POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [28.09.2010, 00:20:00] • Świnoujście

Chcą sprzedać lokal na Krzywej. Mieszkańcy mówią, że budynki zbudowano nielegalnie

Chcą sprzedać lokal na Krzywej. Mieszkańcy mówią, że budynki zbudowano nielegalnie

fot. Sławomir Ryfczyński

Dzisiaj (28 września o godzinie 16.00) odbędzie się przetarg na zbycie powierzchni strychowej w budynku przy ulicy Krzywej 1c. Jak informują nas mieszkańcy przetarg będzie możliwy dzięki temu, że Powiatowy Urząd Nadzoru Budowlanego w Świnoujściu do tej pory nie nakazał rozbiórki 5 budynków. Ich zdaniem wymaganej prawem.

Budynki postawiono na początku lat 90-tych ze środków uzyskanych ze sprzedaży mienia poradzieckiego. Osiedle budowane było przez dwa kolejne Zarządy Miasta (Leszka Miłosza i Krzysztofa Adranowskiego) oraz pełniącą role inwestora zastępczego, specjalnie na tę okazję powołaną spółkę KK&H.

- Bloki stawiano bez podstawowych prawem wymaganych dokumentów – mówi jedna z mieszkanek. – Nie wiadomo, na podstawie jakich dokumentów wydano pozwolenie na budowę 9.04.1993 r., skoro nie było projektu budowlanego. A także na podstawie jakich dokumentów przyjął do użytkowania te samowole budowlane Nadzór Budowlany?

Jak dodają nasi Czytelnicy, dwa największe budynki wybudowano „na ścianie lasu”, choć przepisy nakazują zachowanie 12-metrowej odległości. Żaden z budynków nie spełnia warunków technicznych dla budynków mieszkalnych, określonych odpowiednimi przepisami.

- Lokale nie mają zgodnych z prawem powierzchni, przez co jest nadmierne zagęszczenie ludzi; zamiast po kilka, budynki mają po jednej klatce schodowej, nie maja także wyjść ewakuacyjnych – wyliczają mieszkańcy. – Ponad 100 lokali wielomieszkaniowych posiada ciemne kuchnie, których nie wolno budować od 1966 roku. Do tej pory 5 budynków stoi na wspólnym gruncie o powierzchni ponad 1,5 ha, gdyż nie dokonano podziału geodezyjnego gruntu nakazanego przepisami prawa.

Mieszkańcy tłumaczą też, że Urząd Miasta nie reguluje stanu prawnego nieruchomości a kilkaset aktów notarialnych jest spisanych z rażącym naruszeniem kilku ustaw jednocześnie (w świetle art. 58 KC są one NIEWAŻNE).

- Urząd Miasta jest zobowiązany przepisami Kodeksu Cywilnego, zgodnie z dyspozycją art. 415 „kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę obowiązany jest do jej naprawienia” do przywrócenia porządku prawnego i budowlanego, ale prezydent Janusz Żmurkiewicz od lat nie wykonuje prawem nakazanych czynności – mówią zdenerwowani mieszkańcy. – To Zarządy Miasta nie przestrzegały żadnych procedur lokalizacyjnych ani budowlanych, a spółka KK&H kosztowała dodatkowo mieszkańców 5% wartości osiedla i wybudowała bubel podlegający rozbiórce z mocy prawa i stwarzający zagrożenie dla życia i mienia ludzi. Kto się da nabrać 28 września 2010 o godzinie 16.00? – pytają.

Tekst: Zibi

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 95, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 95

Gość • Czwartek [30.09.2010, 20:48:59] • [IP: 93.181.164.***]

Ta hołota nie ma prawa bytu. Bandyci złodzieje, huliganie. Te wszystkie Młodziki beda w przyszłosci, choc juz sa co poniektorzy scigani za ucieczki z osrodkow i takie tam. Rodzice sa jeszcze gorsi. A powiem wam że klatka d niby najspokojniejsza ale najbardziej po.je.ba.na. Tam to nawet pierdnąc nie mozna we własnym domu. Tu przesadny spokój a z naprzeciwka krzyki i libacje. Powinni ogrodzic tą hołote. Tam tylko niektórzy sa niewinni i wporzadku i skazani na ta hołote.Mieszkałam tam jakis czas 2 lata temu i wiem czym to wszystko pachnie..Najlepiej niech to wyburza, tylko wtedy to bandyctwo bedzie porozżucane po całym mieście.

