POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [09.11.2010, 10:11:24] • Świnoujście

Pięciu kandydatów na prezydenta odpowiadało na pytania. Zobacz filmy!

Pięciu kandydatów na prezydenta odpowiadało na pytania. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Organizowana przez Północną Izbę Gospodarczą debata samorządowa była prawdopodobnie ostatnią przed wyborami 21 listopada. Do przedstawienia planu rządzenia w kolejnych czterech latach stanęło pięciu spośród sześciu kandydujących panów. Kandydat PIS Jacek Jurkiewicz nie wziął udziału w debacie tłumacząc to sprawami rodzinnymi.

Spotkanie konkurujących między sobą kandydatów zorganizowano w sali Domu Kultury Słowianin. Debatę prowadziła dziennikarka Telewizji Słowianin Mariola Żółtowska. Każdy z kandydatów miał dwie minuty na zadane pytanie. W ostatniej części debaty każdy z kandydatów na prezydenta mógł zadać pytanie siedzącemu obok niego konkurentowi.

Pięciu kandydatów na prezydenta odpowiadało na pytania. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Kandydaci przedstawili swoje stanowiska w sprawie priorytetowych zadań dla miasta, takich jak problem znalezienia inwestorów zainteresowanych kupnem atrakcyjnych działek, zmodernizowaniem obecnie działającej przeprawy Karsibór, wydłużeniem sezonu turystycznego oraz spójnej strategi rozwoju i budowania nowej turystycznej marki miasta.

Pięciu kandydatów na prezydenta odpowiadało na pytania. Zobacz filmy!

fot. Sławomir Ryfczyński

Temat budowy gazoportu i związane z nim obawy zdominowały debatę.

- Terminal LNG jest gwoździem do trumny dla rozwoju turystyki w regionie. Za duży błąd uważam, że rada miasta podjęła uchwałę bez konsultacji z mieszkańcami. Uważam to za dużą arogancję i brak zrozumienia potrzeb mieszkańców. Pieniądze, które zostaną pozyskane po budowie terminalu powinny być przeznaczone na inwestycje związane z turystyką w mieście – uważa Michał Sutyła.

Na debacie samorządowej pytano o zamiary kandydatów wobec terenów poprzemysłowych i opuszczonych przez wojsko. Pytano również o atrakcyjne inwestycyjne tereny miasta, choćby takie jak na Basenie Północnym.

- Rejony Mulnika powinny być zorientowane na dużych i poważnych inwestorów. Można by było współzagospodarować z miastem, tworząc spółkę akcyjną w której miasto wniosłoby aportem ten grunt, natomiast inwestor ze swoich środków mógłby uzbroić teren w infrastrukturę i później wspólnie podzielić te nieruchomości aby zainteresowani prowadzeniem działalności mogli ją uruchomić. (...) Autodrom to szansa aby stworzyć przyzwoite warunki dla handlu przygranicznego dla kilkudziesięciu osób – sądzi Andrzej Szczodry.




Wobec braku możliwości wybudowania stałej przeprawy przez Świnę w najbliższych latach, pytano o dalsze losy przeprawy karsiborskiej, podniesienie komfortu przeprawiania się turystów i konieczności modernizacji promów typu Karsibór.

- Należy zlikwidować tę prowizorkę z barakami i kontenerami w których chowają się pracownicy Żeglugi Świnoujskiej, bez toalet i z jedną budką w której czasami można coś zjeść. Konieczne jest zainwestowanie w infrastrukturę typu parkingi, oświetlenie. To miejsce musi wyglądać jak cześć europejskiego miasta. Kierowcy dojeżdżając do ronda w Łunowie powinni być informowani na którą przeprawę powinni się kierować, a nie ile czasu będą czekać w kolejce – mówił Dariusz Śliwiński. Przed nami jest remont promów i nie należy z tym zwlekać. Do czasu rozwiązań docelowych należy jednak podnieść atrakcyjność okolicy przepraw promowych – dodał Śliwiński.

Zadający pytania chcieli dowiedzieć się od kandydatów na prezydenta miasta w jaki sposób wydłużą sezon, tak aby nie trwał tylko dwa wakacyjne miesiące.

- Temat wydłużenia sezonu to temat dyżurny na każdym spotkaniu z branżą turystyczną. Rola miasta w tym jest bardzo znacząca. Przykład przesunięcia FAMY z lipca na sierpień jest pierwszym krokiem, który powinien być kontynuowany. Branża turystyczna i ci którzy prowadzą działalność nastawioną na turystów powinni się również w to włączyć choćby poprzez obniżki opłat za wynajem pokoi, hoteli i apartamentów, włączanie się w organizację imprez i niezamykanie swojej działalności prowadzonej na promenadzie w pierwszych dniach września – mówił Żmurkiewicz. - Rolą miasta będzie przeznaczyć działki pod wybudowanie nowoczesnych lokali gastronomicznych i innych obiektów służących turystom nie tylko przez okres dwóch miesięcy w roku – dodał Żmukiewicz.







Pytano również o aktualną strategię rozwoju miasta, która została uchwaloną przez radnych osiem lat temu. Nie uwzględniono w niej wejścia Polski do strefy Shengen, a także dużej inwestycji jaką jest terminal LNG.

- Strategia kosztowała bardzo dużo pieniędzy. To jest plan wieloletni i wytacza kierunki przygotowania później planów zagospodarowania. (…) Strategia jako dokument powinna być, wiec ją realizujmy, a nie twórzmy nową – uważa Zbigniew Pomieczyński.





