POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [05.11.2009, 07:33:49] • Świnoujście

Wielkie porządki w Parku Zdrojowym

Wielkie porządki w Parku Zdrojowym

fot. Sławomir Ryfczyński

Rozpoczął się drugi etap porządkowania Parku Zdrojowego. W pierwszym etapie osuszono tereny parkowe. Drugi etap prac, to wycinka starego drzewostanu oraz jego prześwietlanie. Usunięte zostaną też chaszcze i zarośla. Pod piły pójdzie prawie trzysta drzew. Prześwietlanie drzew wykonuje specjalistyczna firma z Krakowa i Katowic specjalizująca się w robotach wysokościowych. Prace porządkowe wykonuje jedna firm szczecińskich.

Przypomnijmy, Park Zdrojowy to dzieło jednego z najwybitniejszych pruskich architektów zieleni Petera Josepha Lenego. Ze względu na swoją oryginalną architekturę i infrastrukturę, został wpisany na listę zabytków. Rewitalizacja odbywa się pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków.

Mówi Roman Giziński ogrodnik miasta – „aktualnie trwa wycinka drzew. Usunięte zostaną drzewa chore, oraz źle wpływające na wizerunek parku. Wycięte zostaną też krzewy i zarośla. W odległości do 20 m od krawędzi alejek, zamierzamy utworzyć specjalne strefy. Tam będą nasadzane lub też pozostawione tylko cenne gatunki roślin. Ten zabieg ma na celu wyeksponowanie całej alei. Prace tego etapu porządkowania parku zamierzamy zakończyć w grudniu tego roku”

Wielkie porządki w Parku Zdrojowym

Małgorzata Has – Nogal architekt krajobrazu nadzorujący rewitalizacje Parku Zdrojowego(fot. Sławomir Ryfczyński )

Mówi Małgorzata Has – Nogal architekt krajobrazu nadzorujący rewitalizacje Parku Zdrojowego - „cały park został podzielony na sektory. Osią tego podziału jest ulica Chrobrego. Niestety cześć parku była terenem wojskowym i wskutek rabunkowej eksploatacji ten sektor jest bardzo zaniedbany.

Wielkie porządki w Parku Zdrojowym

fot. Sławomir Ryfczyński

Na szczęście w parku zachował się skośny, geometryczny układ alejek, który jest punktem wyjściowym do odtworzenia całości zespołu parkowego. Zachowały się też nieliczne ślady infrastruktury. Należą do nich poidełko dla ptaków, oraz punkty widokowe. Alejki parkowe chcemy na nowo przystosować do ruchu pieszego i rowerowego. Najbardziej uczęszczane będą oświetlone”

Pieniądze na odnowienie parku pochodzą z budżetu miasta oraz Unii Europejskiej.

Andrzej Wiśniewski

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

Gość • Piątek [06.11.2009, 23:05:24] • [IP: 88.156.234.***]

wiecie co wam powiem mnie jednak szkoda tego parku miejsce gdzie mozna byly odpcozac od cywilizacji i miasta a teraz co pojde do parku aby ogladac slady cywilizacji?? przeciez od tego chce odpoczac nie Niewolnik systemu oby tam nie weszli bo inaczej aby isc do porzadnego lasuy trzeba bendzie jechac w glab poslki nie uwazasz

Gość • Piątek [06.11.2009, 11:59:31] • [IP: 217.97.193.***]

Fajnie, że jakieś prace są znów wykonywane. Ostatni widać wiele zmian na lepsze w naszym parku. Ciągle jednak brak systematycznego, skutecznego dbania o PORZĄDEK !! Park sprzątany jest od okazji do okazji. O zieleń też nie dba się systematycznie. Wystarczy zobaczyć co dzieje się pod koniec lata. No i oczywiscie zarządca terenu dopuszcza aby robić z parku jeden wielki wychodek dla zwierząt. Strach dziecko wypuścić na trawnik bo żaden psiarz nie sprząta po swoim pupilku.

Gość • Piątek [06.11.2009, 08:49:17] • [IP: 217.97.193.**]

CZY PAMIĘTACIE, ZŻBY ZROBIC WYBIEGI DLA PSÓW. ŻEBY NIE BYŁO W PRZYSZŁOŚCI PROBLEMÓW Z PSAMI, A DOKŁADNIE Z ICH ODCHODAMI !!

