POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [14.11.2010, 07:46:29] • Świnoujście

To Polacy zapłacą za budowę gazociągu Nord Stream!

To Polacy zapłacą za budowę gazociągu Nord Stream!

fot. Sławomir Ryfczyński

Taką tezę wysuwa Waldemar Jaworowski, Kapitan Żeglugi Wielkiej z Rewala, który od dawna zajmuje się tematem szkód, jakie nasze państwo (w tym głównie Świnoujście a także inne nadmorskie miejscowości) odniesie po wybudowaniu gazociągu Nord Stream.

Waldemar Jaworowski tłumaczy, że według zapisów nowej umowy gazowej z Rosją z rurociągu Jamalskiego (przez który płynie większość gazu tranzytem do Europy Zachodniej) zakupimy nie 7, jak dotychczas, a 9 miliardów metrów sześciennych gazu. Cena tego surowca wg nowej umowy jest wyższa o 70 dolarów od ogólnie używanej ceny na zachodzie Europy, czyli rocznie będziemy płacić ok. 630 mln dolarów więcej niż gdybyśmy kupowali gaz jak nasi sąsiedzi.

- Pomnóżmy to przez 12 lat (bo na tyle podpisano umowę). Wychodzi ok. 8 miliardów, czyli suma, która prawie pokryje koszty budowy gazociągu – mówi kapitan Jaworowski. – My Polacy sfinansujemy budowę Nord Stream’u. Rząd zaniecając wcześniej sprzeciwu wobec budowy gazociągu stracił wszystkie argumenty i przyjął to, co narzuciła Rosja!

Nasz rozmówca opowiada, że cztery lata temu rozpoczął analizę niebezpieczeństw, jakie nam grożą z powodu budowy gazociągu północnego.

- Przede wszystkim to szkody dla środowiska naturalnego – mówi kpt. Waldemar Jaworowski. – Obszar oddziaływania gazociągu to 4 tysiące kilometrów kwadratowych. Musi dojść do skażenia środowiska a to będzie miało negatywny wpływ na faunę i florę.

Jak twierdzi nasz rozmówca, temat ten został zignorowany przez nasz rząd. Nie były zorganizowane żadne konsultacje społeczne.

- Jedynie informacje, do których mogliśmy się odnieść, co zresztą też nic nie dawało – tłumaczy.

Później okazało się, że przez gazociąg mogą też być problemy z dojściem dużych statków do toru wodnego do Świnoujścia. Po wybudowaniu Nord Stream’u do naszego portu będą mogły zawijać statki o maksymalnym zanurzeniu 13,5 m. To hamuje nasze perspektywy rozwoju!

- Dopiero miesiąc przed upływem czasu w ubiegłym roku rząd polski złożył odpowiednie protesty. Zostały one jednak przez Niemcy i Rosję zignorowane – wyjaśnia Jaworowski.



Dodaje, że takie towary, jak np. zboże nie będą mogły być importowane i eksportowane dużym statkami tylko mniejszymi. A to spowoduje, że podwyższone zostaną stawki frachtowe.

- To daje możliwość rozwoju portom niemieckim jak Rostok – mówi Waldemar Jaworowski. Moim zdaniem Władimir Putin i Gerhard Schroeder demontują Unię, powodując, że łamie się jej podstawową zasadę, czyli lojalność!

Istnieje ekspertyza prawna prof. Zdzisława Brodeckiego z Uniwersytetu Gdańskiego, najlepszego specjalisty od prawa międzynarodowego. Została złożona w Senacie.

- Pan profesor uważa, że powinniśmy skierować pozew do trybunału sprawiedliwości przeciwko Komisji Europejskiej – mówi Waldemar Jaworowski. – Ten orzeka tylko i wyłącznie względem przepisów prawnych; nie interesują go decyzje polityczne. A taka jak wiadomo była zgoda na budowę gazociągu Nord Stream.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 59, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-59 z 59

Kpt.ż.w. W.Jaworowski • Niedziela [28.11.2010, 19:05:13] • [IP: 77.253.19.***]