Debatę będzie można obejrzeć 11 listopada na antenie Telewizji Słowianin. Powtórki 12,13,14 listopada.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 116, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-116 z 116

Gość • Środa [17.11.2010, 11:36:48] • [IP: 79.162.117.**]

dlaczego pan Jurkiewicz omija debaty? co boi się że wyjdzie na jaw że ma syna, którym się wogule nie interesuje! chyba nawet nie wie jak syn wygląda! a chce być prezydentem miasta to jest naprawde śmiesne

Gość • Czwartek [11.11.2010, 01:43:29] • [IP: 178.238.249.**]

Zaklinanie rzeczywistości przez zwolenników Szczodrego i Sutyły staje się żenujące.Wart pac pałaca.

Gość • Środa [10.11.2010, 23:33:55] • [IP: 92.42.115.***]

Oby Andrzej Szczodry wygrał, ma doswiadczenie co jest wazne!Wiele pomyslow a takze jest rzeczowy, inni kandydaci mu tym nie dorownuja:)

Gość • Środa [10.11.2010, 18:00:34] • [IP: 83.21.37.**]

Wiadomo, że Michał jest najlepszy.

Gość • Środa [10.11.2010, 16:11:59] • [IP: 80.245.179.***]

Piekne mowienie to tylko swiadczy o cwaniactwie! Malo mow a wiecej dzialaj! - to haslo dla przyszlego prezydenta- BYLE NIE Z SLD !!

Gość • Środa [10.11.2010, 15:46:26] • [IP: 217.97.193.***]

[IP: 92.42.113.***] Słuszne i wazne pytanie-kto ma byc wice?.Zobaczymy kto za kim stoi.

Gość • Środa [10.11.2010, 13:47:52] • [IP: 194.150.238.***]

GDZIE JEST KRZYŻ ??

Gość • Środa [10.11.2010, 13:35:32] • [IP: 92.42.113.***]

Czy na którejś debacie padło pytanie: kto będzie wiceprezydentem, jeśli pan wygra? Wie coś ktoś?

Gość • Środa [10.11.2010, 13:32:56] • [IP: 92.42.113.***]

Gość • Środa [10.11.2010, 11:46] • [IP: 217.97.193.**] bardzo słuszna uwaga, ja też tych bud strawić nie mogę, są obrzydliwe, a wjazd do Świnoujścia w dalszym ciągu wygląda jak wjazd do kraju trzeciego świata. Naprawdę wstyd, że ta sprawa nie jest tyle lat rozwiązana.

Gość • Środa [10.11.2010, 12:18:15] • [IP: 217.97.193.**]

niestety nie. .ziomalu nie można bo tam jest system naczyń polączonych i wszyscy sie boją ruszyć/taczki/ no i jakie wziatki hihihihi

Gość • Środa [10.11.2010, 11:46:53] • [IP: 217.97.193.**]

Dlaczego w Świnoujściu wszelkie debaty omijają temat, który jest decydyjący dla oblicza i odbioru miasta przez osoby z zewnątrz. Mam na myśli te ciągi ordynarnych bud (każda blacha i deska inna !) na t.zw, " rynku przy-granicznym. Jest już 20 lat po zmianach ustrojowych, jesteśmy w UE, unowocześniamy sie każdego dnia. Czy nie można by wreszcie ucywilizować tego obrzydliwego targowiska ? Wybudowanie estetycznej hali targowisko-wej gdzie obecnie handlujący mogli by wynajmować bok-sy) zmieniło by na korzyść estetykę miasta i ułatwiło życie sprzedawcom i kupującym. Przede wszystki podnio- slo by prestiż i wizerunek miasta (także a może przede wszskim w oczach Niemcółw) . Taka hala (jw.) nie musi być szczególnie droga a koszty jej wybudowania w cz e sci pokryli by jej poźniejsi użytkownicy. Prosze popatrzeć na male Międzyzdroje, ktore w ten sposób uregulowaly swój (chociaż nie przygraniczny) handel.

Mieszkaniec Warszowa • Środa [10.11.2010, 11:06:31] • [IP: 83.21.148.**]

Warszów to Świnoujście" B"gdzie linie energetyczne zasilające są napowietrzne. ..podczas silnych wiatrów iskrzą są narażone na oszronienia (będą awarie).Trylinka wykonana z cementu niskiej jakości uległa wietrzeniu) po 40 latach) dziury i zapadliny, myjnia wagonów ścieki z mycia przepływają otwartym ściekiem -smród, część drogi do promu kostka bazaltowa śliska.Degradacja plaży przez Gazoport.RAS razem z Stowarzyszeniem byle do koryta.

Gość • Środa [10.11.2010, 09:54:14] • [IP: 178.42.253.**]

Panie Szczodry, Atrakcją pływaniem promem, a straty miliony godzin ludzi i sprzętu przy promach, to dwie różne sprawy. Do zwiedzania portu i okolic służą statki wycieczkowe. Stracone 20 lat Pana rządzenie z kolegami i nie załatwienie przeprawy przez Świnę, to skandal. Jest to dyskredytacja całych ekip rządzących. Wmawianie teraz, że pływanie promem, to atrakcja turystyczna, to wielka pomyłka. Tym promem trzeba dowieść żywność, paliwo, materiały budowlane, ludzi do pracy itd. Tragedia!

