POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [14.12.2009, 08:36:23] • Świnoujście

Plaża na Warszowie jest zaniedbana!

Plaża na Warszowie jest zaniedbana!

fot. Czytelnik

Dostaliśmy w tej sprawie już kolejnego maila od Czytelników. Zawracali nie raz na ten fakt uwagę latem. Teraz niestety ta piękna plaża prawobrzeża wygląda jeszcze gorzej.

Nasza Czytelniczka pisze, że chciałbym zwrócić uwagę na problem plaży wszystkich mieszkańców, ale przede wszystkim dotrzeć do świadomości władz miasta. Chodzi o zanieczyszczenia wyrzucone przez morze w czasie jesiennych sztormów.

- Obraz nędzy i rozpaczy – mówi Internautka. - Nie dość, że w sąsiedztwie wyrąbano cały las pod budowę gazoportu, to na dodatek plaża jest zanieczyszczona.

Plaża na Warszowie jest zaniedbana!

fot. Czytelnik

Na piasku są tony gałęzi, zeschniętych wodorostów i masa śmieci.

Plaża na Warszowie jest zaniedbana!

fot. Czytelnik

- To, że jest to wszystko wyrzucane przez morze po sztormie, to nic dziwnego – tłumaczy nasza Czytelniczka. - Minęło jednak kilka tygodni i nikogo nie zainteresowało, aby to posprzątać.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-64 z 64

Gość • Piątek [12.02.2010, 20:53:56] • [IP: 80.245.183.**]

nA fdg

morska4live • Piątek [05.02.2010, 11:41:06] • [IP: 92.42.118.***]

na warszowie zawsze jest syf

Gość • Czwartek [17.12.2009, 13:31:36] • [IP: 80.245.185.***]

parodiaaaaaa!! portalu -wstyd mi za was

Gość • Czwartek [17.12.2009, 07:48:02] • [IP: 83.21.155.***]

hmm to ta najpiekniejsza i najszersza plaza nad baltykiem ? hehe chyba juz nie dlugo cos mi sie zdaje :P

Gość • Wtorek [15.12.2009, 17:43:27] • [IP: 195.117.222.***]

Na podstawie tej sprawy widać że redakcja nie podejmuje starań aby zweryfikować otrzymywane informacje.Wystarczyło swoją wiedzę skonfrontować z wiedzą innych ludzi i wtedy podać wiarygodną informację.A tak wyszło jak zwykle. ..

Co za Gość • Wtorek [15.12.2009, 12:03:17] • [IP: 62.69.200.**]

Nom. ... Winszuje. Poszedł Ogar na plażę po sztormie robić zdjęcia. Zastałeś bałagan? Nieeeeee ! Matka natura powinna się wstydzić, że nie posprzątała przed wizytą tak zacnego gościa! Proszę Was...Idź się dowiedzieć z czyjej winy tonie jedyna jednostka gaśnicza w naszym mieście zamiast zasypywać takimi bzdurami strone. No ale teraz każdy temat związany z tą okolicą jest na topie-bo specjaliści pode mną będą mogli się powyżywać na Gazoporcie^^ Tak, tak. Jak Gazoport będzie to już w ogóle dramat się będzie dział. Co do zdjęć - podziwiam Pański kunszt... Naprawdę niesamowite. Dają takie apokaliptyczne wrażenie :P Jakby za parę lat miało coś tam wybuchnąć :D

Gość • Wtorek [15.12.2009, 10:05:30] • [IP: 192.168.100.***]

Gość niżej - 100% racji

Gość • Wtorek [15.12.2009, 08:23:22] • [IP: 217.97.193.***]

Ludzie różne rzeczy piszą i mądre i głupie. Obowiązkiem redakcji jest to rozróżnić i ew. dodać komentarz. W Świnoujściu nie brak ludzi i instytucji które mógłby wyjaśnić Redakcji o co chodzi, a tym samym zabezpieczyć ją prze ośmieszaniem się. Niestety jak widać łatwiej jest ograniczyć się do ctrl+C - ctrl+V i nie przejmować się treścią ani rzetelnością. Dobry dziennikarz sprawdziłby czy czytelnik ma rację i czy czasem Portal nie ośmieszy się robieniem z naturalnej rzeczy" tematu dnia".

