W decyzji środowiskowej ustalono szereg uwarunkowań dla przedsięwzięcia polegającego na budowie stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu wg wnioskowanego wariantu K1W1 w korytarzu północnym.
- Nałożone na inwestora liczne warunki mają na celu kontrolowanie wpływu inwestycji na środowisko przyrodnicze. Zalecono również przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko przed wydaniem pozwolenia na budowę, która pozwoli na szczegółową analizę rozwiązań projektowych – informuje Agata Suchta z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
Przedsięwzięcie obejmuje obszar pod cieśniną Świny w Świnoujściu (stanowiący obszar morskich wód wewnętrznych) oraz odcinki lądowe leżące po obu stronach tego akwenu. Przebieg planowanej trasy rozpoczyna się w rejonie oczyszczalni ścieków przy ulicy Karsiborskiej na wyspie Uznam. Następnie równolegle do tej ulicy planowana trasa zagłębia się stopniowo i przechodzi pod ulicą Karsiborską skręcając obok oczyszczalni ścieków w kierunku północnym w stronę cieśniny Świny. Przekroczenie Świny następuje pomiędzy Bazą Paliw Płynnych oraz obszarem dawnej przystani promów kolejowych. Dalej tunel biegnie pod dnem Świny w kierunku Bazy Promów Morskich na wyspie Wolin. Wyjście na poziom terenu następuje ok. 300 m przed skrzyżowaniem ul. Wolińskiej, Fińskiej i Duńskiej, gdzie następuje zakończenie planowanego odcinka drogi.
Przejście pod Świną zaplanowano poprzez wykonania tunelu drążonego, dwuprzestrzennego z rozdzielonymi kierunkami ruchu, tj. dwie rury po dwa pasy ruchu każda.
Inwestorem zastępczym będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie, działająca w imieniu Gminy Miasto Świnoujście.
tunel powstanie w 2100 moze a moze glebokie i szerokie :)
Wyjście na poziom terenu następuje ok. 300 m przed skrzyżowaniem ul. Wolińskiej, Fińskiej i Duńskiej, - bardzo dobre rozwiązanie a zwłaszcza w sezonie jak będzie duży ruch napewno nie będzie korków :)
Czy jest jakaś siła która może zamknąć raz na zawsze ten przerastający obecne władze temat, dać w końcu spokój i szacunek dla ludzi. Wracanie do tego tematu przez kilkadziesiąt lat jest zniewagą dla wykształconej czzęści społeczeństwa tego miasta.
uwierze jak zobacze
łatwo wszystki mowic najwazniejesz ze jakies formalnosci zostały wszczete bo niestety biurokracja w polsce jast masakryczna w wiekszych miastach np. w łodzi wy macie juz plan zagospodarowania przestrzennego i z podłoczeniem energii elektrycznej nie ma problemu wodociag, czy kanalizacja tu wszystko idzie o wiele sprawniej miasto jest małe a plany inwestycji ogromne nie ma co krytykowac lepiej sami cos spróbujcie załatwic w wiekszych miastach a wtedy pogadamy. ... kiedys łodzianka dzis prawie świnoujscianka
Postawic KARSIBORY w poprzek i most gotowy A to kielbasa wyborcza
most dla samobójców a tunel to mażenie
I co z tego ?? I tak pojdą głosowac na tego odlota.Bo prawa strona nie potrafi sie dogadać. Jedynie Pan Sliwiński jeżeli bedzie chciał to może uratowac to miasto przed oponiarzami i temu podobnymi. Dlatego Panowie Zdziech, Nowak, i reszta zobaczcie jakie sa realia. I dajcie sobie na luz.Połączmy siły i pogonmy od koryta czrewona zarazę.Jest szansa i to wielka!!
"Przejechałem pół świata by znaleźć inwestora z KATARU dla stosczni Szczecińskiej NOVa" Donald TUSK tydzień przed Eurowyborami... Teraz ten sam numerek tylko że z tunelem Predzej Rywinowi uwierzę :)
A jak tam Możej z Giertychem? Daleko się już przekopali?
Taa wybory...
"Zalecono również przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko przed wydaniem pozwolenia na budowę." - czyli kolejne dziesięć lat czekania. "W decyzji środowiskowej ustalono szereg uwarunkowań dla przedsięwzięcia..." - polska język trudna język.
wezne saperke, wora spida i sam się przekopie...
"pomarzyć dobra rzecz..."
Most był by wypaśniejszy.Byłby jeszcze jako punkt widokowy.No, ale te ptaszki biedne.
Tak, na wczoraj.↓
czy juz w tym roku mamy wyciągnąć łopaty?
znowu temat przed wyborami!!
Tego typu projekt jest do realizacji za 50 do 100 lat. Brak kompletnej wyobraźni, lekceważenie rzeczywistych potrzeb wynikających z lokalizacji tunelu i z tym związanego małego natężnia ruchu, lekceważenie praw ekonomii, gdyż nikt nie wyłoży tak olbrzymich pieniędzy na budowę autostrady pod Świną kttóra będzie może wykorzystana za 100 lat. Oto przyczyny które przekreślają całkowicie tunel w Świnoujściu. Dodatkowe opracowania i badania środowiskowe to tak zwana normalka w tym regionie, nie ważne żeby coś budowaać, ważne żeby pisać opracowania. To nie przypadek, że stolica zachodniopomorska i cały region w róznych krajowych rankingach zajmują zaszczytne ostatnie miejsca pod względem rozwoju gospodarczego. Szkoda, była to jedyna niepowtarzalna szansa na to, że za dwa lata otwarty byłby tunel na miarę potrzeb na najbliższe 50 lat, tunel z drogą po jednym pasie w każdym kierunku i poboczami awaryjnymi. Oczywiście dodatkowy warunek, że miłośnicy dżdżownic pozwoliliby i nie wymagali opracowań do opracowań.
Czekamy na tunel z niecierpliwością, zbliża się kolejne lato natłok turystów i gigantyczne kolejki na prom, ci którzy przyjeżdżają na urlop do Świnoujścia powinni jeździć tylko na duży prom, przyjeżdżają na urlop mają dużo czasu, prom w mieście powinien być, tylko i wyłącznie dla Świnoujścian, bez żadnych wyjątków w weekendy i święta.
takoj nie wierze ;/
IP 188 po tej powodzi popłynął i tunel.Szkoda, że prezydent miasta nie zdążył z dokumentacją wcześniej.
Rowów melioracyjnych od 2005r nie dał rady naprawić nie dali rady zlikwidować bagien, które przez ich brak odpowiedzialności powstały na ul Wrzosowej, a teraz o tunelu bajki nam opowiadają. Wielki brak odpowiedzialności, wielki Wstyd, dlaczego ignorujecie Wyborców.Jesteście mali i robicie się jeszcze mniejsi.
No to ekstra, na reszcie coś bombowego
prosze czytac -nalozone na inwestora liczne warunki maja na celu itd itd czyli nie budowac tunelu bo kto by sie zgodzil na wydanie tyle kasy a tu jeszcze kat nad glowa typu pseldoekolog szok to sie dzieje u nas i mysle ze takie bzdury to jeszcze sa w KRLD oj sory chyba na Kubie hahaha