POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [20.08.2010, 04:54:53] • Świnoujście

Chcą jeździć po całym mieście

Chcą jeździć po całym mieście

fot. Sławomir Ryfczyński

Dorożkarze narzekają, że mają narzuconą przez miasto trasę, po której mogą się poruszać. Turyści chcą jednak często odwiedzić także inne zakątki kurortu. Czy dorożkarze powinni ich tam zawozić?

Dorożkarze tłumaczą, że w ich branży wiele się zmieniło.

- Jest nas dużo mniej niż kiedyś. Właściciele dbają o konie i dorożki – mówią. – Turyści chętnie korzystają z tego typu atrakcji. I jak nam pokazują, gdzie chcą jechać, to co mamy powiedzieć? Że nie wolno?

Jeśli urzędnicy nie chcą wydać zgody wszystkim dorożkarzom, przez okrągłe 7 dni w tygodniu, to być może powinni pozwolić na ewentualne odstępstwa od reguły?

- Wydać ileś takich pozwoleń, a my w obrębie stowarzyszenia „Pegaz” będzie je rozdzielać – proponuje jeden z dorożkarzy.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 132, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-132 z 132

mieszkanka świnoujscia • Środa [06.10.2010, 21:39:45] • [IP: 88.156.234.***]

niepozwalac oni męczom konie. toznaczy powinni robic inspekcje tym koniom zanim wyjdom na ulice. te konie są naprawdebiedne, bite i głodzone, ja juz jedzenie dostajom 1 dziennie w duzych ilosciach tak jak ten Tarwacki karmi konie zlewkami po obiaadach z restauracji. spułczuje tym koniom niepozwalac im jezdzic. mojim zdaniem konie powinny byc na pastwiskach. żatko co w świnoujściu są zadbane konie. mam gom niedaleko dziełęk z konimi i widze jak jakies dziewczyny przejezdzają na tych biednych koniach przez ulice. ONI MĘCZOM KONIE !

Gość • Poniedziałek [13.09.2010, 19:10:51] • [IP: 92.42.117.***]

wycofać i zabronić całkowicie! tymi dorożkami ŻULE jeżdżą, oni nawet nie powinni posiadać koni! na dodatek wozami z PGRu. to psuje wizerunek Świnoujścia, no i męczenie koni.

Gość • Czwartek [26.08.2010, 03:15:06] • [IP: 95.129.228.***]

powinni te konie na pola wypuscic a nie biedne wykorzystuja... i podkowy sprawdzcie bo kopyta maja chore i popekane !! C dorozkarze nic nie mysla !! tylko o sobie a nie o biednych Koniach !!

dorożkarz • Środa [25.08.2010, 15:02:00] • [IP: 83.21.77.**]

w Niemczech na dorożce siedzi 12 ludzi dlatego są dwa konie czyli łatwo obliczyć że na jednego konia przypada 6 osób i kto ma lżej

Gość • Niedziela [22.08.2010, 15:00:51] • [IP: 80.245.189.**]

Mieszkam na ulicy, na której całymi dniami jeżdżą bryczki. Fakt, nie przeszkadza mi to, ale patrzeć nie mogę jak, za przeproszeniem, srają na ulice i nikt tego nie sprząta. Druga rzecz - latem taki koń pada ze zmęczenia, a niektóre są w opłakanym stanie, głodne, brudne, chore. Gołym okiem widać po zwierzaku przecież! Zróbcie coś z tym ludzie to Wasze zwierzęta, które ciężko harują. Dlaczego w Niemczech bryczka zaprzężona jest w 2 koniki? Nie tak lepiej? Niektórzy właściciele sami powinni ciągnąć wóz.

Rozsądny • Sobota [21.08.2010, 15:39:22] • [IP: 92.42.117.**]

W takim stroju nie powinni chodzić po chodniku, a co dopiero jeździć :-)

Gość • Sobota [21.08.2010, 15:26:06] • [IP: 80.245.189.***]

Zlikwidować taksówki a w to miejsce bryczki -tyko trzeba pamiętać że koń to przeżytek. Konia nie trzeba męczyć, a samemu zabrać się do roboty.

Mieszkanka • Sobota [21.08.2010, 14:18:35] • [IP: 92.42.118.**]

w Świnoujściu i tak ruch jest zbyt mało płynny (mówię głównie o sezonie) więc nie ma mowy, żeby jeszcze dorożki go tamowały... Niech nie przesadzają, bo co to turysta nie potrafi zrozumieć znaku zakazu? Dzieci w przedszkolu już rozumieją...

;> • Sobota [21.08.2010, 14:14:09] • [IP: 79.184.167.***]

Ktoś wspomina ul. Moniuszki? Dziś tam widziałem, jak wyglądałaby całe miasto, a przynajmniej nawierzchnia ulic, gdyby ograniczenia zostały zniesione. Czy też nie tak dawno pisano, że się zwierzak przestraszył i chyba autobus się przez to uszkodził? Ja bym raczej nie za pozwoleniami optował, a za zrobieniem alejek - nowych parków (nie mylić z adaptowaniem istniejących), w których taka atrakcja byłaby przyjemnością (choć zbyt nierealne), a nie jazda przez środek zatłoczonego miasta.