Architekt • Piątek [06.11.2009, 00:32:06] • [IP: 217.97.199.*]

Pomysł jest taki - wytniemy co się da(zarabiając na drewnie), sprzedamy ile się da działek(zarabiając na ziemii)Aby sprzedać działki budowlane trzeba zapewnić do nich wygodny i szybki dojazd...Powstanie nowa ulica, od Jachtowej w kierunku morza, mniej więcej do Dolnej Odry. Po co? Po to aby zapewnić szybki dojazd od promów i od centrum do nowych apartamentowców, które powstaną w ciągu 3-4lat na obszarze wydm od nowej promenady do falochronu... Tak naprawdę o to chodzi w tej całej rewitalizacji parku - znający temat

Nieшolnik Sүsteмu • Czwartek [05.11.2009, 23:57:20] • [IP: 83.31.191.***]

Gówno prawda 88.156.233.** z 22:58●Masz chyba na myśli tych z rynku co prowadzą chandel przygraniczny?!

Nieшolnik Sүsteмu • Czwartek [05.11.2009, 23:49:17] • [IP: 83.31.191.***]

Biedny park●Szkoda tego parku●Jeszcze trochę, a konserwator zabytków wypisze go z rejestu zabytków, skoro tam jest już tylko pare naprawde starych drzew, a reszta, to same nowe zasadzenia plus nowe alejki i nowe rowy●Wtedy go całego wytną w pień i na tym terenie zbudują park, ale betonowy●Park już stracił swój baśniowy czar i urok●Zgadzam się w 100% z Artur Marach & SZADER●Nigdy nie chciałem, żeby w tym parku były doświadczone ślady cywilizacji, aż tu nagle znalazł się jakiś Beton z najgłupszym pomysłem w świecie●Wandale i Łobuzy w jednym●

Gość • Czwartek [05.11.2009, 22:58:50] • [IP: 88.156.233.**]

Dziwię się tym" wymyślaczom".Może nie wiedzą, że ich Rodzice dzięki Niemcom, codziennie dają im papu.Inaczej przymieraliby głodem i na piwko by nie było.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 22:53:30] • [IP: 88.156.233.**]

Martwię się jedynie tym, że jak towarzysze wrócą z dalekiego wschodu to nie rozpoznają ukochanych terenów.Panowie, informujcie jakie drzewa ścinacie bo im plany terenu sknocicie.

Żaczek • Czwartek [05.11.2009, 20:45:23] • [IP: 93.94.184.**]

Oś. .. zła? Druga oś parku powstała niedawno przez przeprowadzenie drogi dojazdowej do osiedla Ciroko. Drogi pięknej, oświetlonej, z naszych pieniędzy.. dla inwestycji jednej jedynej formy. Czy jest to oś zła czy dobra ocenią zapewne fachowcy tacy jak pani cytowana w artykule.. a może mieszkańcy także powinni pomimo faktu, że nie są fachowcami od parków?

Gość • Czwartek [05.11.2009, 20:13:21] • [IP: 217.97.199.*]

aż dziwne, że nikt jeszcze nie napisał o Żydach, że to wszystko przez nich i wogóle...Dzizas!!Ludzie!Litości!Skąd to się bierze w naszym narodzie??!

Gość • Czwartek [05.11.2009, 20:09:41] • [IP: 83.31.182.***]

a gdzie mozna zakupic te sciete drzewa

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 19:13:40] • [IP: 80.245.183.***]

Niemcy to moi bracia duchowi, niewątpliwie;) Nigdy nie wyjade z Polski bo jestem Niemcem z pochodzenia i czuje się tu jak u siebie:)

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 19:07:27] • [IP: 80.245.183.***]

187 - z jakiego paragrafu będą pisać? :) bo nie wiem:) Smieje sie z ciebie cieniaku. Tylko policją możesz się zasłaniać bo nie masz argumentów. Nie martw się mi ust nie zamkniesz, mam wolność słowa i z niej będę korzystał. I to ty się wybulisz na sprawe a potem na odszkodowanie dla mnie za łażenie po sądach :) Pozdrawiam serdecznie i milutko;)

Gość • Czwartek [05.11.2009, 18:33:31] • [IP: 80.54.123.***]

Komary, jełopie, lęgną się w bajorach a nie wśród sosen.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 17:30:25] • [IP: 83.5.194.**]

Jak by się jeszcze udało podobne prace wykonać na całym przyległym terenie leśnym, może aż do granicy, to by był raj na ziemi. Całe tereny lasów miejskich i państwowych można by było potraktować podobnie. Nawet na Krzywej, czy Wielkopolskiej też są gęste sosny. Do parku im daleko. Na to czekałem ćwierć wieku. Po takich pracach, łącznie z wydmami, komary prawie znikną z krajobrazu Świnoujścia. Nie. zostaną w Karsiborzu!

