POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [25.03.2011, 10:04:50] • Świnoujście

Czy wieżowcom z wielkiej płyty grozi zawalenie?

Czy wieżowcom z wielkiej płyty grozi zawalenie?

fot. Czytelnik

O swoich obawach dotyczących katastrofy budowlanej napisał do nas jeden z mieszkańców wieżowca z tzw. wielkiej płyty. Obawia się, że przeróbki dokonywane w mieszkaniach przez niektórych lokatorów (chodzi głównie o wyburzanie ścian) mogą wpłynąć na konstrukcję całej budowli. Jego zdaniem fachowcy powinni zając się tym tematem zanim dojdzie do tragedii.

„Jestem jednym z wielu, którzy mieszkają w bloku z tzw. wielkiej płyty! Kilkadziesiąt rodzin, moich sąsiadów, na pewno podziela moje obawy. Otóż zastanawiam się już od dłuższego czasu czy zamieszkiwanie w tym „wymarzonym” M-3, jest bezpieczne czy wręcz zagrożone!? Dlaczego jestem przerażony? W okresie ponad 30 lat blok, w którym mieszkam przechodził przez tysiące różnego rodzaju udoskonaleń, wykonywanych przez mieszkańców własnymi siłami oraz przy pomocy „specjalistów do wszystkiego”! Od początku w poszczególnych lokalach słychać było od rana do późnych godzin wieczornych warkot wszelkiego rodzaju wiertarek, przecinaków i młotków udarowych! Wiercono, kuto, drążono na wszelkie sposoby ściany, podłogi i sufity! Żeby tego nie było dość, wycinano również ścianki działowe i o zgrozo, także ściany dzielące pokoje! Nie jestem inny i również dokonywałem wierceń otworów w ścianach. Bez tego nie można nic powiesić czy przymocować. Najbardziej zaniepokoiły mnie jednak prace przy wycinaniu ścian! Dobrze by było, aby głos w tych sprawach zabrali specjaliści budowlańcy! Czy usuwanie ścian to bezpieczne dla konstrukcji budynku czy wręcz niewskazane? Tego rodzaju „usprawnienia” przeprowadza się nadal w blokach z wielkiej płyty! Czy nie było by wskazane przeprowadzenie kontroli, aby zapobiec ewentualnej katastrofie budowlanej!?” Tadeusz.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 96, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 96

Gość • Poniedziałek [28.03.2011, 03:17:02] • [IP: 184.145.200.**]

te budynki były przewidziane przez projektantów na okres 30 lat! a nie 40! OSLABIAJACE WIADOMOSCI I KOMENTARZE

Gość • Niedziela [27.03.2011, 10:14:04] • [IP: 83.21.81.**]

KONIECZNA JEST KONTROLA WSZYSTKICH MIESZKAŃ Z INSPEKTOREM NADZORU BUDOWLANEGO I NAKAZ PRZYWRÓCENIA STANU POPRZEDNIEGO !!

Gość • Sobota [26.03.2011, 20:36:51] • [IP: 83.21.215.***]

te budynki były przewidziane przez projektantów na okres 30 lat! a nie 40!

Gość • Sobota [26.03.2011, 18:35:22] • [IP: 88.156.234.***]

Sprawa dotyczy nie tylko wiezowcow, ale kazdego budynku wielorodzinnego.

Gość • Sobota [26.03.2011, 16:47:45] • [IP: 178.238.247.**]

apeluje do komuchowianki powinno sie powołac komisje by przelecieli wszystkie mieszkania w spóldzielni i pier******i kary za samowole budowlana tym co sciany sobie wyburzyli

Gość • Sobota [26.03.2011, 16:18:35] • [IP: 80.245.185.*]

Ludzie czy wy myślicie, że tylko w tym mieście wybudowano t bloki ?! W każdym mieście, w którym są bloki z wielkiej płyty i jakby ta" teoria" była prawdziwa to już kilka takich zawaliło by się.

Gość • Sobota [26.03.2011, 15:00:35] • [IP: 93.94.184.***]

Gość • Sobota [26.03.2011, 08:54] • [IP: 84.212.230.**]Lepsza wieś z promami niż miasto z cwelami.

Gość • Sobota [26.03.2011, 14:36:10] • [IP: 95.129.224.***]

pracuję na budowie i postawiłem kilka bloków w Świnoujściu i powiem tak... jest to wielkim zagrożeniem i nie zgodne z normami budowlanymi więc Autor ma rację że apeluje za wczas pozdrawiam

Gość • Sobota [26.03.2011, 10:00:08] • [IP: 91.211.102.***]

ten blok jest tak ohydny!najlepiej wyburzyć cały! to istny koszmar! ale facet ma racje..samowolka u nas to jakis standard, wolność Tomku w swoim domku... brak wyobrażni prowadzi do tragedii, ale to walka z wiatrakami...nawet jak sufit spadnie komuś na głowe, winnego nie będzie! to taka Polska tradycja...sąsiad sąsiadowi żle życzy..i zazdrości wszystkiego..spoldzielnie dowalaja podwyżki! a standard życia coraz to gorszy..grozi nawet śmiercią! brakuje tylko trzęsienia ziemi..i pozamiatane..