Gość • Sobota [21.08.2010, 12:57:11] • [IP: 83.14.175.***]

śmierdziuchy jeszcze po mieście chcą cuchnąć. .. mało że parkują w strefie płatnego parkowania bez biletów parkingowych, zdzierają kasę z ludzi to jeszcze smród po mieście będą roznosić... a za stan koni to mandaciki by się przydały bo to jak te zwierzęta wyglądają to już oddzielny problem. ..

Gość • Sobota [21.08.2010, 11:51:10] • [IP: 80.245.182.***]

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:36] • [IP: 93.94.188.***] do [IP: 80.245.182.***] na Moniuszki w tym miejscu co piszesz, jest podwojna ciągła, więc sie tej kobiecie nie dziwie.przypomniała mi o niej nasza drogowka i 100 mniej w portwelu. No to o tym przecież pisze. Nie ma w Ściu ulic które pozwalały by takie dorożki bezpiecznei wyprzedzać. A to pasy, a to podwójna ciągła, a to zakręty, zero pobocza, o czym my tu mówimy ?

Gość • Sobota [21.08.2010, 11:30:11] • [IP: 95.129.224.**]

sa dorożki i dorożki... ziom na fotce to pełna kultura ale 99% z nich to menele w wozach na gnój z syfiastymi końmi. ogolnie lepiej ze nie ma ich wszedzie. na wojska polskiego zakazać im też.

Gryfica • Sobota [21.08.2010, 11:10:37] • [IP: 80.245.184.***]

Przynajmniej w jednym Świnoujścianie są zgodni.. aż się wzruszyłam :)

Gość • Sobota [21.08.2010, 11:04:12] • [IP: 80.245.190.**]

chyba was pogielo wlec sie za tym nie bede!

Gość • Sobota [21.08.2010, 09:35:47] • [IP: 80.245.186.***]

nie popieram aby jeżdzili po miescie ponieważ hamują ruch na drodze zwłaszcza w sezonie, nie sprzątają po koniach, a dorożki są zaniedbane, zobaczcie u sąsiadów mają piękne aż miło popatrzeć konie są bardzo u Niemców zadbane...naszych ni stać na włożenie pieniędzy nawet w jedno koło, chodzi tu o interes, tanim kosztem, a my będziemy na tym ubolewać jadąc 20km za bryczką

Gość • Sobota [21.08.2010, 09:14:28] • [IP: 188.33.111.***]

Gość • Piątek [20.08.2010, 23:32] • [IP: 88.156.233.***] a wy wiecie ze te ludzie zarabija na chleb z rozumcie ich Rozumiemy, tylko my też chcemy zarabiać a jak nas kobyłki zablokują, miasto zakorkują mamy problem

Gość • Sobota [21.08.2010, 08:03:28] • [IP: 92.42.119.***]

a co to za buraki no ale chociaz sa zawsze trzezwi jedni z niewielu

Gość • Piątek [20.08.2010, 23:32:49] • [IP: 88.156.233.***]

a wy wiecie ze te ludzie zarabija na chleb z rozumcie ich

MARECKI • Piątek [20.08.2010, 23:05:35] • [IP: 95.129.226.**]

PRECZ OD ULICY SIKORSKIEGO

Gość • Piątek [20.08.2010, 22:39:48] • [IP: 80.245.189.***]

wolnosc...

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:50:09] • [IP: 92.42.113.***]

Barany kołki siła od pługa oderwane. niech jeżdżąpo całym mieście POLICJA niech się wezmie za niemców co po chodnikach jeżdżą rowerami a nie tylko polaków łapać. oczywiście dorożki czyste i zadbane a nie drobni pijaczkowie co to zarobi 10 euro i do sklepu po nalewkę

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:36:10] • [IP: 93.94.188.***]

do [IP: 80.245.182.***] na Moniuszki w tym miejscu co piszesz, jest podwojna ciągła, więc sie tej kobiecie nie dziwie.przypomniała mi o niej nasza drogowka i 100 mniej w portwelu.

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:15:33] • [IP: 83.21.5.**]

Wystarczy, że blokują jazdę na tych ulicach, którymi jeżdżą, a co mówić, żeby w całym mieście?Brudne, śmierdzące, strach też ich mijać, bo nie wiadomo jak się zachowa koń, bo woznica pijany.Nie i jeszcze raz nie!!Precz z dorożkami w mieście!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:11:54] • [IP: 80.245.182.***]

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:51] • [IP: 83.249.184.**] miasto mozna na piechote przesc wzdluz i wszez w 15 minuta, a wy tu marudzicie o jakis korkach... dokladnie ! zwiedzać miasto można z buta, a nie wozić d...py na furmance !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 21:10:26] • [IP: 80.245.188.***]

TAK TAK

Gość • Piątek [20.08.2010, 20:54:46] • [IP: 79.184.164.***]

jaki kowboj buahahahaha

Gość • Piątek [20.08.2010, 20:43:32] • [IP: 92.42.114.**]

Większość tych dorożek to rozpadające się smierdziele, jak Niemcy chca tym jeżdźcić to niech zamawiają kursy na swoję stronę

Gość • Piątek [20.08.2010, 20:31:51] • [IP: 178.238.251.**]

jeszcze czego! mao syfu nam warantuja w dzielnicy nadmorskiej! zlikwidwac calkowicie