Gość • Wtorek [15.12.2009, 07:43:39] • [IP: 80.245.185.***]

ale jaja

Gość • Wtorek [15.12.2009, 07:20:51] • [IP: 192.168.100.***]

ochrona szczątków organicznych stanowiących obszar siedliskowy na plaży to rzeczywiście fakt

Gość • Wtorek [15.12.2009, 00:22:25] • [IP: 80.245.188.***]

Posprzątać ?.Jak tu żyć w zgodzie z naturą.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 23:32:11] • [IP: 95.41.189.***]

Muly byscie wszystko sprzedali juz nawet piasek sprzedajecie.A od Warszowa sie odwalie zeby nie my byscie pracy nie mieli, i poco wam tunel zaorac was.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 21:53:53] • [IP: 80.245.183.***]

sfotografowanego kawalka i tak niedugo NIEBYDZIE BO TAM BYDZIE GOZOSRORT

Gość niedzielny • Poniedziałek [14.12.2009, 20:29:24] • [IP: 195.117.222.***]

eeee taam na warszowie nie widac moze sobie tam byc i tak tam nikt nie chodzi :P

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 19:45:12] • [IP: 92.42.115.***]

zaniedbana ? wydaje wam się ;p.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 19:11:20] • [IP: 195.117.222.*]

Już niedługo zamiast muszelek i wodorostów przyniesionych przez fale na plaży na Warszowie pojawią się piękne błyszczące rury i okazałe olbrzymie zbiorniki na płynny gaz a w oddali imponująco wielkie statki z równie olbrzymimi zbiornikami na pokładzie.A na ślicznej drodze dojazdowej pełno samochodów i rowerów podążajacych na latarnię morską żeby z góry podziwiać ten widok.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 19:06:47] • [IP: 93.94.188.**]

po co tą plaże sprzątać i tak już jej prawie nie ma: (już za chwilę

sete68 • Poniedziałek [14.12.2009, 18:47:38] • [IP: 92.42.116.**]

..gazoport załatwi nam plażę do końca :/

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 18:14:13] • [IP: 217.97.193.***]

dzika plaża, i o to chodzi

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 18:05:27] • [IP: 79.163.247.**]

Węgiel jest też naturalny a palenie nim w kotłowniach jest w niesmak UE.

Ekolog • Poniedziałek [14.12.2009, 16:50:30] • [IP: 195.117.222.***]

Żeby coś pisać to trzeba wiedzieć o czym się pisze. To co widać to organiczne szczątki wyrzucone na brzeg. Składają się głownie z wodorostów, pozostałości roślin i dużych glonów żyjących w morzu. Oprócz tego szczątki zwierzęce, np. martwe ryby lub meduzy, muszle i in.W tym miejscu tworzą one siedlisko objęte programem ochrony Natura 2000. Siedlisko to choć krótkotrwałe (bo przetrwa do pierwszego większego sztormu) jest pod ochroną.

winowa • Poniedziałek [14.12.2009, 14:03:15] • [IP: 79.184.5.***]

zamiast marudzić to by sie poszlo po sztormie poszukać bursztynów ! w takich naturalnych śmieciach jest ich dużo.. a nawet jak sie nie znajdzie to świeże powietrze zrobi niektórym dobrze... nie ma sezonu by plaża musiała być sztucznie czysta ;/

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 14:00:07] • [IP: 93.94.186.***]

jakie smieci, jakie zaniedbanie. ja tu widzę piękną plaze, naturalna rzecz, gałezie ito wyrzucone przez moze, bardzo fajne. a owa mieszkanka co by chciala, moze oblesny plot miedzy wydmami a plaza, okropne smietniki i budy z kiepskim zarciem jak po lewej stronie wybrzeża. czt wtedy plaza bedzie dla niej zadbana, chyba tak. bezsensu

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 13:34:17] • [IP: 195.117.222.*]

naturalna kolej rzeczy że odpadki organiczne są wyrzucane na brzeg, piach za jakiś czas je pokryje i zaczną się rozkładać przez co staną się nawozem dla roślin które w przyszłości będą tam chciały wyrosnąć, co w kolei spowoduje powstanie nowego pasa wydm i poszerzenia się plaży

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 13:21:11] • [IP: 77.45.63.***]

Te plaże są piękne tylko zaniedbane przez komunę bo to sama nic nie zrobi i drugiemu nie da chyba że Gazoport którym uszcześliwi mieszkańców Warszowa.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 13:12:43] • [IP: 79.163.220.*]

Dobra wiadomość Panowie Ekolodzy, Zieloni i Greenpeace odpuszczają ziemi, teraz będą protestować przeciwko zaśmiecaniu orbity ziemskiej, tylko niech uważają aby orbita ziemska ich nie wyniosła poza układ słoneczny. Polacy budujmy drogi osiedla fabryki puki ich nie ma.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 12:19:15] • [IP: 92.42.117.***]