Do tych co wolą droższy gaz, Rosję i Niemcy od Kaczyńskiego i polskich biskupów. Moją wiedzę nt. Gazociągu opieram na dokładnym przeczytaniu wszystkich dokumentów przedstawionych przez sam Nord Stream, niemieckiego Biura Żeglugi i Hydrografii oraz Urzędu Górniczego w Stralsundzie oraz wszystkich ocen polskich Dyrekcji Ochrony Środowiska. 1. Zarówno rząd PIS jak i PO stały na stanowisku, że taniej i bezpieczniej jest wybudowanie Jamału II jako lepszej alternatywy.. Odpowiedź NS jest taka, że GP jest wspólnym przedsięwzięciem Rosji i Niemiec i to po morzu więc nie ma żadnej innej alternatywy. Oznacza to, że Rosja i Niemcy napluły w twarz Tuskowi a mnie to boli choć jestem z PIS-u bo napluli Polsce w twarz. Teraz Rosja i Niemcy przy pomcy KE walczą tylko o to kto z nich bedzie sprzedawać na polskim rynku. Nas traktują jak łanię na rykowisku, o którą walczą dwa byki.. Teraz jest już po wyborach i peolubni mogą być szczęśliwi, bomają to czego chcieli. wszystkie negatywy ale ja przegralem. jest dobrze ?

Gość • Wtorek [16.11.2010, 11:02:55] • [IP: 89.79.189.***]

Gościu o [IP: 178.238.244.***] i co jeszcze o nim wiesz? O jego żonie, dzieciach, majątkach, dorobku zawodowym? Pisałeś mu teczkę? SB-cja zaczyna atakować? Co jeszcze wiesz jaki ma numer buta? Spadaj - dyskusja ma być merytoryczna. To dobrze, że ma spójne interesy z większością nas. Co drugi latem wynajmuje kwatery. Sprawdziłem - ma w internecie strone. Nie ma pensjonatu - tylko kwatery - kilka pokoi - to raz. Dwa nawet tych kilka pokoi łączy go z ludźmi, którzy również w Świnoujściu wynajmuje latem po kilka pokoi - to dwa i pewnie nadal chcą to robić. Trzy - pracował w Dziwnowie i w Świnoujściu - wystarczy przeczytać jego ulotkę. Więc wie jakie to miasta. Cztery - pracuje w Związku Miast i Gmin Morskich - więc na co dzień zajmuje się również interesami Świnoujścia. Pięć- nie obrażaj i nie szkaluj - czasy esbeckiej taktyki już dawno za nami.

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 23:40:17] • [IP: 178.238.244.***]

Znam tego Pana! Cwaniak jak ich mało. Mieszka w Pobierowie, razem z żoną prowadzi pensjonat na ul Reymonta i tak naprawdę, to sprawy Świnoujścia to mu wiszą i powiewają. Gościu szaleje, bo kilka lat temu się dowiedział, że w razie awarii gazociągu mniej turystów przyjedzie do jego pensjonatu i mniej kasy wpadnie mu do kieszeni! A kapitanem to on był. Ale dawno temu.

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 22:32:27] • [IP: 77.253.31.**]

przeczytałem komentarze i dochodzę do wniosku, że ktoś tu wziął od budowniczych NS.

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 19:15:07] • [IP: 80.245.181.***]

szkop i moskal dbają o swoje a TY PO-wcu dbasz o interesy swoje czy sąsiadów!!Bo wydaje mi się ze nasze sa najważniejsze.

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 16:19:31] • [IP: 217.97.193.***]

[15.11.2010, 00:52] • [IP: 88.156.233.**]GDZIE TU W TYCH WYPOWIEDZIACH WIDZISZ WYZWISKA POD ADRESEM SĄSIADÓW NIE SIEJ DEMAGOGII

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 16:17:41] • [IP: 217.97.193.***]

Ekolodzy drogi naiwny wiszą tylko wtedy gdy im się wisieć OPŁACA i na ile powisieć WŁADZUCHNA POZWOLI!

