- Na skutek zmiany formuły cenowej dostaw gazu w roku 2006 w latach 2007-2008 zapłaciliśmy o niemal 700 mln złotych więcej. W roku 2009 - o 200 mln więcej. Różnica wynika z trendów na rynku gazu. To doskonała ilustracja tezy, że nadmiar ideologii w biznesie zawsze kosztuje - stwierdza w rozmowie z Witoldem Głowackim i Agnieszką Sopińską wicepremier.
W wywiadzie dla gazety Waldemar Pawlak przekonuje, że inne kraje nie mają takiego uczulenia na Rosję. Niemcy zawierają kontrakty gazowe na okresy do 2032 roku, Francuzi, Włosi i Brytyjczycy postępują podobnie. - A u nas robi się wokół tego jakąś dziwną histerię, że podpisujemy tak długoterminowe kontrakty - mówi Pawlak.
Obszerny wywiad z Waldemarem Pawlakiem można przeczytać w dzisiejszym „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
gazosyf- śmierć dla miasta.
Oczywiście to poczekaj do północy i napisz odpowiedzi na moje pytania, w końcu będzie po Świętach, a propos Terminala Chemicznego informacja o nim pojawiła sie stronie www.port.zewetrzny.pl ale została szybko wykasowana z tej strony!!w przypadku polaków już nie wierze w zdrowy umysł i tyle, choć sam jestem Polakiem i to oddanym naszemu krajowi!!
[25.12.2009, 23:22] • [IP: 83.21.146.***] Nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi terminala chemicznego obok gazoportu. Również na pozostałe Twoje obawy znam odpowiedź. Są jednak święta i nie mam nastroju na pisanie elaboratów. Życzę Ci spokojnej nocy.
sympatyczny człowieku poniżej a wiesz że spółka planuje oczywiście wyjątkowo nieudolnie tajemniczo przenieść siedzibę do ulubionej Warszawki, a" beki z gazem" mogą być przedmiotem np atatków terrorystycznych, poczytaj a potem pisz że nie wybuchą!!Co powiesz na temat systemu ORV, dlaczego jest wycofywany z projektu??gdzie te tysiące miejsc pracy obiecanych przez inwestora??jak z dostępem do plaży, oczywiście wiesz że musi być strefa ochronna takiego strategicznego obiektu??wiesz doskonale że ludzie zaczna się wyprowadzać a jak jest duża podaż mieszkań a mały popyt to stracą wszyscy mieszkańcy Warszowa na tej inwestycji poprzez stratę wartości swoich nieruchomości!!dalej mam kontynuować, właśnie obok gazoportu MIAł POWSTAĆ TERMINAL CHEMICZNY wiesz coś o tym, a wiesz co miało powstać po prawej stronie ul. Ku Morzu, wiesz czy nie!!jak nie to się dowiedz, widzisz niektórzy dysponują konkretną wiedzą nt gazoportu!!
sytuacja ekonomiczna zakladow chemicznych police
Dobrze wiesz, że te" beki z gazem" nie mogą wybuchnąć. Jeżeli masz jakąkolwiek wiedzę na ten temat, to wiesz również, iż siedzibą tej spółki jest Świnoujście i ogromne pieniądze z podatków tu zostaną. Wesołych Świąt.
Do 195.117.222.* sympatyczny człowieku nawet najważniejsza osoba w tym mieście przyznała" gdyby siedziba spółki zamiast Świnoujścia była Warszawa to stracimy tylko CIT" więc coś nasi przyjaciele z LNG kombinują z tymi przenosinami!!Nie będzie podatków takich jakie obiecano, nie będzie pracy w takich ilościach jak ludzie myslą, turystyka straci a więc my wszyscy, mieszkańcy kurortu nad Bałtykiem i tyle!!doi tego system ORV który być może wpłynie na oziębienie wody a co za tym idzie pójdzie fama w kraj, że w Świnoujściu woda zimna i" beki z gazem mogą wybuchnąć" dalej mam wymienić...tylko po co to i tak ZDECYDOWANIE ZA DUŻO!!
