP: 83.21.78.***]

Masz racje Nasz Świnoujski sezon nie ma nic wspólnego z turystyką, to raptem dwa miesiące, gonitwy, biegu, jedzenia rybek z chin, wyrywania z turystów na siłę pieniędzy, tworzenie różnych czasami smiesznych, punktów aby tylko zarobić...a co po sezonie?? Wieczne narzekanie i czekanie na cud. Gazoport daje nam pewną niezależność, będzie to inwestycja która do budżetu wprowadzi stały dochód przez okres 12 miesięcy w ciągu roku. Przy obecnym załamaniu na rynku turystycznym widoczne są zmiany w Grecji, Hiszpanii... Dziekujmy za sezon" trystyczny" w Świnoujsciu że trwa chociaz tylko 2 miesiące, ale nie odrzucajmy inwestycji, która pozwoli a stały czyli stabilny rozwój miasta...a każdy kto ma pojecie o ekonomii wie, że stabilność w dopływie gotówki to komfort, na najwyszym poziomie. Położenie geograficzne Świnoujścia nigdy nie pozwoi, aby było ono miastem w pełni turystycznym, chyba, że za pare setek tysięcy lat jak bałtyk będzie morzem sródziemnym.

Gość • Sobota [16.07.2011, 11:41:40] • [IP: 83.21.78.***]

...terminal gazowy nie ograniczy napływu trystów, a co do cen mieszkań, to spadaja nie dlatego, że w Świnoujsciu buduja gazoport, jak to ktoś poniżej stwierdził, ceny spadaja bo w 2008 roku zaczął sie kryzys spowodowany zbyt dużą dostepnością glupawych kredytów we Frankach szwajcarskich, (jak można brać kredyt długoterminowy w walucie której sie nie zarabia?-zero realizmu) co spowodowało przekroczenie wartości kredytu nad zastawioną inwestycją kredytowaną. Dlatego banki żądaja dodatkowych zabezpieczen, to tak jak w handlu nie idzie trzeba szybko pozbyc sie towaru. Gazoportto dla świnoujścia wielka przysłość do wpływ do budżetu około 50 mln, z takimi pieniędzmi można juz mysleć o jeszcze szybszym rozwoju miasta i inwestycji. Poczekajmy a zas pokaże kto miał racje, teraz budowy już sie nie powstrzyma. Świnoujsci jest w pierwszej dziesiątce najdynamiczniej rozwijających sie miast w Polsce.

Gość • Sobota [16.07.2011, 11:08:07] • [IP: 178.238.247.**]

sezon letni to okres w którym robi sie największe wałki na turystach, a to tylko 6, 7 tygodni.Przykład krajów które żyją z turystyki Grecji, Włoch, Hiszpanii nie wróży niczego dobrego w przyszłości a oni te wałki mogą kręcić i 10 miesięcy w roku. I ci właśnie" biznesmeni" z frytek na oleju rocznik 2000 piszą największe głupoty w obawie przed zmniejszeniem tych ze wałków. wiec pisanie ze tylko turystyka jest krótkowzrocznym tendencyjnym opisem jednej strony. Tylko przemysł wespół z portem oraz ustawa o portach gdzie gminy sa ich właścicielami możne spowodować rozrost miasta takie sa realia ekspansji cywilizacyjnej chyba ze chcemy dalej być wioska ze starymi wrakami w środku europy. nie podoba ci sie wyjedz do puszczy białowieszczanskiej razem z jednym radnym który również tego nie rozumie.

Gość • Sobota [16.07.2011, 10:23:35] • [IP: 77.115.153.**]

""LNG będzie wyrzucany wysoko w górę i szybko będzie rozpuszczał się w atmosferze"" GAZ W POWIETRZU BĘDZIE SIĘ ROZPRASZAŁ A NIE ROZPUSZCZAŁ-ciekawe, kiedy będziecie wiedziec co wypisujecie-- UCZTA SIĘ!!

