POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [08.05.2010, 07:46:19] • Świnoujście

Zabawa „na sto dwa”

Zabawa „na sto dwa”

fot. Krystian Papski

Zgodnie z zapowiedzią rosyjscy muzycy wojskowi, którzy przypłynęli do Świnoujścia na pokładzie okrętu „Kaliningrad” wystąpili w piątek dla mieszkańców Świnoujścia. Koncert odbył się w Muszli Koncertowej przy promenadzie. Mimo nie najlepszej pogody widzów nie brakowało.

Okręt Floty Bałtyckiej Rosyjskiej Federacji „Kaliningrad” oprócz marynarzy i kombatantów przywiózł do Świnoujścia także estradowe atrakcje.



Orkiestra Dęta Floty Bałtyckiej oraz zespół estradowy „Czarne Berety” to prawdziwe wulkany energii. Prezentują znane i lubiane melodie rosyjskie; ludowe i wojskowe.

Zabawa „na sto dwa”

fot. Krystian Papski

Takiej muzyki, zwłaszcza w wersji „na żywo” nie tylko słucha się przyjemnie. W czasie koncertów nie brakuje także chętnych do tańca. Ci mogą liczyć na fachowy instruktaż. Członkowie zespołu chętnie schodzą ze sceny by nie tylko pobawić się ale także nauczyć podstaw popularnych rosyjskich tańców.

Zabawa „na sto dwa”

fot. Krystian Papski

Pierwsze szlify w tańcach znad Wołgi zdobyli uczestnicy piątkowego koncertu. Dla tych, którzy chcą jeszcze przekonać się jak porywająca jest to muzyka nic straconego. Rosyjscy goście wystąpią u nas z jeszcze jednym koncertem w Muszli koncertowej.

Zabawa „na sto dwa”

fot. Piotr Płuciennik

Impreza rozpocznie się w sobotę 8 maja, również w Muszli Koncertowej przy promenadzie. Oprócz tego czekają nas jeszcze wspólne obchody rocznicy zakończenia II wojny światowej i wyzwolenia Świnoujścia.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 130, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-130 z 130

Gość • Niedziela [09.05.2010, 13:17:40] • [IP: 80.245.190.*]

Do 12:57. Zanim zrozumiesz, że moje cyt:" konstruktywnie - negatywne" granie na klawiaturze tez ma sens minie kilka lat, ale trudno. Nie wszyscy dostrzegaja - jak widac - zmarnowany dla miasta czas przez ostatnie 20 lat i chca go marnowac dalej twierdząc, że samorząd to prywatny folwark lokalnych kacyków. Dziękuję, że przynajmniej w tej kwestii istnieje między nami porozumienie. Pozdrawiam.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 12:57:50] • [IP: 88.156.234.***]

Do--->.80.245.190*. GRATULUJĘ ! Ten" Gość" potrafi - co mnie zaskoczyło - pisać również pozytywnie. Dotychczas można było czytać tylko Jego " konstruktywnie - negatywne" granie na klawiaturze.Taki teraz Gościu zostań. Pozdrawiam

Katia • Niedziela [09.05.2010, 12:46:20] • [IP: 217.97.193.**]

Im więcej komentarzy się czyta, tym bardziej wydaje się, że nastanie wojna domowa, a nie wojna z Rosją.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 11:37:29] • [IP: 217.97.199.*]

"Kolego bredzisz", twój punkt widzenia nie koniecznie jest prawdziwy i jest twoim, szanuj też widzenie nie uległe propagandzie ostatnich 20- lat. Krew przelana zawsze boli, więc więcej refleksji a mniej bredni.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 10:54:23] • [IP: 80.245.190.*]

Nie mieszajcie polityki z kulturą, bo zwariujecie. Przyjażn nawiązuje się między zwykłymi ludźmi. 8 mają 1945 r.to dla nas dwoistośc wydarzeń, koniec okupacji niemieckiej i zniewolenie na 50 lat. Na szczęście mamy to za sobą. rosjanie wyszli w 1993 roku i nie wróca, a okupacja radziecka była mniej dotkliwa jak niemiecka. Dzis tez nie mówia prawdy, bo dla nich wielka wojna ojczyźniana zaczęła się w czerwcu 1941 r a o napaści na Polske we wrzesniu 1939 r. nawet nie wspominaja odcinając sie od tego okresu, chociaz My Polacy go doskonale pamiętamy. pierwsza linia wojsk radzieckich to 17, 18-letni chlopcy wcieleni na siłe do wojska za plecami których szły oddziały NKWD, by ich rozstrzelac w razie próby odwrotu. Kilkaset tysięcy bezimiennych mogił w Polsce. Dziś też świętuja swój tryumf naszym kosztem. Czy mamy tym żyć przez nastepne pokolenia ? czy chcemy budowac inny świat ? Bardzo cieszy młoda publiczność podczas wczorajszego wystepu. Do nich nalezy przyszłość.

ana • Niedziela [09.05.2010, 10:38:12] • [IP: 83.31.181.***]

Byłam widziałam, słuchałam, fantastycznie śpiewali, mocne, silne głosy aż dreszcze przechodziły przez ciało dali z siebie wszystko, super koncert. POZDRAWIAM

marine wife • Niedziela [09.05.2010, 10:03:51] • [IP: 93.94.190.***]

super koncert :-)świetna atmosfera:-)

Gość • Niedziela [09.05.2010, 09:37:41] • [IP: 88.156.232.***]

Koncert świetny:) aż serce rwie do takiej muzyki, nogi same tańczą, usmiech na twarzy.Trzeba przyznać im 5 z plusem za taki koncert:) i wyczucie widowni. to nasza muzyka, nie żadne wyszukane wycie. swietne chlopaki. idziemy dzis na cmentarz złozyć kwiaty i świece pod pomnikiem żolnierzy rosyjskich w hołdzie.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 08:57:50] • [IP: 88.156.233.***]

Mili ludzie, prawdziwi słowianie.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 08:34:21] • [IP: 93.94.184.***]

Ruscy nawet ladni ale maja jakies zmutowane twarze nie tak jak nasi polacy;d

Gość • Niedziela [09.05.2010, 08:16:55] • [IP: 217.97.193.***]

Faszyzm narodził się w NIEMCZECH i faszyści mówili po niemiecku t dla przypomnienia dla gościa z 1.13

Gość • Niedziela [09.05.2010, 03:26:18] • [IP: 83.3.66.***]

W nosie mam te wszystkie pseudo-historyczne wywody(sami tam byliscie wszystko wiecie o stosunkach-polsko rosyjskich na przestrzeni wieków -szkoda czasu na komentarz)Panowie z tego statku pierwyj sort!! Wszystkim niedowartościowanym polecam Jogę na uspokojenie, amatorom szybszego efektu-PROZAC

Gość • Niedziela [09.05.2010, 02:27:55] • [IP: 87.205.251.**]

Owszem, po ucieczce wojsk hitlerowskich ze Świnoujscia, Armia Czerwona, ale po krwawych walkach o Wolin, zajęła miasto, lecz wyzwoliła je - jak całe Niemcy - od niemieckiego faszyzmu...

Gość • Niedziela [09.05.2010, 02:16:45] • [IP: 80.245.178.**]

"Wspólne obchody wyzwolenia Świnoujścia"?? Chyba" Zajęcia".

