POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [29.11.2010, 07:23:10] • Świnoujście

Za Kulturą panny suną

Za Kulturą panny suną

fot. Andrzej Pawełczyk

Przebrzmiały wybory samorządowe. Poszczególne partie oraz organizacje szykując się do nich tworzyły wyborcze programy, w których ogólnie ujęta kultura zbywana była banałami: rozwój jest nasza troską... , będziemy się starać... , jest ona ważną dziedziną życia społecznego... i tak dalej. Instrumentalne traktowanie Kultury jest powszechne i, co smutne, nie wywołuje sprzeciwu. Niestety, dla większości działaczy samorządowych, Kultura jest jednym ze środków do osiągnięcia własnych politycznych celów. Po osiągnięciu których przestają się z nią liczyć, lub ponownie nadają jej formę, która pozwoli przybliżyć wymarzoną rolę prezydenta czy posła.

Problem polega na rozumieniu przedmiotowej kultury. Oczywiście, traktuję ją tutaj jako całokształt
wszelkich zjawisk twórczych, łącznie ze sztuką. Dla mnie i ludzi twórczych, których często prosi się o ułożenie programów rozwoju kulturalnego miasta Kultura, a więc i sztuka, są celem. Natomiast dla tych, którzy o te opracowania proszą, są tylko środkiem do ich osiągnięcia. Rozumiem, że czasami elementy kultury mogą być użyte w kampaniach wyborczych, ale kultura nie jest młotkiem. Zamieniona w polityczne narzędzie staje się tylko agitką.
Zarządzanie kulturą to proces służący do czegoś innego. Choćby integracji społecznej naszej wyspy, ponieważ trudno nie zauważyć, że na wybory zdecydowało się tylko piętnaście tysięcy uprawnionych osób. Co przy osiemnastu tysiącach tych, którzy nie głosowali, czyni właśnie z nich „prawdziwych” zwycięzców. Bo nieprawdą jest stwierdzenie, że nieobecni nie mają głosu, właśnie jego brak budzić powinien niepokój wygranych i przegranych również. Gdyż Ci, którzy nie głosowali, nie są zainteresowani żadną wizją rozwoju miasta proponowaną podczas wyborów. I ten problem jest dużym wyzwaniem. Ponieważ jeśli zdecydujemy się wyłącznie na pielęgnowanie dziewięciotysięcznej grupy własnych zwolenników, to, za kilka lub kilkanaście lat, tylu właśnie mieszkańców będzie liczyło Świnoujście. Szeroko pojęta kultura może być płaszczyzną, na której najłatwiej stworzyć wartości wspólne dla nas wszystkich, zapobiegając rosnącej antagonizacji społecznej. Czy to z powodu preferencji wyborczej, jej wieku lub innych oczekiwań.

Oczywiście, zdaję sobie sprawę z naiwnego zapewne oczekiwania na zmiany, w kontekście choćby tak
zwanego doświadczenia życiowego, jak i miernej jakości politykujących, ale jeśli nawet rzeczywistość wokół nas nie jest normalna, nie powinno to przeszkadzać w formułowaniu własnego stanowiska, jak poniżej. Sadzę że do prawidłowego funkcjonowania tej sfery potrzebne są:

1/ reorganizacja struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w zakresie:
a) utworzenia samodzielnego Wydziału Kultury

2/ reorganizacja struktur organizacyjnych jednostek miejskich zajmujących się kulturą:
a) zmiana systemu działania Miejskiego Domu Kultury
b) powołanie systemu pracowni miejskich plastycznych, muzycznych, teatralnych, nie tylko dla młodzieży
c) rozszerzenie profilu i sposobów działalności Muzeum Rybołówstwa i jednostek pokrewnych

