POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [03.11.2010, 07:12:12] • Świnoujście

Miasto garbów

Miasto garbów

fot. Sławomir Ryfczyński

Tak nazywają Świnoujście mieszkańcy, którzy narzekają na zbyt dużą, ich zdaniem, ilość spowalniaczy, jaka ostatnio „wyrasta” z jezdni w całym mieście. Wielu kierowcom taka polityka nie kojarzy się ze zwiększeniem bezpieczeństwa a jedynie ze zwiększoną irytacją i usterkami w podwoziu.

- Rozumiem, że stawia się te spowalniacze gdzieś na małych osiedlowych uliczkach, szczególnie w okolicach szkół i przedszkoli, ale u nas to chyba się komuś klocki wysypały na mapę Świnoujścia i stawiają garby jak popadnie – mówią kierowcy.

Miasto garbów

fot. Sławomir Ryfczyński

Za przykład podają ulicę Gdyńską – odnowioną, w miarę szeroką i faktycznie ze szkołą w pobliżu, ale dla dorosłych!

- Podobnie na Wojska Polskiego. Przecież tam wystarczyłby jeden spowalniacz w połowie, albo gdzieś bliżej granicy a nie trzy poukładane przypadkowo – mówią taksówkarze.

Narzekają oni także na mega garb na jezdni przy ulicy Chrobrego.

- Sportowe auta z niższym zawieszeniem nie mogą tamtędy jeździć. A tłumaczenie, że być może kiedyś ulica będzie remontowana i pojawi się warstwa asfaltu (kiedy, bo udzie zima?!) mało nas przekonuje – wyjaśnia jeden z naszych rozmówców.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 114, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-114 z 114

Gość • Wtorek [09.11.2010, 18:09:45] • [IP: 79.184.62.***]

Jak śmiecie wyzywac mnie od garbów jestem wyprostowanym" bialym czlowiekem" o OOOOO i co ty na to?

Gość • Wtorek [09.11.2010, 02:37:07] • [IP: 80.245.179.***]

progi moga robic ale NORMALNEJ WYSOKOSCI a nie np jak na holdu pruskiego, tragedia jak jade autem to nie ma mozliwosci zebym nie zachaczyl wydechem

Gość • Sobota [06.11.2010, 15:34:27] • [IP: 80.245.191.**]

poprostu asze władze mają spowalniacze na mózgu i myslą ze tak duzo musi byc ich wszedzie

Gość Arek • Piątek [05.11.2010, 23:15:30] • [IP: 89.8.46.***]

Bardzo Dobrze że te progi są, powinny byc na każdym przejściu dla pieszych i wszędzie tam gdzie powinny być :) Naprawde to działa, działa na zasadzie. ...nie zabijaj.Zwolnij.Uważaj nie jedź jak dupek.

Gość • Piątek [05.11.2010, 04:09:27] • [IP: 213.155.182.**]

Bob, a może podrzucisz, który znak mówi o tym, że Twoje wywody mają jakąś podstawę prawną? Bo ja niczego takiego tam nie zauważyłem.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 21:16:41] • [IP: 93.94.188.***]

sama nazwa próg zwalniający, nic dodać nic ująć ale dla baranów za kółkiem to zamach dla zawieszenia ich super sportowych aut, tuningowanych za pomocą młotka i szpachli

Gość • Czwartek [04.11.2010, 20:05:48] • [IP: 93.94.186.***]

kiedy ten wstrętny garb zlikwidujecie na ul.Hołdu Pruskiego, ile tam ludzi nawet jadąc pomału po urywało sobie rury i uszkodziło podwozie, pomyślcie biurokraci...

Bob • Czwartek [04.11.2010, 19:49:55] • [IP: 87.207.212.**]

Na chrobrego to nie garb, a strefa ruchu pieszego. Plac przezncaony jest dla pieszych a samochody to tylko goście. Przestańcie w koncu narzekać na wszystko. Ten portal to jakaś masakra, wszystko źle.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 19:44:30] • [IP: 95.129.224.**]

a ja narzekam bo wszyscy narzekają oooo :P

Gość • Czwartek [04.11.2010, 19:41:17] • [IP: 92.42.118.**]

Przy szkołach to jeszcze rozumiem ale na ulicach przelotowych np, wojaska pol. przesada. Przy zwiekszonym ruchu ulicznym to tylko utrudnia ruch i powiduje korki. W większych miastach na głownych ulicach nie ma garbow o to wbrew logice i wcale nie jest bezpieczniej a u nas wszedzie a te garby stawiaja a ten na chrobrego to zenada.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 19:22:38] • [IP: 80.245.182.*]

Przypominam tym gością z aut pseudo" sportowych" że po terenie zabudowanym jest ograniczenie a nie pędzą debile na złamanie karku. Więcej spowalniczy, popieram

Gość • Czwartek [04.11.2010, 18:14:12] • [IP: 80.245.189.**]

To dzieci wychodzące ze szkoły mają być bezpieczne, a nie auta... jak sie jedzie wystarczajaco powoli to i auto jest cale, a jak ktos jezdzi jak debil to i mu studzienka moze przeszkadzac. Paranoja !!

