Wyrosła ona z przekonania że w ten sposób samochód nie zużywa paliwa co jest nieprawdą bo silnik musi wtedy zużyć paliwo by nie zgasnąć. Co gorsza jazda na wciśniętym sprzęgle pogarsza możliwości kontrolowania samochodu oraz osłabia hamowanie i wymusza dłuższe i częstsze używanie hamulców co przyczynia się do ich przedwczesnego zużycia. Technika ta jest tym bardziej nonsensowna że jednostki sterowane elektronicznie wyłączają dopływ paliwa gdy silnik jest ujemnie obciążony (czyli napędzany przez pęd samochodu- hamowanie silnikiem). Odcinanie paliwa następuje też w wielu samochodach gaźnikowych, np. FSO ok.30 lat temu zaczęła stosować w swoich samochodach zawór "ZHS" który odcinał paliwo podczas hamowania silnikiem. Pomimo tego nadużywanie sprzęgła jest w Polsce nadal praktyką powszechną co świadczy o rażąco słabym wyszkoleniu większości ludzi posiadających uprawnienia do kierowania samochodami, a to z kolei można śmiało uznać za podstawową przyczynę wypadków.
co z tego zesie uczy skoro i tak i od dziadka 70 lat niczego sie nie dowie? wszyscy mysla ze sie znają, a nawet pojecia nie mają jak działa chocby sprzęgło czy dyferencjał
Ten artykuł jest kierowany raczej do osób które robiły prawko dawno temu, bo teraz hamowania silnikiem uczy się na kursach.
Do Gość • Poniedziałek [02.08.2010, 10:00] • [IP: 217.97.193.***] Masz rację w 100%.Było to sprawdzane w wielu przeróżnych programach motoryzacyjnych oraz gazetach. . Ja stosuję tą technikę od kiedy mam prawo jazdy.
Wystarczy mieć komputer pokładowy i obserwować wskazania:hamowanie silnikiem daje zerowe spalanie (oczywiście do pewnego momentu) natomiast hamowanie ze sprzęgłem daje spalanie (u mnie) rzędu 1-1.2 l, w zalezności ile elektryki mam włączone.
nie debilny artykul tylko prawdziwy!! trzeba tylko troszke sie znac na tym! a nie gadac ze to bzdury!! bardzo madry i pouczajacy artykul dla wiekszosci kierowcow.
...taak? nie może byc. Do kogo ten artukol jest chyba do tych co jeszcze maja w garażach te FSO
No właśnie podali by konkrety, np. ile paliwa zużywa silnik przy 1, 5- 2 tys. obr./min a ile na biegu jałowym czyli przy 800-900 obr./min.
co za debilny artykół. Niech autor poda konkretne dane z prób, a nie cytuje truizmy. Hamowanie silnikiem oszczędza klocki hamulcowe, a nie paliwo