POGODA

Reklama


Wydarzenia

Rzecznik Prezydenta Miasta • Wtorek [16.02.2010, 14:53:21] • ¦winouj¶cie

Mieszkanie chronione - kolejna placówka pomocy spo³ecznej w ¦winouj¶ciu

Mieszkanie chronione - kolejna placówka pomocy spo³ecznej w ¦winouj¶ciu

Zdjêcia obrazuj± obecny stan lokalu.(fot. Urz±d Miasta ¦winouj¶cie )

Prezydent ¦winouj¶cia og³osi³ przetarg na remont i adaptacjê mieszkania przy ulicy Paderewskiego na tzw. Mieszkanie chronione.

Przekroczenie progu pe³noletnio¶ci dla m³odego cz³owieka jest momentem wa¿nym i d³ugo oczekiwanym. Daje przepustkê do upragnionego ¶wiata doros³ych, ale dom rodzinny m³odych ludzi jest oparciem, na które mog± liczyæ, gdy napotkaj± przeszkody. M³odzie¿ z placówek opiekuñczo - wychowawczych przewa¿nie nie mo¿e liczyæ na wsparcie i pomoc rodziny. Samodzielno¶æ musz± osi±gn±æ o wiele wcze¶niej ni¿ dzieci z domów rodzinnych.

Mieszkanie chronione - kolejna placówka pomocy spo³ecznej w ¦winouj¶ciu

fot. Urz±d Miasta ¦winouj¶cie

Prób± z³agodzenia przej¶cia progu z dzieciñstwa w doros³o¶æ jest tworzenie Mieszkañ Chronionych. Podstaw± prawn± z zakresu pomocy spo³ecznej do udzielenia schronienia wychowankom jest Ustawa o pomocy spo³ecznej z dnia 12 marca 2004 r.

Celem tworzenia mieszkañ chronionych jest przede wszystkim: zabezpieczenie potrzeb mieszkaniowych wychowanków placówek opiekuñczo - wychowawczych i rodzin zastêpczych oraz przygotowanie ich mieszkañców do samodzielnego funkcjonowania w spo³eczeñstwie.

Lokal Mieszkañ Chronionych urz±dzony jest na wzór domu. Mieszkañcy, pokrywaj± czê¶æ kosztów utrzymania lokalu . ¦winoujska placówka bêdzie sk³ada³a siê z du¿ego,wspólnego pokoju z aneksem, ³azienki, toalety oraz czterech pokojów, w których zamieszkaj± wychowankowie .Zostanie ono wyposa¿one w meble i sprzêt gospodarstwa domowego.

Osoba usamodzielniona zamieszkuj±ca Mieszkania Chronionego zobowi±zana jest do: przestrzegania kontraktu, realizacji indywidualnego programu usamodzielnienia, uczestnictwa w zajêciach warsztatowych i prowadzonych programach profilaktyczno - terapeutycznych. Program ukierunkowany jest w szczególno¶ci na: uczenie przestrzegania norm zachowañ; pomocy w rozwijaniu wa¿nych umiejêtno¶ci psychologicznych i spo³ecznych: umiejêtno¶ci nawi±zywania kontaktów z lud¼mi, radzenia sobie ze stresem, rozwi±zywania codziennych konfliktów, opierania siê naciskom ze strony otoczenia; poszukiwanie silnych stron osobowo¶ci, umiejêtno¶ci wyra¿ania swoich uczuæ, emocji czy optymalnego komunikowania siê z otoczeniem. Poprzez uczestnictwo w programie m³odzie¿ powinna pokonaæ swoje poczucie zagubienia i osamotnienia oraz przezwyciê¿yæ pokusê ucieczki w u¿ywki i na³ogi.

Mieszkanie chronione - kolejna placówka pomocy spo³ecznej w ¦winouj¶ciu

fot. Urz±d Miasta ¦winouj¶cie

Do Mieszkañ Chronionych mo¿e byæ zakwalifikowana osoba, która zgodnie z programem usamodzielnienia: opu¶ci³a placówkê opiekuñczo - wychowawcz± lub rodzinê zastêpcz±, ukoñczy³a przewidziany okres nauki, otrzyma³a skierowanie wydane przez MOPR .Pobyt w mieszkaniach chronionych jest uzale¿niony od indywidualnych potrzeb wychowanków - nie powinien jednak traæ d³u¿ej ni¿ 3 lata.