Gość • Czwartek [04.11.2010, 16:35:43] • [IP: 80.245.182.***]

I dobrze, przynajmniej auta mi tu nie hałasuja :D btw; szkoła jest od lat 16 wiec nie jest aż tak 'dla dorosłych' ¬¬

Gość • Czwartek [04.11.2010, 14:41:14] • [IP: 195.117.222.*]

Widocznie firma, która to robi ma w Swinoujściu garba.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 14:31:48] • [IP: 195.117.222.*]

Spowalniacze czy rozwalacze aut, które ktoś umieścił jak jedzie się na działki na Wydrzany przy pętli autobusowej wstawił jakiś kretyn.Są dwie po kolei a nie ma tam ani szkoły ani nic innego nawet ludzi tam prawie nie ma.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 13:33:14] • [IP: 88.156.234.***]

ale jak prosilismy urzad o spowalniacz na kuglinow to do dzis cisza

Gość • Czwartek [04.11.2010, 13:10:02] • [IP: 83.21.72.***]

wedlug mnie spowalniaczy powinno byc wiecej.a juz napeno na odcinku skrzyzowania ul pilsudskiego z ul chopina a ul.piastowska.na tym odcinku podczas deszcz i po nim zreszta tez jest duza kaluza,. szlam dsisiaj ok.godz 10 przy samym murze a jasnie pan kierowca przejechal tamten odcinek z taka predkoscia., ze moja kurtka nadaje sie tylko do praln.jest cala w blocie.zdazylam tylko zauwazyc, ze byl to niebieski, ciemno niebieski samochod a rejastracja zaczynala sie ZGL.e

Gość • Czwartek [04.11.2010, 12:57:18] • [IP: 92.42.117.***]

Proszę o położenie takiego" spowalniacza" również na ulicy Grunwaldzkiej na wysokości wjazdu na ul. Wielkopolską: tu po godz. 23:00 chłopcy robią sobie tor wyścigowy.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 10:58:04] • [IP: 80.245.190.**]

Mam sportowe zawiedzenie i jak jeździłam na Grodek do lekarza to chrobrego, teraz muszę robić nieźle kolo, bo garb dla terenowych aut chyba tylko... żenada.. i racja... tyle tego w mieście, ze pewnie nie jeden się wkurza jak musi za mną hamować i czekać aż się przetoczę.. osób, które szaleją po mieście te garby i tak nie powstrzymają.. a większość kierowców jeździ ostrożnie... jeszcze trochę i będziemy musieli wszyscy powymieniać auta na terenowe ;/

Gość • Czwartek [04.11.2010, 10:05:30] • [IP: 83.4.94.***]

ludzie, co wy sie irytujecie. Świnoujście zawsze było miastem szwagrów a co za tym szło, miastem garbatych! Po prostu pociotek lub znajomy szwagra stawał się garbatym.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 08:08:14] • [IP: 89.229.71.***]

JA CHCE GARBY -SPOWALNIACZE TYLKO POD MOIM DOMEM ŻEBY CHRONIŁY MOJE DZIECI NA INNYCH ULICACH MA ICH NIE BYĆ ŻEBYM MÓGŁ SOBIE SZYBKO POJEŹDZIĆ

Gość • Czwartek [04.11.2010, 06:57:18] • [IP: 80.245.189.***]

nooooooooooo jakby jezdzili normalnie to nikt by nie bodowal tych garbow.proste.

idiota swinoujski • Czwartek [04.11.2010, 04:33:20] • [IP: 93.190.188.**]

...pewno...zlikwidować i dalej Pany gazu ile fabryka dała. A niech te co deptają z buta- na boki uciekają !!

Gość • Czwartek [04.11.2010, 01:24:36] • [IP: 178.238.253.***]

Garby znikną jak baranki nauczą się jeździć bezpiecznie, i tyle. O co tyle hałasu? Posiadanie samochodu to nie tylko przyjemność ale i obowiązek i odpowiedzialność.

Gość • Czwartek [04.11.2010, 01:07:15] • [IP: 195.117.222.***]

Pomysłodawcom tego mega garba na ulicy Chrobrego proponuje udział w programie" Mam talent". Pozdrawiam tych mega garbatych urzędników i życzę więcej takich pomysłów.

Gość • Środa [03.11.2010, 23:38:11] • [IP: 178.238.250.**]

badzcie tolerancyjni antygarbiści, faszysci, rasisci i inni antysemici.

Gość 13 • Środa [03.11.2010, 22:54:02] • [IP: 92.42.114.***]

Kiedy poiawią się spowalniacze na ulicy Grunwaldzkiej

Gość • Środa [03.11.2010, 21:33:07] • [IP: 93.94.186.***]

ten na Chrobrego jest wypasiony jak się jedzie 60km/h to fajnie wyskakuje auto do góry polecam małolatom

Dębiec • Środa [03.11.2010, 21:07:59] • [IP: 195.117.222.**]

Na chrobrego to nie jest garb a przeszkoda dla czołgów a może zapowiedź przyszłego poligonu w tym miejscu ?? Garb nie dość że wysoki to jest tak nierówny że 10km/h to i tak za dużo...

