POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Piątek [19.03.2010, 07:26:19] • Szczecin

Morskie promy zacumowane na codzień niedaleko Wałów Chrobrego?

Morskie promy zacumowane na codzień niedaleko Wałów Chrobrego?

fot. Sławomir Ryfczyński

To na razie tylko pomysł - ale realny. Wg projektu planu zagospodarowania województwa w Szczecinie jest miejsce na terminal obsługujący tego typu jednostki.

Promy cumują przy Wałach, ale to rzadkość mówi Tomasz Zieliński generalny projektant planu.

W naszym planie zagospodarowania przestrzennego przewidujemy taki terminal mówi Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu.

Jarosław Kotarski, prezes Unity Line, operatora który obsługuję największą liczbę połączeń ze Świnoujścia do Skandynawii uważa jednak, że szczeciński terminal powinien być nakierowany głównie na tzw. wycieczkowce, przywożące turystów do Szczecina. Dla pasażerów z głębi Polski połączenie ze Szczecina do Skandynawii nie byłoby atrakcyjne, bo zajmowałoby więcej czasu - prom do Świnoujścia płynie od 4 do 6 godzin.

Plan zagospodarowania województwa ma być przyjęty przez radnych Sejmiku we wrześniu, radna ze Świnoujścia Elżbieta Piela - Mielczarek uważa że może to zrodzić niepotrzebny konflikt pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem.

W tym roku do Szczecina ma przypłynąć 13 wycieczkowców.

Sławomir Orlik


komentarzy: 61, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 61

Gość • Niedziela [21.03.2010, 11:56:15] • [IP: 83.21.162.***]

Do 117. .Z przepustowością linii kolejowej masz rację z pozostałością to dyskusyjne ale to to tylko akademicka dyskusja decydują - polityczni decydenci. ..ale im nie wszystko wychodzi co widać po naszej EKONOMI, dobrobycie, emigracji zarobkowej. ..ale to inna broszka.

Gość • Sobota [20.03.2010, 23:53:52] • [IP: 92.42.117.**]

Ale tu nikt nie lekceważy ekonomi. Przychody generowane przez port są wielokrotnie większe (całkiem inne rząd wielkości) niż koszty utrzymania toru wodnego. Przy dochodach portu, są to koszty znikome. Nawet w przypadku Szczecina. Zresztą niemożliwe jest przeładownie w Świnoujściu takiej ilości ładunków jaka idzie przez Szczecin - raz nie ma tu miejsca na tyle nabrzeży, dwa cała ta masa towarowa musiałaby trafić na jedną linię kolejową i jedną szosę łącząca Świnoujście z Polską, a one mają ograniczoną przepustowość.

Gość • Sobota [20.03.2010, 14:38:00] • [IP: 83.21.163.***]

Bogatego stać na lekceważenie rachunku ekonomicznego odnośnie Hamburga to jaka jest przepustowość portu a jaka Szczecina więc nie mijaj się z prawdą ! Świnoujście tam gdzie wygolono las pod GAZOBUBEL EKONOMICZNY. ..gdyby z tego zrezygnowali by było wspaniałe miejsce na port KONTENEROWY. Przynajmniej nie zdegraduje ŚRODOWISKA przez. ...Zrzut wody schłodzonej z wymienników ciepła.

Gość • Sobota [20.03.2010, 14:09:31] • [IP: 88.156.234.***]

Kiedy sprzedadza tor wodny ?

Gość • Sobota [20.03.2010, 11:04:29] • [IP: 92.42.117.**]

"Gość • Piątek [19.03.2010, 22:24] • [IP: 77.253.26.***] hawet taki bogaty kraj jak Niemcy nie dal by grosza na tak kosztowne poglebianie dlugiego toru na zalewie" Grubo się mylisz, pogłębiają znacznie dłuższy tor do Hamburga, na dziesiątkach kilometrów utrzymują duże głębokości na rzece Ems, wyłącznie na potrzeby stoczni Meyer Werft, która buduje 2 - 3 statki rocznie. Niedawno za wiele milionów euro zwiększyli o 1 metr głębokość toru prowadzącego do Wolgastu. Zresztą patrzycie na Szczecin, a zapominacie, że tor do Świnoujścia, od kotwicowiska nr 3 (pod Rugią) też jest pogłębiany i to tylko na potrzeby Świnoujścia, bo statki o zanurzeniu" szczecińskim" nie potrzebują pogłębianego toru na Zatoce.

