POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [12.06.2010, 10:45:26] • Świnoujście

Fakty i mity o gazoporcie Adria

Fakty i mity o gazoporcie Adria

fot. Zenon Nowak

W ostatnich miesiącach przekazywano informacje, że równolegle z inwestycją LNG w Świnoujściu w Chorwacji na wyspie Krk powstaje podobny terminal. Tłumaczono, że to miasto o walorach turystycznych, obok położone jest lotnisko, a inwestor potrafił dogadać się z mieszkańcami, którzy zaaprobowali zbiorniki z gazem. Przekonywano, że turystyka tam kwitnie, apartamenty się sprzedają, nic dodać nic ująć – po prostu super. Postanowiłem osobiście sprawdzić jak jest naprawdę.

Chorwacja to piękny kraj leżący nad Adriatykiem, który powstał po rozpadzie Jugosławii. Miasta połączone są ze sobą doskonałą siecią autostrad. Malowniczo położone regiony nad kamiennym wybrzeżem Adriatyku zachęcają turystów do odwiedzin. Rozbudowana baza hotelowa sprawia, że każdy znajdzie coś na swoją kieszeń. Co roku w Chorwacji odpoczywa także wielu naszych rodaków.

Rjeka to miasto portowe otoczone górami, położenie terenu jest zupełnie inne niż w Świnoujściu.

Fakty i mity o gazoporcie Adria

fot. Zenon Nowak

W części wschodniej wybudowana jest ogromna rafineria, w naturalny sposób oddzielona górami od zamieszkanych osiedli mieszkaniowych. Zakład przemysłowy istnieje od blisko 30 lat. Gdy go budowano, nikt nie pytał mieszkańców o zgodę. Jadąc samochodem około 20 km wjeżdżamy na wyspę Krk połączoną z lądem mostem. Za przejazd trzeba zapłacić 50 kun, czyli około 30 złotych. Teren wyspy jest górzysty, niedaleko położone jest regionalne lotnisko Rjeka. Korzystają z niego głównie turyści chcący spędzić czas w tym malowniczym zakątku Chorwacji. Po przeciwnej stronie około 6 km leży miasteczko Omiśali.

Fakty i mity o gazoporcie Adria

fot. Zenon Nowak

Udałem się do niego, aby sprawdzić na jakim etapie znajduje się budowa terminala LNG oraz czy jego mieszkańcy zaaprobowali budowane zbiorniki do przechowywania gazu. Chciałem także zapytać, czy nie obawiają się o swoje bezpieczeństwo.

Miasteczko liczy około tysiąca mieszkańców. Stare domy tworzą urokliwy klimat przyjazny wypoczynkowi. By uzyskać informacje dotyczące zaawansowania inwestycji budowy terminala LNG udałem się do Urzędu Miasta. W wydziale architektury i planowania poznałem panią Milicę Alajbeg, która wyczerpująco odpowiadała na pytania. Wytłumaczyła, że terminal Adria to dopiero studium. Przed miesiącem zwrócono się do mieszkańców o wyrażenie opinii. Teren na którym miałby powstać terminal należy do Rafinerii, a koncern LNG Adria nie jest właścicielem gruntu.

Nie ruszyły prace związane z budową, teren jest na razie pusty. Pozwolono mi także zajrzeć do dokumentów.

Moja rozmówczyni stwierdziła, że jest mało prawdopodobne by terminal powstał w ich najbliższym otoczeniu. Włosi planują bowiem budowę terminala na sztucznej wyspie w okolicach Wenecji. Dwa terminale gazowe w niedalekiej odległości od siebie są nieopłacalne ekonomicznie.

Wstępne prace mogły by się rozpocząć ewentualnie 2014 roku. W tym miejscu usytuowane są już: terminal chemiczny, zbiorniki rafinerii oraz stanowisko dla statków. Wszystkie elementy infrastruktury wybudowano nad zatoką, z naturalnym wałem ochronnym o wysokości 80 metrów.

To co zobaczyłem tylko potwierdziło moje przypuszczenia. Przy tego typu inwestycjach jak terminale LNG, w niedalekim czasie powstają kolejne terminale np. chemiczne oraz rafinerie. To szczególnie ważne w przypadku Świnoujścia. Jeśli nasze miasto chce rozwijać się w dalszym ciągu turystycznie należałoby poważnie przemyśleć jeszcze raz zasadność usytuowania terminalu LNG w Świnoujściu.

Fakty i mity o gazoporcie Adria

fot. Archiwum

Tereny w Chorwacji ukształtowane są górzyście. Jest to zupełnie inny układ terenu jak w przypadku Świnoujścia, gdzie mamy równy i płaski obszar. Najbliższe zabudowania od planowanego terminala są w odległości 800 m i nie przewidziano tu żadnych zabezpieczeń w przypadku stref rażenia. Nasze miasto liczy 40 tys mieszkańców i jest wakacyjnym kurortem.

Chorwaccy mieszkańcy obawiają się tej inwestycji ze względu na bezpieczeństwo w przypadku awarii. Niepokoi ich możliwy spadek cen nieruchomości lub praktycznie nie możność ich sprzedania. Omiśaji i Świnoujście to oba miasta leżące na wyspach, lecz o zupełnie innym ukształtowaniu terenu i zaludnieniu. Nie ma tam także tak dużego ruchu turystycznego jak w Świnoujściu. Zaznaczam że turyści kierują się do miast Krk, Baśka, Vrbnik i innych oddalonych o ponad 20 km. Wybrzeże Adriatyku daje zupełnie inne możliwości wypoczynku. Mieszkańcy mogą tam czerpać zyski z turystów znacznie dłużej niż w przypadku Świnoujścia, w którym sezon praktycznie trwa tylko trzy miesiące.

Wyrażam podziękowanie pani M.Alajbeg za pomoc w uzyskaniu wszystkich informacji. Nasze spotkanie udokumentowaliśmy wspólnym zdjęciem przed Urzędem Miasta Omisali.