Gość • Środa [03.11.2010, 21:06:46] • [IP: 93.94.184.***]

Do ChupaChups • Środa [03.11.2010, 20:48] • [IP: 81.210.236.***] hahahhaa bez kitu ten garb wygrywa. Kiedyś spróbowałem wziąć go tak trochę szybciej i się zdziwiłem. Nie jestem pewien ale podejrzewam, że koła się od ziemi oderwały. Dobrze, że tylko koła. Pozdrawiam garby.

spoleczniak • Środa [03.11.2010, 20:51:34] • [IP: 93.94.186.**]

generalnie jako kierowca nie mam nic przeciwko spowalniacza lecz to co zostalo wykonane na ul Chrobrego to jakas totalna zenada jestem wlascicielem auta typu S

ChupaChups • Środa [03.11.2010, 20:48:51] • [IP: 81.210.236.***]

najpiękniejszy" garb" jest na ul. Chrobrego w kierunku morza, brawo brawo, chyba jedyny taki w polsce

Gość • Środa [03.11.2010, 20:47:24] • [IP: 92.42.114.**]

po co remontować drogi-będzie jeden wielki spowalniacz.

Gość • Środa [03.11.2010, 20:32:01] • [IP: 92.42.112.***]

Jak najwięcej spowalniaczy może ilość potrąceń w mieście spadnie.

Gość • Środa [03.11.2010, 19:28:12] • [IP: 80.245.190.***]

czlowiek sie irytuje bo musi mocno hamowac i z tej irytacji odrazu po tym daje * gaz nie wiem czy to dobre ;)

Gość • Środa [03.11.2010, 19:24:24] • [IP: 178.238.252.***]

moze ci waryjaci beda wolniej jezdzic

Gość • Środa [03.11.2010, 19:00:18] • [IP: 83.28.43.***]

a mnie wkurzaja debile na promie, kiedy stoje na jedym z srodkowych pasów, a jeden imbecyl mi trabi bo zjezdzam z promu obok niego! więc baranie jeden: z promu sa dwa pasy zjazdowe! a jak nie potrafisz sie zmiescic to won na kurs jeszcze raz!. ... a ustawic sie w sznurek mozemy juz po zjezdzie z promu!

driver • Środa [03.11.2010, 18:59:42] • [IP: 80.245.187.***]

"nie kojarzy się ze zwiększeniem bezpieczeństwa a jedynie ze zwiększoną irytacją i usterkami w podwoziu" - gdybyście jeździli po woli i bezpiecznie nie było by garbów, a gdybyście zwalniali na garbach a nie jechali jak na safari to byście nie mieli usterek! Tak czy inaczej - sami sobie szkodzicie! Ja przejeżdżam po woli i samochód mam cały :)

Gość • Środa [03.11.2010, 18:53:06] • [IP: 178.238.251.***]

Ograniczenia prędkości są niestety bardzo potrzebne na terenie miasta.

tinyurl.com/289gl3a • Środa [03.11.2010, 18:24:32] • [IP: 80.55.200.**]

Nie marudzić, kmioty! Miasto nam pięknieje!

ozi • Środa [03.11.2010, 17:57:19] • [IP: 178.238.251.***]

A może, ktoś na tym niezle zarabia! Na Wojska Polskiego, zrobiono jakis czas temu spowalniacze, na które ledwo autobus wjeżdżał.Zapłacono komuś, żeby zrobił te" pierwsze", potem komuś, żeby je" rozebrał", potem znowu komuś, żeby zrobił nowe!

Gość • Środa [03.11.2010, 17:45:45] • [IP: 95.129.224.**]

kulturę się wynosi z domu a takimi spowalniaczami niczego się nie nauczy

madonna • Środa [03.11.2010, 17:21:49] • [IP: 89.78.125.**]

Ty sam jestems blaszana powodz...

Gość • Środa [03.11.2010, 17:16:10] • [IP: 93.94.188.***]

różne są sposoby na spowolnienie debili i to jest jeden z nich, popieram ale lepszy skutek przyniosłaby delikatna zmiana przepisów, jak np w cywilizowanych krajach, przekroczyłeś dozwoloną prędkość o 50 km zabierają prawko na miesiąc plus oczywiście mandacik, debilek za kółkiem pomyśli czy to mu się opłaca i w większości przypadków dochodzi do wniosku że jednak nie, na zachodzie też są debile ale trzyma ich w ryzach surowe prawo i nieuchronność kary a raczej nie spowalniacze ale od czegoś trzeba zacząć

anioł • Środa [03.11.2010, 17:14:27] • [IP: 92.42.119.***]

po to są, żeby matoły przestrzegali zasad bezpieczeństwa na drodze, bo jak można określić" debila" pędzącego samochodem prawie setką koło szkoły, gdzie jest przejście dla pieszych" tylko pomalowane, a nie garb". To dla nich są te spowalniacze, bo przejechane, bądź potrącone cudze dziecko nie boli, gorzej jak własne" debil" przejedzie.

