POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [22.10.2009, 11:02:45] • Świnoujście

Wraca podatek od psów

Wraca podatek od psów

fot. Sławomir Ryfczyński

Na najbliższej sesji radni będą debatować nad uchwałą dotyczącą wprowadzenia podatku od czworonogów. Ma wynosić 48 złotych rocznie. Zlikwidowano go w ubiegłym roku, jak prowadzono obowiązek czipowania zwierząt.

Właściciele psów twierdzą, że taka polityka miasta jest nieuczciwa.

- Najpierw władze chwalą się, że nie trzeba będzie płacić, a teraz nie wiadomo dlaczego podatek wraca – mówi jeden z mieszkanców.

W uzasadnieniu uchwały czytamy, że za wprowadzeniem opłaty od posiadania psów przemawiają względy ekonomiczne. Szacuje się, że wysokość dochodów z tytułu opłaty od posiadania psów wyniesie 190 tysięcy zł.

- Koszty, jakie miasto poniosło i nadal ponosi w związku z oznakowaniem psów i sprzątaniem wskazują na zasadność wprowadzenia takiej opłaty – piszą urzędnicy.

Na czipowanie psów miasto wydało do tej pory 140 tysięcy zł. Szacowane potrzeby na zakup zestawów do sprzątania psich odchodów wynoszą 6 tysięcy. Do tego dochodzą jeszcze koszty wynagrodzenia firmy sprzątającej miasto.

Z opłaty ustawowo zwolnieni są:

1) członkowie personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pod warunkiem wzajemności;

2) osoby zaliczone do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania jednego psa;

3) osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania psa asystującego;

4) osoby w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa;

5) podatnicy podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.

Dodatkowo, niniejsza uchwała przewiduje zwolnienie psów nabytych ze schroniska (przez 3 lata) oraz szczeniaków.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 126, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-126 z 126

Torebki Fedog • Środa [02.06.2010, 18:19:19] • [IP: 89.75.15.***]

Ja sama sprzątam po swoim psie. Korzystam z papierowych torebek z łopatką FEDOG. Za grosze kupuje na allegro. Info www.NaPsieKupy.pl

Krytyk • Sobota [31.10.2009, 16:04:12] • [IP: 80.245.179.***]

zapłacę im jeśli zrobią wybiegi dla psów, postawią specjalne kosze, a tak to niech sobie zmieniają - odemnie nie zobaczą pieniędzy

Gość • Sobota [24.10.2009, 17:38:30] • [IP: 92.42.114.**]

Lubię psy ale kupy się brzydzę(chyba ze jest na trawniku czy chodniku), dobrze że mój pies się nie obsrywa bo bym z niego zrezygnował.Tak ogólnie to lubię czystość ale niech ionni o to dbają.

Gość • Sobota [24.10.2009, 01:30:41] • [IP: 217.97.199.***]

To bylo do przewidzenia... kpiny sobie robią z ludzi, ok zapłacić moge ale woreczki znikną z mojej kieszeni, płace więc wymagam.

Goja • Piątek [23.10.2009, 22:22:19] • [IP: 80.245.183.***]

wiesz ja dbam o porzadek ale w domu , lubie i mam zawsze czysto i o psa mojego bardzo dbam, i jestem odpowiedzialna osoba bo mam psa i przewaznie mam go na smyczy , wiec moj pies nigby nikogo nieugryzł ani niezaatakowal zadnego psa mimo ze moja suka nietoleruje innych suk, wiec to hyba swiadczy o tym ze jestem odpowiedzialnym włascicielem a nie jak niektorzy puszcza psa luzem albo maja to gdzies czy pies pogryzie sie z innym psem czy nie czy tez sie zgubi , ale od zbierania gowien to ponoc jest ta nibyy firma sprzatająca wiec niech sprzata , wkoncu moze zobacze wogle ja na wlasne oczy bo nigdy jej niewidzialam.

Gość • Piątek [23.10.2009, 20:59:09] • [IP: 92.42.114.**]

Po wypowiedziach posiadaczy psów można stwierdzić że nie lubia zachowywać czystości, są niechlujni, nieodpowiedzialni, nie zależy im na środowisku.Burzą się na podatek a gdy go nie bylo to też nie sprzątali.

Gość • Piątek [23.10.2009, 16:52:04] • [IP: 217.97.193.***]

Zgoda - bez podatku. Ale tylko wtedy gdy porządkowe służby w mieście bedą skutecznie egzekwować od właścicieli sprzątanie po zwierzętach. A więc nieuchronne kary za każde psie gówno w mieście. Tutaj pole do działania dla Straży Miejskiej i Policji. Kary nie muszą być wysokie np 50 zł, ale nieuchronne. W pierwszym roku zbierzemy bez problemu równowartość podatku. A później może już nie, ale wtedy nie będzie trzeba wydawać kasy miejskiej na fanaberie" miłośników zwierząt"

eRKa • Piątek [23.10.2009, 16:40:47] • [IP: 92.42.119.***]

Jeszcze wprowadzić podatek od zajmowanego miejsca na chodniku przez kierowców, którzy parkują samochody, że przejść nie można, bo całą szerokość chodnika zajmuje samochód