A może by tak mieszkańcy Świnoujścia spotkali się na porębie W NOWY ROK, proponuję to spotkanie przy ostatniej kępie drzew i zobaczyli na własne oczy jak to wygląda i co ich czeka. Szczególnie to polecam RADNYM.WESOŁYCH ŚWIĄT.
Zgadzam sie z gosciem 83.21.53. Popelniamy zbiorowe samobójstwo.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
bzdura Pawlak nie ma racji
JAKA CENA TEGO GAZU ?? JAKA CENA TEGO GAZU ??JAKIE STRATY EKONOMICZNE!!Pawlak ma rację !!
Wiem i wiem, że wpływy z gazoportu nie pokryją ewentualnych strat w turystyce. Gazoport zatrudni tylu ludzi ilu pracuje w jednym hotelu. A gdy turyści uciekną (wystarczy, że w kraj pójdzie fama, że woda w Świnoujściu jest zimna i śmierdzi chlorem) to prace stracą ludzie pracujący w wielu hotelach, pensjonatach, domach wczasowych, o tysiącach ludzi wynajmujących pokoje nie mówiąc. Kto da im prace? Kto zrekompensuje straty? Kto zapełni dziurę w budżecie miasta, gdy znikną wpływy z podatków z turystyki?? PLNG?? Rząd?? A miasto czekają jeszcze pozwy ze strony właścicieli apartamentowców hoteli na nowej promenadzie z tytułu utraty wartości gruntów. PLNG nam za to zapłaci? Gazoport na Warszowie to praktyczna śmierć uznamskiej, głównej części miasta.
[24.12.2009, 11:41] • [IP: 83.21.53.**] Żeby zabierać głos w jakiejś sprawie, trzeba mieć na ten temat konkretną wiedzę, a nie wypowiadać się po to, żeby podburzać ludzi w celu załatwienia własnych interesów, jak to robi pan P. z fortu. Wiesz coś może o wpływach z podatków za gazoport?
Pamietam jak kiedys w Zolwinie mlody chlopczyk pochodzacy z biedej, patologicznej rodziny z Przytoru - uczen zawodowki - jednym pierdnieciem napompowal ponton... Zrobilo to piorunujace wrazenie na obecnych tam czlonkach Zwiazku socjalistycnej mlodziezy polskiej ktorzy postanowili wybrac Zbyszka na przewodniczaego
Przyszly prezes LNG i PGNiG Zbynio Ponton po wczorszej grochowce ma podwyzszona emisje gazow w stolek. W zwiazku z powyzszym kwestionuje budowe gazoportu, zmiast tego kupil w Biedronce 5kg grochu luskanego... psst... Mamy wlasne zrodla gazu, nie musimy kupowac go w Katarze
Sranie w lesie jest naturalnym nawożeniem tego lasu ;) A gazoport nie będzie działał w obiegu zamkniętym. System regazyfikacji ORV polega na pobieraniu 20 000 m3 wody na godzinę z wprost z Zatoki, następnie na chlorowaniu tej wody (czyli zabite w niej zostanie wszelkie życie), a następnie po schłodzeniu woda ta będzie zrzucana do Świny. Ze Świną, chlorowana, martwa i zimna woda spłynie wprost na plażę na Uznamie. A to oznacza koniec turystyki w Świnoujściu i to nie na Warszowie, a w głównej części miasta, a także w Ahlbecku I Herringdsorfie. Kto to zrekompensuje, kto za to zapłaci? A racę straci parę tysięcy ludzi w Świnoujściu o wpływach z podatków nie mówiąc.
Środowisku bardziej szkodzi sranie w lesie niż gazoport. Przecież to wszystko będzie miało obieg zamknięty i będzie mało widoczne, a spróbujcie wejść do lasu na Warszowie. Zwłaszcza w okolicach wagonów w których" turyści" PKP spędzają urlopy. Poznacie wtedy znaczenie określenia" turystyka na Warszowie".