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 12:22:30] • [IP: 80.245.179.***]

jakby było to takie niebezpieczne to by już ekolodzy dawno na drzewach wisieli

Gość • Poniedziałek [15.11.2010, 00:52:15] • [IP: 88.156.233.**]

Popierać i głosować to Panowie możecie dowolnie. Wasze prawo.Ale te ciągłe wyzwiska wobec naszych sąsiadów po prostu świadczą o ciężkich przypadkach chorobowej nienawiści, którą należy leczyć, tylko dlaczego na koszt wszystkich podatników?Czy któryś z naszych granicznych sąsiadów w opinii Panów, zasługuje na polskie poważanie? Całe szczęście, że jest Was niewielu i jesteście marginesem.Jeśli" marynarzu" szowinisto, trafisz na mój statek lub statki wielu moich kolegów, to w załodze międzynarodowej nie zgrzejesz miejsca.I zastanów się, czy Twoje poglądy czasami nie są takie same jak ludzi, różnych partii z najgorszych czasów w, których żyli Twoi ojcowie i dziadkowie. W których o Nas mówiono z podobną pogardą.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 23:51:16] • [IP: 89.79.189.***]

Jakieś trzy lub cztery miesiące temu, ktoś kogoś tam szkalował na internecie i myślał, że mu ujdzie to na sucho a skończyło się sprawą w sądzie i karą dla internauty, który kogoś tam obraził. Prawda jest taka, że rząd nic dla nas nie robi. Całe zachodniopomorskie jest za daleko od Warszawy. Chcecie mieć lepiej, to warto głosować na ludzi, którzy się nie boją. Chcecie mieć gorzej, to słuchajcie gości o IP: 178.238.255.***] - dziękujemy panu, co zazdrości nieruchomości Jaworowskiemu. Dzięki panu wiemy, że byliście razem na morzu, dużo ze sobą rozmawialiście (bo skąd byś gościu wiedział o zakupach kapitana), wiemy że na 10000% procent pływał za kapitana ż.w. i że musi mieć wyższe studia. A Ty gościu sm, jesteś zawistny, choć dał ci zarobić pieniądze i bezpiecznie przywiódł na ląd. A teraz wychodzi z ciebie wielka paskuda.

sm • Niedziela [14.11.2010, 21:58:03] • [IP: 178.238.255.***]

bylem z tym panem w morzu, żenada.może opowie jak kupił ziemie w Pobierowie.

Komoruski • Niedziela [14.11.2010, 21:39:24] • [IP: 80.54.123.***]

POpaorańcy na kolanach klęczą przed moskalem i niemcem a nas Polaków chcą w dyby zagonić!

Gość • Niedziela [14.11.2010, 20:34:59] • [IP: 93.94.188.*]

my lubimy to, powiem więcej i like it

Gość • Niedziela [14.11.2010, 20:23:05] • [IP: 80.245.176.*]

bojówkarze z P.O. ochłońcie dość już ofiar nie plujcie już jadem

Gość • Niedziela [14.11.2010, 20:19:19] • [IP: 213.209.161.***]

GOSCIU Z DYPLOMEM KPT.ZW. ROBI SOBIE NA WASZEJ SYTRONIE DARMOWA REKLAME, ALE TO NIE MA NIC WSPOLNEGO Z RZECZYWISTOSCIA.CIAGNIE GOSCIA DO POLITYKI NO BO TAM KASA A PLYWAC SIE NIE CHCE ALBO NIE CHCA GO. LATWIEJ DZISIAJ LUDZI MAMIC JAKAS DEMAGOGIA NIZ WYKONYWAC SWOJ ZAWOD ZETELNIE.PS.KRAWACIK EKSTRA ! CHOC NIEFORMALNY.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 19:27:29] • [IP: 80.245.181.***]

Żal mi was wszystkich ! kpt ma rację i tu nie chodzi o Świnoujście tylko o to, że zawsze Niemcy i rosja beda nas dymac a wy zajmujecie sie jakimis banalnymi argumentami. Rosja i niemcy zrobią wszystko zeby dopiąć swego. Trochę historii a nauczy was że zawsze Polska była im solą w oku i nic się nie zmieniło. Historia!! www.youtube.com" list z polski" - dla baranów co to mowią o przyjaźni rosji i Polski. Jesteście żałośni.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 18:58:16] • [IP: 88.156.233.**]