Tekst: Zenon Nowak


komentarzy: 112, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-112 z 112

Gość • Wtorek [15.06.2010, 14:30:16] • [IP: 83.21.139.***]

Hałas o Gazoport a cisza o budowanym magazynie śruty sojowej, w centrum Warszowa przy Porcie Handlowym, czy wiecie jak to śmierdzi ? coś jak padliną. A wiatry wieją w różnych kierunkach, a jak nie wieją to jeszcze gorzej.

Gość • Poniedziałek [14.06.2010, 10:34:21] • [IP: 83.21.150.***]

Nie martwcie się...Gazobubel nie powstanie UNIA nie da kasy a banki kredytu. ..bo to jest NIEOPŁACALNE ekonomicznie. ..Zresztą w naszym pięknym kraju nic nie skończono za miłościwie panującego ustroju...to co jest to są relikty kommmuuuny Co zostało wybudowanę proszę odpowiedzcie. ..A co zostało zrujnowanę tylko w samym Świnoujściu.

,,K,, • Poniedziałek [14.06.2010, 06:53:52] • [IP: 80.245.190.**]

Co Wy tu ludziska pieprzycie na tym portalu, przecież z Wami się nikt nie liczy ;, , psy szczekają a karawana idzie dalej, , !

Gość • Niedziela [13.06.2010, 23:10:35] • [IP: 217.97.193.***]

Przecież Pomiot z nieba nie spadł tylko wybraliście go sami, a teraz pretensje, że Gazoport, że tańczy z cyganami...

Gość • Niedziela [13.06.2010, 21:12:57] • [IP: 83.21.155.**]

Emeryt ja jestem przeciwny i chce jednego aby to g... przenieśli do Gdańska-podobno czekają na to, ale coś się słabo Trójmiasto stara...bo wiedzą jakie to zagrożenie dla ludzi

znajomek • Niedziela [13.06.2010, 21:05:22] • [IP: 64.191.54.***]

Ale jaja--to w Swinoujsciu" ukrył" się nasz Zenonek? Szkoda- taka kariera miała być w Warszawie i... sru. Może napisze o tym drogi Zenonie? Tzrba być imbecylem by temu człowikeowi w czymkoleiwk wierzyć.

EMERYT • Niedziela [13.06.2010, 20:28:22] • [IP: 92.42.114.*]

Przeciwnicy gazoportu są tacy sami jak i obrońcy środowiska(ZIELONI).Walczą o kase, dostaną w łape to zamykają PAPE.Taka jest prawda, naiwniaki myślą że to dla ich dobra!!

Gość • Niedziela [13.06.2010, 20:18:42] • [IP: 83.21.155.**]

Waldziu trochę zrozumienia tematu, gazoport TAK ALE W GDAŃSKU-ten wariant popieram zdecydowanie

Gość • Niedziela [13.06.2010, 20:17:02] • [IP: 83.21.155.**]

Skoro tak się boisz to przeprowadź się do Ahlbecku, ludku nie koniecznie myślący Rosjanie gaz muszą sprzedawać, aby wypłacać ludziom emerytury, jak nie będą go sprzedawali to państwo rosyjskie upadnie jak domek z kart, zrozum to to Polacy kupują i płacą i w pewnym stopniu dyktują warunki, Ruskie bez sprzedaży gazu do Polski powiem brzydko zdechną

Gość • Niedziela [13.06.2010, 20:07:22] • [IP: 80.245.189.***]

ale dozo tego sezonu...a port bedzie caly rok.

Waldek • Niedziela [13.06.2010, 18:31:56] • [IP: 92.42.116.**]

Budując czołgi też nikt nie pyta się ile to kosztuje ala wszyscy wiedzą że muszą być. tak samo gazoport. Bespieczeństwo energietyczne

Gość • Niedziela [13.06.2010, 18:18:10] • [IP: 78.30.112.**]

A ja popieram gazoport, wyobrażacie sobie jak bedzie naciskac na nas Rosja po położeniu rury!!

Gość • Niedziela [13.06.2010, 17:54:47] • [IP: 83.21.155.**]

Ekonomia gazoportu, kto za tym stoi?dlaczego Rapciak nie odpowiada, widać tak inteligentnym jest prezesem, wiele pytań do LNG pozostaje bez odpowiedzi...dlaczego?nie znają odpowiedzi a może nie chcą mówić bolesnej prawdy...mieszkańcy nie jest za późno aby walczyć z tą bzdurna inwestycją ale musimy zrobić to razem zakładając Stowarzyszenie Obrony Świnoujścia...

Gość • Niedziela [13.06.2010, 17:03:47] • [IP: 88.156.234.***]

Norweskiego gazu nie kupilismy bo za drogo.Z emiratow bedzie taniej bo sa 5 razy dalej niz zloza norweskie.

Gość • Niedziela [13.06.2010, 15:30:28] • [IP: 83.21.135.**]

Może wybuchnąć może nie to tylko może. ..natomiast CENY tego gazu po wszystkich operacjach-skroplenie -transport - doprowadzenie do stanu gazowego. + amortyzacja budowy..Tego się nie da uniknąć. ..JAKA CENA BĘDZIE TEGO GAZU. To jest pytanie.JAKA EKONOMIA.Czy ktoś myśli głową.Jakie straty a może zyski.Czemu na ten temat nikt nie odpowie.To jest zasadnicza sprawa.

Gość • Niedziela [13.06.2010, 13:30:37] • [IP: 79.184.5.**]

Świnoujście to kurort jak kurorty niemiecki Ahlbeck, Heringsdorf, Bansin i na tym trzeba się skupić jak zarobić na turystyce..grupa cwaniaków próbuje zarobić miliony na nie orientujących się ludziach(celowe działanie LNG o nie informowaniu, późnych informacjach etc.), którzy powinni powiedzieć NIE gazoportowi

Gość • Niedziela [13.06.2010, 13:14:47] • [IP: 83.21.147.***]

ludzie co myslicie ze naprawde ludzie nie przyjada bo zabacza gazoport nie myslicie o pracy dla ludzi i nowej infrastruktorze a zagrozenie jakie tam zagrozenie co to jest swinoujscie ani kurort ani miasro

Gość • Niedziela [13.06.2010, 13:02:41] • [IP: 79.184.5.**]

