POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [03.08.2010, 07:40:39] • Świnoujście

Basen w szpitalu, jeziora na ulicach

Basen w szpitalu, jeziora na ulicach

fot. Sławomir Ryfczyński

Ulewa jaka przeszła nad Świnoujściem po południu spowodowała, że w kilku miejscach miejska kanalizacja deszczowa nie była w stanie przyjąć takich mas wody. Ale woda przeszkadzała nie tylko na ulicach. Kilka budynków uległo podtopieniu. Najgorzej, że nasz nowoczesny szpital także nie jest „wodoszczelny”.

Jazda po mieście po takiej ulewie to w Świnoujściu zabawa idealna dla miłośników sportów ekstremalnych. A, że takich amatorów wciąż nam przybywa więc i „urwanie chmury” może być dla niektórych zjawiskiem pożądanym. Na pewno jednak są miejsca, w których powinniśmy lepiej zabezpieczyć się przed skutkami gwałtownych opadów. Prawdziwy potop przeżył w poniedziałek Miejski Szpital. Podjazd dla karetek od strony parku zamienił się w prawdziwe jezioro. W tym miejscu architekci po prostu zapomnieli, że nad morzem może zdarzyć się prawdziwa ulewa.

Basen w szpitalu, jeziora na ulicach

fot. Sławomir Ryfczyński

Ratownicy medyczni mogą wprawdzie zaopatrzyć się w kalosze ale cóż ma powiedzieć personel szpitalny, któremu woda wdziera się na korytarze lecznicy? Sytuacja, w której jedyną metodą osuszenia parteru lecznicy jest strażacka motopompa jest co najmniej dziwna. (Dobrze chociaż, że strażakom pompy nie zalało…)

Basen w szpitalu, jeziora na ulicach

fot. Sławomir Ryfczyński

Podobna co przy szpitalu basen mieli także kierowcy policyjni zmierzający do bazy ulicą Krzywoustego od strony miasta. Tu także mieliśmy prawdziwy „Bajkał”. Aż dziw, że na miejscu nie pojawili się wędkarze… . Sytuacja wykazała, że zamiast kupować kolejne radiowozy należy poważnie rozważyć zakup dla policjantó1) amfibii. Szczęścia nie mieli również klienci „Komfortu” przy ul. Dąbrowskiego. Tu także studzienki kanalizacyjne już po paru minutach wypluwały zamiast przyjmować wodę.

Basen w szpitalu, jeziora na ulicach

fot. Sławomir Ryfczyński

Oj, czas najwyższy wziąć się za naszą kanalizację bo kto wie... Może już za kilka lat w wyniku globalnych zmian klimatycznych znajdziemy się w strefie, charakteryzującej się porą deszczową. .. W takiej sytuacji Świnoujście zamieni się pewno w jedną wielką lagunę.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-64 z 64

Gość • Środa [04.08.2010, 23:26:27] • [IP: 80.245.189.*]

fajnie że na zdjęciach nie zamazano jerestracji a potem są głupie telefony do policji

Gość • Środa [04.08.2010, 09:30:58] • [IP: 95.41.125.**]

aby zapobiec następstwom zalania już dziś powinny trwać prace poprawcze !

Gość • Środa [04.08.2010, 09:16:00] • [IP: 92.42.119.***]

uja prawda nie zalało tak monte casino po pierwsze mam widok na tą ulicę z okna po drugie co dzień jak gdzieś wychodzę to właśnie chodzę tą ulicą to samo tyczy się szpitala chodzę 5 razy dzienie z psem do parku przy tym szpitalu i też nie było zalane ;/

Gość • Środa [04.08.2010, 05:32:34] • [IP: 80.54.123.**]

zmurek wiaderko od wnuczki pozycz i jazda wylewaj moze sie Tobie w tym durnym lbie wyobraznia rozjasni i zatrudnisz normalnych ispektorow nadzoru, to dziadostwo co zatrudniasz razem z toba WON

Gość • Środa [04.08.2010, 00:57:26] • [IP: 92.42.112.**]

oczywiscie trzeba miec wielce skonczone studia zeby zostac architektem i budowac cokolwiek. tymczasem nawet debil wie ze woda wybiera sobie najlatwiejsza droge czyli droge w dol a na takim dole zbudowany jest szpital i nie tylko. ale czy gadanie cos zmieni ? Nie...wiec brawo dla architektow..dames

Gość • Wtorek [03.08.2010, 22:29:32] • [IP: 80.245.182.**]