3/ utworzenie Centrum Sztuki Współczesnej - jednostki wystawienniczo-edukacyjnej w hali na Basenie Północnym. /To żenujące że miasto pretendujące do roli letniego salonu Polski nie posiada profesjonalnej galerii wystawienniczej. W której bez konieczności sąsiadowania z ceramicznymi miseczkami i kogutkami można pokazać współczesną sztukę. /

4/ zmiana priorytetów w przypadku organizacji wydarzeń kulturalnych :
a) inicjowanie działań artystyczno-edukacyjnych dla mieszkańców miasta
b) wydarzenia artystyczne pochodzące spoza środowiska miejskiego powinny uwzględniać
potencjał środowiska twórczego Świnoujścia
c) wprowadzenie zasady - miasto jest wymagającym partnerem a później płatnikiem w przypadku
wydarzeń artystycznych o zasięgu ogólnopolskim

5/ powołanie kompetentnej Rady Organizacyjnej wspomagającej Urząd Miejski przy decyzjach w materii
kultury i edukacji

6/ stworzenie programu szeregu wydarzeń kulturalnych mających na celu :
a) wspomożenie działań szeroko rozumianych środowisk twórczych zgodnie z zasadą - myśl lokalnie
działaj globalnie
b) wypełnienie wydarzeniami całego roku, pamiętając o przedłużeniu tak zwanego sezonu turystycznego
c) współpraca z partnerem niemieckim
d) określenie Świnoujścia jako centrum kulturalnego wyspy Uznam o zasięgu ponadregionalnym
e) organizacja dwóch kluczowych festiwali artystycznych o randze międzynarodowej, powiązanych jednak
z satelitarnym układem działań lokalnych

7/ stworzenie systemu wsparcia dla środowiska kulturalnego:
a) stworzenie systemu stypendialnego dla lokalnych twórców
b) stworzenie systemu stypendialnego dla artystycznie uzdolnionej młodzieży
c) stworzenie systemu promocji miejskiej dla artystów powiązanych z miastem zarówno w wymiarze
lokalnym jak i ogólnopolskim
d) fundacja stypendium miejskiego powiązanego z klauzulą współpracy dla wyróżniających się studentów
i twórców polskich, bądź europejskich nie pochodzących ze Świnoujścia

8/ tworzenie kolekcji miejskiej :
a) w zakresie prac malarskich, rzeźbiarskich, muzycznych, teatralnych.

Zapraszam do dyskusji.

Andrzej Pawełczyk.


komentarzy: 65, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-65 z 65

Gość • Środa [01.12.2010, 10:11:51] • [IP: 80.245.191.**]

rzeźba

Gość • Wtorek [30.11.2010, 19:40:45] • [IP: 88.156.233.***]

Co ma z tym wspólnego żezba Michała Anioła i twarz żołnierza wehrmachtu ?

Gość • Wtorek [30.11.2010, 12:38:13] • [IP: 80.245.191.**]

Autor wybaczy że odpowiem, o ile wiem to pan artysta realizuje większość z tych pomysłów w oparciu o finansowanie zewnętrzne. Choćby projekt lubię Świnoujście i inne wcześniejsze. A kto by miał oceniać z ramienia miasta te projekty? Proszę się nie ośmieszać. Natomiast środki miasta przeznaczone na kulturę są po prostu żle lokowane i wydawane. Powód jest jasny, niekompetencja i upartyjnienie urzędników za to odpowiedzialnych, brak wizji rozwoju miasta w tej sferze. Tylko tyle i aż tyle. Znam dokonania mojego kolegi Pawełczyka i nie są teoretyczne a jakie są Pańskie ?

Gość • Wtorek [30.11.2010, 11:18:58] • [IP: 192.168.100.***]

Jest to w miare prawdziwa specyfikacja tego co w S-ciu jest robione, prosze autora tylko o podanie podstaw prawnych tak szeroko rozumianego rozmachu programowego i gdyby jeszcze wskazal Pan zrodla finansowania, to mozna by powaznie podyskutowac Mam jeszcze jedna propozycje - wiele tych dzialan moze realizowac Pan autor tego" odkrywczego" tekstu-wystarczy zalozyc stowarzyszenie lub fundacje siegnac po srodki zewnetrzne a nie wyciagac reke do miasta. Miasto moze wesprzec wtedy dobre projekty.Do roboty panie artysto teorytyku!