Gość • Czwartek [30.09.2010, 08:11:41] • [IP: 80.54.123.***]

sprzedac !!

Gość • Środa [29.09.2010, 21:24:28] • [IP: 217.97.193.***]

to ta trzoda ma coś do powiedzenia?

Do 09:46 • Środa [29.09.2010, 12:32:21] • [IP: 80.245.190.*]

Zawiadomienie jest złożone, Prokurator Purcha, choc ma uprawnienia do wszczęcia postępowania cywilnego na podstawie art. 7 k.p.c do zgłaszania na podstawie art. 57 k.p.c. powództwa o ustalenie nieważnosci czynności prawnej /art. 189 k.p.c/ Wyrok SN z dnia 2 sierpnia 2007 r. V CSK 109/07. Odmówiła wszczęcia postępowania, bo prokuratura sąd i Urząd Miasa to naczynia połaczone. W skali miasta aktów notarialnych spisanych niezgodnie z prawem moga byc tysiące, wszystkie wpisy w Księgach wieczystych bez rękojmi wiary publicznej, bo to zwykłe oszustwo, ścigane z URZĘDU. No to widzisz sam ile lat za kratkami czeka panią prokurator i sędziego z Wydziału Karnego, który schował to pod dywan.

Gość • Środa [29.09.2010, 10:01:03] • [IP: 80.245.190.***]

Proponuję na Prezydenta, masz szanse!! Zrobisz wtedy porządki i z mieszkańcami Krzywej i sektą

Gość • Środa [29.09.2010, 09:46:54] • [IP: 88.156.234.***]

DO IP. 80.245.190 29.09.2010 09:31 Oszustwo ścigane jest z urzędu, żadnych kosztów nie ponosisz i reakcja Urzedu Miasta, który ograniczajac sie do przeprowadzenia kontroli nieprawidłowosci nabycia praw do nieruchomosci gruntowych przez spółdzielnie, nie zawiadamia prokuratury o stwierdzonych przestepstwach, choc posiada takowy obowiazek. Art. 304 §2 k.p.k. stanowi, że Instytucje panstwowe i samorzadowe, które w zwiazku ze swa działalnoscia dowiedziały sie o popełnieniu przestepstwa sciganego z urzedu, sa obowiazane niezwłocznie zawiadomic o tym prokuratora lub Policje oraz przedsiewziac niezbedne czynnosci do czasu przybycia organu powołanego do scigania przestepstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarzadzenia, aby nie dopuscic do zatarcia sladów i dowodów przestepstwa. A w gre wchodza czyny okreslone art. 231, 239, 271, 273, 286 i 303 k.k., z których kilka zagrożonych jest karami do 10 lat pozbawienia wolnosci.

Do 08:15 • Środa [29.09.2010, 09:34:06] • [IP: 80.245.190.*]

To o czym piszesz nalezy do obowiązków gminy, czyli organu który wyrządził szkody i MUSI to naprawic. Tyle tylko, że nikt na Krzywej nie korzysta z porad prawnika, a osiedlem rzadzi sekta, która załatwi wszystkich bez mydła.

Gość • Środa [29.09.2010, 09:31:42] • [IP: 80.245.190.***]

Do gościa [IP: 88.156.234.***] masz szansę się wykazać, mądry jesteś, przepisy masz w jednym paluszku no to startuj do prokuratury - na własy koszt- mieszkańcy nie będą ponosć kosztów - mają inne ważniejsze przedsięwzięcia do realizacji. A ta dyskusja jest czcza, nie przyniesie nikomu żadnych korzyści, tylko czytając to irytujesz innych, nic więcej. Pozdrawiam

Gość • Środa [29.09.2010, 09:07:29] • [IP: 88.156.234.***]

Dopiero po spełnienia tych warunków i okazania całej dokumentacji, można ocenić, czy obiekt nadaje się do legalizacji, czy do rozbiórki. Skoro państwo nie macie projektu, to wszystkie decyzje jakie zostały wydane są nieważne z mocy prawa, a tą sprawą powinna zająć się prokuratura lub inne organy ścigania. Ponieważ zostaliście państwo oszukani przez urzędników, dlatego wszystkie dokumenty podlegają ocenie karnej. Druga sprawa to na jakich prawach funkcjonuje zarządca, który z punktu prawa zarządza nielegalnie nie posiadając podstawowych dokumentów , a o czym mówi ustawa, pobiera pieniądze też niewiadomo na jakiej podstawie, czyli można założyć, że na podstawie oszustwa, które systematycznie wyłudza od ludzi, którzy w świetle prawa nie są właścicielami, bo nie było projektu i niema budynków.