Sam Minister Obrony Narodowej Bogdan Klich stwierdził że istnieje zagrożenie terrorystyczne atakiem na przyszły gazoport, po co ryzykować, powiedzmy NIE GAZOPORTOWI i niech lobby gdańskie sobie go weźmie wraz z całą tą bandą co pcha Świnoujście w ogromny niebyt i zagładę ekonomiczną

Gość • Niedziela [13.06.2010, 13:00:26] • [IP: 79.184.5.**]

Dokładnie, a LNG kłamie wprost " jak coś wybuchnie to tylko na terenie terminalu", przysłowiowo" nóż mi się w kieszeni otwiera" jak słyszę takie kłamstwa mówione z ust osób niby poważnych, nawet ekspertów...mieszkańcy są rozprowadzane listy przeciwko LNG razem możemy jeszcze uratować to miasto od śmiertelnego zagrożenia

Gość • Niedziela [13.06.2010, 12:52:27] • [IP: 88.156.234.***]

Wiceprezes LNG podczas debaty w TV Swinoujscie przy odpowiedzi na temat zagrozenia terrorystycznego niezle sie spocil. W koncu stwierdzil ze jak by bac sie terrorystow to trzeba by bylo zrezygnowac ze wszystkiego...A zagrozenie bedzie.

Gość • Niedziela [13.06.2010, 12:50:04] • [IP: 95.40.50.***]

Eksplozja na platformie wiertniczej BP, która miała być bespieczna, zgineło 18 osób zanieczczyszczone tysiące km wybrzeża skażone środowisko naturalne ile osób zachoruje.Już teraz organizacje ekologiczne w Europie nawołują do bojkotu zakupu paliw koncernu BP.Co może się wydarzyć w przyszłości ze zbiornikami w Świnoujściu, ktore mają znajdować się w odległości 800 m od zabudowań...

Gość • Niedziela [13.06.2010, 11:43:32] • [IP: 79.184.5.**]

Panie Zenku niech Pan w ogóle nie czyta tych bzdurnych komentarzy, jest Pan przeciwnikiem budowy terminalu LNG w Świnoujściu podobnie jak wielu mieszkańców Świnoujścia, o tym powinien Pan pamiętać!Proponuję odwiedzenie kolejnego terminalu LNG i napisanie kolejnego ciekawego artykułu, ciekawe czy te negatywne opinie na Pana temat pisane są przez obecnych radnych lub ich rodziny?

szkolny obserwator z Wawa • Niedziela [13.06.2010, 10:34:50] • [IP: 173.212.247.**]

95.41.156.***]- to piszesz osobiście Zenku? Z pogrzebu prezydenta też trzeba było dawać zdjęcie- żeby inni uwierzyli że tam byłeś? Jesteś Zenku typowy, polskim zakłamańcem- na klęczkach do kościóła i gromić sodomistów i lewusów- a druga czy trzecia żona (bez ślubu) i buzi buzi z komuszkami; wielki z Ciebie pariotaidiota - a kombinujesz jak możesz przy swoim" biznesie"- żeby tylko Państwo za wiele z tego nie miało. I można byłoby tak długo- jak się ma coś za pazurkami to się nie powinno pchać na świecznik! Do polityki nawet tej lokalnej nie powinni wchodzić ludzie, których przeszłość pozostawia wiele do życzenia. A przez całe życie nic nie zrobili i nic nie osiągneli. ps. szczerze podziwiam odwagę (głupotę)- lada dzień jakiś urzad, służby czy inne" +" zaczną grzebać w Twoim życiorysie i w Twoich interesach. A wtedy zacznie Ci się robic gorąco.

Gość • Niedziela [13.06.2010, 09:43:06] • [IP: 95.41.156.***]

Zazdrość. ... Gdyby p. Nowak nie wstawił swojego zdjęcia powiedzieli by, że wymyślił a tak jest dowód, że był i rozmawiał z tą Panią i z ludzmi w sprawie LNG...

Gość • Niedziela [13.06.2010, 09:24:57] • [IP: unknown]

Do 9:01- wstydzić się powinienieś za Nowaka- bo ten facio nic nie robi za darmo- a ten nędzy artykulik to nic innego jak kolejna próba autoporomocji własnej, zakompleksionej osoby. I dlatego ludzie po nim jadą. Zresztą ktoś już przypomniała, że to nie pierwsza taka próba- facet ma jakieś problemy ze sobą, skoro nawet pogrzeb prezydenta wykorzytsał do tego żeby buźkę swoją pokazać na portalu. Czy widziałeś jakiś inny artkuł- poza tekścikami Nowaka- gdzie autor usilnie wciska zdjęcia ze swoją osobą? O tym, jakim złym człowiekiem jest ten kolo na codzień pisac nie będę- szkoda jego rodziny.

7-me Dziecko Baby Jagi • Niedziela [13.06.2010, 09:12:24] • [IP: 79.162.164.**]

… „ a przeprawa na warszow to dla wielu z was podroz zycia” ← Dobre :-)

Gudi • Niedziela [13.06.2010, 09:12:17] • [IP: 86.162.80.**]

Lng i bum. Chcieliscie to macie ludzie już nie chcą tu już przyjeżdżać. zapytajcie chotelazy jakie oblozenie maja na sezon

Gość • Niedziela [13.06.2010, 09:01:30] • [IP: 93.94.188.***]

wstydze sie ze jestem ze swinoujscia ;/ czlowiek robi dobra darmowa robote a wiesniaki po nim jada... kazdy z was moze pojechac i przygotowac artykol... ale raczki do klawiatury przyrosly, kasy brak, a przeprawa na warszow to dla wielu z was podroz zycia

Maślankiewicz • Niedziela [13.06.2010, 08:43:39] • [IP: 195.117.239.***]

To ostatnie zdjęcie nadaje się jedynie do rodzinnego albumu takich buców, co chcą się chwalić, gdzie to nie byli. W żadnym wypadku nie pasuje do reportażu. A wiecie gdzie ja nie byłem? Długo bym mógł wymieniać. W Chorwacji nie byłem, w Serbii nie byłem, w Jugosławii nie byłem, w Bośni nie byłem, w Czarnogórze nie byłem...