Gość • Środa [03.11.2010, 17:04:25] • [IP: 79.198.210.**]

jezeli komus nie podobaja sie garby jako spowalniacze to niech zamowi sobie zaglebienia a wiec nie bedzie podskakiwal lecz sie zapadal!! Jeszcze raz dla wszystkich debili za kolkiem. S-cie nie jest miastem dla samochodow. To miasto pieszych wedrowek. Przed 40-stu laty docieralem wszedzie z buta i bez spalin. Wypowiedziec wojne blaszannej powodzi!!

Gość • Środa [03.11.2010, 16:57:28] • [IP: 93.94.188.**]

likwidujemy i zapier...my! i przejedziemy dzieci! bedzie fajnie!!

Gość • Środa [03.11.2010, 16:45:15] • [IP: 217.97.193.***]

myśle że takie spowalniacze przydałyby się na ul. Markiewicza conamniej dwa- i nikt z mieszkańców nie krytykowałby takiej decyzji. Ale zupełnie obiektywnie patrząc na komentarze to według tego portalu czy są garby czy ich nie ma to i tak Pan Prezydent jest winien!! A coś poza krytyką można napisać??

Gość • Środa [03.11.2010, 16:41:32] • [IP: 80.245.177.***]

za mało i tak jest tych garbów !

Gość • Środa [03.11.2010, 16:40:21] • [IP: 77.254.70.***]

na kazdej ulicy co 200m spowalniacze powinny byc bo to jest wyspa a nie f1, scigac sie prosze za miasto tam mozna, a tu na wyspie powinni sie przesiasc sie na skuterki dawcy organow hehe. w koncu bedzie spokojnie.

Gość • Środa [03.11.2010, 16:32:24] • [IP: 83.28.43.***]

wy chyba nie myslicie?! czy dla was istnieja tylko progi? takie garby to sie chyba tylko jeszcze w azerbejdzanie robi! czy was umysł rozumie co to szykany zwalniające? bez zadnych podskoków i uskoków... wam tylko w łeb wciseli garby i juz nic innego nie jestescie w stanie wymyslic? garby to juz przeszlosc ale dla was wciąz jedyna mozliwa nowosc.. pfff co za ludzie!

Gość • Środa [03.11.2010, 16:16:17] • [IP: 89.78.125.**]

racja! za duzo tego w miescie! w zadnym innym nie ma takiej porazki...zalamanie...

Gość • Środa [03.11.2010, 16:10:03] • [IP: 207.200.116.**]

bardzo dobrze ! na Grunwaldzkiej by sie przydaly garby. ..tam az strach przechodzic przez jezdnie...najlepiej niech beda kamerki - miasto by mialo dodatkowy wplyw do kasy, bo policji na Grunwaldzkiej niestety nie widac...pelno szalencow na drodze i w dodatku mysla sobie, ze im wszystko wolno

Gość • Środa [03.11.2010, 15:35:33] • [IP: 81.97.99.**]

Smiech na sali.Zmurkiewicz do domu!!

Gość • Środa [03.11.2010, 14:32:08] • [IP: 178.238.251.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [03.11.2010, 14:24:21] • [IP: 193.200.150.***]

do [IP: 93.94.188.**] no wszystkich jedna miara mierzysz bo samemu nie masz ? u mnie w aucie za 8000 jest certyfikowane zawieszenie za 6500. auto przechodzi co roku legalnie badanie techniczne. mozesz uwazac to za idiotyzm ale ja ciebie uswiadamiac nie bede. ja uwazam to za inwestycje w bezpieczenstwo. aha progi jak najbardziej tak !

Expert • Środa [03.11.2010, 14:21:47] • [IP: 77.45.63.***]

Przez te spowalniacze nie uczą się jeżdzić poprawnie i rozwalają się na normalnych drogach.

Gość • Środa [03.11.2010, 14:12:14] • [IP: 95.129.228.***]

W Kapsztadzie są takie spowalniacze że jak wiedziesz na nie szybciej niż 5 km/h to masz duży problem z zawieszeniem.Umieszczone są na skrzyżowaniach.Bardzo dobrze zdają egzamin jeśli chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa.Powinny być montowane również na skrzyżowaniach.Tam jest Afryka i tu jeśli chodzi o kulturę jazdy.Dlatego jestem za.

Gość • Środa [03.11.2010, 13:52:28] • [IP: 93.94.184.***]

Tytuł powinien brzmieć ''Miasto daunów''

Gość • Środa [03.11.2010, 13:40:30] • [IP: 80.245.185.**]

Takie spowalniacze są bardzo potrzebne na drodze wewnętrznej pod drugim leningradem!! Tam nawet auta ze społdzieni przejzdzają ze stanowczo za dużą prędkością !!