Gość • Niedziela [09.05.2010, 01:13:33] • [IP: 87.205.251.**]

Rusofobia to taka sama ciężka choroba jak antysemityzm, czy inny szowinizm, którego objawem jest napaść na mieszkańca naszego miasta Niemca Gerda, któremu łobuzy wymalowali swastyki. Pora ukrócić te wybryki, od jakich rodził się kiedyś faszyzm.

Gość • Niedziela [09.05.2010, 00:11:33] • [IP: 80.245.187.***]

do 89.195.206...ta choroba to mania prześladowcza albo któreś z natrętctw...psychiatra przyjmuje w pasażu przy ul.Boh.Września...

Gość • Sobota [08.05.2010, 23:08:14] • [IP: 89.195.206.***]

Nagle po po tylu latach przypomnieli sobie ze warto odwiedzić S-cie? BEZEDUUURA!! To jest posuniecie strategiczne w Świnoujściu buduje się jedno z najważniejszych punktów strategicznych które zapewni wsparcie energetyczne dla Polski. Jejjj co sie dziwić przecież niektórzy zostali wychowani w czerwieni:/ pokazać na kiju marchewkę a głowa odwróci się od najbardziej istotnych spraw!POBUDKA CZAS NAUCZYĆ SIĘ ODRÓŻNIAĆ TOMBAK OD ZŁOTA

Gość • Sobota [08.05.2010, 21:39:03] • [IP: 79.184.167.***]

pozdrawaju

Gość • Sobota [08.05.2010, 20:31:46] • [IP: 80.245.190.*]

Macie od Nich pozdrowienia. Życzą Wam życia w pokoju, zdrowiu i szczęściu. Wszędzie gdzie pojadą na wystepy po Rosji będą mówić jak ciepło byli przyjmowani w Świnoujściu. W poniedziałek odpływają, chcą tu jeszcze wrócić. Na rozpoczęcie III wojny światowej raczej sie nie zanosi.

Gość • Sobota [08.05.2010, 20:21:42] • [IP: 92.42.117.***]

Zbliza sie wojna..?? Ty chyba ze swoim gubikiem na mózg sie zamieniles...pajacu.

Gość • Sobota [08.05.2010, 20:16:47] • [IP: 87.205.251.**]

tak, a gitary to supertajne wyrzutnie rakietowe z głowicami jądrowymi, a nawet dziecko wie że kazdy szpieg przypływa okrętem wojennym i musi chodzić w mundurze... p a r a n o j a jest goła!

Gość • Sobota [08.05.2010, 19:57:58] • [IP: 92.42.112.***]

Gościu z 17:56 co się dziwisz?" Poliaki to duraki" tak mówią o nas. Po co oni tu są, tego nie powiedzą. To nie jest statek wycieczkowy, a oni nie są wyszkoleni do gry na gitarach. U nich wojskiem rządzą fachowcy, a nie kolesie kolesia z partii.

Thunder • Sobota [08.05.2010, 19:32:15] • [IP: 80.245.183.***]

Dzieki, ze poinformowaliscie po fakcie... :s

Katia • Sobota [08.05.2010, 18:56:09] • [IP: 217.97.193.**]

To mamy rozumieć, że emeryci z Niemiec, odwiedzający Świnoujście, to także szpiedzy, robiący rozeznanie na wyspie?

Gość • Sobota [08.05.2010, 18:36:11] • [IP: 87.205.251.**]

paranoiku lecz sie...

Gość • Sobota [08.05.2010, 17:56:21] • [IP: 89.195.213.***]

Tutaj koncert wiara zadowolona a szpiedzy rozbiegli się po wyspie. To jest rozpoznanie, a wy patrzycie nie w tą stronę!!Zbliża się wojna a wy się bratacie z wrogiem CO Z WAMI NIE TAK!!

Gość • Sobota [08.05.2010, 15:51:37] • [IP: 93.94.191.***]

To słowo PUSTA POLKA może obrazić wiele osób ale ja jestem POLKĄ Z KRWI I KOŚCI I Z TEGO JESTEM DUMNA !! Przyjmuje krytykę z pokorą

Gość • Sobota [08.05.2010, 15:26:21] • [IP: 92.42.112.***]

Ofiary katastrofy w Smoleńsku, w grobach się przewracają.

Gość • Sobota [08.05.2010, 15:24:32] • [IP: 217.97.199.*]

14:24] • [IP: 93.94.191.***]: zaczęłaś tak ładnie a skończyłaś jak pusta Polka... trochę szkoda.

Gość • Sobota [08.05.2010, 15:18:36] • [IP: 83.21.132.***]

Ten okręt powinien przypłynać na Dni Morza i zacumować, nie z dala od centrum miasta, tylko przy Wybrzeżu Władysława IV. Byłby dużą atrakcją dla wakacyjnych gości miasta... A koncert był super...

Gość • Sobota [08.05.2010, 15:04:35] • [IP: 217.97.199.*]

Ten naród zawsze się sam obroni a rusofobi niech się udławią swoją nienawiścią z Możejem na czele.

Gość • Sobota [08.05.2010, 14:24:14] • [IP: 93.94.191.***]

Byłam w Rosji przez rok czasu i mogę z całą powaga stwierdzić że to wspaniały gościnny i przyjazny naród, nie spotkałam się nigdzie z wrogością do polaków, zostawcie historię i spójrzcie na tych ludzi teraz to jest inne pokolenie, i wiecie co?Wolę w stu procentach pokornych Rosjan jak hałaśliwych panoszących się i zachowujących jakby byli u siebie sz... no i jeszcze Ci Polacy kłaniający im się w pas.OHYDA

7-me Dziecko Baby Jagi • Sobota [08.05.2010, 13:44:06] • [IP: 79.162.140.**]

Co tu się rozpisywać? Byle historia nie zatoczyła kręgu.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:29:02] • [IP: 80.245.190.*]

Wczoraj, podczas wystepu, kiedy śpiewali pieśń POBIEDA, zadedykowana WSZYSTKIM poległym podczas wojny żołnierzom wszyscy wstali i wysłuchali na stojąco. To bardzo piękny gest ze strony publiczności. Mają nadzieję, że jeszcze w tym roku odwiedza Świnoujście np. z okazji Dni Morza. Żachowujmy sie z klasą.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:26:27] • [IP: 87.205.251.**]

Za stwierdzenia, że 99 Polaków nienawidzi Rosjan i że Rosjanin ubił Polaka z flagą w Berlinie IP: 93.94.186. należy się dziś pospieszalski ZŁOTY MOHER!...

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:18:35] • [IP: 79.190.14.***]

Z"koniem" nie będę się kopał. Idę na koncert o godz. 18.00.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:09:18] • [IP: 80.245.190.*]

www.youtube.com/watch?v=uBLVrpznV-0 szykujcie się, bedziecie potem żałować.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:07:15] • [IP: 80.245.178.**]

Piątkowy koncert był fajny. Warto go obejrzeć. W sobotę o 18.00 znowu zagrają. Ludzie przyjdźcie i posłuchajcie. Nie traćcie czasu i energii na jakieś głupie komentarze.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:04:11] • [IP: 93.94.186.***]

"2 maja ok. godz. 6:55 (czasu moskiewskiego) na Bramie brandenburskiej załopotała radziecka i polska flaga. Tego też dnia w godzinach porannych skapitulował generał Helmuth Weidling. Opór stawiały już tylko niedobitki fanatyków z SS." Wersja z podręczników.