To tam maja plaze?! :D

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 12:01:40] • [IP: 82.132.136.***]

Zostawcie nature w spokoju !! Zobaczycie ni długo nie będzie śmieci tylko komory gazowe !! Nie będzie śmiesznie jak Ruskie nam zbombardują całą tą meline ?!! Dlaczego nie chcieli się zgodzić na anty obrone rakietową!! ?? Panowie posłowie pomyście czasem głową a nie tylko d, u, p, ą oki :)) !!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 11:57:21] • [IP: 79.163.180.***]

Niemcom, Francuzom i całej reszcie z zachodu wolno, a w Polsce jest ekologicznie i naturalnie. Gdzie byli: zieloni, ekolodzy i inni jak cały zachód rujnował swoją przyrodę, rozwijał infrastrukturę i gospodarkę. A może zachód płaci ekologom za to że polska jest jak afryka.

Thunder • Poniedziałek [14.12.2009, 11:53:41] • [IP: 80.245.183.***]

Plaza? to jednak nie jest wysypisko smieci? :o

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 11:30:03] • [IP: 80.245.180.**]

Niemcy wyrąbują las za przejściem granicznym i nikt nie płacze a jest tam tablica Park Natura. Niech biedni pozbierają na opał świetnie się to pali w piecach.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 11:19:30] • [IP: 217.97.193.***]

Przecież 217.97.199 to nie jest pełen adres IP!! Tam jest jeszcze" gwiazdka" pod którą są zamaskowane numery. Poza tym to wcale nie musi być IP komputera, a routera za którym jest ileś komputerów lub IP serwera DNS, za którym mogą być tysiące komputerów!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 11:14:11] • [IP: 80.245.180.***]

Do 217.97.199 W poprzednich wypowiedziach (na innych forach) na temat gazoportu wymyślał Pan/Pani przeciwnikom tej budowy od" ekomatołów". Sugerował Pan/Pani że wie jak funkcjonuje gazoport, a inni to durnie nie znający się na rzeczy. Tutaj występuje Pan/Pani jako obrońca środowiska!! Czy Pan/Pani jest zdrowa na umyśle? Jednak jeżeli jest tak, że z tego samego komputera IP:217.97.199 korzystają różne osoby to przepraszam za komentarz!

Kopciuszek • Poniedziałek [14.12.2009, 11:02:26] • [IP: 88.156.233.***]

A dla mnie ona ma swój urok...jest piękna.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 11:00:29] • [IP: 195.117.222.***]

Tak, smród, kiła i mogiła. .. nie tylko na Warszowie, po tej stronie też śmierdzi na plaży. Ale jak to pewien urzędnik" K" powiedział:"morze wyrzuciło, morze zabierze" Ha, ha!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:58:50] • [IP: 217.97.199.*]

popieram odłaczcie się od tego syfiastego lewobrzeża jak zrobiły to M-je dziś są kurortem znanym w europie a unas potworki " apartamentowce"i wszystko zalane betonem a po katach gory śmieci/z jednym wyjatkiem jeden budynek na polu namiotowym nawiązuje do regionu brawo?

katarzyna • Poniedziałek [14.12.2009, 10:53:16] • [IP: 217.97.199.*]

a jakie to teraz ma znaczenie, jak stana na niej" komory gazowe"a kiedyś była to najpielniejsza plaża nad Bałtykiem z pieknym złotym piskiem i troche dzikia z unikatową przyrodą, serce się kraje jak potrafimy wszystko zniszczyc, ta piekna plaza to kura znoszaca złote jajka niestety my nie potrafimy tego wykorzystac, wiem co mowię mieszkałam na Kutrowej wczasowicze byli zachwyceni własnie ze cicho, złoty piasek, czysta woda i unikatowa prztyroda

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:39:39] • [IP: 87.205.60.**]

to wyrwijcie chwasta

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:38:00] • [IP: 80.245.180.***]

Posprzątać tylko" ludzkie" śmieci! Plastiki, puszki, itp.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:26:07] • [IP: 80.54.123.***]

plaża dzika plaża, super, dość z komercją

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:21:24] • [IP: 217.97.199.*]

cały urok tej plaży polega właśnie na tym, że nie chodzą tam tysiące ludzi robić porządek" Zostawcie choć ten kawałek wybrzeża w świętym spokoju !!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:11:57] • [IP: 80.245.179.***]

widziałem jak wczoraj po południu czterech baranów na motorach urządziło sobie rajd po plaży i wydmach.Spacerujący ludzie uciekali jak wróble przed jastrzębiem.Ponadto był też idiota który jeżdżąc po wodzie mył sobie samochód.. Nie miałem możliwości powiadomienia policji. Narzekamy na bród, nieporządek, bałagan, a zło jest wszechobecne wokół nas. I co Państwo na to.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 10:06:46] • [IP: 80.245.180.***]

