POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [04.05.2010, 07:31:53] • Świnoujście

Lesław Maciejewski nadal walczy o zdjęcie krzyża z sali obrad rady miasta

Lesław Maciejewski nadal walczy o zdjęcie krzyża z sali obrad rady miasta

fot. iswinoujscie.pl

Mężczyzna wniósł apelację od wyroku sądu okręgowego ze Szczecina. Ten uznał w marcu tego roku, że krzyż nie narusza niczyich praw i może zostać na urzędowej ścianie.

Lesław Maciejewski twierdzi jednak, że naruszone zostały prawa wynikające z konstytucji. W myśl jej zapisów wszyscy są równi wobec prawa, a każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii. Powieszenie krzyża, według mężczyzny, łamie te podstawowe zasady.

Lesław Maciejewski nadal walczy o zdjęcie krzyża z sali obrad rady miasta

fot. iswinoujscie.pl

W uzasadnieniu apelacji czytamy m.in., że Sąd Okręgowy, zdaniem pana Maciejewskiego, inaczej niż Trybunał Sztrasburski definiuje przestrzeń publiczną.

Lesław Maciejewski nadal walczy o zdjęcie krzyża z sali obrad rady miasta

fot. iswinoujscie.pl

Tłumaczy on też, że władza powinna być neutralna. W myśl tej idei, jak przekonuje mężczyzna, powinno się zabronić eksponowania jakichkolwiek symboli religijnych.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 115, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 115

poparcie • Piątek [10.12.2010, 21:52:41] • [IP: 77.254.175.***]

popieram apelację. chdziłem do klasy łacińskiej. dużo czytałem o powstaniu w judei i wiem co to jest krzyż i do czego był stosowany. był narzędziem mordu i zbrodni na ludziach innaczej myślących niż władza. było to 2tys. lat temu. i niema to znaczenia. zgodnie z art. konst. r.p. zbrodnie ludobójstwa i symbolika z tym związana nie ulegają przedawnieniu. koszmarna symbolika krzyża przeszła do religi katolickiej, do wnętrza jej budowli. tj. kościołów, cmentarzy, kaplic. wnętrza sejmu, szkół publicznych, magistratów to nie są miejsca kultu religijnego. każdy człowiek ma zagwarantowany kontakt z bogiem i ze śmiercią w miejscach kultu religijnego. nie oglądam obrad sejmu r.p. albowiem patrząc na krzyż tam zawieszony widzę często w oczach śmierć. twarze cierpiących ludzi. zmusza mnie do tego państwo prawa. władza jak podobna do cesarskiej. dlaczego nie wisi tam wizerunek matki boskiej... tylko ta rzymska szubienica. czy to rodzaj współczesnego zastraszenia obywateli psychicznej eksterminacji...

Gość • Poniedziałek [05.07.2010, 14:55:51] • [IP: 109.224.152.**]

A mi wstyd za Żmurkiewicza, który jest moim krewnym, z Urzedu Panstwowego zrobil własne poletko, Polska nie jest krajem wyznaniowym, jeśli ktos chce to niech wiesza sobie krzyże w domu na ścianie a nie miejscach publicznych, gdzie rażą uczucia religijne innych ludzi wierzących.

Gość • Środa [05.05.2010, 18:34:13] • [IP: 83.21.17.**]

wstyd dla tego L. M. tak jest zdejmijmy krzyże i pozwólmy gejom na śluby, ludzie wy schodzicie na psy aż szkoda gadać, jeszcze jakiś malarz budowlany udaje profesora i znawce prawa, kpina ze społeczeństwa tak to jest jak plebs przeczyta dwie książki

Gość • Środa [05.05.2010, 12:24:49] • [IP: 83.21.3.**]

jak się nie podoba to gosciu niech spada do Belgi i Holandii bedzie sie czuł jak w raju.

Gość • Środa [05.05.2010, 10:57:17] • [IP: 83.21.155.***]

Do MOCHERA (Mohera) czy nie widzisz że pseudo katolicy narzucają swoje przekonania religijne wieszając znak krzyża - męczarni. Wtedy lubowano się w torturach tak zamęczano wtedy ludzi i nie tylko Joszue zginął na krzyżu.Wielebny KK jeszcze to ulepszył stosując łamanie kości kołem, torturę wody, powolne duszenie tak aby agonię przedłużyć, palenie na wolnym ogniu czarownic (święta inkwizycja)...wszystko w imię miłości blizniego, nawracanie ogniem i mieczem.CZY NIE CZAS ZREZYGNOWAĆ Z ŚREDNIOWIECZA.Pod tym znakiem mordowano ludy Ameryki, prowadzono krucjaty, prowadzono wojny gromadzono majątki, tępiono naukę (Giordano Bruno).Więc czas go przenieść do Nekropoli i Świątyń jako znaku śmierci.