Ten gość w mundurze jest przeciwny rozwojowi Świnoujścia! Plecie bzdury.Zapomniał jaki wkład w usytuowanie ma jego partia. Wydaje się, że wtedy do niej nie należał.Po prostu ośmiesza mundur, który prezentuje na plakatach, mówiąc o zagrożeniach i o ograniczeniu dla statków. Ta kie zagrożenia są w całej Europie i na Świecie.Każdy wyjazd samochodem jest zagrożeniem, to dlatego mamy zaprzestać ich produkcji?Szkoda, ze kandydat do Sejmiku nie wie, że jest wiek dwudziesty pierwszy i bez nowych technologii nie ma rozwoju.Pozostaje maczugi i jaskinie.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 18:37:52] • [IP: 178.238.249.**]

Gdzie i kiedy kpt.ż. w. pływał, na jakich statkach ? Jakiej wielkości statki chciałby ten pan widzieć w Świnoujściu ? Chętnie dowiem się konkretów.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 18:34:38] • [IP: 195.117.222.*]

Ciekawi mnie, gdzie byli ci wszyscy" mędrcy" kiedy decydowano o tym czy gazoport ma nyć u nas czy w Gdańsku? Dlaczego wówczs wszyscy ci mądrale siedzieli cicho jak myszy pod miotłą? Obecnie jak prace są już poważnie zaawansowane nagle sobie przypomnieli, że to coś nie tak jak powinno być, gdzie byli ekolodzy i inni przeciwnicy gazoportu?

Gość • Niedziela [14.11.2010, 18:24:35] • [IP: 178.238.253.***]

W UNI EUROPEJSKIEJ TRZEBA SIĘ DZIELĆ I PŁACIĆ PAMIĘTAJMY O TYM.

bobi • Niedziela [14.11.2010, 17:50:55] • [IP: 92.42.116.***]

kolejny co to wie wszystko i o wszystkim...kapitancio...zebnadka

Gość • Niedziela [14.11.2010, 17:31:27] • [IP: 88.156.232.**]

kto dal ci stopien kpt. zw przestan macic wode

Gość • Niedziela [14.11.2010, 16:47:27] • [IP: 80.245.189.***]

nastepny nawiedzony??

Były wyborca PO • Niedziela [14.11.2010, 15:04:26] • [IP: 88.156.233.***]

Jeśli ktokolwiek oskarża kżw.Jaworowskiego o kłamstaw czy demagogie to zapraszam na FACEBOKa tam można to napisać Jaworowskiemu nie zasłaniając sie anonimowoscią ! Obywatele odwagi ! Ja sie już niczemu nie zdziwie po tym jak się dowiedziałem TV Świnoujście że za brak tunelu odpowiada Żmurkiewicz z Kaczyńskim a za Łódzki atak na PIS wedle TVN odpowiada Kaczyński który wspólnie i w porozumieniu z dziadkiem mordercą chciał zabić Niesiołowskiego któremu na ten wypadek przyznano ochronę BOR.. Chcieliscie BARANY CUDU TUSKA to macie TUNEL ale przy Pelasi :)

Gość • Niedziela [14.11.2010, 14:50:30] • [IP: 217.97.193.***]

Tu powinno wrzeć na tym portalu od komentarzy, przecież port ma ogromne znaczenie dla rozwoju naszego miasta, ale jak widać mamy to w nosie, więc jak ma nam być lepiej?Zawsze będziemy klepali biedę i jedyne co nas czeka to bycie posługaczami dla naszych mądrych i cwanych sąsiadów Niemców!Oni dbają o swoje interesy doskonale!

Gość • Niedziela [14.11.2010, 14:32:39] • [IP: 83.21.133.***]

Czego można się spodziewać od PIS-aka nr 1 na liście, pomyliło mu się KORYTO z MOSTKIEM, widać PIS lepiej płaci za szczucie i wypisywanie bredni, na mostku jest odpowiedzialność za czyny a w PIS najlepiej nawiedzonym. , , Gazoport to ich pomysł. .. 3 mil. nowych mieszkań...opomnikowanie kraju. .. co miesiąc demonstracje...wchodzenie pod kołdrę...areszty wydobywcze...skłócanie z sąsiadami. ..awantura Gruzińska. .Negowanie traktatu z UE które sam podpisał...Dzielenie na prawdziwych i nie prawdziwych Polaków. ..wtrącanie wiary do polityki (walka krzyżem)...Wtrącanie katastrofy lotniczej do sprawy międzynarodowej (gdzie wyjaśnienie w każdym autobusie obok kierowcy napis ZABRANIA SIĘ ROZMOWY Z KIEROWCĄ-ile było decydentów w kokpicie samolotu) ...KASA miała katastrofę w podobny sposób co TUPOLEW czemu tam nie robią takiego" cyrku"...Czy pan kapitan o tym nie wie.TO SIĘ PRZEŁOŻY NA POPULARNOŚĆ PIS W WYBORACH.

