iswinoujscie.pl • Niedziela [31.10.2010, 23:42:54] • Świnoujście
33 lata i… dość!

fot. internet
Do wczoraj Świnoujście mogło się chwalić bezpośrednim połączeniem promowym do Kopenhagi. Niestety, na dzień przed dniem Wszystkich Świętych Polska Żegluga Bałtycka rezygnuje z rejsów na tej trasie. Media w Polsce jak dotąd nie komentują sprawy. Decyzja PŻB jest natomiast głośno komentowana w Danii.
Komentatorzy w Kopenhadze informują, że linia promowe połączenie Świnoujście – Kopenhaga od dłuższego już czasu przynosiło straty. Tymczasem Ministerstwo Skarbu Państwa przygotowuje restrukturyzację i prywatyzację Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Ekonomia wymusza w tym wypadku drastyczne pociągnięcie jakim jest likwidacja linii. Dla stałych bywalców na pokładzie promu „Pomerania” ( od czasu przebudowy i modernizacji to właśnie „Pomerania” utrzymywała połączenie z Danią) decyzja dyrekcji PŻB to niedobra nowina. Liczna Polonia w Kopenhadze traci na razie bezpośredni kontakt z krajem.

fot. internet
Kołobrzeski armator zapewnia mimo to, że komunikację utrzyma. Podróżni chcący płynąć ze Świnoujścia do stolicy Danii będą musieli płynąć do Ystad. Stamtąd specjalny autobus przewiezie podróżnych mostem nad cieśniną Oresund. Przejazd będzie wkalkulowany w cenę biletu promowego.