Gość • Piątek [23.10.2009, 14:55:31] • [IP: 92.42.118.***]

i bardzo dobrze, ze wprowadzą podatek tylko mógł by być trochę większy. Może to by zahamowało co niektórych przed rozmnażaniem piesków dziwnych głupich ras, które są najczęściej dodatkiem do pustego łba nakrytego kapturem Może też zmniejszy sie liczba zwierzaków w patologicznych rodzinach w mieszkaniach socjalnych. Co niektórzy narzekaja, ze nie maja co dać dzieciom do jedzenia ale na półeczce stoi puszeczka CHAPI lub inna psia karma. Ci ludzie nie rozumieją, że te zwierzęta się tak naprawdę męczą. Co innego gdy piesek jest jedynym nieraz przyjacielem samotnej osoby lub chorego dziecka. W takich przypadkach podatku nie powinni płacić

Gość • Piątek [23.10.2009, 14:03:33] • [IP: 195.117.222.*]

wiecie ze nasz urzad miasta to jesy chyba jedyny w swoim rodzaju to ludzie myslacy inaczej najlepiej byloby zrobic miesieczne oplaty za pieski niech placa a co to moze interesowac urzednikow zam bardzo biednych ludzi co przygarneli biedne pieski a maja tylko emeryture w wysokosci okolo 600 zl musza zrobic oplaty i miec na zycie na caly miesiac i maja placic taka kwote to chyba nie jest w porzadkuale co to obchodzi urzad miasta wazne ze oni maja 60 tys i dalej szukaja kasy to sa ludzie bez serca ale i tak siegnie ich reka sprawiedliwosci

Gość • Piątek [23.10.2009, 10:50:33] • [IP: 88.156.234.***]

Przy okazji bedzie mozna sprawdzic czy psy groznych ras hoduja osoby odpowiedzialne, np.nie karane.

Gość • Piątek [23.10.2009, 09:54:17] • [IP: 217.97.193.***]

Uważam, że to za mały podatek, powinien być większy i faktycznie powinni zatrudnić firmę do sprzątani gówna psiego, bo właściciele tego nie robią !!

Gość • Piątek [23.10.2009, 09:47:08] • [IP: 93.94.188.**]

nie ma problemu podatek mogę zapłacić ale gówna po moim piesku W TAKIM WYPADKU niech zbiera UM-w końcu za coś te pieniądze będzie brał

Gość • Piątek [23.10.2009, 09:12:55] • [IP: 213.77.13.***]

ten prezydent chce na wszystkim zarabiac idiota myjnia mu niestarcza ?? tez mam takiego pieska i mam zamiar nieplacic za niego bo juz zaplacilem sporo wiec ZAWIJAJCIE

Gość • Piątek [23.10.2009, 09:07:20] • [IP: 80.245.191.***]

dziś rano na mojej posesi znalazłem pieska ktoś nocą przeżucił go przez płot

Gość • Piątek [23.10.2009, 07:57:48] • [IP: 83.18.71.**]

Ja bedę chcętnie płacić.Nawet 100. Niech za te kase sprzatają po moim psie.

Gość • Piątek [23.10.2009, 06:51:12] • [IP: 93.94.184.***]

Tak gdzie kot sie załatwi to potem nic nie rośnie.

do Goscia z 21:57 • Piątek [23.10.2009, 06:10:17] • [IP: 92.42.118.***]

Jakby wdepnięcie w klocka szczęście dawało to tu w Świnoujściu sami szczęściarze-milionerzy by mieszkali;););)

Gość • Piątek [23.10.2009, 00:16:10] • [IP: 217.97.193.***]

JAK KAZALI CZIPOWAĆ TO MÓWILI ŻE NIE BĘDZIE PODATKU ALE KŁAMCZUCHY!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 23:14:31] • [IP: 89.8.129.***]

dziwne zjawisko kazdy sprzata to dlaczego te miasto jest takie zasrane

Gość • Czwartek [22.10.2009, 23:05:04] • [IP: 83.11.136.**]

Pieski wyprowadzić z bloków! Chcesz mieć pieska mieszkaj w domu!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 22:55:05] • [IP: 80.245.188.***]

CZipowali psy za darmo a teraz mozna zebrac podatek a kiedy pies zdech z czipem bedzie manko w UM a co z kotami one tez brudza

Gość • Czwartek [22.10.2009, 22:36:37] • [IP: 80.245.183.***]

DO Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:57] • [IP: 80.54.123.**] BO WIDZISZ KOLEGO SA TU WYPOWIEDZI LUDZI KTORZY CZEPIAJA SIE PSOW I ICH WLASCICIELI, A NIEPATRZA NA SIEBIE, JESTEM CIEKAWA CZY TAK KAZDY KTO TU NAPISAL I POSIADA PIESKA, RZECZYWISCIE PONIM SPRZATA A NIESADZE, A PSIAKI TO KOCHANE ZWIERZAKI , NIESTETY PIES Z UBIKACJI NIESKORZYSTA I ZALATWIA SWOJE POTRZEBY NA TRAWNIKU, ALE TERAZ PANUJE TAKA MODA ZE BLOKI OGRADZAJA SIE SADZA DRZEWKA KWIATKI I LUDZIE BULWERSUJA SIE JAK JAKIS PIES NASRA KOLO DRZEWKA ALBO KWIATKA, A DLA URZEDU MIASTA MAM PROPOZYCJE MOZE TAK ZAJELI BY SIE BLAKAJACYMI PSAMI BO JEST ICH DUZO I LUZEM LATAJA, A CO Z BEZDOMNYMI KOTAMI?? ALBO NIECH ZAJMA SIE WLASCICIELAMI KTORZY PUSZCZAJA PSY Z DOMU , MOZE JAK TAKI WLASCICIEL DOSTANIE MANDAT ZA CZWORONOGA TO GO ZMOBILIZUJE DO WYPROWADZANIA PSA NA SMYCZY.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 22:21:38] • [IP: 93.94.188.**]

