Władze miasta, czekają jeszcze na pozytywną decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie. Do połowy kwietnia, władze miasta spodziewają się taką decyzje uzyskać. Rozpoczęcie inwestycji wymaga zaopiniowania ze strony tej instytucji, ponieważ rejon wyspy Karsibór jest objęty ochroną w ramach programu Natura 2000, a okoliczne wyspy, stanowią rezerwat ochrony zagrożonych gatunków ptaków. Budowa ma się rozpocząć z uwzględnieniem okresów lęgowych ptaków. Po otrzymaniu decyzji z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, miasto wystąpi do Urzędu Wojewódzkiego o pozwolenie na budowę nowego mostu. Istnieje już pełna dokumentacja projektowa, dlatego po uzyskaniu wszelkich niezbędnych decyzji urzędowych, zostanie przeprowadzony przetarg, w celu wyłonienia wykonawcy mostu. Przetarg według planów, ma być ogłoszony w czerwcu, a pierwsze prace budowlane ruszą po tegorocznym sezonie letnim i mają być zakończone w roku 2012- tym.
Stary most Piastowski ma 370 metrów długości i zaledwie 420 centymetrów szerokości, dlatego obowiązuje na nim ruch wahadłowy. Budowa mostu Piastowskiego rozpoczęła się w 1964 roku, a do użytku został oddany z okazji 1000- lecia państwa polskiego, w roku 1966. Od tamtej pory jest to jedyne stałe połączenie wyspy Wolin z wyspą Karsibór. Budowa nowego mostu, ze względu na fatalny stan obecnie istniejącego, jest w tej chwili priorytetowa.
Nowy most będzie miał długość 407 metrów i szerokość 9,3 metra. Będzie posiadał jezdnię dwupasmową i chodnik dla pieszych. Wysokość mostu nad lustrem wody wyniesie 6,3 metra, dlatego swobodny ruch jachtów o masztach długości powyżej 6 metrów, nie będzie możliwy. Wygląda na to, że piękny szlak żeglarski, nurtem Starej Świny nadal pozostanie zamknięty dla większości jachtów. Ze względu na sugestię żeglarzy, władze miasta rozważały wybudowanie mostu, zawieszonego wyżej nad lustrem wody, lub budowę mostu częściowo zwodzonego, jednak takie rozwiązanie, albo realizacja wyższej położonej jezdni, kosztowałaby dwukrotnie więcej. Wartość inwestycji, realizowanej według pierwotnego projektu wyniesie około 40 mln złotych.
ArtM.
Gdyby faktycznie pieniądze z UE wydano na co inne to już dawno byśmy mieli kontrole z UE. Przekonali się o tym nie raz polscy rolnicy.
most w karsiborze jest przykładem potęgi intelektu Żmurkiewicza i jego ekipy. Załącznik nr 1 do Uchwały NR XVIII/177/2007 Rady Miasta Świnoujścia z dnia 28 czerwca 2007 r jest Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Świnoujścia na lata 2007-2010 przygotowany przez panującego nam prezydenta i jego ludzi. Aktualizowano Uchwałą Nr XXX/260/2007 Rady Miasta Świnoujścia z dnia 20 grudnia 2007 r. Dla leniwych załączam link bip.um.swinoujscie.pl/?cid=2344&bip_id=697. No i patrzymy w C Poprawa infrastruktury komunikacyjnej Miasta, a konkretnie w C4 Przebudowa lub budowa mostu nad Starą Świną łączącego wyspy Karsibór i Wolin. Patrzymy, patrzymy i widzimy, że most jest już zbudowany! Całkowity koszt zadania to 27 milionów 640 tysięcy. Z czego miasto wydało w latach 2007 do 2009 kwotę 7 milionów 230 tysięcy a w 2009 roku miasto wydatkowało UWAGA, UWAGA 20 milionów 410 tysięcy złotych z Wspólnoty Europejskiej. W 2010 roku miasto już nic nie wydaje na most bo już go zbudowało!! KACZMAREK NA PEWNO Go WIDZI
ŚLEPCY I NIEDOWIARKI. NIE DOSYĆ, ŻE ŻMUREK WYBUDOWAŁ WAM JUŻ W ZESZŁYM ROKU MOST TO JESZCZE DOSTAŁ 20 MILIONÓW ZŁOTYCH Z UNII EUROPEJSKIEJ! LUDZIE MAŁEJ WIARY, PISZECIE, ŻE PREZIO NIE POTRAFI POZYSKAĆ PIENIĘDZY UNIJNYCH. A TU PROSZĘ, DWADZIEŚCIA BANIEK WYRWAŁ!