Gość • Środa [29.09.2010, 09:00:37] • [IP: 80.245.190.***]

Do gościa, 08:15] • [IP: 88.156.234.***] Skoro takiś mądry i obryty w przepisach to zamiast się mądrzyć zrób coś dobrego dla tej Krzywej. A może znajdź nową lokalizację wybuduj nowe osiedle, przeprowadź ludzi z Krzywej, zlikwiduj nielegalne budynki i zbuduj na tym miejscu tunel. Dobry początek!!

Gość • Środa [29.09.2010, 08:57:47] • [IP: 80.245.190.*]

W przypadku Krzywej zostały naruszone wszystkie mozliwe przepisy. Żadne decyzje dalsze nie moga byc wydawane, bo nie rodza żądnych skutków prawnych. Sfałszowanych dokumentów i poświadczających nieprawde sa całe kilogramy. Ciekawe, dlaczego firma administrująca, której nawet nie mozna zmienic nie zgłasza tych nieruchomosci do prokuratury od 2003 roku ?

Gość • Środa [29.09.2010, 08:15:07] • [IP: 88.156.234.***]

Wprowadza się zatem zasadę (art. 59a oraz art. 59b ust. 1), że każdy obiekt budowlany przed oddaniem do użytkowania musi być objęty kontrolą organu nadzoru budowlanego. Celem tej kontroli jest zbadanie zgodności wykonania obiektu budowlanego z warunkami pozwolenia na budowę. Kontrola ta jest obowiązkowa i płatna. Wysokość opłat za obowiązkowe kontrole ustalana jest na podstawie wzoru zawartego w ustawie. Opłaty wnoszona będzie do budżetu państwa przepisów regulujących sprawy samowoli budowlanych, polegających na budowie obiektów budowlanych bez wymaganego pozwolenia na budowę albo zgłoszenia (art. 48). Celem wprowadzenia tych zmian jest umożliwienie odstąpienia od obowiązku orzekania nakazu bezwarunkowej rozbiórki obiektu budowlanego, samowolnie wybudowanego, który swym istnieniem nie narusza przepisów. Jednak, aby organ nadzoru budowlanego mógł zalegalizować samowolnie wzniesiony obiekt, konieczne jest przedstawienie przez inwestora dokumentów pozwalających ocenić, czy istnieje możliwość legalizacji (zaświadczenie organu gminy o zgodności obiektu z przepisami o zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz projekt budowlany z wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami), a także wniesienie opłaty legalizacyjnej. Wysokość opłaty i sposób jej naliczania zostały uregulowane w ustawie. Jest to pięćdziesięciokrotność opłaty za przeprowadzenie obowiązkowej kontroli obiektu budowlanego oddawanego do użytkowania (instytucja obowiązkowej kontroli została wprowadzona w art. 59a – 59g). Należy jednak podkreślić, że w projekcie ustawy nie przewiduje się automatycznej legalizacji samowoli budowlanej. Niespełnienie przez inwestora któregokolwiek z ustawowych warunków legalizacji, powoduje orzeczenie nakazu rozbiórki samowolnie wybudowanego obiektu budowlanego Roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Jest to podstawa prawa budowlanego. Rozpoczęcie robót bez tej decyzji jest niezgodne z prawem i grożą za to surowe konsekwencje. Ponadto zmiana zagospodarowania terenu polegająca w szczególności na wykonaniu, odbudowie, rozbudowie i nadbudowie obiektu budowlanego wymaga ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Nie wymagają ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu: 1) roboty budowlane polegające na remoncie lub montażu, przebudowa oraz zmiana przeznaczenia budynku lub jego części, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu, 2) roboty budowlane niewymagające pozwolenia na budowę. Rozpoczęcie robót budowlanych bez ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, bądź bez ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu określane jest, jako samowola budowlana. Istnieją jednak sytuacje, w których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę: • obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej: o parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4, 80 m, o płyt do składowania obornika, o szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3, o naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości nie większej niż 4, 50 m, o suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2, • wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki; • indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do 7, 50 m3 na dobę; • altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza granicami miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy dachach płaskich; • parkometrów z własnym zasilaniem; • boisk szkolnych oraz boisk, kortów tenisowych, bieżni służących do rekreacji; • miejsc postojowych dla samochodów osobowych do 10 stanowisk włącznie; • zatok parkingowych na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych; • tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z gruntem i przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie określonym w zgłoszeniu, ale nie później niż przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu; zwolnienie to nie dotyczy obiektów, które mogą znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska; • przydomowych basenów i oczek wodnych o powierzchni do 30 m2; • pomostów o długości całkowitej do 25 m i wysokości, liczonej od korony pomostu do dna akwenu, do 2, 50 m, służących do: cumowania niewielkich jednostek pływających, jak łodzie, kajaki, jachty, uprawiania wędkarstwa, rekreacji; • pochylni przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych; • instalacji zbiornikowych na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o pojemności do 7 m3, przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych; • przyłączy: elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych; • obiektów małej architektury; • ogrodzeń; • obiektów przeznaczonych do czasowego użytkowania w trakcie realizacji robót budowlanych, położonych na terenie budowy, oraz ustawianie barakowozów używanych przy wykonywaniu robót budowlanych, badaniach geologicznych i pomiarach geodezyjnych; • tymczasowych obiektów budowlanych stanowiących wyłącznie eksponaty wystawowe, niepełniących jakichkolwiek funkcji użytkowych, usytuowanych na terenach przeznaczonych na ten cel; • instalacji telekomunikacyjnych w obrębie budynków będących w użytkowaniu. Pozwolenia na budowę nie wymaga rozbiórka: 1) budynków i budowli – niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską – o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości; 2) obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę, których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, jeżeli nie podlegają ochronie, jako zabytki. Rozbiórka obiektów budowlanych wymaga uprzedniego zgłoszenia właściwemu organowi, w którym należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania tych robót. Ponadto pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych polegających na:  remoncie istniejących obiektów budowlanych i urządzeń budowlanych, z wyjątkiem obiektów wpisanych do rejestru zabytków;  dociepleniu budynków o wysokości do 12 m;  utwardzeniu powierzchni gruntu na działkach budowlanych;  instalowaniu tablic i urządzeń reklamowych, z wyjątkiem usytuowanych na obiektach wpisanych do rejestru zabytków w rozumieniu przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz z wyjątkiem reklam świetlnych i podświetlanych usytuowanych poza obszarem zabudowanym w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym;  wykonywaniu urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, z wyjątkiem: o ziemnych stawów hodowlanych, o urządzeń melioracji wodnych szczegółowych usytuowanych w granicach parków narodowych, rezerwatów przyrody i parków krajobrazowych oraz ich otulin;  wykonywaniu ujęć wód śródlądowych powierzchniowych o wydajności poniżej 50 m3/h oraz obudowy ujęć wód podziemnych;  przebudowie sieci elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych;  przebudowie dróg, torów i urządzeń kolejowych;  instalowaniu krat na obiektach budowlanych;  instalowaniu urządzeń na obiektach budowlanych;  montażu wolno stojących kolektorów słonecznych. Należy przy tym pamiętać, że mimo iż nie musimy starać się o pozwolenie na budowę, to jesteśmy zobligowani do zgłoszenia odpowiedniemu organowi. W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia. Rozpoczęcie prac budowlanych bez zgłoszenia będzie uznane za samowolę budowlaną. Za samowole budowlaną uważa się:  budowę obiektu budowlanego bez pozwolenia na budowę, lub bez zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych w przypadkach określonych powyżej;  rozbudowę obiektu budowlanego bez pozwolenia na budowę, lub bez zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych