Świnoujście otrzymuje 22 mln złotych z budżetu państwa na utrzymanie miejskiej przeprawy. Żeby mogła funkcjonować na niezmienionym poziomie potrzeba o 5 mln zł więcej. To efekt wzrastających cen paliw i konieczności częstszego kursowania promów w sezonie letnim. Niezbędne jest także natychmiast 900 tys złotych na remont silnika i pompy hydraulicznej na dwóch Bielikach. W przeciwnym razie promy nie zostaną dopuszczone do eksploatacji.
Telewizja Świnoujście
- Prezydent Żmurkiewicz kazał naszemu dyrektorowi szukać cięć w kosztach zatrudnienia ludzi – mówi Andrzej Jercha, przewodniczący NSZZ Solidarność 80 przy ŻŚ.
W Żegludze Świnoujskiej zatrudnione są 134 osoby w załogach pływających. Do tego 19 cumowników. Według Jerchy prezydent miasta uważa, że przeprawa może doskonale funkcjonować bez osób wpuszczających pojazdy. Warto dodać, że kilka lat temu przeprowadzono eksperyment na przeprawie promowej - ruch był regulowany za pomocą sygnalizatora świetlnego. Brak cumowników wówczas o mały włos nie zakończył się wypadkiem. Po zapaleniu się zielonego światła wszyscy kierowcy ruszyli jednocześnie, chcąc wjechać na prom.
Mieszkańcy na pomyśle Prezydenta, który upublicznił Jercha nie zostawiają suchej nitki.
- Promy kosztują dużo. Ale pomysł by zwolnić połowę załogi jest idiotyczny! - mówią. - Tak samo ja ten by ograniczyć ich kursowanie!
Popatrzcie ilu jest w biurze i ile miasto im płaci ile Pan jercha jako związkowiec ma na to wszystko musi tać podatnik, jest księgowość a rozlicza Pronet.
Nie rozumiem części osób zabierających tu głos przeczytałem parę razy zamieszczony artykuł przesłuchałem fragment wypowiedzi Andrzeja Jerchy i co się okazuje ano tylko to że nie ma pieniędzy na remont promów i że prezydent miasta zaciągnął jakiś dług oraz że chciano w tej firmie zmniejszyć ilość zatrudnionych na promach, gdzie tu jest coś o płacach nikt nic nie pisze w artykule o tym że pracownicy narzekają na płace nikt w artykule nie pisze że pracownicy są przeciwko budowaniu tunelu i w końcu ostatnia sprawa ilość zatrudnionych na promach Bielik z tego co się dowiedziałem od znajomego to pływa tam tak zwana załoga szkieletowa to znaczy najmniejsza ilość załogi którą określają przepisy przy tego typu jednostkach. Na promie znajdują się środki gaśnicze które pozwalają na gaszenie pożaru np. samochodu przepisy mówią o tym ilu ludzi jest potrzebne do rozwinięcia linii pożarowej. Na promach znajdują się stanowiska tratw ratunkowych są to cztery stanowiska gdzie do obsługi jednego stanowiska jest potrzebny
cd. jeden członek załogi cztery stanowiska czterech członków załogi zatrudnionych jest pięciu członków załogi włącznie z kapitanem jednostki który w razie alarmu opuszczenia jednostki kieruje załogą więc jak widać nie można już okroić w myśl przepisów ilości członków załogi. Co do informacji z ostatniej chwili trochę mi szkoda tego dyrektora jest na krótkiej smyczy pana prezydenta bo przecież to miasto finansuje i przeprawę i pracowników tej firmy to jak myślicie co miał chłop napisać z drugiej zaś trony jestem ogromnie ciekawy co na to oświadczenie związki zawodowe przecież Andrzej Jercha przez dyrektora piszącego takie oświadczenie został nazwany kłamcą, a wydaje mi się że facet nie jest głupi i sobie nie wyssał z palca takich informacji na pewno coś w tym jest ja czekam teraz na ruch związków zobaczymy co zrobią ?
Osoby piszące o wysokich kwalifikacjach morskich załóg promów nie mają o tym żadnego pojęcia. Czy wystarczająca jest ilość załogi ? Proponuję porównać to z podobnymi przeprawami w Europie, na świecie i również w Polsce. Może wówczas" znawcy" przestaną pisać bzdury i innych wprowadzać w błąd.
igrzysk i chleba, palmy czarownice na stosie, cofajmy się do średniowiecza, może wreszcie Chiny wypowiedzą nam wojnę i się poddadzą, będzie w tedy problem dyżurny -miliard ludzi do wykarmienia;
Zwolnić wszystkich emerytów!! i to nie tylko w żegludze.. tylko wszędzie i wtedy będzie praca dla wszystkich!!