a pokiego grzyba w miescie takim jak nasze z dostepem do morza i to jeszcze na wyspie..jachty..komory gazowe wystarczą, kto by się tam zajmował turystyką, adm.pokaz jeszcze raz to zdjecie z niemieckim portem jachtowym, bo jakoś nie mogę bez złosci patrzec na te szuwary, zanim zbuduja ten most to trzcina zarosnie
kolego z godziny 21:32 najpierw sie dowiedz ile tak jak napisales jest w swinoujsciu juchtow molych i duzych ze skladanym mosztem piszesz banialuki ;;z morskimi pozdrowieniami 95% jachtow ma nieskladany maszt
...no brawo jaki piękny w opisie. I te KOCHANE NASZE WŁADZE MIASTA... Chociaż wieczorkiem można się serdecznie uśmiać !
...no brawo jaki piękny w opisie. I te KOCHANE NASZE WŁADZE MIASTA... Chociaż wieczorkiem można się serdecznie uśmiać !
Przedmówco - za co żmuras zbuduje ten most? Za wszy? Przecież miał kosztować 27 milionów z czego 20 milionów miało pochodzić z unii. Nie dostał ani eurasa. To tereaz raptem unia mu sypnie 30 milionów? pogięło cie? gość z 15.22 wyjaśnił wszystko, dał dokumenty na tacy a ludzie zamiast z tym sie zapoznać piszą co im slina na język przyniesie. Ludzie - ZACZNIJCIE SAMODZIELNIE MYŚLEĆ!
Zbuduje most, mieszkańcy Karsiborza zagłosują i następne cztery lata my mamy z głowy a władza w kieszeni.
Wysokość mostu nie jest dużym problemem - na Świnę i tak nie wpłyną duże jachty, a małe i średnie z znakomitej większości mają składane maszty, zwłaszcza jachty niemieckie (jakoś z Berlina nad morze muszą przepłynąć - pod mostami). W sezonie ruch jachtów na Świnie wcale nie jest mały, więc wysokość mostu to temat zastępczy. Większym problemem, a wręcz skandalem jest właśnie brak ścieżki rowerowej.
"Będzie posiadał jezdnię dwupasmową i chodnik dla pieszych." - a ścieżka rowerowa?? W takim mieście jak Świnoujście i na takim moście powinien to być standard. Nikogo jej brak nie dziwi? Gdzie są dziennikarze którzy podobno maja patrzeć władzy na ręce??
Gościu 192.168.100.* ty to jesteś kretyn i to jeszcze zdebilały. Gość 80.245.187.* z 14.44 wyzwał cie od debili a ty o 17.41 piszesz bzdety. Ty jesteś tak zeżmursiały, że szczają ci na głowę a ty mówisz, że deszcz pada. KRETYNIE JUŻ CI PISZE CO ŻMUREK W MIEŚCIE REALIZOWAŁ: PROMENADĘ WIATEROWĄ UWIEŃCZONĄ ŚMIERCIĄ CZŁOWIEK, DZIAŁKE SZWAGRA NA KTÓREJ MA ZAROBEK 20 MLN ZŁ, DRZEWNIANĄ BUDKE NA PLAŻY ZA MILION CZTERYSTA TYSIĘCY, REMONT OBIEKTU DLA BEZDOMNYCH ZA 7 TYSIĘCY ZA METR, NISZCZENIE 1000 RODZIN W MIEŚCIE ZA POMOCĄ ZGMU I ŁŻEPRAWNIKÓW, KRADZIEŻ PIENIĘDZY OD INWESTORÓW POD POZOREM POLITYKI PARKINGOWEJ, KRADZIEŻ PIENIĘDZY Z KIESZENI RODZICÓW PRZEDSZKOLAKÓW - MAŁO CI JESZCZE DOKONAŃ ŻMURASA?
pozyjemy zobaczymy :) ile z tego nabuduja sie wazne zeby bylo zrobione :)
Żeglarze pływają tam gdzie łatwiej i lepsza infrastruktura. Korzystają z wolnych wyborów i teraz bez granic mają to co najlepsze na wyciągnięcie ręki tuż obok na zachodzie.
"Budowa mostu Piastowskiego rozpoczęła się w 1964 roku" - most nie był budowany od podstaw, został przeniesiony z innego miejsca i postawiony. Następnym razem bardziej się przyłóżcie i doinformujcie przed pisaniem artykułu.
Jak zwykle mentalność typowego Polaka nie ma mostu źle, będzie też źle. Ludzie trochę optymizmu, cieszmy się, że coś się dzieje. Do wszystkich maruderów:wybory już niedługo zamiast wygłaszać głupoty zza komputer zapraszam do startowania zobaczymy, co wy zrobicie.