w przypadkach określonych powyżej;  użytkowanie budynku bez zgody nadzoru budowlanego;  zmianę sposobu użytkowania budynku lub jego części bez wymaganego pozwolenia;  odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę bez uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę;  prowadzenie robót budowlanych bez kierownika budowy. Konsekwencje samowoli budowlanej Inspektor nadzoru budowlanego nakazuje w drodze decyzji rozbiórkę obiektu budowlanego, lub jego części, będącego w budowie albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę. Samowola budowlana stanowi przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do lat dwóch, karą ograniczenia wolności albo karą grzywny. Legalizacja samowoli budowlanej Niezbędnym wymogiem przy legalizacji samowoli budowlanej jest, aby budowa była zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Legalizacja samowoli budowlanej może nastąpić(w przypadku, gdy budowa nie została jeszcze zakończona), jeżeli budowa: 1) jest zgodna z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności: ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 2) nie narusza przepisów, w tym techniczno-budowlanych, w zakresie uniemożliwiającym doprowadzenie obiektu budowlanego lub jego części do stanu zgodnego z prawem inspektor budowlany wstrzymuje postanowieniem prowadzenie robót budowlanych. W postanowieniu ustala się wymagania dotyczące niezbędnych zabezpieczeń budowy oraz nakłada obowiązek przedstawienia, w wyznaczonym terminie: • zaświadczenia wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostatecznej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego; • cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem o wpisie autora projektu na listę członków właściwej izby samorządu terytorialnego aktualnym na dzień opracowania projektu; • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Przedłożenie w wyznaczonym terminie dokumentów, o których mowa wyżej, traktuje się jak wniosek o zatwierdzenie projektu budowlanego i pozwolenie na wznowienie robót budowlanych, jeżeli budowa nie została zakończona. Jeżeli roboty zostały ukończone, inwestor może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego. Właściwy organ, przed wydaniem decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na wznowienie robót budowlanych, bada: 1) zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 2) kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń, 3) wykonanie projektu budowlanego przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane – oraz, w drodze postanowienia, ustala wysokość opłaty legalizacyjnej. Na postanowienie przysługuje zażalenie. W razie spełnienia wymagań, określonych powyżej, właściwy organ wydaje decyzję: 1) o zatwierdzeniu projektu budowlanego i pozwoleniu na wznowienie robót; 2) o zatwierdzeniu projektu budowlanego, jeżeli budowa została zakończona. Wysokość opłaty legalizacyjnej Opłata legalizacyjna stanowi iloczyn stawki opłaty (s) podwyższonej 50-krotnie współczynnika kategorii obiektu budowlanego (k) i współczynnika wielkości obiektu (w). Przy czym: stawka opłaty(s) wynosi 500 zł gdzie kategorie obiektów, współczynnik kategorii obiektu oraz współczynnik wielkości obiektu określa załącznik do ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane. I tak np. w przypadku budynków mieszkalnym jednorodzinnych k= 2, 0 w= 1, 0, więc opłata legalizacyjna wynosi 50 000 złotych, w przypadku garaży do dwóch stanowisk włącznie k = 1, 0 i w = 1, 0, czyli opłata wynosi 25 000 złotych, itd. Jedną z najwyższych kar za wybudowanie bez pozwolenia jest wybudowanie pensjonatu, sklepu, restauracji, garażu powyżej dwóch stanowisk o kubaturze do 2500 m3, wynosi ona: 375 000 zł. Wymierzoną karę wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia w kasie właściwego urzędu wojewódzkiego lub na rachunek bankowy tego urzędu. W przypadku nieuiszczenia kary w terminie podlega ona ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a w konsekwencji może prowadzić do rozbiórki budynku. Podstawa prawna: • ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane; • ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku o zagospodarowaniu przestrzennym.