Pobyt w Mieszkaniach Chronionych jest przed³u¿eniem procesu wychowawczego, ale na zupe³nie innych zasadach ni¿ te, które obowi±zywa³y w placówce opiekuñczo wychowawczej. Wychowankowie dziel± w nim w równym stopniu obowi±zuj±ce zasady, jak i zakresy obowi±zków domowych. Musz± rozwi±zywaæ na równych zasadach bie¿±ce trudno¶ci, jak i negocjowaæ warunki podzia³u obowi±zków w czê¶ci wspólnej Mieszkañ.

Poprzez utworzenie Mieszkañ Chronionych pragniemy pomagaæ m³odym ludziom, którzy stoj± na progu doros³o¶ci. Naznaczeni poprzez los dramatem ¿ycia rodzinnego musz± nauczyæ siê tworzyæ prawdziwy Dom. M³odzie¿ w takim mieszkaniu czêsto zach³ystuj± siê pozorn± wolno¶ci±. Chc± poczuæ smak tego, co do tej pory by³o zakazywane albo dla nich niedostêpne. Nareszcie maj± pieni±dze, by kupiæ ulubione meble, upragniony komputer, nowoczesne MP 4. Mog± i¶æ na dyskotekê czy do znajomych, bez spowiadania siê z godzin i miejsc pobytu. Czêsto z ich pokoi s³ychaæ zbyt g³o¶n± muzykê. Czuj± siê wolni. Pocz±tkowy okres zach³y¶niêcia siê wolno¶ci± mija jednak szybko. S±siedzi skutecznie wymuszaj± na nich ograniczenie g³o¶no¶ci muzyki. Markowe ciuchy s± drogie, wyj¶cia do restauracji, czy na imprezy kosztuj± sporo. Nagle okazuje siê, ¿e pieni±dze z wyprawki starczaj± na minimum utrzymania. Chc±c korzystaæ z uroków ¿ycia, musz± podj±æ pracê, kontynuowania naukê.. Jako doro¶li ludzie bior± odpowiedzialno¶æ za swój czas i swoje decyzje. Musz± racjonalnie gospodarowaæ pieniêdzmi.

Najwiêkszym problemem, przed jakim staj± mieszkañcy Mieszkañ jest przysz³o¶æ. Dla tych dzieci jest ona szczególnie trudna do okre¶lenia i niepewna. Nie mog± niczego zaplanowaæ w d³u¿szej perspektywie, nie wiedz± gdzie bêd± mieszkaæ, ani co bêd± robiæ. Jedno jest natomiast przera¿aj±co pewne: musz± siê nauczyæ i przyzwyczaiæ do my¶li, ¿e mog± polegaæ tylko na sobie. Mo¿liwo¶æ zamieszkania z usamodzielnionymi wychowankami jest olbrzymim prze¿yciem zawodowym jak i osobistym. Mieszkania Chronione s± dla wychowanków ¶wietnym sprawdzianem ¿ycia w spo³eczeñstwie, daj±cym im bezpieczny czas na wej¶cie w ¿ycie doros³e. Dla wychowanków placówek opiekuñczo - wychowawczych s± szczególn± szans± na to, by dojrza³a ich spo³eczna i emocjonalna osobowo¶æ, co jest gwarantem prawid³owego podejmowania dzia³añ i decyzji w dalszym ¿yciu, zgodnych z zasadami i normami wspó³¿ycia spo³ecznego.

Rad± s³u¿yæ im bêdzie specjalnie powo³any w ramach programu opiekun.

Opracowano na podstawie wspomnieñ opiekuna wychowanków mieszkania chronionego.


komentarzy: 24, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-24 z 24

Go¶æ • Niedziela [26.06.2011, 16:57:53] • [IP: 77.115.226.**]

Mieszkania chronione powinny byæ w KA¯DEJ gminie, w ca ³ej Polsce!! Pan Prezydent podj±³ ardzo dobr± decyzjê, przeciwnikiem jest tylko ten, kto nie ma pojêcia o funkcjonowaniu takich mieszkañ!! Drodzy Pañstwo, proszê doczytaæ co to s± mieszkania chronione i komu nale¿y je przyznawaæ i czemu maj± one s³u¿yæ!! Nie ma tu mowy o mieszkaniach komunalnych, czy socjalnych - choæ prawd± jest, ¿e ich te¿ brakuje. Dlatego takie nieuzasadnione rozgoryczenie na temat m.ch. tych osób - rodziców, którzy martwi± sie o swoje dzieci i ich przysz³o¶æ. O dzieci z placówek, niestety, martwi siê spo³eczeñstwo! Ale czy tej sytuacji sa one winne? Pomó¿my im, by nie musia³y zasilaæ szeregi tych, którzy dzieci nie kochaj±! Dajmy im szansê na udowodnienie, ¿e s± tego warci!!