Gość • Czwartek [05.11.2009, 16:51:44] • [IP: 93.94.185.**]

polski park!!

Gość • Czwartek [05.11.2009, 16:46:51] • [IP: 80.245.187.***]

Ty śmieciu jeden...wypieprzaj stąd jak ci się nie podoba do swoich germańskich braci. Za to co tu napisałeś masz pozamiatane już, mam twój pełen IP i nie zdziw się jak do twojego schronu zapuka Policja, przegiąłeś dzisiaj i z pewnością nie ujdzie ci to na sucho.

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 16:27:33] • [IP: 80.245.183.***]

Niech żyją Niemcy. Dla nich warto zrobić ten park. Polacy nie zachowują się już jak naród więc nie warto się nimi martwić. Polacy legitymizują byłych komuchów na stanowiskach samorządowych - nie jesteście moim narodem. Niech żyje naród niemiecki.

SZADER • Czwartek [05.11.2009, 15:39:26] • [IP: 217.97.199.**]

Och jaki piękny był park zdrojowy, te przechadzki z swoją miłością między tajemniczymi drzewami. A TERAZ CO? NIEMCOM SIE ZACHCIAŁO CHODNIKÓW, ŁAWEK LAMP W TYM PARKU?! JESTEM BEZRADNY W TEJ SYTUACJI. ALE POWIEM WAM TAK JESTEŚCIE BEZMYŚLNA MAŁPĄ NA USŁUGACH SZWABÓW! Pluje wam prosto w twarz. Pozdrawia Świnoujścianin

Artur Marach • Czwartek [05.11.2009, 15:26:12] • [IP: 217.97.199.*]

"Porządkowanie parku"?Raczej dewastacja!Do tej pory mogliśmy być dumni z tego, że mieszkamy w mieście tak zielonym i obfitującym w" dzikie" tereny, gdzie kilkaset metrów od centrum mozna było spotkać dziki, sarny i lisy. Jak nazwać wycinkę zdrowego drzewostanu?Przykład - wiele hektarów wyciętego lasu za Dolną Odrą.Nikt zdrowo myślący nie powie, że to była wycinka chaszczy i chorych drzew!Teren" uporządkowano"aby sprzedać go pod apartamentowce!O co więc chodzi?O porządkowanie parku;)czy o kasę ze sprzedaży terenu i drewna?Takie pytanie trzeba sobie zadać!Oczywiście przy okazji coś tam się uporządkuje... mi prędzej egzotyczna roślina na dłoni wyrośnie, niż uwierzę w czyste intencje"porząkowania"tego parku!To bezmyślna dewastacja dla pieniędzy!Smutne to, że miasto traci swój urok i staje się komercyjną"pustynią"dla emerytowanych bogatych Niemców.

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 14:53:14] • [IP: 80.245.183.***]

Acha byli PZPRowcy powinni być dawno w społeczeństwie wyklęci jako zbrodniarze, zdrajcy i kolaboranci. Zbrodniarze za to, że wymordowali najlepszych synów polskiego narodu (AK), zdrajcy - że współpracowali przeciw AK z komunistami z ZSRR, spiskowali wręcz by przejąć władze - patrz grupa inicjatywna z 5 I 1942. Do lat 60tych w Polsce trwały mordy na Akowcach i prawdziwych patriotach, najlepszych synach narodu. Mordy W NICZYM NIE USTĘPUJĄCE mordom Hitlera na Żydach. W NICZYM. Mordowano w lasach, mordowano w Urzędach itp. Kolaborowali bo cały okres PRLu - PZPRowcy stosowali się do dyrektyw płynących z komunistycznej Moskwy. O tych faktach trzeba pamiętać. I jakkolwiek Żmurkiewicz byłby dobrym zarządcą w mieście to należy PIERW stawiać pytania natury moralnej a potem ekonomicznej i Możejko ma tutaj 100% racji w swoim działaniu - choć wygląda to na tworzenie AFER. Bo co to za społeczeństwo? ile ono jest warte jeżeli woli bandytę zaradnego ekonomicznie na stołku niż nie zaradnego szlachetnego? pytam sie co to?