Gość • Środa [29.09.2010, 02:26:18] • [IP: 109.243.60.**]

JA BYM TAM TUNEL POSTAWIŁ NIE BLOKI

Gość • Wtorek [28.09.2010, 22:48:49] • [IP: 80.245.190.**]

Mieszkam na osiedlu" Krzywa" od początku jego powstania.Jestem zadowolona, że tu mieszkam.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 22:22:55] • [IP: 178.238.251.***]

Rozbiórki" samowolek" skończyły się 4 lata temu, poczytaj sobie ustawę.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 21:55:36] • [IP: 80.245.190.*]

My, jako nadzór budowlany, mamy bowiem obowiązek prowadzenia postępowania mającego na celu doprowadzenie budynku do stanu zgodnego z prawem. W ub.r. podpisałem roku kilkaset decyzji nakazujących rozbiórkę obiektu: z powodu samowoli budowlanej 387 (w tym budynki mieszkalne – 52), 235 nakazów dotyczyło rozbiórek obiektów prowadzonych niezgodnie z warunkami pozwolenia na budowę, a 170 z powodu niewłaściwego utrzymania obiektu. Koszty rozbiórki powinien ponieść inwestor. Jeśli tego nie zrobi, zlecamy postępowanie urzędowi skarbowemu, który powinien zabezpieczyć środki na rozbiórkę z konta inwestora.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 21:30:54] • [IP: 92.42.118.**]

Chyba wam sime w głowach pomieszało zadnych budynków nie rozbiorą nawet jeśli wybudowane są nie dokńca zgodnie z przepisami. Jest coś takiego jaklegalizacja samowoli.Co do ślepych kuchni to jest więcej budynków np.konst.3-g0maja wybudowany po 1966 i tez mają ślepe kuchnie i nikt nie ma zamiaru ich wyburzyć.Gdyby były wybudowane teraz to inna sprawa. Trochę realizmu

Gość • Wtorek [28.09.2010, 21:06:57] • [IP: 80.245.190.***]

Szkoda tylko, że Ci mieszkańcy którzy tak chwalą sobie bliskość lasu - jednocześnie tak go zasyfiają. Wstydźcie sie i lepiej zróbcie za oknami porządek. Jak można tak nie szanować tego, o czym marzy każdy - czyli lasu na wyciągnięcie ręki. A może jakiś czyn społeczny na Krzywej i małe sprzątanko. Syf jakiego mało. Coś jak na szkolnej w lasku.

mieszkanka Krzywej • Wtorek [28.09.2010, 20:26:13] • [IP: 80.245.190.***]

..na Krzywej to raj na ziemi, wiewiórki za oknem, ptaszki śpiewają, cisza i spokój..nigdzie tak nie ma i nikt mi w okna nie zagląda tak jak na PLANATANIE..nie zamieniłabym się na żadne inne osiedle a bandytów można spotkać wszędzie.POZDRAWIAM WSZYSTKICH Z KRZYWEJ...

Do: 17:57 • Wtorek [28.09.2010, 18:19:05] • [IP: 80.245.190.*]

Wystarczy, że Skonti załatwil juz raz mecenasa Jerzego Nowickiego. Do dzis nie można znaleźć udzielonego mu pełnomocnictwa do reprezentowania przed sądem /w ogóle go nie miał ?/ w sadzie zaś pani mec. Łucja Pożoga /wtedy aplikantka/ miała pełnomocnictwo SUBSTYTUCYJNE. Usługa kosztowała 2.440 złotych, czyli 10 razy tyle ile określaja przepisy i wszyscy zrobieni w trąbę. Nie ma jak być mecenasem, gdy nie działa Okręgowa Rada Adwokacka. Oszustwo jest w aktach Sądu Okręgowego w Szczecinie, no chyba, że ze sądu ktoś wyniósł akta.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 17:57:28] • [IP: 88.156.234.***]

Jeśli zostanie powierzony zarząd w trybie art. 18.1, to w razie braku postanowień zawartych w umowie o powierzeniu zarządu (czy też w uchwale właścicieli lokali z art. 18.2a), zakres umocowania zarządcy do działania w imieniu wspólnoty obejmuje tylko sprawy zwykłego zarządu, określone w rozdziale 4 ustawy. A i to nie wszystkie - zarządca bez pełnomocnictwa właścicieli (wyrażonego w umowie lub oddzielnej uchwale) nie może reprezentować wspólnoty przed sądem ani udzielić pełnomocnictwa procesowego radcy prawnemu. Zarząd zaś, jako organ wspólnoty, posiada takie kompetencje od chwili powołania. Jednak i tak jedynym realnym mocodawcą jest ogół właścicieli lokali, bo tylko on jest władny powierzać zarząd, powoływać organy wspólnoty i podejmować decyzje wykraczające poza zarząd zwykły

Gość • Wtorek [28.09.2010, 17:38:42] • [IP: 88.156.234.***]