Gość • Środa [10.11.2010, 09:45:26] • [IP: 80.54.123.***]

Najbardziej rzeczowy jest A. Szczodry. Wie o czym mówi, ma wiedzę i konkretne pomysły.

Gość • Środa [10.11.2010, 09:41:58] • [IP: 80.245.178.**]

Chcemy mieć prezydenta miasta, a nie " Cezara " !!

Gość • Środa [10.11.2010, 09:18:34] • [IP: 192.168.105.***]

Prezydent jest jeden i po wyborach w pierwszej turze też jeden - JANUSZ ŻMURKIEWICZ

Gość • Środa [10.11.2010, 09:16:12] • [IP: 84.19.169.***]

Spójrzcie na listę kandtdatów PiS-u, same Mrozki, ale jak byłam na debacie w MDK które organizowała TV Świnoujście to zobaczyłam jak Mrozek siedzi obok Sujki i Karelusa. Czyżby za przykladem Huszczy Mrozek zmianił przekonania polityczne. A już Michańskiego napewno nie darujemy panu, najbardziej leniwy radny który przez całą kadencję lekceważył sobie obowiązki radnego i na sesję oraz na komisę nie przychodził, teraz znowu startuje do rady miasta. Gdzie tu uczciwość panie Mrozek, kogo wystawiacie do rady. Nie ufam już wam, a zwłaszcza panu tyle spraw pan po prostu zaniebał, wiem również o tym że zajmowł się pan sprawą nielegalnego parkingu w pobliżu pana, i co. Zostawił pan osoby które cierpią na tym z jakiego powodu. Cz tylko dlatego że przedsiębiorca który ten parking użytkuje jest z SLD, a pan z nimi sobie siedzi w jednym rzędzie chociaż w następnym rzędzie byliczłonkowie z PO. Czy po wyborach zrobi pan tak jak Huszcza, proszę o odpowiedź panie Mrozek.

Gość • Środa [10.11.2010, 09:04:58] • [IP: 83.21.124.**]

Młodzież górą z organizacją debaty i z treścią zadawanych pytań !!

Gość • Środa [10.11.2010, 08:51:08] • [IP: 217.97.193.**]

wysłuchałam przeanalizowałam i taki wniosek"zbiór pobożnych życzeń, niewiedza na temat miasta p.Sytuły poraza, pp.Zmurkiewicz i Szczodry jeden i drugi na emeryturę czas okragłe słowa i zero tresci p.Sliwiński jest niewiarygodny według mnie /nie znam człowieka/ale po nerwowym sposobie bycia i mówienia...wychodzi na to ze p.Pomieczynski albo młody z pisu, ktory może i jest małomówny, ale gadanie ble, ble, ble jak zdarta płyta..po co?...TV słowianin się nie popisała organizacja denna!!

Gość • Środa [10.11.2010, 07:41:40] • [IP: 95.129.225.**]

RAS to DNO!

Gość • Środa [10.11.2010, 06:53:32] • [IP: 83.21.37.**]

Czytałem program RASu, jest bardzo rzeczowy.Niektórzy kandydaci podczas tej debaty niemalże cytowali ten program nie zdając sobie sprawy, że jest to właśnie program RASu.Jeśli chodzi o P.Sutyłę to znakomity kandydat na urząd prezydenta.Proszę posłuchać tylko wypowiedzi p.Sutyły.J

RAS • Środa [10.11.2010, 04:58:14] • [IP: 80.245.178.**]

RAS - nie ma programu bo to nie partia, są to mieszkańcy naszego miasta nie powiązani z żadnymi ugrupowaniami politycznymi ale i nie przeciw komukolwiek. Każdy ma swój pogląd na życie i własny program . Stowarzyszenie RAS - są to mieszkańcy którzy nie zgadzają się z marnotrawieniem pieniędzy publicznych, łamaniem prawa, arogancji władzy, nadużywaniem stanowisk służbowych, kolesiostwa i prywaty w zakładach pracy gdzie miast jest udziałowcem. My mieszkańcy miasta też chcemy mieć swoich ludzi w radzie i uczestniczyć w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących rozwoju miasta i inwestycji. Obecnie nikt z nami się nie liczy jesteśmy spychani na margines. ZAWSZE I WSZĘDZIE NA PIERWSZYM MIEJSCU CZŁOWIEK JEGO ŻYCIE I ŚRODOWISKO. PRZED WIELKIMI BUDOWANI INWESTYCJAMI I BIZNESMENAMI. Tak ja uważam - Kazimierz Stanny

Gość • Środa [10.11.2010, 00:28:06] • [IP: 178.238.252.**]

popatrzmy na program - RAS go nie ma, a pan Sutyła płynie w wypowiedziach bez celu, o Pontonie szkoda gadać, jedynie SLD, PO i Grupa Morska się tu przyłożyły. Poczytajcie i zobaczcie na filach kto mówi o konkretach a nie rozpływa się mówiąc nie wiadomo o czym

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:59:26] • [IP: 83.21.76.***]

