Badania zlecone zostały firmie 2ba szkolenia i doradztwo strategiczne. Rozpoczęły się z początkiem wakacji i potrwają do końca października.
Zostały one podzielone na 2 etapy: badania letnie, prowadzone w okresie wakacji i jesienne, które będą realizowane w październiku. Rozłożenie badań w czasie pozwoli poznać różnice w zachowaniach i preferencjach turystów w tych porach roku. Dodatkowo w realizacji badań uwzględniono, że będą one prowadzone w sposób ciągły w trakcie całego sezonu letniego, tj. od początku wakacji - ostatni weekend czerwca do końca sierpnia. Takie podejście pozwoli na większą obiektywizację odpowiedzi i da pełniejszy obraz ruchu turystycznego. Chodzi tutaj o badania metodą wywiadu bezpośredniego za pomocą ankiety z turystami (badania PAPI), przebywającymi w Województwie Zachodniopomorskim. Obejmą one 1 200 turystów polskich i 1 000 turystów zagranicznych.
Badania metodą wywiadu bezpośredniego prowadzone będą na próbie dorosłych Polaków i turystów zagranicznych, przebywających w wymienionych destynacjach, w atrakcjach turystycznych, charakteryzujących się największym natężeniem ruchu turystycznego. Miejsca te generują ponad 60% ruchu turystycznego w Województwie Zachodniopomorskim. Są to:
Miasta: Szczecin, Koszalin,
Pas nadmorski i wybrane (wskazane) miasta: Świnoujście, Rewal, Kołobrzeg, Darłowo,
Pojezierze Drawskie: Czaplinek, Szczecinek,
południowa część regionu, na granicy z Niemcami i
wskazana miejscowość: Cedynia
Głównym celem badania jest wielostronna i pełna charakterystyka krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego w Województwie Zachodniopomorskim, czyli:
charakterystyka ruchu turystycznego w Województwie Zachodniopomorskiego,
poznanie preferencji turystów odwiedzających Województwo Zachodniopomorskie,
poznanie postrzegania i oceny przez odwiedzających oferty turystycznej Województwa Zachodniopomorskiego,
identyfikacja różnic w modelu zachowań pomiędzy turystami krajowymi i zagranicznymi,
charakterystyka zmiennych demograficznych, socjologicznych i ekonomicznych, określających ruch turystyczny – określenie profilu obecnych i potencjalnych odwiedzających,
określenie potencjalnego popytu na ofertę turystyczną regionu.
Część celów badawczych zrealizowana zostanie za pomocą wywiadu telefonicznego (badania metodą CATI), które obejmą 1 000-osobową próbę ogólnopolską. Dzięki tym badaniom zarządzający ruchem turystycznym dowiedzą się, jak postrzegane jest Województwo Zachodniopomorskie przez odwiedzających i nieodwiedzających. Wywiady z nieodwiedzającymi pomóc mają poznać preferencje tej grupy i dowiedzieć się, jak nakłonić ich do przyjazdów turystycznych do Regionu.
Województwo Zachodniopomorskie jest jednym z najbardziej „turystycznych” regionów w Polsce. Według statystyk GUS-u za 2008 r. w Regionie znajduje się 107 800 miejsc noclegowych w 840 obiektach. 1 742 580 turystom udzielono łącznie 10 033 801 noclegów. Wskazane destynacje, w których prowadzone będą badania, dysponują 48,2% miejsc noclegowych Województwa Zachodniopomorskiego, w tym 60% miejsc całorocznych. Generują 60,9% ruchu turystycznego, mierzonego liczbą korzystających (w tym 80,5% zagranicznego ruchu turystycznego).
W analizowanym roku wybrane jako miejsce badań destynacje odwiedziło 1 060 513 turystów, korzystających z bazy zbiorowego zakwaterowania na 1 742 580 wykazywanych w Województwie Zachodniopomorskim łącznie. Szacunki Instytutu Turystyki wskazują, że w 2008 r. do Województwa Zachodniopomorskiego mogło przyjechać łącznie 3 200 000 turystów i odwiedzających krajowych i 900 000 zagranicznych.
Przygotował Wydział Rozwoju i Promocji Miasta
Kochany wydziale promocji! Ten tekst jest tak suchy, że aż strach. że nastąpi samozapłon!! Człowiek z branży się może i zainteresuje, ale warto przeredagować go trochę pod kątem przeciętnego mieszkańca! Pozdrawiam!
na ALLEGRO.pl jest ich pełno
"fot. Urząd Miasta Świnoujście" oni mają klikacza :)
gdzie mozna takie cos kupic?
właśnie jest. xD lol.
to nie jest ten klikacz z axe?