Gryf Pomorski • Piątek [20.08.2010, 19:44:50] • [IP: 80.245.184.***]

Na wieś z tymi kuńmi !! Średniowiecze. Przejechać autem nie mogę przez was. Mało macie pól i łąk poza miastem? Innej roboty nie umiecie sobie znaleźć tylko te konie w smrodzie samochodów ciągacie? Absurd!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 19:11:13] • [IP: 92.42.112.***]

jeszcze czego?! A taxi od czego jest?!! Przez te konie takie korki wielkie będą ; /

Gość • Piątek [20.08.2010, 19:04:22] • [IP: 77.253.144.***]

proszę sięudać za granicę i zobaczyć zadbane czyste konie a nie jak nasze cuchnace

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:51:09] • [IP: 83.249.184.**]

-"blokuja, korki, smierdzi...itp". ..czytajac takie komentarze az smiac mi sie chce...co to za argumenty?? Fakt ze wladze powinny miec wieksza kontrole nad ta branza, ale Jeezzzzzzzzuuu..ludzie wyluzujcie troche! S.cie to nie W-wa...miasto mozna na piechote przesc wzdluz i wszez w 15 minuta, a wy tu marudzicie o jakis korkach...buhehahaha

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:39:39] • [IP: 80.245.182.***]

Dorożka na zdjęciu jest piękna, ale choćby była ze złota nie powinna mieć pozwolenia na poruszanie się po całym mieście. Dorożki wszędzie gdzie moga jeździć blokują ruch. Mamy tu od zarąbania nie umiejących jeździć autami niemców, latem pełno turystów, również zmotoryzowanych, promy i sygnalizację świetlną na której się stoi a nie jedzie... To jest ledwie 40 tysięczne miasteczko, a czasami natężenie ruchu jest w nim jak w Warszawie. Dorożki blokują ruch, a w Świnoujściu właściwie nie ma dróg które były by na tyle dobre i szerokie, aby umożliwiać bezpieczne (i zgodne z przepisami) wyprzedzenie takiej dorożki. Albo ruch jest duży, albo zakręt, albo linia ciągła, co chwila pasy dla pieszych... Ja często jadąc ul. Moniuszki wlokę się razem ze sznurem 3-4 samochodów za taką dorożką, bo jadąca tuż za dorożką kobieta boi się ją wyprzedzić, a pozostali kierowcy (w tym ja) nie podejmą ryzyka wyprzedzenia na takiej ulicy dwóch pojazdów, tymbardziej że zaraz jest łuk i niewiele widać... I toczymy się za nią aż do świateł

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:24:23] • [IP: 178.238.251.***]

Won do niemiec tam lepiej lepiej wejdziecie im w tyłki

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:20:58] • [IP: 93.94.187.***]

NA POCZĄTEK proszę zająć się swoimi końmi !! Większość jest zaniedbana i przemęczona!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:08:26] • [IP: 80.245.179.***]

a ja chce chodzic na golasa po całym miesicie a nie tylko po domu

Gość • Piątek [20.08.2010, 18:00:23] • [IP: 80.54.123.**]

na 3-4 wszyscy zatykamy nosy bo dorożka jedzie:)

Gość • Piątek [20.08.2010, 17:18:15] • [IP: 92.42.114.**]

Niech jeżdżą ale bez konia i odpowiednio szybko.

Gość • Piątek [20.08.2010, 17:01:32] • [IP: 92.42.115.***]

no chyba ich pogięło! sory, ale już i tak blokują i korkują ruch tam gdzie jeżdżą :/ poza tym jak te dorożki wyglądają... powinny raczej jeździć tam gdzie ich nie widać...

Gość • Piątek [20.08.2010, 16:40:38] • [IP: 212.183.140.***]

PASZLI WON !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 16:28:05] • [IP: 88.89.3.***]

pod warunkiem ze nie beda jezdzic mniej niz 60 km/h

Gość • Piątek [20.08.2010, 16:17:41] • [IP: 80.245.190.***]

Nie chcę żadnych dorożek, bez wyjątku!Wmieście jest tłok i niebezpiecznie-baaaardzo.A kto pozbiera nieczystości, które zostawi koń na przejściu dla pieszych czy w innym miejscu, jeśli wożnica nie zdąży podstawić naczynia pod ogon koniowi?A co będzie, jeśli koń się spłoszy...?Kiedyś na ul.Wojska Polskiego spłoszony koń staranował mi cały tył samochodu.Dajmy sobie spokój z dorożkami w calym mieścje!

smb • Piątek [20.08.2010, 16:08:31] • [IP: 80.245.184.**]

no to dostali chyba odpowiedz, HAHAHAHAHAHHAHAHA ! K thx bye

Gość • Piątek [20.08.2010, 15:43:35] • [IP: 83.20.194.**]

oki, dorożki tak, ale te smierdządze budy nazywane" dorożkami" NIE!! Sa tyl;ko cztery czyste dorozki, pozostałość to zbieranina smrodu, złomu, kalekich koni i podpitych woźniców z workami odchodów...

