Na ten cel port wyda z unijnych funduszy astronomiczną kwotę 200 milionów złotych. - Za te pieniądze mają zostać wyremontowane drogi w porcie, będą też modernizowane bocznice kolejowe - mówi Paweł Adamarek z Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia. - Inwestycje infrastrukturalne są drogimi inwestycjami. 200 mln zł brutto to są szacowne koszty dwóch inwestycji, na które mamy zapewnione dofinansowanie unijne, które wynosi 85 procent inwestycji netto. Jest bardzo duża wartość dodana, jeśli chodzi o środki unijne. Tylko dzięki temu mamy możliwość zmodernizować drogi w porcie zarówno w Szczecinie jak i Świnoujściu, jak i infrastrukturę kolejową.
Stan dróg i torów kolejowych w porcie jest fatalny. Wiele odcinków torów zostało wyłączonych z eksploatacji z powodu fatalnego stanu technicznego. Program modernizacji zatwierdziło już Ministerstwo Infrastruktury. - Jeżeli chodzi o te dwa pierwsze projekty: drogi i kolej, mamy nadzieję, że rozstrzygnięcie tych przetargów nastąpi jeszcze w tym roku i w tym roku podpisane zostaną umowy na realizację tych dwóch projektów. Wykonawcy powinny wejść na plac budowy na przełomie tego roku i następnego - informuje Adamarek.
Modernizacja dróg i torów kolejowych będzie jedną z największych inwestycji w szczecińskim i świnoujskim porcie.
2010-09-15, 12:11: Grzegorz Gibas
jozek polej...
Wszystko co PRL-owskie należy najpierw doprowadzić do ruiny a potem budować na nowo
Nie ma chętnych do roboty a tak narzekacie, że nie ma w Świnoujściu pracy. Do roboty a nie pierdzieć i narzekać.
to hutniki sa a suwnice stoja na barce otland jedna suwnica jest z hamburga a druga wlasnie doladowali i poplynely do szczecina za suwnicami wieza przesypowa w113 a dalej w105
ciekawe ile z tych pieniedzy trafi do portu w swinoujsciu i ile zostanie zrobione w tym porcie.. i kiedy beda podwyzki plac.a te sownice sa w porcie w swinoujsciu stoja na pontonie
to nie jest nabrzeze hutnijkow to szczecin jest
ZDJĘCIE NABRZEŻA HUTNIKÓW PHŚ, [suwnice dawnego VGN polska]
"Gość • Środa [15.09.2010, 23:17] • [IP: 80.245.186.***] do [15.09.2010, 21:08] • [IP: 92.42.117.**] to nie sa sownice ze s-cia :D weim po w porcie juz troche czasu pracuje..."Tez tu trochę pracuję. Pierwsza z prawej to suwnica z Hamburga, a pierwsza z lewej to suwnica ze Świnoujścia - obydwie dzisiaj stoją w Szczecinie na nowym terminalu kontenerowym.
jedna nasza suwnica z VGN sprzedana do DB Port szczecin!!2-ga suwnice przywiezli przed transportem pontonem.
Bagatela wezmie zoltka z ekipa i za pol darmo zrobi to samo. ..:))
portowcy cos mi to pachnie upadłoscią i ta obsówa ze zdjeciami!!
DB lub OB Port Szczecin napisane na nich wiec chyba to nie nasze:)
do [15.09.2010, 21:08] • [IP: 92.42.117.**] to nie sa sownice ze s-cia :D weim po w porcie juz troche czasu pracuje...
Wstyd własnego portu nie poznać. To jest Świnoujście - dwie suwnice już na pontonie, przez przeholunkiem do Szczecina.
sławek a dlaczego na zdjęciu jest port w szczecinie a nie w świnoujściu??
pracownicy nie maja z czego utrzymac rodzine a oni tory chca budowac zenada
takich mamy tumanow w porcie
Tak sobie mysle ze w PHŚ-u to trza by było wymienić wszystkie tory, najlepiej wiedza to Ci ktorzy tam pracuja. A co do dróg to zamiast nich sa bagna... Pozdrawiam wydział kolejowy :P
a port ŚWINOUJSCIE jak zwykle dostanie wielkie G...