Gość • Wtorek [30.11.2010, 10:17:13] • [IP: 80.245.191.**]

Do [29.11.2010, 18:43] to takie oczywiste, obrażamy się ponieważ nie chcą przyznać że jesteśmy najpiękniejsi na świecie. Co do jednego się jednak zgadzamy, można to wszystko naprawić w ramach istniejącego budżetu i naprawdę naduzyciem jest stwierdzenie że trzeba odebrać dzieciom zupę aby zaprosić je do pracowni plastycznej.

Bruce Lee • Poniedziałek [29.11.2010, 22:47:18] • [IP: 95.129.228.***]

NAjgorszym leserem i nic nie umiejaca osobą w kuturze jest wielka Pani mgr z dzialu kutury...;- (Barbi z doczepianą czupryną... co ona jeszcze tam robi ?? ;-((((

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 22:31:27] • [IP: 195.117.222.***]

Chciałbym się mylić, ale mam przeczucie, ze gdzieś tam w pracowni tzw. Artysty powstaje już TRZEPACZKA II i trzeba będzie gdzieś to upchnąć.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 19:44:56] • [IP: 80.245.178.**]

. Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 18:43] • [IP: 80.245.191.**] wolę wygadywać" lewicowe głupoty" niż ziać prawicową agresją i pogardą do rozmówców. Rozmawiaj więc sam ze sobą :). pa!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 19:43:57] • [IP: 178.238.251.***]

"...Ja krzycze, ja ciągle krzycze, Tak jak moi koledzy, tak jak moi rodzice, Ja pluje, ja pluje na ulice, Tu jest taka tradycja, ja to wszystko dziedzicze... idź do diabła, fuck off!..." - stary ale jary SZ.PAL;)

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 19:23:48] • [IP: 178.238.251.***]

Wielu nie glosuje ze względu na durną ordynację, która dopasowana jest do" partyjniactwa", tylu wartosciowych ludzi a z poza partii 3 radnych, podział na okregi w małym miescie to tez nieporozumienie.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 18:43:59] • [IP: 80.245.191.**]

Kultura to jest również kształt talerza z którego jesz, ubranie które nosisz język dzięki któremu formułujesz lewicowe głupoty. gdyby nie ta pogardzana kultura, obrabiałbyś drewnianą sochą małe gliniaste pólko w lesie. Kultura jest również doskonałym produktem na którym rozwinięte kraje zarabiają. A Pawełczyk jeśli umiesz czytać ze zrozumieniem pisze właśnie o reorganizacji w ramach istniejącego budżetu. I moim zdanie ma rację, że jeśli kołek po zawodówce może we flocie dostawać kilka tysięcy złotych miesięcznie to jest to bogate miasto i stać je na inwestycje właśnie w Kulturę. A forma architektoniczna mostu to również kultura.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 17:56:48] • [IP: 80.245.178.**]

Niestety taka właśnie jest alternatywa: most czy kultura? Na pomysły pana Pawełczyka, obawiam się, najzwyczajniej w świecie nas nie stać, bo masa innych ważnych, życiowych spraw jest nierozwiązana. Snucie takich idealistycznych rozważań może tylko zniechęcić i zirytować, trzeba raczej pomyśleć, jak lepiej zorganizować działanie tych instytucji jakie już mamy, w ramach mniej więcej dotychczasowych środków.