Gość • Piątek [20.08.2010, 15:40:21] • [IP: 92.42.116.**]

Jakbyście wieśniaki popatrzyli na dorożki to od jakiegoś czasu wyglądają co nieco inaczej. Zmiany są i u nich. Jednak nie bardzo wyobrażam sobie podróże po mieście w sznurku z powodu wolnej dorożki no chyba że będzie w galopie :)

Gość • Piątek [20.08.2010, 15:18:55] • [IP: 80.54.123.***]

A ja chce legalizacji marihuany. :)

Gość • Piątek [20.08.2010, 15:01:13] • [IP: 80.245.188.***]

o nieeeeeeeeeeee!! tylko nie po miescie!!

MAR • Piątek [20.08.2010, 14:52:50] • [IP: 91.149.29.***]

i tak sie nie da szybko jezdzic po swinoujsciu bo zawieszenie nie wytrzymuje to jak dla mnie niech sobie koniki pomykają po wsi swinoujscie

Gość • Piątek [20.08.2010, 14:45:54] • [IP: 195.117.222.**]

moim zdaniem dorozki powinny jezdzic po calym miescie ale musialy by by reprezentatywne dla naszego miasta. Mysle tutaj o czystych pachnacych zadbanych koniach, rownie ladnej dorozce a nie kawalku desek jezdzacych na czterech kolach od 'malucha'. Te bryczki bo dorozkami tego nazwac nie mozna powinny jezdzic tylko i wylacznie po lesie, ale to moja subiektywna ocena.

Gość • Piątek [20.08.2010, 14:43:18] • [IP: 10.217.5.***]

Dorozki u nas to wstyd... Te biedne konie takie zaniedbane, ze az slow brakuje. Smierdza na kilometr... By the way - panowie z dorozek mogli by laskawie sprzatac po swoich zwierzatkach, bo to co sie dzieje na pasie przygranicznym to juz nie miesci sie w glowie... Mowie stanowcze NIE !

Gość • Piątek [20.08.2010, 14:37:50] • [IP: 95.129.226.**]

tylko powoduja wieksze zatloczenie na drogach!

Gość • Piątek [20.08.2010, 14:14:38] • [IP: 80.245.185.***]

nie w centrum

Gość • Piątek [20.08.2010, 14:03:18] • [IP: 88.156.232.***]

Na Moniuszki w kierunku promenady wczoraj wyprzedzaly sie dwie dorozki z grobymi szwabami, za nimi autobus, sznur samochodow i rechot niemcow z zadowolenia jak to w polsce mozna poszalec.Zrobic cale miasto za smierdzacymi dorozkami i bedzie OK, bo pachnacych bryczeki koni BRAK!!

pasikonik • Piątek [20.08.2010, 13:57:38] • [IP: 217.97.199.**]

jeszcze konskie lajno nam potrzebne na ulicach

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:46:37] • [IP: 92.42.112.***]

Zamnknąć miasto dla pojazdów spalinowych zostawić tylko autobusy i dorożki sprzedać reszte parkingów pod budownictwo mieszkaniowe bedzie super rowery i melexy.

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:44:36] • [IP: 92.42.116.**]

nieeeeee maja swoja trase i niech sie jej trzymaja nie dosc ze w sezonie tyle samochodow sie porusza to jeszcze do tego dorozki

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:40:13] • [IP: 80.245.183.***]

Zgadzam się całkowicie z gościem z [20.08.2010, 12:16] • [IP: 88.156.234.***]

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:39:00] • [IP: 192.168.100.***]

do 184 na szczęście u nas szczyt trwa od 06 do 21 a później niech dorożki sobie jeżdżą

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:38:03] • [IP: 80.245.183.***]

NIE! Żadnych dorożek w centrum !! Wstyd, smród i wiocha ci dorożkaże. A w ogóle to trudno nazwać dorożkami te budki cyrkowe. Kicha i smród.

Autsajder • Piątek [20.08.2010, 13:30:09] • [IP: 68.67.8.**]

No cóż dorożka to atrakcja turystyczna. Nie będę się wypowiadał o stanie dorożkarzy i dorożek, bo to każdy widzi. Tylko w sezonie i po - też, szerokość naszych dróg pozostaje bez zmian. Względnie dobra przepustowośc ulic w mieście jest możliwa przy określonej prędkości pojazdu. Sam jechałem w długim korowodzie samochodów na ul. 11listopada, bo nie można było wyprzedzić dorożki. Przykro mi Panie i Panowie, ale szerokośc naszych ulic nie pozwala nam na to abyście mogli kursować po całym mieście. Zakorkujecie i tak zakorkowane miasto. Dopiero co udało sie jakoś przenieść rowerzystów z ulic na ścieżki rowerowe, a wy chcecie wprowadzić dorożki, które trudniej wyprzedzić niż rowerzystę. Naprawdę opamiętajcie się, są pewne ograniczenia techniczne, które nie mogą być ignorowane dla interesów jednej grupy.