;> • Środa [05.05.2010, 10:03:52] • [IP: 83.31.190.**]

MOCHER • Wtorek [04.05.2010, 23:29] • [IP: 217.97.193.***] 'Twój' ateista idzie do lekarza, a tam krzyż na ścianie i jedynie to pozostaje, bo do znachora kolejka zapełniona na najbliższe 6 miesięcy, a i forsy na leczenie brak, liczy na pomoc z urzędu, a tam już jeden 'petent' na deskach nad drzwiami wisi. Do tego co ma wiara w Boga, a przekonania polityczne i stosunek do kierujących organizacją watykańską? Katolik nie może być komunistą? Przeciwnicy klerykalizmu muszą być ateistami i niewierzącymi? Wrogowie kraju będą bardziej święci, jeśli na białych płaszczach czarne krzyże wymalują (a w odniesieniu do historii, w 1410 ilu to dopiero się zebrało wojujących ateistów i komunistów, co nie?)? Twoja wypowiedź potwierdza jedynie, że lata indoktrynacji zrobiły swoje, ale to wyraz poglądów dwu-szufladkowca. Do tego mnie przypomina wypominanie 'dobrego syna' z pewnej przypowieści.

Gość • Środa [05.05.2010, 07:10:05] • [IP: 95.41.93.**]

Co? nie macie innych problemów!

Gość • Środa [05.05.2010, 06:44:23] • [IP: 92.42.119.***]

psychol jakis i tyle

Gość • Środa [05.05.2010, 00:00:23] • [IP: 88.156.235.**]

popieram goraco, dosc tej katolickiej zarazy

MOCHER • Wtorek [04.05.2010, 23:29:08] • [IP: 217.97.193.***]

Ciężko to czytać, tacy tu wszyscy w większości nowocześni, modni, kościół to fe, krzyż też nie jest trendy, sami światowcy, ale jak się któremu tragedia przydarzy, choroba to z zadeklarowanego ateisty nowocześnika i postępowca wychodzi zupełnie ktoś inny więc dajcie spokój i przestańcie się na siłę kreować na pseudo wyzwolonych

Gość • Wtorek [04.05.2010, 22:43:56] • [IP: 89.229.86.***]

Gosciu z IP: 80.245.187.*** to ty, leslaw? czy jego kumpel, za duzo miejsca te twoje komentarze zajmuja

Były wyborca PO • Wtorek [04.05.2010, 22:34:44] • [IP: 88.156.232.***]

Jeden malarz budowlany w polityce już wystarczy własnie 9 maja zbliża się 65 rocznica końca jego rządu terroru Panie Maciejewski malarzom Pokojowym dziekujemy ! Panie Maciejewski nawet SLD nie będzie miało odwagi Pana wziąść na swe listy wyborcze. Wie Pan dlaczego ? nie ? to podpowiem Oni nie wierzą w głoszone przez siebie socjalistyczne ideały post komunistyczne ! Wolą stołek z krzyżykiem i nie będą dla Pana Malarza z ambicjami Politycznymi ryzykować swej kariery bo Pana oni maja w d***e tak jak i ten symbol z którym Pan tak walczysz po wystąpieniu z UPR... Bo widzielismy też jak maciejewski płaszczy sie na kolanach przed krzyżem w kościele vis a vis swgo mieszkania

Gość • Wtorek [04.05.2010, 22:18:17] • [IP: 217.97.199.*]

ciekwy jestem co by było jak by miał nas w kupie maślana 3mac?? first snowmen IV RP

Gość • Wtorek [04.05.2010, 22:05:34] • [IP: 80.245.187.***]

co niektórzy piszą że polską tradycją są krzyże, sprawdźcie w książce od historii, nasze pogańskie święta zostały nam siłą zabrane i zamienione na katolickie, wystczy poczytać o" chrzcie polskim 966" wiele polaków próbował przez wiele lat zwalczyć kościół w naszym kraju, ale chrzest został siłą przyjęty, więc proszę nie mówcie że to nasza tradycja bo tak nie jest. jest to tradycja innego narodu która została nam narzucona SIŁĄ. !!