Ludzie też leją gdzie popadnie i na nic i na nikogo nie patrzą

Gość • Czwartek [22.10.2009, 22:03:36] • [IP: 95.49.171.***]

Po wprowadzeniu podatku i tak miasto będzie zasrane.Nic on nie zmieni.Tylko kary za nie sprzątanie po swoich psach.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:57:58] • [IP: 80.54.123.**]

witam o co tu k...a w tych wypowiedziach chodzi. My jako ludzie delikatnie wypici chewtniemy sobie tu i tam najwyżej kare zapłacimy. a pies to natura zesra się tam gdzie mu się podoba, a w gówno w depnąć to podobno szczęście chyba daje :):):). proszę się odwalić od zwierzą a popatrzeć na siebie

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:56:23] • [IP: 95.49.171.***]

Nie dla podatku od psa ale duże kary dla tych co nie sprzątają po swoich psach.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:41:16] • [IP: 217.97.199.*]

Od psów takich jak ten na zdjęciu walnąć górną stawkę podatku i może to ograniczy ich ilość w mieście.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:38:26] • [IP: 217.97.199.*]

Po psie sprzątać należy, płacić podatek od psa również ale w zamian miasto powinno skuteczniej egzekwować kary od tych co nie sprzątają i pozyskaną kasę przeznaczyć na schronisko dla zwierząt.Kiedyś pies stanie się luksusem nie będzie bezdomnych psówani schronisk.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:34:18] • [IP: 93.94.188.**]

Te woreczki z UM to atrapa woreczków i posmiewisko...bo ten kto zamawiał nie wysilił się, zeby pomyśleć ze to moze być jedynie za zebranie kału od gołębia;)Nie róbcie Państwo z siebie pośmiewiska...najpierw straszycie ludzi karami jak ktos nei zaczipuje psa, a teraz każecie płacić tym, którzy uczciwie poszli zaczipowali psa, a to wtedy mówiło się, że nie będzie podatku...Tak się nie zasługuje na szacunek takim postępowaniem, lecz na coś innego...

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:33:38] • [IP: 88.156.234.***]

Bardzo dobrze.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:07:31] • [IP: 93.94.186.***]

Sprzątam i będę sprzątała po swoim piesku.A te woreczki na psie odchody z U.M. to ktoś kto je zamawiał może sobie założyć ale na swojego ptaszka.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 21:00:32] • [IP: 93.94.186.***]

Za woreczki na psie odchody rozdawane w Urzędzie Miasta ktoś powinien za nie zapłacić.Ktoś kto zamówił i zaakceptował z ten zakup.Są za małe.Ja SPRZĄTAM PO SWOIM PUPILU.Nie widziałam jednak firmy, która by to czyniła.Za co więc im miasto płaci.Kolejny mały przekręt.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:56:18] • [IP: 80.245.191.***]

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:07] • [IP: 80.245.183.***] Popieram, masz 100 % racji, ja też mam psa i kup zbierać po nim nie bede, a jak stać kogoś na psa to i stać na podatek.Niech sprzątają ci co mają za to płacone jak to sie mówi żadna praca nie hańbi a ja mogę podatek dla takowej jeżeli istnieje płacić.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:53:20] • [IP: 212.160.162.***]

wysoka, wszechmocna rado !! trochę klasy !

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:43:09] • [IP: 217.97.199.*]

Dlatego miasto będzie zasrane, 100 lat za murzynami.

episode • Czwartek [22.10.2009, 20:42:18] • [IP: 92.42.118.**]

Co innego miec psa i dbac o jego wybieganie, wy*&^&* sie z dala od juz sławnych waszych trawników i balkonów, mam psa od zawsze a kupy pod balkonem jakie walnął moge policzyć na palcach 1 reki. Trzeba myśleć.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:07:10] • [IP: 80.245.183.***]

DO sarteip • Czwartek [22.10.2009, 13:37] • [IP: 83.31.188.***] NO TAK SZCZEKASZ NA INNYCH JESTEM CIEKAWA CZY PO SWOIM PIESKU SPRZATASZ JAK IDZIESZ Z NIM DO PARKU, ALBO NA PLAZE, NAPEWNO NIE , JA TEZ MAM PSA I NIESPRZATAM PONIM I NIEBEDE MAM TO W DUPIE A JESLI BEDE MIALA ZAPLACIC MANDAT ZAPLACE STAC MNIE. ZRESZTA WALI MNIE TO I TYLE PODATEK TEZ ZAPLACE , ALE GOWNA NIEBEDE SPRZATAC , NA MOIM PODWORKU NIKT GOWIEN NIEZBIERA WIEC DLACZEGO JA MAM ZBIERAC.