Gryfica • Piątek [20.08.2010, 13:16:27] • [IP: 80.245.184.***]

Tak, już widzę jak dorożka tamuje ruch na rodzie przy pl. Wolności!! NIE! NIE! NIE!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:11:03] • [IP: 95.51.38.***]

Nie powinni jeździć wszędzie i spowalniać ruch samochodów i autobusów. Ciekawe w jaki sposób sygnalizują zamiar skrętu w prawo lub lewo. Chyba u nikogo nie ma żadnych kierunkowskazów. Czy wyciągają rękę na bok (tak jak rowerzyści), a jeżeli obok siedzi pasażer to jak wyciągają tę ręęęęęęęęęęęęęęękę?? Samochody muszą mieć przez okrąły rok wączone światła do jazdy. A co mają włączone dorożki - chyba wielkie oczy woźnicy.

smb • Piątek [20.08.2010, 13:09:10] • [IP: 80.245.184.**]

Mialo ich wgl nie byc, dac im palec to chca reke, taka prawda; /, niech sie ciesza ze wgl moga na kobylach pociskac po miescie i tak wystarczajaca wkurzaja ludzi gdy trzeba ich wyprzedzac a blokuja cala droge ; | biedne konie musza sie uzerac z takimi poldebilami Ehhh swinoujski cowboy nc

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:01:39] • [IP: 80.245.178.*]

nigdy w życiu!, te dorożki to wstyd dla miasta. Doprowadzcie je najpierw do jakiejs przyzwoitości (chociaz tak jak na foto) i wtedy żądajcie!

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:00:57] • [IP: 80.54.123.**]

To niech jadą na wieś!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 13:00:15] • [IP: 83.11.133.***]

No jasne. Może jeszcze wszyscy się przesiądziemy z aut na konie i dorożki i powrócimy do średniowiecza, bo autem to już teraz przez te dorożki nie da się jeździć, a jak powiększą im rewir działań to pozostanie nam tylko rower lub koń... Miasto skoro ma" w planach" bliższych czy dalszych tunel, to powinno zacząć od udrażniania ulic miejskich i głównych arterii komunikacyjnych, a nie korkowanie ich dorożkami.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:53:06] • [IP: 80.245.188.***]

NIGDY !

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:37:58] • [IP: 80.245.190.**]

NIGDY W ZYCIU.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:34:28] • [IP: 83.21.126.**]

Uważam ze dorożki mogą jezdić po wyznaczonej trasie. Tak jest w innych duźych miastach np Kraków, Warszawa, Poznań i inne.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:32:14] • [IP: 80.245.190.**]

Powinni móc jeździć na trasie od Bielika, Armii Krajowej, Plac Wolności, Grunwaldzka do przejścia granicznego. Przystanek powinien być na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z Nowokarsiborską w kierunku granicy. Za małe korki są w mieście więc pozwólmy jeszcze dorożkom na kursowanie wszystkimi ulicami. Pozdrawiam Pana woźnicę.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:23:17] • [IP: 80.245.186.**]

mnie zastanawia czy dzieci mogą prowadzić dorożki? nie raz widziałem jak mąlolaty prowadzą te pojazdy... jestem ciekaw tego

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:19:06] • [IP: 95.129.226.***]

Powinni stworzyć expreesline do Berlina...

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:18:28] • [IP: 95.40.206.***]

stowarzyszenie pegaz - rozumiem ze to stowarzyszenie dorożkarzy, bo konie to sa traktowane bardzo zle i nikt im stowarzyszen nie zaklada.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:17:59] • [IP: 92.42.118.***]

NIE NIE NIE, Tu się i tak kiepsko jeździ, a w sezonie, one tylko spowalniają ruch, niech jeżdżą tam, gdzie jeżdżą

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:16:09] • [IP: 88.156.234.***]

Jestem absolutnie przeciwny takiej decyzji.Akurat ta" BRANŻA" przynosi tylko wstyd miastu.Dwoma rękoma podpisuję się pod zarzutami do dorożkarzy które zostały umieszczone poniżej. Dodam jeszcze że powiatowy Inspektorat Sanitarny i Pan Kolanek we własnej osobie powinien reagować na brud w dorożkach, niechlujstwo wozaków i zanieczyszczenie ulic przez końskie odchody. Proszę również o wyjaśnienie innych poniżej stawianych zarzutów:Czy płacą oni jakiekolwiek podatki, czy sa ubezpieczeni? Czy mają jakiekolwiek przeszkolenie w obchodzeniu się z koniem i jakiekolwiek pojęcie o przepisach ruchu drogowego?. Czy ktoś kontroluje stan techniczny ich wehikułów Obserwując ich zachowanie - jest to wolnoamerykanka pod każdym względem.ŚWINOUJSKI WOZAK TO NIECHLUJ - NIE DBA O SIEBIE, WEHIKUŁ I O SWOJEGO KONIA>Moim zdaniem miasto (urząd) powinien jeszcze ograniczyć ilość ulic dla tego towarzystwa! W takim stanie prawnym i technicznym powinni poruszać się tylko po lesie i bezdrożach.

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:10:29] • [IP: 93.94.191.**]

Jeżeli wszystkie dorożki będą tak zadbane jak ta na zdjęciu to bez problemu moglyby jeżdzić dodawało by to uroku miastu, natomiast dorożki jakie są takie są to każdy widzi, najlepiej jak by jeżdziły po lesie zero obciachu ;]

Gość • Piątek [20.08.2010, 12:02:31] • [IP: 212.180.138.*]

co to to NIE! wystarczy tego smrodu i końskich kup na ul. Wojska Polskiego. Najpierw powymieniajcie te dziadoskie furmanki. Nie mówie, zeby były takie jak w Krakowie, ale chociaż takie jak na zdjęciu. Do tego wypadałoby się uymyć i włożyć czystą koszulę. A potem dopiero żądać.

