Wśród komentarzy królują te z kąśliwymi uwagami odnośnie pomysłu zamknięcia tej części miasta dla ruchu kołowego. Przytaczamy kilka przykładów:
- „To za małe miasto aby je zamykać. Stan dróg woła o pomstę do nieba!! Grunwaldzka jest za wąska na zamknięcie Placu Wolności!!”
- „Będą wielkie utrudnienia w ruchu (…)”
- „Latem już są problemy z zatłoczonymi ulicami a co dopiero ja zamkną centrum (…)”
Część Czytelników argumentuje jednak, że „Świnoujście jest takim małym miastem, że to chyba nienormalne aby po lewobrzeżu poruszać się samochodem”.
Inni, którzy zgadzają się z tą tezą, dodają też, że w takim wypadku latem powinno się wpuszczać na wyspę tylko tych turystów, którzy poruszają się pieszo.
To zdaje się zbyt daleko idąca zmiana. Niemniej jednak zamknięcie placu Wolności faktycznie możne spowodować utrudnienia. Urzędnicy tłumaczą, że ruch rozładują okoliczne jezdnie i skrzyżowania, z których część będzie przebudowana.
zamknijcie wszystkie ulice zrobcie deptaki zamknijcie przeprawe promowa jeszcze do kompletu i bedzie swietnie trzeba otwierzc miasto a nie zamykac ja do miasta nie ide na spacer tylko zalatwic sprawy bank zakupy itd do spacerowania sa parki lasy promenada plaza. bezmyslnie wydane pieniadze ze szkoda dla miasta
Wszędzie robią RONDA, a w Świnoujściu zamykają.Poza tym, po tzw.deptaku cały czas jeżdżą samochody i to szybko, a buty kobiet wchodzą obcasami pomiędzy kostki brukowe.
Czy po Placu Wolności będzie można chodzić tylko w butach na płaskich obcasach jak po naszym deptaku. Kobiety w swoich butach przechodzą katusze chcąc przejść po deptaku.
Mamy deptak po którym niema po co deptać. Mamy promenadę, która w sezonie zamiast bawić na siłę nas usypia o 22.00.Mamy parki (sankowa, zdrojowy, no i może nieznany ale najładniejszy- za strzelnicą)Mamy zalew z piękną linią brzegową DO, DO KTÓREJ NIE MA SZANS DOSTAĆ SIĘ NAWET PIESZO.MAMY PIĘKNE WODY, WYSEPKI, ZATOCZKI, O KTÓRYCH WIE MOŻE 2% MIESZKAŃCÓW -(SZCZERZE-młodzież mogła by rozwijać piękne sporty wodne)Jesteśmy w pięknym i bogatym przyrodniczo miejscu.Nie potrafimy tylko z niego skorzystać ani na nim zarobić.
MAMY DEPTAK NA BOHATERÓW WRZEŚNIA NA KTÓRYM TRZEBA USKAKIWAĆ PRZED SAMOCHODAMI, WIĘC CO ZA RÓŻNICA??
strefa pieszych powinna byc na dzielnicy nadmorskiej przecież ś-cie to jest uzdrowiskowe miasto
zróbta TAK: zamknijcie wszystkie ulice przecież całe Ś-cie to tylko 1000ha da się objechać rowerem, zaoszczędzi się na promach tiry przywiozą chlebek ze szczecina, konserwy trochu mleczka. Promiarze będą zamiast wpuszczać auta osobowe będą sprawdzać czy masz rower jak nie masz to WON !! z miasta wszędzie na rowerze, a jakie oszczędności nie trzeba będzie odśnieżać
W Warszawie wybierają do realizacji projekty, które zwyciężają w konkursach architektonicznych, a w Świnoujściu jakaś szemrana niemiecka firemka, o której nic nie wiadomo zabrała się za demolowanie miasta ? czy to jest normalne ?
tak, ścisłe centrum tylko dla pieszych
małe miasto, ale rozległe !! wszystko co budujecie to zwykłe dwupasmówki, jak zamkniecie centrum to wszystkie te małe uliczki osiedlowe sie zakorkują. Może jeszcze na Wojska polskiego zróbcie jednopasmówkę z ruchem wahadłowym ?! To wy robicie z tego miasta dziurę ! Świnoujście byłoby lepsze gdyby ktoś kompetentny się nim zajął !
To nie nasi wykonawcy" przytną" parkingi a problem jest w tym, że prezydent z Basieńką nie mają wyobraźni i jak kaski braknie to z nich zrezygnują.Od kiedy to wykonawca decyduje co ma być a co nie.Zamawiający czyli prezydent o tym decyduje i nie rób ludziom wody z mózgu a twój zachwyt proniemiecki jest dwuznaczny, no chyba że z ciebie taki Polak jak z prezydenta demokrata.
zamknąć centrum dla ruchu.