Andrzej P. • Poniedziałek [29.11.2010, 17:45:57] • [IP: 193.200.150.***]

Ludzie, wolicie nowy most łączący Karsibór z Wolinem czy porcję kultury à la artysta Pawełczyk?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 17:19:26] • [IP: 80.245.178.**]

"Rosnącej antagonizacji społecznej" zapobiegnie nie kultura tylko zlikwidowanie drastycznych różnic na płaszczyźnie dobrobytu materialnego. Zgodnie z piramidą potrzeb o potrzeby kulturalne zadbamy wtedy, gdy jesteśmy najedzeni, ubrani, zdrowi i wypoczęci. Najpierw ludzie muszą żyć we względnym dobrobycie, by obchodziło ich cokolwiek innego - tutaj właśnie, w stwarzaniu szans na dobrze płatną pracę leży" płaszczyzna, na której najłatwiej stworzyć wartości wspólne dla nas wszystkich, zapobiegając rosnącej antagonizacji społecznej." Kultura tu nie pomoże, a już na pewno nie stwarzanie kolejnych stanowisk w Urzędzie Miasta (samodzielny Wydział Kultury). Do tego, by Miasto w szerszym sotpniu przyjęło na siebie rolę mecenasa sztuki i kultury nie potrzeba nowych urzędników - wystarczy tych, co są, potrzebna jest tylko zmiana polityki w tym zakresie, a to się głównie wiąże z budżetem i priorytetami: remontować kolejne ulice, dopłacać biednym dzieciom do obiadów czy opłacać instruktorów kółek plastycznych?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 16:24:37] • [IP: 80.245.180.**]

Niech pan Pawełczyk pochwali się co zrobił jako artysta dla miasta dotychczas i co by zrobił jako dyrektor domu kultury.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 16:13:09] • [IP: 92.42.114.**]

ooo siusiak.. ;p

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 16:04:41] • [IP: 178.238.251.***]

Jedyna nadzieje w Niemcach, że w końcu przyjdzie taki czas i zrobią nam Kulturkampf;)Natura nie znosi pustki, po epoce Żmurkowszczyzny nastanie na wyspie -deutsche Dominanz, i będziemy na ulicy witać się tak - guten tag

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 14:44:07] • [IP: 83.21.83.**]

Kogo poparliśmy w tych wyborach, ZDRAJCÓW ? Jeśli mieszkańcy nie dali samodzielnego decydowania dla sld, to PO lizać bedzie dupę żmurowi za stołki ? Dlaczego wy wychodzicie przed orliestrę ? Zawiązać należy koalicję z opozycją a nie z komuchami !! ZDRAJCY !!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 14:42:27] • [IP: 80.245.191.**]

Do [29.11.2010, 13:57] • [IP: 80.245.178.***] ty to chyba jakiś niedoceniony kolega pawełczyka? A nie dotarło że on i w twoim interesie mówi?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 14:39:22] • [IP: 83.12.40.***]

Kolejny atak" wielkiego artysty"! głupiomądre wywody domorosłego artysty, którego maxymalnym osiągnięciem jest to szkaradztwo na promenadzie. Jaki ma mandat do tego, żeby pouczać innych?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 14:20:28] • [IP: 178.238.249.***]

Pan Pawełczyk mówi o kulturze a sam nie posiada jej krzty

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 14:17:56] • [IP: 195.117.222.***]

Jeśli się odpali program 'Paint' i 73 razy powtórzy 'JESTEM ARTYSTĄ' to rodzina i znajomi w to uwierzą. Poważnie. Przed chwilą wypróbowałem.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:57:57] • [IP: 80.245.178.***]

Po raz kolejny, żebysmy nie zapomnieli... pan Wielki Artysta...od 'ślicznego' pomnika i niestety nic wiecej... Przydałaby się kasa miejska, oj, przydałaby się...

