Prezentacja na szczecińskim dworcu nie jest przypadkowa. Eurosprintery mogą w przyszłości trafić m.in. do obsługi szybkiego połączenia Szczecin – Poznań. PKP planuje zatrzymać lokomotywę do stałej obsługi tej linii. Wszystko zależeć będzie jednak od wyniku rozmów z niemiecką firmą leasingową Dispolok.
W czasie testów producenta maszyna osiągała prędkość do 235 km/h jednak wiadomo, że w Polsce bardzo niewiele jest tras kolejowych, które pozwalają na bezpieczną podróż z taką prędkością. Dyrekcja PKP zakłada, że na trasie Szczecin Poznań Eurosprinter pociągnie skład z maksymalną prędkością do 200 km/h co i tak ponad dwa razy skróci czas przejazdu na tej linii. Nie jest jednak na razie pewne czy Eurosprinter bedzie stale kursował ze Szczecina.
Dyrekcja PKP PR prowadzi obecnie negocjacje z Dispolokiem Jeśli przewoźnik zdecyduje się się na zakup maszyny produkcji Siemensa jak i zwiększenie liczby posiadanych lokomotyw Bombardiera , docelowo Eurosprintery wejdą na stałe do obsługi połączenia Szczecin – Poznań.
Gość • Czwartek [04.02.2010, 22:41] • [IP: 92.42.117.**] Lokomotywy EU powstawały akurat na licencji angielskiej. No co Ty. Wszystkie uniwersalne z napędem elektrycznym?
lokomotywa ok a tory ? :)
Ja bym kupił jedną ale nie używał, bo mogłaby się pobrudzić, a myć nie ma kto.
Lokomotywy EU powstawały akurat na licencji angielskiej.
nie wierze
krajowe lokomotywy EU potrafią i 30 lat jeździć bez większych awarii. Taki Siemens to raczej z trudem zrobi 10 lat a potem eksploatacja stanie się nieopłacalna.
W pół godziny ze Świnoujścia do Szczecina, to jest wynik.
taa tylko szkoda że wagony się rozpadną przy tej prędkości, już się sypią a co dopiero podczepione pod ta maszynę
jak by bylo jakies konkretnie szybkie połaczenie szybsze od busow to mogl bym nawet i te 20 zł placic za biilet byle bylo szybko :DDD
Tradycyjnie lokomotywy się wydzierżawi podmiotom za cenę jak zwykle śmieszną, a na ich miejsce wypożyczy się za ogromną kwotę przedpotopowe" Gagariny" od Słowaków lub Czechów. Taki los spotyka wszystkie nowości w PKP
Nie ma już firmy" PKP Przewozy Regionalne", od prawie trzech miesięcy są" Przewozy Regionalne", szanowna Redakcjo!
Fakt, oprócz standardowego 2 godzinnego którym wieczorem bujałem się do szkoły co weekend koło 17 był szybki skład zatrzymujący się chyba w 3 miejscach no i trochę ponad godzinę leciał. Jak widać takie rzeczy to nie tylko w Erze ale i w PRL 25 lat temu były możliwe :)
od 20 lat słyszy sie o szybkiej lokomotywie w szczecinie...tam to dobiero mafia rządzi.
Za PRL bylo takie szybkie polaczenie ze Szczecina do Swinoujscia, cos troszke ponad 1 godzine. To byla jazda !.
czemu nie mogą zrobić takie połączenia Świnoujście - Szczecin. Wtedy zamiast jechać do Szczecina 2 godziny jechało by się 30 min ;)
3 lutego to nie czwartek tylko środa czyli już po ptokach xD
Czy doczekamy się w końcu jakiegoś szybkiego połączenia ze Szczecinem oprucz tych osobówek? Przydałby sie jakis pospieszny albo IC z wagonami bezprzedziałowymi co by sie po dziurach nie zatrzymywał, była by konkurencja dla busów.
To nie jest ta lokomotywa moi drodzy. To też jest lokomotywa Siemensa ale innego typu
Nie ma czegoś takiego jak" spółka PKP Przewozy Regionalne". Istnieje spółka" Przewozy Regionalne" nie mająca" PKP" w nazwie! I dlaczego na zdjęciu mamy lokomotywę w barwach PKP InterCity? To całkiem inna, konkurencyjna firma!