"Gość • Niedziela [23.01.2011, 11:37] • [IP: 88.156.235.**] Pyta ktoś, kto to wymyślił? Wymyślili projektanci niemieccy" - jestem zdecydowanie ZA. Patrząc jak znakomicie rozwiązane są centra takich, sąsiednich miast jak Wolgast, Greifswald, Stralsund czy też Anklam, gdzie całe centra są wyłączone z ruchu lub mają ograniczony ruch i są strefą tylko dla pieszych i rowerzystów, uważam, że nikt lepiej nie mógł nam tego centrum zaprojektować. Nasi projektanci dopiero się uczą i dlaczego mieliby uczyć się na naszym mieście, naszym kosztem? Lepiej postawić na sprawdzonych fachowców. Malkontentom polecam wycieczkę choćby do Greifswaldu, żeby zobaczyć jak to działa. Oczywiście warunkiem niezbędnym jest sieć miejskich, płatnych parkingów (z reguły podziemnych) - w Greifswaldzie są trzy takie parkingi wokół centrum. Jedyne czego należy się bać, że projekt będzie profesjonalnie niemiecki, a wykonanie jak zwykle polskie, czyli np. przytną koszty i nie wybudują właśnie parkingów! ;)
Zwracam uwagę na niską wiarygodność sondaży robionych przez lokalne Portale. Przykładem ostatnie wybory, gdzie w żadnym sondażu Żmurek nie zbliżył się nawet do 50%, a dostało wiele więcej. Tak samo tu - stawiam, że ludzi" za" jest o niebo więcej, bo jak wiadomo błąd idzie na tych portalach zawsze na niekorzyść władzy i jej pomysłów.
45%to grubasy ktorzy sa leniwi i wszedzie jezdza samochodem.
kazdy medal ma dwie strony...pamietam jak co poniektórzy optowali, iżby przyłączyć miasto do niemiec, wiec bedzie przyłaczone/port już prawie cały nalezy do niemców/pozatym, mam nadzieje, że jak tą inwestycje bedą wykonywac niemcy to obejdzie sie bez" wałków" i złego wykonania roboty, skoro miasto ma byc kurortem to strefa piesza jakby na miejscu ale pod warunkiem, ze bedzie stałe przejscie.most.tunel..wszystko jedno, w przecinym razie w sezonie korki bedą staraszne/no ale podobno w kraju w korkach stoi sie czasem po 2 h, a moze co poniektórzy zrezygnują z auta i amienią na eower, tylko jak to sie ma to budowanych komor gazowych, znajomi juz piszą, ze jadą do innych miekscowosci wypoczynkowych!!
Po strefie nadmorskiej kolej na centrum miasta. Tak jak wzdłuż plaży życie zamarło wraz z wprowadzeniem nieszczęsnej strefy uzdrowiskowej, tak teraz strefą pustki staje się centrum. Wszystko w interesie właścicieli Platana. Gratulacje dla władzy.
Pyta ktoś, kto to wymyślił? Wymyślili projektanci niemieccy. Jakoś cicho było na temat przetargu na projekt. Może chodziło o" stosunki dobrosąsiedzkie"? Puszczenie ruchu wąskimi uliczkami wokół placu Wolności będzie skutkowało dwojako: po 1. istniejące drzewa muszą pójść pod topór, a akurat w centrum nie ma ich za wiele. 2. Podejrzewam, że ulice przeznaczone do ruchu będą jednokierunkowe i w ten sposób Świnoujście stanie się miastem labiryntu ulic jednokierunkowych, a to powoduje komplikacje w dojeździe do określonych punktów. Ze względu na ciasną zabudowę, niektóre skrzyżowania będą trudne do pokonania przez autobusy nawet po przebudowie. Jeśli projekt okaże się niewypałem, to powrót do czegoś bardziej sensownego będzie bardzo trudny. Z drugiej strony ogródki kawiarniane na placu są nęcące dla wielu. Ciekawe czy zejście do" metra" zostanie utrzymane?
Przeciw są kierowcy, właściciele którzy mają swój drobny biznes.a przede wszystkim nieudaczniki życiowe.
Co z tego, ze zamknieta ulBohaterow Wrzesnia co chwilę wjezdza ci samochód na`` plecy``
Żeby zamknąć centrum to pod aktualnym rondem powinien być parking podziemny na 400 aut. Nie robiąc tego zrobią martwą strefę masakra! urzędnicy do szkoły! a nie wydawać naszą kasę i robić niechlujnie!
No cóż, jedynym wnioskiem z przeprowadzonego sondażu jest to że ilosć samochodów przypadających na metr kwadratowy miejsc postojowych jest już przekroczony, a co do meritum, to wystarczy spojżeć na zastawione autami ulice aby dojśc do wniosku, że najwyższy czas zamknąć centrum miasta dla ruchu
Przeciez prezydent koło siebie robi rondo ulicy Nowokarsiborska z Grunwaldzką. Ten to robi wszystko pod siebie a w miescie masakra!
Zrobić deptak na Nowokarsiborskiej, bo tam się robią korki, nie ma świateł na skrzyżowaniu z grunwaldzką i nie mogą bezpiecznie przechodzić przez ulicę piesi idący na cmentarz i do Biedronki.
ale oc chodzi