any • Niedziela [14.11.2010, 13:52:32] • [IP: 92.42.119.***]

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:46] • [IP: 92.42.117.**] Dawno już takiej demagogi i żonglerki faktami nie słyszałem. Pan Kapitan opiera się wyłącznie na własnych wyliczeniach do których dobiera dane tak by pokazały mu to co chce pokazać, natomiast całkowicie pomija wszelkie regulacje prawa międzynarodowego, procedury obowiązujące w państwie i pokazuje, że nawet na temat żeglugi i wielkości statków wożących rożne ładunki (zboża, poza szczególnymi przypadkami, nie wozi się większymi statkami jak panamaxy, a te zawsze wejdą do Świnoujścia) nie ma większego pojęcia. Aż ciarki przechodzą na myśl, że tacy" fachowcy" mogą trafić do władz. ... zainteresuj się jak przebiega budowa takich inwestycji na świecie, a potem polemizuj, bo z tego co piszesz, to absolutne ignoranctwo, lub niewiedza w temacie, a czas pokarze, że L. Kaczyński miał rację, lecz zadufałość rządu RP tego nie dostrzegła i dopiero z" ręką w nocniku" dostrzegli niedoskonałości tej budowy, stąd ten późno złożony protest przez rząd.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 12:54:01] • [IP: 217.97.199.**]

Mądry Polak po szkodzie, obudził się z ręką w nocniku. Trzeba było przyłączyć się do budowy tego rurociągu i domagać się by rura kończyła się koło Świnoujścia i stąd biegła do Polski i Niemiec. Gazoport mógłby być budowany, i nic (oprócz głupoty polskich polityków) nie ograniczało by rozwoju świnoujskiego portu. A tak na marginesie, od kiedy Polsce zależy na budowie w Świnoujściu dużego portu? Chyba od czterech lat.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 12:27:26] • [IP: 88.156.234.***]

193, bardzo ciekawy artykul o zydostwie poleciles GOSCIU !. Masz racje ze po przeczytaniu bedzie wszystko jasne, dlaczego w Polsce ciagle jest zle. Za judaszowe srebniki ciagle nas sprzedawali nasi wladcy. Historia kolem sie toczy.Dobro Polakow jest najmniej wazne. ..

Gość • Niedziela [14.11.2010, 12:06:29] • [IP: 80.245.189.***]

Posranym pomysłem jest budowa gazportu w Swinoujściu. Należało podłączyć się razem z Niemcami do tego rurociągu. Za parę lat przekonamy się że to był nasz błąd.Spraw gospodarczych nie wolno mieszać z polityką. Nam nic do rury, która biegnie po dnie Bałtyku powyżej 12 mil. Dalsze wody to nie nasza własność terytorialna. Most lub tunel pomiędzy naszymi wyspami dałby większe korzyści niż gazoport. azoport to politycny niewypał.Pamiętać należy że to jest moje prywatne zdanie.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 12:02:33] • [IP: 88.156.233.***]

ja też czekałam na cudy Tuska i się jeszcze nie doczekałam, jest coraz gorzej, a z tego co czytam ma być jeszcze gorzej.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:51:03] • [IP: 92.42.117.**]

Idąc tokiem rozumowania Pana Kapitana, nie powinniśmy kupować gazu w Rosji. Tylko co potem? Tego już Pan Kapitan nie powiedział. Poza tym to nasze władze (za czasów PiS) nie zgodziły się na przebieg gazociągu przez polskie wody, a tym samym pozbawiły nas jakiejkolwiek możliwości wpływania na tę inwestycję. Gdyby gazociąg szedł przez nasze wody, moglibyśmy wymóc wszelkie warunki techniczne (zakopanie gdzie byśmy chcieli), rybacy dostali by odszkodowania, a gazociąg ominąłby Głębię Bornholmską, gdzie leży masa amunicji chemicznej i są najważniejsze tarliska dorsza. Teraz, przez nasz sprzeciw, tarliska dorsza mogą zostać zniszczone, co zapewne odbije się na naszym rybactwie.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:46:46] • [IP: 92.42.117.**]