Gość • Sobota [08.05.2010, 13:01:07] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:53] • [IP: 87.205.251.**] Oficjalna wersja. "7.00 rano i od tej chwili brali udział w walkach w ostatnim, najsilniej umocnionym rejonie, m.in. w zachodniej części Tiergarten, przebijając się w stronę Reichstagu, w rejonie Politechniki i przy bramie Brandenburskiej. Zdobyli 56 kwartałów miasta, 7 kompleksów fabrycznych, 4 stacje metra i większą część budynków Politechniki. Wzięli do niewoli 2550 jeńców."

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:58:03] • [IP: 80.245.179.***]

ale się podniecacie...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:58:00] • [IP: 79.190.14.***]

Z tym" taka jest prawda" jest tak: Boga nie ma, a jak nie wierzycie zapytajcie się mnie"

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:54:27] • [IP: 93.94.186.***]

Nie mam nic do Rosjan, do tych panów, i do pojadanie z narodem Rosyjskim by do następnych wojen i konfliktów nie dochodziło. Prawda jest taka jednak że 1945 rokiem, był wyzwoleniem z Niemieckiej eksterminacji, ale też kolejnym zniewoleniem przez wielkiego brata ze wschodu, długi okres rozkładu. Długi okres zależności Militarnej, Gospodarczej, Politycznej od ZSRR. Wiele lat zbrodni przeciwko prawdzie, wolności słowa, wolności ludzkiej Polaków i narodu Polskiego. Taka jest Prawda.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:53:40] • [IP: 87.205.251.**]

Polacy zatknęli sztandar polski na Siegesseule, bo tak zdobywali Berlin od Zoo Garten, a Rosjanie na Bramie Brandenburskiej bo szli od alei Unter den Linden... a Polacy tam dołączyli potem, bo pod Bramą nie walczyli...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:53:40] • [IP: 79.190.14.***]

A nie pisałem, że glupota nie ma granic. Zgadzam się, że dla inych narodow, w tym Rosjan byliśmy marnym narodem, sami na to zasłużyliśmy dzięki takim ludziom jak gość z 12.43

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:53:39] • [IP: 80.54.123.***]

Wiem z wiarygodnych źródeł, że ostatnim narodem na kuli ziemskiej, który (jeszcze) nie naraził się Prawdziwym Polakom jest plemię Mande z Burkina Faso.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:50:40] • [IP: 93.94.186.***]

Nie jest to potwierdzone żadnymi oficjalnymi źródłami, ale to nie dziwne bo Rosjanie by na to nie pozwolili, Poszła taka opowieść w Polskę. Przekaz słowny, dlatego o jego autentyczności Historycznej wiele powiedzieć nie można.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:48:34] • [IP: 93.94.186.***]

Według ludzi, podobno, to Polak pierwszy z Polską flagą dobiegł na bramę brandenburska, siłą został zmuszony by To Rosjanin pierwszy zawiesił na niej czerwony sztandar.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:48:08] • [IP: 86.173.188.**]

Tak zdobywali i zapłacili najwyższą daninę krwi. Podobnie jak ci, którzy walczyli na kresach II RP na przełomie 1944 i 1945 roku, wcześniej w Powstaniu Warszawskim 1944 r. itp. Nie wspominam o zwycięstwie w boju, ale o klęsce politycznej. Byli bohaterami, bezsprzecznie byli. Wiemy jednak oboje, że zabrakło Polaków w paradzie zwycięstwa. A Polska na lata została zdominowana przez ZSRR.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:45:04] • [IP: 87.205.251.**]

co za bzdury?!

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:43:57] • [IP: 93.94.186.***]

A wiedziałeś że pierwszy dobiegł Polak z polską flagą i został zastrzelony przez Rosjanina bo to Rosjanin był pan, i on pierwszy zdobył? O tym pamiętać już nie wypada, tak? Dla Rosjan zawsze byliśmy Marnym, Małym, Plemieniem Słowian, istniejących tylko po to by być w strefie wpływów wielkiej Rosji. Taka jest prawda.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:41:44] • [IP: 87.205.251.**]

Ale powiedz o klesce zolnierzom polskim ktorzy krwawo zdobywali Berlin i Wilhelmshaven w maju 1945...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:40:39] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:35] • [IP: 87.205.251.**] No bo to był poczatek nowej klęski, taka jest prawda. Nie wyzywam Cię, nie atakuję, tylko mówię, wygłaszam swój pogląd, wdaję sie w Polemikę i tylko tego samego oczekuję. Wyzwolenie Polski zapoczątkowało kolejne zniewolenie, Gospodarcze, Ludzkie, Polityczne, Wojskowe. Taka jest PRAWDA. Prawda Historyczna, Prawda pisana ludzkimi rękoma, Prawda z podręczników, Prawda Ludzi wtedy żyjących. 8 Maja świętujmy Koniec Wojny z Niemcami, ale 9ty, to już był początek nowego zniewolenia. Flota Bałtycka, wojsko w Polsce bardziej miało zadanie trzymać nas w szachu. Polska miała być polem pierwszej bitwy w ewentualnej zimnej wojnie! Polska i przez Amerykanów, i przez Rosjan miała być miejscem pierwszych potyczek, razem z Berlinem. To nie świadczy o tym że byliśmy dla nich, jak zwykle - Nikim?

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:37:06] • [IP: 86.173.188.**]

Masz niestety rację IP 87205251. Tak dla nas niestety był to dzień klęski i zdrady.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:35:54] • [IP: 87.205.251.**]

To było wyzwolenie od faszyzmu niemieckiego, nawet samych Niemców, którzy wtedy nie mieli siły, ani ochoty sie od tego wyzwalac... cały świat obchodzi Dzień Zwycięstwa, tylko my dzień klęski...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:35:19] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:30] • [IP: 92.42.118.**] Nie popadaj w skrajności! I nie przesadzaj ! I nie zniżaj się do ich poziomu jeśli myślisz że takowy reprezentują. Jestem za Pojednaniem w narodzie, Dyskusją, rozmową na dzielące nas poglądy i tematy! Nie za wyzywaniem jeśli ktoś uważa trochę inaczej niż my bo wtedy słowo" Pojednanie" traci sens.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:33:31] • [IP: 86.173.188.**]

Kończąc rozważania. Do autora artykułu: Zabawa na sto dwa". Napisał Pan rocznica wyzwolenia Świnoujścia. Wyzwolenia? Przejęcia (zajęcia) tak, ale nie wyzwolenia. Tu nie było nic do wyzwalania. Miasto do 1945 roku było niemieckie. Zatem nie zostało wyzwolone tylko zajęte. Co do rocznicy zakończenia II wojny. Mam nadzieję, że chodzi o 8 maja, a nie 9 maja - datę, którą uznaja Rosjanie. Przypominam, że zawieszenie broni i zakończenie wojny to 8 maja (cały świat, poza Rosją przyjmuje tę datę).