kociarz • Czwartek [22.10.2009, 20:06:44] • [IP: 80.54.123.***]

Psy są głupie, gryzą, srają i szczekają. Uważam, że wycenienie uciążliwości tych czworonożnych bydlaków na 48 zł rocznie to grubo za mało.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 20:05:58] • [IP: 80.54.123.**]

moze to ukruci ilość psów jakie posiadają psiary u mnie w bloku, jedna ma aż cztery codiennie srające na trawniku pod blokiem

goja • Czwartek [22.10.2009, 19:57:00] • [IP: 80.245.183.***]

ej to wogle powinno niebyc moze zwierzat co?? temu to przeszkadza, temu tamto przeszkadza a samochody jezdzace juz od rana ci nieprzeszkadzaja?? albo jak smieciara rano jezdzi i zabiera smieci to tez ci nieprzeszkadza?? wez kurwa wyluzuj i wez na wstrzymanie , niektorzy przesadzaja z tymi komentarzami , ludziom wszystko przeszkadza niedlugo niebedzie mozna pierdnąc we wlasnym domu, miasto niema kasy wiec kase trzeba sciagnac od wlascicieli psow bo ten bizness z wlepiana ludziam mandatow za niesprzatanie po psie poprostu niewypalil, urzad i straż myslala ze zarobi na ludziach a tu nic z tego. a ta cala FIRMA SPRZATAJACA TO JAKIS NIEWYPAŁ bo zadnej firmy takiej sprzatajacej nigdy niespotkalam.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 19:44:16] • [IP: 92.42.114.***]

wiecie coooo, az zal czytac niektore kometarze, wstyd!! pies nikomu nie wadzi a takie opinie tu piszecie, obludnicy, i to pewnie sami starsi ludzie siedzacy w oknach i czychajacy tylko na psy i na wykrzykiwaie wyzwiskami

episode • Czwartek [22.10.2009, 19:18:16] • [IP: 92.42.118.**]

Do ludzi chcacych duzych sum za mozliwosc zalatwienia sie psa - obłuda i żal mi takich obłudników... Pies - najlepszy przyjaciel czlowieka Czlowiek człowiekowi wilkiem

Gość • Czwartek [22.10.2009, 19:12:40] • [IP: 92.42.112.***]

48 zł rocznie - to kpina. A tyle powinno byc miesięcznie. Ujadanie kundli, zanieczyszczone środowisko. Jak ktoś chce miec psa - to niech płaci.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 19:12:14] • [IP: 77.45.63.***]

Tych psów w Świnoujsciu jest wyjątkowo dużo ale właściciele nie dorośli żeby się nimi zajmować , nie pomogą czippy, podatki jak brakuje rozumu ich włascicielom.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 19:01:43] • [IP: 80.245.184.***]

jakos niewidac by fikcyjna firma sprzatala kupy psie w miascie, co sie idzie miastem to tu nasrane to tam, prezydent i rada miasta wiedza jak z ludzi sciagac kase by tylko ja wydawac na lewo na prawo, to po cholere te chipy byly ?? a tak woguke panie prezydencie jak chcecie znowu sciagac podatek od psow to lepiej doprowadcie sronisko to porzadku bo tam jest taki syf ze na wysypisku smieci te psy mialy by lepiej, i nastepne posiedzenie rady powinno odbyc sie wlasnie w schroniusku dla zwierzat jestem ciekaw czy wielka rada da wytrzymac obrady, powodzenia klatki czekaja, dziwie sie ze jeszcze mieszkancy niewywieli nikogo na taczce albo kilku wozkiem widlowym

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:51:29] • [IP: 92.42.116.***]

Za mało, dużo za mało, miesięcznie taka kwota.Może trochę się uspokoi na mieście

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:51:14] • [IP: 92.42.117.***]

banda złodziei i oszustów to właściciele psów którzy ukrywali posiadanie psa i nie płacili podatku

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:46:08] • [IP: 93.94.188.**]

NO PEWNIE NAJPIERW ŚCIEMNILI O CZIPOWANIU ŻE NIE BĘDZIE PODATKU A TERAZ JAK MAJĄ WŁAŚCICIELI NA TALERZU TO WRACAJĄ DO PODATKU BANDA ZŁODZIEJI i OSZUSTÓW

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:40:38] • [IP: 80.245.191.***]

znaczy sie z podatku miasto bedzie miało 192tys zl - 6000zl za sprzet to sprzatania zostaje 186 tys zl czyli firma sprzątajaca zarobi 15, 500zl miesiecznie minus podatki to wychodzi niezla sumka panie prezydencie ja otwoze taka firme prosze o kontakt :)

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:31:56] • [IP: 80.245.189.**]

TAK CZĘSTO BYWA NA ul TURNIEJOWEJ w Świnoujsciu.!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:28:41] • [IP: 80.245.189.**]

PIESKI lub PSY to powinni mieć tylko inteligentni LUDZIE.Wszyscy wiemy że pieski potrafią zakłócac spokój sąsiadom lub załatwiać się pod płotem. CZY TAK BYĆ POWINNO??