Do Żaczek. To, że pensjonaty są nowe to fak. Ale ja specjalnie sprowokowałem temat aby ktoś mi napisał dane świeże o strukurze dochodów mieszkańców na obecną chwilę. Te pensjonaty mogą stać puste i nie dawać dochodów. Jeżeli ma Pani/Pan nowe dane o procentowym podziale dochodów mieszkańcw ze względu na źródła dziedziny gospodarki w której funkcjonuja to proszę podać albo niech to ktoś pokaże. Odwoływanie sie do GUS- u gdzie znajdę tylko liczbę łóżek jaka zwiększyła sie w dziale hotelowym na terenie Świnoujścia nic nie mówi o rentowności tych obiektów i dochodach jakie z tego tytułu maja mieszkańcy. Taka wiedza jest podstawową informacją do oceny w zarządzaniu każdej jednostki organizacyjnej. Nie wyobażam sobie aby dyrektor firmy nie wiedzał który klient przynosi mu najwiecej przychodów i jaki jest procentowy udział tego klienta w przychodach firmy. Podobnie jest tutaj. Prezydent miasta musi mieć rozeznanie jakie źródła działalności gospodarczej w mieście najwiecej daja mieszkańcom dochodw.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:59:03] • [IP: 80.245.178.***]

Słuchając tej debaty z filmików, jestem zaskoczona, że pan żmurkiewicz mówi o szkołach zwodowych, taki punkt posiada w programie RAS. Oj nie ładnie, jak się już nie ma co powiedzieć, to mówi się o programie konkurecjii.hi.hi.hi uroczo...

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:56:56] • [IP: 83.21.173.***]

Żmurkiewicz obiecuje, jakby dopiero miał zostać prezydentem! Chłopina w pocie swego niskiego czoła narobił przez swoją głupotę ponad 100 milionów do zwrotu dla budżetu miasta (czynsze, przedszkola, parkingi) i teraz na litość chce brać mieszkańców, że to nie on a szczodraśq, lonciu czy inna urzędnicza swołocz.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:47:15] • [IP: 92.42.118.***]

Gosodarka oparta na doswiadczeniu to klucz do rozwoju miasta. Takie kryterium spełnia tylko Andrzej Szczodry z Grupy Morskiej. Kandydaci z Grupy Morskiej to ludzie z wiedzą i doświadzeniem, więc większość takich ludzi w Radzie Miasta rozwiąże problemy miasta i stworzy warunki do rozwoju.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:14:44] • [IP: 80.245.188.***]

Dostaniesz dwa, bo przerżnie podwójnie:)))

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:14:23] • [IP: 83.21.137.**]

RAS-owi koryciarze pchają się do władzy Gazoport są za ale za łapówki, nie pytają się o strefę bezpieczeństwa tylko za ile... ..

Gość • Wtorek [09.11.2010, 22:04:22] • [IP: 95.41.238.***]

Sutyła.wprowadzi nam 4oo% podatku gruntowego tak jak zrobili w Międzyzdrojach, Maciejeskiego weżmie na pomocnika do zdejmowania krzyży...

Gość niedzielny • Wtorek [09.11.2010, 21:05:33] • [IP: 95.129.224.**]

żmurek wygra zobaczycie... zakład o browar ::P

Gość • Wtorek [09.11.2010, 21:00:29] • [IP: 80.245.178.**]

Szczodry do widzenia za dużo ludzi skrzywdził, on niema szans jeszcze przez niego Żmurkiewicz stracił.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:53:34] • [IP: 80.54.123.**]

Jedyny konkretny i rzeczowy: Szczodry

Ża • Wtorek [09.11.2010, 20:48:34] • [IP: 79.184.168.**]

DO: 178.238.249.** -> może dlatego, że Dorosz daje sobie tam radę a tutaj. ...

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:47:05] • [IP: 83.21.156.***]

Ataki na SLD, że docenia znaczenie środowiska wojskowego w codziennym zyciu Miasta spowodują, że zagłosuje ono na pewno na listę Nr1.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:31:17] • [IP: 86.40.239.***]

kolejny dowód na to, że wstarczy nam już pięknych chodników i apartamentowców dajmy szanse innym :)

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:16:14] • [IP: 178.238.249.**]

A dlaczego p.Sutyła jak taki dobry nie startuje w Międzyzdrojach.Przecież pokonałby w I turze Dorosza.Dziwne nie?

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:14:47] • [IP: 83.25.166.***]

Podobno Żmurkiewicz tak się boi kontrkandydata Dariusza Śliwińskiego, że na uzdrowisko nasłał wszelkie możliwe kontrole. A może tak potrzebne są kontrole w magistracie, bo tam burdel i bezprawie, nic co jest zgodne z ustawami. Miejmy nadzieję, że już wkrótce wyjdzie szydło z worka dlaczego tak przywarli do tych urzędowych stołków.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:12:37] • [IP: 178.238.249.**]

IP 183 piszący o chińskich wycieczkach.Pomyliłeś prezesów.Poprzednik obecnego był takim" wycieczkowiczem".

Gość • Wtorek [09.11.2010, 20:02:51] • [IP: 77.114.153.***]

dziwnie dobrze wypadl pomieczynski... chyba jego rokowania rosna gdyz PO kazala wylaczyc ranking w ktorym wyprzedzil sliwinskiego... swoja droga cikawa bylaby druga tura Zmurkiwicz z SLD i byly czerwony Pomieczynski

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:59:58] • [IP: 93.94.191.**]

Halo PO-wcy- dlaczego nie ma nic o Solarisach ??