Go�� • Niedziela [13.06.2010, 08:26:29] • [IP: 69.162.137.***]

ale kolo.. ale urwał///

Gość • Niedziela [13.06.2010, 08:24:30] • [IP: 216.155.151.***]

Faciowi" zn" pewnie LNGusy zapłaciły by tak krytykował by przeciwnicy gazosyfu wyszli na idiotów i by wsztscy myśleli, że Ci chcą tylko władzy i nic więcej. Wstyd" zn". Wsześniej robił Pan sobie zdjecia na pogrzebie Pana Prezydenta!

Gość • Niedziela [13.06.2010, 08:20:34] • [IP: 173.212.247.**]

Ładny popis i ciekawa autopromocha- Nowak zawsze gdy napisze artykuł dodaje zdjecie ze sobą w roli głównej. A skąd wogóle się tej gościu wziął?

Gość • Niedziela [13.06.2010, 08:12:55] • [IP: 62.69.208.*]

O" cztery języki" się znowu zaktywizowały! OstATNIE pięć minut w zyciu żeby być kimś? A co Pan Nowak osiągnął w czasie całego swoje życia? Człowieku, żeby reprezentować ludzi trzeba coś sobą reprezentować! a GAZOPORTU I TAK NIE BĘDZIE

Maślankiewicz • Niedziela [13.06.2010, 07:26:37] • [IP: 195.117.239.***]

Panie! Jak się chce pan promować, to najlepiej promem se pan popływaj! Promy do promocji najlepiej się nadają.

Pan Janek • Niedziela [13.06.2010, 01:51:33] • [IP: 93.94.190.***]

Panie Prezydenci.Byli kiedys tacy Prezydenci (np. w Gdansku przed wojna) ktorzy sadzili drzewa za swoje pieniadze i dzis np. Gdansk ma piekna Aleje. Zycze Panu zeby zmuszono Pana do zalesienia tych terenow ktore Pan z drzew ogolocil. Jak Pan moze spac spokojnie ? Takie piekne lasy wyciac. WSTYD !

GośćPan Janek • Niedziela [13.06.2010, 01:38:29] • [IP: 93.94.190.***]

Wiecie dlaczego tak glosno bija dzwony w Swinoujskich kosciolach ? To na trwoge, na alarm. GAZOPORT u bram !! Ratuj sie kto moze !

Gość • Niedziela [13.06.2010, 01:29:36] • [IP: 93.94.190.***]

spokojnie ! GAZOPORTU nie bedzie i Swinoujscie bedzie uratowane. Przeciez glowny" inwestor"zginal w katastrofie pod Smolenskiem. a brat nie zostanie wybrany! Do tego Banki kasy nie dadza, bo ta inwestycja nie ma sensu! Wszyscy o tym wiedza. A gdyby jednak glupota zwyciezyla, to Warszow sie przesiedli, (byle przed wybuchem.) A moze Nas Niemcy zaaneksuja ? PA

LauiMiau • Niedziela [13.06.2010, 01:27:53] • [IP: 178.182.145.***]

Ciołki i buce Panie Zenku, Pan się nie przejmuje. Trole internetowe czytać nie potrafią i zrozumieć.Dobrze bezstronnie napisany artykuł

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:58:19] • [IP: 173.212.247.**]

Typowy Nowaczek- lans lans i jeszcze raz lans... Jakby mógł to by zrobił sobie foto z trupem sławnej osoby, żeby tylko się podpromować.

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:39:05] • [IP: 209.250.226.**]

NIe dość że facet ma parcie na szkło to jeszcze nie potrafi po polsku pisać. I na dodatek spieprzył temat aż miło- o lNG Adria można było naprawdę wiele napisać i podać mocne argumenty i fakty które nas różnią od podanej lokalizacji. A tu prawdziwy, niezrozumiały bełkot. Panie Z.- oo szkoły! A LNG do Gdańska!

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:34:10] • [IP: 217.97.199.*]

Chcemy gazoportu!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:31:55] • [IP: 89.78.114.**]

to będzie smutne ;(

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:30:16] • [IP: 80.245.188.***]

WY OBROŃCY TURYSTYKI.Waszym jedynym problemem jest zarobić w ciągu 2 m-cy a nawet półtora, tyle ile górale w ciągu roku i stąd te krzyki o zagrożeniach.Walcie się.

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:26:36] • [IP: 74.118.192.***]

o przyszły kandydat na radnego Zenuś powócił... geszef nie idzie w warszawce? 1500 zł z pencyjki radnego życie uratuje? facet bez czzy godności

DO NOWAKA- Marciewicz Mar • Sobota [12.06.2010, 23:23:29] • [IP: 216.155.151.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [12.06.2010, 23:20:34] • [IP: 64.191.54.***]

Panie Zenonie-- wstyd -- pamiętamy jak się Pan autopromowała po śmierci Prezydenta. Teraz znowu parcie na szkło- pieniądzków brakuje i trzeba starować w wyborach?

Gość • Sobota [12.06.2010, 22:36:34] • [IP: 109.243.190.**]

PRECZ Z GAZOPORTEM WY LEWICOWI OSZUŚCI I OBŁUDNICY. POPATRZCIE SOBIE JAK SIE ZMUREK USTAWIL W OSWIADCZENIU MAJATKOWYM 1 MLN OSZCZEDNOSCI - MASAKRA!! SKANDAL!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 22:21:11] • [IP: 86.46.44.***]

My na Uznamie też tracimy w stosunku do Warszowa, trzeba dać o wiele więcej kasy żeby kupić mieszkanie np. a dzieli nas TYLKO kanał i czas dojazdu np. do Szczecina jest dłuższy o jakieś 40 min a w sezonie czasami i 60 mn :) weźce to pod uwagę jak będziecie chcieli mieszkać w kurorcie a nie części przemysłowej miasta

Gość • Sobota [12.06.2010, 22:17:17] • [IP: 86.46.44.***]

Przestańcie bić pianę. I tak będzie i bardzo dobrze :) Sorry dla mieszkańców Warszowa, ale miasto jest dobrze podzielone. Turystyka na Uznamie przemysł na Wolinie. zawsze tak było (stocznia, Odra, port) i będzie i dobrze w jednym mieście tyle się dzieje. A jak chcecie mieszkać w kurorcie to się przeprowadźcie.