Gość • Czwartek [22.10.2009, 18:07:58] • [IP: 93.94.188.**]

Tak [IP: 212.160.162.**] Masz racje, każdy mieszkaniec też powinien tyle zapłacić+10 zł. dziennie za podanie pomysłu, ale tylko Tobie pobierać tę kwotę

Gość • Czwartek [22.10.2009, 17:40:24] • [IP: 88.156.234.***]

dobrze, że mam kota. Nie zapłacę.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 17:34:13] • [IP: 212.160.162.**]

48 złoty to powinna byc stawka podstawowa. Dodatkowo powinni płacic 10 dziennie za prawo załatwiania potrzeb fizjologicznych w miejscach do tego wyznaczonych.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 17:25:00] • [IP: 92.42.114.**]

Własna posesja na wsi to miejsce dla psa a nie psiarnia w mieście.Dzieciaczek chce psa a później z dużym bydłem robiącym 2 kg kupy wychodzą pod cudze okna rodzice.Płacić po 1000 zł rocznie i sprzątać, sprzątać albo zlikwidować przyczynę konfliktu(czyt.pozbyć sie psa).Tak lubicie psy bo nikt was nie lubi i nie słucha a pies jest wdzięczny za żarcie i spanie-nie dużo wymaga inteligencji od właściciela.Kochacie swoje zwierzaki jako członków rodziny to sprzątajcie.Psy też lubią czyste trawniki a jak nie to niech robią w domciu na kibelku.48 zł rocznie to jest po 15 gr.dziennie-ale wydatek-szok.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 17:09:48] • [IP: 93.94.188.**]

Aby płacić podatki, ci co je chcą pobierać muszą poczynić jakieś kroki aby było za co płacić. Zgadzam się z Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:51] • [IP: 80.245.178.**] * płacić urzędnikom aby przyznawali sobie premie?? kpina. Zbierają pacany na kampanie...

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:51:21] • [IP: 80.245.178.**]

Ja bardzo chętnie zapłacę podatek, kiedy zagwarantują mi, że pójdzie on na FAKTYCZNE sprzątanie psich odchodów, a nie na premie dla pomniejszych szyszek. Ale jak zapłacę to niech spróbują ode mnie wyegzekwować latanie z PLASTIKOWYM woreczkiem, który rozkładał się będzie dłużej, niż jakakolwiek kupa...!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:47:28] • [IP: 92.42.114.***]

podatek od psow? a niby dlaczego tylko od psow? pozatym jesli chcecie wprowadzic ten glupi podatek ok niech wam bedzie ale nie myslcie sobie ze wlasciciele beda sprzatac po psach wkoncu te pieniadze pokryja koszty sprzatania miasta przez firme"sprzatajaca". Paranojaaaa

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:39:09] • [IP: 92.42.115.***]

ja przez 14 lat nie płaciłam. a teraz to mnie w ass możecie pocałować.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:29:25] • [IP: 88.156.233.**]

OK A OD KOTÓW I INNYCH SIERŚCIUCHÓW TO PODATKU NIE MA. ... DO KITU Z TAKĄ POLITYKĄ

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:24:06] • [IP: 93.94.184.***]

Z resztą torebka foliowa rozkłada sie kinkaset lat a psia kupa to tydzień rozkładu i koniec.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:23:23] • [IP: 93.94.184.***]

Gdyby nie ta psia kupa to by wam trawniki przed domami nie powyrastały... Chyba lepszy naturalny nawóz, co?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:16:06] • [IP: 93.94.188.**]

Płacę to wymagam...tak?Więc po zapłaceniu podatku z jakiej racji mam sprzątać po psie, skoro miasto za to bierze kasę?Niech zaczną sprzątać to miasto!Podatek od człowieka też płacimy...za zas...las i wydmy:/

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:07:06] • [IP: 88.156.234.***]

sorry, jakiego sprzątania? sprzątanie po psach to ostatnia rzecz jaką robi miasto. Nie zauważyłam...

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:06:34] • [IP: 80.245.190.*]

bardzo dobrze, że wraca podatek może wtedy właściciele zaczną sprzątać po swoich czworonogach póki co jest z tym bardzo źle !!bezczelnie wypuszczają psy ze smycz a te załatwiają swoje potrzeby tam gdzie się da!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:02:44] • [IP: 92.42.113.***]

Smieszni jestescie :D! to podatek od krolikow, szynszyli, kotów, ptaszków, myszek, chomiczków, rybek też!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 16:00:02] • [IP: 92.42.113.***]

Cwaniaczki ;> To chipowanie nie zwolniało z podatków, bo teraz sie wycwaniliscie zeby wiedziec kto ma i z kogo ściągać nie ;>? *;d

Gość • Czwartek [22.10.2009, 15:59:23] • [IP: 217.97.199.*]

i bardzo dobrze może nareszcie bedzie można zatrudnic hycla i zrobic porzadek z wałęsajacymi się psamy i z rozdeptanymi kupami na chodnikach ten kto ma psa powinien płacić za luksus trzeba płacić

Gość • Czwartek [22.10.2009, 15:58:10] • [IP: 87.60.247.***]

mozecie mi skoczyc i tak nie zaplace

Gość • Czwartek [22.10.2009, 15:53:41] • [IP: 93.94.188.**]

Ot i cała polityka...wyssać do cna, każdego z każdej strony:/

Gość • Czwartek [22.10.2009, 15:47:06] • [IP: 217.97.199.*]

Projekt uchwały przygotował prezydent miasta, który konstruuje budżet miasta na kolejny rok.Widocznie brakuje mu w kasie i dlatego chce, żeby radni wprowadzili podatek od psów.