Kretyni strzelają sobie sami w kolano. 6, 3 metra bez ścieżki rowerowej, MIASTO ŻYJĄCE Z TURYSTYKI, ALE JAJA heheheheh.
Niestety brak jest perspektywicznego myślenia w mieście. Nawet długoterminowych planów brak nie mówiąc już o wizji przyszłości miasta.
Nie " zawsze źle", tylko czasem można coś zrobić lepiej. Decyzja o zamkniętym szlaku żeglarskim, to decyzja na wiele dziesiecioleci. A nasz region to przecież region turystyczny - z turystyki żyjemy. I nawet jeżeli niewielu polaków żegluje teraz to, nie wiemy co będzie za 10 lat. Przecież ciągle się rozwijamy. Jak już będziemy mieli spłacone kredyty za mieszkania to może weźmiemy kredyty na jachty, a wtedy żaaaallll. To jednak była decyzja strategiczna.
W TYM MIEŚCIE REALIZUJE SIĘ WIĘCEJ NIŻ SIE W NIEKTÓRYCH GŁÓWKACH MIEŚCI I TO WŁAŚNIE BOLI OSOBY KTÓRE MIAŁY SZANSĘ I NICZEGO NIE ZROBIŁY, A ŻAL IM KASY KTÓRĄ MOGŁYBY SKRĘCIĆ.ŻYJĘ TU WIELE LAT A NIEPAMIĘTAM INWESTYCJI KTÓRĄ ZROBILIBY POPRZEDNI PREZYDENCI.PROMOCJA MIASTA POLEGAŁA NA ROZBRAJANIU PUBLUICZNYM MINY PRZEZ JEDNEGO Z PREZYDENTÓW A RACZEJ PRZEZ JEGO ASYSTENTA DOROSZA, BO TAMTEN SIEDZIAŁ W BUNKRZE I SIKAŁ ZE STRACHU
zawsze żle, co by sie nie zrobiło.
Gość • Środa [07.04.2010, 11:12] • [IP: 80.245.185.**] jachty mają maszty kladzone więc nie piszcie bzdur TO NIE SĄ JACHTY MAZURSKIE I NIE MAJĄ SKŁADANYCH MASZTÓW, NIE WIESZ NIE UDZIELAJ SIĘ.
Most w karsiborze jest przykładem potęgi intelektu Żmurkiewicza i jego ekipy. Załącznik nr 1 do Uchwały NR XVIII/177/2007 Rady Miasta Świnoujścia z dnia 28 czerwca 2007 r jest Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Świnoujścia na lata 2007-2010 przygotowany przez panującego nam prezydenta i jego ludzi. Aktualizowano Uchwałą Nr XXX/260/2007 Rady Miasta Świnoujścia z dnia 20 grudnia 2007 r. Dla leniwych załączam link bip.um.swinoujscie.pl/?cid=2344&bip_id=697. No i patrzymy w C Poprawa infrastruktury komunikacyjnej Miasta, a konkretnie w C4 Przebudowa lub budowa mostu nad Starą Świną łączącego wyspy Karsibór i Wolin. Patrzymy, patrzymy i widzimy, że most jest już zbudowany! Całkowity koszt zadania to 27 milionów 640 tysięcy. Z czego miasto wydało w latach 2007 do 2009 kwotę 7 milionów 230 tysięcy a w 2009 roku miasto wydatkowało UWAGA, UWAGA 20 milionów 410 tysięcy złotych z Wspólnoty Europejskiej. W 2010 roku miasto już nic nie wydaje na most bo już go zbudowało!!
ŚLEPCY I NIEDOWIARKI. NIE DOSYĆ, ŻE ŻMUREK WYBUDOWAŁ WAM JUŻ W ZESZŁYM ROKU MOST TO JESZCZE DOSTAŁ 20 MILIONÓW ZŁOTYCH Z UNII EUROPEJSKIEJ! LUDZIE MAŁEJ WIARY, PISZECIE, ŻE PREZIO NIE POTRAFI POZYSKAĆ PIENIĘDZY UNIJNYCH. A TU PROSZĘ, DWADZIEŚCIA BANIEK WYRWAŁ!
Do gościa z 14:40 co ty wiesz o karsiborzu ?? może rzut twoim okiem to nie jest konieczne wszystko tylko ma byc robione w centrum świnoujścia a przecierz świnoujście składa się z 3 wysp zamieszkałych czemu tylko na jednej nam zależy ?? Jak czytam te posty to mi sie nóż w kieszeni otwiera. ...