Żaczek • Wtorek [09.11.2010, 19:58:44] • [IP: 79.184.168.**]

Pragnełabym przytoczyć własne słowa 83.21.76.***:" stare dane". To o czym wspomniał zarówno pan SUTYŁA jak i kandydat PO: Strategia jest sprzed lat. Sprzed wejscia naszego kraju do UE, sprzed bumu deweloperskiego i turystycznego. Jeżeli chodzi o port - prosze zapytac zainteresowanych jak zmniejszyła sie struktura przychodów z tego sektora, ilość hoteli, pensjonatów itd radykalnie się zwiekszyła. NIE MOŻNA jak becna władza zyc przeszłością ani na niej opierać wizji rozwoju miasta. Żałosny jest obecny jeszcze prezydent mowiący o tym jak porozmawia z przedsiębiorcami aby zwiększyli pensje pracownikow - to metody sprzed 40 lat conajmniej. Nie lament a słuszna uwaga jest na miejscu gdy spojrzy sie na nowe dokumenty GUS. Polecam.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:58:27] • [IP: 193.200.150.***]

O co chodzi z tymi 'wycieczkami przeprosinowymi'? Napisz coś więcej. Może nie ocenzurują.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:31:37] • [IP: 93.94.188.***]

Poziom" debaty" - lepiej nie mówić.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:26:39] • [IP: 95.50.241.***]

Darek Śliwiński GÓRĄ!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:13:00] • [IP: 80.245.188.***]

[IP: 80.245.178.**] Kłamiesz

Gość • Wtorek [09.11.2010, 19:06:02] • [IP: 80.245.183.**]

Pan Śliwiński nie umie poradzic sobie z zarzadzaniem swoim uzdrowiskiem a jak chce zarzadzac miastem ? tez bedzie fundowal nie ze swoich pieniedzy wycieczki przeprosinowe do chin ? nic dziwnego ze pozniej nie ma na nic pieniedzy. to dopiero jakby dorwal sie do kasy miasta to ile by tych wycieczek zafundowal z naszych pieniedzy ;] i ciekawe czy wtedy bylibyscie tacy zadowoleni drodzy PAŃSTWO ;]

Gość • Wtorek [09.11.2010, 18:28:16] • [IP: 80.245.178.**]

Śliwiński to zły człowiek, , , oby nie został prezydentem !!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 18:07:30] • [IP: 83.21.76.***]

Panie lub Pani Zaczek.(doIP 79.184.168) Lament że miasto straci na turystyce poprzez budowę terminalu gazowego jest nie na miejscu. Swego czasu na potrzeby budowy strategii dla miasta były przeprowadzone badania procentowego udziału dochodu mieszkaców z poszczególnych dziedzin gospodarki funkcnującej w mieście. Mierzone to było wielkością podatku wpływająceo do US w mieście. Okazało się ku zaskoceniu wielu, że najwiekszy udział w dochodach miasta z podatku bo aż 58 % to emeryci, 30 % to gospodarka portowa i okołoportowa (10% + 2% szara strefa) 12% to z turystyka oraz nie całe 2% to inne. Nie wiem jak obecnie wygląda struktura dochodów mieszkańców miasta. Dobrze aby redakcja dowiedziala się to w odpowiednim urzędzie. No cóż ? Przytoczone tutaj te stare dane obalaja mity o wielkich dochodach i życiodajnej rzece płynącej w Świnoujściu z turystyki. Ta życiodajna rzeka to niestety albo stety - ZUS.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 17:59:52] • [IP: 178.238.244.***]

Dajcie sobie spokój z tym gościem z Portu Handlowego! Przecież ten kandydat PIS, nawet w swojej firmie w której pracuje, praktycznie nic nie znaczy i nic rzeczowego jeszcze nie powiedział! Taka prawda.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 17:46:51] • [IP: 92.42.116.**]

darmozjady i pasożyty

Gość • Wtorek [09.11.2010, 17:31:18] • [IP: 80.245.182.**]

Andrzej jesteśmy z Tobą.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 17:22:21] • [IP: 80.245.188.***]

Panie Pomieczyński i Żmurkiewicz, bo pewnie razem układaliscie te pytania dotyczące oczyszczalni ścieków, zagrywka pod publikę z tym lamentem, że dzieci będą spłacały tę inwestycję. Śliwiński pracował na budowie oczyszczalni jako przedstawiciel wykonawcy firmy ESPEBEPE, a nie miasta jako inwestora, więc i tak kulturalnie odpowiedział na to śmieszne pytanie.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 17:10:00] • [IP: 92.42.115.***]

Tylko A.Szczodry, popieram :)

Żaczek • Wtorek [09.11.2010, 16:50:59] • [IP: 79.184.168.**]

Jedynie pan SUTYŁA potrafił odważnie wyrazić swoje zdanie w sprawie gazoportu. Reszta pływała aby nie podpaść jednej lub dugiej grupie wyborców. SUTYŁA powiedział wprost, Gazoport jest inwestycja szkodliwą dla turystyki ale ponieważ decyzja zapadła należy wykorzystać do maksimum mozliwości przychodów z tytulu istnienia tego zakładu dla miasta. Jeszcze urzędujący prezydent powiedzial na to, że turyści mogą sobie jechać do sąsiedniej miejscowości. Ciekawe co na to tysiace mieszkańców utzymujących się z turystyki panie Januszu?? Cih też pan wyśle np do Niemiec na roboty? A tu stanie pan, pana żona prowadząca zaklad wulkanizacyjny i paru kolegów, emerytów wojskowych n a stanowiskach" menadżerskich"? Taki jest pański plan?