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:51:01] • [IP: 80.245.182.***]

8 lat obecnej prezydentury wystarczyło, jak widać na podstawie komentarzy, by ludzi kultury, którzy działają w mieście bez wsparcia i poza strukturami miasta, nazywać oszołomami, żądnych kasy i poklasku. A przecież tak być nie powinno, by chamstwo oceniało coś o czym nie ma pojęcia, a nawet więcej, coś czego absolutnie nie potrzeba im do życia. Dla zbyt wielu świnoujścian" budka z piwem" to symbol kultury. Czy można coś zmienić? Tak. Cham też może stać się normalnym człowiekiem, tylko trzeba dać mu szansę. Tę szansę proponuje A Pawełczyk. Sądzę, że ma rację.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:47:42] • [IP: 178.238.240.**]

To jest żałosne jak ekipa SLD obstawia się wysokimi stanowiskami.Uważam, że na dyrektorów jednostek podległych prezydentowi powinny zostać ogłoszone konkursy.A nie emeryci wojskowi grzeją posadki przez 4 lata.Wstyd nikt nie myśli o młodych ludziach.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:34:55] • [IP: 80.245.191.**]

W zasadzie jedyna osoba która publicznie dobija się o Kulturę. jak by nie Pawełczyk to żadnej dyskusji na temat kultury nie byłoby.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:14:33] • [IP: 80.245.179.***]

powołanie kompetentnej Rady Organizacyjnej wspomagającej Urząd Miejski przy decyzjach w materii kultury i edukacji, utworzenia samodzielnego Wydziału Kultury może jeszcze ministerstwa ds nadzwyczaj kulturalnych :D

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 13:02:51] • [IP: 178.238.251.***]

Do Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:40] • [IP: 80.245.180.**] Pan A.P. nie zostanie dyrem MDK choćby bardzo chciał i stąd ta frustracja;)A swoją drogą szkoda, może coś by się wtedy ruszyło...

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 12:19:30] • [IP: 93.94.191.***]

po co ma CV wysyłać jak wiadomi komu ten stołek przypadnie! I nie sądzę aby ktokolwiek w urzędzie rozumiał postulaty autora - skądinąd wcale nie takie głupie!! Myślę, że wśród rządzących nie ma wielu takich co przeczytają to ze zrozumieniem... a co dopiero z wcielaniem w życie...

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 12:02:44] • [IP: 217.97.193.**]

ale pod warunkiem, ze zamieni" trzepaczkę" z fantanny na coś innego np.Wenus z [pian!y

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:54:40] • [IP: 188.182.137.***]

kultura? przeciez wam jej w miescie brakuje.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:49:29] • [IP: 192.168.100.***]

A ta rzeźba to autor artykułu? mały interes

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:40:58] • [IP: 80.245.180.**]

Panie Pawełczyk czy wysłał pan już swoje CV na dyrektora domu kultury? Stać z boku i krytykować to każdy potrafi.

Jarząbek • Poniedziałek [29.11.2010, 11:33:59] • [IP: 178.238.251.***]

Ura bura!Ura bura!Za Prezydenta Żmura, kwitnie też kultura!Hurra, Hurra!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:24:21] • [IP: 217.97.193.***]

Cała pisanina była potrzeba, po to, by ujawnic pkt.7? I o to chodzi - dorwać sie do kasy

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:15:57] • [IP: 80.245.187.**]

Jedynymi wydarzeniami kulturalnymi w Ś-ciu będą przez 4 lata uroczystości otwarcia kolejnego sracza za 2 miliony 600 tysięcy! I GEMBY W KUBEŁ I NIE BULGOTAĆ! SAMI SE WYBRALIŚTA!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 11:02:52] • [IP: 178.238.251.***]

Bo LEON jest zawodowiec;)

MK • Poniedziałek [29.11.2010, 11:01:46] • [IP: 95.129.224.***]

Moja dyskusja będzie polegała na przyznaniu racji i zaproponowaniu wsparcia. (jeśli to" wypali")

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:57:59] • [IP: 93.94.190.***]

Jeszcze nie mam czasu wniknąć w artykuł, ale po przeczytaniu fragmentów, wiem, co na postulaty Pana Pawełczyka odpowiada Ekipa Trzymająca Władzę (kiedyś trzymała Włodzia, Lenina):"NA DYREKTORA DOMU KULTURY. ..LEON!!"