Ale siara!! Wstyd przed turystami!! Ludzie, w którym wieku żyjemy?? Bo dinozaury już wyginęły... :/

Gość • Wtorek [03.08.2010, 22:21:48] • [IP: 93.94.186.***]

Zresztą co się dziwić, piszecie o fachowcach, inżynierach i specjalistach, a oni już dawno stąd wyjechali. Dobrzy inżynierowie siedzą za granicą a u nas w kraju są dorobkiewicze a nie fachowcy, byle tylko kasa była a nie jakość. A o projektantach już nie wspomnę bo to po prostu kosmici, którzy projektują budynki bez należytej wiedzy o użytkowości elementów budynku. Byleby tylko bryła budynku była ładna a reszta może nie być funkcjonalna. Te ich projektowane" kwiatki" nadają się na inne strefy klimatyczne a nie na taką jaka panuje u nas. Najgorsza jest właśnie woda opadowa i jej następstwa, a budynki się powinno tak projektować by ich elementy i instalacje zapewniały szybkie odprowadzenie wód opadowych jak najdalej od budynku. Zamiast tego wiele obiektów gromadzi wodę na dachach, tarasach, w garażach i na terenie przyległym. A wilgoć później robi swoi tak jak już ktoś tu wspomniał. Najgorsze, że ci inżynierkowie i projektanci zapierają się, że wszystko jest dobrze i zgodnie z przepisami zamiast naprawić błąd.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 22:20:59] • [IP: 95.129.224.**]

Przecież w tym wydziale pracują sami" specjaliści"

Gość • Wtorek [03.08.2010, 21:58:11] • [IP: 93.94.186.***]

To już naprawdę przesada, żeby po każdym większym deszczu zalewane było całkowicie wejście główne do szpitala. Przecież trzeba tam zrobić odwodnienie z pompami zanurzeniowymi, ile to jeszcze czasu będzie trwało? Zacznijcie od zrobienia odwodnienia krawędziowego na jezdni z jakimiś studzienkami chłonnymi - można je bez problemu umiejscowić 10 metrów dalej na pobliskim trawniku przy Parku Zdrojowym. Czy to jest naprawdę aż takie wielkie i kosztowne przedsięwzięcie szanowni Państwo z Wydz. Inżyniera Miasta?? Rozebrać kawałek jezdni wkopać kręgi, kratkę na wierzchu, potem z kostki betonowej korytka przy krawędzi i po kłopocie. Wystarczy koparka i 5 ludzi, max tydzień roboty. Zastanówcie się czy nie warto, zamiast patrzeć co się dzieje z nowo wyremontowanym szpitalem. Chyba na takim negatywnym wizerunku nikomu nie zależy, a może magistrat chce zdobyć wysokie miejsce w rankingu nieudacznych inwestycji??

Gość • Wtorek [03.08.2010, 21:55:03] • [IP: 80.245.188.***]

A gdzie była p.inspektor budowlana {Mizińska} jak odbierano szpital - to się nazywa fachowy odbiór. Altanki na działkach każe budować na 1.80m nad poziom moża, a szpital wybudowano w dole. Prąbane przepisy i nie tylko {urzędasy też}

Gość • Wtorek [03.08.2010, 21:16:00] • [IP: 217.97.199.*]

może to instalacja deszczowa a nie kanalizacyjna bo byśmy pływali w g... oj czas się douczyć

Ponury Żniwiarz • Wtorek [03.08.2010, 20:12:03] • [IP: 79.162.139.**]

Przecież tą wodę można było odgombkować.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 19:17:21] • [IP: 83.21.44.**]

Drenaż w budownictwie, czyli jak skubać inwestora ? Często w praktyce spotykamy się z nieprawidłowym wykonaniem drenażu obiektu budowlanego. Przez wiele osób, drenaż jest niedoceniany. Jest znany sposób na odwodnienie gruntu i budynku, jest również metoda odwodnienia wykopu na czas wykonywania fundamentów, murów i izolacji; jest też wreszcie sposób na ochronę budynku przed podtapianiem. Czy drenaż spełni nasze oczekiwania, zależy wyłącznie od jego prawidłowego jego zaprojektowania, a następnie wykonania. Szkody wyrządzane przez wody opadowe polegają nie tylko na tym, że zalewają one pomieszczenia podziemne i utrudniają ich użytkowanie; mogą być też przyczyną zmniejszenia wytrzymałości gruntu oraz trwałości murów, a także powodować uszkodzenia wykładzin podłogowych i opraw ścian, w wyniku przemieszczanie się wilgoci pod wpływem temperatury. Woda gruntowa może być przyczyną powstania tzw. soczewek lodowych, wysadzin lub innych negatywnych zjawisk, utrudniających nie tylko prowadzenie robót budowlanych ale przede wszystkim i późniejszą eksploatację budynku. Wykonanie dokumentacji drenażu wymaga podstawowej znajomości zagadnień technicznych z zakresu inżynierii wodnej, dlatego też projektowanie drenowania uważane jest za specjalizację. Na ogół odwodnienie może być projektowane przez inżynierów budowlanych w ramach dokumentacji technicznej zabezpieczenia budynku od wody gruntowej. Pytanie, czy osoba sprawująca nadzór na modernizacją Szpitala - miała wymagane kwalifikacje budowlane ? A SWOJĄ DROGĄ, CZY NIE NALEŻAŁOBY TU WYMIENIĆ tego „inspektora” CHOCIAŻBY Z INICJAŁÓW ?