Gość • Sobota [20.03.2010, 08:42:39] • [IP: 217.97.199.*]

odpowiadam pytającym. .kto rządzi w kraju...rządzą złodzieje co uktradli babci dowód!!

Gość • Sobota [20.03.2010, 00:41:01] • [IP: 217.97.199.*]

juz chyba czas powiedziec dosyc morski port z waska specjalizacja przeładunku wegiela smiechu warte niech to parykarza worza wkoncu tez morsko szuwarowo-bagienny port swinkowo ma mozliwosci budowana nowych nabrzerzy bez koniecznosci robienia 8 godzin by wyplynac na zatoke pomorska

Gość • Piątek [19.03.2010, 23:55:08] • [IP: 217.97.193.***]

A moze plaża morska...np.Szczecin-Kołobrzeg?W sezonie 2010 to byłby hicior jak się patrzy!

Gość • Piątek [19.03.2010, 23:38:18] • [IP: 217.97.193.***]

1.Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, 2.Port Lotniczy Szczecin-Goleniów, 3.Lotnisko Szczecin-Gartz? Oto kompleksy Szczecina!

Gość • Piątek [19.03.2010, 22:31:53] • [IP: 77.253.26.***]

Niemcy tez maja zalew i cos robia? nic bo sie nie oplaca

Gość • Piątek [19.03.2010, 22:24:10] • [IP: 77.253.26.***]

hawet taki bogaty kraj jak Niemcy nie dal by grosza na tak kosztowne poglebianie dlugiego toru na zalewie

Gość • Piątek [19.03.2010, 22:20:35] • [IP: 93.94.188.***]

A moze tak zwrocimy rowniez uwage na ortografie? Nie pisze sie na codzien, ale NA CO DZIEN!

Gość • Piątek [19.03.2010, 22:15:44] • [IP: 83.21.146.***]

Do 17 Więc mam pytanie dlaczego ciągle na Zalewie Pracuje pogłębiarka, czy to nic nie kosztuje.Jakie głębokości są między 3 bramką szczególnie po jesiennych cofkach, czy wiesz jak to się zmienia.

Gość • Piątek [19.03.2010, 22:13:44] • [IP: 77.253.26.***]

oj tak w warszawie powiedza ze to falochron w szczecinie

Gość • Piątek [19.03.2010, 21:54:31] • [IP: 91.94.11.***]

On umie czytać tylko obrazki.

Gość • Piątek [19.03.2010, 21:48:51] • [IP: 77.253.26.***]

profesjonalny komentarz?nie umiesz czlowieku czytac?w normalnej gospodarce to taki port szczecinswinoujscie wiecej by inwestowal w port do ktorego wplywaja statki wieksze duzo wieksze a co za tym idzie taniej wychodzi za lub wyladunek no i blizej czyli czas a to jest najwazniejsze

nordic • Piątek [19.03.2010, 20:26:34] • [IP: 93.94.184.***]

Nareszcie ciekawy, aczkolwiek profesjonalny komentarz.Cieszy mnie to że fachowcy też czytają na tym forum pełnego jadu i głupoty frazesów.Pozdrawiam

Gość • Piątek [19.03.2010, 19:48:50] • [IP: 92.42.117.**]