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:54:27] • [IP: 178.238.255.**]

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:01] • [IP: 92.42.112.***] zgadam sie! a eseldowcy na madagaskar!!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:53:25] • [IP: 95.49.34.***]

Taka władza od lat.Kiedyś Pan Prezydent Miłosz miał inne spojrzenie. To już historia.

Mickiewicz • Poniedziałek [29.11.2010, 10:41:03] • [IP: 178.238.251.***]

A ja nie wiem o co chodzi czy to cyrk, czy to kultura? Zawsze tutaj tak wychodzi ma być rolls-royce... a jest gnoju fura;) I tu nikt nigdy niczego nie zmieni Bo tu wiatr wśród wydm hula Żadne wielkie drzewo nie zapuści tu korzeni!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:01:36] • [IP: 92.42.112.***]

ręce pseudo artystów i frustratów precz od kultury...

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 10:01:24] • [IP: 217.97.193.***]

Wygląda na to, że przedmówcy mają rację: na siłę chce zaistnieć.Jaki cel tego durnowatego foto?.Chętnie poczytam co znawcy kultury w tym bezmyślnym zdjęciu widzą.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:59:45] • [IP: 178.238.249.***]

ten pan się dalej kompromituje

Marcin • Poniedziałek [29.11.2010, 09:53:34] • [IP: 95.129.228.***]

2/ reorganizacja struktur organizacyjnych jednostek miejskich zajmujących się kulturą !! Popieram !! Zwolnić tą lale ze sztucznymi, dopinanymi włosami...

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:45:25] • [IP: 80.245.191.**]

Kolega pisze jasno, zajmijcie się sferą kultury. Jest potrzebna. Niestety to takie trochę wołanie na puszczy... Nie ten czas nie to miejsce niestety. Ale pomysły do wykorzystania.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:44:47] • [IP: 217.97.193.**]

Dlaczego nie ma w naszym mieście takiego ośrodka jak niedaleko nas, u Niemców, w Molschow, tj.: Młodzieżowy Dwór Rzemiosł

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:32:24] • [IP: 217.97.193.***]

Jak pan jest taki mądry to trzeba było wystartować w wyborach i przekonać choć kilka osób żeby na pana głosowały, a tak co, tym bardziej że zlecenia to pan dostaje od miasta więc pan ma dobre relacje z rządzącymi, więc ta cała pisanina służy do pokazania się, wygórowanych ambicji?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:23:07] • [IP: 80.55.205.***]

Zaiste, gość, który obdarował nas postawioną na sztorc wygiętą trzepaczką powinien do końca życia dziękować władzy, która to 'dzieło' umieściła na promenadzie a nie w jakiejś ciemnej piwnicy.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:13:06] • [IP: 217.97.193.***]

Jak Pan, Panie Andrzeju, jest tak mądry i ma tyle pomysłów, to dlaczego marnuje Pan swoją wiedzę wołając na próżno w mediach, a nie kandydował Pan do Rady Miasta gdzie mógł Pan realnie realizować swoje pomysły? Cóż da i zmieni wołanie w lokalnych mediach? One tylko recenzują, informują i krytykują, decyzje zapadają gdzie indziej i by realizować Pańskie postulaty to tam trzeba dotrzeć.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:03:36] • [IP: 79.162.181.***]

Bełkot

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:02:23] • [IP: 80.245.179.***]

Piękny Adonis z głową Wojaka Szwejka ! to nie sztuka ! spartaczyć można wszystko!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 09:02:17] • [IP: 80.245.189.***]

Zgadzam się z prawie wszystkimi poniżej-p.Pawełczyk szuka pomysłu na zaistnienie, ale niestety nie tędy droga.Z tego wynika, że tylko Pan zna się na sztuce, kulturze, a to nie prawda -żałosne.