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 14:44:18] • [IP: 80.245.183.***]

Wiesz społeczniak: jeżeli jest jasna niesprawiedliwość w mieście: a tym jest piastowanie przez byłych kacyków rządów, to trzeba robić afery a Możejko jest w tym dobry:) i słusznie. A to czy Możejko by nie rządził lepiej od Żmurkiewicza nikt nie wie: ponieważ jak rządził Możejko to Polska była cała w wielkim kryzysie i to faktycznym, po upadku komuny. Była bieda aż piszczało a o dotacjach można było marzyć jedynie. Żmurkiewicz teraz ma tony dotacji:) I w tym sęk. Moim zdaniem nikt nie powinien piastować rządu jeżeli wcześniej był w PZPR. Pozdrawiam społeczniak.

Nieшolnik Sүsteмu • Czwartek [05.11.2009, 13:52:07] • [IP: 83.31.192.***]

Wiesz coʭ▬►IP: 88.156.234.*** z 10:08 → na Sankową jeszcze nie weszli, ale lada dzień i też go odwiedzą pilarze i przeżedzą●

Gość • Czwartek [05.11.2009, 12:35:19] • [IP: 93.94.185.***]

alkocholicy!! park jest poto zeby obcowac z natura. a watpie ze po remoncie sarne tam zobacze bo gdzie by sie ukryla;/ BEZMUZGIE YETI

Gość • Czwartek [05.11.2009, 12:30:16] • [IP: 92.42.114.***]

proponuję sięgnąć do historii Parku, jak kwitnął życiem. Były miłe budki, piekne alejki, jeszcze ładniejsze lampy. Może i my się doczekamy...

spoleczniak • Czwartek [05.11.2009, 12:25:30] • [IP: 80.245.179.***]

możejko zblizony do wałęsy dobrzy ludzie do działań do robienia szumu (w słusznej sprawie) lecz nie do codziennej mrówczej pracy pozdrawiam

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 11:43:27] • [IP: 80.245.183.***]

Ja uważam, że lepszy od niego byłby o niebo Możejko. Ale spoko Ty popierasz żmurka, masz prawo hehe:) Uwazam, ze zz taką iloscią kasy z Unii nie mozna bylo zrobic mniej. Ale niech Ci będzie oddaje mu co jego:) ehhe Pozdrawiam spoleczniak

spoleczniak • Czwartek [05.11.2009, 11:39:49] • [IP: 80.245.179.***]

do radykala tez nie jestem usatysfakcjonowany zmianami w miwscie lecz oddajmy żmurkowi co jego zmienilo sie w miescie wiele za jego kadencji wiem ze byly sprzyjajace warunki lecz nie widze zadnej alternatywy na lepszego prezydenta

Gość • Czwartek [05.11.2009, 11:11:29] • [IP: 217.97.199.*]

Najpierw wytniemy dzewa a potem sprzeda sie atrakcyjny teren, cala prosta komunistyczna polityka.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 11:01:49] • [IP: 83.14.49.***]

No, ja jak ide do parku to nie chce, żeby mi jakieś drzewa słońce zasłaniały, albo ptaki srały na łeb. Wyciąć w * wszystko co wyższe od 1, 5 m, pierdyknąć polbrukiem, postawić budki z piwem i parasole, żebysmy sie mogli relaksowac na łonie przyrody. I tak ma, kurna, być.

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 10:50:48] • [IP: 80.245.183.***]

Dzięki bogu unia daje kase (czyt. Niemcy) bo inaczej polaki nic by nie dały rady zorganizować. Dowodem, że nic by nie dali rady zorganizować jest fakt, że w Świnoujściu nie ma żadnej sensownej pracy. Żmurkiewicz po prostu wydaje pieniądze z Unii które dostaje (taki Możej oj nie dostawał). Stąd tyle robót bo jest kasa. Żmurkiewicz umie szybko kase wydać skoro ma jej dużo. Wy polacy powinniście na kolanach dziękować Niemcom, że dają takie dofinansowania do Unii bo inaczej nic byście nie mogli zrobić. Sami jestescie totalnie NIEGOSPODARNI gdyż nie potraficie stworzyć tego co mieszkańcom miasta najbardziej się przyda - dobrych miejsc pracy. OTO OBJAWIONA PRZEZ RADYKAŁA PRAWDA niepodważalna w swej istocie.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 10:47:43] • [IP: 80.245.191.***]

będzie trzeba tak zrobić jak z komarami umowa z firmą pow. konserwacja i porz adek i tylko sprawdzać b.dobrze płacimy żle nie i po temacie