Powstanie wspólnoty i dokumentacja budynku Budowa naszego bloku formalnie się zakończyła. Od kiedy możemy się czuć wspólnotą mieszkaniową? Kto ma prawo do tego, by zażądać od dewelopera wydania dokumentacji naszego budynku? Co obejmuje dokumentacja prawna, którą powinniśmy otrzymać? – Wspólnota mieszkaniowa powstaje już w chwili sprzedaży pierwszego lokalu. To zarządca w imieniu wspólnoty jest zobowiązany do przejęcia nieruchomości i dokumentacji obiektu od dewelopera na podstawie protokołu przejęcia. Ma on bowiem obowiązek ją przechowywać oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej. Najważniejszymi składowymi dokumentacji technicznej są: projekt budowlany obiektu, pozwolenie na budowę, książka budowy, protokoły powykonawcze, protokół odbioru obiektu oraz decyzja dopuszczająca obiekt do użytkowania, książka obiektu budowlanego wraz z protokołami z przeglądów okresowych. Często zdarza się jednak, że deweloper odmawia przekazania dokumentacji technicznej lub unika jej przekazania. Pozbawianie wspólnoty mieszkaniowej dokumentacji technicznej nieruchomości ma oczywiście na celu utrudnienie lub uniknięcie odpowiedzialności związanej z gwarancją i rękojmią. W sytuacji gdy deweloper nie przekazał dokumentacji, nowy zarządca obowiązany jest do podjęcia czynności zmierzających do opracowania i rozliczenia kosztów związanych z jej opracowaniem. Jeżeli uchwała właścicieli lokali nie stanowi inaczej, koszty opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku obciążają: do czasu wyodrębnienia własności ostatniego lokalu – dotychczasowego właściciela nieruchomości, a po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu – wszystkich właścicieli lokali w częściach odpowiadających ich udziałom w nieruchomości wspólnej. Dlatego ważne jest, aby wspólnota w porę podjęła kroki w celu otworzenia dokumentacji. Jeżeli wspólnota mieszkaniowa w porę reaguje i podejmuje zdecydowane kroki, bardzo często zdarza się, że mimo iż deweloper pierwotnie twierdził, że nie ma dokumentacji, to kiedy wspólnota udowodniła, że zna swoje prawa, nagle tę dokumentację techniczną odnajduje i wydaje ją nowemu zarządcy nieruchomości. Oprócz dokumentacji technicznej deweloper musi przekazać zarządcy także dokumentację prawną wspólnoty mieszkaniowej wraz ze spisem właścicieli lokali i wielkością posiadanych przez nich udziałów w nieruchomości wspólnej. Deweloper powinien także przekazać dokumenty rejestracyjne wspólnoty, czyli nadające jej numer NIP, REGON. Często jednak się okazuje, że deweloper nie zadbał o ich wydanie. Dokumentacja prawna obejmuje także wszelkie umowy, jakie deweloper zawarł na obsługę nieruchomości wspólnej, związane z dostawą mediów, konserwacją, utrzymaniem czystości.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 17:37:27] • [IP: 93.181.164.***]

Zostawcię tą krzywą w spokoju. Wytnijcie jeszcze hektar lasu, wybudujcie jakas szkołe, jeden market. Obudujcie to całe badziewiem 40 metrowym w góre murem pancernym i niech te całe badziewie i bandyctwo tam gnije. Krzywa to kawał*i dza.dostwa. Wiem bo mi*poje.bani sasiedzi. Bandyctwo. Strach wyjść z psem. Te wszystkie bandyctwo trzeba wyeliminować. HOŁOTA. *. !.

do 16:58 • Wtorek [28.09.2010, 17:31:52] • [IP: 80.245.190.*]

Nie mieszaj ludziom w głowach ciemna maso. I tak wszystko co sie dzieje na osiedlu NIE RODZI ŻADNYCH SKUTKOW PRAWNYCH. Zamiast przeprowadzac lipny przetarg lepiej lepiej skoczyc pod sklep na piwo. Na jedno wyjdzie. O eksmisjach nie ma mowy, bo tez będą nielegalne. Urząd Miasta Musi wszystko ponaprawiać. O te panią sie nie martwcie, lepiej poczytajcie swoje akty notarialne. Przetarg przełozony za 21-go, też będzie NIEWAŻNY.

Gość • Wtorek [28.09.2010, 17:23:22] • [IP: 178.238.251.***]

To co jest w KW, to święta rzecz dla nabywcy, rekojmię wyłącza tylko zla wiara nabywcy a kto by kupił jakby miał watpliwosci.

Oglądasz 1-25 z 95
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■