Gość • Sobota [12.06.2010, 21:48:14] • [IP: 192.168.118.***]

N IE CHCEMY TEGO GAZOPORTU!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 21:40:59] • [IP: 83.21.159.**]

Panie Zenonie powinien Pan odwiedzić kolejne miasto gdzie znajduje się gazoport, znów zada Pan kłam ekipie rządzącej i LNG

Gość • Sobota [12.06.2010, 20:56:28] • [IP: 80.245.180.***]

Właśnie obserwujemy w TV Ś-cie ofensywę panów z PLNG. Ilość wazeliny jaka leje się w tej telewizji, służalczej wobec lokalnej władzy, a teraz i wobec PLNG jest zatrważająca! To jest obrzydliwe!

Były zwolennik LNG • Sobota [12.06.2010, 20:34:09] • [IP: 83.21.162.***]

Kiedyś byłe za gazoportem, dziś czytając i słuchając spotkan z udziałem Polskiego LNG i pytań pozostających bez odpowiedzi (nop zagrożenia wybuchem czy zagrożenia terrorystyczne) powiększyłem już olbrzymie grono przeciwników tej inwestycji w naszym mieście!Gazoport powinien powstać w Gdańsku, ponieważ będzie tańszy (mniejszy wzrost ceny gazu) i szybciej powstanie, niż w Świnoujściu. My musimy zwiększyć zyski z turystyki poprzez np zagospodarowanie tego terenu pod np. hotele, lub inne obiekty turystyczne

Gość • Sobota [12.06.2010, 20:13:55] • [IP: 80.245.182.***]

Terminal LNG w państwie mającym najwięcej gazu w Europie to zwyczajny przewał kilku facetów. Czy naprawdę w Polsce nie ma służb, które wzięły by się na poważnie za tych panów? Interes interesem ale za gazoport będziemy płacić wszyscy przez długie długie lata. Polski gaz łupkowy może popłynąć do sieci już za 8 lat.

kto to? • Sobota [12.06.2010, 20:12:26] • [IP: 80.62.25.***]

JESTEM PRZECIWNIKIEM! nie dlatego ze to wybuchnie czy cokolwiek. nawet 100 miejsc pracy nie rekompensuje tego zniszczenia krajobrazu! co z tego ze bede sie opalał na najszerszej plazy z ładnym widokiem lesnym na niemcy skoro polska częsc tej plazy bedzie brzydkim widokiem na kupe stali po drugiej stronie plazy z jakims zardzewiałym statkiem! budujcie sobie gazoport, ok, ale gdzieś na odludziu gdzie nikt nie chodzi.

Gość • Sobota [12.06.2010, 19:42:07] • [IP: 92.42.114.***]

No no ludziska ci co pisza brednie na temat GAZOPORTU nie maja co robic cierpia na paranoje czy co

Gość • Sobota [12.06.2010, 19:39:48] • [IP: 217.97.199.*]

Maslankiewicz, napisz ten artykuł prawidłowo/ po twojemu/. a ja porównam i będę wiedział o co Ci chodzi.

Gość • Sobota [12.06.2010, 19:35:01] • [IP: 80.245.178.**]

Coraz bardziej jestem przeciw temu terminalowi.

eM • Sobota [12.06.2010, 19:33:36] • [IP: 79.188.75.***]

to może dajmy sobie spokój z gazoportem i jakimikolwiek miejscami pracy i zajmijmy się łupkami...

Maślankiewicz • Sobota [12.06.2010, 19:29:28] • [IP: 195.117.239.***]

Jeśli ten pan marzy, by zostać radnym, to tym bardziej niech zwraca uwagę na formę swoich wypowiedzi pisanych. Ja w dalszym ciągu uważam, że każdy powinien robić to, co potrafi. A pan Zenon pisać nie potrafi. Ogólny bałagan w tym nibyartykule i brak jakichkolwiek zasad językowych.

Gość • Sobota [12.06.2010, 18:48:16] • [IP: 192.168.118.***]

NIE DLA GAZOSYFU W NASZYM KURORCIE!!

Brawo p. Zenonie • Sobota [12.06.2010, 18:41:55] • [IP: 83.21.145.***]

Przepisy chyba zabraniają budoy tego czegoś w pobliżu zabudowań mieszkalnych, albo...pomysłodawca nie wiedział że 760m od terminalu są zabudowania mieszkalne, choć to Polska a nie Kanada, więc wszystko możliwe!Mieszkańcy idą wybory, kto nam" wyjeździł" gazoport, doskonale wiecie kto i myślę, że w wyborach jesiennych dacie temu wyraz, trza pogonić sitwę, mamy piękne miasto i dbajmy o nie!Uważam, że Pan Zenon zrobił kawał dobrej roboty jadąc i ustalając pewne fakty!Podobno Prezydent czy też Urząd Miasta wysłał jakieś zapytanie do tej miejscowości o rekompensaty, ciekawe czy mają odpowiedź z Chorwacji??Panie Karelus wie Pan coś na ten temat?proszę o jakąś odpowiedź!!bo czyta Pan te komentarze to wiem ze 100% pewnością

Gość • Sobota [12.06.2010, 18:40:54] • [IP: 192.168.1.**]

Zenek, troche to tendencyjnie napisales, wiemy jaki jest Twoj poglad. Moze Ty i paru Twoich kumpli czerpiecie ogromne zyski z turytsyki ale prawda jest taka ze do kurortow z morza srodziemnego to nam brakuje ho ho i ciut ciut. .. a zwlaszcza brakuje nam polozenia geograficznego!! jak chcesz utrzymac 50 tysieczne miasto z turystyki co trwa max 3 miesiace?? Swinoujscie od zawsze bylo miastem portowym, a dopiero pozniej turystycznym. Dodatkwo madrze wybudowany terminal nie ogranicza turystyki, plywam po takich terminalach i czesto widze plaze w okolicy

Gość • Sobota [12.06.2010, 18:19:25] • [IP: 95.40.25.***]

Zgadzam się z przedmówcą. Facet był i jest przeciwnikiem inwestycji w naszym mieście. Działa pozytywnie w tym kierunku, mamy możliwość dowiedzieć się więcej. Zdjęcia pokazują, że miejsce na gazoport w tamtym rejonie jest bezpieczniejsze ale mądrzy ludzie zastanawiają się czy warto, liczą się ze zdaniem mieszkańców, nam władza wciska głupotę a mieszkańcy się godzą i siedzą cicho. Dobrze, że p. Zenon był rozmawiał i przekazał mieszkańcom Fakty nie mity...