Jestem z tymi, którzy wzorem Międzyzdrojów sprzed lat, chcą odłączyć Warszów i całe prawobrzeże od lewobrzeżnego Świnoujścia. Dość wszelkich form dyskryminacji i zaniedbywania prawobrzeża!! A to wysiedlanie na Warszów tzw. meneli, a to budowa gazosyfu. I tak będzie zawsze!! Nawet pieniądze za zniszczony las planują wydać na potrzeby lewobrzeża, " turystycznego raju", jaki się niektórym nieudacznikom z samorządowej" elyty" marzy.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:57:32] • [IP: 79.163.212.***]

Ekolodzy raczej nie pomagają lecz więcej szkodzą, to tacy ludzie jak myśliwi niby pomagają zwierzynie!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:47:46] • [IP: 92.42.118.**]

A.. po co sprzatac i tak przecież zaraz gazoport będą budować i wszystko zaleją betonem.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:46:07] • [IP: 79.184.5.***]

cd: W związku z tym rośliny zasiedlające kidzinę muszą nie tylko tolerować warunki edaficzne, tj. mieć właściwości halofityczne i psammofityczne, ale także być przystosowane do zmiennych warunków - w praktyce oznacza to, że są to rośliny jednoroczne. Ze względu na dużą ilość rozkładającej się materii organicznej, siedlisko to bogate jest w azot i zasiedlają je rośliny nitrofilne. Oprócz roślin kidzinę zasiedlają detrytofagi i żerują w niej ptaki siewkowe. Kidzina na plaży pod Kępą Redłowską Kidzina na plaży w Słowińskim Parku Narodowym. Rukwiel nadmorska W Polsce (nad Bałtykiem) kidzina tworzona jest głównie przez szczątki gałęzatki, ulwy sałatowej, morszczynu pęcherzykowatego, zostery morskiej, widlika i gałęzie przybrzeżnych drzew i krzewów faszynowych. Zasiedlana jest przez roślinność zbiorowiska Atriplicetum littoralis, w skład którego wchodzą gatunki takie jak: łoboda zdobna (Atriplex calotheca), łoboda nadbrzeżna (A. littoralis), łoboda oszczepowata odm. solna (Atriplex prostrata var. salina), rukwiel nadmorska (Cakile maritima), maruna nadmorska typowa (Matricaria maritima ssp. maritima), solanka kolczysta (Salsola kali ssp. kali). Zagrożenia i ochrona [edytuj] Przedmioty zbierające się na brzegu morza po przejściu huraganu Katrina Zespół na potrzeby inwentaryzacji obszarów Natura 2000 oznaczony jako siedlisko przyrodnicze nr 1210 (kidzina na brzegu morskim). Te same mechanizmy, które powodują zbieranie się naturalnej kidziny mogą skutkować zbieraniem się wraz z nią rozmaitych odpadów, zwłaszcza plastikowych. Zarówno odpady, jak i ich mechaniczny zbiór mogą powodować degradację siedliska. Część gatunków charakterystycznych dla zbiorowiska Atriplicetum littoralis, jak i ono same, prawdopodobnie już w Polsce wyginęła.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:45:13] • [IP: 77.45.63.***]

Naprawią ją budowniczowie Gazoportu jeśli powstanie.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:44:27] • [IP: 79.184.5.***]

Widać, ze czytelniczka z naturą ma do czynienia bardzo rzadko.Naturalna plaża ma swój urok, patki potrzebują tej kidziny, wyniosą na tereny lęgów.Dzięki Przyrodniku za informację edukującą czytelniczkę i wielu innych krzykaczy-czyścioszków. Kidzina - wał plażowy utworzony przez organiczne szczątki wyrzucone przez fale na brzeg morza. Składa się głównie ze szczątków wodorostów, czyli roślin i dużych glonów żyjących w morzu. Oprócz tego może zawierać szczątki zwierzęce, np. martwe ryby lub meduzy, muszle, a także bursztyn i szczątki pochodzące pierwotnie z lądu (np. drewno, szczątki lądowych bezkręgowców). Jest to nietrwałe siedlisko, gdyż jest niszczone przez fale morskie, zwłaszcza podczas szkwałów i sztormów. Ostatecznie jest niszczone przez zimowy wysoki stan wody. Na plażach rekreacyjnych jest traktowana jako śmieci i zgrabywana. W związku z tym rośliny zasiedlające kidzinę muszą nie tylko tolerować warunki edaficzne, tj. mieć właściwości halofityczne i psammofityczne, ale także być przystosowane do zmienny