Gość • Środa [03.11.2010, 13:37:59] • [IP: 80.245.180.***]

FAKT ZGADZAM SIE Z MNIEJSZYMI GARBAMI ŻEBY NIE USZKADZAĆ NADWOZIA ALE ŻE SĄ GARBY POPIERAM I TO SPORO PRZYNAJMNIEJ PIRATOW DROGOWYCH BEDZIE MNIEJ W HOLANDII ZAMIAST SKRZYŻOWAŃ SĄ MNIEJSZE RONDA I TO JEST PRZYCZYNA A GARBY MOŻNA SPOTKĆ CO PARĘ KILOMETRÓW U NAS LICZY SIĘ KIEROWCA SAMOCHODU A NIE ROWERZYSTA TAM ODWROTNIE ROWERZYSTA Z KIEROWCĄ SAMOCHODU

Gość • Środa [03.11.2010, 13:33:52] • [IP: 217.97.193.***]

Każdy pieszy powinien mieć obowiązkowe 10 godzin autem jakby postawił się z drugiej strony to od razu zachowywałby się rozważnie. Ludzie nie umieją chodzić, nie wiedzą czy chcę przejść, niby machają jedź, po czym rzucają się pod koła. .. paranoja, dobrze, że są te garby

Gość • Środa [03.11.2010, 13:13:10] • [IP: 90.137.77.***]

nic nie robić na drogach, nie naprawiać, nie remontować a wtedy i spowalniaczy nie trzeba robic, kierowcy bedą wręcz zmuszeni do jazdy ostroznej i wolnej.ech!

Gość • Środa [03.11.2010, 12:48:32] • [IP: 217.97.193.***]

Co za absurd, czekam na artykuł pt. foteliki dla dzieci to zbędny wydatek

Gość • Środa [03.11.2010, 12:25:55] • [IP: 62.12.38.**]

To ma SPOWALNIAĆ, a NIE ZATRZYMYWAĆ ruch. Rubcie je niższe.

mieszaniec • Środa [03.11.2010, 12:01:16] • [IP: 78.88.246.***]

Im wiecej spowalniaczy tym słabsze państwo. Stosowanie spowolniaczy oznacza tylko tyle że państwowy system prawny nie jest sobie w stanie poradzić z piratami drogowymi. Za nieudolność władzy uczciwy kierowcy płacą uszkodzeniami swoich aut. Najgorzej jest w nocy jak przejezdzamy przez nieznana wies. W niektorych wioskach, tam gdzie jest duzy przelotowy ruch dzieciaki wieczorami chodza ogladać iskry-oczywiscie na spowalniaczach

Gość • Środa [03.11.2010, 12:01:02] • [IP: 88.88.173.***]

Bardzo dobrze, że jest tyle garbów!! Przynajmniej debile nie szaleją i piesi są bezpieczniejsi!!

Gość • Środa [03.11.2010, 11:45:09] • [IP: 93.94.188.**]

"Sportowe auta z niższym zawieszeniem nie mogą tamtędy jeździć" te" sportowe" auta o które ma na myśli piszący ten artykulik w ogóle nie powinny jeździć, a konkretnie przechodzić badań okresowych z powodu przeróbek zawieszenia za pomocą szlifierki kątowej :-) Progi zwalniające to bardzo skuteczny sposób na wyegzekwowanie dopuszczalnej prędkości w terenie zabudowanym. Dużo lepszy niż fotoradary, przy których ustawaniu nikt nie kieruje się bezpieczeństwem, a zyskiem jedynie. Te prezentowane na fotografiach progi zwalniające nie stanowią zagrożenia dla zawieszeń samochodów nawet tych" pseudo sportowych". Ponadto takie rozwiązanie umożliwia bezpieczne przejście przejście pieszego przez jezdnie, przechodzący mógłby się nie doczekać uprzejmego kierowcy. A propos tytułu to bardziej pasował by chyba do artykułu o kumoterstwie, a nie progach zwalniających, których to w naszym mieście jest stanowczo za mało. Proponuje wybudować taki na ulicy 11 Listopada, przed i za wyjazdem z parkingu sklepu Lidl, było by bezp.

ONE • Środa [03.11.2010, 11:38:53] • [IP: 95.129.228.**]

miasto emerytów i rencistów, garbów - niestety fama już od jakiegoś czasu poszła w Polskę i teraz już taka etykieta długo się nie odklei od naszego miasta totalnie zero imprez jakiej kolwiek zabawy przyszłości (no pomijając dyskoteki kule której się UDAŁO) co z tego że miasto się rozwija jak młodzież ucieka, tylko czekać jak za parę lat na tej wyspie będzie największy i najsłynniejszy cmentarz w europie i co wtedy??

Gość • Środa [03.11.2010, 11:36:32] • [IP: 93.94.188.***]

Wiecej patroli policyjnych a nie spowalniacze, to nic nie daje.Przyklad:spowalniacz na Kosciuszki przy szkole, zaraz za nim znak 40 i co z tego??!!Po zjechaniu ze spowalniacza w strone Kołłątaja kierowcy ostro naciskaja pedał gazu.Wiecej Policji na ulicach, zwlaszcza piesze patrole a nie zza szyby zachodnich aut

Gość • Środa [03.11.2010, 11:12:13] • [IP: 83.28.43.***]

debilizm! a wy pieszaki i polaczki jak sie znacie to nie gadajta! jakoś w danii takich spowalniaczy jest wiecej, ale zrobione z głową, nie ma zadnych podskoków uskoków! a wszyscy jada wolniej! widac ze to polski głupek wymyslil!

Gość • Środa [03.11.2010, 11:08:11] • [IP: 89.131.54.***]

Bardzo dobrze tak ma byc !! a kto chce sie przekonac jak wyglada w wielu krajach UE niech sie zacznie do nich wybierac na wakacje to przestanie wtedy meczyc Urzednikow w Swinoujsciu i poprze ich pomyslowosc bo ilosc garbow w naszym miescie to kropla w morzu !! w porownaniu np.do Hiszpani !!