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:32:49] • [IP: 92.42.117.***]

Dajcie spokój z tą polityka na poziomie przedszkolnym...Politycy i tak zrobia swoje. A my po prostu ŻYJMY! Naszym problemem jest dewastowana Sciezka Zdrowia a nie uklad polityczny w 1945r..

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:31:40] • [IP: 87.205.251.**]

jeszcze jeden klasyczny oszołom...Gość • Sobota [08.05.2010, 12:30] • [IP: 92.42.118.**]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:30:20] • [IP: 92.42.118.**]

Co sowieci swoimi wygłupami chcą zagłuszyc w nas utratę naszego RZĄDU. 20 lat ich nie było, a teraz nagle są po co POLACY mają swoich komików nie potrzeba nam ruskich.KATYŃ TERAZ NASZ RZĄD CZY TO NIE WYSTARCZAJĄCY DOWÓD NA TO ŻE ONI CAŁYCZAS MYŚLĄ O GNĘBIENIU NAS. Myslicie że to jest przypadek?HISTORIA MÓWI NAM ŻE RUSKIE NIE SĄ NASZYMI PRZYJACIUŁMI TO WROGOWIE KTURYCH TRZEBA TĘĘPPIIĆĆ W ZARODKU, POCO TU PRZYPŁNELI W NOWIUTKICH MUNDURACH, A WALONKI I WACIAK, GRAĆ NA GITARCE ? MAMY SWOJE ZESPOŁY KTÓRYCH CHĘTNIE POSŁUCHAMY. RUSEK TO WRÓG NAJGORSZY ZE WSZYSTKICH KTO MYSLI INACZEJ JEST TEŻ WROGIEM POLAKÓW.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:28:42] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:22] • [IP: 86.173.188.**] No w końcu dyskusja na poziomie. Zgadzam się z Tobą bardzo. Naprawdę. Nie mam nic naprawdę nic do Rosjan, Niemców, nie wiadomo kogo. Naprawdę nic. Mam znajomą Rosjankę, wielu Niemców znam, to wspaniale dobrzy ludzie. Ale uważam że Naziści, NeoNaziści, Służalcy Stalina to było zło. Powtarzam BYŁO. Może nie licząc NeoNazistów. Nie muszę tego ludzić. Bo niby czemu? Jestem za świadomością prawdy. Jestem za Obiektywnością. Za dyskusja, argumentami, polemiką na poziomie. A nie krzyczeniem" wybaczajmy!" Ktoś powie coś co trochę odbiega od naszych poglądów i ten sam człowiek napisze" tabletki" "moher" "płaczesz pod pałacem". Śmieszność!

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:25:30] • [IP: 87.205.251.**]

To były zupełnie inne czasy, wojna i po wojnie, świat podzielony na dwa bloki, Układ Warszawski, zagrozenie wojną nuklearną, i wtedy byliśmy zależni od Sowietów, oczywiście, bo oni zapewniali rownowagę sił. Taka byla logika zimnej wojny. Teraz też zależymy od USA i NATO i prowadzić musimy wojny napastnicze w Iraku i Afganistanie, choć Sowieci ani do Korei, ani do Wietnamu nas nie ciągnęli...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:22:48] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:20] • [IP: 212.160.162.**] O proszę ! Co za doskonały przykład. Wybaczaj, pojednanie, kochajmy się i miłujmy. Ktoś pomyśli TROSZKĘ inaczej, bo nie mowie że to złe. Już tabletki, już Moher, już płaczący pod pałacem... Ciekawostka to że np w Kościele nie byłem od kilku lat i nie zamierzam. Może ktoś nie wyzwie mnie od Słuchającego Radia Maryja zaślepionego wierzącego. Obiektywności ludzie. Tacy z was nowoczesni, pojednawczy ludzie, a jak ktoś mysli inaczej to już wyzwać bez argumentów, polemiki. Brawo

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:22:33] • [IP: 86.173.188.**]

Zgadzam się z IP 93.94.186. Ja popieram PO, ale to nie znaczy, że nie dostzregam prawdy historycznej. Pojednanie to jedno, a pamięć historyczna to drugie. Naród bez poszanowania własnej historii skazany jest na zatracenie. Co nie znaczy, że rosyjskie pieśni i dumki nie są fajne. Są. Ale to dwie różne sprawy.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:20:24] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:14] • [IP: 87.205.251.**] Zawsze warto rozgłaszać wersję która pasuje naszym poglądami zamiast poczytać, dowiedzieć sie Prawdy.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:20:02] • [IP: 212.160.162.**]

93.94.186 weź tabletki.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:18:15] • [IP: 86.173.188.**]

IP 87.205.251. Czyżby? A co z dokumentem podpisanym 21 września 1945 roku w Mecklemburgii- Schwerinie? Zachęcam do lektury warto!

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:16:23] • [IP: 93.94.186.***]

Ludzie to zadziwiający naród. Teraz mówicie kochajmy, wybaczajmy żyjmy w zgodzie - POPIERAM. Ale Ci sami ludzie jeżdżą po rządzie, po Pisie, Po kaczorach, Po wierzących, po ludziach starszych, po ludziach którzy może po prostu nie lubią Komuny, Kmunistów, bo w przeciwieństwie do was doświadczył jej ktoś. Dla was to zacofańcy, debile, Mohery, Armia Rydzyka...co to jest ?! Ja nie mowie ze popieram PIS czy Kaczorów czy cokolwiek! Nie. Ale trochę obiektywności ludzie. Teraz PO dojdzie do władzy, i Ci drudzy zaczną na niego jechać. Zawsze wam źle, a chcecie się jednać. Pojednajcie się najpierw z Rodakami! Nie wszyscy którzy popierają rządy za czasów PIS, a może naprostować - nie uważają je za rządy złe, a na pewno nie gorsze od wcześniejszych, to nie każdy z tych ludzi jest zacofanym Pisiorem! Nie słucha radia maryja, nie lata do kościółka, nie wiadomo co jeszcze. Wam zawsze źle i plujecie, wyzywając ludzi którzy według was nie są nowocześni, nie chcą pojednań, choć sami wręcz wojnę domową na słowa urządzacie!

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:14:28] • [IP: 87.205.251.**]

Teraz bez emocji możemy stwierdzić, że obecność Floty Bałtyckiej w Świnoujściu umacniała naszą zachodnią granicę, którą nie uznawała RFN, a ostatecznie, po wielu trudnych negocjacjach i oporach rząd zjednoczonych Niemiec przyjął w traktacie granicznym 1990, ale ratyfikował dopiero w 1992, jeszcze przed wyjściem oddziałów adm. Jegorowa ze Świnoujścia!! Obecność tu Rosjan przydała się też w rozwiązaniu konfiktu o granicę morską z NRD w Zatoce Pomorskiej w 1989...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:11:51] • [IP: 86.173.188.**]