Gość • Wtorek [09.11.2010, 16:50:29] • [IP: 195.117.222.***]

Przez Żmurkiewicza nie mamy kina. Nie chcę powiedzieć, że jest ono najważniejszą atrakcją, mamy Szczecin, ale przesadą jest jeżdżenie aż 2 godziny, by móc obejrzeć jakiś dobry film. Mieliśmy 3, bodajże, na miejscu jednego jest puste pole, a z drugiego powstała bezużyteczna, bezsensowna kapliczka wojskowa. Ludzie, oni z tego miasta robią siedlisko starszego pokolenia! Tu nie ma żadnych atrakcji dla młodzieży, rozrywki by się przydało! Według mnie, Śliwniński jest dobry. Też pod tym względem, że należy do PO, PiS to jedne, wielkie zło.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 16:49:50] • [IP: 178.238.253.***]

ŚLWIŃSKI TO JEST GOŚĆ" DWA NAGIE SZPADLE" TO JEST TO DODAJE GŁOS NA NIEGO

Gość • Wtorek [09.11.2010, 16:44:36] • [IP: 80.54.123.**]

Wystarczy posłuchać. Jedynym specem od inwestycji i gospodarki jest A. SZCZORY!! Sutyła=złotousty, Śliwiński=wie, że dzwoni ale nie wie co i gdzie:) miły - ale niepraktyczny. wolę niemiłego - ale fachowego

Były wyborca PO • Wtorek [09.11.2010, 16:33:19] • [IP: 88.156.233.***]

Szkoda ze Jacka Jurkiewicza znowu nie było

Gość • Wtorek [09.11.2010, 16:18:18] • [IP: 178.238.249.**]

Pracownicy uzdrowska bardzo pozytywnie oceniaja Pana Prezesa, prosze nie podszywac się pod pracowników bo ujawnie dane i wstyd będzie

Gość • Wtorek [09.11.2010, 16:03:55] • [IP: 178.238.249.**]

Aparatczykowi PZPR mieszkańcy Miasta już dziękują

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:52:33] • [IP: 80.245.178.**]

I bardzo dobrze żeby tak się stało . Pani Kurszewska to Świnoujska Margaret Thatcher. Wiedziała by jak rozliczyć tych co łamią prawo i znęcają się nad ludźmi.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:45:51] • [IP: 80.245.184.***]

heheh wygladaja jakby wspolnie dyktando pisali BUAHAHAHAHA!!:DDD

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:45:48] • [IP: 80.245.188.**]

A czego można oczekiwać od PiS-u, już pokazali co potrafią tylko narzekać. A radny Michański z listy PiS-u pokazał swoją arogancję do wyborców, na sesją nie przychodził a diety brał. PiS zmarnował swoją szansę, a Mrozek nic w upływającej kadencji nie zrobił dla miasta oprócz brania diet, tyle spraw które po prostu zamiótł pod dywan. Pozorant który poluje tylko na dietę radnego, i tyle w tym temacie. Partia skłócona, dostatecznie się skompromitowała na scenie politycznej, i nie widzę dla niej miejsca w radzie miasta. Uważam że głosowanie na PiS to strata głosu, raz szansy na przyszłość naszego miasta. Panie Mrozek już dostatecznie się Pan w tej kadencji skompromitowałeś, a leniwych radnych już nam nie potrzeba...

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:42:18] • [IP: 80.245.182.**]

tylko Andrzej Szczodry 100 000 tyś. glosów

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:40:02] • [IP: 217.97.193.**]

młody jest tylko w pisie, Sytuła występuije jak by na scenie grał rolę, wiec chyba kandydat pisu albo Po, oeczynski reszta aut!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:37:57] • [IP: 192.168.100.***]

Sutyła nie wiedział co to aerodrom, mulnik, gdzie są tereny inwestycyjne.Fakt umie mówić jak Kwaśniewski wiele i o niczym.Natomiast chciałabym wiedzieć czy Śliwiński faktycznie odsprzedawał jak mu zarzucił Pomieczyński długi komunalne prywatnym firmom windykacyjnym,

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:26:17] • [IP: 194.242.62.**]

Śliwiński odpada bo wierzę pracownikom z Uzdrowiska którzy ostzegają przed tym człowiekiem, a pana z PIS rozumiem nie ma doświadczenia to się nie pcha żeby pleść trz po trzy jak inni.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:16:46] • [IP: 83.21.30.***]

Sutyła i Żmurkiewicz w drugiej turze.Śliwiński. ...nie.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:08:50] • [IP: 80.245.176.*]

Panu z PiS-u już trzeci termin debaty nie pasował?Pewnie, po co mamy Go oceniać, porównywać, poznać program(a może nie ma nic ciekawego do zaoferowania miastu i mieszkańcom) .Przecież zagorzali zwolennicy zagłosują w ciemno, .