Gość • Sobota [12.06.2010, 18:00:39] • [IP: 195.117.222.*]

A co z przepisami bezpieczenstwa w UE glosno o tym mowiono po wybuchu cysterny z gazem we Wloszech w promieniu 300 metrow ploneli ludzie.Jak bedzie odprowadzany gaz z terminalu cysterny gazociag?

Gość • Sobota [12.06.2010, 17:01:34] • [IP: 83.21.145.***]

Pan Zenek mądrze mówi, LNG to zagrożenie o którym nikt nie chce mówić, dlaczego?bo jest niewygodne?może się ktoś boi o swoje interesy bądź też nie chce się narażać lokalnej mafii w białym kołnierzykach?nie wiem o co chodzi, seminarium czy debeta o terminalu ALE BEZ LUDZI O ODMIENNYCH POGLĄDACH!!1?ciekawe?ludzie mają rozum i Pan Prezes chyba nie wiem o tym...podziwiam Pana Zenona za to, że cały czas mówi o terminalu, zagrożeniach itd., podejmuje temat którym interesuje się wielu mieszkańców Świnoujścia

ex-Gdańszczanin • Sobota [12.06.2010, 16:54:55] • [IP: 83.21.145.***]

Już wkrótce sprawą budowy terminalu LNG zajmie się Prokuratura oraz wywiad, ale i tak trzeba to blokować...kiedy Gdańsk w końcu zacznie coś robić, czy trzeba się zwrócić z prośbą do nich?a może Gdańsk tylko pozornie walczył ze Świnoujściem o gazoport zdając sobie sprawę jaka to niebezpieczna inwestycja-cwany zabieg socjotechniczny Polskiego LNG, ale pamiętajcie ludzie mają swój rozum...

ZNAFCA • Sobota [12.06.2010, 16:23:44] • [IP: 95.129.225.***]

Zenon Nowak? A kto to K... jest?! Jakis guru od gazoportow?znawca branzy turystycznej?! KOCOPOLY

Gość • Sobota [12.06.2010, 15:55:24] • [IP: 93.94.188.***]

wszystkim gula lata ze nie maja pomyslu na siebie ! Zenek dasz rade!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 15:37:44] • [IP: 92.42.112.**]

Przed budową terminalu paliwowego w Świnoujściu też był szum i grożenie awariami, wybuchem, smrodem i zanieczyszczeniem środowiska... a dzisiaj, wiele lat po jego wybudowaniu można nawet zapomnieć że on tam jest.

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:47:01] • [IP: 92.42.117.***]

Pisze po raz kolejnych do tych którzy nie zdają sobie sprawy z tego co mówią żądając referendum lokalnego. To jest sprawa wagi państwowej, leży w interesie całego państwa i referendum może odbyć się tylko na polu krajowym. Wtedy przegrana przeciwników była by ogromna. Tyle w kwestiach technicznych.

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:42:56] • [IP: 193.200.150.***]

83.21.133.*** piszesz do mnie" dzieciaku stukajacy w klawiature" ? wiem o czym pisze bo zrobiłem doktorat na AGH w tym kierunku więc daruj sobie ten poziom wypowiedzi

Panie Zenonie... • Sobota [12.06.2010, 14:36:39] • [IP: 83.21.154.***]

Panie Zenonie w pełni Pana popieram, proszę nie myśleć o tych ludziach co Pana obrażają, nie mają pojęcia co piszą, większość z nich to zagorzali i nie wyedukowani zwolennicy gazoportu w Świnoujściu, ludzie omamieni lub popierający cwaniaków, którzy zrobią interes życia na tym bublu ekonomicznym, za który zapłacą wszyscy obywatele w tym mieszkańcy Świnoujścia

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:22:20] • [IP: 217.97.199.*]

a co wam przeszkadza ze autor chce być radnym? Niech będzie jak go wybiorą ludzie! Cieszcie sie ze jest ktos jeszcze kto w tym bagnie politycznym che byc radnym. Każdy z was może kandydować tylko za ciency jesteście klawiaturowy. Ruszcie trochę swe blade i opasłe d...(od siedzenia przy kompie) i zobaczcie trochę chociaż europy jak nie świata- Krk to przepiękna wyspa skalista trochę hodują owiec, trochę sadów oliwkowych mają ale głównie żyją z turystyki (plaże i zabytki średniowiecza) wiec będą protestować - mimo iz tam wśród tych skał to może i dało by sie to gówno schować ale tam rządzi EKONOMIA a nie chora fobia rosyjska

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:22:06] • [IP: 93.94.184.***]

"jestem ekologiem, politykiem, historykiem, dziennikarzem, architektem, mam ręce które leczą... a potem wyłączam komputer." Poprzywiązujcie się do drzew. Zamiast siedzieć i pukać to zacznijcie coś robić. Umiecie tylko gadać. Ja mam gdzieś ten terminal, nie stoi pod moimi oknami więc mam to daleko.

Radny Piotr • Sobota [12.06.2010, 14:20:33] • [IP: 83.21.154.***]

Popieram przeciwników budowy gazoportu w Świnoujściu, w końcu mamy obraz gazoportu, to nie ten obiecany przez Polskie LNG, tylko ten okropny, niszczący turystykę i całe miasto!!Wszyscy powinniśmy zablokować tą chorą inwestycję!Wielu znajomych mówi wprost NIE DLA TERMINALA LNG W ŚWINOUJŚCIU

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:12:52] • [IP: 95.129.224.***]

CH.W.D.Terminalowi

Gość • Sobota [12.06.2010, 14:12:08] • [IP: 77.255.222.***]

Zajefajny artykuł gościu wywalił, prawie jak Tony Halik. Wycieczkę se strzelił, zwiedził, a po drodze marzył, że coś mu wybuchnie na stole projektanta. A tu nic.. klapa! p.s. terminal na Krk będzie należałby do mniejszych w Europie i /właśnie tak jak sam p. Nowak pisze/ prawdopodobnie nigdy nie powstanie bo niedaleko do Włoch gdzie ekonomicznie bardziej się to będzie opłacało. Co się zaś tyczy tej" infrastruktury towarzyszącej to już raczej nie nasz kłopot. Rezerwy terenów portowych Świnoujścia nie sięgają już dalej na wschód, chyba, że w Międzyzdrojach coś zechcą budować. A to - proszę bardzo!