Miasto nie gościło sąsiadów ze wschodu, to sąsiedzi ze wschodu okupowali nasze miasto. Stojąc na straży porządku ustanowionego przez Stalina. Byli w każdej chwili gotowi do użycia broni przeciwko nam. Fakty: Komuniści (do 1948 PPR, a od 1948 PZPR; po 1990 spadkobiercą tej partii jest SLD) zwalczali wszystkich, którzy mieli inne poglądy: 1948 zabójstwo PIleckiego, Fieldorfa Nila, aresztowanie i wyroki śmierci na byłych żołnierzach AK (przeczytaj: Żołnierze wyklęci). Prześladowanie członków Solidarności, etc. Od 30 stycznia 1946 r. do połowy lat 50 obowiązywał bardzo surowy mały kodeks karny, wg. którego można było skazać obywatela na karę śmierci lub długoletnie więzienie za" występstwa przeciw władzy ludowej". Można lubić rosyjskie dumki, ale po co te peany zachwytu nad samymi żołnierzami. Byli, zagrali i pojechali i bardzo dobrze.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:08:40] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:00] • [IP: 86.173.188.**] O to mi tylko chodziło. Nie lubie TYCH Rosjan co nam tu mieszali przez pół wieku po wojnie. Bo za co mam ich lubić? Nie byli dla nas ani mili, ani dobrzy, ani nas nie bronili tylko byli pokazem siły wielkiego brata ze Wschodu, przestrogą" nie czcijcie wolności, bo jak będziecie jej chcieli, to my się wami zajmiemy". Nie napisałem że nienawidzę Rosjan ! Napisałem że nie lubię Rosyjskich Komunistów, mogę, mam prawo, ich NIE LUBIĆ, tak samo jak wy nie lubicie ludzi płaczących pod pałacem prezydenckim, z którymi mam tyle wspólnego ze huhu. Zgadzam się ze zdaniem" Chcesz być szczęśliwy jeden dzień - zemścij się! Chcesz być szczęśliwy całe życie - wybacz" Zgadzam, ale to nie znaczy że zaraz mam kochać Czerwonych Morderców i Gwałcicieli. Co nie znaczy że nie lubię ROSJAN, zwykłych ludzi, i tych panów co przypłynęli. A teksty że płakałem pod pałacem też są wyrazem braku szacunku, a więc nie lubienia. Ja nie lubiłem Komunistów, Ty Pisiorów którym nie jestem.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:04:52] • [IP: 83.249.182.**]

czytam niektore komentarze i sam nie wiem, czy trzeba nad nimi plakac(bo smiac sie nie ma z czego) czy gleboko zastanowic nad mentalnoscia pewnej czesci naszego spolecznstwa...Bo jak mozna z faktu tego ze odbyl sie w naszym miescie koncert jakies tam grupy etnicznej(bez jakis tam pod tekstow politycznych) robic tyle chalasu i wracac pamiecia do 1939 roku!! Czy wy nie macie innych problemow na glowie? czy moze fakt ze jest ich za duzo sprawia to ze na tego typu forach, obzucajac wszystkich blotem leczycie swoje kompleksy? Zycie idzie do przodu, tamte czasy juz nie wroca, oni tez tu nie wroca... jasne ze nalezy pamietac nasza historie, ale wyciagac brudy przy tak blachej sprawie jak koncert muzyczny!!?? Trzeba zachowac dystans w niektorych momentach i miec troche taktu...a moze kultury...biedne te nasze spoleczenstwo.Zakompleksione, naburmuszone i zamkniete w sobie...no i jak nas maja lubic na swiecie...

Katia • Sobota [08.05.2010, 12:04:24] • [IP: 217.97.193.**]

Nawet, biorąc pod uwagę doskonałą znajomość historii - nic nie zmienimy. I nikt nie chce o tym zapominać. Wystarczy się tylko czegoś nauczyć na starych błędach i doprowadzić do tego, byśmy zaczęli żyć w zgodzie.

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:01:31] • [IP: 91.94.115.**]

znowu dobrali się ruscy z niemcami na naszej Polskiej ziemi...

Gość • Sobota [08.05.2010, 12:00:58] • [IP: 86.173.188.**]

Rosjanie -jako naród mili to fakt. Jednak o historii nie należy zapominać. Polska utraciła na wschodzie 48% swojego terytorium. Teoretycznie uzyskała za tę stratę rekompensatę na północy i zachodzie. Teoretycznie. Bo zanim wpuszczono tu Polaków większość przejęli Sowieci. Przypominam, że do końca 1946 roku miastem wyjętym spod władzy polskiej były Police (tu Rosjanie najpierw zdemontowali a potem wywieźli do Rosji fabrykę benzyny sentetycznej), podobne były losy portu w Szczecinie i Świnoujściu. Dla tych, którzy nie pamiętają - do 1957 r. w Świnoujściu był płot, który dzielił miasto na część zajętą przez Sowietów i tą gorszą przeznaczoną dla nas. Żołnierze Armii Czerwonej, z jednostki, która stacjonowała w okolicach Międzyzdrojów, na tzw. Białej Górze tylko w sierpniu 1948 r. dopuścili się 8 gwałtów i 4 zabójstw. W okolicach Szczecina od połowy 1945 r. stacjonował oddział NKWD. Polska po 1945 do 1990 r. była krajem zniewolonym, zależnym od ZSRR. Zachęcam do zapoznania się z dokumentami archiwów.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:59:51] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:30] • [IP: 80.54.123.***] Śmieszny jesteś. Ja nikogo nie nienawidzę ! i nie płakałem pod żadnym pałacem. Napisałem tylko że nie lubie Rosyjskich Komunistów. Nie umiesz czytać ? Nie mam nic do tych żołnierzy i do narodu rosyjskiego. Po co od razu teksty typu że płakałem pod pałacem?

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:58:08] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:44] • [IP: 87.205.251.**] 90 %. 10 % to 16 latkowie.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:56:44] • [IP: 79.190.14.***]

Chcesz być szczęśliwy jeden dzień - zemścij się! Chcesz być szczęśliwy całe życie - wybacz.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:55:41] • [IP: 80.245.187.***]

BRAWO!BRAWO!BRAWO!NARESZCIE WIEM, ŻE W MOIM MIEŚCIE ŻYJE TEŻ SPORA GRUPA MĄDRYCH, ROZSĄDNYCH LUDZI!ŻE ZNAJDUJĘ TU WIĘCEJ PRZEMYŚLANYCH WPISÓW NIŻ CHAMSTWA, NIENAWIŚCI I GŁUPOTY!DZIĘKUJĘ WAM ZA TO, ŻE POKAZALIŚMY W TAK WAŻNYM TEMACIE CO NAPRAWDĘ CZUJEMY!!BRAWO ŚWINOUJŚCIE!TYM BARDZIEJ, ŻE TO NASZE MIASTO DŁUGO GOŚCIŁO SĄSIADÓW ZE WSCHODU U SIEBIE...

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:51:33] • [IP: 92.42.117.***]

Zgadzam sie z przedmowcą.Rosjanie podobnie jak Niemcy, Chinczycy czy Ekwadorczycy to zwykli ludzie. Co innego politycy, w tym i polscy...ci sprawiaja same problemy i antagonizuja ludzi. Jak to powiedzial Kaczynski- wy jestescie tam gdzie zomo a ja tam gdzie barykady...podłe to było i typowe dla polityka. Dlatego mówie : STOP dla PIS i Kaczynskiego!