MARIKA • Niedziela [21.02.2010, 20:15:18] • [IP: 95.108.39.***]

TU NIE CHODZI O JAD, ALE O REALIA. JA NA MIESZKANIE ZACI¡GNÊ£AM KREDYT I SKOÑCZÊ GO SP£ACAC W WIEKU 55 LAT, A MAM 30. CZY CZLOWIEK MA BYC PATOLOGI¡ ¯EBY CO¦ DOSTAC ??LUDZIE

Monika • Niedziela [21.02.2010, 20:11:19] • [IP: 95.108.39.***]

Z moich podatków dla recydywistów-nierobów??¦mieszne... tragiczne... nie zgadzam siê...

Go¶æ • Niedziela [21.02.2010, 08:51:55] • [IP: 80.245.186.***]

TAKIE MIESZKANIA POWINNY JU¯ DAWNO ISTNIEÆ. SZKODA ¯E TAK PÓZNO POMY¦LANO O M£ODYCH LUDZIACH BY DAÆ IM ¯YCIOW¡ SZANSE NA ZINTEGROWANIE SIÊ W¦RÓD SPO£ECZNO¦CI...NASUWA SIÊ PYTANIE, CO Z TYMI CO PRZEGRALI SWÓJ LOS JU¯ NA SAMYM STARCIE. ...KTO IM POMO¯E. ...

Go¶æ • Czwartek [18.02.2010, 11:54:27] • [IP: 88.156.234.***]

Jednym daja za darmo i jeszcze wyremontuja. Inni ciezko pracuja nieraz latami aby zdobyc wlasny kat i sami musza zrobic remont.

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 17:44:37] • [IP: 210.1.220.**]

Pochwalam pomysl, trzeba im dac szanse. Ktos, kto nie ma nikogo na pewno ma o wiele trudniejszy start niz dziecko nawet i z bardzo biednej rodziny. Ludzie, dlaczego jest w was tyle jadu, zawisci braku zyczliwosci. Pomozcie innym, albo przynajmniej nie przeszkadzajcie im pomagac, a to kiedys wroci do was. Reagujecie jak ten przyslowiowy pies ogrodnika; sam nie moze to i innemu nie pozwoli skorzystac. Czasmi to mi wstyd za moich rodakow.

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 12:08:29] • [IP: 93.94.185.***]

pomoc powinna byæ dla wszystkich dzieci, których rodzice pracuj± do emerytury i nie s± wstanie zapewniæ im mieszkania.Prawd± jest ¿e patologia ma lepsze warunki do ¿ycia ni¿ normalni ludzie.Po co pracowaæ i splacaæ kredyty przez ca³e ¿ycie jak mo¿na mieæ wszystko za darmo tylko trzeba byæ patologi±

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 11:03:34] • [IP: 88.156.234.***]

Teraz dziecioroby wezma sie do roboty.Perspektywy dla patologi lepsze niz dla zwyklych ludkow.

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 11:01:08] • [IP: 93.94.190.***]

Panie Prezydencie brawo.Nareszcie, jestem calym sercem za takim programem tak trzymaæ.Mam nadziejê i¿ program w przysz³o¶ci zostanie rozszerzony o mieszkania dla niepe³nosprawnych dzieci. Jest to taka grupa która po ¶mierci swych opiekunów mo¿e funkcjonowaæ w spo³eczeñstwie z pomoc± opiekuna nie trzeba bêdzie ich zamykaæ w zak³adach i wywowziæ z miasta.Bo to kosztuje, a pieni±dze pochodz± z bud¿etu miasta.Dom Starców i jeszcze jedna Swietlica Dziennego Pobytu dla seniorów w Dzielnicy Zachodniej.Dziêki w imieniu SENIORÓW

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 10:48:13] • [IP: 88.156.235.***]

ja my¶lê ¿e Caritas Polska chêtnie siê zajmie i t± placówk± tylko wyremontujcie j± bo bubli nie bior±. Znów siê zjad± biznesmeni w purpurach, ochlastaj± wod± powiesz± krzy¿e i bêd± cud-wybawcami:)

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 10:42:11] • [IP: 88.156.234.***]

185, zgadzam sie z Toba.Wiele dzieci, ktore maja rodziny zyja gorzej niz dzieci z domu dziecka, ktorym sporo pomaga panstwo, czasami sponsorzy.Pomoc powinna byc dla wszystkich, ktorym jest naprawde ciezko. I madrze rozdzielana, bo cwaniakow nie brakuje !.