upadek kurortu=bieda mies • Sobota [16.07.2011, 10:21:38] • [IP: 93.94.190.***]

upadek kurortu, setki osób bez pracy, kradzieże z biedy, wyjazd wykształconych świnoujscian...tego chcecie?to dalej popierajcie budowę gazoportu w naszym kurorcie, obym się mylił ale dotychczas przewidywałem wszelkie działania lngusów i przystawek sprzedajnych wszystko się sprawdziło!!przyszłością jest przemysł turystyczny (hotele, obsługa, handel, gastronomia i wszystko co się z tym wiąże), ludzie nie dajcie się manipulować STOOOOOP LNG

Gość • Sobota [16.07.2011, 09:50:44] • [IP: 83.21.78.***]

TERMINAL TO PRZYSZŁOŚĆ TEGO MIASTA...ale to tylko moje zdanie, możecie miec inne. Czas pokaze kto mial racje...

Gość • Sobota [16.07.2011, 09:16:40] • [IP: 80.245.188.***]

Należy ich jak najszybciej wydmuchać ze Świnoujścia.

Gość • Sobota [16.07.2011, 07:49:15] • [IP: 79.191.82.***]

Najgorszy pomysł na budowę gazoportu w Świnoujściu. Zero turystów. Szkoda tych nowych apartamentowców przy promenadzie. Stanieją mieszkania, to dobra wiadomość. WSwoje ogłaszam do sprzedania póki jeszcze w cenie. Brak słów komentarza.

Gość • Sobota [16.07.2011, 07:41:11] • [IP: 217.97.199.**]

Zaczyna my się dowiadywać jak prymitywne instalacje i technologie instalują nam pod nosem. Zamiast nadwyzki gazu uzyc np. do ogrzania wody w lokalnej kotłowni bedą" wydmuchiwać " go do atmosfery. Miasto powinno wymusić na inwestorze zastosowanie rozwiązania umożliwiającego zagospodarowanie" wydmuchu" do celów użytkowych. A czy wydmuchiwany gaz i jego składniki, palne i trujace zechcą w każdych warunkach atmosferycznych rozpraszać się i omijać Świnoujscie? Może spadną na głowy z deszczem. Moze schłodzone zaczną ścielić się po ziemi? Kazdy chyba zaobserwował, że w niektórych warunkach pogodowych dym z kominów ścieli sie przy ziemi zamiast ulatywać do góry. Przecież" wydmuchiwany" będzie się sam schładzał zaraz po opuszczeniu" wydmuchiwacza" w wyniku rozpreżania. Jak wysoki będzie" wydmuchiwacz" i jaką bedzie miał zaletę dla wizualizacji krajobrazu. Pytań rodzi się wiecej.

ZforM • Sobota [16.07.2011, 07:05:16] • [IP: 148.122.180.*]

Jednym z inwestorow jest SAIPEM? wcale sie nie dziwie, ze maja na to kase w koncu to SAIPEM jest wykonawca NordStream a przeciez byla taka zadyma o polozenie rur i co i nic platforma Castoro Sei spokojnie sobie kladzie druga nitke. Wydmuchiwanie gazu? to oszczednosc dla firmy bez liczenia sie ze srodowiskiem. Co sie bardziej oplaci: utrzymywac non stop plonaca swieczke czy od czasu do czasu" dotlenic" mieszkancow? PARANOJA i to wszystko z niewiedzy lub glupoty.

Gość • Sobota [16.07.2011, 05:20:03] • [IP: 195.117.222.*]

czy was pogielo napelnimy zapalniczki

Gość • Sobota [16.07.2011, 01:57:20] • [IP: 83.21.35.***]

fajnie jest. Przy pierwitnej opinii środowiskowej nie było uwag ze strony Świnoujścia, czyli była jak najbardziej w porządku. Obecnie gdy samo LNG dostrzegło błędy nie najkorzytniejszego rozwiązania też jest w porządku. To pytam się co za idiota z urzędu Miasta Świnoujścia bez uwag zaopiniował pierwotną opinię środowiskową ? Bez szacunku i poważania - mieszkaniec wyspy Wolin

Gość • Sobota [16.07.2011, 01:19:13] • [IP: 93.94.190.***]

blokować i tyle u nas nie ma spec służb spokojnie co co są to imitacja i tyle w temacie amen

Oglądasz 26-50 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■