Gość • Środa [03.11.2010, 10:52:53] • [IP: 80.212.97.***]

Jestem jak najbardziej za spowalnaczami-garbami, to chroni nasze dzieci i nas samych przed wieloma wypadkami, ale jednoczesnie uwazam ze wiekszosc z nich jest zle wykonana, mam kombi i czesto jezdze z towarem a zeby dojechac do mojego punktu musze omijac te garby a w ostatnim momencie musze jechac 50m pod prad gdyz w przeciwny razie moge urwac wydech nawet jadac badzo powoli albo uszkodzic podwozie, bzdura !!

Gość • Środa [03.11.2010, 10:42:54] • [IP: 188.33.52.***]

Naprawde ja sie zastanawiam nad sensem umieszczania niektorych newsow na tej stronie. Ja rozumiem ze chcecie zeby codziennie byly nowe wpisy ale juz nie piszcie ze Pani Jadzi kto ukradl litr mleka itp. Troszeczke to zenujace jest, moze by zrobic 5 czesci tego jakze waznego artykulu tak jak to bylo z zaprzepaszczeniem tunelu... Pozdrawiam

Gość • Środa [03.11.2010, 10:35:23] • [IP: 217.97.193.**]

brawo tak trzymac, nareszcie może nieduki kierowcy nauczą sie bezpiecznie jeżdzić, to co się wyrabiło wieczoren na bocznych ulicach ale nie tylko, zaobserwujcie jak już nie ma świateł na skrzyzowaniach z jaka prędkoscia jeżdża nie ktorzy, włosy stają dęba, mieszkam przy skrzyżowaniu to widzę!!

Gość • Środa [03.11.2010, 10:32:32] • [IP: 88.156.235.***]

Na chrobrego przesada przejechac nie moge bo albo bym urwal zderzak albo miska olejowa peknieta !! chorzy ludzie takie cos robia na drodze

ryynio • Środa [03.11.2010, 10:30:35] • [IP: 83.249.26.**]

ten spowalniacz jest niewlasciwie zrobiony...powinien byc szerszy...zeby garb zaczynal sie przynajmiej dwa metry przed pasami, moza tez zastanowic sie czy garb musi byc taki ostry, zjazd z garba powinien tez byc lagodny...chodzi tu przedewszystkim o kierowców autobusów którzy ryzykuja uszkodzenie nerek od tysiecy wstrzasów podczas wjazdu na garb

Gość • Środa [03.11.2010, 10:09:53] • [IP: 62.1.204.**]

i dobrze, powinno byc wiecej garbow bo jezdza jak debile. policja powinna czasami stanac z radarem wieczorem np na grunwaldzkiej, matejki, konstytucji a nie wyskoca rano na wyjaazdowke z miasta i normy wyrobione

Gość • Środa [03.11.2010, 10:04:50] • [IP: 80.54.123.***]

I bardzo dobrze że jest tyle spowalniaczy. Dla pieszych jest to bezpieczniejsze, a Świnoujście jest zbyt małe by szaleć samochodami. Zresztą garby są zazwyczaj na małych, krótkich osiedlowych drogach więc tylko pajace beda szybko jeżdzic na takich odcinkach.

Gość • Środa [03.11.2010, 09:36:40] • [IP: 80.245.184.***]

Garb przy ulicy Chrobrego to jest" hicior". Postawiony przed nim jest tam znak ograniczający prędkość do 20km/h. Niestety mając taką prędkość na liczniku przy pokonywaniu tego" hiciora" zostawiam zawieszenie i udaję się po zwrot kosztów naprawy i odszkodowanie do odpowiednich instytucji...

Gość • Środa [03.11.2010, 09:20:42] • [IP: 80.54.123.***]

w mieście pełnym nabakanych małolatów za kółkiem, aby nie powtórzyła się historia Kamilia Rokosza- absurdem jest pisanie takiego artykułu i ukazywanie spowalniaczy jako zarzut.

Gość • Środa [03.11.2010, 09:20:12] • [IP: 88.156.233.***]

i dobrze.. lubie garby*

Gość • Środa [03.11.2010, 09:18:38] • [IP: 80.245.182.***]

bardzo dobrze, że powstał garb na Gdyńskiej, jak tam zawsze jezdzili po nocy i w ciagu dnia jak wariaci, to mamy teraz spokój.fakt ciutkę za wysoki jest, ale dobrze, że powstał.

Gość • Środa [03.11.2010, 09:09:35] • [IP: 80.202.196.**]

a norwegi maja garb na garbie i nikt nie marudzi!a jezdza tu np ferrari 599 lamborghini diablo, gallardo i wszyscy daja rade!!bo jak jest 30 to jedziesz 30 i zawieszenie jest w porzadku!i jakos duzo mniej tu wypadkow, ale to pewnie przypadek!!