Do Szczecina - 9, 15, z zapasem starcza dla wszystkich kontenerowców dowozowych, a innych na Bałtyku nie ma (no, ostatnio jeden serwis oceaniczny pływa do Gdańska, ale są to tak wielkie statki, że nawet do Świnoujścia nie wejdą). A suwnicy nikt NIE ZABIERZE. Do Świnoujścia przywiozła ją firma VGN która utworzyła tu terminal kontenerowy, który jednak długo nie podziałał, bo wróciły przeładunki węgla, a nie da się składować kontenerów między hałdami węgla. VGN więc zwinął w Świnoujściu interes i teraz sprzedaje SWOJĄ suwnicę do Szczecina. Sprzedaje, a nikt jej nie zabiera. Tak samo mógłby ą sprzedać do Rostoku czy też Malmoe. W Śwnoujściu terminalu kontenerowego na razie nie będzie, bo nie ma gdzie - wszędzie importowany z USA węgiel i ostatnio także znowu polski w eksporcie. Terminal kontenerowy potrzebuje czystości, a w Świnoujściu takich miejsc nie ma, może poza Euroterminalem (dawna Odra), ale tam głębokości są mniejsze niż te w Szczecinie.

Rejtan • Piątek [19.03.2010, 19:09:40] • [IP: 83.21.146.***]

Zabranie SUWNICY KONTENEROWEJ z Świnoujścia do Szczecina to byłby kolejny idiotyzm.O jakim zanurzeniu mogą statki przechodzić przez ZALEW ? To jest odpowiedz ! ! ! Koszty rynny przez Zalew. ..musi stale pracować pogłębiarka.Kiedy Port Szczeciński był projektowany to. ..na jaki BRT.Więc nie wszystkie statki mogą wchodzić. Więc PORT ŚWINOUJŚCIE ma przewagę...położenia.-Ale to głupota przeciwstawiać sobie oba PORTY...One się uzupełniają mniejsze Szczecin większe Świnoujście.Przestańcie rujnować gospodarkę morską przez ANTAGONIZMY.

nordic • Piątek [19.03.2010, 19:06:44] • [IP: 93.94.184.***]

Odruch obronny narodu przed wszelkimi gnidami tego kraju jest bierny.Naród manipulowany przez rząd przy pomocy medialnej tuby, odnosi przeciwny efekt.Latami siedzą pięknisie w polityce przytuleni do kasy, ignorując społeczeństwo a o patriotyzmie własnego kraju nie wspomnę bo mam na ten temat własną opinię.Będę zawsze głosował jako obywatel tego biednego kraju, ale pytam, na kogo !! Ten krzywy elektorat Polski latami siedzi na listach wyborczych.Obyśmy nie zostali Księstwem UE bo wszystko na to wskazuje.Gdzie młodzi wykształceni Polacy, duchowo i moralnie nie zepsuci.Czy też już wszyscy wyjechali?Bo powrotów nie widać.A kto wrócił to szybko wyjechał lub siedzi na walizach.Nastroje w Narodzie okropne a sondaże w mediach wspaniałe. Jako emeryt z Rybołówstwa Dalekomorskiego mam prawo ganić złodziejstwo i akceptację złodziejstwa kolesi w moim kraju, aczkolwiek nie mam zamiaru kończyć życia w ciągłej pomyłce.Uczciwie pracowałem na morzu przez długie lata, cieszyłem się Polską banderą pod niebem całego świata, no i po co? Rozkradli" Odrę"Gryf" "Dalmor"Czy była prywatyzacja lub wzmianka o tej potężnej gałęzi przemysłu morskiego.Polska była kimś na morzu i na lądzie w tym morskim świecie.Komu to sprzedano?Oczywiście ogłoszono upadłość bo nierentowne i nieopłacalne.A dzisiaj Norweg zarządza nabrzeżami" ODRY"przywożąc hodowlanego łososia, którego tam nikt nie je.Gdzie się podziały wszystkie statki z potężnej floty Rybołówstwa Dalekomorskiego?Dzisiaj to wstydliwe w rządzie pytanie.I kto na nie odpowie?Chętnych na Wiejskiej nie będzie.Gdzie wielka flota" PLO"i jej placówki oraz biura frachtowe na całym świecie?To była chluba Polskiej Bandery.Co robił w tym temacie wieszcz Wałęsa(jak on to określa) przecież miał puszczać oszustów w skarpetkach!!. Pytam tych złodziei co od nowa pragną naprawiać Polskę.Do dzisiaj rybacy nie otrzymali zaległych im pieniędzy za swoją pracę na morzu bo zakładów już nie było a pan Prezydent Kwaśniewski pieniędzy na to oczywiście nie miał.Pod niebem Peru i na łowiskach dalekiej Rosji, rybacy miesiącami pilnowali Polskich statków koczując bez wyżywienia i wiadomości od rodzin.Ten horror tylko znają nieliczni.Na wszystko nie było kasy.Były pisma do kancelarii Prezydenta Kwaśniewskiego w sprawie kolegów, odpowiedz jedna pani deresz(przepraszam za małe litery bo dużymi nie wypada)To sprawa ministerstwa i nic nie możemy zrobić.NIE MAMY PIENIĘDZY.Jaki Polak miał rzetelną informację o grabieży i ruinie Polskiej floty. Doczekałem dzisiaj podzwonnego dla Polskich stoczni oraz zamiary likwidacji dużego, ostatniego armatora P.Ż.M w Szczecinie.Te miliardy nie staną im w gardle, aczkolwiek łzy tysięcy marynarskich i rybackich rodzin podkreśliły nowy przebieg w historii o nieudolności Polaków w rządzeniu własnym państwem. Niech będą przeklęte na zawsze komunistyczne i prawicowe partie z gniazda kolesi na Wiejskiej.