Dawno już takiej demagogi i żonglerki faktami nie słyszałem. Pan Kapitan opiera się wyłącznie na własnych wyliczeniach do których dobiera dane tak by pokazały mu to co chce pokazać, natomiast całkowicie pomija wszelkie regulacje prawa międzynarodowego, procedury obowiązujące w państwie i pokazuje, że nawet na temat żeglugi i wielkości statków wożących rożne ładunki (zboża, poza szczególnymi przypadkami, nie wozi się większymi statkami jak panamaxy, a te zawsze wejdą do Świnoujścia) nie ma większego pojęcia. Aż ciarki przechodzą na myśl, że tacy" fachowcy" mogą trafić do władz.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:18:38] • [IP: 89.78.176.***]

trzeba było pisać takie artykuły 2 lata temu! Co to teraz da?

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:09:07] • [IP: 80.245.179.***]

niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd biorą się posrane pomysły

Gość • Niedziela [14.11.2010, 11:07:53] • [IP: 217.97.193.**]

zapłacimy za ten gazociąg po dnie Bałtyk, zapłacimy również za komory gazowe ktore nam fundują.bo to jest nie polski rząd, warsiawka w ktorej rządzą zydzi, w sejmie w senacie nie lezy w interesie niemiec, rosji i pedalskiej francji wolnosć i niepodległość Polski, moze się ktos ze mną nie zgadzać ale takie są realia..wejdzicie w gogle z hasłem. .zydzi w polsce i wszystko jasne!!

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:59:26] • [IP: 178.238.253.**]

Panie kapitanie nic nowego pan nie wnosi, już drugi rok Rada Miasta (szczególnie jeden z radnych) podnoszą ten problem, informowane było ministerstwo infrastruktury i sam Premier. Obiecywano zająć się tym problemem tak ważnym gospodarczo dla naszego rejonu. Rura idąc tą trasą przekracza izobatę 15m. to spłyca możliwości naszego zespołu portowego. Jak wykazano w interpelacji do Pana Premiera (w miejscu przecinania toru jest głębokość 14, 7-"rura" 1, 5. strefa bezpieczeństwa 1, 5m to daje nam możliwości zaledwie 11, 7). to nie są strachy a przykra rzeczywistość.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:58:54] • [IP: 80.245.188.***]

Jeszcze jeden z patentem po zawodówce.Pewno kumpel Jojo.Zenada.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:54:38] • [IP: 10.0.0.***]

WSZYSTKIM PO GAMONIOM POWINNO SIE ZABRAC PASZPORTY I DOWODY OSOBISTE ZEBY NIE MOGLI WYJEZDZAC ZAGRANICE!!SKORO TWIERDZA ZE POLSKA JEST JAK IRLANDIA TO NIECH SIEDZA TU!!A ONI CWANIACY GLOSUJA NA IRLANDIE A POZNIEJ SPIEPSZA NA ZACHOD ZOSTAWIAJAC ZWYKLYCH OBYWATELI W TEJ ICH IRLANDII!!

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:49:38] • [IP: 80.245.176.*]

Gdy powstał projekt budowy takiego gazociągu padła propozycja jego przebiegu przez teren Polski lądem, wtedy rządzący Pana prezesa nie zgodzili się na to, a miała być nitka polska.I co teraz mamy? Mądrzy się dogadali i nas mają gdzieś.Pan Kapitan niech niema teraz pretensji.Piwo już wypite.A jakie to mają być szkody? Rura będzie na głębokości takiej by zezwalała na wpływanie statków takich jakie mogą przechodzić przez cieśniny duńskie/skagen itp./, a tam jest prę cm.więcej niż może przyjąć port Ś-cie. Nie popieram jakichś wymyślonych teorii.Pan Kpt.chyba na lądzie pływa?