Gamon • Sobota [12.06.2010, 14:11:50] • [IP: 67.82.5.***]

Przestancie marudzic. Po pierwsze - za pozno, terminal bedzie zbudowany i koniec. Po drugie - to nasi wybrancy (el presidente i radni) wydali na to zgode. Referendum beda wybory. Zobaczymy kto wygra. Moja prognoza- ci sami co zawsze.

Przeciwnik terminalu LNG • Sobota [12.06.2010, 14:11:36] • [IP: 83.21.154.***]

Prawda, też tam byłem, ale Rapciak już nie!!Gazoport to śmierć miasta, oraz powolne opuszczanie mieszkańców co w konsekwencji doprowadzi do powstania sytuacji jak we wschodnich landach niemieckich, chcemy tego?jeśli NIE to powiedzmy gazoportowi NIE, koło gazoportu powstaną inne inwestycje typu terminal chemiczny to JUŻ PEWNE!!MIESZKAŃCY NIE POZWÓLMY NA BUDOWĘ GAZOPORTU I PORTU ZEWNĘTRZNEGO W ŚWINOUJŚCIU

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:48:03] • [IP: 217.97.193.**]

mało mnie interesuje gdzie i na czym chce ten pan wjechać, faktem jest, ze terminal w uzdrowisku to skandal i mam nadzieję, ze osoby, które to wymyśliły dostaną to na co zasłużyły

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:44:21] • [IP: 80.245.190.***]

nikt nie chce tutaj gazoportu !!

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:39:00] • [IP: 83.21.133.***]

Do 150 >Mijasz się z prawdą.Jak może być tańszy gaz z Emiratów. ..jeśli go trzeba wydobyć skroplić do postaci LNG (płynnej)Przewieść przez 1/4 świata w temp.-163stopnie. Koszt dobowy czarteru gazowca to około 50 do 80 tyś. $...Ponownie doprowadzić do stanu gazowego przetransportować do miejsca przeznaczenia. ..To szacunkowo około 3X.droższy. Pomijam amortyzację tej inwestycji. ..Dzieciaku stukający w klawiaturę, nie piszę to do Ciebie tylko do czytelników, czytających te bzdury które napisałeś, ekonomi nikt nie przeskoczy . ..próbował to realny socjalizm. ..nigdzie im nie wyszło...militarnie to nie upadło tylko EKONOMICZNIE...

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:38:53] • [IP: 80.62.25.***]

gościu z 12:53. jajco mnie obchodzi polska i jej racja stanu! dla mnie liczy sie srodowisko naturalne i nie zasmiecone! to jest priorytet! nie jest sztuka wybudować byle co ale sztuka jest utrzymac srodowisko w naturalnym stanie! jeszcze raz: won z tym portem do gdanska! albo do szczecina, tam taki bubel ładnie sie wkomponuje w obraz miasta!

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:38:08] • [IP: 217.97.199.*]

powiem tak, zamiana gazu z płynnego w stały grozi degradacja srodowiska naturalnego i tego jak do tej pory zaden pracownik z tej firmy nie zakwestionował, czekamy na referendum i ekologow z całej europy, czas powiedziec nie cwaniakom nie wiadomo skad, komory gazowe postawić sobie pod domem albo na Wiejskiej!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:20:45] • [IP: 84.19.165.***]

Oczywiście zgadzam się z tym że Zenon Nowak w ten sposób się promuje na radnego. Jego aktywność jest zastanawiająca, do tej pory było cicho o nim, nikt go nie znał, a teraz promuje się. Co on nam może zaproponować, kiedy być może zostanie radnym, nic bo terminal i tak powstanie, i jego hasło przedwyborcze, , precz z terminalem" nie będzie i już nie jest aktualne. Po tekście który napisał można śmiało stwierdzić jaki poziom on reprezentuje. Jeden wjechał do rady na tunelu, ten chce zrobić to samo, ale na haśle, , precz z terminalem"

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:20:32] • [IP: 95.41.40.***]

Ważne są fakty, które zostały przedstawione w artykule, dla uświadomienia ludzi w Świnoujściu.

Gość • Sobota [12.06.2010, 13:01:46] • [IP: 217.97.199.*]

Pan Nowak jest tak samo wiarygodny jak i ten portal.

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:59:25] • [IP: 80.245.189.***]

zwracacie uwagę na przecinki, czy tez ich brak, może zwrócie uwagena to co autor chciał zasygnalizować, za tyle milionow powstane gazoport, czy po to aby jeden gazowiec raz na miesiąc dostarczył nam super drogie paliwo, a reszte dni będzie port swiecił pustkami - na pewno nie, więc ten terminal obsłuży inne" atrakcyjne" dostawy. Ponadt brawo - dla tego Pana nie czekał na sponsorowaną nwycieczkę tylko samwykazał incjatywę. Ponat jak czytamy w innych krajach jest coś takiego jak referendum. U nas władza- w w kilku osobach podejmuje decyzje za 40 tys. mieszkańców.