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:48:46] • [IP: 79.190.14.***]

Człowieku ziejacy nienawiścią do sąsiadów za wschodnią granicą zakochaj się w ładnej Rosjance, zmienisz zdanie o tych ludziach, uśmiechniesz się i powiesz jutro będzie lepiej. Będzie Ci lżej i życie stanie się piękniejsze.

Katia • Sobota [08.05.2010, 11:45:35] • [IP: 217.97.193.**]

Żałuję, że nie mogłam zobaczyć tego koncertu, bo interesuję się rosyjską kulturą i bardzo lubię ten język. Może dziś się wyrwę. Niestety widzę, że niektórzy, przyjazd Rosjan do Świnoujścia, traktują niczym wybuch III wojny światowej. Historia powinna nas nauczyć, że nie możemy żyć dalej w nienawiści. Owszem, kilkadziesiąt lat temu, miały miejsce wydarzenia, o których ciężko mówić. Jednakże, przyszedł czas, by zacząć wybaczać sobie błędy, do których doszło raczej z rozkazu przywódców państwa, zwykli, prości ludzie byli często pinkami w ich rękach, na ich planszy. I nie chodzi o to, by zapomnieć - musimy pamiętać, by podobnych błędów nie popełniać. Pora jednak otworzyć się na resztę świata i przestać wyklinać Rosjan, czy Niemców, zwłaszcza tych, którzy z wydarzeniami wojennymi nie mieli nic wspólnego. Wszyscy jesteśmy takimi samymi ludźmi.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:44:10] • [IP: 87.205.251.**]

no niestety, 93.94.186 z tymi 99 procentami to pospieszalsko przesadziles... moze bedzie 9 procent?...

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:40:21] • [IP: 80.245.190.*]

pl.wikipedia.org/wiki/Katiusza_(utw%C3%B3r) Nauczcie się i przyjdzie na 18.00 do Muszli. Zapraszają do śpiewania z nimi.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:36:42] • [IP: 80.245.181.***]

mam przyjaciółkę Rosjankę są to bardzo wspaniali ludzie na dobre i na złe wielu polaków nie dorównuje im do piet tak prawda

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:33:33] • [IP: 193.200.150.***]

93.94.186.*** czy to nie ty występowałeś u Pospieszalskiego? Skadś znam ten bełkot

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:32:48] • [IP: 80.245.187.***]

A tak na marginesie cieszę się, że w tym temacie znajduje się tyle rozsądnych głosów w obronie młodych Rosjan i takich nienawistnych wypowiedzi jak IP 93.94.186 niewiele.Z takich słów cyt."nienawidzę ich za to co to było po wojnie, tak jak 99% Polaków" wywodzą się hasła skinheadów i innych podobnych organizacji.Ja też nie zgadzam się z polityką wielu państw...Nie zgadzam się z tymi, którzy nimi rządzą...Często decyzje naszych polityków są sprzeczne z moimi opiniami...Także wiele decyzji niedawno zmarłych parlamentarzystów i prezydenta budziło moją złość...Czy to znaczy, że mam nienawidzić córki śp.prezydenta Marty?Czy mam czuć nienawiść do Jego wnuczek?Czy mam nienawidzić dzieci śp.P.Gosiewskiego, który wzbudzał za życia tyle kontrowersji m in.za dworzec we Włoszczowej...Puknijmy się w czoło i zrozumieć już czas, że życie dla tamtych ludzi już się skończyło a to MY zostaliśmy!Od tego jak je sobie poukładamy teraz zależeć będzie los i życie NASZYCH DZIECI I WNUKÓW!!DOŚĆ NIENAWIŚCI ZA PRZESZŁOŚĆ!!

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:31:24] • [IP: 79.190.14.***]

Kochani Świnoujścianie, spotkajmy się dzisiaj w muszli koncertowej o godzinie 18.00. Niech oszołomi zrozumią, ze są na marginesie Naszego Społeczeństwa. Życzę miłej zabawy.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:30:37] • [IP: 80.54.123.***]

93.94.186.*** to zapewne jeden z tych co szlochali pod pałacem prezydenckim. Nienawiść to jest to co ich napędza.

ja@ • Sobota [08.05.2010, 11:30:14] • [IP: 80.245.186.***]

Ruskie przytupajki są bardzo fajne.Mój Ojciec był Rosjaninem i jestem z tego BARDZO dumna.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:29:58] • [IP: 87.205.251.**]

sorry 186, to przez twoje podwojne zaprzeczenia...

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:24:14] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:19] • [IP: 87.205.251.**] No właśnie o to mi chodzi :). Więc czemu niby jestem śmieszny?

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:21:35] • [IP: 93.94.186.***]

Poza tym też, mówisz że to i Roosevelt i Churchill, jasne, ale masz dowód na to że to Roosevelt czy premier Anglii zaproponowali Stalinowi wschodnie ziemie, czy może on powiedział" ja chce te ziemie" a oni powiedzieli" okej". I co, to winnni oni ? To tak jakby żądać uniewinnienia mordercy, i zrzucać winne na patrzących na to ludzi, bo wyrazili na to zgodę swoją biernością.

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:19:55] • [IP: 87.205.251.**]

Smieszny to ty jestes IP 93.94.186. gdyby nie Konferencja Poczdamska 1945 i granice, to teraz albo bylibysmy ksiestewkiem warszawskim, abo w ogole nie byloby panstwa, tylko granica niemiecko-rosyjska. Gdyby nie obecne granice, to o Lwów i Wilno walczylibysmy z Ukraińcami i Lltwinami jak na Bałkanach, a po wojnie NRD byłoby pewnie wraz z Danzig, Allenstein, Stettin i Breslau...

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:19:54] • [IP: 80.54.123.**]

A ja lubię normalnych ludzi, i tych z Rosji i tych z Niemiec i tych z Polski czy z gdzies tam... Ludzie nie patrzcie na kraj tylko na konkretnego człowieka i nie uogólniajcie !

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:09:16] • [IP: 93.94.186.***]

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:59] • [IP: 212.160.162.**] Ty chyba śmieszny jesteś, to że ruscy nas uratowali od Niemców nie znaczy że mam ich kochać, jak przez pół wieku po wojnie tu siedzieli, mieszali, a w Polsce była bida i rozpacz. Nie nie lubię ich za to że nam zabrali tereny wschodnie czy co, nienawidzę ich za to co to było po wojnie, tak jak 99% Polaków, Twój komentarz więc nie ma najmniejszego sensu. Ja rozumiem że można się urodzić po 1990 jak zapewne Ty się urodziłeś, ale zanim się wypowie niech najpierw się sprawdzi o co dokładnie chodzi w czyjejś wrogości. Poza tym nie nie lubie wszystkich Rosjan, tylko ich rządów, Komunistów, tej pewności siebie że do granic z Niemcami wszystko należy do nich itd

Gość • Sobota [08.05.2010, 11:06:39] • [IP: 80.245.187.***]

skoro tak nienawidzicie okupantów Polski, tych ze wschodu i tych z zachodu to dlaczego zespół Modern Talking tak bardzo wam się podobał??Niektórzy do dziś na balangach pląsają przy ich muzie.Wokalista MT to przecież potomek tych, którzy być może też brali udział w wojnie...O tym nie pamiętacie, czy nie chcecie pamiętać??Ktoś poniżej słusznie napisał...co winni ci młodzi Rosjanie urodzeni już po rozpadzie ZSRR, że tyle w nas złych wspomnień związanych z ich ojczyzną?Oni też tak jak my kiedyś o wielu faktach nie wiedzieli.Przypomnijcie sobie jak u nas na lekcjach historii nic nie mówiło się o Katyniu.Jak nauczyciele, bladzi ze strachu kazali milczeć kiedy ktoś o to zapytał...Pamiętacie ten czas?Jak nie, to jesteście pełni fałszu i macie wybiórczą pamięć.Czas już chyba przestać winić wnuków za czyny ojców i zacząć z nimi po prostu układać nasze życie w tym świecie na nowo!Oczywiście uprzednio wyjawiając cała prawdę o przeszłości...A przeciętni Rosjanie to fajni ludzie...