Gość • Wtorek [03.08.2010, 19:15:16] • [IP: 83.20.15.***]

wpierw było za sucho teraz za mokro ludzie co wy wreszcie chcecie

Gość • Wtorek [03.08.2010, 17:22:44] • [IP: 80.245.185.**]

piękne studzienki piękne!!ku...wa!! to tylko u nas i to w około szpitala ja pierdykam

Gość • Wtorek [03.08.2010, 17:13:18] • [IP: 92.42.118.***]

Płynie Wisła po swojej krainie

Gość • Wtorek [03.08.2010, 16:44:15] • [IP: 80.245.189.***]

jak się za duze pieniądze zatrudnia projektantów bez wobraźni to ma się takie efekty jak w szpitalu.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 16:42:24] • [IP: 95.41.180.**]

Pozostaje wykopać na środku przejazdu dołek i woda hlup, hlup poooooppppłłłłłłyyyynie. B-)

Gość • Wtorek [03.08.2010, 16:36:17] • [IP: 95.129.226.***]

Na Marynarzy niby kanalizacja nowa zrobiona a zalało i autka przepływały wczoraj :)

Gość • Wtorek [03.08.2010, 16:04:06] • [IP: 93.94.186.*]

Zgadzam sie na Slowackiego turysi robili sobie zdiecia a mlodzi na desce serfowali.W koncu ta Slowackiego sie zarwie, nowe dolki juz powstaly.

Pseudonim • Wtorek [03.08.2010, 16:01:45] • [IP: 79.162.139.**]

Powinni chociaż szpital w pompę zaopatrzyć, a nie męczyć biednych strażaków.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 15:32:03] • [IP: 92.42.118.***]

i czyja to wina, no, czyja?

Gość • Wtorek [03.08.2010, 15:16:29] • [IP: 88.156.233.*]

tylko ze wypowiedzi z godz. 14:30 nie ma hehe...to co ty popierasz??/moranie!!

Gość • Wtorek [03.08.2010, 15:09:59] • [IP: 127.0.0.*]

zderzak urwal sie przy zaledwie 15 20 km/h!!

fred • Wtorek [03.08.2010, 14:48:22] • [IP: 80.54.123.**]

jaka laguna... Venecja :) no ale szpital to naprawdę porażka, chyba warto by było dosypać piachu i pierwsze piętro zrobić jako parter :)

Gość • Wtorek [03.08.2010, 14:33:18] • [IP: 83.21.79.***]

Popieram wypowiedź z godz.14.30... I taki ma potem pretensje, że urwał zderzak. A ludzie fotki robili i nic mu nie powiedzieli... bo to nie jego fotografowali haha!

Gość • Wtorek [03.08.2010, 14:13:56] • [IP: 217.97.193.***]

Trzeba być imbecylem, by w taką wodę wjeżdżać z taką prędkością jak ten na fotce, a póżniej zdziwienie, że zderzak urwał albo coś innego szwankuje.Auto to nie łódż motorowa nawet jak terenowe.Od czasu do czasu zdarza się, że pod powierzchnią takiej kałuży kryje się głęboka wyrwa a wtedy...Nie wspomnę o zachlapanych elewacjach za które można kierującego autem pozwać o zwrot nakładów.Płytka wyobrażnia nie popłaca.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:49:04] • [IP: 80.245.183.***]

byra, gardenowczyk, siwy dziadek...i wszystko jasne.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:37:05] • [IP: 83.15.119.***]