Ornitolog • Czwartek [22.10.2009, 15:40:03] • [IP: 213.238.104.**]

To było od dawna zaplanowane działanie. Najpierw zewidencjonować (czipowanie) a później opodatkować. Dzięki czipowaniu łatwiej będzie ściągnąc podatek. I chyba oto Władzom Miasta chodziło. Typowe bolszewickie podejście.

ZforM • Czwartek [22.10.2009, 15:18:40] • [IP: 92.42.116.**]

Typowy bussines plan - zniesienie podatku od posiadania psa; wprowadzenie czipow z kasy panstwowej czyli za darmo; wyliczenie dochodu rocznego z tytulu oplat w/g wszczepionych czipow; znalezienie kolesia ktory zatrudni 2 emerytow i podejmie sie usuwania psich kup. Rachunek jest prosty tylko kto wpadl na taki pomysl? Panie i Panowie radni - odwagi cywilnej i powiedzcie nam kto pierwszy wpadl na taki pomysl i wszystko bedzie jasne.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 15:14:00] • [IP: 92.42.114.**]

Płacić, sprzątać i nie marudzić.Czy którykolwiek posiadacz psa pytał się o zgode sąsiadów przy jago zakupie, czy ktokolwiek podziękował sprzątaczce za sprzątnięcie z trawnika czy klatki gówienek?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 14:13:12] • [IP: 192.168.100.***]

A ci których psy fajdają powinni mieć podniesiony o 120%

Gość • Czwartek [22.10.2009, 14:03:37] • [IP: 80.245.186.***]

Czwartek [22.10.2009, 12:29] • [IP: 195.117.222.***]teraz nikt nie opróżnia kocich kuwet w piaskownicy, może 20 lat temu tak było, teraz sprzątanie po kocie to żaden problem. Psiarze też powinni po pieskach sprzątać niezależnie od podatku.

sarteip • Czwartek [22.10.2009, 13:37:23] • [IP: 83.31.188.***]

Rick, mam nadzieje ze bedziesz placil zaj... podatek za to ze twoj pies narobi na trawnik. Bo niby dlaczego ja mam za darmo myc swoje buty z psich odchodow lub zabraniac swojej coreczce wchodzic na trawnik. moze za te twoje pieniadze za kupy miasto zrobi jakis plac zabaw. Zeby nie bylo, ze nie lubie zwierzat, to informuje, ze tez posiadam psa. 7 mio letni owczarek niemiecki. Moj pies biega po zamknietej posesji i po mnim sprzatam. Ale jak ktos puszcza psa w" miasto" to juz nie sprzata, bo " to nie jest moja ziemia", niech miasto sprzatnie, a sasiedzi brudza sie psim kalem. Ale wszystko jest pieknie bo MY przeciez kochamy zwierzeta!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:33:21] • [IP: 83.15.113.***]

Jasne - najpierw zaczipować psa teraz wiedzą kto ma i kto MA PŁACIĆ!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:31:36] • [IP: 217.97.193.***]

Psie odchody są wszędzie!! nie powinno być podatku a właściciele powinni sprzątać po swoim psie i ktoś powinien egzekwować te przepisy !! bo teraz to martwe prawo

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:26:37] • [IP: 80.54.123.***]

Ja mam psa i moge za niego placic ale niech urzedasy nie mysla ze bede kupy nosic w zwyklej reklamowce. Niech postawia specjalne smietniki i odpowiednie woreczki zorganisuja albo kupia maszyne do sprzatania kup !! pozdrawiam

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:21:16] • [IP: 80.245.190.***]

chcę tez wiedzieć na co własnie te pieniądze zostaną przeznaczone.@!!czyzby na nagrody dla urzędasow!!

ferto • Czwartek [22.10.2009, 13:19:36] • [IP: 80.245.190.***]

cwaniacy, pierw czipowanie, teraz wiedzą ile osob ma psy i heja !!a co miasto robi, dla zwierzat, dajcie woreczki zrobcie kosze!!zadbajcie o schronisko bo tam syf niemiłosierny się dzieje!!

goja • Czwartek [22.10.2009, 13:13:51] • [IP: 80.245.183.***]

HHEHE A KTOŚ WIDZIAŁ EKIPE SPRZATAJĄCĄ PSIE KUPY ??/ BO JA NIEE, CO ONI ZNOWU WYMYŚLAJA ? NIEMAJA PIENIEDZY??, ZADNEJ FIRMY SPRZATAJACEJ PSIE KUPY NIEWIDZIALAM ZRESZTA KIEDYS PISALI O TEJ CAŁEJ FIRMIE KTORA NIBY SPRZATA PSIE ODCHODY , TO JAK SPRZATA ? SKORO TRAWNIKI SA POZASRYWANE.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:04:53] • [IP: 92.42.114.***]

A to ze samo utrzymanie psa tez kosztuje to dlaczego ten biedny czlowiek hoduje na kanapie darmozjada, dlaczego stara pancia co wyprowadza swojego szczekacza do parku ma nie placic, a inny ma placic. Widac po tych punktach ze sa ludzie rowni i rowniejsi. A koreanczyki i chinczyki co lubia na swoj sposob psy?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 13:01:57] • [IP: 92.42.116.***]

Miasto zagrało bardzo nieuczciwie, ale to było do przewidzenia. Najpierw PRZYMUS chipowania psów i zwolnienie od podatku, a następnie, kiedy już dysponują listą właścicieli psów - to podatek. A jak nie zapłacimy, to egzekucja i komornik. Bardzo, bardzo nieładnie. Niedługo wybory, mam nadzieję, że właściciele czworonogów się odwdzięczą!!