fot. internet
Stałe połączenie promowe Świnoujście – Kopenhaga istniało od 1977 roku. Przed „Pomeranią” do stolicy Danii pływało wiele innych promów pod polską banderą. Większość już dawno zakończyła służbę albo została sprzedana obcym armatorom. Przy słynnej kopenhaskiej syrence cumowały m.in. promy : „Wilanów”, „Rogalin”, „Silesia”, „Wawel”(poprzednik obecnego promu o tej samej nazwie). Trzy z nich przedstawiamy na archiwalnych zdjęciach udostępnionych przez dawnych członków załóg.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Dokąd idziesz Polsko pod rzadami PO?Zamyka się połączenie z Danią, w planie prywatyzacja Z.Ch.Police, wczoraj poinformowano nas o prywatyzacji Rafinerii Gdańskiej, dzisiaj o likwidacji FSO.To sa zakłady budowane po wojnie w wolnhym kraju, a dzisiaj na skutek braku pkanu rządzenia krajem wszystko sie wyprzedaje, wrogowie opanowują Polskę tanim kosztem.Po co te tablice i pomniki poświęcone walkom i męczeństwu, jeżeli nasi dziadowie walczyli o naszą lepszą przyszłość, a rzeczywistość jest inna.Pijar goni pijar.Po co rządy dwuizbowe, ponad 550 osób karmi się przez 4 lata w Warszawce prowadząc kraj na dno.Bogu dzięki, że Pomerania nie zatonęła podczas sztormów, żal, że została trafiona złymi decyzjami.Ten kraj jest chory.Kto rozliczy tych wszystkich nieudaczników?Co robią Rady Nadzorcze, jeżeli nie obronili ani jednej polskiej firmy przed upadkiem?Co jeszcze można zniszczyć?Bezpowrotnie!!Wysokie kominy placowe i brak odpowiedzialności, brak troski o biedne społeczeństwo, co nas czeka?Nie dziwią frustracje polaków!
do ostatniego dnia był pełen kardek, ktos widział tylko 2 tiry, chyba było w nich coś szczególnego, że sie zagapił i nie widział reszty.Były czasy, że płynęły grupy pijanych dunów, a gdzie nie ma takiej społeczności?Jak naszym opłacało się pływać Adlerami po alkohol, to pływali, takie jest życie, a mrówek nikt nie pamięta?, a więc bzdurą jest oczernianie załogi. do 249 - nie masz pojęcia jakie umiejętności misiał mieć każdy zatrudniony na promie Pomerania, Ty widać miałeś tylko takie, że mogłeś być placowym i to z dala od promów, bo widziałeś tylko 2 ze swojego stanowiska pracy.Załogi przechodziły mnóstwo szkoleń kontrole międzynarodowe, umiejętności ratowania na morzu, znajomość obcego języka itd.To była wspaniała linia, nie każdy chce gnać przez Niemcy, morskich atrakcji, rozrywek na promie nie da się porównać z autostradą!Ile dzieci poznało uroki morza, piękno wyspy Bornholm, piekne imprezy i ślicznie dekorowane potrawy.Polskie zespoły bawiły gości, ilu rodaków z Polski mogło poznać smak pracy na morzu szczególnie podcz
Po co nam zatem dwuizbowe rządy?Co ustawa to bubel, przesyłają do Senatu, a senat do Trybunału.Wystarczy by w sejmie było 100 prawników i wtedy może ustawy będą dopracowane.Brak odpowiedzialności posłow, radnych itd.spowodował, że specjalnie pootwierano furtki prawne, by zmienic nazwy firm w spółki SA, a następnie w spółki prawa handlowego, które nie zmienia sie od 1925 roku pozwala na niszczenie gospodarki.Kto rozliczy PO za bezpowrotne znieszczenie całej gospodarki morskiej, stoczni, rybołówstwa, żeglugi, a jeszce jak oddadzą w obce ręce Energetykę, to tylko niemcy dłonie zaxierają, po co wojny skoro mozna pokojowo przejmować Polskę po kawałku!Gdzie patriotyzm rządzących?!!Bez żalu wołam KOMUNo WRÓC!!Bo przy Nich bezpartyjni mogli liczyć na pomoc i ludzkie leczenie.Obudz się narodzie, zobacz kto wyniszcza kraj, firmy i rodziny?Dzięki PŻB zwiedziliśmy Bornholm, Kopenhagę, byliście pod ręką!Nie załamujcie się, o fachowców upomną się armatorzy.Dziękujemy za to, że byliście!!
Kto pcha Polonię czy Skanię do Kopenhagi??, one świetnie sobie radzą na linii do Ystad i Unity Line za żadne skarby nie przeniosła by tych promów na inną trasę. Jeśli uznają, że ta linia może im się opłacać, to pewnie kupią jakiś prom i go na nią wstawią.
prawdo podobnie jakis turek kupuje" Pomeranie" tak samo jak" Mikołaja Kopernika".
jaaaa nie moge" Polonie" do Kopenhagi pchają !! Może jeszcze" Skanie" to dopiero bedzie kongoriwer
Sprzedać prom i wybudować następny Kościółek !
JESTEM PRACOWNKEM TERMINALU PROMOWEGO. LINIA DO KOPENHAGI PŁYWAŁY PRZECIETNIE 2 TIRY, DLA KRYTYKUJĄCYCH RZAD MAM PROPOZYDJE, ZGŁOŚCIE SIE DO URZEDU SKARBOWEGO I PRZKAŚCIE SWOJE PODATKI NA TĄ LINIE.
Do wszystkich co naskakuja na obecny rzad... Ni zaklamujcie historii, albo przyznajcie sie ze jej nie znacie. PZB uwalilo kolesiestwo i zatrudnianie(juz od lat 80tych) kolegow, kolezanek, synkow, corek...itp. w Kolobrzegu. Tak to jest jak firme panstwowa zostawia sie sama sobie z zarzadem z korzeniami w komunizmie! To kolesiostwo i brak organizacji oraz nadmierna ilosc osob zatrudnionych po znajomosci uwalilo ta firme! To myslenie rodem z poprzedniego systemu, brak checi rozwoju do poki firma nie zaczela padac na kolana. Teraz sie obudzili i zaczeli marketing i zwalnianie ludzi (nie znajomych) ale juz pewnie za pozno. Jesli nikt tej firmy nie wykupi to jedyna nadzieja jest rozwiazanie spolki i pozostawienie kazdej linji samej sobie tak aby pracujacy w nich ludzie mieli wieksza motywacje do rozwoju firm. Szkoda ze zanosi sie na monopol Unity Line bo jak tylko zostana sami to na pewno nikogo z Was nie bedzie stac na wycieczke do skandynawii. Beda mieli monopol i beda windowali ceny. A ze sa to w sumie dwie spol
Do likwidacji jedna linia promowa za chwilę całe PŻB. kTO NASTĘPNY? Wydaje mi się że na naszym podwórku kolejnym naturalnym kandydatem jesy UZDROWISKO. Spółka beznadziejnie zarządzana przez niekompetentnego menadżera polityka chyli się ku upadkowi a więc czas ją sprzedać/ zlikwidowć/. Prezes znajdzie sobie kolejną fuchę za 15 tyś zł a ludzie , przecież to ich problem. Ci którzy mają legitymację PO napewno nie straca.
...brawo ŻB. Jóź dawno powinno to pierdnąć bo taki prymityw jak na tych promach to tylko w Rosji i u nas - i za taką kasę ! Wszędzie indziej sama załoga by pływała...no chyba, że darmowe przejazdy. ..?
Rogalinem moja babcia płynęła na wycieczkę do Niemiec w 1984 roku...popłynęła i ponownie do Polski przyjechała dopiero po jakiś 15 latach a może później. Macie więcej takich zdjęć?? Chętnie obejrze.
Coś strasznego!!
spokojnie dunski armator uruchamia polaczenie, naszym nic sie nie oplaca :/
Nasz kraj, a zwłaszcza region pod rządmi Tuska cofa się w rozwoju, kroczymy intensywnie do tyłu. Szkoda, że tak wielu nie potrafi tego dostrzec i nadal popiera te POwskie podwórkowe miernoty
Jedyne co potrafi PO, to likwidacja polskich przedsiębiorstw. Żadne państwo UE nie zniszczyło swoich stoczni, choć mają kryzys. U nas polityka miłości, żyje się lepiej i nie musimy już pracować. Dług Polski jest większy niż budżet całej UE. A złodzieje rozkradający Polskę żyją bezkarnie i w luksusach.
Ja mam nadzieję, że tą linię niebawem reaktywuje świetnie prosperująca Unity Line i uda się im wyciągnąć z niej zyski...
poczekajmy jeszcze troche wzorem Adlera pewnie zaraz kupi tamto nabrzeże i bedzie mu sie opłacało, juz za samo to powinnismy podziekowac obecnej ekipie, że pomału wyprzedało miasto niemcom, nie oceniam czy to dobrze czy zle stwierdzam fakt!
Jzcze troche i nic nie będzie Palkie, innym sie opłaca.Tak bedzie jak z rybołustwem Polsko dokąd dojdziemy
Kolejny cud Tuska...
ale problem z konca dani przez niemcy do swinoujscia jedzie sie autem 8 godzin
Pomerania też tam cumowała...
nie bylo sensu dla pijaków utrzymywac te jednostke, za malo polaków w Kopenhadze i za biedni, hehe, zeby kupowac bilety kilka razy do roku,
tera prawdziwe rejsy po pół roku a nie po dwa tygodnie niech zobacza jaki ciezki kawał chleba
i po co i tak tym tylko dunczycy alkoholicy plywali