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:43:15] • [IP: 178.238.240.***]

Chcieć to se możecie dużo...

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:42:47] • [IP: 80.54.123.**]

zastanawiam sie czy chodz jeden dorozkarz posiada umowe o prace i czy placi podatki, powinien rowniez placic podatek drogowy skoro korzysta z nich tak jak reszta kierowcow moze powinien sie tym zajac urzad skarbowy i sprawdzic czy kiedykilwiek byl ktos zgloszony. CZY TO JEST PRACA NA LEGALU??CZY KIEDYKOLWIEK BYLA??GDZIE SA ODPOWIEDNIE WLADZE??GDZIE JEST PIP??GDZIE SANEPID??Domagaja sie czegos a czy sami sa wporzadku wobec miasta i ludzi pracujacych??

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:41:08] • [IP: 79.162.174.***]

o ile mi wiadomo to dorożkom nie wolno jeżdzić na autostradzie. Od razu piszcie do Strassburga. To jest łamanie prawa taki zakaz

Leon z poczty • Piątek [20.08.2010, 11:40:18] • [IP: 83.249.184.**]

ktos z" miasta" powinien na powaznie podejsc do problemu.Okresowe kontrole stanu pojazdow, czystosc koni i wizerunek powozacych, chyba to jest wazne dla wygladu miasta.No i oczywiscie odpowiednie sluzby musza sprawdzic warunki w jakich konie sa przetrzymywane.Dorozkaze powinni miec dostep do wszystkich ulic w miescie, ale w okreslonych godzinach.Napewno w godzinach tzw. szczytu to chyba raczej nie...wszystko mozna jakos ulozyc zeby kazdy byl zadowolony, tzeba tylko troche rozsadku i dobrej woli.A tym ktorym przeszkadza zapach konia...no coz...zatkaj nos albo wyprowadz sie do warszawki, to bedziesz wachal piekny, zdrowy zapach spalin...

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:28:14] • [IP: 87.205.87.**]

maslanka ty to masz leb konski...

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:11:07] • [IP: 80.245.189.***]

Maślankiewicz tylko jak Hela kupe walnie na asfalt to nie zapomnij posprzątać

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:10:49] • [IP: 80.245.178.**]

Przy obecnym natężeniu ruchu w mieście nie wyobrażam sobie kolejnych utrudnień w postaci dorożek na dowolnych trasach, no niestety nie.

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:03:58] • [IP: 93.94.186.***]

jedna w miare wygladajaca dorozka w imieniu bandy brudasow !

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:03:45] • [IP: 92.42.117.***]

Nienawidzę turystów w naszym mieście, do tego chcą sie wozic koniami po całym ! coś bym dopisala ale nie chcem obrażać

Gość • Piątek [20.08.2010, 11:02:10] • [IP: 89.75.94.***]

a dajcie spokoj i tam jezdza po grunwaldziekij blokujac caly ruch, nie stosuja sie do przepisow, ustap dla nich nie istnieje a ato jak blokuja skrzyzowanie 11stego zwojska to wogoleporazka

MIESZKANIEC • Piątek [20.08.2010, 10:59:23] • [IP: 195.117.222.**]

Poza niektórymi arteriami w mieście, np. ul. 11 Listopada, która jest mało atrakcyjna do zwiedzania - nie ma u nas ulic na których można wyprzedzić takie pojazdy i moim zdaniem to dopiero zakorkuje już zatkane ulice miasta. JA SIĘ NIE ZGADZAM.

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:54:38] • [IP: 80.245.180.***]

taaa jasne za mało mamy korków i smrodu w mieście.

Czako • Piątek [20.08.2010, 10:47:38] • [IP: 79.162.50.***]

Jedyna doroszka w mieście wraz z właścicielem to ta na zdjęciu. Brawo !! Aż miło !! (Temu panu można dać zezwolenie) . Reszta brudasów z śmierdzącymi wehukułami nazywanych dumnie dorożkami powinny dostać całkowity zakaz poruszania się po wyspie bo to wstyd dla miasta i kompromitacja. ...

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:27:24] • [IP: 83.21.8.**]

jeszcze czego i tak mamy zakorkowane miasto przez te konie i ciuchcie niech sobie jeżdżą ale nie po drogach

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:17:05] • [IP: 80.245.187.**]

Chyba się w głowach poprzewracało. Oile można to coś nazwać dorożką. Prawie zawsze jak to coś przejedzie to jeszcze 10 minut smrut sie po tym czymś ciągnie!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:07:05] • [IP: 92.42.114.**]

korkuja miasto. ...

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:04:48] • [IP: 193.69.22.**]

Kowboj Maślankiewicz ZADZI!!

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:04:41] • [IP: 88.156.235.***]

żadna mi atrakcja. Z dorożek korzystają chyba głównie niemieccy staruszkowie (80+ lat) którym konie kojarzą się z czasami dzieciństwa. Za kilka lat ostatecznie wymrze to pokolenie niemieckich emerytów a dla następnego już konie i dorożki nie są atrakcją. Także może góra 10 lat i po koniach zniknie ślad.