Rick • Czwartek [22.10.2009, 12:59:04] • [IP: 80.245.183.***]

Radny biedny czlowiek, musi zarabiac wiecej aby utrzymac rodzine. Moze jeszcze bedzie trzebac placic za to, ze nasz zwierzak sie wysral na trawnik?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:48:11] • [IP: 80.245.190.***]

to samo chcialem napisac co pozniej. Zakaz wogoe hodowli tych psów ze zdjecia !

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:41:43] • [IP: 83.19.184.**]

do gość - 12:29 Ty chyba nie wiesz co mówisz. .. a jeśli coś takiego widziałeś to trafiłeś na idiote bo tacy też się zdarzają

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:41:38] • [IP: 88.156.234.***]

22.10.2009, 12:39] • [IP: 217.97.199.* a widziałeś się w lustrze ?

Mieszkaniec Świnoujścia • Czwartek [22.10.2009, 12:41:22] • [IP: 195.117.222.***]

Moze jeszcze podatek będziemy płacić od każdego mieszkańca tego miasta dlatego, że zyjemy?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:41:12] • [IP: 79.190.202.***]

sam jesteś okropną bestią

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:39:32] • [IP: 217.97.199.***]

TAKIE PSY JAK TEN NA ZDJĘCIU TO POWINNI ODRAZU KAZAĆ USPIĆ OKROPNE BESTIE

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:29:16] • [IP: 195.117.222.***]

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:24] • [IP: 80.245.186.**] a właściciel kota opróżnia tą kuwetę do piaskownicy albo na trawnik

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:29:07] • [IP: 80.245.178.***]

ale pies oblesny

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:24:55] • [IP: 80.245.186.**]

a zjakiej racji za koty? koty nie wala klocków wielkości kalosza... koty siedzące w domu walą do pisaku w kuwetach

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:22:10] • [IP: 217.97.199.*]

Jesli bedziem placic za male pieski to powinnismy placic i za koty

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:19:49] • [IP: 212.160.162.**]

Podatek od czworonogów jest stanowczo za niski. Nie powinien być przeznaczany na sprzątanie po psach, bo to powinien robić właściciel psa. Lepiej przeznaczyć kasę na nagrody dla strażników miejskich i policji za ściganie psiarzy prowadzanych psy na plaży, nie sprzątających po psach itd.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:17:17] • [IP: 195.117.222.*]

a mi wczoraj piesek zdechł : (: (:(

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:14:52] • [IP: 87.60.247.***]

Koszty, jakie miasto poniosło i nadal ponosi w związku z oznakowaniem psów i sprzątaniem wskazują na zasadność wprowadzenia takiej opłaty – piszą urzędnicy. - to niech miato tego nie robi bo i po co? ludzie tego nie chca. kolejna bzdura polytykow ******@@@@!!

ziemianin • Czwartek [22.10.2009, 12:12:14] • [IP: 87.60.247.***]

W uzasadnieniu uchwały czytamy, że za wprowadzeniem opłaty od posiadania psów przemawiają względy ekonomiczne. Szacuje się, że wysokość dochodów z tytułu opłaty od posiadania psów wyniesie 190 tysięcy zł. - no tak, a innych argumetow nie ma? to po co ten podatek? zeby dziure w kasie zalatac? durnota!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:11:20] • [IP: 80.54.123.**]

Pogubiłam się nieco, przecież niby za nie sprzątanie po swoim psie odchodów miał być nakładany mandat przez straż miejską, to po wprowadzeniu podatku już nie trzeba będzie sprzątać?...Ciekawe, czy jak będę płacić podatek za psa, to urząd mi" dołoży" za leczenie psa, bo skoro mam coś za kogoś płacić, to chyba jakieś" bonusy" mi się będą należeć od MIASTA, co?(hi, hi)

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:07:40] • [IP: 217.97.199.**]

jeżeli podatek wróci to gówienko po moim psie będą sprzątac firmy do tego wyznaczone...

Gość • Czwartek [22.10.2009, 12:02:55] • [IP: 93.94.186.*]

Bedziemy placili podatek za psy, ale czy my dostajemy dodatek na psy przeciez trzeba je karmic leczyc itd;miasto chcialo by tylko brac a od siebie nic dodac i tylko jeszcze karac za kupki;

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:58:06] • [IP: 83.19.184.**]

hmmm co za głupota. .. za koty ? Duży % ludzi posiadających koty trzyma je w domu i załatwiają się do kuwety. ... za to ma się płacić podatek ? Biegające wolno koty to zazwyczaj koty porzucone lub dzikie. ... nigdy nie slyszałem aby ktoś wprowadził podatek od posiadania kota :) Dobrze, że o rybkach nikt nie wspomina. ..