Gazoport nie powinien być budowany w Świnoujściu ze względów ekologicznych. Jeśli jak tam ktoś napisał jest to" interes całego Kraju". .. to myslę że na ekologiczne straty nie można narażać sąsiedniego Kraju, a tak się niewątpliwie stanie ponieważ razem z Niemcami mieszkamy w Zatoce. .. naturalnej niecce. Większe korzysci ten Kraj odniósł by" uturystyczniając" nasz region. .. Ale wyglada na to że to tylko pobożne życzenie" tłumu"...
Przyszly prezes LNG i PGNiG Zbynio Ponton po wczorszej grochowce ma podwyzszona emisje gazow w stolek. W zwiazku z powyzszym kwestionuje budowe gazoportu, zmiast tego kupil w Biedronce 5kg grochu luskanego... psst... Mamy wlasne zrodla gazu, nie musimy szukac w Kutnie
Co do zagrożeń - wybuch to akurat problem wydumany, przypominający straszenie" czarnym ludem" (przy dzisiejszych zabezpieczeniach spalić może się co najwyżej sam terminal), krajobraz jest już istotniejszy, ale tu bardziej istotny jest ten nieszczęsny Port Zewnętrzny a nie sam terminal. Natomiast system ORV to zagłada części turystycznej na Uznamie - w głównej części Świnoujskiego kurortu, a dodatkowo w Ahlbecku i Herringsdorfie. Tych strat nie zrekompensują dochody z gazoportu. Do tego dochodzi wpływ portu zewnętrznego i ORV na zasoby ryb, a tym samym rybołówstwo, nie tylko na Zatoce, ale na całym Bałtyku - to tu właśnie odbywa tarło duża część bałtyckich śledzi. Taki terminal jaki obecnie się forsuje (znacznie inny niż ten przedstawiany dwa lata temu) to zagłada turystyki w Świnoujściu, a na to to miasto nie może sobie pozwolić. Stąd lepiej postawić gazoport w Gdańsku, gdzie jest już gotowy port, wystarczy postawić tylko terminal regazyfikacyjny. Prościej i taniej, bez zagłady turystki w Świnoujściu.
Polica jakoś całkiem dobrze radzą sobie bez gazoportu. Strat w przesyle rurociągami nie ma, a są przy transporcie LNG. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybudować mały gazoport w Policach i importować gaz małymi gazowcami z Norwegii. Norwegowie właśnie rozbudowują instalacje dystrybucji małych ilości LNG, do małych terminali i budują flotę specjalistycznych, małych gazowców. Wystarczy zapoznać się ofertą choćby IM Skaugen. Pamiętajmy też, że ciągle aktualny jest projekt budowy gazociągu Baltic Pipe łączącego Norwegię z Polską, a ma on wychodzić koło Mrzeżyna (są gotowe projekty i zgody środowiskowe).
ku rozwadze...Do zwolenników gazoportu zobaczcie jak wygląda wyrąbany teren...Dlaczego nie wkomponowano budowli gazoportu w istniejący las ? ? ?Wyrąbano jak leci po zniwelowaniu terenu latem będą lotne piaski.Jak budowano Świnoport to na parapetach i w mieszkaniach piasek.Jaka cena gazu czy to opłacalne ? ? ? Czy nasi pożal się Boże radni znają harmonogram budowy, Pogodzenie budowy z wczasami. .. ilu ludzi będzie zatrudnionych i w jakim czasie.Na ten czas będą mieszkańcami miasta.Czy nie warto poświęcić sesji na ten temat z udziałem inwestora i wykonawcy.
Hreczkosiejom zza Bugu i kresów wschodnich trudno pojąć że jest takie coś jak port i morze
Pan Pawlak zna się na gospodarce morskiej jak wilk na gwiazdach