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:46:43] • [IP: 93.94.186.***]

Trzeba podatki obniżyć, nie wchodzić w strefę euro, nie brać żadnych konstytucji od nich ani traktatów. Współpraca, tak jak nam mówili w 2004 roku, a nie pieprzyli pieprzyli a teraz budują ogólno Europejski PeGieR.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:42:27] • [IP: 95.129.225.***]

Za wcześnie na Irlandię najpierw muszą Polacy pracować a nie się opierdzielać i udawać że pracują. Sami wypracujcie to bo ja widzę że wszyscy kombinować potraficie jak zarobić i nic nie narobić się

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:40:14] • [IP: 80.55.147.***]

A ja się pytam gdzie jest ta obiecywana Irlandia i cuda ?

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:38:01] • [IP: 217.97.193.***]

Przeczytajcie artykuł w wirtualnej dzisiejszy" Ujawniono stenogram rozmów z Putinem; jest też o Polsce PAP | 13.11.2010 | 15:55" a wtedy przestaniecie mówić, że facet gada głupoty i straszy. On nie straszy tylko uczciwie opisuje ISTNIEJĄCĄ JUŻ SYTUACJĘ, jest to tylko dlatego możliwe że jest z partii opozycyjnej z PIS, wiec wszyscy którzy kochają przekaźniki TVN (Tusk Television Network) udają, że nie ma problemu, a tradycyjnie jak się nie ma argumentów to co się mówi -GŁUPEK bo z PIS

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:37:12] • [IP: 80.245.182.***]

Pozew to można by i złożyć ale na kolejne rządy PiS i PO za idiotyczną, przedwczesną decyzję o budowie gazoportu w sytuacji, gdy już w przyszłym roku amerykańskie koncerny podadzą wiarygodne informacje na temat zasobów gazu łupkowego w Polsce. Koncerny amerykańskie wykupiły już koncesje na blisko 70% powierzchni naszego kraju. Dodatkowo okazało się, że nieprawdą jest jakoby tylko Amerykanie posiadają technologię wydobycia gazu łupkowego. Jak podała m.in. Gazeta Polska nasza rodzima technologia z 1985 roku jest wydajniejsza i przyjaźniejsza środowisku. Tak wygląda zarządzanie krajem przez naszych totalnie niekompetentnych polityków. Mając zasoby gazu na 200 lat będziemy i tak dokonywać zakupów u Rosjan i Katarczyków. Ot sukces na miarę Korei Północne.

Były wyborca PO • Niedziela [14.11.2010, 10:29:01] • [IP: 88.156.233.***]

Ma racje ! to jest chyba ten którego Przezydent odznaczył wysokim orderem na kilka dni przed smiercią gdzies to czytałem ! DO PONIŻSZEGO [IP: 80.245.191.***] "znaczy sie ze jak kupuje paliwo..." TAK ! NIE INACZEJ ! Ma racje kapitan Jaworowski ! to jest chyba ten którego Przezydent odznaczył wysokim orderem na kilka dni przed smiercią gdzies to czytałem ! Ja głosuje by POdziękować PO za TUNEL !podziiękować za szantażowanie prezydenta mojego miasta ! Za zieloną wyspe i za nie konserwowane wały przeciwpowodziowe bo wierze że to nie jest wina BOBRÓW a nieudolności TUSKA

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:19:57] • [IP: 83.21.8.***]

najwazniejsze ze nad rura dadza rade przeplynac statki z bialym zaglem aby dostac sie na zielona wyspe Polska zwana!! mam nadzieje ze nasze sluzby graniczne sa przygotowane do naplywu wszelkiej masci imigrantow z biednych krajow, ktorzy jak mniemam buduja juz tratwy i niedlugo udadza sie na nasza zielona wyspe (Polska zwana) aby godnie zyc, pracowac i pobierac odpowiedni socjal. Mam nadzieje ze najwspanialszy nasz maz stanu Pan Donald z najlepszym ministrem finansow Panem Vincentem maja zapisane w budzecie odpowiednie srodki na pomoc imigrantom, ktorzy niedlugo najada nasza zielona wyspe Polska zwana!!