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:54:52] • [IP: 80.245.180.***]

Bezmyślność ludzi którzy chcą terminalu praktycznie w mieście, nie zna granic! Wszędzie na świecie mieszkańcy protestują przeciw takim inwestycją, ponieważ zagrożenia są faktem! Budowę terminali narzuca się ludziom nie pytając ich o zgodę, oraz tak jak w Świnoujściu, nie informując o zagrożeniach, manipulując, oszukując! Bezwzględni ludzie chcą zarobić pieniądze narażając miasto i mieszkańców. Czy zgodzimy się na wszystkie, znane już przecież niebezpieczeństwa? Oprócz LNG będzie także przeładunek chemikaliów, to tylko kwestia czasu.Co jeszcze tu planują, to się okaże w przyszłości. Teraz tego nie powiedzą. Ich metodą jest nie mówienie całej prawdy, dezinformacja, obiecanki-cacanki! Nie wierzmy im bo obudzimy się z" ręką w nocniku"!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:53:03] • [IP: 193.200.150.***]

turystyka lewobrzeże, przemysł prawobrzeże ! koryto się urwie z wynajmu pokoi na sezon na Warszowie ? a co mnie to obchodzi ? liczy sie Polska racja stanu, dywersyfikacja, uniezaleznienie sie od Rosji. Gaz z Kataru jest tańszy od gazu z Rosji ! Nie dajcie sobie wmówić ekonomistom z PRLu że tak nie jest ! sprawdzcie smai, siegnijscie wiedzy u źródła.

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:21:16] • [IP: 80.62.25.***]

przyszlosc tego miasta to natura, lasy, morze, plaże... zabierajcie to do gdanska niech tam zniszczą krajobraz!

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:18:13] • [IP: 66.45.237.***]

Ten facet robi polityke, wystartuje w wyborach jako radny lub na prezydenta i ile glosow juz ma ? Zapewne wiekszosc przeciwnikow budowy gazoportu. Nie ma to jak oglupic ludzi haha

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:17:10] • [IP: 80.62.25.***]

won z gazoportem! jaka przyszłosc? chyba twoich dzieci w maskach gazowych !

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:14:15] • [IP: 92.42.117.***]

Nie dajcie sie zastraszyc, gazoport to przyszlosc tego miasta a przeciwnicy podszywaja sie pod rozne persona probujac stworzyc wrazenie ze wszyscy sie z nas smieja i mowiac ze na tym stracimy, a tak naprawde to gdańskie lobby chce nam gazoport odebrać. Ale na szczescie my na to nie pozwolimy. Gazoport moze isc w parze z rozwojem turystyki. Rozwoj zrownoważony i dywersyfikacja to w tych czasach klucz geopolityki.

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:13:57] • [IP: 80.62.25.***]

no wlasnie, oni mają góry a my nic, płasko tu i wszystko bedzie widać. zwolennicy pracy w gazoporcie popatrzcie na 2gie zdjecie-- ładny bedzie widok z plazy?? k... cudowny! teraz jest tam las i duza plaza i tak powinno zostac!!

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:12:29] • [IP: 93.94.188.***]

i to sie nazywa inicjatywa w koncu ktos sie ruszyl i pokazuje jak to wyglada... a ten gostek na zdjeciu powinien wystartowac na radnego i troszke rozruszac to zgnusniale urzedowe kolko wzajemnej adoracji

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:05:23] • [IP: 93.94.186.***]

cena będzie jak nowalijek na wiosnę a artykuł tendencyjny niech autor uda się do genui (włochy) i zobaczy jak są usytuowane zbiorniki rafinerii

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:04:59] • [IP: 92.42.117.***]

nie ma to jak robic polityke, zaloze sie ze wystartuje w najblizszych wyborach prezydenckich a ciemny lud go kupi

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:03:05] • [IP: 95.40.201.***]

NAPISZCIE JESZCZE RAZ TEN ARTYKUŁ -PO POLSKU !!

Gość • Sobota [12.06.2010, 12:01:47] • [IP: 88.156.234.***]

Ale prawde napisal.Glupoty opowiadaja ci co twierdza ze buduje sie terminale w srodku duzych miast bo nie sa zagrozeniem.

ANTY-świnoujścianin • Sobota [12.06.2010, 11:52:19] • [IP: 89.74.21.***]

Ale macie gości w tej swojej wsi. Jedzie specjalnie na drugi koniec Europy za swoją kasę żeby zobaczyć co się tam buduje. No frajerstwo szyte grubymi nićmi. A tak dorzucając swoje 5 groszy do tematu, bardzo dobrze, że gazoport powstanie w tym zapadlisku. Jeszcze odbierzemy Wam port promowy oraz marinę i Szczecin rozkwitnie. Pozdrawiam

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:42:19] • [IP: 217.97.199.*]

byle co byle, jak napisane, aby tylko przeciw żenada.

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:34:14] • [IP: 83.21.133.***]

Ekonomia decyduje o wszystkim...dlaczego nasi z LNG lekceważą ekonomię. ..to jest niezrozumiałe. Jaka cena sprowadzanego gazu LNG w stosunku do gazu z rury.Podpisana jest długoletnia umowa co jedno przeczy drugiemu.Czyto głupota... czy ktoś czasem. ..nie dostał od szejków łapówkę że działa szkodliwie zakupując drogi gaz.Więc jak będzie się kształtować cena gazu...

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:32:06] • [IP: 80.54.123.***]

My, Prawdziwi Polacy, chcemy gazoportu. A jak dorzucicie pół litra i pęto zwyczajnej to zgodzimy się nawet na kopalnię uranu.

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:31:57] • [IP: 88.156.234.***]

Dobry sygnal ze gazoport w Swinoujsciu to nieporozumienie i olbrzymie zagrozenie dla miezkancow, miasta i turystyki.

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:28:06] • [IP: 62.21.3.***]

no to sensu tez nie ma

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:18:51] • [IP: 93.94.184.***]

Chodzi o sens, konkursy ortograficzne są gdzie indziej.

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:17:34] • [IP: 92.42.117.***]

Kojarze skądś tego Pana, kto to jest ??

Gość • Sobota [12.06.2010, 11:02:53] • [IP: 80.54.123.**]

tragicznie napisane... okropnie się czyta - kto publikuje takie teksty bez korekty i przeredagowania na język polski ??

Gość • Sobota [12.06.2010, 10:53:59] • [IP: 83.21.32.***]

"W części wschodniej znajduje ogromna rafineria" no Zenon to fajnie, że coś znajdujesz.

Maślankiewicz • Sobota [12.06.2010, 10:47:15] • [IP: 195.117.239.***]

Koszmarny tekst. A o przecinkach autor coś wie?

Oglądasz 1-112 z 112
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■