Jeden z Bielików jest na stoczni w Szczecinie, drugi ma zepsuty silnik, trzeciemu szwankuje układ hydrauliczny. Czwarty jest dopuszczony do ruchu, ale tylko warunkowo! Jak się dowiedzieliśmy, jednostka nie ma zapasowego silnika.
Karsibory też ledwie zipią. Czy może się więc zdarzyć sytuacja, że nie będzie możliwości przeprawienia się z wyspy Uznam na Wolin?
- Na szczęście jest granica i można ewentualnie pojechać przez Niemcy – mówi jeden z mieszkańców.
Taka informacja jednak nie uspokoi wszystkich tych, dla których prom jest codziennym środkiem transportu do pracy.
fot. Sławomir Ryfczyński
- I turystów, którzy przyjeżdżają do Świnoujścia na święta – dodaje pracownik hotelu. – Przecież w tym okresie zaczyna się ruch w naszej branży. Co mamy powiedzieć gościom? Że władze nie zadbały przez tyle lat o promy i teraz wszystkie są popsute?! I z pociągu mają się przejść (?!) na Karsibory.
podejrzewam ze stare promy WOLIN, MIELIN I UZNAM do tej pory by chodziły bez problemu i dały by rade lepiej jak bieliki nie wspominajac juz o niezawodnych filutkach zachciało sie nowosci to teraz tylko płakac i modlic sie zeby nie stanoł na srodku kanału
Co za chora sytuacja! Dlaczego miasto nie chce wprowadzić opłaty za korzystanie z promów? Zebrana suma wystarczyła by na bieżące naprawy, wypłaty pracowników, a po latach na wymianę jednostek. Jestem za tym, aby oddać promy solidnemu, prywatnemu przedsiębiorcy. Pracuję w podobnej firmie za granicą gdzie podobnie jak w Świnoujściu nie ma żadnej innej alternatywnej drogi na drugą stronę. Wszyscy płacą i nikt nie widzi w tym nic dziwnego, a raczej chwalą miłą obsługę i czyste zadbane promy. W Świnoujściu doszło do jakiegoś paradoksu w którym jest żebranie o pieniądze z resortu i z kasy miasta. Choć wszyscy o tym wiedzą, że jest to kropelka w morzu potrzeb - dalej w to brną. Nie rozumiem tego, aby taka firma, tak słabo funkcjonowała, licząc na drapane. Wstyd aby takie obskurne promy woziły nas, jak i turystów którzy odwiedzają nasze miasto. Szkoda, że promy które poniekąd są naszą wizytówką i często atrakcją dla gości, są naszym przekleństwem i kulą u nogi...
Do tych co pluli na rząd:właśnie przyznał na remont promów 7 mln zł.Od razu wyprzedzająco do tych, co zaczną pluć dlaczego tylko siedem: bo o tyle wnioskował prezydent naszego miasta.
Jako mechanik okrętowy, powiem tylko, że ten artykuł w kwestii Bielików jest zbyt powierzchowny. Wszystko o czym tu piszą jest możliwe do naprawienia/wykonania. Bielik na stoczni - to normalne, że każda jednostka, musi od czasu do czasu iśc na stocznie. Kolejny Bielik - zepsuty silnik - naprawią - od tego są mechanicy a urządzenia mają prawo się popsuć. Następny Bielik - szwankuje hydraulika - nic nie jest doskonałe i trzeba sprawdzać i poprawiać. Czawart Bielik - jednostka nie ma zapasowego silnika, ale co to w ogóle znaczy - bo nadal to nic nie mówi - dajcie więcej dodatkowych informacji, bo jak dla mnie to straszycie tylko ludzi - zdobywając tym samym czytelników - którzy nie znają się na mechanice okrętowej i wyciągają przez was ogólnikowy artykuł błędne wnioski. Jak chcesz wiedzieć drogi autorze cos o statkach to jako senior officer powiem Ci tylko, że nie ma sprawnego statku na 100%, zawsze coś szwankuje, jest do naprawienia lub skalibrowania - tym bardziej jak jest tak często użytkowany jak Bieliki
no to będzie trzeba chyba kraulem na drugą stronę pływać, albo taniej będzie tratwami-to dobry pomysł na otworzenie działalności gospodarczej-dofinansowanie można od PUP-u wydębić!
Gość • Czwartek [21.04.2011, 12:47] • [IP: 92.42.113.**]
Mam pomysł. Gdzieś tam w Polsce ludzie olali wybory bo im nie chcieli wybudować drogi. Można to samo zrobić u nas aby wreszcie zrobili nam tunel.
Nie gdzieś tam w Polsce, tylko całkiem niedaleko, koło Trzebiatowa.
191..ale to trwa już od 1945r może w koncu dotrze to do elektoratu PPr-u, PZPR-u i SLD, chcociaż watpię, widzieli co się dzieje no i poszli i ciepnęli kartkę na jedynie słuszną partię!!