NIECH MIASTO NAJPIERW ZMODERNIZUJE SIEC ISTALACJI WODNEJ I KANALIZACYJNEJ , A DOPIERO POZNIEJ ZEZWALA NA BUDOWE NOWYCH APARTAMEBTÓW

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:34:16] • [IP: 217.97.199.*]

dzindzinierom z przydziału wielkie brawka :-)

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:31:24] • [IP: 83.15.119.***]

ULICA SŁOWACKIEGO ZALANA JEST ZAWSZE NAWET PO SŁABYCH OPADACH DESZCZU, WIZYTÓWKA KURORTU

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:25:19] • [IP: 92.42.114.**]

Co do szpitala to już pisałem -wykopać dół, zamontować pompę z pływakiem za 200zł, podłączyć, zakryć kratką, trochę węza do studzienki-koszt może 500zł i po problemie.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:23:37] • [IP: 92.42.117.***]

CO DALEJ??

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:23:08] • [IP: 92.42.117.***]

Może następny artykuł, CO DALEJ??

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:14:41] • [IP: 95.129.224.***]

przeciez to bylo takie logiczne, że to wejście do szpitala przy byle deszczu bedzie podmywane nie mowiac już o jesiennych cofkach. ... co za baran to wymyślił? archtekci po studiach ;a tu zwykły szary człowiek widzi to gołym okiem, bez kitu...

Gość • Wtorek [03.08.2010, 12:04:28] • [IP: 92.42.114.***]

15 min padało, a Świnoujście pod wodą.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 11:50:41] • [IP: 127.0.0.*]

Ja zerwalem sobie zderzak przez ta wode, tam gdzie ten jeep przejezdza na zdjeciu. poprostu masakra!! A ludziska stali robili zdjecia i nic nie powiedzieli, nie krzyczeli ze zderzak sie zerwal, piepszona mentalnosc... A z drugiej strony wladze miasta powinny cos zrobic z tymi studzienkami, lekka przesada, kanaly sciekowe sprzed stu lat...

Gość • Wtorek [03.08.2010, 11:22:20] • [IP: 95.129.224.***]

15 minut deszczu i szpital zalany ten kto wymyslil projekt przebudowy szpitala powinien dostac nobla

Kopciuszek • Wtorek [03.08.2010, 11:11:30] • [IP: 88.156.233.***]

A strażaki jadą ostro z koksem..tzn z wodą:))

Gość • Wtorek [03.08.2010, 11:10:58] • [IP: 80.245.191.***]

mamy najwiekszą zlewnie wody na świecie i wstyd tylko że. .brak słów

Gość • Wtorek [03.08.2010, 11:01:59] • [IP: 78.131.222.**]

ktoś napisał, że nie wiemy co to prawdziwy deszcz. Na nasze szczęście tego nie wiemy bo nam wystarczy krótki deszczyk i wszystko jest zalane, dziadostwo jakie się ostatnio dzieje w tym grajdole aż szczypie w oczy.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:53:50] • [IP: 78.131.222.**]

Wczoraj jechałem tą ulicą co gość na skuterku ze zdjęcia. W trakcie ulewy wybijały studzienki, zastanawiam się dlaczego, przecież tak mocno nie wlało? Śmierdziało szambem -brawo dla włodarzy Świnioujścia.

idiota świnoujski • Wtorek [03.08.2010, 10:45:33] • [IP: 93.94.185.***]

Czyli jednak nie taki nowoczesny jak z fasady się wydaje !!

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:36:40] • [IP: 83.12.40.***]

Może pani inżynier znajdzie jakieś kolejne racjonalne wyjasnienie tych wszystkich baboli, dzięki którym na niektórych ulicach można się czuc jak na basenie (mimo ogromnych pieniędzy jakie miasto wydaje na wymianę deszczówek na wszystkich ulicach, za co te firmy biorą kasę, czy ktoś sprawdza jak to jest robione?) no i szpital... czy to zostanie w końcu naprawione?

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:23:20] • [IP: 80.54.123.***]

jak złamiem dwie nogi to jak ja tam dojdem po gips, pytam się?