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:59:01] • [IP: 212.160.162.**]

W czasie wojny Niemcy realizowali plan fizycznej eksterminacji Polaków i wymordowali 6 milionów polskich obywateli z czego 2, 5 miliona etnicznych Polaków. Polacy w okupowanej przez Niemców Polsce mieli status zwierzęcia roboczego - dopóki było przydatne do pracy to mogło pożyć. Faktem jest Armia Czerwona uchroniła nas od fizycznej zagłady nawet jeśli zrobiła to przy okazji marszu na Berlin. Należy również pamiętać, że o powojennym losie i kształcie Polski i Polaków zdecydowali Churchil i Rooswelt wspólnie ze Stalinem. Nie musimy być wdzięczni Rosjanom za cokolwiek, ale powinniśmy traktować ich normalnie, jak wszystkich naszych sąsiadów, bliższych i dalszych.

nordic • Sobota [08.05.2010, 10:56:40] • [IP: 93.94.184.***]

Dla ciebie Ruscy to cały naród włącznie z mordercą Stalinem i Bolszewikami.Opanuj się człowieku i nie wypisuj herezji.Siejesz nienawiść swoim chorym myśleniem.Czy miałeś kiedykolwiek kontakt z normalnym Rosjaninem.Ten Naród przeszedł trochę więcej.Rosjanie maja serce na dłoni, lecz nie dla każdego, wiec pozna kiedyś prostego Rosjanina życzę ci tego. Nienawiść wyssana z mlekiem matki to dewiacja postępująca bez jakiejkolwiek diagnozy.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:52:56] • [IP: 88.156.235.***]

I jescze o francuskim flmie: “Apokalipsa” “powiela stare klisze propagandy nazistowskiej”, pokazujące w karykaturalny sposób szturm polskiej kawalerii na niemieckie czołgi w kampanii wrześniowej 1939 roku.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:50:03] • [IP: 79.190.14.***]

Wszystko ma swoje granice, tylko głupota i nienawiść są nieskończone. Oszołomi będę modlił się o Wasze zdrowie, o rozum już za późno. O.D.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:47:37] • [IP: 95.129.226.***]

Historia to coś co BYŁO! Trzeba pamiętać i trzeba ją znać, ale w przeciwieństwie do historii my JESTEŚMY tu i teraz, tak samo ci chłopcy z okrętu. Na cholere rozdrapywać rany? Lepiej robić wszystko by błędy historii się nie powtórzyły. Ja tam do Rosjan nic nie mam, ani do Niemców ani do nikogo, czemu? Bo nie można UOGÓLNIAĆ! Każdy jest inny. To za nas najczęściej jest mi wstyd.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:47:23] • [IP: 88.156.235.***]

A we Francji - bz. Telewizja publiczna France 2 wyemitowała film dokumentalny, który według naszego ambasadora w Paryżu niesprawiedliwie relacjonuje rolę Polaków w walce z III Rzeszą. Ambasador wystosował w tej sprawie list protestacyjny do francuskich władz. Chodzi o serial dokumentalny pt. “Apokalipsa”, który towarzyszył 70. rocznicy wybuchu II wojny światowej. Polski Ambasador uważa, że pominięto w nim udział polskich naukowców w rozszyfrowaniu “Enigmy” a także umniejszono decydującą rolę żołnierzy pod dowództwem generała Andersa w zdobyciu Monte Cassino w maju 1944 roku. Tomasz Orłowski dodaje, że francuski serial nie wspomina o powstaniu warszawskim.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:38:41] • [IP: 87.205.251.**]

Nienawistne Oszołomy Świnoujskie! Gdy będziecie zawsze nienawidzili Niemców i Rosjan, to i oni nas znienawidzą i będziemy pośmiewiskiem całej Europy... Niemcy przezwyciężyli hitleryzm, choć neonaziści są w Landtagu Meklemburgii, a Rosjanie jeszcze przezwyciężaja stalinizm. Ale co z upiorami przeszłości mają wspólnego ci 18-latkowie z okrętu Kaliningrad, którzy urodzili się już po rozpadzie Związku Sowieckiego w 1991, w Federacji Rosyjskiej?...

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:35:39] • [IP: 80.245.185.*]

Dlaczego chcecie zakrzyczeć prawdę o Ruskach, nie oni jedyni brali udział w wojnie.Dla nich wojna zaczęła się w 1941 a dla nas w 1939.Propaganda jednak działa dalej i umysły wam zaciemnia.Kochajcie ich sobie tylko pozwólcie innym pisać prawdę o nich.Katyń dopiero teraz ma prawo ujrzeć światło dzienne, może też napiszecie że naszych oficerów zabili" Niemcy".Opanujcie się. ..

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:34:12] • [IP: 88.156.235.***]

Bardzo fajny koncert /występ/- brawo ! /+++++/.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:27:38] • [IP: 80.54.123.**]

10:05] • [IP: 83.31.188.**]: ja chodziłem czasem do ich sklepów, czyli trochę było jednak można ;) do dziś z nostalgią wspominam tamte miejsca gdy jestem w" dwunastce"... a co do koncertu to świetna sprawa i należą się podziękowania

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:20:14] • [IP: 77.255.130.***]

brawo, brawo, brawo, brawo, brawoooo!!

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:20:14] • [IP: 80.5.173.***]

[IP: 83.31.188.**] gdyby nie rosjanie teraz nazywalbys sie hans albo adolf, albo bylbys martwy. to oni wygrali wojne z krajem ktory chcial z nas zrobic niewolnikow na kolejne 5 tysiecy lat (w momencie kiedy alianci pierdzieli na froncie zachodnim i wysylali listy stalinowi zeby przyspieszyl inwazje bo ich biedni zolnierze gina). podlicz kretynie do kupy ile razy polska zawiodla sie na zachodzie. blizej nam do przyjazni z rosjanami niz ze * z zachodu

nordic • Sobota [08.05.2010, 10:18:42] • [IP: 93.94.184.***]

I dlaczego trollu w krótkich gaciach i umyśle ujadasz.Szkoda że nie było muzy Techno a wtedy High- Live na prochach, zaszczane, zarzygane chodniki i zarośla, poniszczone kosze na śmieci i zdezelowane ławki.Plebs bawi się godnie z duszą i fantazją.Nie znasz tego dziecino i dlatego ujadając zazdrościsz.Kasa nie decyduje o duchowym wzruszeniu człowieka, kasa to potrzeba do życia w tym nędznym polskim skansenie.Czy chcesz czy nie, to historii nie wymażesz nielocie.A pretensje ślij do trójcy którzy zadecydowali w Jałcie.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:10:43] • [IP: 94.254.217.***]