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 07:35:42] • [IP: 93.94.185.***]

Obecnie wiêkszo¶æ m³odych, musi braæ kredyty i sp³acaæ go przez ca³e ¿ycie, aby mieæ swój k±t do mieszkania.Rodzice nie s± w stanie zapewniæ swojemu dziecku startu w doros³e ¿ycie, bo bracuj±c ponad 30 lat zarobkowo nie s± w stanie utrzymaæ siebie z tak niskiej emeryturki, dlaczego tym dzieciom nikt nie pomaga

Go¶æ • ¦roda [17.02.2010, 07:31:07] • [IP: 93.94.185.***]

dom staro¶ci by³by lepszym pomys³em dla ludzi którzy tak du¿o dali przez ca³e ¿ycie.Nami mlodymi nikt siê nie martwi³, dorabiali¶my siê od ³y¿ki.Mieszkanie otrzymali¶my w wieku ponad 40 lat.Ka¿dy niech sobie sam zapracuje na start ¿yciowy, niech zobaczy jak to jest trudno ¿yæ nie maj±c nic.I tak tego nie uszanuj±

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 23:56:50] • [IP: 217.97.199.*]

no no niech sie wypowie odpowiednia osoba ile gmina dop³aca do pobytu ka¿demu potrzebuj±cemu domu opieki spo³ecznej W INNEJ GMINIE - pewnie niektórzy z was nawet tyle nie zarabiaj±

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 21:10:31] • [IP: 92.42.118.***]

dom staro¶ci by siê przyda³ z prawdziwego zdarzenia

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 20:27:42] • [IP: 217.97.199.*]

To ¿aden pomys³ - to mówi ustawa! Ju¿ dawno to powinno byæ.

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 17:48:54] • [IP: 85.165.214.***]

Popieram ten pomys³ sama by³am w Domu Dziecka i wiem z w³asnych do¶wiadczeñ ze pocz±tki s± naprawde trudne ale jak cz³owiek naprawde chce d±¿yæ do lepszego ¿ycia ni¿ mia³ to da rade, pomimo ¿e czasem ma pod górke i czêsto gesto musi ogl±daæ z³otówke pieæ razy za nim j± wyda dlatego pomys³ z tymi mieszkaniami jest jak najbardziej trafiony, pozdrawiam wychowanków Domów Dziecka

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 16:44:54] • [IP: 92.42.118.**]

Dobry pomys³ trzeba daæ szanse na normalne ¿ycie w spo³eczeñstwie.

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 16:29:37] • [IP: 93.94.186.*]

Brawo Dla Prezydenta!!W wielu krajach tak sie postepuje.

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 16:13:24] • [IP: 217.97.193.***]

super pomys³ popieram

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 16:05:43] • [IP: 92.42.116.**]

a na TBS ka¿dy ma? stuknij siê w g³owê ale najpierw poczytaj o TBS i nie gadaj g³upot. TBS nie s± niestety dla biednych.

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 15:31:47] • [IP: 92.42.119.**]

jedno mieszkanie?ile osob jest na liscie urzedu miasta w oczekiwaniu na swoj kat?pobudujcie TBS i bedzie dobrze.nie kazdy ma pieniadze na kupienie mieszkania...

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 15:25:48] • [IP: 192.168.100.***]

Zanim znajd± pracê musz± gdzie¶ mieszkaæ Pochwalam pomys³

Go¶æ • Wtorek [16.02.2010, 15:14:36] • [IP: 86.147.111.***]

dajcie im prace to sobie sami kupia mieszkanie. Pozdrawiam z UK

Ogl±dasz 1-24 z 24
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 bêdzie dzia³a³ w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 wrze¶nia 2024 r. W celu pozostawienia darów nale¿y najpierw zadzwoniæ pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Pañstwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w ¦winouj¶ciu potwierdzi³ przydatno¶æ wody do spo¿ycia z wodoci±gu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmuj±cym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■