kozi bobek • Piątek [19.03.2010, 18:55:40] • [IP: 91.94.11.***]

A kto pamięta nieboszczkę ODRE główną żywicielkę ludu miasta, czyja to była sprężyna aby ją unicestwić?

Gość • Piątek [19.03.2010, 18:48:29] • [IP: 77.253.26.***]

przy rzadach PO to nic dziwnego takie pomysly. szok ze w tym kraju wybieraja takich madrych:)

Gość • Piątek [19.03.2010, 18:43:33] • [IP: 217.97.199.*]

zakopiemy ten tandetny kanał piastowski i taakiego wała paprykarze Śledzie rulez

Gość • Piątek [19.03.2010, 18:09:11] • [IP: 83.21.146.***]

Miniony nie słuszny czas.Pływały SZCZECIN - ŚWINOUJŚCIE wodoloty KOMET. I i II ZRYW.Stateczki ROZA WENEDA.LILLA WENEDA, ELENAI. To miasto żyło...Gdzie biała FLOTA... Obecnie tylko bezcłowe ADLERKI, na" wycieczki" na redę.Czy na GŁUPOTĘ jest lekarstwo.Kto jeszcze pamięta DIANĘ bo to było bardzo dawno, dawno.Teraz nawet tego nie ma.

Gość • Piątek [19.03.2010, 17:53:34] • [IP: 92.42.117.**]

"Prawda Szczecin nigdy nie będzie portem morskim..." - tak się dziwnie składa, że nim jest i ma obroty wielokrotnie większe niż Świnoujście. Wystarczy popatrzeć ile kontenerowców obsługuje. Zresztą już niedługo nieużywana w Świnoujściu suwnica kontenerowa będzie przeniesiona właśnie do Szczecina. Natomiast sam artykuł odsłania tylko żenująca niewiedzę autora. W dokumentach jest mowa o stanowisku dla statków pasażerskich, czyli wycieczkowców a nie dla promów! Żaden rozsądny armator nie będzie pływał promami do Szczecina, choćby i wybudowano tam 100 terminali ;)

Oglądasz 1-25 z 61
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ O godz. 16.00 w tunelu pod Świną wprowadzono ruch wahadłowy. W Świnoujściu tworzą się korki. Cały czas kursują promy na przeprawie w centrum miasta ■ Około godziny 14:30 doszło do zderzenia samochodów w tunelu pod Świną. Na miejscu pracują służby, które mają jak najszybciej udrożnić przejazd ■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■