Gość • Piątek [20.08.2010, 10:04:03] • [IP: 80.54.123.***]

cytat:" Właściciele dbają o konie i dorożki" - proszę pojęchać na działki na tyłach Mazowieckiej i zobaczyć, w jakich warunkach żyją niektóre konie. A nadchodzi jesień i zima. Byłoby dobrze, gdyby zadbali o swoje" zajezdnie" - tą przy stacji UBB i przejściu granicznym - ogniska, pseudogrille, stare krzesła, skrzynki, worki i totalny bałagan - i tak miałoby być w całym mieście ??

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:56:19] • [IP: 80.245.180.***]

zakazać całkowitego ruchu dość wiochy w świnoujściu

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:51:21] • [IP: 80.245.189.**]

zgadzam sie ale tylko wtedy gdy beda dorozki wygladaly jak te dwie na zdjeciu a nie jakies rozklapichy. ;pozdrawiam

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:48:24] • [IP: 83.14.49.***]

Po wyjściu z UBB wzrok przyjezdnych trafia od razu na 'obozowisko' dorożkarzy (ognisko, jakieś skrzynki, flaszki) oraz ich smętne szkapy. Witamy w III świecie.

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:28:02] • [IP: 80.245.190.***]

Powodzenia życze zaraz się okaże że resztadorożek też może i będzie koniec świata WIELKI MIEJSKI PARALIŻ korek na Grunwaldzkiej bedzie pewnie aż za granice, rondo wyłączą z ruchu Władysława IV konie zasrają po pachy ''będzie fajnie''

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:25:36] • [IP: 195.117.222.**]

Na początek powini wyczyścić konie, nie wspomne o wyremontowaniu rozklekotanego taboru

Gość • Piątek [20.08.2010, 09:15:56] • [IP: 80.245.190.***]

nigdy w zyciu na to nie pozwole !!

Maślankiewicz • Piątek [20.08.2010, 09:11:13] • [IP: 195.117.239.***]

Ja tam ich rozumiem i nie potępiam. Sam mam podobny problem w domu z moją Helą. Ona też lubi się przejechać po całym mieście i codziennie mnie o to prosi. To co? Ja mam odmówić własnej babie? No niech się kobiecina przejedzie. Ona se lubi objechać całe miasto dookoła. Lubi na Gdyńską, na Krzywą, Karsiborską. Ta cholera lubi się przejechać dookoła trójkątem: Grunwaldzka, Konstytucji, 11 Listopada. A najbardziej to się rwie na przeprawy promowe, szczególnie na Bieliki. No to ja se myśle - co będę babie żałował? Więc zawsze w nocy zaprzęgam ją w te półszorki, uzdy, chomąta, cugle i całą resztę i ganiamy se po mieście. Zawsze jest sporo uciechy, jak uciekamy przed psami, bo radiowozy są szybsze od mojej Helci. Ale - chwalić Boga - jakoś nam się zawsze udaje. Hela ma tylko pretensje, że w czasie tych ucieczek przed glinami za mocno ją smagam batem. Ale co zrobić? To jest adrenalina. Ja się wtedy prawie nie kontroluję. W tym sezonie to już nie zdążymy, ale na przyszły rok to zgłaszam Helę do Wielkiej Pardubickiej.

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:58:12] • [IP: 92.42.117.***]

Ja bym prosil o zmiane trasy tej ciuchci, zeby jezdzila jakimis bocznymi ulicami i nie tamowala ruchu. A co w koncu z przepisami na temat przewozu ludzi w przyczepach ? dla ciuchci zmienili przepisy ?

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:50:09] • [IP: 80.245.178.**]

Ta, może jeszcze zamiast taksówek chcą jeździć?? Tego by jeszcze w sezonie brakowało, dorożek w centrum miasta...

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:45:57] • [IP: 80.245.182.***]

To, że kilkadziesiąt osób (około 30) dziennie chce pojeździć dorożką po całym mieście nie jest absolutnie tematem godnym zmiany funkcjonowania miasta i zamiany jego ulic w cuchnące moczem (w asfalt mocz nie wsiąka) wiejskie drogi. Kto naprawdę lubi jazdę powozem ma okazję na Karsiborzu

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:45:28] • [IP: 80.245.186.**]

MIASTO JEST PRZECIĄŻONE RUCHEM ULICZNYM, INŻYNIERIA W TYM MIEŚCIE LEŻY, ULICE ZATŁOCZONE, MIASTO NIE JEST PRZYSTOSOWANE NA TAKĄ ILOŚĆ TURYSTÓW A TU JESZCZE DOROŻKA BĘDZIE NP. PO GRUNWALDZKIEJ ŚMIGAŁA... JESLI KTOŚ WYDA TAKIE ZGODY TO WYKAŻE SIĘ TOTALNYM BRAKIEM ZNAJOMOŚCI ZAGOSPODAROWANIA RUCHEM MIEJSKIM

anok • Piątek [20.08.2010, 08:42:11] • [IP: 88.156.235.***]

jestem przeciwna temu, i tak są dużym utudnieniem dla ruchu. Po za tym, chyba nie ma takiego miasta w Polsce, gdzie dorożki mogłybyy poruszać się po wszystkich ulicach.