Gość • Czwartek [05.11.2009, 10:40:59] • [IP: 217.97.193.***]

Bardzo dobrze. Najwyższa pora by park wyglądał jak park, a nie jak zapuszczony, dziki las. Rewitalizacja parku to jeden z fajniejszych i szkoda, że tak mało dostrzegalnych projektów obecnie realizowanych przez miasto. Inwestycja bardzo potrzebna, co pokazała znacząco większa ilość spacerowiczów a parku w czasie tegorocznego sezonu. Po prześwietleniu drzewostanu i przywróceniu parkowego charakteru za rok powinno być tam jeszcze więcej ludzi. Super, tak trzymać. I w naszym mieście można zrobić coś ładnego i pożytecznego.

Maria • Czwartek [05.11.2009, 10:35:44] • [IP: 83.15.119.**]

Pięknieje nam miasto z roku na rok. Przyjeżdżają do mnie goście i są zachwycenie jak nasze miasto pięknieje - tylko i analfabeci ze Świnoujścia ciągle utyskują i nic im się nie podoba a do roboty !! i pokazać co umiecie, tylko dewastacja i palenie wind - ta rozrywka Was rajcuje co?

spoleczniak • Czwartek [05.11.2009, 10:25:20] • [IP: 80.245.179.***]

a mi sie podoba ze robia tam porzadek strach bylo wczesniej chodzic a wchwili obecnej w czesci zrewitalizowanej jest fajnie mozna pobiegac pospacerowac

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 10:10:53] • [IP: 80.245.183.***]

Park powinien być naznaczony cywilizacją, powinny być ładne ławeczki, oświetlenie - ładne latarenki, ładne polany, taka jest idea parku. Jesli chcesz wolnosci od cywilizacji - idziesz do lasu:)

Gość • Czwartek [05.11.2009, 10:08:01] • [IP: 88.156.234.***]

Niewilnik systemu masz racjie to bylo cos a teraz wez przestan dobrze ze nie weszli jeszcze do lasu na sankowej

ryynio • Czwartek [05.11.2009, 10:03:15] • [IP: 83.249.19.***]

po co wspinaja sie jak malpy, skoro sa podnosniki...stoi sie w koszu i tnie, szybciej, bezpieczniej i sprawniej

1187 • Czwartek [05.11.2009, 10:02:01] • [IP: 83.31.192.***]

Pokupowali nowe piły i rżnął jak leci.Miasto już wykarczowali, teraz Park Zdrojowy, potem Świdny Las, Wydmy, itd.

Nieшolnik Sүsteмu • Czwartek [05.11.2009, 09:54:30] • [IP: 83.31.192.***]

Szkoda tego parku, że zamienia się w polanę●Za dwa, trzy lata wystawią tą łąke na sprzedaż i znowu zobaczymy tam nowe apartamentowce●Mi tam się bardziej podobał się ten park jak był taki zdziczały●A najlepiej wieczorem we mgle, wyglądał jak las czarownic, a teraz▬brak mi słów‼‼‼

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:43:25] • [IP: 88.156.234.***]

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:24] • [IP: 192.168.100.**] jak chcesz odpoczac od miasta i idziesz do parku a tam widzisz elementy cywilizacji to powiedz jak opoczac w taki miejscu niedlugo aby odpoczac od miasta na tarenie zalesionym tzra bendzie jechac w glab polski bo tutaj wszedzie bendzie widac miasta i kilka drzew na krzyz wiem ze trza o to dbac ale niech moze nie wchodzi miasto do lasu co

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:41:17] • [IP: 193.200.150.***]

domyślam sie, że docelowo całość ma wyglądać jak te wierzby przy przeprawie promowej?