Gość • Niedziela [14.11.2010, 10:06:32] • [IP: 92.42.117.***]

To dobrze ze zablokuje dostep do portu, moze w koncu wtedy nizutki most miedzy wyspami wybuduja bo nie beda sie krecic zadne statki

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:56:26] • [IP: 80.245.191.***]

znaczy sie ze jak kupuje paliwo na stacji to dokładam sie do budowy szybów w arabi albo jak kupuje chleb to dokładam sie do piekarni pan kapitan interpretuje jak chce a ciemnota łyka wszystko nawiasem mówiąc to mnie też niezbyt cieszy gazociąg Nord Stream ale nic nie zrobie i niebęde szczuł nikogo na kogo kolwiek

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:51:46] • [IP: 79.162.178.***]

I dlatego nie będę głosował na tego mądrego pana i jego listę.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:49:52] • [IP: 217.97.193.***]

Ludzie zacznijcie myśleć i co z tego, że jest z PIS przecież mówi to co główne media skrzętnie omijają, Tusk cały czas twierdzi, że jesteśmy krainą miodem i mlekiem płynącą, zieloną wyspą i tym podobne banialuki, inne państwa dbają o swoje interesy i o swoich obywateli a my co, szkoleni na parobków, dajcie spokój nie ważne z jakiej partii ważne, że mówi PRAWDĘ

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:40:13] • [IP: 83.21.24.***]

Ten Pan kandyduje do Sejmiku z listy PiS pozycja nr1 polecam !!

Q rozwadze • Niedziela [14.11.2010, 09:35:05] • [IP: 83.21.133.***]

Czyli nasi odwieczni wrogowie zawarli sojusz przeciwko nam" biedakom"...Aby nas pognębić ekonomicznie. ...Naszym najgorszym wrogiem jest GŁUPOTA. ..Czemu nasz dzielny kapitan nie wypowie się na temat Gazoportu i gazu LNG który będziemy sprowadzać z 1/4 świata (Zatoka Perska) Jaka będzie jego cena po wszystkich operacjach na tym gazie . ..Czy to jest opłacalne i ma uzasadnienie EKONOMICZNE...Jaka jest głębokość Zatoki Pomorskiej (pogłębiono tory wodne)...Na podejściach rurociąg ma być wkopany w dno (to uzgodniono) Na skutek głupoty politycznej Rosyjski gaz będziemy kupować od Niemców.Zamiast się przyłączyć do tej inwestycji to szable w dłoń. ..Na skutek tej polityki na nasz rynek zbytu płodów rolnych weszli inni. ..ponieśliśmy straty...Alternatywą dla nas jest gazyfikacja WĘGLA z którego można robić od benzyny po gaz.(jeszcze 40 lat temu każde miasto miało swoją gazownię).Ludzie mieli pracę i był koks opałowy.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:31:18] • [IP: 84.136.204.***]

Lepiej gdyby postraszył was gazoportem bo to wasze. Jak wam to wybuchnie to o Nord Stream zapomnicie.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 09:30:04] • [IP: 178.238.249.**]

Ale z Was ludzie, opinie jednego czlowika Wami manipulują. zapraszam do myslenia glową a nie emocjami.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 08:41:14] • [IP: 178.238.249.**]

Czy to ten pis-owski kapitan?Jeśli tak, to wszystko jasne, kolejny od straszenia i hiobowych wieści.

Gość • Niedziela [14.11.2010, 08:24:39] • [IP: 83.8.245.***]

PO dziękujmy POpularnej władzy

Gość • Niedziela [14.11.2010, 08:16:49] • [IP: 92.42.113.***]

kapitany zeglugi wielkiej to najmadrzejsi ludzie przeczyta jaki kolwiek artykul w trybunie ludu i wszystko wie na wszystkim sie zna lot w kosmos to pikus mam zle doswiadczenia z facetami na tych stanowiskach radze nie wybierac takich gosci

czaknoris • Niedziela [14.11.2010, 08:11:30] • [IP: 62.73.210.**]

szczęka mi opadła... to wygląda jak zamach na nasz kraj. kiedy wreszcie takie łajzy przestaną dochodzić do władzy i zawracać nam du_ę jakimiś krzyżami, kaczyńskimi, biskupami, palikotami, macirewiczami i innym szajsem, czemu reprezentują nas ciągle takie ofiary losu, a nie ludzie kompetentni i odpowiednio wykształceni? łza mi się w oku kręci bo tyle lat wojen i pomordowanych Polaków idzie na marne. klątfą naszą jest to że idioci są zawsze absolutnie pewni swego, a mędrcy pełni wątpliwości. ludzie głosujcie

Oglądasz 1-59 z 59
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■