iswinoujscie.pl • Niedziela [27.06.2010, 21:14:30] • Świnoujście
Przyjechał nowoczesny szynobus

Poszycie składu jest z aluminium.(fot. Wojtek Basałygo
)
Pociąg specjalny na stację w Świnoujściu przyjechał ze Szczecina. To najnowszy pojazd Zachodniopomorskich Przewozów Regionalnych, które zakupił Urząd Marszałkowski. Niestety pasażerowie ze Świnoujścia i turyści przyjeżdżający do naszego miasta będą musieli długo poczekać na takie supernowoczesne składy.
Dwa szynobusy wyruszyły w niedzielę w inauguracyjną podróż. Każdy może zabrać na pokład 320 pasażerów. Zespół trakcyjny rozpędza się do prędkości 120 km/h. Konstrukcja i wyposażenie pojazdu zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko.

W pierwszą podróż pociąg zabrał komplet pasażerów.(fot. Wojtek Basałygo
)
W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także osób z dużym bagażem, jak i rowerów. Przedział pasażerski jest monitorowany, klimatyzowany i wyposażony w bardzo wygodne fotele.

Wnętrze składu jest klimatyzowane i wyposażeone w wygodne fotele.(fot. Wojtek Basałygo
)
Niestety pociąg przyjechał na stację w Świnoujściu tylko jednorazowo. Na co dzień będą wozić pasażerów na trasach: Szczecin - Kołobrzeg, Szczecin - Szczecinek, Szczecin - Kalisz Pomorski i Szczecinek - Kołobrzeg. Zastąpią tam stare i mocno wysłużone składy.

Kabina maszynisty jest wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne.(fot. Wojtek Basałygo
)
Zespoły trakcyjne wyprodukowano w bydgoskiej firmie PESA, która dotąd eksportowała je m.in. do Włoch. Zachodniopomorskie zakupiło w sumie 10 takich pojazdów za około 150 mln zł, z czego połowę pokryje Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
No a teraz urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego już jakiś czas temu kupił 12 dwutrakcyjnych EN63H. Pantograf i dwa silniki spalinowe na pokładzie.
Kiedy ten nowy skład do nas trafi, to już będzie stary.
takie nowoczesne składy już od dawna jeżdżą w PKP KM i co prawda są naprawdę komfortowe porównując je do starych
bardzo ladny pociag szkoda ze musimy dlugo czekacc na takie cacko narescie bym jezdzila koleja tylko jle bedzie kosztowac bilet
Nie wiem skąd autor ma informacje dotyczące szynobusu, ale w porannej kronice szczecińskiej podano żę jeden skład będzie kursował, Ś-cie-szczecin, a drugi kołobrzeg-szczecin.
w calej europie jezdza takie. ale jedne z lepszych skladow sa wlasnie produkowane w polsce. szkoda ze nie dla nas. pozdrawiam z uk
złośliwość kapie zwaszych komentarz yaż wstyd to dla kogo te bydlęce wagony?kulturę tubylcow w dać na co dzień wystarczy pójść na sztuczną FLOTĘ śmieci ogrom, aż żal patrzeć koszy ludzie nie widzą nie zobaczą u siebie pod nosem, a u innych pod lasem zauważą tak po polsku cieszmy się, że nowoczesność do nas dojechała
Tu, to tylko towarowy skład zda egzamin.
odpowiedni dla kiboli do zniszczenia...
Zgadzam się z tymi, którzy postulują o wagony krowięce. Nasze polskie bydło na nic lepszego nie zasługuje. Potną, popiszą, pochlastają...
Ale tak to maszynista ma jak by łapki ciut krótkie??
Zgadzam się. Bydlęce dla trzody. Mi się taki i tak podoba. Nie ma co marudzić. Zawsze coś innego.
i tak zniszcza lepiej bydlece kupic
Każdy kto ma jakieś pojęcie o koleji wie, że na naszej trasie akurat takie składy jeździć nie będą. Z prostej przyczyny - t o są składy spalinowe a takie kieruje się na linie niezelektryfikowane. Na nowy tabor na liniach zelektryfikowanych trochę jeszcze poczekamy, ale będą to składy z jeszcze innej bajki - dziś na linie elektryczne buduje się jeszcze bardziej wypasione składy. Swoją drogą - w porównaniu ze składami UBB nowe składy PR i tak są cienkie - wąskie wagony z zaledwie czterema rzędami siedzeń, podczas gdy w UBB mamy pięć rzędów, nie mniej wygodnych siedzeń. To samo dotyczy zmodernizowanych" żółtków" (SN-57) na naszych liniach - też tylko cztery rzędy siedzeń, to tego bardzo wąskich i niewygodnych.
No i dobrze -precz z gazoportem.:)
Kolejnym planowanym zakupem Urzędu Marszałkowskiego sa ponoć składy elektryczne do Świnoujścia
Bo ten pojazd przystosowany jest na linie niezelektryfikowane, a linia Szczecin - Ś-cie jest w pełni zelektryfikowana. Proste.
a u nas to takie nie nie będą jeżdzic :(:(