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:38:10] • [IP: 80.245.186.***]

wojska polskiego plus dorozka plus godziny szczytu. wszystko jasne :D

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:35:37] • [IP: 80.54.123.***]

Jasne i jeszcze z 10 cholernych" ciuchci" do tego dorzucić wiecej niemieckich baranów jadących 20km/h i ktoś kiedyś nerwowo nie wytrzyma, rozpędzi się i pi...nie w cały ten burdel.

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:27:11] • [IP: 92.42.119.**]

jeszcze czego... marzycie chyba spowolniacze

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:26:25] • [IP: 80.245.190.***]

dorozkarze chyba was * nie powinniscie wogole jezdzic po swinoujsciu tamujecie ruch zchecia wam bym wystawial mandaty za to jak chcecie pojezdzic to do lasu

ROSOMAK • Piątek [20.08.2010, 08:18:51] • [IP: 93.94.184.***]

DO LASU ALBO W POLE. Szkopy i tak zapychają miasto samochodami na promce panuje niemiecki i jeszcze by chcieli dupy wozić po mieście dorożkami. Mają porąbane pociągi które i tak tamują ruch w mieście. Puknijcie się w czoło ludzie zanim coś wymyślicie.Niech kobyłami piłują u siebie po drogach.

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:16:14] • [IP: 217.97.193.***]

takiej jak ta dorażka powinno pozwolić poruszać się po całym mieście. To powinna być zachęta dla innych aby tak się prezentować

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:15:55] • [IP: 83.31.49.***]

Na całym świecie turystyka jest potęgą. Miasto Ąwinoujście praktycznie jest zamknięte i nie ma tras przelotowych. Dorożki praktycznie mogły by poruszać się po całym mieście. Można ograniczyć w pewnych ciągach komunikacyjnych i to tylko w pewnych okresach czasowych. To chyba przerasta możliwości naszej biurokracji Pana Prezydenta?

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:11:40] • [IP: 192.168.100.***]

Odstępstwo od reguły?? Oni już sami są wyjątkami Ale muszę przyznać że dorożka na zdjęciu jest na medal Niech inni wezmą od tego Pana przykład i wtedy rozmawiajmy o" odstepstwaych od reguł".

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:10:32] • [IP: 93.94.188.***]

Dorożkarze od zawsze narzekali i narzekają! Przecież jesteśmy niby cywilizowanym narodem, a tu takie niesnaski, pretensje do najwyższego, za swój koński los :-)

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:05:59] • [IP: 80.55.145.**]

dorozki won chyba ze tego pana na zdjeciu to niech jezdzi po calym miescie wprowadzic kryteria oceny wygladu dorozki i woznicy albo po calym miescie jak ten pan albo tylko lasami jak wiekszosc

Gość • Piątek [20.08.2010, 08:03:07] • [IP: 92.42.118.***]

jestem zdecydowanie ZA poruszaniem się dorożek tylko po ul. Wojska Polskiego i ewentualnie po ul. Bałtyckiej !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:37:31] • [IP: 80.245.181.***]

Może jeszcze napis pojazd uprzywilejowany ? Tam gdzie mają zgodę i tak tamują ruch a jak by dostali zgodę na wszystkie ulice to tamowali by go w całym mieście

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:34:35] • [IP: 192.168.100.***]

popieram poprzednika - niech ktoś spróbuje wyprzedzić jadącą dorożkę na Konstytucji lub Piłsudskiego nie mówiąc o ulicach jednokierunkowych gdzie po lewej stronie parkują samochody

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:30:39] • [IP: 212.160.162.***]

nie, nie i nie !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:29:07] • [IP: 95.129.226.***]

a czy muszą tak śmierdzieć?(konie, dorożki czy woźnice?)

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:23:37] • [IP: 95.142.154.***]

dla tego pana bym wydal specjalne pozwolenie bo ma jedyne normalne ladne bryczki

idiota świnoujski • Piątek [20.08.2010, 07:11:36] • [IP: 93.94.185.***]

...pewno - niech jeżdżą wszędzie. Zasrać ten grajdoł całkowicie !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:09:50] • [IP: 80.245.180.***]

Nigdy w życiu wystarczy że na wojska polskiego jest wieś

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:08:34] • [IP: 93.94.186.***]

tak pewnie niech jeszcze pływają bielikami jadą w trasę do Międzyzdrojów

Gość • Piątek [20.08.2010, 07:05:55] • [IP: 195.117.222.**]

NIE MA MOWY !! zreszta dorozka to jest tylko jedna reszta to szmelc i zlom nie wspomne o kierujacym NIE !!

Gość • Piątek [20.08.2010, 06:59:19] • [IP: 94.78.173.***]

Jest was duzo mniej i oby tak zostalo.

Gość • Piątek [20.08.2010, 06:23:09] • [IP: 92.42.119.***]

ludzie czy was juz calkiem poj... smrod z tyhc koni wali szczaja gdzie chca groturystyka to nie w s-ciu wypad mi na wioche smierdziele ibrudasy

Gość • Piątek [20.08.2010, 06:03:41] • [IP: 92.42.118.**]

Wypuścić na miasto? Nieektóre dorożki przypominaja róskie uazy z lat 50.

Gość • Piątek [20.08.2010, 05:00:46] • [IP: 80.245.189.***]

niestety nie moga jezdzic po całym miescie i tak tamują ruch samochodów nie mówiąc o łajnach tu i uwdzie.

Oglądasz 1-132 z 132
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■