Gość • Środa [03.11.2010, 09:03:01] • [IP: 217.97.193.**]

Tak, tak, kierowcy zwłaszcza tych sportowych aut będą narzekać bo nie mogą jeździc jak wariaty. Ul Wojska Polskiego zawsze była traktowana jako miejsce do wyścigów - zginęła tam moja szalona koleżanka z która kiedyśchodziłam do klasy. Jesteśmy włascicielami samochodu ale przede wszystkim pieszymi - miasto jest małe!! Ja osobiście o mało co na pasach zostałam rozjechana przez szaleńca i raz młodociany kierowca zaparkował pod sklepem monopolowym na Konstytucji a cofając z piskiem opon zwyczajnie we mnie wjechał. Jestem za spowalniaczami. Nam nie przeszkadzają choć mamy Golfa. Jeździmy stosownie do warunków miasta gdzie może wyskoczyć zwierzak lub dziecko - trzeba zachowac rozsądek a jak go nie ma to spowalniacze. Brawo dla spowalniaczy - nareszcie robi sie bezpieczniej!!

Gość • Środa [03.11.2010, 09:02:46] • [IP: 80.245.185.***]

Na przeciw szybko jeżdżącym kierowcom po naszym miescie, progi zwalniające są jak najbardziej potrzebne. Widać i słychać spokojną i bezpieczną jazdę dla wszystkich uczestników ruchu. Pilnie potrzebne jeszcze co najmniej dwa spowalniacze. Jeden na ul. Matejki pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wyspiańskiego i Matejki a drugi na ul. 11 Listopada na wysokosci, czyli z tyłu 4-go Leningradu. I wtedy będzie jeszcze bardziej spokojnie, bezpiecznie i ciszej.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:52:10] • [IP: 80.245.178.**]

miasto garbów - to ci z układami politycznymi?!

Gość • Środa [03.11.2010, 08:47:08] • [IP: 88.156.233.**]

A temu kierowcy autobusu to mandat wlepic, od kiedy to autobus jezdzi po chodnikach!!

Gość • Środa [03.11.2010, 08:45:42] • [IP: 80.54.123.**]

Spowalniacz nie jest karą lecz przestrogą i sygnałem, że ciągle nie szanujemy przepisów ruchu drogowego. Wystarczy tylko zdjąć nogę z gazu i po kłopocie. Nie przejmujmy się płaczem tunningowych cwaniaczków.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:44:56] • [IP: 88.156.233.**]

i bardzo dobrze, wczoraj idac wieczorem dokladnie ta ulica to 3 kierowcow zrobilo sobie rajd i wjezdzaalo w to male skrzyzowanie na" recznym", potrzebujwmy jeszczr pare takich garbow na grunwaldzkiej bo mimo ze motory powinny juz stac w garazu to uzadzaja sobie rajd w nocu!!

Gość • Środa [03.11.2010, 08:41:34] • [IP: 217.97.193.***]

Bez przesady, w Świnoujściu nie jest ani więcej ani mniej garbów niż w innych miastach. O" mieście garbów" może mówić wyłącznie ktoś kto poza Świnoujście jedździ najwyżej do Kodrąbka. Poza tym obecnie budowane, szerokie i łagodne spowalniacze (takie jak na zdjęciach) są bardzo wygodne i nie mają żadnego wpływu na zawieszenie, nawet jeśli wjeżdża się na nie na minimalnie większej niż dozwolona, prędkości. To nie to co montowane kiedyś" wstrząsarki". A najważniejszym plusem garbów jest hamowanie gorących głów i ciężkich nóg naszej radosnej młodzieży mylącej ulice z torem rajdowym. Normalnie jeżdżącym kierowcom natomiast w niczym nie przeszkadzają. I tak trzymać. Garbów jest tyle ile trzeba, dzięki nim, nocami nie ma rajdów na naszych ulicach.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:39:22] • [IP: 95.49.31.***]

Takie społeczeństwo. Brak szacunku i jazda bez ograniczeń. Kiedyś to zniknie. Musimy dorosnąć! Bezczelność, niewiedza, głupota.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:33:45] • [IP: 83.20.195.***]

Ale Januszek już na swoim ranczo ma mechaników i wam naprawi zawieszenie oczywiście odpłatnie.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:29:39] • [IP: 80.245.191.***]

ja tam nie narzekam podoba mi sie pomysł z garbami + pasy

Gość • Środa [03.11.2010, 08:24:17] • [IP: 217.97.193.**]

rozumiem, przy szkołach, przedszkolach niech garby stoją, ale w niektórych bardziej bezpiecznych miejscach zamiast nich powinny stać fotoradary. Takby przynajmniej miasto na brawurze kierowców zarabiało.

Gość • Środa [03.11.2010, 08:20:26] • [IP: 93.94.188.***]

jak jeździcie jak debile to się nauczycie, a co mnie gościu obchodzi że ty masz niskie podwozie, jak masz niskie to sobie podwyższ, to nie jest dla kierowców tylko dla pieszych

Gość • Środa [03.11.2010, 08:18:18] • [IP: 217.97.193.***]

Fotoradary to żaden straszak, znam jednego pirata, egzamin na prawko zdaje co dwa lata, bo mu za punkty zabierają, stać go na mandaty, więc olewa, na takich nie ma siły!!