Gość • Wtorek [04.05.2010, 22:04:36] • [IP: 213.156.119.***]

leszka juz zupelnie poje.. na stare lata

śmietankiewicz • Wtorek [04.05.2010, 22:02:09] • [IP: 87.60.247.***]

nie pojmuje dlaczego katolicy myslą że krzyż to bóg?? bóg jest jeden i nie jest to symbol!!, bóg, to ten sam typ który istnieje w koranie, judaizmie, hinduizmie, buddyzmie itd, itp. tylko ubrany w inne ciuchy. wy katolicy usilnie myslicie że tylko wy macie racje, prawda jest taka że chrzescjanstwo powstało najpozniej z tych wszystkich religii(poza koranem) i ludzie wierzyli juz w boga DŁUGO przed jezusem i dlaczego im odbieracie wiare? śmieszy mnie tez ze krzyz to kultura polski, ze co prosze? chyba histori polski nie znacie!!

Gość • Wtorek [04.05.2010, 21:55:15] • [IP: 80.245.187.***]

Panie L esław, robi pan coś wspaniałego, należy pokazać że w tym kraju żyją też inni ludzie, obawiam się jednak że sąd za bardzo się boi zrobić coś takiego, mimo że konstytucja wręcz nakazuje właśnie takie działanie, w naszym kraju wciąż rządzą księża, nawet nasza władza jest od nich zależna, dopóki ludziom nie uzmysłowi się ze wystaczy mieć krzyż na szyi lub w kościele by udowodnić swoją przynależność do katolików, nic z tego nie będzie, może trzeba zacząć rozmowę z księżmi, myślę że to oni mają możliwość i wystarczającą władzę by ludzi przekonać, że zank krzyża nie musi być wieszany byle gdzie, ale w specjalnych miejscach kultu-kościołach, a każdy katolik może go nosić na szyi, przecież tego nie chcemy zmieniać...

Gość • Wtorek [04.05.2010, 21:43:35] • [IP: 80.245.187.***]

ktoś napisał:" Powtórzę jeszcze raz: KOŚCIÓŁ I KRZYŻ OD TYSIĄCA LAT TRZYMAJĄ POLAKÓW W KUPIE." człowieku polaków razem może trzymać patriotyzm, ale napewno nie skrzyżowane dwie deseczki zastanów się żyjemy w Polsce, a nie Watykanie, symbolem Polski jest GODŁO!!

Gość • Wtorek [04.05.2010, 21:40:09] • [IP: 80.245.187.***]

Lesław nie poddawaj się, nasz kraj trzeba uwolnić od krzyży w każdym miejscu, jak najbeardziej krzyże na szyi wiernych lub w miejscu kultu jakim jest kościół i nigdzie więcej, bo i po co...

Gość • Wtorek [04.05.2010, 21:07:40] • [IP: 80.245.187.**]

MASZ LECHU RACJE

Gość • Wtorek [04.05.2010, 19:41:55] • [IP: 95.49.172.***]

Lesław TAK TRZYMAĆ.

Gość • Wtorek [04.05.2010, 19:11:47] • [IP: 92.42.112.***]

Ktoś mu kazał i malarz budowlany" walczy" bo musi. Czy wiecie towarzyszu malarz, że wasze pędzle malarskie a szczególnie ławkowce, bardzo mnie gorszą i naruszają moją wolność? Nie będę jednak wnosić skargi do sądu. Życzę towarzyszowi zdrowia, a na koniec pogrzebu bez księdza. Na grobie zaś pędzla, aby nie profanować krzyża.

Maślankiewicz • Wtorek [04.05.2010, 19:07:47] • [IP: 195.117.239.***]

Powtórzę jeszcze raz: KOŚCIÓŁ I KRZYŻ OD TYSIĄCA LAT TRZYMAJĄ POLAKÓW W KUPIE.

Gość • Wtorek [04.05.2010, 18:50:26] • [IP: 92.42.116.***]

Maślankiewicz • PIĘKNIE NAPISANE jestem za !!

Gość • Wtorek [04.05.2010, 18:41:04] • [IP: 217.97.199.*]

Maślana ty jesteś byłes i będziesz bałwanem i choc juz dawno po zimie to powinno sie postawic tobie pomnik i walczyc o to by sie nie rozpuscił jak twoj umysł.

Oglądasz 1-25 z 115
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■