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:20:53] • [IP: 92.42.112.***]

Globalne ocieplenie to mit wymyślony przez pazernych na pieniądze zielonych. A dwa że ktoś za szpital wziął kasę do kielni więc teraz niech odpowiada za to niedopatrzenie.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:19:07] • [IP: 88.156.235.***]

tak zaprojektowali ten szpital to maja, pajace

Gość • Wtorek [03.08.2010, 10:06:13] • [IP: 83.21.124.**]

No i dobrze, bo w szpitalu powinien być basen do rehabilitacji chorych. W końcu inwestycja została przepłacona o koszt dobrego basenu.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:41:45] • [IP: 80.245.180.**]

To nie Urząd Miasta jest winien. Opłaty przyjmuje ZWiK i moim zdaniem ich trzeba krytykować że nic nie robią.Przecież są spółką na własnym rozrachunku.Jak zaczniemy ich krytykować a nie Urząd Miasta to może wemą się za to za co biorą pieniądze.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:41:14] • [IP: 92.42.112.**]

Ulewa ? Padało tylko około 20 -30 minut do cholery ! Gdzie są odpowiedzialni za odbiory budów? Czy deszcz to nowe zjawisko atmosferyczne ? Byle taniej zrobić, taniej wybudować a potem jakoś to będzie. Taka jest dzisiaj dewiza ! SZOK !

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:33:38] • [IP: 95.40.99.**]

Czy w czasie budowy szpitala nigdy nie padał deszcz aby projektant natychmiast mógł pomyśleć i zapobiec temu na przyszłość, chyba, że budowniczy myśleli jakoś to będzie. Niedługo go zlikwidują jak warszawkę i chory pojedzie do Szczecina. PRZYSZŁOŚĆ

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:31:18] • [IP: 95.129.225.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:29:21] • [IP: 195.117.222.*]

szpital zbudowali w takim dołku, że zawsze będzie zalewany.trochę popadało i coś takiego

Gość • Wtorek [03.08.2010, 09:04:48] • [IP: 80.62.25.**]

ale imbecyl zaprojektował ten szpital! a i ktos go zatwierdził, też debil.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:55:36] • [IP: 192.168.100.***]

Wy nie wiecie co to jest prawdziwa powódz i zalanie domów, tak jak w Poznaniu czy Warszawie albo Wrocławiu.Troche wiecej wody i płacz

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:44:50] • [IP: 80.245.190.***]

szpital cierpi po każdej większej ulewie... nie ma kto zająć się tym... brawo wszyscy odpowiedzialni za brak wyobraźni

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:43:29] • [IP: 80.54.123.**]

Smieszy mnie to z tym szpitalem:) przeciez juz za pierwszym razem powinni cos zrobic! Bylo wiadomo ze w koncu przyjdzie deszcz!!

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:22:57] • [IP: 80.245.190.**]

Panie Prezydencie, zmień Pan swoich urzędników odpowiedzialnych za inwestycje w mieście. Nie widzi Pan, czy raczej nie chce Pan widzieć, że Pana" topią". Kazda inwestycja w mieście okazuje sie klapą. Teraz dojdzie jeszcze stadion po którym znów Pan straci kilkanaście osób ze swojego elektoratu. Chyba że kuż Pan wysiada z tego pociągu. No to ok i adios.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:17:42] • [IP: 80.54.123.**]

prezydencik co Ty na to? jest OK. wedlug Ciebie napewno tak myslisz

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:10:42] • [IP: 80.245.184.***]

co tam takie male podtopienia...kajakami bedziemy plywac po szpitalu, nic nikomu sie nie stanie.gorzej z sufitem ktory spada na glowy sukcesywnie na izbie przyjec

Gość • Wtorek [03.08.2010, 08:00:53] • [IP: 195.205.239.**]

Ale za to mieliśmy Coolturę, wiec czego Wy malkontenci znowu marudzicie. W zielonym gaju, ptaszki spiewają, ptaszki śpiewają pod jaworem...

Gość • Wtorek [03.08.2010, 07:46:39] • [IP: 83.24.69.***]

Ale fachowcy? Tak prymitywnie wypziomować dojścia do budynku. Ta budowa, to oczko w głowie Pana Prezydenta Żmurkiewicza i jego pracowników administracji. Amatorzy. Az czyje pensje będą poprawki? Za nasze podatki!!

Gość • Wtorek [03.08.2010, 07:46:02] • [IP: 93.94.186.***]

Każda ulewa powoduje powstanie jeziorka u zbiegu ulic Sikorskiego -Monte Cassino-Hołdu Pruskiego i to od wielu lat.Widać obecne i stare władze tego nie widziały.Niech odpowiedzialne służby wezmą się za uczciwą robotę w tym miejscu.

Gość • Wtorek [03.08.2010, 07:44:00] • [IP: 95.129.224.***]

To jest bylo" wczoraj" co powiemy dzis/jutro kiedy to odwiedza nas intensywne opady?Widac ktos nie myslal projektujac" Nowy Szpital"

Oglądasz 1-64 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■