Gość • Wtorek [09.11.2010, 15:01:38] • [IP: 80.245.184.***]

Tylko Janusz Zmurkiewicz nadaje sie na prezydenta

Żmurkiewiczowi NIE • Wtorek [09.11.2010, 15:00:43] • [IP: 80.54.123.***]

Śliwiński jest OK

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:51:44] • [IP: 80.52.151.**]

TO ZA MAŁO jedna dzielnica to jeszcze Michaś resztę dowiezie z Międzyzdrojów

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:50:16] • [IP: 80.245.178.**]

Zobaczcie co to znaczy młodość i nowe pomysły oraz kultura po nowemu. W MDK było o niebo lepiej i mieszkańców nikt się nie bał po prostu klasa. I jak tu nie postawić na młodych kiedy są lepsi niema o czym mówić. Zmiana prezydenta wyzwoliła by to nasze miasto. Szansa, szansa, szansa, szansa na sukces !!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:37:41] • [IP: 80.245.178.**]

A ja i moja dzielnica i okolica odda głos na M.Sutyłę 4000 głosów

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:36:42] • [IP: 83.21.30.***]

Zychu jest super!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:33:35] • [IP: 217.97.193.**]

masakra..młodzi ludzie zrobili to super...a ta debata o kant d--y rozbić. .nic prawie nie słychac asłow tylko bełkot..zenada..!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:28:13] • [IP: 217.97.193.**]

a ja bedę głosować na kandydata PIS-u przynajmniej nie siedzi i nie ględzi trzy po trzy para pietnascie...wszystko to juz było!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:21:36] • [IP: 83.21.30.***]

Oglądając poniżej filmiki z debaty myślę że , najlepiej wypadł P.Sutyła, oraz Żmurkiewicz.Zawiodłem się na Platformie(oczywiście tej miejscowej)Sutyła jest bezkonkurencyjny i jak nic będzie w drugiej turze razem ze Żmurkiewiczem

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:20:56] • [IP: 195.117.222.***]

Ja, moja rodzina i mieszkańcy osiedla (w sumie ze 2000 osób) zagłosujemy na tego, który bez ściemniania przyzna, ze kandyduje bo chce sie przyssać do koryta.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 14:16:31] • [IP: 80.54.123.**]

Modest się poddał, tchórz

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:59:52] • [IP: 80.55.147.**]

Gazoport już powstaje.teraz już za późno na protesty, i demonstracje. Dlaczego nas mieszkańców nikt nie pytał wcześniej przed inwestycją," KTOŚ" wydał zezwolenie na inwestycję, wycinkę drzew itp. Dlaczego nas mieszkańców nie pytano??

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:49:40] • [IP: 78.131.222.*]

na stole mają plany stałej przeprawy - głosujemy. bbbuhahahhaaha

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:44:20] • [IP: 80.245.179.***]

P. Możejko już raz jechał na taczkach gdzie honor nie mówiąc o kulturze.hańba że PO obarcza się takimi ludżmi z taką przeszłością. Na pewno ja i moi znajomi nie zagłosują na PO.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:41:51] • [IP: 80.245.190.*]

Pan Michał znow zdeklasował rywali. Starych trzeba wymienić na młodych, inaczej miasto nie ma żadnych szans rozwoju. Nieodpowiednie mózgi na dzisiejsze czasy, brak znajomości języków obcych i ogólnie mówiąc mizeria pod każdym względem. Interesy prywatne biora góre nad interesem publicznym. Tym, co byli dziękujemy.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:41:12] • [IP: 195.117.222.*]

To Śliwinski też zwolennik gazoportu?? Przecież gość rządzi uzdrowiskiem! Zawiodłem się.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:39:59] • [IP: 89.78.125.**]

ja i moi znajomi wszyscy sasiezie oddamy ok 1000 glosow na pana Żmurkiewicza!!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:39:20] • [IP: 217.97.193.**]

Ni rozumiem o co ten szum LNG, decyzja o budowie LNG zapadła ładnych parę lat wstecz, na szczeblu państwowym, teraz to możecie swoją parę w gwizdek puszczać, obudzili się...

Zorientowany • Wtorek [09.11.2010, 13:37:40] • [IP: 80.245.179.***]

A co p. Śliwiński zrobił dla firmy której jest Prezesem czyli Uzdrowisk kompletnie nic oprócz niepewności jutra pracowników.Nie dajcie sobie zrobić wody z mózgu.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:27:29] • [IP: 194.242.62.**]

Najlepiej wypadł Pan Pomieczyński. Śliwiński niech nie słucha rad Możejki, bo agresja nie jest dobrze widziana. Prezydent powinien być wczesniej radnym bo za na naukę płacić nie chcemy.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:25:25] • [IP: 178.238.249.**]

101 co to za opcja?że takich zwrotów używa.Wstyd.nie idzcie tą droga bo waszemu ugrupowaniu opciach.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:22:11] • [IP: 93.94.186.**]

[IP: 188.33.101.***] Profesor - niedouczony pisze się razem. Śliwiński jest jak najbardziej ok.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:15:24] • [IP: 93.94.186.**]

NA PANA DARIUSZA ŚLIWIŃSKIEGO ODDAM GŁOS I 60 MIESZKAŃCÓW MOJEGO BLOKU PLUS RODZINY

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:14:55] • [IP: 83.3.70.*]

SLS znowu pluje jadem. Mają powód. To ich ostatnie chwile

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:12:32] • [IP: 83.21.13.***]

IP: 93.94.186.**] a to to jakis adwokat pana Sliwinskiego czy moze sam pan Sliwinski, cala dobe siedzi i czyta komentarze broniac jak lew swojego ukochanego i jedynego slusznego wodza. W poscie na temat debaty mlodziezowej tez stawal w obronie jednego slusznego, reszta co sie nie zgadza sie nie liczy. czlowieku z takim podejsciem to do pisu sie udaj, przydasz sie w terenie broniac tych czy innych symboli.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 13:03:10] • [IP: 188.33.101.***]