Hahaha! Nie rozśmieszajcie mnie! Młodzi mają do Ścia przyjechać? Oni przyjadą z kapitałem? Ktoś tu chyba nie był nigdy młodym Polakiem, który woli się nawalić w domu i potem iść na miasto niż iść na miasto i w lokalu zapłacić za trunki. Młodzie nie będą też pchać się do apartamentowców tylko wynajmą pokój, mieszkanie i tyle. Poza tym czy tylko ja widzę, że od kilku lat z Polski przyjeżdża najgorszy sort wczasowiczów? Wczasowicze, którzy ciułają przez lata żeby wybrać się na upragnione wakacje i ci, którzy nie znają nawet podstaw języków obcych dlatego boją się wyjechać poza granice naszego kraju. Potem ślizgają się po promenadzie ubrani w ortalionowe dresy z lat '90 i targują się o cenę gofra, a do restauracji potrafią przyjść ze swoimi napojami (widziałem sam kilkakrotnie takie kwiatki). I ucinam zbędne komentarze - nie jestem właścicielem budy z żarciem, niby-bursztynem, nie wynajmuję kwater, nie sprzedaje gofrów.

Gość • Sobota [08.05.2010, 10:05:01] • [IP: 83.31.188.**]

teraz zaczynamy kochać Rosjan... a czemu nie wspomnieć, że oni nie pomogli powstańcom Warszawy ?? przez nich zginęła nasza młodzież, a kto spiskował z Hitlerem przeciw Polsce ?? gdy stacjonowali w Świnoujściu to do ich sklepów nie wolno było Polakom chodzić, a w naszych wykupywali wszystko co się znalazło przede wszystkim pod ladą, bo wszystko dla nas było na kartki, oni mogli. jednak pamięć świnoujszczan jest krótka.

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:51:45] • [IP: 80.54.123.***]

Jak na razie to młodzi w tym mieście głównie kradną i dewastują. Nie czytasz iswinoujscie.pl, dupku?

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:51:27] • [IP: 95.49.174.**]

A ta tańcząca Pani, to chyba nie ze Świnoujścia??

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:49:47] • [IP: 92.42.113.***]

i plebs ma igrzyska dobra średnia wieku na widowni heh kuracjusze przybywają wykupują wczasy w sanatorium i błąkają się bez grosza przy duszy lepiej jakbyśmy otworzyli się i postawili na młodych - oni przynajmniej przywiozą większy kapitał co będzie korzyścią dla całego miasta

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:49:38] • [IP: 87.60.247.***]

gosciu z 9.22 a po co chcesz pamietac przeszlosc ? po to zeby sie mscic?? za maly jestes zeby to zrozumiec, fajny k0oncert i dzieki wam rosjanie!!

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:42:50] • [IP: 93.94.189.**]

było fajnie miła zabawa i atmosfera

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:26:59] • [IP: 80.245.178.**]

Bardzo ładny koncert. Dzisiaj o 18.00 też wystąpią. Warto przyjść !!

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:23:38] • [IP: 79.190.14.***]

nie dość, że anonimowy" twardziel" to jeszcze nieuleczalnie chory, idiota!

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:22:03] • [IP: 80.245.185.*]

Wspólne obchody zakończenia wojny i następne lata okupowania w Polsce!!.Dzięki Bogu że się wynieśli, za co Wy im dziękujecie.W mojej rodzinie jak weszli Ruscy to kobiety i dziewczyny chowały się w kościele.Wiem że nasze miasto jest czerwone ale żeby aż tak nie pamiętać przeszłości!!

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:16:04] • [IP: 195.117.222.*]

08:52 nie dość, że kapuś to jeszcze mięczak

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:07:49] • [IP: 79.190.14.***]

Mamy demokrację więc każdy może się osmieszać. Szkoda tylko, że w Naszym Mieście jest tak dużo oszołomów, którzy muszą wszystko" zasrać", poniszczyć ławki, kosze na śmieci, zabazgrać nowe elewacje budynków. Sianie nienawiści to też ich specjalność. W Ahlbeku jest obelisk poświęcony żołnierzom rosyjskim poległym w czasie ostatniej wojny. Nikt go nie niszczy, są tam zawsze świeże kwiaty. Uczmy się kultury od innych narodów. Jest takie powiedzenie, " jak wiatr historii zawieje wszystkie śmieci wychodzą na wierzch". Obawiam się, że to przysłowie u nas się sprawdza. Nie potępiam ludzi o innych poglądach, nawet ich sznuję. Proszę Was opanujcie swoją nienawiść, zachowajcie pamięć o tych, oddali swe życie, abyśmy mogli żyć pokoju i w przyjaźni. Szukajmy przyjaciół blisko, a wrogów daleko. Władze Świnoujścia daliście plamę!. Koncert muzyków rosyjskich warto obejrzeć. Oszołomom proponuję koncert Dody. O.D.

Gość • Sobota [08.05.2010, 09:01:29] • [IP: 80.245.190.*]

Banda pijaków wykorzystała naiwnośc młodych ludzi.

obserwator • Sobota [08.05.2010, 08:52:18] • [IP: 83.31.188.**]

dnia 7.V piątek o godz.13.00 na ul. Piłsudskiego przy sklepie" Fresch" pracowali jak zwykle robotnicy wykonujący placyk, zauważyli marynarzy rosyjskich i zaczepili ich pytając czy chcą po kielichu oczywiście marynarze-młodzi chłopcy- zgodzili się, to nie był jeden kielich, kiedy już mieli dobrze w głowie starszy rangą zarządził odwrót i tu nastąpiła najpierw słowna przepychanka a potem rękoczyny, polała się krew z rozbitego czoła. widziałem scenę.. przechodziła siostra zakonna z Chopina i ich rozdzieliła, opatrzyła ranę marynarzowi. Dziwi mnie że robotnicy nasi zachęcali do picia i razem pili, a jak doszło do bijatyki, to się pochowali udając, że nic nie wiedzą i nie słyszą. WINNI SĄ NASI PRACOWNICY !! i tu mam pytanie.. gdzie był brygadzista lub szef naszych pracowników? Dlaczego pracownicy podczas godzin pracy piją alkochol i namawiają obcokrajowców ??

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:50:02] • [IP: 83.31.178.*]

Prawdziwi słowianie, gdy śpiewali aż skóra cierpła. Fantastyczna impreza. Spasiba matrosy !

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:38:38] • [IP: 80.245.191.***]

Świnoujście nie zostało wyzwolone panie redaktorze, tylko zdobyte.Ponieważ nigdy nie nalezalo do Polski

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:26:24] • [IP: 83.21.49.***]

Widziano też na tej imprezie KOSIKA, jedynego ostatniego prawdziwego komunistę.

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:26:03] • [IP: 92.42.114.***]

Samo życie :)

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:24:13] • [IP: 80.245.189.**]

Rosjan nie rosjanów;)

Gość • Sobota [08.05.2010, 08:17:47] • [IP: 88.156.234.**]

Ciekawe! Jednak coś nas ciągnie do rosjanów

Oglądasz 1-130 z 130
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■