W postępowaniu złożono trzy oferty, z których jedna – hiszpańskiej firmy SOCOIN - została odrzucona ze względu na istotne błędy formalne. Z dwóch pozostałych ofert, zgodnie z zasadami przetargu, wybrano najtańszą, brytyjsko-polskiego konsorcjum WS Atkins-Polska Sp. z o.o. i Atkins Ltd, które złożyło ofertę o wartości 46 506 696,35 zł brutto.
Atkins to międzynarodowa firma konsultingowa, świadcząca usługi doradcze w zakresie prac inżynieryjnych i projektowych. Konsorcjum posiada doświadczenie w pracy m.in. przy budowie terminalu LNG w Grain w Wielkiej Brytanii, LionGas LNG Terminal w Holandii, North Adriatic LNG Terminal we Włoszech oraz przy konstrukcji pierwszego terminalu LNG w Singapurze. Firma zaprojektowała także budowę linii metra w Dubaju, o długości 70 km.
Zgodnie z regulaminem, podmioty uczestniczące w postępowaniu mogą składać ewentualne odwołania do 26 kwietnia br. Intencją inwestora jest podpisanie umowy z wykonawcą usług nadzoru na przełomie kwietnia i maja br.
– Zwycięska firma będzie, w naszym imieniu, nadzorowała cały czteroletni proces budowy pierwszego w Polsce terminalu LNG – powiedział Prezes spółki Polskie LNG S.A. Zbigniew Rapciak. - Inspektorzy obecni na placu budowy będą sprawdzać m.in. czy przestrzegane są wszystkie standardy wykonania oraz procedury bezpieczeństwa, obowiązujące dla tego typu obiektów na świecie – dodał.
Do zadań wykonawcy będzie należało sprawowanie nadzoru nad realizacją robót budowlanych, montażowych i instalacyjnych, czyli m.in.: weryfikacja dokumentacji projektowej, prowadzenie odbiorów prac i robót, udział w czynnościach rozruchowych i testach sprawnościowych kompletnego obiektu.
Spółka Polskie LNG S.A. ogłosiła procedurę wyboru nadzoru inwestorskiego 18 sierpnia 2009 r. Wnioski o udział w postępowaniu złożyło 11 podmiotów z 9 krajów. 9 grudnia 2009 r. do finałowego etapu zakwalifikowano trzy konsorcja: SOCOIN Ingenieria y Construcción Industrial, S.L.U. (Hiszpania), konsorcjum: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. (Polska) - ILF Beratende Inguenieure GmbH (Niemcy) - MEI, LLC (USA) oraz konsorcjum: WS Atkins-Polska Sp. z o.o. (Polska) - Atkins Ltd. (Wielka Brytania). 28 stycznia 2010 r. wszystkie te podmioty złożyły oferty wstępne, a następnie - 14 kwietnia 2010 r. - oferty ostateczne.
Za kilkadziesiąt milionów zł KGHM Metraco zbuduje w szczecińskim porcie jeden z najnowocześniejszych na świecie terminali do przeładunku kwasu siarkowego. UUUUUUUUU SWINOUJSCIE ZALEJE KWAS SIARKOWY ZE STAKTOW PRZEPLYWAJACYCH DO SZCZECINA HUZIA NA NICH KRZYKACZE NA CO CZEKACIE!?
do [26.04.2010, 18:26] • [IP: 83.31.192.***] Prędzej Ci kuchenka w domu wyp... niż gazoport.
192, jak sie beda cieszyc jak zniszczenie bedzie w promieniu 10 kilometrow ?No moze Miedzyzdroje sie uciesza ze konkurencyjnego kurortu juz ni ma. ..
Precz z gazoportem weźcie to do Gdańska i Żmura razem tego oddamy za dopłatą
U nas w Polsce jest wszystko" zapięte na ostatni guzik". Tylko zrządzenie losu powoduje takie, a nie inne katastrofy. Tego sobie i innym w tym przypadku nie życzę. Przyjdzie nam żyć obok tego syfu. który nam w majestacie dobrze spełnionego obowiązku zafundowali politycy. Pozdrawiam wszystkich przeciwników GAZOPORTU !!
jak to wszystko wypierd##i to sie bedziecie cieszyc :D
I w ten cudowny sposób kasiora, którą unia" dała" na budowę gazosyfu wróci tam skąd przyszła, hie hie hie...
tra la la la, srały muchy.