Miś • Poniedziałek [29.11.2010, 08:49:47] • [IP: 80.245.180.***]

49: A zastanowiłeś się, dlaczego taka a nie inna ilustracja do tekstu? Przesłanie jest proste: miało być pięknie i klasycznie... Wyszło jak u Szwejka... To co robi miasto to nie jest kultura tylko cooltura... jedno z drugim nie ma nic wspólnego... Kultura kosztuje duże pieniądze ale przynosi efekty o których pisze autor. Cooltura kosztuje nas o wiele większe pieniądze i nie daje żadnych efektów, co najwyżej ułatwia zwycięstwo w wyborach. A tłumek się cieszy, że mógł zasponsorować komuś kampanię wyborczą.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:27:35] • [IP: 80.54.123.***]

Panie Andrzeju-100 punktów za pomysł powołania Rady! Inne - jak reorganizacja Urzędu - nie są realne... Ale czego wymagać od ludzi dla których festiwal Eurowizji jest wyznacznikiem osiągnięć!! Błłłeee... I brawo za podpisywanie się imieniem i nazwiskiem. ps. Pana twórczość może się nie podobać - ale intencje są BARDZO DOBRE!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:22:17] • [IP: 80.245.189.***]

Dobra tzn -wartościowa sztuka jak prawda obroni się sama. Jeśli pana p. Pawełczyk społeczeństwo" nie kupuje" to nie znaczy że coś jest nie tak ze społeczeństwem tylko z panem.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:21:43] • [IP: 84.19.169.***]

Czy nie widzicie że ten pan na siłę chce istnieć, żałosny człowieku zastanów się co piszesz.

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:19:25] • [IP: 62.69.204.**]

dużo słów mało treści

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:19:09] • [IP: 192.168.105.***]

Panie Paw ełczyk, jeśli wszyscy uczestnicy wyborów czynni i bierni są tacy żli to proponuję aby wziął Pan sprawy w swoje ręce i poprowadził tą większość milczącą do szczęśliwego Świnoujścia wg pana wizji/świat błaznów/

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:14:33] • [IP: 93.94.184.***]

I kto jest temu winien? Ten komuszy Prezydent !!

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:10:18] • [IP: 192.168.100.***]

i co stypendia dla takich pseudo plastyków jak pan ?

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:06:28] • [IP: 93.94.191.***]

Gdyby wszystkie proponowane przez Pana punkty wprowadzono w życie mielibyśmy tu Ułudę na skalę światową. Gdyby chociaż część, to już żyłoby się lepiej. Gdyby chociaż ktoś z możnowładców to przeczytał i zastanowił się nad tym wszystkim przez chwilę, to już były krok do przodu. Pierwszym punktem do zrealizowania powinno być czytanie, słuchanie, rozmawianie... Utworzenie rady doradczej!! (w sprawach MDK, Wydziału Kultury, powstania galerii..itp).

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 08:02:15] • [IP: 80.245.176.*]

Coz tu więcej powiedzieć, facet wykazał tylko snobistyczne, własne oczekiwania. Gdzie On więc znalazł miejsce na KULTURĘ? Pobożne życzenia " artysty" :))))

Gość • Poniedziałek [29.11.2010, 07:50:49] • [IP: 83.21.49.***]

|Jeśli pan Pawelczyk nas chce pobudzić do dyskusji"sztuką" jak na tym zdjęciu - to dziękujemy. Pan Hrusinsky się chyba w trumnie obraca. To żałosne.

Oglądasz 1-65 z 65
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ O godz. 16.00 w tunelu pod Świną wprowadzono ruch wahadłowy. W Świnoujściu tworzą się korki. Cały czas kursują promy na przeprawie w centrum miasta ■ Około godziny 14:30 doszło do zderzenia samochodów w tunelu pod Świną. Na miejscu pracują służby, które mają jak najszybciej udrożnić przejazd ■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■