ŚLIWIŃSKI STOP+++++++++++ NIE DOUCZONY ŚLIWIŃSKI KTÓRY NIE WIE NIC O TERMINALU STOP+++ NIE GŁOSOWAĆ NA ŚLIWIŃSKIEGO++++++ ŚLIWIŃSKI WON DO RAPCIAKA++++++

Gość anka • Wtorek [09.11.2010, 13:02:30] • [IP: 88.156.235.***]

Siadlo sobie 3 panow, obok siebie i co oni zrobili?-znow propozycje mowa, mowa..- czas na zmiany tylko Pan Darek Sliwinski mlody i bez ukladow.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 12:16:26] • [IP: 93.94.186.**]

Tylko Pan Dariusz Śliwiński może uleczyć to miasto. Popieramy go i już ma 10 głosów.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 12:04:52] • [IP: 217.97.193.**]

Na debatę wchodzili członkowie Północnej Izby Gospodarczej i osoby, które sie wczesniej zarejestrowały. Przeciez było to napisane w ogłoszeniu TV Słowianin

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:44:21] • [IP: 80.245.187.**]

Skoro nie można było wchodzić na salę debaty. To proszę mi wyjasnic kim byli ci państwo na drugim zdięciu. Po oklaskach jakie dostawał pan z PO podejrzewam ze to ludzie z uzdrowisk.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:38:40] • [IP: 109.74.111.*]

Jestem zaskoczony tym jak dobrze wypadl pomieczynski... to ze jest operatywny wiedza wszyscy, ale nie wiedzialem ze nawet gadac niezle potrafi... moze warto dac mu szanse, choc chyba za dobrze ze zmurem razem zyja... PS. Podobno z uwagi na to ze pomieczynskiemy w rankingu wroslo za bardzo poparcie to PO kazala wylaczyc ranking

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:35:17] • [IP: 217.97.193.***]

Błąd ortograficzny - Schengen pisze się przez" ch" a nie tak jak w artykule występuje" samo h". Wstyd

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:34:49] • [IP: 83.21.30.***]

Oczywiście, że wygrał Michał Sutyła. Zbigniew Pomieczyński też wypadł ok. Brawo

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:34:33] • [IP: 92.42.114.**]

Widać prezio nie trzyaciśnienia, zaatakował Sutyłę mówiąc, że ten powinien się cieszyć, że gazoport odpedzi turystów ze Świnoujścia do Międzyzdrojów.Nie wiem czemu rad sld bili na to brawo, nie lubią turystów ?

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:29:40] • [IP: 86.136.137.***]

Panowie kandydaci!! O jakiej sprzedaży terenów mowa! Mulnik, Basen Północny, autodrom? A jak oni (inwestorzy) tam się dostaną. No chyba że pontonem.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:26:56] • [IP: 93.94.186.**]

Modest - nie opierdzi...j sie, tylko na debatę.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:26:10] • [IP: 178.238.249.**]

Brawo Panie Darku, same konkrety a nie woda i komusza propagnda.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:22:14] • [IP: 80.54.123.***]

a ja zagłosuję na p. Możejkę z Platformy Obywatelskiej! To mądry i uczciwy człowiek. Dobrze że PO przyjęła go pod swoje skrzydła!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:16:38] • [IP: 88.156.235.***]

nastęnym razem kandydat PIS powie, że jest niedysponowany... boi się i tyle.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:16:01] • [IP: 80.245.182.**]

Panie Szczodry poprze pana duża grup ludzi zdrowo myślących w naszym mieście. Jest Pan gwarantem, że nic złego się w mieście nie będzie dziać.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 11:08:20] • [IP: 93.94.186.**]

10:43 co ty klepiesz facet mówi o inwestowaniu w naszą żeglugę, nasze promy, czego nie zrobił żaden z poprzedników. Oprzytomniej. Od 12 lat walimy głową w mur od 8 w zmur. DOSYC. Brawo Panie Darku !!

Gość • Wtorek [09.11.2010, 10:53:35] • [IP: 92.42.117.***]

Od zawsze wam powtarzam że w tym gronie kandydatów liczy się tylko pan Janusz Żmurkiewicz !

Gość • Wtorek [09.11.2010, 10:47:39] • [IP: 83.11.125.***]

W sobotę 6 listopada MŁODZIEŻ przygotowała dużo, dużo lepszą debatę i bardziej profesionalnie jak" rasowi" dziennikarze i redaktorzy. B R A W O Im za to.

Gość • Wtorek [09.11.2010, 10:43:01] • [IP: 92.42.112.***]

panie ś stracił pan ok. 400 głosów promiarzy i ich rodzin

Gość • Wtorek [09.11.2010, 10:39:17] • [IP: 80.55.147.**]

Modesta znowu nie widać??

Gość • Wtorek [09.11.2010, 10:32:29] • [IP: 188.33.103.***]

Śsliwiński-- masakara--- zanim coś powiesz przeczytaj!! Przeceiż we wszytskich materiałach - w decyzjach środowiskowych itd. piszą o przekroczonych normach itd... WSTYD!! NIE GŁOSUJĘ NA ŚLIWIŃSKIEGO!! Stracił Pan mój głos!

Oglądasz 1-116 z 116
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■