Gość • Sobota [26.03.2011, 09:17:47] • [IP: 109.243.143.***]

fajnie by było nielubie kogos kto tam mieszka

Gość • Sobota [26.03.2011, 08:54:53] • [IP: 84.212.230.**]

a świnoujście to co miasto hahah? wieś z promami

Gość • Sobota [26.03.2011, 08:20:34] • [IP: 95.40.47.***]

Jak ci w Spółdzielni Słowianin tak żle to kup se domek na wsi i tam mieszkaj i nie będziesz miał problemu...

Gość • Sobota [26.03.2011, 07:55:42] • [IP: 80.245.191.**]

pewnie ze grozi wezcie cobaczcie jak to ulice wielko polska podmylo obok bloku numer 70 i tam caky czas wypompuja wode wydaje mi sie ze miasto cos ukrywa oby nie prezydencie

Gość • Piątek [25.03.2011, 23:04:42] • [IP: 92.42.113.***]

ludzie wyburzają ściany bez pozwolenia, znam kilka przypadków w blokach spółdzielni Slowia..n, nikt tego nie sprawdza

Gość • Piątek [25.03.2011, 22:20:02] • [IP: 95.40.168.***]

Bzdury wypisujecie, a ten portal wszystko łyka...

Gość • Piątek [25.03.2011, 22:09:23] • [IP: 95.40.168.***]

Te betony jeszcze człowieku cię przeżyją i nie wypisuj głupot, skoro się nie znasz, na pewno masz coś żle poukładane pod sufitem.Aby móc dyskutować trzeba mieć na ten temat pojęcie a nie siano w głowie a może cię Koń kopną, coooooo

Gość • Piątek [25.03.2011, 21:36:37] • [IP: 88.156.235.***]

Popieram autora !

Gość • Piątek [25.03.2011, 20:58:12] • [IP: 195.117.222.*]

od tego trzeba zaczac ze aby cokolwiek moc wyburzac w bloku trzeba miec zgodę wlasciciela budynku, jesli nie jest sie wlascicielem, a wiekszosc z nas tego nie robi jak zwykle, a najgorzej już jak naruszy sie ścianę nośną budynku!!

Gość • Piątek [25.03.2011, 20:49:06] • [IP: 93.94.184.***]

Przestańcie sadzić głupoty. Widzieliście jak sie teraz buduje? Jeszcze wieksza prowizorka niz kiedys. Niestety widziałem takie budowy i jak sie oszukuje na materiale. Te betonowe konstrukcje przetrwaja jeszcze kupe lat. Kiedyś budiwano topornie ale i tak solidniej niz teraz. Czysty beton i stal a nie regipsy i szybko suszone ścianki. A co do przeróbek to ścianki działowe nie maja wiekszego znaczenia a ściany nośne to czysty beton nie do ruszenia. Nakrecacie takimi tekstami tylko kasę deweloperom którzy beda jeszcze bardzie łupić na cenach nowych mieszkań.

Gość • Piątek [25.03.2011, 20:48:15] • [IP: 80.245.190.*]

Największym problemem jest grodzenie korytarzy i dostawianie kolejnych ścian obciążających konstrukcje budynku, ale ZGM chętnie wydawał lewe kwity na grodzenie, a pani Smalcowa legalizowała samowole budowlane wydając NIEZGODNE z prawem decyzje. Przy oszczędnościach na budowie / woda + piasek bez cementu/ o katastrofę budowlaną nie trudno. Nadzór Budowlany kontroluje na razie altany na działkach, budynki mieszkalne ich nie interesują. To po prostu SKANDAL.

Gość • Piątek [25.03.2011, 20:20:14] • [IP: 80.245.189.***]

chopie ty sie martw o cala konstrokcje.te bloki sa postawione na chybcika.porobcie odkrywki laczen plyt gwarantuje ze 80 procent spawow jest loznych przerdzawialych i nie zamalowanych.male trzesionko i to wszystko sie zlozy jak domek z kart.ale masz fart tu nie japonia.

Gość • Piątek [25.03.2011, 20:13:36] • [IP: 83.11.135.***]

Zgadzam sie całkowicie z Panem, oby nie doszlo do jakiejś tragedii !!

Gość • Piątek [25.03.2011, 19:57:37] • [IP: 80.245.187.**]

Tadek masz racje chłopie sam znam mieszkania gdzie inteligenci * w 10 pietr bloku na 2 pietrze wywalił wszystkie sciany nosne bo z kurnika" apartament" chciał.jak dojdzie do wypadku to dopiero ktos za to wezmie

Gość • Piątek [25.03.2011, 19:48:56] • [IP: 80.245.190.***]

DARADY NOSNA ZLIKWIDOWAC PZECINAK BRZESZCZOT I MLOTEK I PO SPRAWIE HE HE WIEM BO TAK ZROBILEM

Gość • Piątek [25.03.2011, 19:34:42] • [IP: 178.238.250.**]

dopóki coś nie runie w dół to możemy sobie pogdybać, bo nie ma opcji by spółdzielnia zrobiła najazd na każde mieszkanie w wieżowcu i sprawdzała stan lokali. ...

Oglądasz 1-25 z 96
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■