247, widze ze jestes dobrze poinformowany.Wychodza tu bledy wladz.Niemcom oplaca sie utrzymywac stare stateczki, ktore sa przydatne (Adlery, Freya i inne) a nasi decydenci wszystko kaza niszczyc.Tak bylo z parowcem Swinoujscie, z wspomnianymi tramwajami wodnymi, z Balladynami. Nic sie nie oplacalo glupiej wladzy. A obecna rowniez zamiast myslec o rozwoju, rozbudowie miasta markuje przebudowy w odwiecznych (prawie)granicach. To miasto juz sie kisi w swojej ciasnocie, potrzebuje budowy nowych dzielnic i prawdziwego rozwoju.I sprawniejszej przeprawy przez Swine. Pozdrawiam i zycze spokojnych i zdrowych swiat.
Szwankuje także znaczna ilość pracowników przeprawy. Np.Jeśli po stronie" rowerowej" grupka facetów otwarcie pije piwo, brak interwencji, jeśli kierowca pali papierosa, a dym ogarnia stojących obok pasażerów - brak interwencji. Oni wtedy gdzieś znikają.---To się CZĘSTO powtarza. Silnik można naprawić, a pracownika...?
Jestem spokojny o przeprawę.Mechanicy ze wszystkim sobie poradzą.Wszędzie na jednostkach wykonuje się nietylko drobne naprawy ale także poważne remonty.Przeglądy klasowe, dokowe i przeglądy urządzeń to normalka.Jedyna zapora to możliwy brak części.Uspokajam więc rodaków, przeprawa będzie trwać.
gosc z 12.15 fafiki sprzedane dawno 2 przerobione pływaja na wycieczki 2 stoja i rdzewieja wszystkie w dziwnowie woliny i mieliny poszły dawno na zyletki wiec zapomnij
Mam pomysł. Gdzieś tam w Polsce ludzie olali wybory bo im nie chcieli wybudować drogi. Można to samo zrobić u nas aby wreszcie zrobili nam tunel. Można pójść dalej i ogłosić referendum: kto jest za przyłączeniem Świnoujścia do Niemiec. Oni by zaraz wybudowali tunel, powstało by więcej miejsc pracy, nie byłoby problemu z tą rurą na dnie co to za płytką kładą z Ruskimi.
No wlasnie puscic w ruch Filutki i Fafiki, bedzie bielikom troche lzej.A w nocy to mogly by kursowac te mniejsze promy-Wolin i Mielin. Zawsze troche taniej. ..
podejrzewam ze stare promy WOLIN, MIELIN I UZNAM do tej pory by chodziły bez problemu i dały by rade lepiej jak bieliki nie wspominajac juz o niezawodnych filutkach zachciało sie nowosci to teraz tylko płakac i modlic sie zeby nie stanoł na srodku kanału
Co za chora sytuacja! Dlaczego miasto nie chce wprowadzić opłaty za korzystanie z promów? Zebrana suma wystarczyła by na bieżące naprawy, wypłaty pracowników, a po latach na wymianę jednostek. Jestem za tym, aby oddać promy solidnemu, prywatnemu przedsiębiorcy. Pracuję w podobnej firmie za granicą gdzie podobnie jak w Świnoujściu nie ma żadnej innej alternatywnej drogi na drugą stronę. Wszyscy płacą i nikt nie widzi w tym nic dziwnego, a raczej chwalą miłą obsługę i czyste zadbane promy. W Świnoujściu doszło do jakiegoś paradoksu w którym jest żebranie o pieniądze z resortu i z kasy miasta. Choć wszyscy o tym wiedzą, że jest to kropelka w morzu potrzeb - dalej w to brną. Nie rozumiem tego, aby taka firma, tak słabo funkcjonowała, licząc na drapane. Wstyd aby takie obskurne promy woziły nas, jak i turystów którzy odwiedzają nasze miasto. Szkoda, że promy które poniekąd są naszą wizytówką i często atrakcją dla gości, są naszym przekleństwem i kulą u nogi...
teraz Polska
Bielik w Stoczni w Szczecinie. Wysokie koszty dopłynięcia i powrotu, wysokie koszty delegacji dla nadzoru. Ciekawa ta miejska ekonomia.
Do tych co pluli na rząd:właśnie przyznał na remont promów 7 mln zł.Od razu wyprzedzająco do tych, co zaczną pluć dlaczego tylko siedem: bo o tyle wnioskował prezydent naszego miasta.