Tunel to inwestycja, której koszt budowy liczony jest w setkach milionów EUR. Nie ma tych środków w budżecie państwa i przez najbliższe lata nie będzie. Już moi rodzice dawali się nabierać na tę kiełbasę wyborczą 20 lat temu. Głupi jesteście, ludzie, że temat tunelu w Świnoujściu w ogóle powraca na tym forum.
Cumer 1200zl sredio narynaz 200 wiecej strarszy mar 200 wiecej of mechanik 200zl wiecej czy to wysrubowane zarobki ?? za tyle lat nauki i odpowiedzialnos jaka na nich ciazy
Anonimowo to każda szuje potrafi szkalować polskie piekiełko.
Praca na promach jak każda inna. Tutaj są dobrzy i gorsi pracownicy. To taka polska norma. Jednak Świnoujście zawsze będzie zależne od promów. Nigdy żaden premier nie da 2.. milionów euro by połączyć dwie dzielnice małego, kresowego miasteczka. Tylko kompletni idioci dają się nabierać na ten wyborczy chwyt. A tak w ogóle, by zbudować tak drogocenny tunel, to musi się on znajdować w Strategii Rozwoju Transportu RP do 2025 roku. Tunelu w strategii nie ma, wię c go nie będzie. Autorem dokumentu był rząd premiera Kaczyńskiego- tego samego co tunel obiecał.
Wybory się zbliżają dlatego janusz tnie głupa.
niech przywrócą poprzednie promy :) oraz FILUTKI I FAFIKI :D
powinni paru promiarzy zwolnic to moze zaczna inaczej, lepiej pracowac bo jak narazie czy w biurze Żeglugi czy na promach wszyscy promiarze sa chamscy, bezczelni, a jak sie ich cos zapytac to robia laske ze odpowiedza w olewajacy sposob, poprostu uwazaja sie za wazniejszych od Boga, mysla ze zlapali Pana Boga za nogi i sa carami. Jestem za zwolnieniem kilku osob i wprowadzeniem wiekszej dyscypliny pracy dla nich
Uważam, że pracownicy Żeglugi zarabiają przyzwoicie w porównaniu z innymi zawodami. I nie widzę aby przy tej pracy któryś z marynarzy pocił się.Ciągle protestują i swoimi wygórowanymi żądaniami i zwiększonym zatrudnieniem coraz bardziej obciążają kasę miasta i podatników z tego miasta.Na kontraktach zarabia się dużo węcej, ale tam trzeba pracować i mieć dużo większe kwaliifikacje.Dlatego ciągłe żądania wzrost płac do poziomu marynarzy na kontraktach jest dziwne.
poco tak deliberować po próżnicy, bierzemy łopaty i kopiemy jutro dziurę w ziemi, zbiórka przy Karsiborach-zabierzcie C2H6OH 96% będzie wesoło, jak skończymy zwolnimy promiarzy, nara;)
...a po jaka cholere zamontowano światła na pasach do wjazdu na prom?? Jeżeli sa swiatła to dołożyc troche elektroniki i ruch wjazdowy będzie regulowany elektronicznie (przy okazji kilka kamerek i z mandatów bedzie tyle szmalu, że chej), tak jak np. na wyspie Sylt, mniej etatu kierunkowych ruchu i będzie taniej.
proponuje do prywatyzacji szczodrze obdarzonych braci !! maja chłopy doświadczenie !!:):)
Jest jedyne wyjscie-sprywatyzowac przeprawę promowa w Świnoujściu i bedzie po kłopocie!!
KOLEJNY RAZ SIE PYTAM GDZIE SA TE PIENIADZE??
jak im tak żle i za mało zarabiają to na kontrakty i będzie 50% miej zalogi
a może czas żeby pan Endrju poobgryzał trochę sygnetów politykom lokalnym. MOże są ze złota i starczy na wypłaty? Na przuykład mógłby odgryźć Gospodinu Pamieczyńskamu
A moze tak z warzyw na cumownika?Zobaczymy kto dluzej wytrzyma
niech ida pracowac do biedronki na warzywach ! skutery itp, darmowe garaze, zbereznicy jedni
Wyj... tych cumowników
Do 118 - zwolnić to ty możesz swojego lekarza, bo ci liche tabletki zapisuje.