Do minionej soboty w trzech stacjach telewizyjnych o zasięgu ogólnopolskim (TVN, TVN 24 i TVN Meteo) leciały dwa 30-sekundowe spoty reklamujące Pomorze Zachodnie. Kampania trwała dziesięć dni, a filmy wyemitowano łącznie 265 razy.
- Film reklamowy kosztował 55 tys. złotych brutto. Producent nakręcił jednak tyle materiału, że w cenie tej otrzymaliśmy dwa 30-sekundowe spoty – mówi Marcin Pilip, p.o. kierownika Biura Informacji i Promocji w Urzędzie Marszałkowskim.
Według naszych informacji, występująca w spotach podróżniczka Beata Pawlikowska za użyczenie swojej twarzy (także na potrzeby reklamy drukowanej), skasowała kolejne 50 tys. złotych. Emisja spotów kosztowała zaś samorząd województwa 102 tys. złotych brutto.
W tym tygodniu ma się rozstrzygnąć sprawa reklamy województwa na billboardach w największych miastach Polski.
- Na billboardy mamy 300 tys. złotych, ale nie wiem, czy wszystkie pieniądze wydamy – wyjaśnia Marcin Pilip.
Jeśli procedury przetargowe będą przyspieszone, to przez dwa tygodnie lipca w różnych częściach kraju pojawią się billboardy promujące nasz region. Pytanie tylko, czy nie jest na to za późno. Wakacje przecież już trwają, a wielu turystów ma zarezerwowane miejsca w hotelach i pensjonatach. Oby nie było tak, że pieniądze wydane na promocję będą rzutem w błoto.