Radykał • Czwartek [05.11.2009, 09:32:22] • [IP: 80.245.183.***]

Andrzej Wiśniewski bardzo się do tej pracy dziennikarza miasta nadaje. Moim zdaniem prezentuje wszystko bardzo profesjonalnie. Facet się stara i rola dziennikarza w pełni mu wychodzi. Życze powodzenia i sukcesów.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:30:17] • [IP: 80.245.188.**]

a tobie widać, , rządna z gałęzi spadła już na łeb" bo piszesz jak potłuczony politruk.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:24:39] • [IP: 192.168.100.**]

Macie pojęcie o pielęgnacji drzew? Tym bardziej w zabytkowych parkach? Widać że nie bo pieprzycie takie farmazony że pożal się... Bardzo dobrze, że wreszcie ktoś się wziął za to, od wielu lat suche drzewa i łamiące się gałęzie stwarzały wizerunek zaniedbanego terenu, ale wtedy wam się to podobało tylko szkoda że rządna z gałęzi nie spadła wam na łeb, może wtedy byście zrozumieli o co chodzi w tym wszystkim

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:14:37] • [IP: 83.14.49.***]

Drwal miejski w akcji...Poprzednio pracował na Saharze, dlatego nie ma tam drzew.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 09:08:40] • [IP: 88.156.234.***]

niedlugo wytna ten park calkowicie i bendzie cacy a zamiast tego postawia kilka drzw i tuyle to jest moj ulubiony park gdzie moglem sie wyciszyc i odpoczac po pracy a teraz zamiast drzew bende widzial nie wiem co zostawcie wy ten park wezcie sie za rzeczy bardziej pozyteczne

Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:48:11] • [IP: 93.94.185.***]

ta i idac w parku bedziesz mial wrazenie ze chodzisz po duzym trawniku bo drzew nie bedzie ;/;/;/;/

Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:47:45] • [IP: 80.245.184.***]

wkoncu bo tarzan nie mieć jak latać przez gęsta gałęzia

Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:37:30] • [IP: 80.245.191.***]

do Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:27] • [IP: 80.245.178.**] niestety masz racje i zgadzam sie z tobą ale takich mamy włodaży miasta ale niedługo wybory to bedą obiecywac gruszki na wierzbie

Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:34:15] • [IP: 80.245.186.**]

o redaktor ma imieniny :)

Gość • Czwartek [05.11.2009, 08:27:20] • [IP: 80.245.178.**]

Obawiam się tylko, że znowu po zakończeniu prac nic się nie będzie działo i miasto będzie zrzucało z siebie odpowiedzialność za utrzymanie. Do tej pory scenariusz jest taki - przyjeżdżają profesjonaliści i profesjonalnie wykonują swoją pracę. Efekty są naprawdę imponujące. Po ich wyjeździe nikt mnie zajmuję się tym co zrobili. Tak jest właśnie z osuszaniem. Było pięknie - ładne rowy, w nich czysta woda, wszystko wysprzątane, trawa przycięta. Po prostu piękny widok. Do tego skuteczny, bo rzeczywiście park jest suchy. Mija kilka miesięcy - rowy pełne liści, śmieci, brudu. Wody w nich brak, gnijące liście śmierdzą, znajdująca się pod nimi ciecz przypomina gnojówkę. Tereny wokół nich zaniedbane i zarośnięte. Co z tego, że miasto wydaje grubą kasę na prace jak później nie może wydać nawet złotówki na opiekę i konserwację tego co się zrobiło? Drążyłem kiedyś ten temat - klasyczna" spychologia" - miasto na ZWIK, ZWIK na miasto. Nikt nic i o niczym nie wie. Smutne.

Andrzej na tropie... • Czwartek [05.11.2009, 08:21:47] • [IP: 92.42.114.***]

Dla Iświnoujście... Andrzej Wiśniewski...

Kamil Całus • Czwartek [05.11.2009, 08:00:24] • [IP: 95.108.20.***]

I wspaniale !

Gość • Czwartek [05.11.2009, 07:45:03] • [IP: 94.254.159.***]

Porządek przydałoby się jeszcze zrobić z tamtejszymi pijaczkami i młodzieżą. Czasem strach przejść obok takich jegomości. Niestety sąsiedztwo z Posterunkiem Policji nie pomaga - najciemniej pod latarnią.

Gość • Czwartek [05.11.2009, 07:45:02] • [IP: 93.94.184.***]

Nosz w końcu.

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■