Jako mechanik okrętowy, powiem tylko, że ten artykuł w kwestii Bielików jest zbyt powierzchowny. Wszystko o czym tu piszą jest możliwe do naprawienia/wykonania. Bielik na stoczni - to normalne, że każda jednostka, musi od czasu do czasu iśc na stocznie. Kolejny Bielik - zepsuty silnik - naprawią - od tego są mechanicy a urządzenia mają prawo się popsuć. Następny Bielik - szwankuje hydraulika - nic nie jest doskonałe i trzeba sprawdzać i poprawiać. Czawart Bielik - jednostka nie ma zapasowego silnika, ale co to w ogóle znaczy - bo nadal to nic nie mówi - dajcie więcej dodatkowych informacji, bo jak dla mnie to straszycie tylko ludzi - zdobywając tym samym czytelników - którzy nie znają się na mechanice okrętowej i wyciągają przez was ogólnikowy artykuł błędne wnioski. Jak chcesz wiedzieć drogi autorze cos o statkach to jako senior officer powiem Ci tylko, że nie ma sprawnego statku na 100%, zawsze coś szwankuje, jest do naprawienia lub skalibrowania - tym bardziej jak jest tak często użytkowany jak Bieliki
no to będzie trzeba chyba kraulem na drugą stronę pływać, albo taniej będzie tratwami-to dobry pomysł na otworzenie działalności gospodarczej-dofinansowanie można od PUP-u wydębić!
Eee chore to tylko o kase chodzi przecież skoro budują gazoport, to mogli by już zbudować most albo tunel !!
cyrki.
B-II właśnie wrócił ze stoczni, tak ok. 18.50 mijał Karsibory.
Gość • Czwartek [21.04.2011, 12:47] • [IP: 92.42.113.**] Mam pomysł. Gdzieś tam w Polsce ludzie olali wybory bo im nie chcieli wybudować drogi. Można to samo zrobić u nas aby wreszcie zrobili nam tunel. Nie gdzieś tam w Polsce, tylko całkiem niedaleko, koło Trzebiatowa.
...przynajmniej do roboty bym nie poszła:) he he
To nie rzad ma w dupie nasze promy tylko Żmurkiewicz mieszkancow.
zbudujmy most pontonowy :)
a rząd ma gdzieś nasze promy oni tylko obiecują przed wyborami ze bedzie tunel
Podobno Filutki zostały sprzedane do Rosji, gdzie zostały przerobione na wahadłowce, które wożą wycieczki po za orbitę Jowisza.
191..ale to trwa już od 1945r może w koncu dotrze to do elektoratu PPr-u, PZPR-u i SLD, chcociaż watpię, widzieli co się dzieje no i poszli i ciepnęli kartkę na jedynie słuszną partię!!
247, widze ze jestes dobrze poinformowany.Wychodza tu bledy wladz.Niemcom oplaca sie utrzymywac stare stateczki, ktore sa przydatne (Adlery, Freya i inne) a nasi decydenci wszystko kaza niszczyc.Tak bylo z parowcem Swinoujscie, z wspomnianymi tramwajami wodnymi, z Balladynami. Nic sie nie oplacalo glupiej wladzy. A obecna rowniez zamiast myslec o rozwoju, rozbudowie miasta markuje przebudowy w odwiecznych (prawie)granicach. To miasto juz sie kisi w swojej ciasnocie, potrzebuje budowy nowych dzielnic i prawdziwego rozwoju.I sprawniejszej przeprawy przez Swine. Pozdrawiam i zycze spokojnych i zdrowych swiat.
Szwankuje także znaczna ilość pracowników przeprawy. Np.Jeśli po stronie" rowerowej" grupka facetów otwarcie pije piwo, brak interwencji, jeśli kierowca pali papierosa, a dym ogarnia stojących obok pasażerów - brak interwencji. Oni wtedy gdzieś znikają.---To się CZĘSTO powtarza. Silnik można naprawić, a pracownika...?
Jestem spokojny o przeprawę.Mechanicy ze wszystkim sobie poradzą.Wszędzie na jednostkach wykonuje się nietylko drobne naprawy ale także poważne remonty.Przeglądy klasowe, dokowe i przeglądy urządzeń to normalka.Jedyna zapora to możliwy brak części.Uspokajam więc rodaków, przeprawa będzie trwać.
gosc z 12.15 fafiki sprzedane dawno 2 przerobione pływaja na wycieczki 2 stoja i rdzewieja wszystkie w dziwnowie woliny i mieliny poszły dawno na zyletki wiec zapomnij
Mam pomysł. Gdzieś tam w Polsce ludzie olali wybory bo im nie chcieli wybudować drogi. Można to samo zrobić u nas aby wreszcie zrobili nam tunel. Można pójść dalej i ogłosić referendum: kto jest za przyłączeniem Świnoujścia do Niemiec. Oni by zaraz wybudowali tunel, powstało by więcej miejsc pracy, nie byłoby problemu z tą rurą na dnie co to za płytką kładą z Ruskimi.
NO I GIT NIECH 4 PROM SIE SPIER*** I JESTESMY ZAMKNIECI NA WYSPIE HAHAH DOBRE PIONA
No wlasnie puscic w ruch Filutki i Fafiki, bedzie bielikom troche lzej.A w nocy to mogly by kursowac te mniejsze promy-Wolin i Mielin. Zawsze troche taniej. ..
a czy w swoim samochodzie masz zapasowy silnik?