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:43:29] • [IP: 80.245.185.***]

ale jak sie koty w piaskownicy dla dzieci zalatwiaja to jest dobrze !? Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:25] • [IP: 83.14.49.***]

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:42:31] • [IP: 80.245.189.***]

A ja mam wróbla w klatce i też robi kupę - czy podlega opodatkowaniu.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:41:59] • [IP: 80.54.123.***]

help help !! kiedy następne wybory ?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:37:28] • [IP: 80.54.123.***]

Ja caly czas sprzatam po moim piesku, ale jak wejdą podatki za psa to niestety ale niech sprzatają firmy ktore beda zbierac kasiore. Zawsze chcą zarobic na uczciwych ludziach. Jesli za psa mamy placic to niech chociaz bedzie sprawiedliwosc i za koty tez placic.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:37:18] • [IP: 92.42.117.***]

nie zwolni was to z obowiazku sprzatania po swoim psie nie liczcie na to ! kiedy podatek od kotow ?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:37:03] • [IP: 80.245.189.***]

Ja chodzę z psem do lasu to podatek będe płaczic leśniczemu. A poważnie to te pieniądze powinne trafiać do schroniska dla zwierząt. Znając życie pieniądze trafią na nagrody dla pracowników magistratu.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:33:09] • [IP: 80.245.185.***]

co miasto szuka szmalu?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:27:31] • [IP: 95.41.108.*]

Ja moge placic podatek za psa, a jakas firma bedzie sprzatac trawniki w miescie, mnie sie podoba.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:26:18] • [IP: 92.42.113.***]

* na to i nie zaplace!! * ich juz ładnie

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:25:55] • [IP: 83.14.49.***]

Widział kto kota walacego kloca na chodniku? Nie. Więc morda w kubeł psiarze, pilnujcie swoich czworonożnych fabryczek gówna...

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:16:19] • [IP: 80.245.189.***]

no i ok. to teraz spokojnie piesek bedzie sie mogl zalatwiac, w koncu te pieniazki ida na firme sprzatajaca, nie ma problemu, uwazam, ze to uczciwe rozwiazanie.Bardzo sprytnie rozwiazali to nasi wlodarze, obawiazkowy darmowy czip, podatek niet, w rejestrze wszyscy sa, podatek da, ok.

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:14:57] • [IP: 195.117.222.***]

to po wprowadzeniu podatku nie trzeba będzie sprzątać po psie !! przecież podatek ma pokryć koszty usuwania nieczystości - super. Więcej tracę na worki niż ten podatek wynosi - dopiero teraz przeliczyłem :) Brawo rada miasta :)

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:12:43] • [IP: 83.19.184.**]

To teraz zaczną się masowe porzucenia psów. ..

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:11:33] • [IP: 80.54.123.**]

To było do przewidzenia! Właśnie po to wprowadzili obowiązek czipowania psów, żeby potem przywrócić podatek od psów, bo społeczeństwo nie płaciło tego podatku. To niech też wprowadzą podatek od kotów, mnóstwo ludzi ma koty i też wychodzi z nimi na podwórko! Poza tym, jeszcze nie natknęłam się, żeby ktoś z urzędu sprzątał psie odchody.Skoro ma się tyle pieniędzy płacić, to niech sprzątają te g... psie! A nie lepiej by było, żeby Ci co mają psy raz w roku zakupili karmę dla zwierząt i zanieśli do schroniska?!Przecież wiadomym jest, że te pieniądze z podatku, to pójdą na cele" reprezentacyjne" władz, bądź na premie!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:09:33] • [IP: 92.42.117.***]

kiedy koty ?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:08:04] • [IP: 195.117.222.***]

rozumiem, że podatek dotknie tych którzy będą nabywać psy a nie tych którzy je mają, bo nabywali wtedy kiedy warunkiem było chipowanie psa a nie płacenie podatku

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:07:52] • [IP: 92.42.116.**]

No proszę :) jednocześnie wpadliśmy na ten sam pomysł a więc nie tylko dla mnie ta akcja była jednoznaczna :)

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:07:48] • [IP: 217.97.193.***]

To zapewne koszty sprzątania naszego osranego przez psy miasta. Ludzie opamiętajcie się, miło Wam spacerować uważając na gówna psie? To Wasza wina!! Wina właścicieli!! Posprzątajcie po swoim psie, jeszcze nigdy nie widziałam tu kogoś z workiem, kto by po sowim pupilu posprzątał!! Może monitoring powinien zacząć ścigać takich ludzi!!

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:07:34] • [IP: 80.245.186.**]

co macie dziś na obiad?

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:06:32] • [IP: 92.42.116.**]

Dobrze było zachipować pieska za darmo wpisując jednocześnie do rejestru ?? No to teraz będzie trzeba bulić:) Ilu dało się nabrać?? :)

Gość • Czwartek [22.10.2009, 11:06:22] • [IP: 94.254.154.**]

dobre posuniecie teraz przynajmniej maja liste psów i ich właścicieli - teraz kolej na czipowanie kotów i po tym zabiegu wprowadzic podatek od kotów

Oglądasz 1-126 z 126
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■