Gość • Środa [03.11.2010, 08:17:47] • [IP: 188.33.195.***]

I BARDZO DOBRZE!! Wy narzekacie bo" garby"... a ile osób jest kalekami, albo nie żyje bo ktoś miał ciężką nogę i trzeba było się przed nową laseczką popisać? Jak ktoś jeździ normalnie to mu garby nie przeszkadzają. A teraz przynajmniej bez strachu będzie można przejść z wózkiem przez jezdnię. Jeszcze tylko na Konstytucji powinni ze 2 garby walnąć, a tak po złości :)

Gość • Środa [03.11.2010, 08:15:42] • [IP: 217.97.193.***]

Jako kierowca i jako pieszy popieram te garby, jeżdżę po mieście 30-40 i zawsze mam czas na hamowanie jak pieszy wkracza bezmyślnie przed koła!! Nie będzie garbów będzie więcej wypadków, życie ludzkie jest kruche.

Tango • Środa [03.11.2010, 08:13:49] • [IP: 80.54.123.**]

Piszecie nie na temat. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, żeby firmy które to robią miały ZLECENIA i tym samym forse. To żyłka złota...

Gość • Środa [03.11.2010, 08:08:38] • [IP: 92.42.118.***]

...no miasto garbów...same garbusy wszędzie- w urzędach i na lepszych fuchach też...

Gość • Środa [03.11.2010, 08:03:39] • [IP: 93.94.184.***]

jest spoko przynajmniej nie szaleją na motorach i w bmw !!

Gość • Środa [03.11.2010, 07:55:01] • [IP: unknown]

Powinny być same garby, a blaszanki na złom.Samochód to jeden z gwoździ do trumny naszej cywilizacji.Wystarczy powiedzieć, że godzinna jazda sa- mochdem zabiera tyle tlenu z atmosfery ile potrzeba 10 ludziom do oddychania przez całą dobę !

Gość • Środa [03.11.2010, 07:50:24] • [IP: 85.93.227.**]

nauczcie sie kultury jazdy, nie bedzie potrzeba spowalniaczy

Gość • Środa [03.11.2010, 07:43:02] • [IP: 80.245.182.***]

Ja też uważam że ten garb na Chrobrego to przegięcie. Jak ktoś ma niskie podwozie to na bank zahaczy. Garby są już na Wojska Polskiego, Staszica, Kościuszki, Chrobrego, Piłsudskiego, Markiewicza, Hołdu Pruskiego, Uzdrowiskowej, Bałtyckiej, Gdyńskiej.

Gość • Środa [03.11.2010, 07:43:00] • [IP: 88.156.234.***]

A ja mam inne zdanie na ten temat. Wystarczy nie remontować ulic a żadne garby nie będą potrzebne! Sorry ale tak mi się szyderczo wyrwało.

Gość • Środa [03.11.2010, 07:41:19] • [IP: 83.19.184.**]

na kasiborskiej trzeba było garby zrobić !!

Gość • Środa [03.11.2010, 07:32:41] • [IP: 95.129.226.***]

popieram" garby" przynajmniej mozna jakos wejsc na pasy z dzieckiem...moi znajomi z poza miasta nie narzekaj...

Gość • Środa [03.11.2010, 07:29:38] • [IP: 80.245.184.***]

Pełne poparcie dla artykułu. Ja płacę w tym roku ponad 1000 zł na naprawy związane z tym dziadostwem. Precz z garbem!!

Gość • Środa [03.11.2010, 07:28:42] • [IP: 95.129.224.**]

trzeba zamontować spowalniacze ale na mózgach urzędowych pierdzistołków! DLACZEGO 99% KIEROWCÓW MUSI ZNOSIĆ TE SZYKANY NA DRODZE SKORO TYLKO KILKU BARANÓW NIE POTRAFI ZACHOWAĆ ODPOWIEDNIEJ PRĘDKOŚCI?? Od tego sa fotoradary!! Zrobią kawałek drogi i już ryją jezdnię pod spowalniacz! TO JEST CHORE!! SPOWALNIACZE WON!

Gość • Środa [03.11.2010, 07:23:40] • [IP: 92.42.116.**]

Miasto garbów - chyba miasto gburów, którym nic nigdy się nie podoba!!Pamiętajcie, że zawsze są dwie strony medalu kierowca narzeka a pieszy się cieszy, że ma szansę bezpiecznie przejść przez jezdnię.

Gość • Środa [03.11.2010, 07:23:00] • [IP: 88.156.234.**]

Na krótkich odcinkach spowalniach paranoja urzędniczki

Gość • Środa [03.11.2010, 07:20:31] • [IP: 10.14.36.***]

? kto nażeka - autor. Dobrze że coś takiego jest bo inaczej trzebaby było się tłumaczyć przed policją że się wtargnęło na jezdnię (pieszy). A garby te co widać na obrazku są jednocześnie przejściem dla pieszych. Chyba, że autor chce zamontować światła w tych miejscach.

forfiter • Środa [03.11.2010, 07:15:15] • [IP: 217.97.193.**]

pewnie! lepiej żeby nie było garbów, można wtedy zap...ć 150 przez miasto. Jacy kierowcy, takie utrudnienia.

Oglądasz 1-114 z 114
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■