Maślankiewicz • Poniedziałek [14.12.2009, 09:25:32] • [IP: 195.117.239.**]

Mądrze, " nasza Czytelniczka" uważa, że jesteśmy na tyle bogatym społeczeństwem, aby sprzątać plażę po każdym kichnięciu. Bardzo sensowne, aby pomiędzy sezonami wywalać pieniądze ot, tak sobie. A czy szanowna " nasza Czytelniczka" wie, ile to kosztuje? Bo mnie się wydaje, że teraz mamy setki innych potrzeb. Na posprzątanie będzie czas. Do następnego sezonu morze wyrzuci jeszcze dziesiątki ton śmieci. A to wcale nie znaczy, że po każdym sztormie trzeba tam lecieć z miotłą i szufelką. Bo co? Dla gazoportu musimy utrzymywać błysk na piasku?

Przyrodnik • Poniedziałek [14.12.2009, 09:25:22] • [IP: 217.97.193.***]

To co leży na plaży to tzw." kidzina" - naturalny produkt morza (nie licząc śmieci ;) który wzbogaca plażę w materię organiczną. Z czasem wszystko samo, siłami przyrody się rozłoży i latem będzie ładna plaża. Co więcej, zgodnie z prawodawstwem Unii" plaża z kidziną" jest siedliskiem chronionym w ramach Natury 2000 i kidziny z plaży usuwać nie należy. Należy natomiast chronić to siedlisko!! Jak to wykorzystać, chyba sami wiecie ;)

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:19:25] • [IP: 95.129.226.***]

Tam Same Takie NIezadbane Ludzie Chodza...!!

ko-bieta • Poniedziałek [14.12.2009, 09:18:50] • [IP: 79.184.5.***]

To naturalne śmieci jeszcze pełne bursztynów.Śmieci to butelki, resztki woreczków plastikowych i odpady które 400 lat jeszcze będą się rozkładać w ziemi. Czytelniczko a ile wyniosłaś stamtąd bursztynów?Tylko w takich naturalnych śmieciach one są. Następny sztorm posprząta po sobie.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:16:49] • [IP: 80.245.185.***]

wyspa uznam to największy slams jaki znam odcięcie warszowa i okolic przyniosłoby tej dzielnicy ogromne zyski, tym samym doprowadzając centrum do bankructwa buraki jedne

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:16:00] • [IP: 83.25.164.*]

znowu ten warszów weźcie sie sami za robote a nie jak zakomuny mysla ze im sie bedzie wszystko robi

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:09:35] • [IP: 83.5.84.***]

Nie poprawiać natury. Na tych resztkach traw wyrośnie nowa piękna trawa i powstaną wydmy. Plaże należy sprzątać tylko latem w lipcu i sierpniu.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:07:55] • [IP: 79.163.212.***]

Popieram Warszów, Przytór, Łunowo, Karsibór odłączyć od Świnoujści wraz z należnymi podatkami gruntowymi od zakładów pracy wtedy miasto przyjdzie na kolanach po jałmużnę!!

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:03:16] • [IP: 88.156.234.**]

Po co wydawać pieniądze podatników. Nie lepiej posprzątać przed sezonem?

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 09:02:17] • [IP: 93.94.191.***]

Slums powstał dzięki odpadom z centrum.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:59:11] • [IP: 83.15.119.**]

warszów przytór łunowo karsibór odłaczyc od swinoujscia a sami sobie damy rady /

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:55:42] • [IP: 77.255.254.**]

i tak idzie pod nóż gazoportu...

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:54:06] • [IP: 93.94.184.***]

łuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Warszów brudas i głupi

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:44:29] • [IP: 62.61.46.***]

Swinoujscie i Warszow to 2 rozne miasta a wlasciwie jedno miasto i slums. Jacy mieszkancy taka okolica, przez wiele lat sami sobie na to zapraowaliscie. Gratulacje

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:40:37] • [IP: 93.94.191.***]

Jak zawsze problem dotyczy dzielnicy warszów wiec problemu nie ma.

Gość • Poniedziałek [14.12.2009, 08:40:21] • [IP: 79.163.212.***]

A kiedy byla zadbana?

Oglądasz 1-64 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■